از صفات خداوند به معنای دادگر

به نقل از خبرگزاریها در مورد از صفات خداوند به معنای دادگر : سوالات امتحانی درس دینی 1 1 ـ چرا انسان مسؤل سرنوشت خویش است؟ 2 ـ انسان سعادت مند کیست؟ 3 ـ چرا انسان ها هدف ها دل بستگی های مختلف دارند؟ 4 ـ چراصفات موجودات دیگر را نمی توان با صفات خداوند مقایسه کرد؟ 5 ـ معیار و ملاک توصیف خداوند به برخی از صفات چیست؟ 6 ـ چه تفاوتی میان صفات خدا و صفات انسان ها وجود دارد؟ 7ـ چرا حرکت به سوی خدا و ب سعادت . تهران - ایرنا - «علی دادگر» با ب 23 رای از مجموع 39 رای اعضای مجمع فدراسیون تیراندازی، برای مدت چهار سال ریاست این فدراسیون را به عهده گرفت. وی در مجمع انتخاباتی قبلی با اختلاف دو رای مقابل سید مهدی… اختصاصی از یاری فایل مقاله در مورد صفات خداوند با و پر سرعت .
مقاله در مورد صفات خداوند
 مقاله در مورد صفات خداوند مقاله در مورد صفات خداوندتعداد صفحه:6فرمت پی دی افبخشی از مقاله:ﺻﻔﺎت ﺛﺒﻮﺗﯽ و ﺳﻠﺒﯽ ﺧﺪاوﻧﺪ را ﺗﻮﺿﯿﺢ دﻫﯿﺪ و ﻓﺮق آﻧﻬﺎ را ﺑﯿﺎن ﮐﻨﯿﺪ؟  در ﯾﮏ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺑﻨﺪی ﺻﻔﺎت ﺧﺪاوﻧﺪ ﺑﻪ دو ﻗﺴﻢ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ:  اول  - ﺻﻔﺎت ﺛﺒﻮﺗﯿﻪ، ﺟﻤﺎﻟﯿﻪ:  ﻫﺮﮔﺎه ﺻﻔﺖ، ﺑﮕﻮﻧﻪ ای ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺮای ﻣﻮﺻﻮف اش )ﺧﺪاوﻧﺪ (ﺟﻤﺎل و ﮐﻤﺎﻟﯽ را ﺛﺎﺑﺖ ﮐﻨﺪ...
با
مقاله در مورد صفات خداوند
باسمه تعالی

برداشتهایی از نهج البلاغه

صفا ت خدای متعال

صفات خداوند متعال و میزان آن نامحدود و تعداد اندکی از آنها برای انسان بیان شده است.با توجه به ظرف وجودی ما مقداری از صفات الهی را قادر به جذب می باشیم.
برای مثال خداوند رزاق است و صفت بخشندگی او نامحدود است.خداوند درخت مای خشکیده را برای حضرت مریم به بار نشاند ت. یار واقعی زمان ی است که ذوب در خواست و رضای زمان باشد و چنین ی هیچ عملی که خلاف رضایت خداوند ( که رضایت زمان در همین است) انجام نمی دهد و هیچ عملی را که رضایت خداوند در آن است ( واجبات و برخی مستحبات بسیار موکد) را ترک نمی کند و علاوه بر اینها دلش را از محبت و دلبستگی به غیر خدا خالی کرده ( محبت به و در راستای محبت خداوند است و جدا از آن نیس. بنا بر اعتقاد ابن قیم (شاگرد ابن تیمیة) خدواند تعالی بر روی زمین گردش می کند ابن قیم جوزی در کتابش (زاد المعاد) در توصیف صفات فعل الله تعالی می گوید : و کذالک: ((فأصبح ربک یطوف فی الارض))هو من صفات فعله ترجمه : و اینکه: ((خداوند در صبحگاهان در روی زمین گردش میکند))از صفات فعلی خداوند است منبع : وبلاگ سلفی وه نام هاى متعدد خداوندنام هاى متعدد خداوند ، چرا خدا را با نام هاى متعدد مى خوانیم؟نام هاى خدا باید همچون صفاتش بى پایان باشد، تا بتواند بیانگر گوشه ای از ذات آن شود  نام هاى متعدد خداوندنام هاى متعدد خداوند نام هاى متعدد خداوندپرسش : چرا خدا را با نام هاى متعدد مى خوانیم؟با توجه به اینکه الفاظ محدود است و خداوند وجودش از هر ن. به نام خدا سی دی ایمان با ی آقای دژاکام ایمان، تجلی نور خداوند در انسان است. روح خداوند در ما دمیده شده و همه ما جزئی از خداوند هستیم. خداوند مثل خورشید نورش را به همه جا می تاباند و به فکر بازپس گرفتن هم نیست.
تجلی نور خداوند در انسان یعنی صفات خداوند در انسان متجلی می شود.
ی که ایمان دارد یعنی تجلی صفات خداوند در انسان؛ خداوند بخشنده است و ی که ایمان دارد بخشنده است؛ خداوند مهربان است و ی که ایمان دارد مهربان است؛ خداوند الیم است و ی که ایمان دارد الیم است؛ خداوند تواناست و ی که ایمان دارد تواناست؛
صفات خداوند در انسان نهفته شده که برای خداوند مثل اقیانوس است که حدی هم ندارد اما برای انسان مثل یک قطره است که یک حدی دارد.
ایمان یعنی اعتقاد داشتن به خودش، به انسانها، به خانواده، به جوامع بشری، به حیات، به راستی، درستی، صداقت، مهر، محبت. متن کامل در ادامه مطلب علی دادگر س رست جدید فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای شد
علی دادگر با حکم ورزش و جوانان به عنوان س رست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای منصوب شد
به گزارش دلیرستان به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان............................................... س رست جدید فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای به ادامه مطلب بروید صفات درونى انسان به تنهایى نمى تواند معیارى براى ثواب و عقاب باشد، مگر آن زمانى که در لابه لاى اعمال انسان خودنمایى کند، خداوند بندگان را مى آزماید تا آنچه در درون دارند در عمل آشکار کنند و مستحق پاداش و کیفر شوند. درس اول ص 10
معنای مصرع اول : به نام خداوندی آغاز می کنم که دو نعمت بزرگ عقل و جان را به انسان عطا کرده است زیرا فکر و شه انسان نمی تواند فراتر ازاین برود معنای مصرع دوم : به ذهن و شه انسان ،سخنی بالاتر ازاین خطور نمی کند که سخنش را با نام پروردگاری آغاز کند که به انسان جان و د بخشیده است. معنای مصرع سوم : خداوند متعال صاحب اسما و صفات و . باسمه تعالی

برداشتهایی از اشعار مولانا

اسمای الهی

خداوند به حضرت آدم حقیقت اشیا را تعلیم نمود.تا این امکان را بیابد که به حقایق اشیا پی ببرد.اسمای الهی یک ظاهر دارند و یک باطن.مثلا وقتی می گوییم نام آن فرد جود است.دلیلی ندارد که صفت بخشندگی داشته باشد.منظور از اسمای الهی صفات درونی فرد است که اولیای الهی امکان شناخت و. بانوى سالخورده و فربهى بنام (دارمیه ) از ارادتمندان على علیه السلام بود، در مکه زندگى مى کرد. معاویه در موسم حج وارد مکه شد، ماءمور فرستاد آن بانو را آوردند.
از او پرسید: هیچ مى دانى چرا احضارت ؟
دارمیه در پاسخ گفت : نه ، خدا مى داند.
معاویه : چرا على را دوست مى دارى و مرا دشمن ؟
دارمیه : على را دوست مى دارم چون دادگر بود، و مسا. اختصاصی از فایلکو صفات خدا در قرآن با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 11 صفات خدا در قرآنواژة اسم کاربردهای مختلفی دارد. در گسترده‎ترین کاربرد به معنی هر لفظی است که بر معنایی دل می‎کند. اسم در این کاربرد مترادف با کلمه است، و حرف و فعل در اصطلاح علمای نحو را نیز شامل می‎شود. . عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به صفات علی(ع) گفت: خنده رویی از صفات بارز ایشان بود. خصوصیات و صفات ممتازی برای حضرت عباس(ع )بیان شده است. مقام تسلیم، تصدیق، وفا، نصیحت نسبت به ، نکول ن ، سستی ن در همراهی با (ع) بخشی از صفات این وجود نورانی است. ان زیادی واسطه میان انسان و آفریدگار بوده اند و در قرآن نام، صفات و دلیل شایستگی برخی از آنان برای دریافت مقام رس بیان شده است. در مقایسه صفات فرستادگان خداوند با حضرت محمد(ص)، معلوم می شود ایشان همه صفات و شایستگی های آنان را نیز دارد. شاید به این دلیل مولوی نام «احمد» را نام همه ان دانسته، سنایی زبان در نعت فردی جز را خطا می داند و س. حسین علیه السلام ی بود که خدا را شناخته بود و ی که خدا را بشناسد می داند که خصوصیات خدا چیست خصوصیات خداوند از خصوصیات رحمانی شدید است و اولین رحمانیتی که خداوند نسبت به انسان داشت این بود که تمام فرشتگان و را مجبور به سجده ما کرد و حسین این علاقه خداوند به انسان را درک کرده بود و همیشه خود را بد ار خدا می دانست و می دانست حتی اگر جانش. صفات اهل مسجد اهل مسجد، خود را خادم مسجد دانسته و آن را تمیز می کنند
اهل مسجد، خدمت به مسجد را خدمت به همه مردم و از یتهای انبیاء میدانند
اهل مسجد، چون میهمان خدایند ،خداوند آنها را اکرام می کند
اهل مسجد، از شلوغ بودن مسجد ،لذت می برند...... چه انی عاقبت به خیر هستند؟

خداوند در آیاتی از قرآن کریم صفات متقین را نام می برد و رستگاری و به قول معروف، «عاقبت به خیری» را در گرو داشتن این صفات می داند.
قرائت همیشگی قرآن کریم از توصیه های مۆکد خداوند در این کتاب آسمانی و هادیان معصوم دین است؛ «فَاقْرَۆُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ».
به نظر می رسد عمل به قرآن کریم فقط از راه شناخت آن میسر است و بدیهی است که این شناخت نیز منوط به انس روز افزون با آن است و این انس تحقق نمی یابد مگر با تلاوت آن در هر زمانی از شبانه روز که میسر باشد... دورۀ کارگاه کارگردانی تئاتر آرش دادگر از فردا چهارشنبه صبح؛ پانزدهم بهمن ماه در تالار هنر آغاز می شود. دوستانی که در این کارگاه ثبت نام کرده بودند فردا رأس ساعت 10 صبح با همراه داشتن نمایشنامه های «مکبث» و «شاه لیر» نوشتۀ ویلیام ش پیر در تالار هنر حضور یابند. اگر این نمایشنامه ها را مطالعه نکرده اید امروز حتماً آنها را بررسی کرده و ف. ان گرامی واسطه میان انسان و آفریدگار بوده اند و در قرآن نام، صفات و دلیل شایستگی برخی از آنان برای دریافت مقام رس بیان شده است. در مقایسه صفات فرستادگان خداوند با خاتم ان(ص)، معلوم می شود ایشان همه صفات و شایستگی های آنان را نیز دارد. شاید به این دلیل مولوی نام «احمد» را نام همه ان دانسته، سنایی زبان در نعت فردی جز را خطا می داند و سعد.
قلب پاک و روی باز و شرح جان
جملگی باشد صفات مو منان
می کنند انفاق از ب حلال
مردمان آسوده از انفاقشان اختصاصی از نیک فایل مقاله اصول عقاید عدل با و پر سرعت .
مقاله اصول عقاید عدل
مقاله اصول عقاید عدل مقاله کامل بعد از پرداخت وجهلینک پرداخت و در "پایین مطلب"فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)تعداد صفحات:54اصول عقائد (2) عدلبسم اللّه الرّحمن الرّحیمالحمدللّه ربّ العالمین و صلّى اللّه على سیّدنا محمّد و آله الطاهرین و لعنة اللّه على اعدائهم اجمعیندر این مقاله به دومین اصل اعتقادى نزد شیعه یعنى عدل الهى مى‏پردازیم:صفات خداخداوند متعال همه صفات پسندیده را داراست و از تمامى صفات ناپسند پاک و منزّه است. صفات پسندیده‏اى که در خدا وجود دارد، صفات جمال یا صفات ثبوتیّه و صفات ناپسندى که خداوند از آنها مبرّاست، صفات جلال و یا صفات سلبیّه نامیده مى‏شود.صفات ثبوتیّه نیز دو قسم است: صفات ذات و صفات فعل.صفات ذات: صفاتى است که عین ذات خداست و قابل جدا شدن از خدا نیست، مانند عالم بودن، زنده بودن و قادر بودن.صفات فعل: صفاتى است که مربوط به فعل خداست و مى‏توان بود یا نبودشان را به خدا نسبت داد، مانند خالق بودن، زیرا خداوند هم مى‏تواند خلق کند و هم مى‏تواند خلق نکند. به عبارت دیگر؛ هر صفتى که بشود ضدّش را به خدا نسبت داد، صفت فعل است، مانند رضایت خدا که در برابر غضب خدا قرار دارد و هر صفتى که نتوان ضدّش را به خدا نسبت داد، صفت ذات است.راه آشنایى با صفات خداراه آشنایى با صفات خدا مانند راه آشنایى با خود خداست، همان گونه که شما از یک نوشته به نویسنده آن پى مى‏برید، از چگونگى الفاظ و کلمات، مقدار آشنایى نویسنده آن را با لغات به دست مى‏آورید، از انشاى آن قدرت نویسندگى او را مى‏فهمید و از مطالبش متوجّه روحیّه و هدف نویسنده مى‏شوید. پس هر آفریده‏اى مى‏تواند دو کار انجام دهد:1- آفریدگار خود را بشناساند.2- صفات و حالات و هدف آفریدگار خود را بفهماند.
با
مقاله اصول عقاید عدل
24- صفات بهترین خلقإِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ (بینه / 7) «در حقیقت انی که گرویده و کارهای شایسته کرده اند، آنانند که بهترین آفریدگانند». 1- بهترین خلایق انی هستند که ایمان دارند (به خداوند ـ روز جزا ـ ان ـ کتب آسمانی). 2- و کارهای نیکو انجام می دهند و حتی بر دیگران سبقت می گیرند. صفات دهگانه ی سگ
علی (علیه السلام) فرمودهاند: 
ده صفت در سگ است که هر آن صفات را داشته باشد خوشبخت (و به روایتی مومن) است: 

1: خانه ندارد، و این از صفات مجردین است. 2: شب زنده دار است، و این از علامات عابدین است. 3: چون سفر کند، با خودش چیزی نمیبرد، و این از علامات متوکلین است.4: وقتی که به او چیزی دهید، او را د. اگر(بنده) هر مرتبه از مراتب صفات حسنه را در مخلوقی معتقد شود لکن اتصاف او را به این صفت از خدا ببیند عین توحید است. صفات نیک خلق،همه از خداست اگر(بنده) هر مرتبه از مراتب صفات حسنه را در مخلوقی معتقد شود لکن اتصاف او را به این صفت از خدا ببیند عین توحید است چنان که عقیده ی ما نسبت به مراتب دانایی و توانایی و سایر صفات کمالیه ائمه هدی و سایر انبیاء همین است یعنی تمام را از خدا و افاضه های حضرتش می دانیم هیچ یک به حسب ذات از خود هیچ نداشتند،بالجمله جمیع موجودات چنان که در اصل وجود ممکن و حادث و محتاج به پروردگار عالم هستند که آنها ر افریند همچنین در اتصاف به صفات حسنه که کمالات ثانویه است نیز محتاج به رب الارباب می باشند که آنها را به این صفات متصف فرماید البته هر را به حسب اراده و مصلحت.

پی نوشت:گناهان کبیره،ج۱،ص۵۶. به چند دلیل می خوانیم و او را عبادت می کنیم: اول این­که در برابر وجود بی­ نهایت که جا برای غیر نمی­ گذارد (توحید ذات)، با آن اسماء اعلی، باید پیشانی بر خاک گذاشت و تسبیح گفت. خ خدا ایجاب می­کند خیرالمحبوبین باشد. دوم این که خالق ما اوست (توحید خالقیت). ما از خدا هستیم و به سوی او باز می­ گردیم. با نافرمانی، به صفات قهر او می­ رسیم در حالی. با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما یاران، در این ایام پر فیض و برکت که موسم بندگی دعا و نیایش است. روزها ام از خوردن و آشامیدن و شبها دعا و مناجات و احیا با دعای جشن کبیر. همچنان که می دانید دعای جوشن کبیر مشتمل است بر 100 فصل و در هر فصل 10 اسم مبارک خداوند ذکر می شود. با این وصف در این دعا برای خداوند هزار اسم و یا به عبارتی هزار صفت ذکر شد. بهترین صفات زن حضرت علی علیه السلام فرمود: بهترین صفات ن، بدترین صفات مردان است: تکبر، ترس و بخل. پس، هرگاه زن متکبّر باشد، خود را تسلیم هر نا ی نمی کند و هرگاه بخیل باشد، مال خود و شوهرش را حفظ می کند و هر گاه ترس داشته باشد، خود را از بدنامی دور نگاه می دارد. (نهج البلاغه، حکمت226)
روایات و احادیث در این باره زیاد است. پیشنهاد می‏نماییم به «وسایل‏الشیعه، کتاب‏القضاء» و یا «میزان‏الحکمه،واژه القضاء» مراجعه نمایید. در عین حال سه روایت در اینجا بیان می‏گردد:1- «هر که کار قضاوت به او واگذار شود بدون کارد سر بریده شده است عرض شد: ای رسول خدا منظور از سرب چیست؟ فرمود: آتش دوزخ»، (ترجمه میزان‏الحکمه، ج 10، 4952).
. (ره) بنیانگذار انقلاب ی درباره ک دای اصلح معیارهایی را تعیین کرده اند که عین عبارات ایشان در ذیل نقل می شود: چیزی که لازم است عرض کنم این است که در این موقع که یک مرحله دیگری از مراحلی که در کشور ما می خواهد تحقق پیدا د در دست اجراست، و آن تعیین رئیس جمهور است. باید توجه داشته باشند آقایان که آن صفتی که در قانون اساسی برای رئیس جمهور تع. بنا بر اعتقاد ابن قیم (شاگرد ابن تیمیة) خدواند تعالی بر روی زمین گردش می کند ابن قیم جوزی در کتابش (زاد المعاد) در توصیف صفات فعل الله تعالی می گوید : و کذالک: ((فأصبح ربک یطوف فی الارض))هو من صفات فعله ترجمه : و اینکه: ((خداوند در صبحگاهان در روی زمین گردش میکند))از صفات فعلی خداوند است باسمه تعالی

برداشتهایی از زیارت جامعه

صفات معصومین

چهارده معصوم دارای صفات نیکو بودند.یکی از آنها این بود که خود را شریک غم دیگران می دانستند و تا رفع و حل آن به سادگی و بی تفاوت عبور نمی د.
از دیگر صفات معصومین ،خطا پوشی و عیب پوشی از مردم است.بر خلاف ما که دنبال خطا و عیب دیگران هستیم و هر گز از خوبی ها و خدمات فرد سخ. اختصاصی از فایلکو پاو وینت صفات خداوند با و پر سرعت .
 پاو وینت صفات خداوند
 پاو وینت صفات خداوند ¨در طول تاریخ شاید نتوان مسائلی را پیدا کرد که به اندازه مباحث اعتقادی ، فکر بشر را به خود مشغول کرده باشد . مطالب بسیاری بوده است که در مقطع زمانی و مکانی خاصی اوج گرفته و پس از مدتی ، فروکش کرده و یا برای همیشه به بایگانی تاریخ پیوسته است . در حالی که مباحث و گفتگوهایی که در طی قرون متمادی بر سر مبدأ و معاد و دیگر امور مذهبی در گرفته است و نسز انبوه عظیم کتب و نوشته جاتی که از قدیمی ترین ایام تا به امروز در این مباحث به رشته تحریر کشیده شده است ، همگی گواه این مدعایند که تفکر پیرامون مسایل اعتقادی ، نه یک بحث مقطعی بلکه یکی از خصایص ذاتی فکر و روح آدمی است . نیک می دانیم که هر یک از ادیان و مکاتب و ار آن جمله آیین ، خدای خویش را با اوصاف خاصی می شناساند و افعال ویژه ای را به او نسبت می دهد . تفاوت دیدگاه خداشناسان در باب اوصاف و افعال آنچه او را « خدا » می نامند ، خداشناسی های کاملاً  متفاوتی را پدید آورده و تصاویر گونه گونی را از معبود آنان ارائه داده است . از سوی دیگر ، عمده ترین طریق شناخت خداوند ، آشنایی با اوصاف و افعال اوست و هر اندازه که این آشنایی عمیق تر و جامع تر باشد ، خداشناسی کامل تری به بار می آورد . بر این اساس ، هر انسان خداباوری – به حکم د و وجدان – فرض است که از رهگذر ب معرفتی درست و عمیق از اوصاف خداوند ، بر عمق و غنای خدا شناسی خویش بیفزاید .  ¨انواع صفات خداوند
¨ ¨صفات الهی را می توان در یک تقسیم بندی کلی بر دو قسم دانست :¨1-  صفات ثبوتی¨2- صفات سلبی  ¨     صفات ثبوتی ¨یعنی  صفاتی که در آنها کمال خاصی را در نظر گرفته و به نحو مثبت ایج به خداوند نسبت می دهیم ، مانند اینکه می گوییم : خدا عالم است ، خدا قادر است  ... در اینجا علم ، قدرت ، عد ... جزو صفات ثبوتی و همگی از کمالات بشمار می وند                                                                                        ¨     صفات سلبی¨ به صفاتی می گویند که ذات خدا را از هر گونه عیب و نقص مبرا می سازد . از قبیل اینکه خدا : جسم نیست ، مرکب نیست ، عاجز نیست و ... و همان طور که می بینیم  در صفات سلبی ابتدا نقص خاصی را در نظر می گیریم و سپس این نقایص را از او سلب و منتفی می کنیم .  صفات ثبوتی خود بر دو نوع هستند :
¨صفات فعل¨صفات ذات ¨      صفات فعل ¨صفاتی هستند که آنها را از افعال خداوند انتزاع کرده و به او نسبت می دهیم  . مانند از افعال خلق و یا روزی دادن توسط خداوند ، صفات خالقیت و رازقیت را انتزاع می کنیم و او را خالق و رازق می خوانیم .¨     صفات ذات ¨صفاتی هستند که با  قطع نظر از افعال خداوند ، خود ذات الهی را متصف به این صفات می دانیم و به عبارت دیگر صرف نظر از اینکه خداوند فعلی را انجام بدهد و یا نه ، می توان برای ذات او این صفات را قائل شد مانند علم ، قدرت ، وحدانیت و نظایر آن ( بر خلاف صفات فعل که اگر افعال خلق و روزی دادن از او سر نزند نمی توان عناوین خالق و رازق را به او اطلاق کرد )    فایل پاو وینت 31 اسلاید
با
پاو وینت صفات خداوند
شرح و تفسیر حکمت 234 نهج البلاغه با موضوع تفاوت صفات مردان و ن را در اینجا بخوانید. علی (ع) درباره صفات پسندیده ای که ن باید داشته باشند فرموده :

بهترین صفات ن بدترین صفات مرد است و آن : "کبر" و "بخل" و "ترس"

اگر زن متکبر باشد هیچگاه تسلیم غیر همسر خود نمیشود.

اگر زن بخیل باشد در حفظ و نگهداری اموال خود و همسرش کوشا خواهد بود.

چنانکه زن ترسو باشد از هر پیشامدی بیمناک است و قهرا به دام شیادان نخواهد. به نام هستی بخش مطلق
تفسیر اسما الله نام های خداوند متعال
ذکر کثیر آن است که دل و زبان و تمام اعضا و جوارح انسان ذاکر باشد . ی که ذاکر شد عمل می کند هرآنچه را که خدا امر کرده و ترک می کند هرآنچه را که خدا نهی کرده و اینجاست که او واجد مقام بندگی خدا می شود ، مقامی که پیغمبر اکرم (ص) به آن افتخار می کند . پس ذاکر ی است که به یاد خدا باش. به نام خداوند عشق به نام خداوند عشق و خداوند جان ها به نام خداوند شوق و خدای روان ها به نام خداوند مِهر و خدای محبّت به نام خداوند ذرّه ، خدای کلان ها به نام عزیزی که نور جهان است وبینا به نام خداوند نور زمین آسمان ها به نام خداوند راز و خِرَد، عشق و مستی خدای بزرگی به هر چه بشردر زمان ها به نام خدای رحیم و خداوند رحمان خدای توانا که آگ. نمایش «هملت» به کارگردانی آرش دادگر در تالار اصلی تئاترشهر روز ۲۳ فروردین ماه اجرا نمی شود. صفات حسنه از منظر قرآن کریم موضوع این تحقیق« صفات پسندیده انسان از منظر قرآن کریم » است . این تحقیق در صدد آن است تا با بررسی آیات قرآن کریم و سیر در منابع معتبر ی به بحث و بررسی پیرامون صفات پسندیده انسان از منظر قرآن کریم بپردازد و به اه زیر دست پیدا نماید : ویژگی های خاص انسان از دیدگاه قرآن ، صفات پسندیده انسان در قرآن ، عوامل و موا. پیام خور: وقتی در شبهای احیا دعای جوشن کبیر را می کنیم گویا خداوند را در موضع عفو و رحمت و لطف و تفضل می بینیم و از صفات شکنجه، انتقام و عذاب خبری نیست. وقتی در اسماء و صفات هزارگانه ای که در دعای صد بندِ جوشن کبیر آمده است دقت می کنیم می بینیم همه این صفات ... متن تکمیلی در ادامه مطلب باسمه تعالی

برداشتهایی از آیات قرآن

حی و قیوم

یکی از صفات خدا حی بودن اوست.خداوند نه تنها همیشه زنده است، بلکه زنده کننده نیز می باشد.خداوند چشمه حیات است و همه به اذن او زنده هستند.حیات طیبه از خدای متعال است.
از صفات دیگر خدا قیوم بودن اوست.قوام و رکوع و قیام ما از خداست.انسان ها میوه باغ الهی هستند، وجود میوه به خا. رئیس جدید فدراسیون تیراندازی گفت: ۲ سال پیش حقی برای خودم قائل بودم که از طریق قانونی آن را پیگیری و امروز همه چیز تمام شده است. در ویدئوی زیر کلیپی از بیانات معظم انقلاب و بخش هایی از سریال علی(ع) را در شرح صفات حکومتی المومنین می بینید. ماه شهریور را دوست دارم چون در این ماه متولد شدم ! و به گمانم قبلا هم یکبار درباره ی امشاسپندان (فرشتگان مقرب یا به قولی صفات پاک اهورامزدا) نوشته باشم (؟)
اینکه شهریور نماد فرمانروایی نیرومند الهی است ، نگهبان ف ات ، فره شهریاران دادگر و فرشته ی مهربانی و جوانمردی است . شهریور (خشتره وییریه) از لحاظ تقرب و منزلت نزد اهورامزدا سومین. اکرم (ص) فرمودند:
النَّظَرُ إلَى العالِمِ عِبادَةٌ ،والنَّظَرُ إلَى الإمامِ المُقسِطِ عِبادَةٌ ، وَالنَّظَرُ إلَى الوالِدَینِ بِرَأفَةٍ وَرحمَةٍ عِبادَةٌ ، وَالنَّظَرُ إلى أخٍ تَوَدُّهُ فی اللّه عز و جل عِبادَةٌ . نگریستن به دانشمند عبادت است ،
نگریستن به پیشواى دادگر عبادت است ،
نگاهِ دلسوزانه و مهرآمیز به پدر و ماد. بر اساس آموزه های قرآنی علومی که انسان از راه حواس و مانند آن به دست می آورد همه از باب یادآوری و تذکار و تذکره است؛ چرا که اصل مطالب را خداوند به مردم آموخته است. وقتی خداوند روح را به انسان دمید، این روح دارایی های بسیاری دارد که علم نسبت به حقایق هستی یکی از آن هاست. روح الهی که فاقد اسماء و صفات الهی نیست، بلکه همه حقایق هستی را به . لطفا پرسش شماره 262 عقاید با موضوع «شناخت خداوند؛ صفات خداوند و افعال او» ثبت شده توسط «علی» در تاریخ 13 دی 1395 و پاسخ دفتر حفظ و نشر آثار علامه منصور هاشمی اسانی؛ زمینه ساز عملی ظهور مهدی علیه السلام را بخوانید. متن پرسش: سؤالی در بحث جبر و اختیار داشتم: از آنجایی که خداوند متعال بر همه چیز دانای مطلق است، لذا بر آینده و رفتار انسان و کا. اجرای نمایش «هملت» به کارگردانی آرش دادگر این هفته به پایان می رسد.