انگاره ها

به نقل از خبرگزاریها در مورد انگاره ها : مقیاس انگاره پردازی خود کشی (ماخ) مقیاس انگاره پردازی خود کشی (ماخ) دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی بازدید ها 0 فرمت فایل docx حجم فایل 8 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 5  مقیاس انگاره پردازی خود کشی (ماخ) گزارش تخلف برای مقیاس انگاره پردازی خود کشی (ماخ) مقیاس انگاره پردازی خود کشی (ماخ) فروشنده فایل کد کاربری 4674 تمام فایل ها کاربر مقیاس انگاره پردازی خود کشی (ماخ) این مقیا س در سال 1979توسط بک وهمکاران طراحی شد . آزمونگر پرسشنامه ای را در اختیار دارد که حاوی19پرسش است.هر پرسش دارای سه گزینه است که به ترتیب نمره صفر ، یک و دو به آنها تعلق می گیرد؛در مجموع نمرات از صفر تا 38 (بسته به وجود یا عدم وجود ونیز مراحل مختلف از فکر تا عمل خود کشی)در نوسان خواهد بود .در واقع پرسشنامه، راهنمای مصاحبه ای خواهد بود که آزمونگرانجام می دهد. اومطالب مطرح شده در پرسشنامه راطی یک مصاحبه هدفمندونیمه ساختاری ازآزمودنی سئوال می کند وبر اساس نحوه همکاری وتوانایی کلامی بیمار ، گزینه هارابر می گزیند. مقیاس انگاره پردازی خود کشی (ماخ)انگاره پردازی خود کشی (ماخ)
عناصر مشکوک در حلقه اطرافیان در حال القاء انگاره پیروزی وی در مرحله اول انتخابات هستند. مدل دستور گشتاری: transformational grammar چامسکی صریحاً اعلام می کند که دستور پیشنهادی او نه انگاره ای برای گفتار است و نه انگاره ای برای شنیدار. بلکه کاملاً خنثی است. این دستور صرفاً توصیفی است از مجموعه ی جملاتی که دستور، توان زایش و تولید آن ها را دارد.این مدل آمیخته ای از قواعد گروه ساختی و گشتار ها است. در این مدل، قواعد گروه ساختی جمله ی م. پروژه آشتی ملی بر القاء دو انگاره نادرست وقوع تهدید خارجی و عدم انسجام اجتماعی استوار است.
پرسشنامه استاندارد انگاره پردازی خود کشی (ماخ) پرسشنامه استاندارد انگاره پردازی خود کشی (ماخ) دسته بندی علوم انسانی بازدید ها 0 فرمت فایل docx حجم فایل 8 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 5  پرسشنامه استاندارد انگاره پردازی خود کشی (ماخ) گزارش تخلف برای پرسشنامه استاندارد انگاره پردازی خود کشی (ماخ) پرسشنامه استاندارد انگاره پردازی خود کشی (ماخ) فروشنده فایل کد کاربری 1113 تمام فایل ها کاربر پرسشنامه استاندارد انگاره پردازی خود کشی (ماخ)، در قالب word و در 5 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده… توضیح : این مقیاس در سال 1979 توسط ماخ وهمکاران طراحی شد. آزمونگر پرسشنامه ای را در اختیار دارد که حاوی 19 پرسش است. هر پرسش دارای سه گزینه است که به ترتیب نمره صفر، یک و دو به آنها تعلق می گیرد؛ در مجموع نمرات از صفر تا 38 (بسته به وجود یا عدم وجود و نیز مراحل مختلف از فکر تا عمل خود کشی) در نوسان خواهد بود. ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) : تعداد گویه ها : 19 تعداد مولفه : مولفه ندارد روایی و پایایی : ندارد نحوه نمره گذاری : دارد منبع : دارد نوع فایل : word و قابل ویرایش تعداد صفحات : 5 پرسشنامه استاندارد انگاره پردازی خود کشی (ماخ)پرسشنامه استاندارد انگاره پردازی خود کشی (ماخ)
توجه دوستان گرامی را به جمله ای که به صورت نقل قول مستقیم از کتاب « زندگی نامه من » اثر یونگ جلب می کنم: « روان به طور خود جوش خالق انگاره یا ایماژهایی با محتوای مذهبی است یا به عبارت دیگر روان طبیعتاً و بر حسب سرشت دارای یک جوهره مذهبی است » من متوجه شده ام که علت بروز بسیاری از روان نژندی ها به ویژه در سنین نیمه دوم حیات آدمی در عد. بحث پیرامون حرمت موسیقی و تفکیک موسیقی غنا از غیر آن، یکی از مناقشات جدی و اساسی است که بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران علوم دینی را به خود مشغول داشته و هر یک سعی می کنند به فراخور آموزه ها و انگاره های فراگرفته به بازتحلیل این مفهوم دینی بپردازند. شفقنا ورزشی.مهدی طاهرخانی: باز هم لیگ قهرمانان آسیا،باز هم تقابل با قطر و باز هم یک ضربه پن ی از دست رفته توسط مهدی طارمی. مهم نیست چیپ بزند بالای دروازه یا محکم به سمت راست و چپ. در هر دو صورت… تصویر غرب از ایران فقط بخشی از وا قعیت ها را همراه خود داردنبرد برای «قد رت سازی» گرچه تحول فرهنگی و اجتماعی به عنوان بخشی از واقعیت اجتناب ناپذیر کشورهای در حال گذار محسوب می شود، اما هر کشوری دارای بنیان های فرهنگ و تاریخی است که دارای ریشه های کهن بوده و همواره در فضای دگرگونی های اقتصادی و صنعتی بازتولید می شود. تصویری که مجله تایم از زن ایرانی در فضای 2025 منتشر کرده، در شرایط موجود نیز ممکن است در خیابان های تهران و یا حوزه خصوصی شهروندان ایرانی وجود داشته باشد.
چنین تصویری بخشی از واقعیت فرهنگ و اجتماعی هر کشور به ویژه جامعه ایرانی محسوب می شود. واقعیت های بنیادین را می توان براساس سنجش نشانه هایی مورد توجه قرار داد که از فراوانی بیشتری برخوردار باشند. از سوی دیگر تغییر در تصویر و پرتره جوان ایرانی به منزله پایان انگاره های نهادینه شده تلقی نمی شود. هر تصویری می تواند صرفا بخشی از انگاره ها را منع سازد. بخش دیگر انگاره ها ارتباط دقیق و در هم تنیده ای با فضای فرهنگی و اجتماعی دارد.
اگرچه برخی پژوهشگران انتشار چنین تصویری را به منزله نشانه ای از تهدیدسازی امنیتی در قالب نشانه های فرهنگی تحلیل می نمایند، اما واقعیت آن است که...+ادامه مطلب نمایش «کابوس» به نویسندگی جعفر مویدی و کارگردانی علی رحیمی، حضوری موفق در بیست و ششمین جشنواره تئا تر استانی هرمزگان و جشنواره منطقه ای مشهد مقدس داشت و از ۹ دی ماه، به مدت یک هفته در فرهنگسرای شهید بهشتی میناب برای عموم به صحنه رفت.
نمایش «کابوس» با موضوع اجتماعی، کاری از گروه «انگاره» به س رستی و کارگردانی علی رحیمی با بیش از . گروه احزاب خبرگزاری فارس برای ارائه مستندی خبری جهت ثبت در تاریخ به بررسی ۵ دوره از حیات شخصی، و اقتصادی آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و سعی کرد از پس این انگاره سازی ها، حقیقت «آیت الله» را آن طور که بود، روایت کند. رضا سراج نمایه رو مه شرق در یادداشت اخیر خود، با انگاره «ترامپ، مرد دیوانه» سایه موهوم و دروغین جنگ را به مخاطب القاء می کند.   «رضا سراج» در کانال تلگرامی خود نوشت: رو مه شرق، سرخط رسانه ای شبکه همکار غرب در ایران است که خطوط لازم برای نُرمال سازی انقلاب با نُرم های   و اروپا از طریق این رو مه، تئوریزه می گردد. رو مه شرق در یادداشت اخیر خود، با انگاره «ترامپ، مرد دیوانه» سایه موهوم و دروغین جنگ را به مخاطب القاء می کند و می نویسد : «همه چیز برای روشن آتش جنگ با ایران فراهم شده است» در ادامه این یادداشت، برای مصون ماندن ایران از افتادن در پرتگاه جنگ، وم ایجاد شکاف میان اروپا و تئوریزه می گردد. در این یادداشت توصیه شده که ایران برای اعتماد سازی اروپایی ها، محدویت های موشکی را بپذیرد. مسیر تئوریزه شده از سوی رو مه شرق، همان مسیر اصلاح طلبان در دهه هشتاد است که با انگاره «بوش، مرد دیوانه» و احتمال وقوع اقدام نظامی عیه ایران، به مذاکره با اروپایی ها منتهی شد. ای کاش رو مه شرق به جای این پیشنهاد وقیحانه، خاطرات   از مذاکرات با اروپا در کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای» را بازخوانی می کرد. در کتاب مذکور به ش ت مذاکرات با سه کشور اروپایی اشاره کرده و تاکید می کند بعد از نزدیک به دو سال مذاکرات ایران و سه کشور اروپایی، آنها قصد به نتیجه رسیدن و حل پرونده هسته ای ایران را نداشتند و بسته پیشنهادی تحقیر آمیزی به ایران ارائه د. چطور میشه عاشقت شد وقتی حتی نیستی؟ وقتی حتی صورتی نداری که به یاد بیارمت؟ چطور من عاشقتم؟ از حالا... از دیروز... از همیشه... مادرا اینطور عاشق بچه هاشون میشن. میدونم. ولی چطور ممکنه؟ شاید ما عاشق تخیلاتمون هستیم؟ دنیایی که توش یه عروسک زیبا هست با یه عالمه لبخند و بعد هیچی... انگاره های ما از مادر شدن ریشه در هزاران سال حافظه سلولی تجربه . قبل از این که در رابطه با اختلال شخصیت و همچنین اختلال شخصیت مرزی صحبت کنیم ضروری است مفهوم شخصیت را بشناسیم شخصیت در اصلاح لاتین personalityنامیده می شود که اشاره به پرسونا یا همان نق دارد که هن یشه های یونانی هنگام ایفای نقش به چهره می زدند. در حقیقت شخصیت به الگوی رفتاری،منش ، خلق و خو،نگرش ها و نحوه ادراک ما از خودمان (شامل ویژگی ها، نقاط قوت و نقاط ضعف) و پیرامون مان اشاره دارد و روی نحوه کنار آمدن و تعامل ما با دیگران اثر می گذارد. الگویی منحصر به فرد که تعریف کننده ماست و در سیر زمان قابلیت تغییر ولو اندک را دارد. مورفی معتقد است که احساس ما از خودمان و استنباط مان در این خصوص که چه ی هستیم از 3 مولفه اساسی تشکیل شده است 1- خود انگاره 2-عزت نفس یا احترام به خویش و 3- خود آرمانی خود انگاره: خود انگاره به این معنی است که خودمان را چگونه توصیف می کنیم و فکر می کنیم چه طور آدمی هستیم. دو شیوه کلی برای این منظور وجود دارد 1- نقش های اجتماعی 2- صفات شخصیتی منظور از نقش های اجتماعی همان نقش هایی است که در جامعه بازی می کنیم به عنوان فرزند،همسر،مادر ، پرستار و یا معلم.برای شناسایی خود انگاره خود باید خود را در نقش های متفاوتی که در زندگی بازی می کنیم شناسایی کنیم و خود را در آن نقش ها تفسیر کنیم،البته گاه تعریف درستی از خودمان در نقش های مختلف نداریم . ضروری است بیننده نقادی از خود باشیم و نظر دیگران را نیز جویا باشیم. صفات شخصیتی نیز بیانگر منش و رفتار ماست. همچنین برای شناسایی دقیق خود انگاره خود باید به تبیین خود از ظاهر فیزیکی مان توجه کنیم این که خود را زشت یا زیبا می بینیم،چاق ،لاغر، قد بلند یا قد کوتاه هستیم. بر اساس آنچه گفته شد می توانید قدری در رابطه با خود انگاره تان(یا به بیانی خود واقعی تان) بنویسید....... کتاب «جنون و مرگ در فلسفه» نوشته فریت گوون که به پی جویی و بازخوانی انگاره های مهم مرگ و جنون در سنت فلسفی غرب می پردازد، در دست ترجمه است. این کتاب که از یک مقدمه، چهار فصل و نتیجه گیری تشکیل شده، تاکنون بخش مقدمه، فصل اول، فصل دوم و بخشی از فصل سوم آن ترجمه شده و در اسرع وقت فصول باقیمانده نیز ترجمه خواهد شد. انسان را از بهشت راند و قرن ها بعد سیب را به عنوان نمادی از طغیان انسان علیه خدا به سبب محروم شدن از دانش درآورد و اکنون بشر را وادار به ستایش سیبی می کند که هم نماد دانش است، هم سمبل تکنولوژی است و هم اص اً امریکایی است. با این گزارش همراه باشید تا با انگاره ذهنی خالق اپل آشنا شوید. رضا سراج نمایهرو مه شرق در یادداشت اخیر خود، با انگاره «ترامپ، مرد دیوانه» سایه موهوم و دروغین جنگ را به مخاطب القاء می کند.  «رضا سراج» در کانال تلگرامی خود نوشت:رو مه شرق، سرخط رسانه ای شبکه همکار غرب در ایران است که خطوط لازم برای نُرمال سازی انقلاب با نُرم های   و اروپا از طریق این رو مه، تئوریزه می گردد.رو مه شرق در یادداشت اخیر خود، با انگاره «ترامپ، مرد دیوانه» سایه موهوم و دروغین جنگ را به مخاطب القاء می کند و می نویسد : «همه چیز برای روشن آتش جنگ با ایران فراهم شده است» در ادامه این یادداشت، برای مصون ماندن ایران از افتادن در پرتگاه جنگ، وم ایجاد شکاف میان اروپا و تئوریزه می گردد. در این یادداشت توصیه شده که ایران برای اعتماد سازی اروپایی ها، محدویت های موشکی را بپذیرد. مسیر تئوریزه شده از سوی رو مه شرق، همان مسیر اصلاح طلبان در دهه هشتاد است که با انگاره «بوش، مرد دیوانه» و احتمال وقوع اقدام نظامی عیه ایران، به مذاکره با اروپایی ها منتهی شد. ای کاش رو مه شرق به جای این پیشنهاد وقیحانه، خاطرات   از مذاکرات با اروپا در کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای» را بازخوانی می کرد. در کتاب مذکور به ش ت مذاکرات با سه کشور اروپایی اشاره کرده و تاکید می کند بعد از نزدیک به دو سال مذاکرات ایران و سه کشور اروپایی، آنها قصد به نتیجه رسیدن و حل پرونده هسته ای ایران را نداشتند و بسته پیشنهادی تحقیر آمیزی به ایران ارائه د. اوله مارتین اسکیلئوس مولف کتاب « در آمدی بر فلسفه و ادبیات» در آغاز با پیش کشیدن فراخوان سقراطی از زبان افلاطون، در باب شعر و نسبت و رابطه ی آن با اجتماع مسئله ی خطیر« بازی لذت» را مورد بحث قرار می دهد. او با عقب گرد به متن کتاب دهم جمهوری و دخ نظرات مردم با شعر به موضوع مهمی اشاره می کند. به عبارتی دیگر در این پرسش تاریخی فلسفی، نقش شع. مبانی نظری و پیشینه پژوهش تن انگاره و تصور بدن در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه apa جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورق. در خیال با گداهای گیشا همراه می شوم. زنی را که به همسری برگزیده ام لای چادری مشکی می پیچانم مبادا که شرم، رمق ایستادن و رفتن را از پاهایش بگیرد. پرونده ی پزشکی ام را به یک دست و کودکم را به دست دیگرم می سپارم. زیر لب ضجه می زنم و از رهگذران استدعای زنده ماندن می کنم. اینک تمام روح و جسمم در حضیض چرکین درماندگی فرو افتاده است. این روایتی . اگر تغییر و تحولات هنر در قرن نوزده را وابسته به طرح و بسط نظریات فلسفی مدرنیسم از یک سو و انقلاب صنعتی از سویی دیگر بدانیم ، در انتهای این قرن ، پیوند این دو مقوله و همکنش آنها بریکدیگر منجر به پیدایش تحولاتی شگرف در حوزه هنر وابسته به سیاست و فلسفه شد . تا جایی که انواع و اقسام گونه های هنر در کنار انگاره هنر برای هنر به وجود آمد . هن. همواره خود را موجودی مثبت ش پنداشتم. با این باور بزرگ شده ام که اگر واقعا بخواهیم می توانیم آنچه را که می خواهیم به انجام برسانیم. این تمرین مداوم من بوده که از افرادی که واژه " نمی توانم " را به کار می برند بپرهیزم. در نتیجه، وقتی سرگرم کار در سطوح ژرف درونم بودم و دیدم اگرچه همیشه به امکانات نامحدود شیده ام، نه تنها وما همواره مثبت ش . یکی از عرصه های تحول زندگی اجتماعی در عصر جدید، تغییرات و تحولات در زندگی ن است. این تغییرات و تحولات، دامنة وسیعی از تغییر باورها و انگاره های اجتماعی دربارة ن تا تغییر نقش های فردی، خانوادگی و اجتماعی را در برمی گیرد. به گزارش «تابناک»؛ اما اشتغال ن، در میان این تحولات اهمیت و نقش ویژه ای دارد. یکی از وجوه اهمیت موضوع اشتغال ن، تأث. نگاهی به آمار سنی ازدواج های عجیب در ایران!
جام جم نوشت: روان شناسان و مشاوران خانواده معتقدند باید میان زن و مرد، یک فاصله سنی منطقی وجود داشته باشد. آمارهای ثبت احوال نیز البته تا حدی این انگاره را تائید می کند. یعنی این که مردم هم در ح عادی به این توصیه معتقدند.به گزارش جام جم، طبق آمار بیشترین ازدواج در ایران میان پسران ۲۰ تا ۲۴ . در شام تار غلغلۀ بهت و انزوا ادراک وهم شب همراه می شوی باسایه های شب گه نقش میزنند دیوار آجرین گه زیر پای خود گاهی میان آب گه نقش بر زمین زیبا و ساده و آرام و بیصدا زیبا و مهربان زیبا و بیزبان زیبا و پایدار بر انگاره زمان همراه می شوند بارنج سوگوار با زخمه های تار با لحظه های زار همراه عاشقانه ترین رنج انتظار تنهایی و بهار آخخ از هجوم . رو مه جوان/ «اصلاحات در نظام یا بر نظام» عنوان یادداشت روز رو مه جوان به قلم عبدالله گنجی است که می توانید آن را در ادامه بخوانید:

در سال های اخیر انگاره ذهنی به وجود آمده است که اصلاح طلبان به اشتباهات خود در مواجهه با نظام پی اند و درصدد «اعتمادسازی» و بازگشت به نظام هستند. حتی گفته می شود برخی از آنان اقدامات مجلس ششم را اشتباه و غیر قابل بازگشت می دانند. به صورت طبیعی نیروهای مؤمن به انقلاب که به راهبرد جذب حداکثری نظام باور دارند از این مشی خوشحال می شوند و شاید آرزوی آن را هم ند اما حقیقت صحنه اینگونه نیست.
مریوان در مسیر درست توسعه همواره بر این باور بوده ام برخی تعارفات نابجا، کم از تملق گویی و چاپلوسی ندارند و هر دو در جهت ت یب ساختارها و بنیان های زندگی اجتماعی انسان امروزی اند. چه بسا مشاهده کرده ایم که انگاره هایی را ، درست، زیبا و بی عیب و نقص وصف کرده و مثبت جلوه اش داده اند و باعث مضحکه ی مستمع، خواننده یا مشاهده گر بوده است. در خ. تصویر ذهنی شما از خودتان تاثیر نیرومندی بر رفتارتان دارد ، خود را در جایگاه فردی که در آینده می خواهید باشید تجسم کنید . خود انگاره شما ، شیوه ای که در عالم درون ، به خود نگاه می کنید ، نقش بسیار تعیین کننده ای در عملکرد شما در عالم بیرون دارد . " فردی که شما می بینید همان فردی است که خواهید بود " جیم کاثکارد  
تزکیه نفس در امور اجتماعی/6
ت و مردم نباید کارها را به یکدیگر ارجاع بدهند
این‌چنین نیست که اگر جلوی بی‌حج را گرفتند، جلوی را گرفتند.
، حریّت، از بهترین نعمت‌های الهی است.
بارها به عرضتان رسید که کلمه وِلِنگار کلمه بسیط نیست، مرکّب از وِل و انگاره است.
یعنی اگر ی انگاره و انگیزه او این باشد که وِل است، این را می&zwnj. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس ، سرلشکر مصطفی ایزدی معاون اشراف و امور راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح، در جلسه ماهیانه جامعه ی ین که عصر امروز شنبه در محل این تشکل برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج و دستاوردهای این نیرو در طول انقلاب ی اظهار داشت: (ره) می فرماید، انقلاب ی انقلاب ارزش ها است، باید توجه داشته باشیم بسیج و آنچه که در دفاع مقدس اتفاق افتاد یک دستاورد بزرگ از نظر مدیریت جهادی است و انقلاب ی موفق شده در سبک های مدیریتی، مدیریتی که منبعث از انگاره های خودش است، را در صحنه های دفاع مقدس به تصویر بکشد. ایزدی [...] معضل نگرش شهردار شدن برای رئیس جمهور شدن بر ی پوشیده نیست که طی یک دهه ی گذشته، عده ای وارد شهرداری شدند که پست ریاست جمهوری را بگیرند. این اتفاق بعد از روی کارآمدن به عنوان رئیس جمهور رخ داد. این موضوع باعث شد تا شهردار بعد از هم فکر کند که این جایگاه می تواند چنین ظرفیتی داشته باشد. به واقع در دوره مدیریت اصولگرایی بر شهرداری این ان. زندگی روزانه ما آکنده از واقعیاتی است؛ واقعیت­هایی در تلویزیون، تبلیغات، ویدئو، کامپیوتر، پخش صوت اتومبیل، سی دی ها و .. که به طور روز افزونی مرکب از بازنمودهاست. در این باره می­توان گفت هنر حاصل ذوق، حس زیبایی شناختی هنرمند، تجربه­ ها و آموخته ­های اوست و هنرمند در این مسیر، در تعامل با دانش اقوام و ملل دیگر بر غنای تجربه خود می­ا. در سایت دروغ پردازی به سبک عکاس ها!+ع دروغ پردازی عکاس بریتانیایی شبکه ی حکومتی دروغ پردازی به سبک عکاس ها!+ع روز گذشته وب سایت اینترنتی شبکه ی حکومتی تصاویری را در بخش «ع » خود بر روی وجی خود قرار داد که جالب توجه است. فارغ از اینکه همان تکنیک تکراری«انگاره سازی»(image making) در تهیه ی این ع ها به کار رفته است تا تصویر «ایران توسعه نیافته و آباد نشده» را به مخاطب ارائه کند؛ این بار از «دروغ پردازی» نیز در تهیه ی یکی از ع ها استفاده شده است! مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، هشتمین دوره جشنواره بین المللی مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت موسی کاظم(ع) در آذرماه 1393 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، برگزار خواهد کرد. به گزارش «پایگاه خبری کوتاه» به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند . شروع جنگ جهانی دوم در سپتامبر1939 تمام انگاره های جنگ های سنتی را به چالش کشید. اکثر جنگ های پیشین اروپا عمدتاً در طول خطوط سنتی و در میدان های نبرد روستایی و دور از نواحی پرجمعیت صورت می گرفت. این امر به یان میدان مانور بیشتری می داد، تلفات غیرنظامیان را به حداقل می رساند و میراث فرهنگی و معماری اروپا را حفظ می کرد. اما در جنگ جهانی دو. اکثر چالش های و به تبع آن امنیتی ایران در مواجهه با افکار عمومی، معطوف به فقر فکری جامعه در دو حوزه «سواد رسانه» و «فهم امنیتی» است، موضوعاتی که از قضا کمترین مفاد آموزشی را در تعلیم و تفهیم در مقاطع مختلف مدرسه و به خود اختصاص داده است. با ارتقای سطح سواد رسانه است که بستر شایعه پذیری و نشر اخبار و تحلیل های غلط و مغرضانه خشکانده می شود، و سدی ذهنی در برابر تهاجم فرهنگی ایجاد می گردد، بی آنکه لازم باشد همواره در تلاشی واکنشی، کم اثر و پایان ناپذیر، انگاره های بر ذهن نشسته را تصحیح نمود. در مباحث امنیتی نیز آگاهی از اصول و مبانی امنیت ملی، شناخت انواع تهدیدات داخلی و خارجی و ماهیت شناسی اقسام براندازی سخت و نرم، نسبت به مهمترین چالش های روز -از تا حصر- پندار و رفتار کنشگران جامعه را مصون از کج شی و کج روی می نماید. با این حال و با وجود نقش اساسی مباحث امنیتی و سواد رسانه در مقابله پیشگیرانه و مبنایی با سیل شبهات و شایعات امنیت زدا، چرا سهم این آموزه های بنیادین در سبد تعلیمات عمومی و تخصصی نهادهای مختلف آموزشی و فرهنگی، انقدر اندک است؟! الگوهای مقابله با تهدید در محیط بحرانی نویسنده: ابراهیم متقیقدرت محور اصلی سیاست بین الملل محسوب می شود. انگاره های رئالیستی همواره بر ضرورت تولید قدرت تاکید داشته است. چنین انگاره ای را می توان در بخشی از ادبیات ی برای مقابله با تهدیدات مشاهده کرد. مقابله با تهدید نه تنها به عنوان انگاره ای دینی بلکه می توان آن را در فضای ادبیات راهبردی کشورهای مختلف نیز تحلیل کرد.واقعیت های محیط پیرامونی و تاریخ امنیتی ایران بیانگر آن است که هرگاه نشانه هایی از تردید، بی ثباتی، فقدان موازنه و ضعف ساختاری وجود داشته، بازیگران محیط پیرامونی و قدرت های بزرگ از سازوکارهای مربوط به تهاجم و الگوهای کنش تهدیدساز بهره گرفته اند.قدرت سازی در ادبیات دفاعی و راهبردی ایران به عنوان ضرورتی برای تداوم صلح و ثبات منطقه ای محسوب می شود. واقعیت آن است که هر کشوری برای اجتناب از جنگ نیازمند تولید قدرت، به کارگیری قدرت، آرایش قدرت و ارتقای قدرت خواهد بود.به همین دلیل است که واحدهای از جمله ایران برای دفاع از امنیت و حوزه کنش راهبردی خود نیازمند قدرت ابزاری و راهبرد به کارگیری قدرت در محیط عملیاتی و تاکتیکی خواهند بود.واقعیت آن است که بدون نگرش راهبردی، نمی توان از ابزارهای قدرت به گونه موثر و مناسب بهره گرفت. ضرورت های کنش تاکتیکی نیازمند بهره گیری از ابزارهایی است که در سامانه ادراک راهبردی معنا پیدا می کند.براساس چنین نگرشی، تولید قدرت را می توان براساس طیف گسترده ای از ابزارها و سازوکارهایی تحلیل کرد که دارای نشانه های ابزاری، ساختاری، کارکردی و راهبردی است. کشورهایی همانند عربستان، امارات عربی متحده، قطر، کویت و بحرین محور اصلی سیاست دفاعی خود را بهره گیری از ابزارهای نظامی پیچیده در چارچوب ضرورت های ساختار دفاع دست نشانده و نیابتی قرار داده اند. چنین بازیگرانی عموما از سیاست الحاق برای تأمین امنیت و تحرک عملیاتی خود بهره می گیرند.از آنجا که محور اصلی ایدئولوژی انقلاب ی را می توان در قالب «مقاومت» و «کنش انقل » تبیین کرد، بنابراین هرگونه راهبرد دفاعی و امنیتی نیازمند پیوند بین تسلیحات، سیاست دفاعی و آموزه های راهبردی خواهد بود.در چنین فرآیندی، ایران تلاش داشته است تا از سیاست های مبتنی بر «خودکفایی» و «خوداتکایی» برای تامین نیازهای دفاعی و ابزارهای عملیاتی خود استفاده کند.سیاست دفاعی مبتنی بر خودکفایی و خوداتکایی از این جهت اهمیت دارد که نیاز کشورها به قدرت های بزرگ در شرایط تهدید تاکتیکی و عملیاتی را کاهش می دهد.بهره گیری از سامانه های دفاعی همانند موشک های اس 300 از این جهت اهمیت دارد که قابلیت ایران برای حداکثرسازی قدرت دفاعی را افزایش می دهد. طبیعی است که چنین فرآیندی تمامی نیازهای ابزاری و تاکتیکی و عملیاتی ایران را تامین نمی کند. بهره گیری از سیاست های ساخت و تولید ابزارهای دفاعی همانند سامانه موشک های ضدهوایی باور را می توان به عنوان بخش تکمیلی سیاست دفاعی ایران دانست.مقابله موفقیت آمیز با تهدیدات تاکتیکی کشورهای منطقه ای صرفا در شرایطی حاصل می شود که قدرت نسبی ایران متناسب با تهدیدات احتمالی ارتقا پیدا کند.تحرک دفاعی را می توان به عنوان بخش دیگری از سیاست قدرت دانست. تحرک دفاعی به منزله پاسخگویی به تهدیدات در فضای محیطی است.گرچه برای مقابله با تهدیدات محیطی، ایران نیازمند ابزارهای تاکتیکی است، اما شناخت تهدیدات و الگوهای مقابله با تهدیدات را می توان زیربنای مقابله با بازیگران و جبهه تهدیدکننده امنیتی دانست. شناخت چنین فرآیندی نیازمند بهره گیری از دیپلماسی دفاعی است.دیپلماسی دفاعی می تواند زمینه های لازم برای بهینه سازی ائتلاف ها، همکاری های تاکتیکی و تقویت قدرت دفاعی را فراهم سازد. هیچ تحلیلگری نمی تواند نقش دیپلماسی دفاعی در روندهای مقابله با تهدیدات منطقه ای و سازماندهی ائتلاف های تاکتیکی در روند مدیریت بحران های منطقه ای را نادیده انگارد. ابراهیم متقی - علوم تهران اختصاصی از هایدی تحقیق انگاره های بین المللی شدن حقوق کیفری بازرگانی 11ص با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 12 انگاره های بین المللی شدن حقوق کیفری بازرگانیچکیده:- «حقوق کیفری بازرگانی» از جمله شاخه های نوین حقوق کیفری است که بحثهای فراوانی را در جهان معاصر برانگیخته است، تا آنجا که وم مبارزه با مفاسد اقتصادی در اولویت تدوین کنوانسیون های چندجانبه بین المللی قرار گرفته است. وجه تمایز این شاخه از حقوق با «حقوق کیفری اقتصادی»، توجه ویژه آن به فعالیتهای شرکتهای بازرگانی، بازار بورس، رقابت برابر تجاری و رعایت قواعد بازار آزاد است، در حالی که حقوق کیفری اقتصادی، شامل هر نوع بز اری بر علیه اموال خواهد شد. رشد روزافزون جهانی شدن اقتصاد، بیش از هر چیز، وم توجه ویژه به یک حقوق کیفری مناسب جهت مبارزه با نقض قواعد بازی تجاری را در پی داشته است. پروفسور دلماس مارتی، بزرگ سیاست جنایی کشور فرانسه، در این «نوشتار پرتکلف» بر آن است تا نگاه تازه ای به مقوله جهانی شدن و آثار آن بر حقوق کیفری بازرگانی داشته باشد.جهانی شدن اقتصادی و مالی، هر زمان که دنبال شود، دوباره بحث اختصاصی شدن حقوق کیفری بازرگانی را - که از سال 1975 توسط میشل فوکو با عنوان «کنترل تمایزآمیز قانون شکنی ها» مطرح گردید- به راه می اندازد. این فیلسوف بر این اساس، در بستر حقوق کیفری، یک تمایز را به تصویر می کشد: از یک سو قانون شکنی طبقه توده ها نسبت به اموال (همان حقوق کیفری سنتی، که به قواعد عمومی شهرت یافته، و تصویر نمادین « » را به ذهن متبادر می سازد)، و از سوی دیگر «قانون شکنی نسبت به حقوق»[3] که اغلب توسط طبقه بورژوا صورت می گیرد (حقوق کیفری بازرگانی، که به آن لقب «تصنعی» و یا «تکنیکی» داده شده و مدتهای مدیدی است که ح شبه معلق دارد). او بحث خود را طی یک فرمول خلاصه بیان می کند: «باید نظام کیفری را همانند دستگاهی تصور کرد که به شکل تمایزگذارانه ای، قانون شکنی ها را پی می گیرد، بی آنکه به دنبال حذف تمامی آنها باشد»[4]. فرمولی که بیش از هر چیز نشانگر دیدگاه میشل فوکو نسبت به جهانی شدن اقتصادی و مالی است.[5] «ریسک کیفری»ای که با ریسک حرفه ای مشاغل ممزوج شده، و از منظر اخلاقی مورد مسامحه واقع شده، اثر «لکه دار شدن» را که خصیصه بز اری حقوق عمومی است، به دنبال ندارد. از منظر حقوقی این تسامح، از جایگاه داده شده به سازوکار «خود- تنظیمی»[6] ناشی می شود؛ همانند قواعد رفتاری[7] و یا شیوه ارزی توسط نهادهای هم مرتبه[8] که بدلیل حفظ سلطه و اختیارِ عمل، از سوی فعالان اقتصادی به شکل وسیعی مورد مقبولیت واقع شده اند.با این وجود به نظر نمی رسد که این دیدگاه دقیقاً مطابق با واقع باشد. چرا که واقعیتها نشاندهنده آن اند که نیاز به تجارت جهانی، برابری بیشتری را میان رقبای تجاری می طلبد. لکن در مقیاس کوچکتر از تجارت جهانی، عدم برابری در داخل یک کشور، نسبت به رقبای موجود از سایر کشورها ضرورت به نظر می رسد. به عبارت دیگر اداره قانون شکنی ها می تواند در عرصه داخلی به صورت افتراقی (تمایز میان قانون شکنی های بازرگانی نسبت به سایر قانون شکنی ها) باقی بماند، لکن در عرصه بین المللی، «بازار» به مفهوم «قانون شکنی نسبت به حقوق» متمایل بوده و با گرایش به کیفر‏, به دنبال برقراری مجدد تعادل, از طریق برخی روشهای پر سر و صدا همچون اروپا و ایالات متحده است.برای آنکه «بازی» با ابزارهای برابر انجام شود، باید تلاش کرد تا زمین را برای آن هموار کرد.[9] از این دیدگاه، ضمانت اجراهای کیفری مؤثرتر از مقررات اداری یا اقدامات مدنی جبران خسارت دانسته می شوند؛ مشروط برهماهنگ سازی میان جرم انگاریها و مجازاتها، و صرفنظر از نسبیت گرایی.اگر روزی شاهد آن باشیم که لیبرالیسم، پس از برچیدن مرزهای تجارت و طرفداری از لغو مقررات و با جدا ِ فضای اقتصادی از قلمرو ، دوباره به سوی «حقوق کیفری» بازگشته است نباید تعجب کنیم. «حقوق کیفری»ای که بایستی با این تفکیک سازگار گردیده و بتواند به شکل دموکراتیک بر اساس ارزشهای جامعه بنا شود. لحاظ جرم به عنوان یک آسیب به احساسات اجتماعی و یا، در پاسخ به کم دقتیهای[10] فرمول دورکیم، به عنوان چیزی که «مشاعر مستحکم جامعه مشترک را مورد رنجش قرار می دهد»[11]، منتهی به آن می شود که حضور بخش عمومی در مقیاس ملی بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ در مقابل، جابجا سازی مفاهیم در عرصه جهانی، در غیاب نمادهای جهانی، قابل مناقشه است. با این همه، تفکیک قائل شدن بر اساس نظر دورکیم، میان جوامع سنتی (دارای همبستگی و ساختار مکانیکی، و متمایل به استفاده از ابزار کیفری) و جوامع صنعتی (با ساختار ارگانیک، و متمایل به روش مذاکره و گفتگو و ابزارهای غیرکیفری) وما به کیفرز گسترده منجر نخواهد شد. در جوامع فراصنعتی، نه تنها ابزار حقوق کیفری متروک گشته، که حتی به نوعی مورد «توجه بیش از اندازه»[12] نیز واقع شده، و به عنوان وسیله ای برای جبران ناتوانی « ت» مورد استفاده قرار گرفته است.مشکل آنجاست که ارزشهایی که حقوق کیفری بازرگانی را در فضای جهانی شده بنیان نهاده اند، محدود به عرصه ملی نشده، لکن در تلاقی منافع خصوصی بازار جهانی و ارزشهای جهانی مورد نظر اسناد ، و با توجه به فقدان نهاد صلاحیت دار رسیدگی، با خطر تعارضی حل نشدنی روبرو است.مهمتر از همه این دستاوردها، این است که جهانی شدن راه را برای بز اری فراملی -نه فقط برای سازمانهای جنایت پیشه، که برای شرکتهایی که می توانند از گشوده شدن مرزها برای اجرای «گپهای تجاری»[13] بهره ببرند- هموار کرده است؛ بخصوص به مدد فناوری نوین ارتباطات که موجب پویایی بیشتر این نوع جرایم شده است. در نبودِ یک ی ان سازی غیرممکن و خطرناک[14]، که به تنهایی بتواند «محیط اقتصادی» و «محیط هنجارگرا (نورماتیو)» را همزمان جمع نماید، و به جهت انجام یک همکاری بین المللی کُند و کم تأثیر، جهانی سازی به صورت بسیار پیچیده تری توسعه یافته است. برای کاستن از ناسازگاری ناشی از ج میان «محیط هنجارگرا (نورماتیو)» که تنها در قلمرو ملی پذیرفته شده، و «محیط اقتصادی» که در سراسر کره خاکی گسترده شده، باید هدف خود را هماهنگ سازی فعالیت های ملی قرار داد: یعنی باید ی ری اصول کلی را ترویج کرد که به اندازه کافی کلی باشد تا اجازه
با
تحقیق انگاره های بین المللی شدن حقوق کیفری بازرگانی 11ص
مقاله 8، دوره 6، شماره 19، تابستان 1394، صفحه 263-287 xmlاصل مقاله (1299 k) نوع مقاله: مقاله پژوهشی چکیده این پژوهش تلاش می کند به نقش احتمالی شبکه‎های ای بر شکل‎گیری تصور جوانان از ازدواج بپردازد و مشخص نماید تا چه اندازه برنامه‏های شبکه های ای توانسته در نگاه جوانان تهرانی در امرازدواج مؤثّر باشد. در این پژوهش، نظریات تأثیر رسانه ها مرور شده ، از این میان، نظریه ی «کاشت» انتخاب گردیده که بر آثار درازمدت و تدریجی رسانه ها به ویژه تلویزیون بر شکل گیری تصویر ذهنی مخاطبان از دنیای اطراف و مفهوم سازی آنان از واقعیت اجتماعی، تأکید می کند.
برای انجام این پژوهش از تلفیق دو روش تحقیق کیفی و کمّی بهره گرفته شده است. در ابتدا مصاحبه‎ های عمقی با 9 نفر از جوانان تهرانی 18 تا 29 سال انجام شده و بعد از تحلیل محتوای کیفی این مصاحبه ها، گزاره هایی است اج شد که پرسشنامه ی پژوهشِ کمّی را شکل داد. جامعه ی آماری این پژوهش را جوانان تهرانی 18تا 29 سال تشکیل می دهند که 306 نفر از آن ها به عنوان جمعیت نمونه، براساس نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای، انتخاب شدند.
تحلیل داده ها و نتایج به دست آمده، فرضیه های این پژوهش را تأیید می کند که بر اساس آن، توانسته بر تغییر انگاره های ذهنی جوانان از ازدواج مؤثّر باشد، ضمن این که توجه آن ها را به مسایل نیز جلب نماید. به نظر می رسد تماشای بر الگوی انتخاب همسر در بین جوانان تهرانی تأثیرگذار بوده و میان الگوی همسرگزینی آن ها نوعی همنوایی ایجاد کرده است؛ همچنین تفاوت اندکی در تأثیری که بر انگاره های ن و مردان جوان از ازدواج داشته، قابل مشاهده است. کلیدواژه ها رسانه های جمعی؛ ؛ ازدواج؛ جوانان؛ نظریه ی کاشت؛ شبکه های تلویزیونی ای


http://sspp.iranjournals.ir/article_14302


http://sspp.iranjournals.ir/article_14302_8556fc8147169a6932e9d67d4d233fe5.pdf باید به آسمان دوید دلم برای پرواز تنگ شده؛ برای رهایی. اینجا چقدر زندگی سخت است و چقدر ماندن دشوار می‏نماید. حکایتمان با تمام فراز و فرودهای دهر باز هم یکنواخت، خسته کننده و طاقت‏فرساست. بی زیستن و روز و شب به دنبال آب و دانه و بحث و جدل و درس گشتن، شدنی نیست. اینها همه حجابند. دلم برای هق هق شب‏های مناجات تنگ شده. اینها همه سرگرمی‏اند؛ مثل دیگر سرگرمی‏های دنیا که آدمیان را اسیر خود می‏کنند با این تفاوت که درس و بحث، این انگاره‏ی موهوم را نیز فراهم می‏آورد که حرکت به سوی مقصد است. کاش می‏شد همه‏ی دفترها را کرد و آنچه هست را با چشم دل دید نه با عقلانیتی که آدمیان را اسیر و عبید خود کرده است. کاش می‏شد همه چیز را رها کرد؛ گذاشت و هجرت کرد. کاش می‏شد از حصار تنگ تن گریخت. حقایق عالم در این ظرف تنگ نمی‏گنجد. آنکه خواهد آینه‏ی حقایق باشد باید وجودی به وسعت آسمان پیدا کند. دست و پا زدن در خاک جز حیرت نمی‏افزاید؛ باید به آسمان دوید. ستیز با خاک سخت است و پ به آسمان سخت‏تر؛ بی دوست؛ بی پیر راه؛ بی راهبر و در فضایی پر از توهمات به ظاهر دینی. مجنون را چه به گردوبازی! شاید گاهی خوابش گرفته اما دل بر سر راه نهاده. باید به کشتی نجات رسید و آنگاه دوست را جست. حکایت این شیعیان حکایتی نیست که او از آن ساده بگذرد. پس بایست به دعای او امید بست. روزی این قافله ما را با خود خواهد برد. ماهیان آرواره دار قبل از دوره دونین (حدود 400 میلیون سال پیش) دارای تنوع محدود و اندازه های کوچمی بوده اند و به ندرت نمونه هایی با جثه بزرگ در حدود نیم متر در میان آنها وجود داشته است. فقدان نمونه های بزرگ جثه در میان این ماهیان در دوره سیلورین که سر آغاز تنوع و تکامل این موجودات است به عنوان شاهدی بر تنوع اندک این گروه در این زمان در نظر گرفته می شده است. با این وجود اخیرا بقایای یک آرواره بزرگ از رسوبات 420 میلیون ساله سیلورین در جنوب چین یافت شده است که نشان می دهد صاحب آن جثه ای در حدود یک متر داشته است. این نمونه که megamastax (به معنای ماهی دهان بزرگ) نام گرفته است بزرگترین ماهی استخوانی شکارچی دریاهای سیلورین بوده است. شکل آرواره و دندان بندی روی آن در این موجود حاکی از رژیم غذایی پوسته دار (مانند صدف ها) در این موجود است که نشان می دهد این موجود بطور اختصاصی از شکارهای معینی استفاده می کرده است. فقدان ماهیان بزرگ در دوره سیلورین به عنوان شاهدی بر سطوح پایین تر ا یژن در این دوره نیز در نظر گرفته می شد چرا که کمبود این گاز در جو زمین و آب دریاها مانع از رشد زیاد و بزرگجثه شدن موجودات می گردید. با این حال کشف اخیر این انگاره را نیز با تردید مواجه کرده است. مقایسه حقوق معلمان ایرانی و هم صنفان خارجیشان حقوق معلمان کم است مثل جشان! در حال حاضر میزان متوسط حقوق و مزایای یک معلم، 800 تا 900 هزار تومان است. از این میزان حدود 500 تا 600 هزار تومان حقوق و باقی رقم مزایا است. «شغل انبیا»؛ این انگاره ایرانیان مسلمان در مورد شغل معلمی است. شغلی که به تقدس تنه می زند و شان اجتماعی بالایی در جامعه دارد. ا. در هر حال هر چه بود، دیگر گذشته بود و من می بایست فصلی تازه را از کتاب زندگی می نگاشتم...  انگاره همان بود که باید می شد و من انگار همان شدن بودم برای بودن و ماندن.... خانه دانشجویی جدید من همانطور که قبلا هم عرض در محله بید آباد اصفهان،   چهارراه تختی،  خیابان مسجد سید،  کوچه علیقلی آقا،  بن بست ملا ال واقع شده بود...  محله . در هر حال هر چه بود، دیگر گذشته بود و من می بایست فصلی تازه را از کتاب زندگی می نگاشتم...  انگاره همان بود که باید می شد و من انگار ,  همان شدن بودم برای بودن و ماندن.... خانه دانشجویی جدید من همانطور که قبلا هم عرض در محله بید آباد اصفهان،   چهارراه تختی،  خیابان مسجد سید،  کوچه علیقلی آقا،  بن بست ملاذ ال واقع شده بود...  . مُلک عظیم؛ مهدویت و تمدن در قرآن کریم انگاره اص شهرنشینی و جامعه صنعتی در تمدن غرب و هم ریشه بودن دو واژه «تمدن» و «مدینه»، برخی مفسران و دانشمندان ی را وادار کرده است برای بررسی ویژگی های تمدن ی در قرآن کریم به دنبال کلیدواژه مدینه باشند. این امر به ویژه در تقابل خودساختۀ دو واژۀ «مدینه» و «قریه» _ که از آن معنای روستا و دوری از تمدن فهم شده _ این گروه را با مشکل مواجه ساخته و سبب بروز تبیین هایی نه چندان محکم شده است. مراجعه مستقیم به قرآن کریم و انجام مطالعات تمدنی در چارچوب باور به مهدویت و آموزه های آن، ما را به پدیده ای در آ ا مان می رساند که در لسان قرآن کریم «مُلک» نام گرفته است. این مُلک نمونه عالی تمدن است که می تواند به عنوان معیار و شاخصی دقیق برای شناسایی و ارزی تمدن های طول تاریخ مورد استفاده تمدن پژوهان واقع شود. ادامه مطلب ماهیت ناخودآگاه در مقاله فروید چهار ویژگی دارد: 1) معافیت از تضاد متقابل: امیال متضاد می توانند درناخودآگاه هم زیستی داشته باشند، این نتیجه گیری که ناخودآگاه با تضادها به سر می برد. به وسیله این مختصه ناخودآگاه که بیشتر با انگاره ها سخن می گوید تا با کلمات، به غایت تایید می شود. 2) فرایندهای ابتدائی: انرژی های در ناخودآگاه نه ثابت که متحرک اند، و در معرض ترکیب مجدد برای ایجاد اَشکال نو در فرایندی فعال اند شبیه آن که در آن معانی در رویاها جا به جا می شوند و روی هم قرار می گیرند، ناخودآگاه زنده است، و این باعث می شود که مطالب سرکوب شده احتمالا به اشکال دیگری به خودآگاهی بازگردند. 3) بی زمانی: فرایندهای ناخودآگاه دارای ترتیب زمانی نیستند و با گذر زمان تغییر نمی کنند. 4) جایگزینی واقعیت بیرونی با واقعیت روانی: ناخودآگاه اساساً در طلب لذت است و چون نیاز اندکی به در نظرگرفتن واقعیت دارد به سهولت خود را در امیال و خیالات بیان می کند. بر گرفته از کتاب : ناخودآگاه (آنتونی ایستوپ) قسم به نم نم باران که دوستت دارم
به اشک های خیابان که دوستت دارم
قسم به سعدی و حافظ، به منزوی، قیصر...
به شاعــران پریشان... که دوستت دارم!
قسم به مجلس مادر، به کاسه ی شله زرد
به نـــذرهای فراوان که دوستت دارم
ورای فقه،ورای کلام... باور کن
ورای فلسفه... عرفان، که دوستت دارم
به جای اینکه بخواهم... و یا... ولش کن! نه...
عجـــیب نیست کمـاکان که دوستت دارم
قسم نمـی خورم اما... اگر قسم بخورم
به آیه آیه ی قــرآن... که دوستت دارم!


# رضا احسان پور + شرمنده ام...از نا شکری هام! هی می گفتم چرا آسمون این شهر انگار نه انگاره! :)) یه جوری خدا، دو روز، یک سره، دوش رو باز کرد، داشتیم با گودال که چه عرض کنم، است های خیابون یکی می شدیم :)) ++ بازم شکر :) چندی پیش یکی از دانشجویانم پرسید بلندترین ص که در شهر می شنوید چیست؛ پاسخ دادم: «تنهایی دم افزون آدم ها». پاسخم را نپسندید و گفت فکر می کند بلندترین ص که در شهر شنیده می شود، جدال سنت و مدرنیته است. شاید گمان شود میان این دو انگاره تفاوت است؛ ولی واقعیت آن است که پاسخ من نتیجه ی عینی ستیزه ی سنت و مدرنیته است. تنهایی آدمها نتیجه ی هجوم. چرا خوب نمیشم. انگار از همه جا جدام. انگار دیگه چیزی حس نمیکنم. حالم بده خیلی بد اما نمیدونم چمه. انگار دیگه هیچوقت خوب نمیشم. میدونم باید بخونم اما اما اصلا نمیفهمم نمیتونم تمرکز کنم. انگار هیچ حسی ندارم انگار اینا همش انگاره واققعی نیست حتی نمیتونم بگم چمه حتی توی جمله کلمه نمیگنجه. فقط میخوام گریه کرنم. شاید باید بگذره. دوباره نگا.

آینده همان است که ما می شیم. مارک اورل
اهل فرهنگ و هنر ، سازندگان آینده اند . ارد بزرگ
بهترین راه پیش بینی آینده ، ساختن آن است. برایان تریسی
آینده از آن انی است که به استقبالش می روند . فردریش نیچه
وفاداری به حال است که وفاداری به آینده را آماده می سازد . فنلون
شه و انگاره ای که نتواند آینده ای زیبا را مژده دهد نات.