بهساز فرایند طبرستان

به نقل از خبرگزاریها در مورد بهساز فرایند طبرستان : همزمان بانزدیک شدن ایام عیدنوروز،جمعی از هنرمندان پیش وت شبکه طبرستان،طی برگزاری جشنی در مرکز نگهداری وتوانبخشی شهید فیاض بخش سرخ رود حضور یافتندوباهنرنمایی خود ساعاتی شادونشاط بخش رابرای این مجموعه فراهم نمودند.ازطرفی آقای رضاعباس زاده، تقلیدصداوبمب خنده ی ایران نیز در این مراسم حضور یافت وبااجرای زیبای خود،تحسین همه حاضرین دراین مراسم رابرانگیخت ولحظات بسیارشادی را برای این عزیزان فراهم نمود.د ایان هم مصاحبه ای باتوانخواهان توانبخشی شهید فیاض بخش سرخ رود انجام شدکه قراراست روزاول فروردین ماه سال94ساعت 9صبح از شبکه ی استانی طبرستان پخش شود. http://www.axgig.com/images/32089450126246780326.jpg "مادر سیمرغ" یک به یک میروند مادران کشورم چه لذتی دارد لحظه وصال بعد از آن همه دوری،بعد از این همه سال! ****** امروز مادر سیمرغ به آسمان پرید... امروز سیمرغ پر بود از اشکهای فراق و لبخند های وصال امروز همه سیمرغ آسمان را بدرقه کرد... ***** طبرستان بوی شاهنامه میدهد هر روز کجایی شاعر؟اسطوره ها دارند پر میکشند یک به یک! این همه پهلوان و یک دیوا. آدرس : مازندران - ایزدشهر- گلستان 5- کیلومتر 4 روستای چمازکلا جنب مارکت شالیزار  شماره تماس:09115769025 فلاح          09111156370 گرگان - ایرنا- تیم فوتسال بندرترکمن با ب 31 امتیاز قهرمان فصل 95 لیگ استان گلستان شد و تیم گلستان ف طبرستان و پیام جلین در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند. جلسه مجمع عمومی فوق العاده نوبت اول شرکت تعاونی فجرآفرینان طبرستان (سهامی عام) راس ساعت 8:30 روز دوشنبه مورخ 92/12/12 در محل ساری - میدان (ره) حسینیه عاشقان کربلا برگزار می گردد . از کلیه سهامداران یا وکلای قانونی دعوت می گردد در این جلسه حضور بهم رسانند. جهت تائید وک نامه،وک دهنده ،وک گیرنده حداکثر تا مورخ 92/12/10 به نمایندگی کانون بازنشستگ. اختصاصی از هایدی زین العابدین با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 6  گنبد علویان در همدان با قدمت بیش از نهصد سالبیوگرافی و زندگینامهپس از ش ت علویان از سامانیانو کشته شدن داعی کبیر مدت 13 سال طبرستان در دست فرمانبرداران سامانیان بود .سپس داعی حسن بن علی ، معروف به ناصر کبیر. رفتارشناسی حرکت مع ۲ علوی حسنی در طبرستان و ریفرهنگ > دین و شه - صمد مومنی – بخش اولwww.khabaronline.ir
ف رازی (متوفی ۶۰۶ ق) می نویسد عبدالعظیم در طبرستان زندگی می کرد و در ری کشته شد . رحلت یا شهادت آن بزرگوار را حدود سال های ۲۵۲ ق نوشته اند. از طرف دیگر مردم رویان با حسن بن زید علوی زیدی در ری بیعت کرده و او در سال ۲۵۰ ق قیام خود را . مهری خاطرنشان کرد: این مهم در روستاهایی نظیر “زرین دشت”، “انزها”، “آتشان”، “دهگردان”، “گذرخانی”، “ماهیان” و “گچه” اجرا شده و در شهر “ارجمند” و روستاهای “حصاربن”، “سیمین دشت” و “محمودآباد” نیز در حال اجرا است. وی ادامه داد: علاوه بر آن پوشش تلویزیونی شبکه “طبرستان” (استان مازندران) در سطح ای فیروزکوه و ارجمند و روستا. دیار علویان طبرستان در غم رحلت اکرم (ص) و شهادت حسن مجتبی (ع) بر سر و زدند.


تاریخ شیعه

تاریخ شیعهتحقیق درباره تاریخ شیعه رایگان تاریخ شیعهتاریخ شیعهمقاله درباره تاریخ شیعه تاریخ شیعهتحقیق تاریخ شیعه تحقیق تاریخ شیعه



دسته بندی
تاریخ و ادبیات


بازدید ها
5


فرمت فایل
doc


حجم فایل
81 کیلو بایت


تعداد صفحات فایل
22




 تاریخ شیعه گزارش تخلف برای تاریخ شیعه



تاریخ شیعه


فروشنده فایل
کد کاربری 1079
تمام فایل ها

کاربر




ت علویان در طبرستان
1- جغرافیای طبرستان
 





تاریخ شیعه

تاریخ شیعهتحقیق درباره تاریخ شیعه رایگان تاریخ شیعهتاریخ شیعهمقاله درباره تاریخ شیعه تاریخ شیعهتحقیق تاریخ شیعه تحقیق تاریخ شیعه



دسته بندی
تاریخ و ادبیات


بازدید ها
5


فرمت فایل
doc


حجم فایل
81 کیلو بایت


تعداد صفحات فایل
22




 تاریخ شیعه گزارش تخلف برای تاریخ شیعه



تاریخ شیعه


فروشنده فایل
کد کاربری 1079
تمام فایل ها

کاربر




ت علویان در طبرستان
1- جغرافیای طبرستان
 


دیلم و دیلمیان سرزمین های مازندران و گیلان امروزی، از لحاظ طبیعی به دو بخش جلگه ای و کوهستانی تقسیم می شود. از قدیم به قسمت کوهستانی گیلان، «دیلم» و به مازندران «طبرستان» گفته اند. در زمانی که عرب ها به ایران حمله د، آن ها به علت وجود رشته کوه های بلند و جنگل های فراوان در سواحل جنوبی دریای خزر (گیلان و قسمتی از مازندران) نتوانستند بخشی از این مناطق را فتح کنند. از قرن سوم هجری، در این منطقه گسترش یافت و حکومت هایی به وجود آمدند. از آن جمله، حکومت های دیلمی بود. دیلمان از علویان طبرستان استقبال می کنند. علویان طبرستان گروهی از بزرگان اولاد علی بن طالب به نام ائمه ی علوی یا زیدی در طبرستان (مازندران ) قیام د. حسن بن زید ملقب به داعی کبیر در سال 250 هجری قمری در آن ناحیه ظهور کرد و عده ای از جمله افراد ناراضی و دست نشاندگان خلیفه مانند طاهریان به حمایت از او برخاستند و او را تقویت د. داعی کبیر مردم را به طرف داری از خاندان علی (ع ) دعوت می کرد. داعی صغیر چهارمین حاکم ت علویان طبرستان حسن بن قاسم معروف به داعی صغیر بوده است مدت حکومت وی از سال 304 تا 316 هجری به مدت 12 سال ثبت شده است. ناصرالحق، ابومحمد حسن اطروش مشهور به ناصر کبیر قیام حسن بن قاسم بعد از مرگ سید ناصر کبیر (ناصرالحق) فرزند او سید ابوالحسین احمد ابومحمد، حسن بن قاسم را که شوهر دخترش بود از گیلان به طبرستان فراخواند و به فرمانروایی ت علویان منصوب کرد. حسن بن قاسم از این زمان به داعی الی الحق یا داعی صغیر ملقب گردید پس از وی ، جانشینانش از جمله ، محمدبن زید، ناصر کبیر، حسن بن قاسم ملقب به داعی صغیر و... به حکومت رسیدند و به دعوت مردم و نشر آیین تشیّع پرداختند. مرکز حکومت آن ها شهر آمل بود. انقراض این سلسله به دست سامانیان و آل زیار بوده است . معروف ترین سران علویان ، داعی کبیر و ناصر کبیر بودند. مرکز حکومت علویان شهر آمل بود. آل زیار نخستین سلسله ی دیلمیان را تأسیس می کنند. دلایل انقراض حکومت علویان طبرستان الف) مرگ داعی صغیر: بعد از ش ت داعی صغیردر جنگ با سامانی در منطقه ری لشکریان به تعقیب وی پرداختند. داعی صغیر جهت حفظ جان به یک آسیاب پناه برد و در آنجا مخفی شد، اما در آن آسیاب کشته شد.(14) ابن اسفندیار طریقه کشته شدن داعی صغیر و انقراض حکومت علویان را چنین نقل می کند که در زمان غیبت داعی صغیر در طبرستان و حضور وی در ری، اسفار بن شیرویه یکی از ان نصر سامانی از غیبت ایشان در طبرستان استفاده کرد. وی به طبرستان حمله برد و گرگان و سپس کل طبرستان را تسخیر کرد و بر آن مسلط شد. داعی صغیر نیز جهت مبارزه با ایشان به طبرستان بازگشت و در حین جنگ توسط برخورد تیر شخصی به نام مرداویج که یکی از یاران سامانی بود کشته شد. با مرگ داعی صغیر، سال 316 را باید سال پایان حکومت علویان زیدی مذهب در طبرستان نامید چون دیگر پس از او با اختلافات شدیدی که بین بزرگان و ان درافتاد دیگر اقتدار قبلی به طبرستان بازنگشت و تقریباً تا سال 350 که حکومت به دست آل زیار (زیاریان) و آل بویه (دیلمیان ماهیگیر) افتاد و این منطقه دچار کشمکش و اختلاف گردید. ب) علل و عوامل سقوط ت علویان طبرستان: شاید بتوان عوامل ذیل را از مهمترین عوامل سقوط ت علویان طبرستان دانست. این عوامل عبارتند از: 1) جنگهای گستردة علویان با سامانیان، طاهریان و عباسیان. 2) جنگهای دائمی علویان با حکام محلی . 3) همزمانی جنگهای علویان با یکدیگر. 4 ) عقیدة قیام به سیف که از عقائد زیدیه بوده و باعث اختلافات داخلی ایشان می¬شد. 5) حمله¬های مکرر ایشان به اطراف و گاهی مواضع دوردست که باعث تضعیف و صرف هزینة فراوان میشد. 6) نداشتن یک برنامة مشخص حکومتی. سرمربی تیم طبرستان صنعت ساری در واکنش به برد با جادوگری تیمش مطرح کرد: نتیجه فوتبال با دعا نوشتن و جادوگری عوض نمی شود اگر فوتبال با دعا نوشتن و جادوگری نتیجه اش عوض می شود، پس دیگر مسابقات برگزار نشود و نتایج بازی براساس جادو و دعا مشخص شود. شمال اسپرت:سرمربی فوتبال طبرستان صنعت ساری با اشاره به اینکه برخی چشم دیدن موفقیت اخیر صنعت ساری را نداشتند، گفت: اگر به جادوگری در فوتبال اعتقاد داریم پس چرا فوتبال برگزار می شود...مشروح ادامه مطلب.
تیم امید ایرانجوان بوشهر پنج شنبه ٢٧شهریورماه ساعت 21 در مجموعه ورزشی خلیج فارس تمرینات را استارت می زند .
ایرانجوان بوشهر در دور نهایی رقابت های امیدهای کشور که اردیبهشت ماه سال جاری در بوشهر برگزار شد میزبان تیم های کاسپین قزوین ، استقلال طبرستان و قشقایی شیراز بود و توانست با 7 امتیاز به لیگ دسته اول امیدهای کشور صعود کند.
. با توجه به درخواست های متعدد مخاطبین محترم ، آدرس و زمان تمرین کلاس های رزم آوران فعال در شهرستان ساری در ادامه مطلب تقدیم می گردد . *خیابان فرهنگ -سالن رزمی مجموعه جهان پهلوان تختی - روزهای فرد ساعت 20 الی 21:15 آقای محمدنژاد *خیابان دخانیات - کوچه شهید جعفری - باشگاه جاوید - روزهای فرد ساعت 19:30 الی 21 آقای ادیبی *خیابان رودکی(طبرستان) - می. شجره نامه ی زاده شاه علمدار روستای گلامره متون زیر از کتب خطی قدیمی دوران ی برداشته شده و در این کتب مختلف شجره نامه ی ز اده شاه علمدار موجود است.حکومت علوی در طبرستان از مرزن آباد آغاز شد.اهالی مرزن آباد به سید حسین بن زید نامه نوشتند وی از ری به مرزن آباد آمد سران کلارستاق و چالوس و نیرس با حضرتش بیعت د.....حکومت علویان اولین حکومت شی.
طراحی و اجرای نمای حرفه ای توسط بهسازنما
1
شرکت بهساز نما در زمینه طراحی و اجرای نماهای مدرن و خشک شامل اجرای سنگ خشک ،
سرامیک خشک ، آجرخشک ، سفال ، آلومینیوم کامپوزیت ، نمای کرتین وال ، چوب ترمووود و...
فعالیت داشته وآماده همکاری با کارفرمایان ، ین مشاور و مدیران صنعت ساختمان می باشد.
www.behsaznama.com
عابدی 09122142028 و 09022142028
رزومه کاری و سوابق درخشان ما را در سایت بهسازنما مطالعه بفرمائید.

اگر به آمار آرامگاه زاده ها در ایران نگاهی بیندازید، دست تان می آید که بیشتر این بزرگواران در ای استان مازندران و گیلان زندگی کرده و از دنیا رفته اند اما دلیل کثرت آرامگاه زاده ها در ای شمالی چیست؟ آئینه وند برای پاسخ دادن به این پرسش به مطلبی در کتاب «علویان طبرستان» نوشته ابوالفتح حکیمیان اشاره می کند و می گوید: «در این کتاب نو.
حکومت صفاری توسط یعقوب بن لیث در سال 247 ه. در سیستان بنا نهاده شد و به زودی از اطراف گسترش یافت. مرزهای قلمرو یعقوب چنین است: شمال: سواحل جنوبی رود آمودریا و اسان تا حوالی گرگان و طبرستان شرق: رود سند در مرز با هند و همچنین کابلستانجنوب: همه سواحل شمالی خلیج فارس و دریای عمانغرب: ولایت ری و همچنین در جنوب غربی همه خوزستان را در بر می. آگهی دعوت شرکت تعاونی فجرآفرینان طبرستان (تعاونی سهامی عام) به اطلاع کلیه سهام داران می رساند جلسه مجمع عادی بطور فوق العاده، مرحله دوم (نوبت اول) شرکت تعاونی فجر آفرینان طبرستان (تعاونی سهامی عام )رأس ساعت 9صبح روز یکشنبه 1395/08/16 در محل: ساری، میدان (ره)، ساری، سالن فتح المبین، با حضور نمایندگان اصلی بلوک ها تشکیل می گردد، لذا از کلیه. اختصاصی از سورنا فایل تحقیق زین العابدین با و پر سرعت .
دسته بندی : علوم انسانی _ معارف ی ، مذهبی ، دینی ، تحقیق
فرمت فایل:  image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ ) حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )فروشگاه کتاب : مرجع فایل   قسمتی از محتوای متن ... گنبد علویان در همدان با قدمت بیش از نهصد سال بیوگرافی و زندگینامه پس از ش ت علویان از سامانیانو کشته شدن داعی کبیر مدت 13 سال طبرستان در دست فرمانبرداران سامانیان بود .سپس داعی حسن بن علی ، معروف به ناصر کبیر، ( از نوادگان زین العابدین ) سامانیان را در طبرستان مغلوب ساخت . جستان که با ناصر بیعت نمود و به یاری او شتافته به خون خواهی محمدبن زید ، سامانیان را ش ت داد.ناصر کبیر در سال 290 هجری قمری چون با جستان به دیدر آنجا به ارشاد و نشر در میان دیلمان و گیلان پرداخت و چون خود شیعه زیدی بود و یکی از دانشمندان و مولفان زیدی محسوب می گشت به ترویج زیدیه پرداخت . دعوت ناصر پیشرفت کرده و انبوهی از دیلمیان و گیلانیها و مذهب زیدی را پذیرفتند. ناصر کبیر در سال 301 هجری قمری با گروه انبوه خود دژ باستان چالوس را که در زمان سامانیان در برابر دیلمیان ساخلو گاه بود ، ویران کرده . قدر مسلم این است که مردم طالقان پس از سال 290 هجری قمری مذهب زیدی داشته و تحت تاثیر ناصر کبیر در این خطه نیز رواج یافت . پس از آنکه علویان گیلان و طبرستان رو به ضعف نهادند ، بعضی از ان ایشان که یکی لیلی بن نعمان و دیگری ماکان بن کاکی و اسفاربن شیرویه و مرداویچ پسر زیاد و علی بویه نام داشتند ، هریک قدرتی یافته در ناحیه ای حکومت د. سید ابو محمد حسن بن علی بن حسن بن علی بن عمر اشرف بن زین العابدین(ع)، چهارمین سید علوی است که در طبرستان به زمامداری نایل آمد. پیش از وی، حسن بن زید بن محمد بن اسماعیل بن حسن بن زید بن حسن مجتبی(ع)، معروف به داعی کبیر و مؤسس سلسله علویان در طبرستان، از سال 250 تا 270 قمری و سید ابوالحسن احمد بن محمد از سال 270 تا 271 و سید محمد بن زید برادر حسن بن زید، معروف به داعی الی الحق از 271 تا 287 قمری بر منطقه سرسبز طبرستان (شامل مازندران، گرگان، سلسله جبال البرز و بخشهایی از استان سمنان و استان تهران) زمامداری نمودند و نخستین حکومت شیعی، به مذهب زیدی را در شمال ایران پایه گذاری د. در سال 287 قمری، یان اسماعیل بن احمد سامانی به فرماندهی محمد بن هارون سرخسی به طبرستان هجوم آورده و لشکریان سید محمد بن زید را با ش ت و اضمحلال مواجه نمودند و در این نبرد، خود سید محمد و بسیاری از لشکریانش به شهادت رسیدند و یکی از فرزندانش به نام ابوالحسین بن محمد و به همراه تعدادی از علویان و هوادارانشان اسیر گردیدند و با این ش ت، حکومت سادات علوی، از نژاد حسن مجتبی(ع) در طبرستان، پایان پذیرفت و به مدت 15 سال این ناحیه زیبا و سرسبز در اختیار سامانیان قرار داشت و در این مدت، چند بار سید ابو محمد ناصر کبیر، اقدام به و قیام بر ضد سامانیان نمود، ولی با ش ت و عدم موفقیت روبرو گردید و سرانجام در سال 301 قمری ی از مبارزان دیلمی (گیلانی) و مازندرانی برای وی مهیا و زمینه سراسری علویان بار دیگر فراگیر شد و موجب پیروزی قاطع ناصر کتعداد صفحات : 6 صفحه  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.پس از پرداخت، لینک را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد. « پشتیبانی فروشگاه مرجع فایل این امکان را برای شما فراهم میکند تا فایل خود را با خیال راحت و آسوده  نمایید »/images/spilit.png 
با
تحقیق زین العابدین
اختصاصی از ژیکو تحقیق درباره ی علویان 25ص با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 27 علویان« 421- 250 ق / 1030 - 864م» با آن که قیام صفاریان و جنگ های یعقوب و عمرو، بغداد را از نزدیک مورد تهدید قرار می‏داد، شورش صاحب ا نج هم موجب تز ل اجتماعی قدرت خلفا می‏شد؛ قیام علویان زیدی در طبرستان و گیلان منجر به ایجاد تی انقل و پر تحرک در آن نواحی شد که هدف های شیعی و زیدی را دنبال می‏ د. از نظر خلفای عباسی این قیام، پیش از واقعه یعقوب لیث صفاری و صاحب ا نج اساس خلافت را تهدید می‏نمود. زیرا قیام علویان در واقع قیام بر ضد مسوده - آل عباس - و متضمن بیرون آوردن علم های سفید - شعار مخالفان عباسیان - و در حقیقت اعلام مخالفت با اساس خلافت آن ها بود. خلافت عباسی و مخالفان سرسختشالبته کج مآبی ها و بد سیرتی های خلفایی همچون متوکل، در این سال ها موجب سرخوردگی عامه مسلمین از دستگاه خلافت عباسیان شده بود. به علاوه، غلبه ان ترک و حکام اطراف، به تدریج از خلافت بغداد جز شبح بی جانی باقی نگذاشته بود. به همین سبب قیام علویان زیدی در سرزمین طبرستان و گیلان، همچون قیام ابومسلم مروزیدر اسان، نشانه‏هایی از تلاش مسلمین برای تبدیل خلافت و روی کار آوردن آل طالب، به جای آل عباس جلوه می‏کرد. از همین رو، هم طاهریان و هم صفاریان، مبارزه خود را با این علویان نشانه‏ای از خوش خدمتی خویش به آل عباس جلوه می‏دادند. چنان که سامانیان هم، در دفع آن چه نزد خلیفه بغداد فتنه و وج مخالفان خلافت تلقی می‏شد، مجاهدت خود را به مثابه سعی در تقویت و تحکیم اساس خلافت عباسی، و مبارزه با آن چه که بنیاد مذهب عامه اهل سنت را تهدید می‏کرد، وانمود می‏ساختند. و این همه، نشان داد که به وجود آمدن ت علویان در طبرستان بیشتر از تمام حوادث تکان دهنده دیگر آن ایام در نزد خلفای بغداد مایه تهدید بود. هر چند نهضت زیدیه به سبب تفکر خاصش نسبت به جواز وج ، خود خالی از تفرقه و تز ل دایم نبود. خلیفه عباسی, المستعین که در آن سال ها، هم از جانب ترکان ، و هم از سوی مدعیان خلافت نگران بود، قیام زیدیان را در طبرستان به شدت مایه دغدغه خاطر یافت. حکومت یکصد و هفتاد سالة علویانعلویان در طول یک صد و هفتاد سال کم و بیش در تاریخ و اجتماعی طبرستان موثر واقع شدند. هر چند با گذشت زمان جانشینان آنان به تدریج از داعیه‏های نخستین دور شده, تنها ظاهر و شکل شعارگونه‏ای از آرمان های اولیه را نگه داشتند ،اما دامنه نفوذ این عقیده به تدریج از مرزهای طبرستان، گیلان و دیلم پا بیرون نهاد و مردمان سایر بلاد نیز آیین علویان را پذیرا شدند. در هر حال امارت زیدیه در دیلم و گیلان همچون امارت ایشان در طبرستان, قربانی منازعات داخلی و اختلاف های مذهبی شد، خاصه آن که, این بار، بر خلاف گذشته, علاقه عموم مردم در حمایت و تأیید آن ها رو به کاستی گذاشته بود. این که غلام خدمتکاری به نام عمید، توانست بر ضد مولای خود سید ابوطالب معروف به «الثائر» فتنه‏ای راه بیندازد و «مردم گیلان بدو پیوستند و سید را باز گذاشتند»، ضعف و تز ل اعتقاد عامه را در حق آن ها نشان می‏دهد. به همین سبب حتی غلبه بعضی داعیان یا مدعیان ی، در ادوار بعد هم، نتوانست استمرار مذهب «زیدیه» را در این نواحی تضمین نماید. طریقه اسماعیلی و مذهب ی که از عهد ناصر کبیر فعالیت تبلیغی آن ها قابل ملاحظه شده بود، نقش عمده‏ای در تضعیف مذهب زیدیه در این نواحی ایفا کرد. دستگاه خلافت و قیام حسن بن زیدوحشت و اضطر که از قیام حسن بن زید در طبرستان «250 ق / 864 م» در بغداد به وجود آمد ظاهراً بیشتر ناشی از آن بود که اندکی پیش از قیام طبرستان، زیدیه در کوفه و واسط هم، به ی ابوالحسین یحیی بن عمر- نواده زیدبن علی و معروف به قتیل شاهی - قیام خونینی به راه انداخته بودند (رجب 250 ق / آگوست 864 م). یحیی هم مثل حسن بن زید در تهیه وج خویش دعوت به «الرضا من آل محمد» کرده بود و همچون وی در بیعت, غیر از ا ام تمسک به کتاب و سنت؛اقامه عدل،اعانت مستضعفان ونصرت اهل بیت رادر استرداد حق از غاصبان طلب می‏کرد. این که تعداد زیادی از اعراب هم با زیدیه در کوفه و واسط بر یحیی گرد آمدند و به خصوص این که در بغداد، تختگاه خلیفه هم جمع کثیری از عامه، دعوتش را با علاقه اجابت د، خلیفه عباسی, المستعین و اطرافیانش را از قدرت زیدیه وحشت زده کرد، چنان که بعد از ش ت و قتل یحیی که به وسیله محمد بن طاهر انجام شد، تأسف و تأثر زیادی را در میان مردم در پی آورد. مرثیه‏های بسیاری را که در سوگ او سروده شد, و متضمن لعن و نفرین نسبت به قاتلان وی و الهام بخش شاعران عصر بود، به قدری شدید و جدی بود که خلیفه و طاهریان هیچ یک جرأت ن د سر بریده او را به نشانه پیروزی در معرض تماشای عموم بگذارند. همین مطلب از یک سو،تز ل خلیفه و نزدیکانش را در برخورد به غائله زیدیه نشان می دادو از سوی دیگر،نا سندی عموم مردم از خلافت عباسیان را بر ملا می ساخت.ظهور علویانِ دیگر مثلمحمد بن جعفر علوی در ری «250 ق / 864 م» که دعوت به «الرضا» نیز می‏کرد وحسین بن محمد, معروف به کوکبی, در قزوین، که عامل خلیفه را از آنجا بیرون راند، و همچنینقیامهایی که توسط علویان در نینوا، مکه و کوفه «251 ق / 865 م» ب ا شد، وج زیدیه را در طبرستان برای خلیفه و طاهریان به شدت مایه دغدغه و اسباب دل نگرانی ساخت. استحکام قدرت طاهریانبه هر حال با توسعه نفوذ طاهریان در طبرستان که به دنبال دفع فتنه مازیار، وج یحیی و رفع تهدید برخی حکام محلی
با
تحقیق درباره ی علویان 25ص
به نام خدای مهدی عج






یاران اصلی زمان عج یعنی 313 تن اهل کجا هستند؟

بنابر نقل روایات اصحاب و یاران خاص آن حضرت حدود 313 نفر به تعداد یاران رسول خدا(ص) در غزوه بدر خواهد بود که تعداد آنان از ای مختلف مشخص است.
مرحوم سید محسن امین در کتاب گرانسنگ اعیان الشیعه از هشتاد و چند شهر و دیار نام می برد که این عده (سیصد و سیزده تن) از آن ا بر می خیزند. بدینسان یاران حضرت از ا وملیت­ها و کشورهای مختلف هستند
از جمله آن‏ها قم، کوفه، طالقان، گرگان، طبرستان، طرابلس، بیروت، دمشق، ری(تهران)، فلسطین، قزوین، شیراز، دیلمان، بصره، اهواز و کرمان است.
این­ها همدیگر را نمی شناسند و بدون این که با هم وعده‏ای گذاشته باشند، در موعد مقرر جمع می شوند «یجتمعون مِن أقاصی الأرض علی غیر میعاد لا یعرف بعضُهم بعضاً».(1)
برخی در مورد کشور وشهر های یارارن زمان را این گونه نوشته اند:
24 نفر از طالقان، 18 نفر از قم، 14 نفر از کوفه، 12 نفر از هرات، 12 نفر از مرو، 3 نفر از سجستان،
3 نفر از رقه، (نزدیک مرز و ترکیه)، 12 نفر از جرجان، 9 نفر از بیروت، 8 نفر از مدائن، 8 نفر از نیشابور، 3 نفر از بصره، 3 نفر از خابور (نزدیک مرز عراق و در استان حسکه و دیرزور)، 7 نفر از ری (تهران) 7 نفر از طبرستان (مازندران )، 6 نفر از یمن، 5 نفر از طوس (مشهد)، 3 نفر از دمشق، 2 نفر از مدینه منوره، 5 نفر از تفلیس، 4 نفر از همدان، 4 نفر از دیلم، 4 نفر از زنجان، 4 نفر از فسطاط (در کشور عراق )، 2 نفر از سبزوار و بقیه از سایر ا و مناطق خواهند بود.
اصبغ بن نباته ـ از یاران حضرت (ع) ـ می گوید:
« المومنین علی (ع) ضمن ایراد خطبه ای، به ذکر مهدی و یاران او پرداخت؛ ابوخالد حلبی عرض کرد: یا المومنین! مهدی را برای ما توصیف کن! حضرت علی (ع) فرمود: آگاه باشید! او شبیه ترین مردم ـ از نظر صورت و سیرت ـ به رسول خدا (ص) می باشد
بعد فرمود: آیا می خواهید شما را بر یاران او و تعدادشان آگاه کنم؟ عرض : بله یا المومنین؛ حضرت فرمود:
از خدا شنیدم که فرمود: اولین آنها از بصره و آ ین آنها از یمامه است.
و علی (ع) شروع کرد به شمردن یاران مهدی و فرمود:
از بصره دو نفر؛ از اصفهان چهار نفر؛ از قم ده نفر؛ از زوراء (تهران -بغداد) ده نفر؛ از اهواز، آمل، دامغان، ساوه، بروجرد، مراغه، خوی، کازرون، اردبیل و ابهر هر کدام یک نفر؛ از سلماس و همدان و شیراز و واسط آبادان و حلب، هر کدام سه نفر و ... » (الملاحم و الفتن، ص 145 - 150)

منبع:
http://www.mahdaviat.porsemani.ir/node/3033






نامه ی تنسر این نامه در اصل رساله ای بوده است به زبان پهلوی که در صدر موجود بوده و ابن المقفع آن را به عربی ترجمه کرده ولی امروز هیچیک موجود نیست. آنچه در دست است ترجمه ی فارسی از متن عربی ابن المقفع است که مترجمش "محمدبن رستم بن اسفندیار " آن را در آغاز کتاب "تاریخ طبرستان" آورده است. تنسر یکی از شاهزادگان پارتیها بوده که شاهی را از پدر. اختصاصی از هایدی تحقیق علویان 25ص با و پر سرعت .
 تحقیق علویان 25ص
 تحقیق علویان 25ص دسته بندی : علوم انسانی _ تاریخ و ادبیات، تحقیق
فرمت فایل:  image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ ) فروشگاه کتاب : مرجع فایل   قسمتی از محتوای متن ... تعداد صفحات : 25 صفحهعلویان « 421- 250 ق / 1030 - 864م» با آن که قیام صفاریان و جنگ های یعقوب و عمرو، بغداد را از نزدیک مورد تهدید قرار می‏داد، شورش صاحب ا نج هم موجب تز ل اجتماعی قدرت خلفا می‏شد؛ قیام علویان زیدی در طبرستان و گیلان منجر به ایجاد تی انقل و پر تحرک در آن نواحی شد که هدف های شیعی و زیدی را دنبال می‏ د.
از نظر خلفای عباسی این قیام، پیش از واقعه یعقوب لیث صفاری و صاحب ا نج اساس خلافت را تهدید می‏نمود.
زیرا قیام علویان در واقع قیام بر ضد مسوده - آل عباس - و متضمن بیرون آوردن علم های سفید - شعار مخالفان عباسیان - و در حقیقت اعلام مخالفت با اساس خلافت آن ها بود.
خلافت عباسی و مخالفان سرسختش البته کج مآبی ها و بد سیرتی های خلفایی همچون متوکل، در این سال ها موجب سرخوردگی عامه مسلمین از دستگاه خلافت عباسیان شده بود.
به علاوه، غلبه ان ترک و حکام اطراف، به تدریج از خلافت بغداد جز شبح بی جانی باقی نگذاشته بود.
به همین سبب قیام علویان زیدی در سرزمین طبرستان و گیلان، همچون قیام ابومسلم مروزیدر اسان، نشانه‏هایی از تلاش مسلمین برای تبدیل خلافت و روی کار آوردن آل طالب، به جای آل عباس جلوه می‏کرد.
از همین رو، هم طاهریان و هم صفاریان، مبارزه خود را با این علویان نشانه‏ای از خوش خدمتی خویش به آل عباس جلوه می‏دادند.
چنان که سامانیان هم، در دفع آن چه نزد خلیفه بغداد فتنه و وج مخالفان خلافت تلقی می‏شد، مجاهدت خود را به مثابه سعی در تقویت و تحکیم اساس خلافت عباسی، و مبارزه با آن چه که بنیاد مذهب عامه اهل سنت را تهدید می‏کرد، وانمود می‏ساختند.
و این همه، نشان داد که به وجود آمدن ت علویان در طبرستان بیشتر از تمام حوادث تکان دهنده دیگر آن ایام در نزد خلفای بغداد مایه تهدید بود.
هر چند نهضت زیدیه به سبب تفکر خاصش نسبت به جواز وج ، خود خالی از تفرقه و تز ل دایم نبود.
خلیفه عباسی, المستعین که در آن سال ها، هم از جانب ترکان ، و هم از سوی مدعیان خلافت نگران بود، قیام زیدیان را در طبرستان به شدت مایه دغدغه خاطر یافت.
حکومت یکصد و هفتاد سالة علویان علویان در طول یک صد و هفتاد سال کم و بیش در تاریخ و اجتماعی طبرستان موثر واقع شدند.  متن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا نماییدبعد از پرداخت ، لینک را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.( برای پیگیری مراحل پشتیبانی حتما ایمیل یا شماره خود را به صورت صحیح وارد نمایید )«پشتیبانی فایل به شما این امکان را فراهم میکند تا فایل خود را با خیال راحت و آسوده دریافت نمایید »
با
تحقیق علویان 25ص


ببر مازندران ببر هیرکانی یا ببر مازندران، که در برخی نقاط به آن ببر کاسپین می گویند، (نام علمی: panthera tigris virgata) (به مازندرانی: سِرخِ شیر) در ناحیه گسترده ای از چین تا دریای سیاه می زیسته است. جنگلهای هیرکانی، قفقاز، ترکمنستان، ازب تان، تاجی تان، قزاقستان، قرقیزستان و غرب چین مسکن این گونه از ببر بوده است که امروزه منقرض گردیده است اما هنوز ادعاهایی اتفاقی دربارهٔ رویت آن گزارش می شود آ ین ببر کاسپین در گلستان دیده شد که افراد محلی به آن شیر سرخ می گفتند! که در سال ۱۳۳۸ در جنگل های گلستان، در منطقه مینودشت، به دست تعدادی شکارچی محلی شکار شد.منبع : طبرستان آنلاین حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد واردات توسط دختر با کارت تاریخ گذشته یک شرکت ی/ دادستان کل به موضوع ورود کند خبرگزاری فارس: واردات توسط دختر با کارت تاریخ گذشته یک شرکت ی/ دادستان کل به موضوع ورود کند عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:‌ کارت بازرگانی‌ای که دختر آموزش و پرورش با آن اقدام به واردات پوشاک کرده، کارت بازرگانی تاریخ‌گذشته یک شرکت ی است.  شاهین شهر نیوز: حسینعلی حاجی دلیگانی مردم شاهین شهر در مجلس شورای ی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به موضوع واردات پوشاک توسط دختر آموزش و پرورش گفت:‌ دختر آموزش و پرورش با استفاده از کارت بازرگانی شرکتی به نام راتین گستران طبرستان که یک شرکت ی است اقدام به واردات پوشاک کرده است. وی افزود: دختر آموزش و پرورش درحالی از کارت شرکت راتین گستران طبرستان استفاده کرده که اعتبار کارت بازرگانی این شرکت در اسفندماه 95 به اتمام رسیده است و برای فرار از پرداخت مالیات از این کارت استفاده شده است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در اینجا یک جرم مالیاتی اتفاق افتاده و طبق قوانین متعدد انی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند باید به عنوان مجرم به دستگاه قضایی معرفی شوند. حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد و رئیس سازمان مالیاتی وظیفه خود را که معرفی مجرم به قوه قضائیه به خاطر فرار از پرداخت مالیات انجام نمی‌دهند، از دادستان کل کشور می‌خواهم که به عنوان مدعی‌العموم برای دفاع از حقوق مردم و جامعه علیه این فرد اعلام جرم کند. دهمین دوره بازیهای یادواره ی دودانگه به میزبانی روستای تلاوک از روز 93/10/26 بر گزار خواهد شد.
زمان بازی: روز 1393/10/26 ساعت 14:00 مرگاب علیا 1 - 0 سودکلا زننده گل: محمد شیرزاد مکان بازیها سالن دانشکده محمدباقر (ع) می باشد. آدرس سالن: ساری، میدان طبرستان، دانشکده فنی محمدباقر (ع) اختصاصی از فایلکو مقاله در مورد مازیار با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 10 مازیاراز ویکی پدیا، دانشنامهٔ آزادپرش به: ناوبری, جستجومازیارکیستی:فرمانروای طبرستانتبار :سو ائیان (قارن وند)پدر او :قارن ت :مردکار مهم :شورش علیه اعراب در ۲۲۴/۸۳۹مازیار از فرمانروایان طبرستان در شمال ایران بود.مازیار پسر قارن و از خاندان قارن وند، در اوا سال ۲۲۴/۸۳۹ یعنی شش سال و پس از آغاز خلافت المعتصم بر ضد عرب ها قیام کرد.۱فهرست مندرجات[نهفتن]۱ رشته و نسب و خاندان۲ سلسلهٔ قارن وند۳ مازیار۴ حکومت۵ سرکشی مازیار۶ نفس های آ ۷ پانویس۸ منابعرشته و نسب و خانداناز سلسله های حکام و شاهان طبرستان سلسله ای که مازیار از آن بود به دلیل آنکه نسبتشان به سو ا میرسید به سو ائیان و به سبب انتسابشان به خاندان کارن به قارن وند معروف اند، و هریک از سپهبدان این سلسله به لقب گرشاه ممتاز بوده است.رشته و نسب مازیار از این قرار است : مازیار پسر قارن، قارن پسر ونداد هرمزد، ونداد هرمزد پسر فرخان و فرخان از نواده های سو ا پسر انداذ پسر کارن پسر سو ای بزرگ بود.این مقاله نیازمند ویکی سازی است. لطفاً با توجه به راهنمای ویرایش و شیوه نامه آن را تغییر دهید.در پایان، پس از ویکی سازی این الگوی پیامی را بردارید.سلسلهٔ قارن وندابتدای شاهی این سلسله در طبرستان از زمان انوشیروان خسرو اول پسر قباد بود که قارن پسر سو ا را از سال ۵۶۵ میلادی و بعد رتبهٔ سپهبدی طبرستان داد و حکومت این ناحیه را وارث به خانواده او مخصوص گردانید.خود سو ا پسر ویشاپور سرکردهٔ کارن بود که یکی از هفت خاندان اشرافی پارس در عهد ساسانیان بود.مازیاراز جمله فرزندان قارن مازیار بود که جانشین قارن گشت. سپهبد شهریار بن شروین قصد سرزمین وی را کرد. شهریار او را ش ت داد و سرزمین اورا تصرّف کرد. مازیار امان نداد و به پیش ونداد اومید پسر عموی پدر خویش رفت. شهریار نامه ای به ونداد اومید نوشت که مازیار را دست بسته به نزد وی فرستد. او از حکم شهریار گذشت نکرد و مازیار رابگرفت و او را بندی کرد و به شهریار خبر داد که معتمدانی را برای انتقال مازیار بفرستد تا ب ان بسپارم که مبادا افراد من او را از دست بدهند. زمانی که ایشان در پیگیری این موضوع بودن مازیار حیلت کرد و از بند فرار کرد و سر به بیشه ها نها دتا به عراق برسد و به نزد عبدالله ابن سعید حرشی پیوست. او پدرش قارن و جدش ونداد هرمزد را می شناخت و به طبرستان رسیده بود. در حق او نیکی و کرامت فرمود و او را به بغداد برد.(سال۲۰۴ هجری قمری)مأمون منجمی به نام بزیست که پسر فیروز بود، داشت. که خلیفه نام او را یحیی بن منصور بدل کرد. مازیار طالع مولود را به نزد بزیست برد. بزیست به مطالعه مشغول شد امید در وی بست و جای خالی کرد و گفت : اگر من تو را تربیت کنم، حق آن شناسی و ضایع نگردانی و منت پذیری؟ مازیار پذیرفت و سوگند یادکرد. روزها گذشت تا فرصتی پیش آمد تا بزیست نزد خلیفه رفت و او را از طالع مازیار مطّلع ساخت و فرمود که از مازیار به ت خلیفه خیری رسد. مأمون امر کرد تا او را حاضر کنند. مأمون پدر او قارن را می شناخت. فرمان داد تا مسلمانی را برایش شرح دهند. مازیار قبول کرد و مأمون او را محمد مولی المؤمنین نام نهاد و کنیت ابوالحسن.حکومتدر سال ۲۰۸ به دستور بزیست که مدعی بود طالع مازیار برای حکومت طبرستان موافق است مأمون او را به همراهی موسی بن حفص بن عمر بن اعلاء نامزد ولایت طبرستان و رویان و دماوند کرد۲ به این طور که مازیار والی کوهستان و موسی والی هامون. وقتی با یکدیگر به طبرستان رسیدند مردم زیر پرچم مازیار جمع شدند.در این هنگام شهریار پسر شروین درگذشته بود و پسر بزرگش شاپور به شاهی نشسته بود و از بی سامانی، بیشتر اتباع از او متنفر شده بودند و نزد مأمون شکایت ها نوشتند. مأمون به مازیار امر به استیصال و شاپور به پریم شد و با او مصاف داده وی را اسیر کرد و به زنجیر بست. پس به موسی خبر داد که ظفر یافتم و پیروز شدم. شاپور وقتی فهمید مازیار او را خواهد کشت پنهان به موسی قاصد فرستاد که مرا یاری کن و آزاد کن تا به تو صد هزار درهم بدهم. موسی جواب داد که اگر تو را آزاد کنم گویی مسلمانی را کشته ام و مولی المؤمنین شدم. جند روز بعد مازیار دستور داد تا سر شاپور را قطع کنند و نزد موسی فرستند(۲۱۰هجری قمری)پس از کشته شدن شاپور مازیار مالک مستقل تمام جبال گردید و چهار سال بعد نیز موسی وفات یافت و پسرش محمد به جای او نشست. مازیار از وی حس نگرفت و به کوه و دشت حکم او ی ان شد (سال۲۱۴). همین که مازیار به حکم طبرستان بود از قارن برادر شاپور وسایر مرز بانان آن ناحیه اج گرفت آنان نیز بر او کینه ورزیدند و به مأمون شکایت د مأمون فرمان داد تا مازیار به بغداد بیاید. جواب نوشت که من در این زمان مشغولم و نمی توانم به بغداد بیایم. مأمون بزیست را با خادمی به نزد مازیار فرستاد تا او را با خود به بغداد بیاورند. مازیار مدتها ایشان را به ناز و نعمت و لطف و حرمت می داشت. عاقبت عذر و بهانه پیش آورد که من مشغولم، و به جای خود قاضی آمل و قاضی رویان را با ایشان روانه داشت.وقتی به بغداد رسیدند و به نزد خلیفه شرفیاب شدند خلیفه از آنان حال و طاعت و سیرت مازیار را جویا شد جواب شنید که وی بر جادهٔ مطاوعت مستقیم است و رفتارش با خلایق نی ت. وقتی از محضر خلیفه بیرون آمدند قاضی رویان به منزل رفت ولی قاضی آمل به محضر خلیفه بازگشت و راستی را باز گفت: او خلع طاعت کرده است و همان کشتی زرتشتی را بر میان بسته و با مسلمانان جور واستخفاف می کند و هر گز بار دیگر به میل خود به بغداد نمی آید. مأمون بر عزیمت سفر روم ساختگیها کرده بود. به قاضی گفت باید تحمّل کرد تا من از سفر روم باز گردم (سال۲۱۵) قاضی به آمل بازگشت و مسلمانان رویان که از آزار مازیار به امان بودند با همدیگر موافقت کرده، همه کارکنان و افراد کشتند و نزد خلیل بن ونداد سپان که پسر عموی پدر مازیار بود و در کوه پایهٔ آمل بزرگی و نفوذ و قدرتی داشت، ان فرستاده و او را یار و معین ساخته. این خبر به ساری و به مازیار رسید، حشم جمع کرد و به همراهی برادر خویش، کوهیار به آمل لشکر کشید و آمل را فتح کرد.پس از فتح آمل خلیل بن ونداد سپان را به دلیل خیانت وخلاف کشت. خلیفه پس از این ماجرا به محمد پسر موسی خشم گرفت و سرزمین او را به مازیار داد.(سال ۲۱۸)پس از آنکه مازیار مخالفین خود را مغلوب و منکوب کرد شاه مستقل تمام طبرستان گردید. شروع به ساخت و تعمیر استحکامات نمود.پس از مرگ مأمون برادر او محمد ملقب به المعتصم باالله به خلافت رسید. عبدالله ابن طاهر والی اسان که شنید مازیار با مسلمانان چه معمله می کند پیش او رسول فرستاد و به جهت محمد بن موسی و برادر او شفاعت کرد مازیار سخن او شنید و رسول او را با خشونت جواب داد که «از ایشان اج دو ساله طلب میکنم» رسول نا امید باز گشت. عبدالله بن طاهر از حال او به اسحاق بن ابراهیم بن مصعب که به درگاه خلیفه بود نوشت وبر معتصم افتاد.سرکشی مازیار
با
مقاله در مورد مازیار
بزرگترین شهر تولید برنج کشور = آمل
اولین شرکت تولید کاغذ و اوراق بهادار ، چاپ اسکناس = آمل
اولین شرکت تولید mdf کشور = آمل
اولین زیارتگاه بزرگ شمال کشور، زاده عبدالله = آمل
بزرگترین غیرانتفاعی خاورمیانه ، شمال آمل= آمل
زیباترین خاورمیانه ، شمال آمل = آمل
شهر علم وفلسفه = آمل
فرمانروای تبریز دوره قاجار،عباس میرزا .
به نقل ازافکار، سالم ترین ا و بهترین مکان ها هنگام نازل شدن فتنه و آشکار شدن شمشیرها کجاست؟ سالم ترین مکان در آن روز شهر قم است.
از حضرت المؤمنین(علیه السلام) سؤال شد: سالم ترین ا و بهترین مکان ها هنگام نازل شدن فتنه و آشکار شدن شمشیرها کجاست؟

المؤمنین(علیه السلام) در پاسخ فرمود: سالم ترین مکان ها در آن روز زمین جَبَل است. البرز رشته کوهی در بخش شمالی ایران است. این رشته کوه از سوی غرب از تالشان جمهوری آذربایجان آغاز می شود و در سوی شرق تا درون ترکمنستان و افغانستان ادامه می یابد. بخش بزرگی از البرز در راستای کناره جنوبی دریای مازندران کشیده شده است. در این بخش ، جبهه شمالی البرز سرسبز و جبهه جنوبی آن خشک است. دلیل این تفاوت اینست که رشته کوه البرز همچ. سمینار مواد مطالعه اصلاح ساختاری آلیاژ آلومینیوم سیلیسیم حاوی ترکیبات بین ف ی فنی از آهن و تاثیر آن چکیده : آلیاز های پایه آلومینیوم – سیلیسیوم به طور وسیعی در قطعات ریختگی در قالب های دائمی مانند قطعات و دای ت و ثقلی در صنایع هوایی و اتومبیل به کار می روند و به همین دلیل خواص مکانیکی این آلیاژ ها برای ان درارای اهمیت ویژه ای می باش.
املاک یگانه گستر طبرستان فروش ویژه ویلای ساحلی با قیمت مناسب ومنظره ای عالی ( دارای سند مالکیت شش دانگ ، دوخوابه، است وجکوزی ، سیستم هوشمند ،محوطه سازی منحصر به فرد و سایر امکانات رفاهی... ) نزدیک به جاده اصلی و چشم انداز ساحل و جنگل های زیبای منطقه موقعیت : جاده چالوس به نمک آبرود
مقدمه: معرفی روانشناسی خبر پردازی روانشناسی خبر پردازی رویکرد خب ردازی نیز نامیده می شود زیرا این رواشناسی شامل مجموعه ای از نظریه هاست که وجه اشتراک آنها یادگیری انسانها را یک فعالیت مستمر پرداختن اطلاعات می داند. این نظریه ها به مطالعه ی راههایی می پردازند که آدمیان به توسط آنها دانش را ب ،ذخیره ویادآوری می کنند وآن را مورد استفاده قرار می دهند . دراین روانشناسی فرایند های خبر پردازی درانسان با فرایند های خبر پردازی درکامپیوترها شبیه دانسته شده است.(سیف،1387) ادامه مطلب باتوجه به فرارسیدن شهادت دومین اخترتابناک حسن(ع) برآن شدم شبهه ای که یکی از عزیزان مطرح کرده بودند را دراینجا پاسخ دهم وآن هم بررسی حضور حسنین(ع) درجنگ هایی علیه ایران و وحشیگری های اعراب وستم هایشان به ایرانیان بود. در هیچ یک از منابعِ کهن و معتبر تاریخی حضور مؤمنان حتی در یکی از جنگ های زمان خلفا ثبت نشده است (و تنها نبردی که حضرت سلاح بدست گرفت زمانی بود که لشکر مرتدین به دروازه های مدینه نزدیک می شد. بسیاری از مسلمانان بدلیل عدم بیعت با ابوبکر و همچنین عدم حضور حضرت در این جنگ حاضر به همکاری و حضور در میان م عان شهر مدینه نبودند. بنا به مصلحت و برای حفظ تنها شمشیر به دست گرفته و در میان م عان حضور یافت و در همان حال نیز هرگز با شمشیر نجنگید.) در نتیجه می توان گفت که در زمان خلفا، حضرت هرگز با هیچ گروهی نجنگید. دانشمندان موفق به اعمال نخستین فرایند ی ژنتیک روی ارگانیزمی نیمه ترکیبی شده اند. فرایند تولید در آینده نزدیک، دچار تحول اساسی خواهد شد و این مشتری است که دستور سفارش محصول منحصربه فرد و خاص خود را صادر کرده و در یک فرایند تولید صنعتی آن را به صورت هوشمند دریافت خواهد کرد. تهای الکترونیک و نانوتکنولوژی

قیمت:86000ریال موضوع: تهای الکترونیک و نانوتکنولوژی فرمت فایل: word (قابل ویرایش) مقدمه
فرایند توسعه و پیاده سازی ت الکترونیک یک فرایند پویا و جامع است. (1) نکته ای که دراینجا باید به آن اشاره کرد آن است که باتوجه به اینکه شرایط کشورهای گوناگون جهان تا حدودی با یکدیگر متفاوتند و هریک از آنها از پیاده سازی ت الکترونیک مقاصــد ویژه ای را دنبال می کنند، بنابراین، نمی توان یک روش یکتا را برای همه آنها تجویز کرد. (2) بنابراین، فرایند توسعه ت الکترونیک باید ب ایه شناخت و تحلیل درست از شرایط محیطی انجام گیرد. به عبارت دیگر، فرایند الکترونیک ت دارای ماهیتی استراتژیک است. (3)
به همین دلیل، در شروع پیاده سازی ت الکترونیک ضمن توجه به هریک از مراحل استقرار وچالشهای آن، پاسخ به برخی از پرسشها ضروری است.

جهت محصول اینجا کلیک نمایید وقتی که چشم و دستش به کار نمی آید! مقدمه

یادگیری به طور ناگهانی و زمانی که کودک در سن 5یا6سالگی به مدرسه می رود آغاز نمی شود بلکه کودک طی سال های رشد به طور جدی و فعالانه به یادگیری می پردازد. ادراک فرایند بازشناسی و تفسیر اطلاعات حسی است. به عبارت دیگر ادراک توانایی هوش برای معنا بخشیدن به تحریک حسی است. به طور مثال: مربع باید به . اختصاصی از اینو دیدی حکومت صفاریان با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 4 حکومت صفاریانیعقوب لیث نخستین این خانواده بود که ت مستقل ی صفاریان را بنیاد نهاد. لیث سه پسر داشت بنامهای یعقوب و عمر و علی، هر سه پسران لیث حکومت د اما دورهٔ حکومتشان چندان نپایید. یعقوب نیز در اوایل مان. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود؛ مطالب زیر چشم اندازی کلی بر شهرستان دماوند است: شهرستان دماوند شهرستان دماوند، منطقه ای سرسبز و م است که نام اسطوره ای کوه دماوند را با خود به همراه دارد.قرار گرفتن منطقه دماوند در محل پیوستن مرزهای سه منطقه پراهمیت کشور در ایران در گذشته (ری، قومس، طبرستان) و اکنون (تهران، مازندران، سمنان) اهمیت این سامان را دو چندان کرده است. اعتدال کم نظیر آب و هوا، تنوع آب و هوایی منطقه هر ساله عده زیادی میهمان و مهاجر را از اطراف به این شهرستان جلب می کند. ۱- موقعیت جغرافیایی، آب و هوا و طبیعت شهرستان دماوند در منطقه ای به وسعت ۲۸۰۰ کیلومتر مربع از شمال به استان مازندران، از مشرق به فیروزکوه، از جنوب به گرمسار و ورامین ، و از غرب به لواسانات شمیران و تهران همسایه وهم مرز می باشد. از نظر جغرافیایی دماوند در جنوب سلسله جبال مرکزی (البرز) در قسمت شمال شرقی استان تهران بین ۲۰/۳۵ تا ۵۵/۳۵ عرض شمالی و ۵۳/۵۱ تا ۵۱/۵۳ طول شمالی با حداکثر ارتفاع ۳۵۸۰ متردر رشته کوه های موازی جنوبی آن از شرق به غرب امتداد یافته و نهایتا در ارتفاع ۸۲۲ متر از سطح دریا به کویر مرکزی ایران منتهی می شودو ارتفاع متوسط آن از سطح دریا ۲۳۰۰ متر می باشد. ردیف تیمها روز تاریخ ساعت محل انجام بازیها 1 پارس خودرو – سید ری دوشنبه هشتم دیماه نود وسه 9 صبح سالن شماره یک 2 پخش سراسری – شیر پاک دوشنبه هشتم دیماه نود وسه 10 صبح سالن شماره یک 3 بی آر تی – بسیج بهساز ملت دوشنبه هشتم دیماه نود وسه 11صبح سالن شماره یک 4 لوله و ماشین سازی – صنعتی بهشهر دوشنبه هشتم دیماه نود وسه 9 صبح سالن شماره دو 5 افست.

پاو وینت فرایند دایکاست (diecasting)
پاو وینت-فرایند-دایکاست-(diecasting)در این فایل power pointجامع و کاربردی که در غالب 25 slid میباشد به بررسی کامل فرایند دایکاست (diecasting) پرداخته  فایل

فرایند و فنون تصمیم گیری اجرایی رایگان پاو وینت آموزشی فرایند و فنون تصمیم گیری اجرایی تالیف : اسدالله کُرد نائیج 

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به دلیل تسهیل در فرایند جذب اعضای هیأت علمی استانی شدن فرایند جذب در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است. اختصاصی از فایل هلپ مقاله کامل درباره یعقوب و خلافت عباسیان 5ص با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 5  عنوان تحقیق :عباسیانمعلم ارجمند :گرد آورنده :پاییز 1386یعقوب و خلافت عباسیاناز ابتدا، امارت و تسلط و پیشروى هاى یعقوب بر قدرت و لیاقت خود و یان او متکى بود و بدون اجازه و دستور خلیفه انجام مى گرفت. عملکرد خلفاى عباسى نیز در سیر زمان نشان دهندهٔ مخالفت و عدم اعتماد آنان به یعقوب است که هربار با قدرت یابى بیشتر یعقوب، رعب و وحشت خلفا نیز افزون مى گشت و در صدد برمى آمدند تا با اعطاء امتیازات و بهاء دادن به خواسته هاى یعقوب از پیشروى هاى بعدى او ممانعت کنند. اولین بار، خلیفه معتز، براى سرکوبى و دفع خوارج از یعقوب کمک گرفت و سپس با دادن حکومت کرمان به او و همزمان به على بن حسین در صدد دفع یکى از دو تن مدعیان شجاع و گستاخ و نافرمان برآمد.یعقوب نیز بارها هدایائى نزد خلفا فرستاد؛ البته مسلم است قصد او اظهار اطاعت نبوده بلکه مى خواسته قدرت خود را به آنان بنمایاند و به حق این بیم در معتز و پس از او در معتمد ایجاد شده بود. زمانى که معتمد از لشکرکشى یعقوب به فارس، در سال ۲۵۷ هـ.ق که با اظهار اطاعت محمدبن واصل همراه گردید، خشمگین شد یعقوب با فرستادن هدایائى که از پیروزى بر رتبیل به دست آورده بود، او را راضى و در حقیقت بیمناک کرد. معتمد فرمان حکومت بلخ، طخارستان، سند و سیستان را به وسیله برادر خود، موفق، براى او فرستاد، تا او را از پیشروى و نزدیک شدن به مقر حکومت دور کرده در شرق سرش را گرم کند. متعاقباً یعقوب از رفتن به فارس منصرف شد.در سال ۲۵۹ هـ.ق چون یعقوب بر طاهریان مسلط گردید، نمایندگان خود را با سر عبدالرحمان خارجى که قبلاً بر او نیز غلبه یافته بود نزد خلیفه معتمد فرستاد تا به او خبر ماوقع را بدهند. خلیفه با اینکه از لشکرکشى یعقوب به طبرستان و سرکوبى علویان خشنود شده بود غلبه او را بر طاهریان جایز ندانست و آن را دلیل مخالفت یعقوب با دستگاه خلافت عباسى تلقى کرد به همین سبب در سال ۲۶۱ در جمع حاجیان اسان و طبرستان یعقوب را یاغى و اقدامات او را خودسرانه دانست و براى مقابله با او، سامانیان را که مطیع و فرمانبردار خلیفه بودند، قدرت بخشید. اعمال خلیفه حاکى از عدم اعتماد او به یعقوب بود و نشان مى داد که خلیفه در صدد است تا به گونه اى یعقوب را کنار بگذارد. ولى چون در میدان کارزار هماورد مورد اعتنائى نمى شناخت تا از عهده یعقوب برآید، چاره اى جزء رفتار مسالمت جویانه با او نداشت و به همین دلیل، چون از قصد یعقوب به جانب بغداد آگاه مى شود، از بیم فرمان حکومت اسان، طبرستان، فارس، کرمان، سند، هند و شرطگى مدینه را به او مى سپارد ( تاریخ الامم و الملوک،ج ۹، ص ۵۱۶، تاریخ سیستان، ص ۲۲۸). و براى جلب رضایتش یاران او را که از زمان تسلط یعقوب بر طاهریان و اسارت محمدبن طاهر در زندان بودند آزاد مى کند (تاریخ الامم و الملوک، ج ۹، ص ۵۱۶، الکامل فى اریخ، ج ۷، ص ۲۹۰).همه این اعمال نشان دهندهٔ ترس خلیفه از پیشروى یعقوب است و اگر اجبار و تحریک بزرگان بغداد نبود، به جنگ با او اقدام نمى کرد و یعقوب بدون بروز جنگ پیروز مى شد و اگر دیده مى شود که یعقوب با اطمینان به پیروزی، بدون آمادگى کامل به سوى بغداد مى رود، تأیید همین عقیده از سوى یعقوب است.مؤلف تاریخ سیستان خبر مى دهد که خلیفه رسولانى براى مذاکره نزد یعقوب فرستاد و یعقوب آنها را به قتل رساند و در همین زمان، رسولانى نیز از جانب ملوک تر تان، هند، سند، چین، زنگ، روم، شام و یمن براى اظهار اطاعت و تقدیم هدیه نزد یعقوب آمدند و او را ملک الدنیا لقب دادند (تاریخ سیستان، ص ۲۳۰و ۲۳۱. البته به نظر مى رسد دربارهٔ بعضى مناطق اغراق شده است).دلایل عزیمت یعقوب به سوى بغداد عبارت است از:- گفتیم خلیفه در سال ۲۶۱ هـ.ق به حاجیان اسان و طبرستان پیغام فرستاد و اقدامات یعقوب را خلاف نظر خلیفه و خودسرانه دانست. ”چون اهالى اسان توهم بسیار از یعقوب داشتند او را از مافى الضمیر خلیفه آگاه ساختند“ (احیاءالملوک، ص ۵۹). زمانى که یعقوب از نیات درونى خلیفه علیه خود با خبر شد، تصمیم به تسخیر فارس و سپس پیشروى به سوى بغداد را گرفت.- بزرگان اسان، به خصوص نیشابور، بارها از یعقوب دربارهٔ داشتن عهد و منشور خلیفه سؤال کرده بودند. در نظر آنان، خلیفه به منزلهٔ جانشین (ص) محسوب مى شد و اطاعت از او و حکام او ضرورى بود ولى اه یعقوب بالاتر از اتکا به خلیفه بود و چون مى دانست معتمد به او اعتماد ندارد تصمیم به خلع او گرفت و براى جانشینى او برادر و ولیعهد معتمد، موفق، را در نظر داشت؛ زیرا موفق در سال ۲۵۷ هـ.ق نزد او آمده بود و بعدها نیز مکاتباتى بین آن دو جریان داشت. ”و یعقوب اندر سر نامه هائى سوى موفق همى نوشتی“ (زین الاخبار، ص ۱۴۱). یعقوب با اعتماد به موفق تصمیم به این مهم گرفت. در تأیید این نظر به گفته ابن خلکان استناد مى کنیم که یعقوب وقتى از سوى اطرافیان مورد مؤاخذه و سؤال قرار مى گیرد که چرا خامى کرده و به جنگ اقدام کرده است در جواب مى گوید: ”به جنگ فکر نمى و شکى در پیروزى نداشتم و گمان مى که با رفت و آمد نمایندگان کار به انجام مى رسد و تقدیر این چنین رقم خورده بود (ابن خلکان، و فیات الاعیان و انباء ابناء ا مان ص ۴۱۵).این فکر از جانب یعقوب بعید مى نماید مگر اینکه کاملاً به قول و قرار و وعده و وعید موفق اعتماد کرده باشد. مؤلف زین الاخبار نیز به طور صریح قصد یعقوب را خلع معتمد و نشاندن موفق به جاى او اعلام مى کند (زین الخبار؛ ص ۱۴۱) و به نظر مى رسد این امر بدون تبانى و موافقت با موفق امکان پذیر
با
مقاله کامل درباره یعقوب و خلافت عباسیان 5ص
اختصاصی از ژیکو تحقیق درباره تاریخ ، جغرافیا و زندگی عمومی مردم طالقان با و پر سرعت .
تحقیق درباره تاریخ ، جغرافیا و زندگی عمومی مردم طالقان
تحقیق درباره تاریخ ، جغرافیا و زندگی عمومی مردم طالقان فرمت فایل : word (لینک پایین صفحه) تعداد صفحات 16 صفحه     طالقان از آغاز تا هزاران سال پیش یکدسته از مردم فقیر اما نیرومند و دلیر در نواحی شمال ایران س ت گزیدند و این عده که در نوشته های مورخین مارد یا امارد نامیده می شوند ابتداء در اکثر کشورهای آسیای باختری پراکنده بودند و بتدریج در اثر فشار قبایل مختلف در منطقه ای متمرکز گردیدند .از وضع زندگی و اوضاع اجتماعی و دینی این گروه اطلاعات دقیقی در دست نیست و همینقدر معلوم است که قومی چادر نشین و بیابانگرد بودند و در درون غارها و شکاف کوهها زندگی می نمودند و غذای آنان از گوشت حیوانات تأمین می گردید .پیرنیا بنقل از کنت کورث می نویسد که ن آنان فاقد صفاتی می باشند که از خصائص زنهاست یعنی ظرافت و لطافت ندارند و لباس آنان تا زانو نمی رسد موهای سرشان راست ایستاده و فلاختی بر سر دارند که هم زینت و هم اسلحۀ آنهاست .بعضی از مورخین سه طایفه مشهور دیگر یعنی طایفۀ تپوری و گیل و کادوزی یا کادوسی را شعبه ای از مارد می دانند . دسته ای نیز کادوزیها را از اعقاب طایفۀ گیل می پندارند .این گروه از اوایل قرن ششم قبل از میلاد استقلال داشته و از هیچیک از پادشاهان چه قبل از و چه بعد از آن پیروی ننمودند .حدود سرزمین آنها از خاور بگرگان و استان اسان و از شمال بدریای خزر و از باختر بلنکران و از جنوب خاوری به سمنان و دامغان و بسطام و از جنوب باختری به قزوین ( پین ) محدود می گردید .بعضی از مورخین حوزۀ زندگی ماردها را بین تپوریها که در مازندران س ت داشتند و کادوزیان که در گیلان زندگی می د تعیین می نمایند .با توجه بحدود زندگی ماردها و اینکه سفیدرود را نیز در قدیم امارد می نامیدند می توان گفت تاریخ طالقان از حوادث زندگی این قوم جدا نبوده و در هر حال مطالعه در زندگی ماردها مطالعه در اوضاع و حوادث تاریخی و مذهبی و اجتماعی مردم این منطقه نیز می باشد . از مجموع گزارش مورخین پیداست که طالقان از زمان اسکندر ( 330 ق م ) تا دوران سلطنت قباد ( 496 م ) در دست خاندان جشنسف بوده است و در نامه تنسر جشنسف شاه و شاهزاده طبرستان و فدشوارگر ( گیلان و دیلمان و رویان و دماوند ) نامیده می شود و پس از انقراض آل جشنسف کیوس ( کیوش ) پسر یزرگ قباد بحکومت این ولایت منصوب گردید و پس از آنکه کیوس بدست برادرش انوشیروان کشته گردید فرمانروائی این ناحیه بآل قارن یا سو ائیان داده شد .در سال 22 هجری یعنی پس از گسسته شدن رشته استقلال ایران از دیلمان مردی بنام موتا ( مورتا ) برای راندن تازیان با نعیم بن مقرن بجنگ پرداخت ولی موتا پس از نبرد سختی ش ت خورده و کشته شد تازیان ری و قزوین را گشودند اما از حدود قزوین خارج نگشته آنجا را برسم دوره ساسانیان ساخلوگاه خود ساختند همینکه امپراطوری دچار دودستگی گردید و جنگ جمل و صفین پیش آمد دیالمه از کوهستان خود بسمت قزوین هجوم آوردند تازیان را از آن نواحی بیرون د بنی امیه و سپس بنی عباس لشکریانی بسوی دیالمه و بخشهای مختلف طبرستان که عبارت بودند از رویان ( طالقان در بخش جنوب رویان قرار داشت ) . مازندران . رستمدار . فدشوارگر . فیروزکوه  قصران ( شمیرانات و لواسانات ) دماوند فرستادند . این جنگلها نین اطراف دریای خزر را زودتر تسلیم اعراب نمود و در سال 22 هجری مردم مازندران بدستور و تدبیر فرخان اصفهبد اصفهبدان طبرستان با تازیان صلح نمودند و بدرخواست آنان ( یا جزیه ) گردن نهادند اما آنانیکه در رشته کوههای البرز زندگی می نمودند تازیان را بسر زمین خود راه ندادند .
با
تحقیق درباره تاریخ ، جغرافیا و زندگی عمومی مردم طالقان
اختصاصی از یارا فایل تحقیق درمورد شورش علویان در زمان مامون عباسی 60 ص با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 60 شورش علویان در زمان مامون عباسینویسنده : مریم علویکلمات کلیدی : تاریخ، قیام، شورشهای شیعیان، عباسیان، الرضا من آل محمد، نفس زکیه، ابن طباطبا، شهید فخ، حسن بن زید"عباسی.

مدیریت پسماند و فرایند تولید سیمان
مدیریت-پسماند-و-فرایند-تولید-سیماندر این فایل pdf مدیریت پسماند و فرایند تولید سیمان مورد بررسی قرار گرفته است فایل