ابتذال بشری در قرن ۲۱

به نقل از خبرگزاریها در مورد ابتذال بشری در قرن ۲۱ : مستند شوک – رابطه گروه های پرستی و و ابتذال در جامعه / این مستند به معرفی و مشخصه های سبک های جدید موسیقی مانند در ایران و انحرافات این سبک ها پرداخت. درادامه نیز با تکیه بر مستندات و پیام های قسمت اول با مصاحبه با خوانندگان زیر زمینی، نظرات آن ها را نیز در مورد شرایط موجود پرسیده و نتیجه گیری های خود را ارائه داد. همچنین در این مستند تلاش شد تا به رابطه گروه های پرستی و سبک موسیقی بپردازد وتقلید کورکورانه از این گروه ها و سبک های موسیقی که نتیجه ای جز رواج نمادهای آنان در بین جوانان و گسترش ابتذال در جامعه، ندارد؛ را به تصویر بکشد. اوج ابتذال، بدعت، تحریف، انحراف و سقوط را در افتتاح بزرگترین قرآن مطلا مشاهده کنید:
توسط مکارم
توسط جوادی آملی
چند سؤال فلسفی:
1) فقه و فقاهت قرار است چکار کند؟ 
2) فلسفه فقه چیست؟
3) پارادایم حاکم بر حوزه عملیه (دین شناسان شیعی) چیست؟
4) تحول پارادایمی در شه شیعی چگونه اتفاق می افتد؟
5) معیارهای اپیستمیک برای اعتبارسنجی. جشن روز پرستار در علوم پزشکی استان گلستان در حالی برگزار شد که حاشیه‎های تاسف‎باری به همراه داشت؛ و آواز غربی طنزپرداز گلستانی در حضور مسؤولان، پزشکان و نمایش فرهنگ ابتذال از حاشیه‎های این جشن بود. بخش خبری 20:30 در گزارشی با عنوان «ابتذال به جای طنز» نسبت به وضعیت بعضی از های روی انتقاد کرد ت یب فرآیندهای درونی سازی ارزش های ی، خطر به ابتذال کشیده شدن خانواده ایرانی، رواج بی بند و باری، بدحج و ش تن قبح بی وفایی در خانواده از مهم ترین نگرانی ها و خطرهای این شبکه ها برای خانواده های ایرانی است. ت یب فرآیندهای درونی سازی ارزش های ی، خطر به ابتذال کشیده شدن خانواده ایرانی، رواج بی بند و باری، بدحج و ش تن قبح بی وفایی در خانواده از مهم ترین نگرانی ها و خطرهای این […] ذره ذره کارامو میکنم...کلی کاغذ و نوت و عدد و رقم همه جا دور و برمه.... کتاب "خداحافظ گاری کوپر" همه جا دم دستمه...توی اتاق لبه ی تخته...توی روی میزه.... رسیدم به اونجا که لنی فهمیده دیگه از جس نمیتونه فرار کنه....برای اولین بار تو زندگیش نمیتونه فرار کنه....جس با خودش فکر میکنه بعضی چیزا اولینش واقعیه...باقیش همه دروغه...برای ادامه ی زندگیه...مث. ابتذال نوبسی ارگان روشنفکران وطنی تحت پوشش سوژه های تئوریک/ چگونه پیشگوی ناکام فروپاشی در سال 88، امروز به عنوان پیشگوی عصر اعتدال معرفی می شود؟ اصرار مهرنامه بر تقلیل و تفسیر رای اکثریت مردم به در انتخابات 92 به خواسته های شبه روشنفکران، یادآور توهمات این طیف در سالهای 76 تا 84 است که مدعی بودند 20 میلیون رای دهنده به خاتمی، خواستار ایجاد توسعه ، جامعه مدنی و در نهایت عبور از هستند اما نتیجه انتخابات سال 84 کاملا در تعارض با تمام تئوری بافی های یاد شده بود و دورترین فرد ممکن به تحلیل های آن روزهای اصلاح طلبان توسط مردم به قدرت رسید. یک رو مه ارتزاق کننده از بودجه تی و بیت المال می گوید صیانت از فضای مجازی درباره ابتذال اخلاقی، ربطی به ت و وزارت ارتباطات ندارد. می شود رو مه ها را نخواند. می شود تلویزیون را روی چند کانال دامبولی دیمبو تنظیم کرد و اصلا جز قر و فر ندید. می شود هزار حیله ی دیگر تعبیه کرد تا بلکه گریزی زد از هزار تلخکامی و شوربختی که بدان گرفتاریم. اما نمی شود چشم و گوش را به این سادگی ها بست. خبرها می رسند. گاهی آرام آرام همچون گوله های برف از بلندای کوه غلت می خورند و پایین می آیند. حمید فرخ نژاد با انتشار ع ی از سینمایی ا یدان در صفحه اینستاگرامش نسبت به تحریم شدن این … بسیاری از خانواده ها با توجه به تبلیغات گسترده محیطی و مجازی ها به دیدن آثار رفته اما پس از آنکه از مضمون و محتوای اثر با خبر می شوند در میانه های به ناچار سالن سینما را ترک می کنند. روابط خونی و نَسَبی از ترین روابط است، سراسر نیاز و توقع ... بی هیچ حق انتخاب... سینمایی "مادر قلب اتمی پس از دو سال توقیف روی آمده و مشخص نیست به چه دلیل توقیف آن برطرف… درج تصویر غیراخلاقی خالکوبی شده بدن یک فوتبالیست غربی در کتاب درسی مقطع متوسطه انتقاد کارشناسان را به دنبال داشته است. موج سواری یکی از هزاران نشانه های ابتذال در غرب است که طی آن جوانان با بیژامه هایی تا زانو موسوم به شلوارک روی آب به عمل سخیف ورزش و سرگرمی می پردازند. انجام این ورزش بدین شکل است که با یک تخته وارد دریا می شوند و در دو دسته ایستاده و .... یک رو مه ارتزاق کننده از بودجه تی و بیت المال می گوید صیانت از فضای مجازی درباره ابتذال اخلاقی، ربطی به ت و وزارت ارتباطات ندارد. باران کوثری در واکنش به ممیزی جدید تلویزیون برای خود، از روندی که این سازمان در پیش گرفته است انتقاد کرد و نوشت: «با صراحت اعلام کنید که حرف بعضی ها به مذاقتان خوش نمی آید.» سینمایی مادر قلب اتمی به کارگردانی علی احمدزاده بالا ه بعد از ماه ها توانست رنگ اکران را به خود ببیند. ی که پس از دو سال توقیف روی آمده و مشخص نیست به چه دلیل توقیف آن برطرف شده است. آن کمی تُخس و کمی مغرور، آن فوتبالیست مشهور، آن مهاجم رئال، آن مخالف الکل و ابتذال، آن لقبش زنبور کوچک، آن وروجک، آن پسر گریه رو، آن چون هلو در گلو، آن رقیبش مسی، آن آسیب دیدگی فینالش اساسی، آن تیزپای بی همتا، آن نامزدِ سابقش موردِ احترامِ همه ما، آن.... ایسنا نوشت: سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه حزب الهی ها بهترین هنرمندها هستند، تاکید کرد: کی با اصل کنسرت و هنر مخالف است؟ شما ببینید با ادعای طرفداری از هنر ابتذال ترویج می شود. 6 نفر از سرشاخه های فعال در زمینه مدلینگ که مروج ابتذال و سبک زندگی غربی در جامعه بودند با رصدهای گسترده سربازان گمنام زمان (عج) در سازمان اسان رضوی در مشهد دستگیر شدند. واژه هایمان به یغما رفت و ابتذال تکرار، از انها یک مشت شعار بی مایه و پوچ ساخت. عشق، اخلاق، نیکی، تعهد، چقدر مز ف... اکنون ما مانده ایم و دستانی بی کلمه و دنیایی که بدون کلمات، بی معنی تر از قبل هم شده است. http://www.20share.ir/uploads/n3bx5gcn7xmcepf926y9.png رئیس اداره فرهنگ وارشاد ی رفسنجان صبح دیروز و همزمان با نخستین روز کاری خود در رفسنجان ضمن ابراز سندی از حضور درجمع همکارانشان ابراز داشت طول خدمت من دررفسنجان مهم نیست ولی امیدوارم موثرباشم. ...........رئیس اداره فرهنگ وارشاد ی رفسنجان در قسمتی دیگر از سخنانش به سامان بخشی تشکل ها وانجمن های فرهنگی وهنری اشاره کرد وافزود که یا باید آنها را تقویت کرد ویا ترمیم.محمد آبادی ابتذال در فرهنگ وهنر را تولید آثار بی کیفیت به گونه ای که به شعور مخاطب توهین شود، ارزی وتصریح کرد که دوره نسخه پیچیدن برای مردم گذشته است زیرا جامعه به چنان سطحی از شعور رسیده است که برخی از تصمیمات رانمی پذیرد.............ادامه مطلب ندا طیبی: اشکان خطیبی بعد از بازی در ۲ نمایش «خدای کشتار» و «موسیو ابراهیم» این روزها برای سومین بار با علیرضا کوشک جلالی همکاری می کند. سومین همکاری این دو هنرمند در قالب نمایش «در انتظار آ ف» است. سال ها قبل یکی از دوستان به نام اکبر طالبی خوزستانی الاصل به خوزستان آمد. وی حدود 9 زبان زنده دنیا از قبیل آلمانی و فرانسه و اسپانیولی و عربی و ... را می دانست و در امریکای لاتین مشاور دانیل اورتگا بود. وی با خود تفکر ngo.s را وارد خوزستان کرد و بسیار تلاش کرد تا تشکل های محیط زیستی و سبز در استان شکل بگیرند -از آنجا که به شدت این مفهوم مورد نیاز امروز خوزستان است لطفن اصطلاح به ابتذال کشانیده شده این سال ها لحاظ نشود/ مراد سبز طبیعت و محیط زیست است - اکبر طالبی فردی جهان وطن و آرمان خواه و بوم گرا بود. از شه ای که طالبی برای نخستین بار در خوزستان آن را طرح و نمایندگی می کرد متاسفانه ون وقت سو استفاده د چرا که شه اش محمل همکاری جمعی مردمی بود و باب دندان کاران که هر انگیزشی را به ابتذال می کشانند. یادم می آید روزی طالبی گروهی 30 نفره از دوستان را به منطقه ای حدودای چنیبه دعوت کرد که در آنجا تعدادی درخت را سوزانیده بودند و او از این باب حال خوشی نداشت و غم بار و اندوهگین بود. رئیس هیأت موسس و هیأت امنای آزاد ی در نامه ای به رئیس واحد نجف آباد این ، نسبت به بروز برخی حواشی در مراسم روز دانشجو که در این واحد برگزار شد، تذکر داد. اکثر مردم به آمدن عصر(عج) امید دارند،وجه مشترک امید و انتظار، ناراضی بودن از وضع موجود است. ایسنا نوشت: سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه حزب الهی ها بهترین هنرمندها هستند، تاکید کرد: کی با اصل کنسرت و هنر مخالف است؟ شما ببینید با ادعای طرفداری از هنر ابتذال ترویج می شود. اصلاحات جامع، بخش ۶- تبدیل ارزشها به ابتذال ایده ای معنی دار و هدفدار که بوسیله مردم به پز و رفتاری عوام پسند و بدون معنی و بی هدف مبدل می شود در فاجعه سطل آب یخ به روشنی قابل تشخیص است. انقلاب سال ۵۷ ایران نیز چنین سرنوشتی پیدا کرد. هدف والای استقلال و از سده ها شاه سالاری به دست توده مردم ایران به رفتارهای اجتماعی منجر شد. توده ها به آموزش جدی مسؤلیت و مدیران شایسته نیاز فوری دارند نه به یا احکام دینی و …... پرویز ۷-۶-۹۳ برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشور از جان سینماگران و جوانان ایرانی چه می خواهد آیا درست است عرصه را برای او باز گزاریم تا هر کاری که می خواهد د او در دوره خود به قدر کافی جولان داده است حال چه می خواهد . باید خاطر نشان کنم که سینماگران نیز او را قبول دارند چون به قدر کافی ابتذال را برای آنها به ارمغان آورده است و آنها را به سمت خود کشانده. سلام.حتما استحضار دارید که یکی از مصادیق ابتذال فرهنگی در جامعه فعلی استفاده از پوشش نامناسبی به نام در بین بانوان و اخیرا در بین آقایون هست که واقعا جای تأمل برای مسئولین فرهنگی ما و طراحان لباس داره.در این زمینه مطلبی رو توی سایت بچه های قلم ملاحظه که چندان بی مناسبت با ایام هم نیست و توجه دوستان رو بهش جلب میکنم.امیدوارم مورد پس. ابتذال جریان وجود آدمی در پیش پاافتادگی و تکرار است
ما از کجا آغاز (شروع) می شویم؟ وجود روزانه مان را میتوانیم در تاریخچه رویدادها و انجام تکراری کارها و افکارمان جستجو کنیم. ما خود را چگونه نمایان می کنیم؟ ما روزانه، همواره در وضعیتی هستیم که همان نیستیم در جایی هستیم که در واقع آنجا نیستیم اما این نبودن مان در آنجا، فراتر بودن . والس تصادفی نویسنده: ویکتور هائیم مترجم: اصغر نوری تهران - انتشارات دیبایه - چاپ 1 - 1393 فضای این نمایشنامه، فضایی خیالی و کابوس وار است. داستان در برزخ اتفاق می افتد؛ جایی که فرشته ای در حال حساب و کتاب اعمال مردگان است. مردگان یکی یکی در مقابل فرشته حاضر می شوند و فرشته آنها را به بازی می گیرد: «یه بازی واسه این که ببینیم شما چقدر قوی هستین» این کتاب روایت زنی ست که پس از مرگش در جهان خیالی برزخ سعی می کند در این بازی بی قاعده و قانونی که فرشته ترتیب داده است، برنده شود. در حالی که هیچ وقت مشخص نخواهد شد در پایان برای برنده یا بازنده چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا این بازی جز فرشته که کل بازی و قواعدش را در دست دارد، برنده ای خواهد داشت یا خیر؛ یک بازی زبانی که تنها قانون مشخص اش این است: از شر ابتذال های زبانی خلاص شو و ازاصطلاح های دوری کن. اما برای ی که در این جهان زندگی کرده است تشخیص ابتذال در کلام چندان ساده نیست. هر جملۀ پیش پا افتاده ای ممکن است از جانب فرشته ابتذال تلقی شود و امتیاز زن را به صفر برساند. اما فرشته از بازی اغواگری اش دست برنمی دارد چرا که انرژی امید را در انسان ها خوب می شناسد. او بارها زن را فریب می دهد تا از صفر شروع کند و این بازی بی ساز و کار را ادامه دهد. ویکتور هائیم نویسندۀ این نمایشنامه، در سال 1973 برای نمایشنامه ی «ابراهیم و ساموئل» برندۀ جایزۀ ایبسن شد. دیگر نمایشنامه های معروف او که در تئاتر های معتبر روی صحنه رفته اند عبارتند از: «سال آینده در بادن بادن»، وان، صعود، ویولون هایتان را کوک کنید، خانوادۀ همسر، مهمان بزرگ، خیال های قصاب و خندۀ داوید. این نویسنده تاکنون بیش از 50 نمایش نا مه نوشته و والس تصادفی به چهل زبان زندۀ دنیا ترجمه شده است.

ابتذال روح ، چیزی نگفتنی ست..
+دوست داشتم ی جایی منتظرم باشد آنا الدا الهام دارچینیان حرف هائی هست برای «گفتن»، که اگر گوشی نبود، نمیگوئیم، و حرفهایی هست برای «نگفتن» حرفهائی که هرگز سر به « ابتذال گفتن» فرود نمیارند. حرفهای شگفت، زیبا و اهورایی همین هایند، و سرمایه ماورائی هر ی به اندازه حرفهائی است که برای نگفتن دارد، حرف های بیتاب و طاقت فرسا، که همچو ن زبانه های بیقرار آتشند، و کلماتش، هر یک، انفجاری را به بند ک. چهره ای انقل و دلسوخته، داشت از وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه حرف می زد و اینکه داریم به سوی ابتذال می رویم و وضع مان اب است و فساد اوج گرفته و ا پا درآورده و از این تع ر آشنا که در سال های گذشته بسیار شنیده ایم آنها را. در خلوصش تردیدی نبود؛ نشان به آن نشان که قبلاً هم بارها و بارها از مشاهده ی ناهنجاری های رفتاری و اخلاقی جوان ها، شکوه کرده بود. انتقاد و اعتراض های امثال او غنیمت است که اگر ...
علی شریعتی اینجوری دعا میکنه: "خدایا مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان. اضطراب های بزرگ، غم های ارجمند و حیرت های عظیم را به روحم عطا کن. لذت ها را به بندگان حقیرت ببخش و دردهای عظیم را به جانم ریز."
قبلا این گفته رو خیلی دوست داشتم و با خوندنش حس خوبی بهم دست میداد. اما الان که بهش فکر میکنم حس میکنم یه چیزی کم داره. تفکری شبیه افر. تو صبحِ سرد و سفیدیِ روزِ پر ابری
تو ساحلی و برای تو نیست دریایی تو مثلِ حادثهٔ چرنوبیل، بی رحمی
تو مثلِ حادثهٔ انقلابِ کوبایی قدم بزن که من اینجا نشسته ام مشغولِ
حلِّ اینکه دقیقا چقدر زیبایی صدا زدم که "ببخشید.." و تو حواست نیست
حواس من کجاست؟ نفهمیدم اصلا اینجایی! ببین تو چشم سیاهت مرا نمی بیند
برای دیدن من سر بزن به رویایی؛. اسامی استفاده شده در این نوشته، متن را م م به تبعیت از داستان معروف زال و رودابه نمیکنند. * زال خسته بود، خسته از تکرارهای هر روزه ی زندگی بارش. سرش درد میکرد از اینکه همیشه باید برای دیگران فکر کند و چاره بین د. از اینکه رفیق قدیمی اش سیمرغ را فقط برای نیاز می دید متنفر بود. از گندهای هر روزه ی پادشاه و پهلوانان خسته بود، از این تداوم ه. ساعت ۲شب است همه خو ده اند و من تنهای تنها توی اتاقم نشسته ام و به تو فکر می کنم اگر بگویم حالم خوب است دروغ گفته ام چون سرگردانی روح من درمان پذیر نیست و من می دانم که هرگز به آرامش نخواهم رسید .در من نیرویی هست.نیروی گریز از ابتذال و من به خوبی ابتذال زندگی و وجود را احساس می کنم و می بینم که در این زندان پایبند شده ام برای روح عاصی و س. تنهایی به نظرم برخلاف همه ی نظریه های فلسفی که راجع به اش وجود داره بلای خانمان سوزیه ، تنهایی نه به اون معنا که حس کنید ی شما رو نمیفهمه و توی جمع احساس تنهایی ید ... تنهایی به شکل واقعی ترش یعنی این که از صبح تا شب در خونه تون بسته بمونه ، خونه تون تلفن نداشته باشه و گاهی یادتون نیاد ا ین باری که چند کلمه صحبت کردید کی بوده .... این تهایی. نامه احمد شاملو به همسرش آیدا

آیدای من : این پرنده، در این قفس تنگ نمی خواند. اگر می بینی خفه و لال و خاموش است، به این جهت است ... بگذار فضا و محیط خودش را پیدا کند تا ببینی که چه گونه در تاریک ترین شبها آفت ترین روزها را خواهد سرود. به من بنویس تا هر دم و هر لحظه بتوانم آن را بشنوم:
به من بنویس تا یقین داشته باشم که تو هم مثل من . انتشار آلبومی با صدای زن/ ارشادی که با علی جنتی مسیر ابتذال را طی می کند بیایید همه بانوان را مثل مادر خود بدانیم! در ادامه محسن کرامتی(خواننده آلبوم) با اعتراض به محدودیت خوانندگی ن اظهار داشت: همه ما با صدای یک بانو که برای ما لالایی می خواند با موسیقی آشنا می شویم و آن بانو مادر ماست. بیایید تمامی بانوان را مثل مادر خود بدانیم و اجازه دهیم تا صدایشان شنیده شود. انتشار آلبومی از یک خواننده زن در شرایطی اتفاق می افتد که هیچ قید و بندی در وزارت ارشاد وجود ندارد و این دستگاه فرهنگی متاسفانه با پسوند ی روز به روز بیشتر به ابتذال می افتد. انتشار این آلبوم نتیجه فعالیت چندساله یک گروه بی قید در فضای موسیقیایی که هم اعتراض می کنند و هم با احترام مجوز می گیرند، نیست بلکه نتیجه عملکرد و اظهارات قبح شکنانه ارشاد است که پیش از این تکخوانی ن را حلال اعلام کرده بود. جالبه "همه ما با صدای یک بانو که برای ما لالایی می خواند با موسیقی آشنا می شویم و آن بانو مادر ماست." نکنه این افراد هنوز هم به لالایی مامان جانشان گوش می دهند. یعنی بین کودک و فرد بالغ فرقی ندارد... ک ن با شیر مادرشان بزرگ شدن و الان که بالغ شدند و شیر مادرشان خشک شده چطوره از ...... ن دیگه تامین شوند. عیبی نداره که زن زنه دیگه!!!!مادر و غیر مادر نداره، محرم و نا محرم تداره. با این همه وقاحت وزارت ارشاد هیچ بعید نیست که در مرحله بعدی برای دفاع از حقوق ن، اجازه بدهند که ملایمی هم داشته باشند. اره دیگه چرا باید از این استعدادی که خدا بهشون داده منع شوند. شما آقایان به اصطلاح روشن فکر(از نوع غرب پرستش) از جون این مملکت ی چه چیزی می خواهید.... لازمه وجود جامعه انسانی، بودن قید و بند هاست . قوانین الهی و در طول آن، قوانین مخلوق الهی به جامعه بشری جهت می دهد و راه سعادت ما را نشان می دهد. جامعه بدون قید و محدودیت مختص جوامع غربی است. چرا ما باید دنبال تقلید از جوامع غربی باشیم. جلیلی در جلسه هم شی دفترمطالعات اجتماعی مشهد در فردوسی: پرداختن به ابتذال علم؛ اولویت اورژانسی فضای ی/ ما باید جرات کنیم که به تجربه زیسته جامعه خودمان احترام بگذاریم به نظرم می رسد لااقل به عنوان یک عرصه ای که می تواند بستر تحول علوم انسانی باشد؛ در محدوده مطالعات محدود حقیر، باید به یک ی مع برسیم. یعنی به جای اینکه در اتاق های دربسته چه در محیط های اجرایی و چه در محیط های ی بنشینیم و مدل های نظری را مبتنی بر یک مفروضات انتزاعی شکل بدهیم؛ برویم و از میدان واقعیات شروع کنیم به نظریه پردازی. بیا و به تمام جاده های ناتمامی که همیشه خودشان را در دل بی تاب زمین ادامه می دهند، سلام کن. بیا و آرام تمام نامهربانی ها را با گرمای نگاهت آب کن. بیا تا نترسیم از بی پناهی، از گم شدن در سیاهی. بیا تا نترسیم از جهل، فقر، جنگ. بیا و عطر خداوند را که سال هاست از جامه های عابدان پریده است، دوباره در اذهان مرده ی ما زنده کن. بیا. تا کی دوری. تا . تاریخچه تقلب از جایی شروع می شود که " حسن کچل " برای نخستین بار به مکتب رفت . از بد ماجرا ، همان روز امتحان ماهیانه ک ن مکتب بود ؛ لیک حسن کچل از روی تنبلی چشمان چپش را بر روی ورقه ی همزاد انداخت تا نکته ای بس ارزشمند از ورقه ی فوق الذکر دشت کند . این بود که اولین تقلب تاریخ بشری رقم زده شد . البته این تقلب با روش های بسیار ابت بشری رقم زده . حرف هایی هست برای گفتن که اگر گوشی نبود نمی گوییم..
وحرف هایی هست برای نگفتن حرف هایی که هرگز سر به ابتذال گفتن فرود نمی آورند.
حرف های شگفت زیبا و اهورایی همین هایند
و سرمایه ماورایی هر به اندازه حرف هایی است که برای نگفتن داردحرف های بی تاب و طاقت فرسا، که هم چون زبانه های بی قرار آتش اند
و کلماتش هر یک انفجاری را به بند کشیده اند؛
کلماتی که های بودن آدمی اند.
اینان هماره در جستجوی مخاطب خویشند، اگر یافتند، یافته می شوند و در صمیم وجدان او آرام می گیرند..
و اگر مخاطب خویش را نیافتند، نیستند..
و اگر او را گم د، روح را از درون به آتش می کشند و دمادم، حریق های دهشتناک عذاب بر می افروزند

پینوشت من مخاطب ناگفته هام رو گم بیش از اینکه بهش بگم
پست بعدی مفصل تصمیم رو در این باره توضیح میدم
هرگز از مرگ نهراسیده ام اگرچه دستانش از ابتذال، شکننده تر بود هراس من - باری- همه از مردن در سرزمینی است که مزد گورکن از آدمی افزون تر باشد. جستن یافتن و آنگاه به اختیار برگزیدن و از خویشتن خویش باروئی پی افکندن... اگر مرگ را از این همه ارزشی بیشتر باشد حاشا حاشا که هرگز از مرگ هراسیده باشم. احمد شاملو دنیای نقاش ها کمی فرق داشت. خصوصی تر. ارزش های واقعی تر. نه همیشه. اما ...
دنیای سینما اما همیشه پر بود از شهرت های کاذب. سرگرمی, عوام, هورا, دست و تشویق و ... اما با وجود و وبسایت و وبلاگ و وایبر و ... همه ی امکانات مجازی, همه ی هنرها به سطح ابتذال نزدیک می شوند. کف زدن ها و شهرت های کاذب, خلوت هنرهای دیگر را نیز مورد هجوم قرار داده است. اتکا.