بی پاتوقی

به نقل از خبرگزاریها در مورد بی پاتوقی : ع نوشته مخصوص رحلت 96
رحلت تسلیت..
کد تصویر: 30
منبع:بی پاتوقی آنچه جشنواره بهار فیروزه ای 96 را متمایز از جشنواره های برگزار شده سال های قبل کرده است، تنوع بخشی به آثار و بسط و گسترش دادن شاخه ها و محورهای جشنواره برای حضور حداکثری و افزایش مشارکت مردم و هنرمندان است. از چه بگویم؟ از دوماه بی پاتوقی بگویم یا از پناهندگی به وردپرس؟ از انتظار حیات بگویم یا از دلسردی پس از معجزه!؟ از شروع دوباره بگویم یا از ایمیل ها و سوالات بی جواب؟ از وبلاگ دو سه ساله ام بگویم که مثل وبلاگ های سی روز-عمر پرید وسط باقالی ها و مثل سه سال پیش ایپک ماند و حوض بدون آب و ماهی اش؟ سوگوارم. در همان مرحله ای که منتظری سه بار پل. پهلوانسرا این زورخانه نام آشنا برای همه دردهه بیست شروع به فعالیت کرده وحدود70سال قدمت دارد این مکان مقدس درتمام ادوارزمانی دارای پهلوانان وقهرمانان زیادی بوده است.زورخانه بیژن که دریکی ازمحله های قدیمی کرمانشاه قرارداردهمیشه پاتوقی برای ورزش دوستان این مناطق بوده ومی باشد. ع نوشته از متن آهنگ ماه دلم از هوروش بند
بخشی از متن شعر:
تمومه این شبارو با یادت
قدم زدم این کوچه ها شاهد
بپرس چجوره حال این عاشق
همه درارو بستی روم آخه
چجور بیام سراغ تو آخه
بشینم این گوشه دری وا شه
بیا پیش دلم باش یکم
یا بیا و بیوفت از چشمم
یا که این دلو از جاش ماه من
بیا پیش دلم باش یکم
یا بیا و بیوفت از چشمم
یا که این دلو از جاش ماه من
------------------------------------------------------------------------------------------
کد تصویر: 35
منبع:بی پاتوقی ع نوشته از متن آهنگ روز به روز

بخشی از متن شعر:
روز به روز چشمات بیشتر مال من میشن
عشقم روز به روز میشی عاشق تر پیشم
روز به روز بیشتر میفهمی که من واسه همیشه ـَم
روز به روز انگار قلبم داره عاشق تر میشه
روز به روز میخوام باشه همیشه پیش من سایه ـَت
که من عاشقم پیشت
من این عشقو با تو میشناسم
نشنو ، پانتومیم بازم
غش کن توو بغلم دنیاتو میسازم
من این عشقو با تو میشناسم
نشنو ، من پانتومیم بازم
غش کن توو بغلم دنیاتو میسازم
------------------------------------------------------------------------------------------
 
کد تصویر: 34
منبع:بی پاتوقی قدیم تر ها که بود،قدیم تر ها که می گویم یعنی همین چند سال پیش که هنوز بچه بودیم و توی کوچه پس کوچه های محله مان می دویدیم و تنبانمان را دو دستی می گرفتیم که از پایمان در نرود.بله درست همان روز ها را می گویم.آن روز ها سیگار هم حرمت داشت و فقط قرار بود زیر سبیل سفید پدرمان را زرد کند.ولی الان هر پشتی می بینند می خواهند بروند داخلش و سیگار . لباس افیونی پوشید و به خانه بخت رفت، وقتی به دنیای تب اران پا گذاشت، خیلی زود به ایستگاه زندان رسید. رکنا/ «سهیلا» 20 ساله که با اصرارهای پدرش با پسر جوانی که هم پاتوقی پدرش بود، ازدواج کرد و همین باعث شد زندگی سختی را در کنار همسر افیونی اش شروع کند. روزهای نخست زندگی اش تلخ و پردردسر بود، ولی زمانی که دید راهی جز پذیرفتن ادامه این زن. 21بهمن تفریح! «در دوران بهبودی عقاید ما درباره تفریح تغییر میکند.» کتاب پایه v در نگاهی به گذشته، بسیاری از ما متوجه میشویم که در دوران مصرف، عقاید ما درباره تفریح تا اندازهای عجیب و غریب بود. برخی از ما لباس میپوشیدیم و راه پاتوق محله را پیش میگرفتیم. تا زمان طلوع خورشید می یدیم، مینوشیدیم و مواد مصرف میکردیم. درگیری. لباس افیونی پوشید و به خانه بخت رفت، وقتی به دنیای تب اران پا گذاشت، خیلی زود به ایستگاه زندان رسید.   رکنا/     «سهیلا» 20 ساله که با اصرارهای پدرش با پسر جوانی که هم‌پاتوقی پدرش بود، ازدواج کرد و همین باعث شد زندگی سختی را در کنار همسر افیونی‌اش شروع کند. روزهای نخست زندگی‌اش تلخ و پردردسر بود، ولی زمانی که دید راه. نویسنده : نسرین ظهیری موضوع : تاریخی چاپ اول - 1393 ناشر : ثالث شابک : 110385 تعداد صفحات : 466 درباره کتاب آمدیم خانه نبودید: روایت خانه های مشاهیر ایران در این کتاب نویسنده سراغ خانه های مشاهیری چون بدیع ا مان فروزانفر، عبدالحسین زرین کوب، سعید نفیسی، محمد معین صادق هدایت سیمین دانشور، نیما یوشیج، احمد شاملو، مهدی اخوان ثالث، فروغ فرخزاد. پاو وینت خانه بروجردی ها پاو وینت نقدوبررسی خانه بروجردی ها دسته بندی معماری بازدید ها 2 فرمت فایل ppt حجم فایل 20238 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 24  پاو وینت خانه بروجردی ها گزارش تخلف برای پاو وینت خانه بروجردی ها پاو وینت خانه بروجردی ها فروشنده فایل کد کاربری 4674 تمام فایل ها کاربر پاو وینت نقدوبررسی خانه بروجردی ها ورودی اولین قسمت خانه که به وسیله هشتی از حیاط و قسمت اصلی خانه جدا می شد. در بیشتر موارد آن را دو لنگه میساختند و از دو عنصر ف ی حلقه برای ن (در سمت چپ تصویر بالا) و کوبه برای مردان (در سمت راست تصویر) که برای جنس مذکر و مونث صدای متفاوتی داشته است استفاده می د. پایداری آنها در برابر زنگ زدگی بخاطر آن است که از مفرغ یا برنج در ساخت آن استفاده شده است. سکوهای کناره پاخوره نام داشتند. برای افرادی که با صاحب خانه کار داشتند ولی داخل نمی آمدند یا پاتوقی برای صاحب خانه یا پسر خانه نیز بوده است. تورفتگی٬ کُونه و پوشش آنرا نیز کنه (نیم گنبد) می نامند. پاو وینت نقدوبررسی خانه بروجردی هاپاو وینت خانه بروجردی هانقدوبررسی خانه بروجردی هابررسی خانه بروجردی ها
اعتماد شما سرمایه ما روزها و هفته ها به سرعت میگذشت، بعد اون قضیه دیگه محدثه پاپیچمون نمیشد، دیگه باورش شده بود که منو مریم عاشقانه همو میخایم و ی نمیتونه حریفمون بشه.و با هامون خیلی خوب شده بود حتی گاهی سه نفری میرفتیم کوه. و بلا ه یک سال با خاطرات خوبو شیرینی که با مریم داشتم گذشت.در طول این مدت حتی یک بار هم منو مریم باهم دعوا یا بحثی نکردیم، همیشه همد.  dark silence 2016 ژانر ترسناک dark silence 2016 ژانر ترسناک رایگان با و کیفیت 720 نام : dark silence
ژانر : ترسناک
سال انتشار : 2016
مدت زمان: 90 دقیقه
حجم : 350 مگابایت
کیفیت : brrip x264
زبان : انگلیسی
: ندارد
تریلر : دارد
کارگردان : damir catic
بازیگران : parker riggs everardo guzman
خلاصه داستان : یک کودک دسال، نیک جانسون، تنها بازمانده از یک تراژدی خانوادگی و وحشتناک است که طی آن تمامی اعضای خانواده ی نیک کشته شدند. برخی می گویند خود نیک قاتل می باشد و تحت تاثیر نیروهای شیطـانی این جنایت ها را انجام داده است اما برخی دیگر معتقد هستند خود قاتل ها تصمیم به زنده ماندن او گرفته اند. او به مدت بیست سال در یک آسایشگاه روانی بستری بوده است . بعد از آن اتفاق، خانه ی آن ها به پاتوقی برای جوان ها تبدیل شده است که شب هالووین را در آن جشن می گیرند. با فقدان شواهد و به دلیل ا امات ت، نیک بالا ه آزاد می شود و آماده برای بازگشت به خانه ی خود است. گروهی از جوان ها بی خبر از بازگشت او، در پی تدارک و برنامه ریزی برای جشن هالووینی بسیار ترسناک هستند و می خواهند ترسناک ترین شب سال را بسازند…
dark silence 2016 ژانر ترسناک کانال تلگرام حصین ابلیس چنل آهنگ های ho3ein eblis لینک عضویت در کانال مخصوص حصین ابلیس بهترین و زیباترین آهنگ های ho3ein eblis در چنل مرکز آهنگ ورود به کانال حصین ابلیس تلگرام با کلیک روی لینک زیر https://telegram.me/joinchat/dafkkj_jkrfs_ha7fsjtwa برای ورود به کانال روی لینک زیر کلیک کنید https://telegram.me/joinchat/dafkkj_jkrfs_ha7fsjtwa کانال تلگرام حصین ابلیس چنل آهنگ های ho3ein eblis کانال تلگرام حصین و صادق - سایت تلگرام - گروه تلگرام telegram-channell.ir/کانال-تلگرام-حصین-و-صادق/ nov 1, 2016 - و نوشته های حکیمانه با صدای صادق کانال+تلگرام+حصین+و+صادق … آهنگ شهر من از حصین و صادق www. ... wisgoon – ویسگون – کیا با حسین ابلیس حال … ..... hossein eblis ) and … کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید. ... کانال ho3ein; کانال تلگرام صادق; کانال تلگرام صادق ر; کانال تلگرام صادق ... کانال تلگرام حسین ابلیس - سایت تلگرام - گروه تلگرام
telegram-channell.ir/کانال-تلگرام- -حسین-ابلیس/ nov 4, 2016 - جمله آهنگسازی برای خواننده های (مثل حصین ابلیس) و آهنگهای راک. … iruni.ir/search/?q=عضو کانال ... آدرس کانال تلگرام حصین ابلیس – نود و هشت پاتوقی ... (همراه با متن رَپ) hossein eblis – del khoshi – حسین ابلیس دلخوشی … .... آهنگ جدید و بسیار زیبای آسمون با صدای حسین و صادق – sadegh ft ho3ein – آهنگ حصین ابلیس کو دلار کو دلار - روز 85 - رز بلاگ rozex85.rozblog.com/post/12/مرجع%20انواع%20فایل feb 9, 2017 - آهنگ حصین ابلیس کو دلار کو دلار. 1; 2; 3; 4 5 .... ho3ein eblis ft. 30kaas - like a what / حسین ابلیس / سیکَس / hossein eblis . آهنگ حصین ابلیس کو دلار کو دلار - ر نیوز - رز بلاگ rexnews.rozblog.com/.../- -آهنگ-حصین-ابلیس-کو-دلار-کو-دل... feb 16, 2017 - آهنگ حصین ابلیس کو دلار کو دلار :: معرفی کانال تلگرام .... ho3ein eblis ft. 30kaas - like a what / حسین ابلیس / سیکَس / hossein eblis . آدرس کانال حسین ابلیس در تلگرام - فرد مطلب ratepost.ir/آدرس-کانال-حسین-ابلیس-در-تلگرام/3764 کانال تلگرام حصین , سلطان وبلاگ ها ادرس کانال رسمی حصین ابلیس در تلگرام .... آهنگ جدید و بسیار زیبای آسمون با صدای حسین و صادق – sadegh ft ho3ein – آ ین اخبار آلبوم جدید حصین به نام یاد به همراه کلیپ کوتاه ( دمو ) - ... persianvocal.com › ایرانی nov 16, 2016 - اخبار جدید آلبوم یاد از حصین + دمو های این آلبوم با کیفیت بالا + ... *هم اکنون حصین ( ابلیس ) در تلگرام پیج ندارد. و تمام این کانال ها فیک و فن پیج می باشند ... برچسبahang album yad az hosein eblis ... آهنگ حصین ابلیس به نام حسرت - آهنگ جدید persianvocal.com › ایرانی aug 22, 2016 - آهنگ حسرت از حصین ( ابلیس ) با دو کیفیت 320 , 128 به همراه ت ت ... برچسب persian ghamgin ho3ein hosein eblis ... موزیک ویدیو ho3ein ابلیس به نام:صبح ظهر شب(حصین ابلیس) - آپارات www.aparat.com/.../موزیک_ویدیو_ho3ein_ابلیس_به_نام%3aص... jan 23, 2014 - j.v.d☆ موزیک ویدیو آهنگ صبح ظهر شب حصین ابلیس که واقعا خدای آهنگهپیشنهاد ... حکایت های تلگرامی ... دوستان به کانال ما سر بزنید @khande95tel ... داش من لینک تلگرام حصین و پیچش تواینستا رو میخوام داری بم بدی ممنون ... ho3ein - sob zohr shab / حصین - صبح ظهر شب / hossein eblis - sob zohr shab. حسین ابلیس - صفحه اصلی - بلاگ خوان news.rzb.h5h.ir/post568715 لینک کانال تلگرام جهت ورود و جوین شدن کلیک کنین ... آهنگ جدید و شنیدنی حسین ابلیس و بیگرز به نام ریشه با بالاترین کیفیت . ... (حسین ابلیس) - عشقی new by ho3ein (hossein eblis) called chape. کانال رسمی حصین ابلیس در تلگرام لینک کانال حصین ابلیس کانال تلگرام حسین ابلیس کانال تلگرام رها عضویت در کانال حسین ابلیس کانال ابلیس کانال اهنگ های حصین ابلیس کانال تلگرام کاغذ رکورد    این روزها مصرف سیگار و موادمخدر توسط نوجوانان و جوانان در گوشه و کنار ای بزرگ و کوچک به راحتی به چشم می خورد و قبح این معضل اجتماعی در جامعه ریخته شده است.
 ساعت حدودا پنج عصر بود. با دوستم نیم ساعت بعد قرار داشتم و روی یکی از صندلی های کنار بنای تئاتر شهر منتظر نشسته بودم. در این مدت کوتاه چیزهای عجیبی دیدم که مغزم دود کر.
پروا از فرانسه، پی جستن نوید آمده. با نسیم و نهر کوچک آب حرف می زند .این عادت را از بچگی دارد . رد نوید را در مجموعه خانه های ویلایی اطراف اصفهان گرفته و به در بسته می خورد . همه سعی دارند سرش را به طاق بکوبند . دفعه ی بعد با رامین، که پلیسی معلق از کار و بی انگیزه و خسته از زندگی است، وارد مجموعه می شود. آدمهایی که  از هیاهوی دنیای معاصر خسته شده اند، پناه آورده اند به زمین های بکر اطراف شهر و برای خودشان دنیای دیگری ساخته اند. خانه هایی از سنگ و شیشه، پاتوقی کافه طور برای غذا خوردن و اختلاط، کارگاهی برای خلق مجسمه های پست مدرن. اسم این مجموعه ی کوچک را گذاشته اند     ( دنیا) . هرکدام روش و سبکی برای زندگی دارند اما همه در استفاده از شیر تازه ی   و سبزی و ریحان  عمل آمده در کرت های سبزیکاری رفتاری مشترک دارند . آنها مواد مورد نیازشان را نیز به طور طبیعی و تازه، به دست می آورند .اسکندر در کارهای کشاورزی و ضمیر(  کشاورز   افغان) در بیشتر امور فنی و خدماتی ، در کنارشان زندگی می کند. پروا تاب اخم و تخم و حسادت نه ی آذر را ندارد . رفت و آمدش به دنیا، منظم نیست.اما رامین مدتی در دنیا زندگی می کند.  همه را بازجویی می کند .به کارگاه و سوییت کوچک نوید سرک می کشد . ع سه درچهار شانزده سالگی پروا را از میان وسایل او بر می دارد و مدام در این فکر است که پروا را برای خود نگهدارد. پروا، رامین و نوید ، از بچگی در یک محل بزرگ شده اند و در آغاز جوانی، با غلیان غریزه و شور جوانی، عاشق و رقیب و دشمن می شوند. پر پر زدن های پروا بعد از این همه سال برای نوید، هنوز رامین را پریشان می کند .زندگی شویی پروا در فرانسه، و رامین در تهران؛ به بن بست رسیده و یکی جدا شده و دیگری نیز در نهایت ج را انتخاب می کند. در این میان زندگی نوید در هاله ای از ابهام و رمز و راز پنهان است که با پیدا شدن یادداشتهایش از میان سنگ های یک غار مخفی، نقبی به  زندگی کودکی او و  راز مگوی  کشته شدن پدر توده ای اش زیر شکنجه های ساواک و زندگی  پنهانی و مشقت بار او و مادرش  می زند .دنیای  دست ساز کوچک ِ آدمهای قصه، بازتاب دنیای واقعی است . آدمها گرچه گوشه ی عزلت گزیده و دست از تلفن و رو مه و ازدحام عصر جدید شسته اند، اما همچنان درگیر مظاهر و المان های مدرن اند .هویت مخبر ساواک بالا ه  رو می شود . او متهم به قتلی است که بین مرگ و خودکشی، در تعلیق است . زن همه چیز تمامی که مورد تحسین و احترام خانواده و جامعه است، کی رو مه ی ته کیفش را بو می کشد . دنیا با جهان بینی  آرمانگرایی ساخته شده و هر ی را به آن راه نمی دهند، مگر مطمئن باشند که آداب دنیا را بلد است و رعایت می کند . اما مثل زمین گرد است و دار مکافات است . آدمها را بر می گرداند با گذشته و جایی که از آن آمده اند و رفتارو کردارهای گذشته را مثل آینه ای پیش روی شان قرار می دهد . فضای فانتزی و تخیلی کتاب ، با  آدمهایی که فارغ از زمان و مکان و گاهی منطق و قاعده، زندگی را به س ه گرفته اند، قصه ای جان دار و تاثیر گذار پیش روی خواننده می گذارد .
آداب دنیایعقوب یادعلینشرچشمه

آثارتاریخی کلینیک درمان معتادان شده اند میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری با به حاشیه کشاندن وظایف اصلی خود، به حفاظت عام آثار تاریخی توجه ندارد وغالب توجه آنها برآثار ممتاز و منحصربفرد که شهرت بین المللی دارند بوده لذا عدم توجه ن به مرمت برخی آثار تاریخی دیگر باعث شده تا این آثار ارزشمند به بیغوله هایی برای حضور معتادان تبدیل ش.
مردم ­نگاری شهر یاسوج(2)
1) در نوشتار قبلی(پاتوق­ های حزب الله در یاسوج)، به اهمیت پاتوق­ ها و کانون­ های فرهنگی-اجتماعی و نقش آن­ها در تکوین و تداوم هویت اجتماعی اشاره شد. همچنین به طور خاص بیان شد که طیف حزب الله در شهر یاسوج استفاده خوبی از پاتوق ­های خود کرده­اند. هیئت جوانان حسینی اما با دوام ­ترین پاتوق فرهنگی و البته تأث. مهاجرت های متعدد به این شهر باعث شده کرج در سال های اخیر به استانی مستقل تبدیل شود و خود به تنهایی کلانشهر به حساب آید. شهر کرج به دلیل به پایتخت دارای طرفداران بسیاری است که همین امر باعث شده بسیاری از مهاجرینی که از شهرستان به قصد کار و زندگی در تهران، مهاجرت کرده اند به دلایل متعدد چون گرانی خانه در تهران، به کرج بروند و آنجا ن شون.


به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، اگر امروزه از کنار طبیعت بکر تالش بگذرید با صحنه تاسف باری از حضور بازدیدکنندگان و گردشگران مرد و زنی مواجه می شوید که پک های عمیق آنها به قلیان ها صحنه ای پر از دود و دم را در هوای پاک طبیعت بکر این منطقه به ویژه جنگل سرسبز اسالم رها می کنند و آن را به طرف مرگ خاموش می کشانند. قلیان کشیدن این عده موجب می شود تا افرادی که به طبیعت می روند به جای تنفس هوای پاک نیکوتین تنفس کنند. *وقتی پدر و مادر مشوق قلیان کشیدن فرزندان می شوند/مضرات قلیان جوانی که در حال کشیدن قلیان بود در گفت وگو با خبرنگار فارس درباره این اقدام خود اظهار کرد: پدر و مادرم اهل قلیان کشیدن هستند و حتی خواهرم از 12 سالگی اقدام به این کار کرد و آنها هرگز مانع ما نشدند. وی مصرف قلیان را مفید دانست و گفت: تاکنون ی از مضرات آن به ما چیزی نگفته است بنابراین تصور نمی کنم مضر باشد. در مطالعات اخیر مصرف یک و یا دو بار قلیان در روز فرد را دچار اعتیاد می کند و امروزه ترکیبات مخصوص تنباکو که فروخته می شوند اغلب با میوه، عسل، شهد و برخی گیاهان با غلظت زیادی طعم دار همراه است که در مصرف کننده جذ ت کاذب ایجاد می کند. هر وعده قلیان برابر مصرف یک پاکت سیگار است و قلیان در هر بار مصرف دود بسیار زیادتری را در مقایسه با کشیدن یک نخ سیگار ایجاد می کند. مصرف کنندگان قلیان و اطرافیان آنها که در مواجهه با دود تحمیلی آن قرار دارند مانند مصرف کنندگان سیگار به انواع سرطان ها، بیماری های قلب و عروق، تنفسی و آثار سوء در دوران بارداری مبتلا می کند. *دود سرطان زای قلیان یک محقق تالشی در زمینه آسیب های مصرف قلیان گفت: تصور اینکه اگر دود قلیان وارد ریه نشود و تنها از راه دهان خارج شود آسیبی به ریه ها وارد نمی شود غلط است زیرا دود از طریق مخاط دهان و حنجره جذب بدن شده و آثار سوء خود را می گذارد. فردین صادقی ناو، افزود: تنباکوی مصرفی در قلیان حدود 400 نوع ماده سرطان زا ایجاد می کند که به دستگاه تنفسی انسان صدمه می زند. به گفته وی، در هوایی که دود قلیان آزاد می شود و افرادی که قلیان نمی کشند و در معرض دود قرار گرفته اند، در طولانی مدت دچار عوارض آن خواهند شد. این محقق در زمینه مضرات قلیان، ادامه داد: سرطان ریه، سرطان لب و دهان و حنجره، سرطان مری معده، لوزالمعده، کبد و سرطان روده بزرگ بدخیم و زخم های گوارشی، ریفلا معده (برگشت اسید معده به مری) و... از جمله عوارض استفاده از سیگار و قلیان هستند. وی تصریح کرد: علاوه بر بیماری های مرتبط با تنباکو، مصرف مشترک قلیان می تواند منجر به افزایش احتمال میکروب سل و ویروس هایی مانند ه س و هپاتیت شود. صادقی ناو با بیان موارد مربوط به قلیان اضافه کرد: موارد دیگری که با مصرف قلیان ارتباط دارد مانند اگزمانی دست، مشکلات دندان به دنبال کشیدن دندان (آلوئولیت متعاقب کشیدن دندان) و تحلیل استخوانی به صورت عمودی در ناحیه پری اودنتال و... است. وی گفت: این موارد تاسف بار حتی یک سوم از مضرات قلیان هم نمی شود و نشان می دهد مضرات قلیان حتی بیشتر از سیگار است. *قهوه خانه های تالش پاتوق مصرف کنندگان قلیان/اسالم در محاصره دود و دم قلیان کارشناس ارشد جغرافیا، قهوه خانه های موجود در شهر تالش را به دلیل انواع قلیان ها پاتوقی برای مردان، جوانان و حتی نوجوانان 12 ساله ای دانست که با اجازه خانواده قلیان می کشد. وی با اشاره به اینکه این معضل در شهر اسالم در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: در یک کیلومتری این شهر قهوه خانه ها و یا کافه هایی که در آن قلیان وجود دارد بیشتر دیده می شود. صادقی ناو، اسالم را به معنای شهر سالم عنوان کرد و گفت: اگر معضل اجتماعی قلیان برطرف نشود نام زیبای اسالم دیگر شایسته این شهر نمی شود اما ریشه این مشکل داشتن باورهای غلط درباره مصرف قلیان است. وی نبود امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحات مانند ورزشگاه، کتابخانه، پارک و... به ویژه برای نوجوانان را در گرایش آنها به طرف تفریحات ناسالم و کاذب مانند قلیان موثر دانست. *ضرورت احداث مکان ها ورزشی مناسب برای جوانان و نوجوانان اسالم و تالش/قوانین پیشگیری از استعمال قلیان اجرایی شود این محقق، یکی از روش های مهم برای پیشگیری و درمان معضل اجتماعی مصرف قلیان را احداث مکان های تفریحی مناسب به ویژه ورزشی برای نوجوان و جوانان اسالم و تالش ذکر کرد. وی افزود: قوانین پیشگیری از استعمال قلیان به ویژه در باره نوجوانان به صورت جدی و مستمر تصویب و اجرا شود. صادقی ناو، اجرای مداخله آموزشی در زمینه از بین بردن باورهای غلط مصرف قلیان و اتخاذ عملکردهای پیشگیری کننده از آن به عنوان یک رفتار پرخطر و دروازه دیگر رفتارهای پرخطر در بین بزرگسالان و نوجوانان را مورد تاکید قرار داد. وی یادآور شد: برنامه های آموزشی فراگیر از طریق رسانه های جمعی و استفاده از تیزرهای آموزشی جذاب و مناسب به طور مستمر تهیه و ارائه شود. این پژوهشگر در زمینه مضرات قلیان، متذکر شد: تاریخ را دوباره رقم بزنیم، زمانی برای تحریم تنباکو و فتوای مرجع تقلید قلیان ها را ش تند اما این بار بیاییم خودمان این مرگ خاموش و بلای خانمانسوز را از خانه و شهر زیبای خود بیرون کنیم.
قول جهانگیری برای بازنشستگی ک ن کار چه شد؟/ رییس بهزیستی: شهرداری و قوه قضائیه کمک کنند تا وعده ت اجرایی شود! ک ن کار معاون اول رئیس جمهور در حالی با وعده حمایت از فقرا، جمع آوری تمامی ک ن کار را در دستور کار ت جدید اعلام کرده که هنوز وعده ۹ماه قبل تی ها در این خصوص اجرایی نشده است. به گزارش سرویس جامعه مشرق؛ بازار وعده های انتخاباتی داغ بود و بهبود معیشت مردم دغدغه نامزدهای انتخاباتی مثل ۴ سال قبل، بدون کنتور بیان می شد؛ معاون اول رئیس جمهور در بین وعده های رنگین تی ها، از حل مشکلات معیشتی اقشار ضعیف  جامعه در صورت پیروزی رییس ت یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و اینکه در چهار سال آینده با اجرای طرح های حمایتی ت دیگر هیچ کودک کار و کارتن خو در کشور وجود نخواهد داشت. اسحاق جهانگیری که در نهایت به نفع رئیس جمهور از گردونه رقابت ها کنار کشید، در مصاحبه ای تلویزیونی، وعده پاک شدن چهره کشور از پدیده کارتن خو و ک ن کار را داد و این موضوع را در حالی گفت که "پیش از این نیز رئیس سازمان بهزیستی، تابستان سال گذشته وعده مشابهی به رسانه ها داده و قرار بود از ابتدای شهریور ماه سال ۹۵هیچ کودک خیابانی در خیابان های کلان ا دیده نشود؛ وعده ای که با گذشت ۹ماه هنوز عملی نشده و ک ن کار و خیابانی با همان شدت قبل در خیابان های پایتخت مشغول کارند." ک ن کار دو شیفته شده اند! شاید تا قبل از این شب ها فرصتی بود برای استراحت ک ن کار، تا صبح روز بعد با انرژی بیشتری خیابان های شهر را گز کنند و لقمه نانی برای خانواده هایشان ببرند. حال اما وجود ک ن کار در خیابان های پایتخت آنقدر ملموس هست که با گشتی کوتاه در شهر با چندین نفر از آنها برخورد کنی. ساعت حول و حوش دوازده شب است و میدان فاطمی به پاتوقی برای ک ن کار تبدیل شده است. پسر بچه ها و دختربچه های قد و نیم قدی که این روزها باید خود را برای امتحانات پایان سال  آماده کنند، اما بی هیچ دغدغه ای به فکر پاک شیشه خودرو ها و فال فروشی اند تا شاید با دست پر به خانه برگردند. علی آنقدر سمج هست که بتواند راننده ها را راضی به پاک شیشه های ماشینشان کند. از کار و بارش که می پرسم تنها سکوت می کند و با نگاهی سرد سرش را بر می گرداند. دایره لغات علی محدود است و تنها چند جمله را تکرار می کند؛ عمو شیشه ها را پاک کنم؟ ساعتی قبل تر؛ تقاطع خیابان ساسان و پانزدهم ولنجک، طبق قرار هر شب، سراغ سطل های زباله آمده اند تا ببینند چه نصیب شان می شود، با اینکه فهمیده اند خبرنگار هستیم و کنجکاو، کار خودشان را می کنند و آنکه از دیگران کوچکتر است، با شیرین زبانی می گوید خدا کنه امشب هم مهمانی باشد... ی نمی خندد اما زود عصبانی می شوند؛ موقعی که می بینند چند نفر دیگر هم می خواهند به انتظار خالی سطل های زباله این منطقه بنشینند. شاید وقتی دیگر! انوشیروان محسنی بند پی که خبر جمع آوری ک ن کار، از خیابان های کلان ا را در سال قبل اعلام کرده بود و بر اساس وعده اش نباید ردی از این ک ن در خیابان های پایتخت دیده می شد، در گفتگو با خبرنگار مشرق می گوید: برنامه ای که از شهریور ماه سال قبل، اجرای آن آغاز شده، هنوز هم در حال اجرا است و تا کنون بیش از ۲۶۰۰ کودک کار که ۷۰درصد از آنها افغان، پا تانی و عراقی بوده اند توسط بهزیستی از سطح شهر جمع آوری شده اند. اما متاسفانه به دلیل ضعف قانون این ک ن به خانواده هایشان تحویل می شوند و دوباره به چرخه کار بر می گردند! رئیس سازمان بهزیستی اشاره ای نیز به صحبت های معاون اول رئیس جمهور می کند و می گوید: "حذف ک ن کار و کارتن خواب ها از تاکیدات برنامه ششم توسعه است اما برای اجرای آن ابتدا باید آیین نامه اجرایی لازم تدوین و تصویب شود." وعده ای فراتر از ا ام قانونی! محسنی بند پی در عین حال از تدوین آیین نامه اجرایی جمع آوری و ساماندهی ک ن کار و خیابانی در ماده ۸۰ برنامه پنجساله ششم خبر می دهد و با اجرایی شدن این آیین نامه که در اوا داد ماه ۹۶ تدوین و تصویب خواهد شد، کار ساماندهی ک ن کار به شکل ویژه ای پیگیری خواهد شد تا در نهایت وعده معاون اول رئیس جمهور محقق شود! وی معتقد است: در آیین نامه اجرایی قبلی تقسیم کار ملی صورت نگرفته بود و دستگاههای دیگر م م به انجام تعهدات نمی شدند اما در آیین نامه اجرایی جدید تقسیم کار ملی صورت خواهد گرفت و هر دستگاه م م به ارائه گزارش ماهیانه و انجام تعهدات خود خواهد بود.محسنی بند پی از جمله این تعهدات تعیین شده در آیین نامه جدید را ا ام شهرداری ها برای تهیه مکان نگهداری ک ن کار و همکاری قوه قضائیه برای سلب حضانت ک نی که بیش از سه مرتبه توسط بهزیستی دستگیر شده اند دانست، تا با اجرای آن وعده های انتخاباتی ت اجرایی شود. اما نکته جالب آنجاست که درماده ۸۰ برنامه ششم توسعه کشور ت مکلف شده تا بر اساس قوانین مربوطه و مصوبات شورای اجتماعی به منظور پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی، نسبت به تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، ک ن کار و مفاسد اخلاقی مشتمل بر محورهای ذیل اقدام کند به‌گونه‌ای که آسیبهای اجتماعی در انتهای برنامه به ۲۵ درصد میزان کنونی کاهش یابد. دراین قانون درحالی بر کاهش بیست و پنج درصدی آسیب ها نسبت به میزان کنونی تاکید شده است که در بند «ح» همین ماده قانونی که مستقیما به موضوع ساماندهی ک ن کار پرداخته است، باید با اقدام سازمان بهزیستی و همکاری سایر دستگاهها تا پایان اجرای قانون برنامه ، جمعیت ک ن کار حداقل بیست و پنج درصد (۲۵% ) کاهش یابد. تاکید بر کاهش ۲۵درصدی آسیب های اجتماعی و ک ن کار در قانونی که پیش نویس آن توسط ت تهیه شده است، وقتی در کنار وعده تحقق صد درصدی معاون اول رئیس جمهور قرار می گیرد، رنگ و بوی انتخاباتی و به مشام می رسد و وقتی مسئولان اجرایی توان اجرای دستورات قانون برنامه در خصوص ایجاد شغل را نداشته اند، باید منتظر ماند و دید که این وعده نیز در پایان عمر چهار ساله ت دوازدهم محقق خواهد شد یا خیر؟ پاو وینت بررسی خانه در معماری پاو وینت خانه در معماری 37 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx دسته بندی معماری بازدید ها 1 فرمت فایل pptx حجم فایل 956 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 37  پاو وینت بررسی خانه در معماری گزارش تخلف برای پاو وینت بررسی خانه در معماری پاو وینت بررسی خانه در معماری فروشنده فایل کد کاربری 7466 تمام فایل ها کاربر پاو وینت خانه در730 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

مقدمه خانه یکی از مباحث مهم در معماری ما می باشد که کمتر به آن پرداخته شده است متاسفانه دردانشکده های معماری این مبحث مورد بررسی قرار نگرفته است نیاز به خانه در این زمان خیلی احساس می شود و می بایست با شناخت معماری گذشته و تطبیق آن با معماری معاصر این نیاز را بر طرف کرد واژه خانه که امروزه مصطلح است در گذشته به اتاق اطلاق می شده است ، اتاق خصوصی را ( وستاخ ) یا گستاخ یا وثاق می نا میده اند ، ا زواژه سرا بجای کلمه خانه در اصطلاح امروز آن ، استفاده می شده است در جنوب ایران اصطلاح خانه سرا ( به معنی سرایی با اتاق است ) مرسوم بوده است در خانه های چهار صفه، عناصری مثل: سردر، راهرو، صفه، اتاق، میان خانه و حیاط را داریم در خانه ها ی کاملتر که زندگی خصوصی با زندگی عمومی به طرز زیبایی از هم جدا شده است عناصر آن شامل اندرونی، بیرونی، باربند، حیاط و با غچه ها ی آن، راهرو هشتی و غیره می شوند که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت کلیه این عناصر بر اساس پیمودن تنظیم شده اند پیمودن عرض در است و شناخته شده به دو نوع اصلی: پیمودن کوچک، به طول چهارده گره ومعادل نود و سه سانتی متر و پیمودن بزرگ، به طول هیجده گره و معادل یکصد وبیست سانتی متر می باشد یورت ها: یک دری (مرد گرد و راهرو) دو دری (اتاق کوچک) سه دری (اتاق) پنج دری (اتاق بزرگ) تالار و طنبی و غیره هستند. فواصل درها که بصوت تیغه ها ی تابش بند در می ایند (و همچنین مجموع دو لغاز جانبی) در نظام پیمودن کوچک دو گره و درنظام پیمودن بزرگ چهار گره است درهای مشرف به میانسرا،همگی یا پیمودن کوچک یا پیمودن بزرگ و به گاه نیاز به هردو بدین ترتیب پیمودن علاوه بر سراوری در تنظیم ابعاد وتناسبات پسندیده پیش ساختگی درها و روزنها را نیز امکان پذیر نموده در امر و اجرا و ساخت تسهیلات شایان توجهی را فراهم می اورد. از ده پیمون در ساخت خانه های کوچکتر استفاده می شده و زیباترین خانه ها با ده پیمون ساخته شده است و اندازه آن 3/93 سانتی متر بوده است با مراجعه به اندازه های فوق مشاهده می شود که این اندازه ها بر اساس مقیاس انسانی و اندازه ی انسانهای ایرانی بوده است. ارتفاع درها به اندازه یک مرد متوسط القامه بوده است. در پای در، آستانه می گذاشتند (36 سانتی متر یا یک چارک) این کار دلایل مختلفی داشته است، مثل احتیاط برای وارد شدن به اینکه سر آنها به بالا نخورد و رعایت احترام با خم شدن، و همچنین مانعی برای ورود کفش و خاک داخل راهرو و چیزهای دیگری که در آنجا بوده است. در طرح نقشه ی اتاقها، حیاط و غیره از تناسب طلایی ایرانی کمک می گرفتند. تناسب طلایی ایرانی از مستطیلی در داخل یک شش ضلعی بدست می آید. شکل حیاط پنج دری، سه دری و عناصر دیگر بر مبنای همین تناسب بوده است. در اینجا در ابتدا اشاره ای به اندامهای خانه در سه پیمون بزرگ، کوچک و ده پیمون می شود و سپس طرحهای خانه ها را به صورت شماتیک ترسیم می کنیم.
سر در اغلب خانه ها به خصوص خانه های مجلل دارای سردر یا درگاه بوده اند. معمولا دیوارهای بیرونی کاه گلی بوده و فقط سردر مجلل ساخته می شده است. نسبت عرض به تورفتگی سردر معمولا یک به دو بوده است. سکوهای کناری پاخوره نام داشتند و برای انی که با صاحبخانه کار داشته ولی لازم نبوده وارد خانه شوند، و همین طور پاتوقی برای صاحبخانه یا پسر خانه نیز بوده است. تورفتگی، کنه و پوشش آن را نیز کنه (نیم گنبد) می نامیدند. کنه پوش را معمولا با کاربندی می پوشاندند. در پایین کاربندی که لنگه های بزرگ گچی تکیه می کند از لب بند(تویزه ها ی کوچک) استفاده می کرده اند در اصلی درسر و در جاهایی نیز دروازه گفته می شده است در بین هشتی و اندرون خانه را میان درو درتمام تخته اتاقها را در ونوع مشبک آن را در و پنجره می گفتند اجزای درسر متشکل از چهار چوب و قابهای روی ان بوده است (قاب ایرانی معمولا متشکل از دو قاب مربع دربالا و پایین و یک قاب مستطیل در وسط بوده است) در صورت پهن بودن عرض در قاب وسطی به شکل مربع در می امده است تخته هایی را که درکنار هم قرار می گیرند بوسیله گلیمیخ با تخته ای که در پشت آن قرار داشت به هم وصل می شدند برجستگی عمودی وسط در که از بیرون دیده می شود دماغه نام داشته است دو عنصر ف ی حلقه برای ن و کوبه برای مردان بر روی اغلب درها جای داشته ولی در بعضی جاها فقط یکی بوده است حلقه بر در نتوانم زدن از بیم رقیبان ما با توایم و با تونه ایم نیست بوالعجب در حلقه ایم با تو و چون حلقه بر دریم (سعدی) در اجزا دیگری مثل باهو میان باهو سربند پارسا یا پاسال میان بند یا پاسال وسط و غیره... دارد خانهپاو وینت خانهبررسی خانه خانهتحقیق خانهمقاله خانه پاو وینت مقاله پژوهش تحقیقپاو وینتمقالهپژوهشتحقیق
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان کارگاه آموزش قصه گویی و نشست توجیهی
طرح استانی شب نشینیزمستانی با کتاب صبح روز گذشته( 14دی)و با حضور زهرا بدن آرا س رست
اداره کل کتابخانه های عمومی استان، شهربانوبیدمشک حقیقی از اساتید برجسته دوره های قصه گویی کانون
پرورش ک ن و نوجوانان کشور، کتابداران منتخب شهرستانها. خواهر بزرگواری بنام فاطمه می پرسد: با سلام تشکیل دادن گروه مذهبی دختر وپسربرای چت هم ایراد داره؟ باتشکر لطفا درصورت امکان جوابمو بدید واجبه..ممنون منتطرم پاسخ : الحمدلله والصلوة و السلام علی رسول الله اولا این را بدانیم چت ، چت است فرقی نمی کند در چه محیطی باشد ، چت روم یاهو، واتساپ و وی چت و سایر محیط های چت ، احکام و مضرات شان برابر. پاو وینت بررسی خانه های تاریخی کاشان
تاریخ ایجاد 02/05/2015 12:00:00 ق.ظ تعدادبرگ: 157 اسلاید قیمت: 5700 تومان حجم فایل: 8829 kb تعدادمشاهده 6

پاو وینت بررسی خانه های تاریخی کاشان

مقدمه

معماری هنری است که با گونه های مختلف صنایع در هم آمیخته و هنری را پدید آورده است ، که با نوع تفکر و بینش اعتقادی – اجتماعی و مجموع شرایط اقلیمی بنیان یافته و میان اقوام گوناگون ادامه داشته است . ارزش و اعتبار این هنر منحصرا به کاخ پادشاهان محدود نمی شود ، بلکه در سر پناه ساده مردمان عادی هم هنر معماری به نحوی بارز در ساخت و ساز خانه ها بر اساس همان نوع تفکر و اعتقاد تجلی یافته است. تنها تفاوت در این میان ، بنیه ی مالی صاحب خانه – اندازه – نوع تزئینات به کار رفته در آنهاست .

خانه یکی از مباحث مهم معماری ما می باشد که کمتر به آن توجه شده است.

واژه ”خانه“که امروز مصطلح است ، در گذشته به ”اتاق“ اطلاق می شد.اتاق خصوصی را ”وستاخ“، ”گستاخ“ یا ”وثاق“ می نامیدند.از واژه ”سرا“ به جای کلمه ”خانه“در اصـطـلاح امـروز آن، استـفادهمی شـد . درجنـوب ایران اصـطلاح “خانه سرا” بـه معـنی “سـرایـیبا اتاق” (ایـن اصـطـلاحـی اسـتکه در جنـوب ایـران رایـج اسـت)مرسوم بوده است.

خانه های قبل از

انسان وقتی از غار بیرون آمد نیاز به س ناهی داشت و بر این اساس طبیعی است که قدیمی ترین مورد معماری ، ساختمان خانه باشد .

انسان وقتی به دشـت می آید چیزی شبـیه به غار می سازد ، شش هزار ســال قبل از میلاد درکاوشهایی که اطراف بوئین زهرا انجام شده شهرکی را از زیر خاک بیرون آورده اند. پوشش آن ها در آن منطقه چوب بوده و دهانه های کوچک آن حدو د ۲٫۵ یا ۳ یا ۴ متر بوده است . در اینجا موضوع مهم قابل طرح درونگرایی خانه ها است ، زیرا در بیرون خانه نه باغی و نه سبزه ای وجود دارد .

آنچه از چـگونـگی زنــدگی پیـش از تـاریخ (ده هـزار سـال قــبل ) فـلات ایران ثبـت شـده است ، نشان می دهد که ایرانیان در روستا های کوچک به شکل گسترده ای پراکنده بودند . طبق بررسی های انجام شده در مورد خانـه های کوچک ، از روی سنگـهای فونداسیون ، دیــوارها و کفهای فرسوده ، قدمت این خانه ها را بین ۸۰۰۰ تا ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد برآورد کرده اند .

جوامــع اولیـه ی نوسـنگی در علی کـش در دهـلــران خوزستان از اولـین نمـونـه های ساختـمانی شـنـاختــه شده در ایران هستـنــد ، در روسـتـاهـای غـربی ایــرانخانه هــای بزرگی با قدمت حدود ۶۲۰۰ تا ۵۸۰۰ ســال قبل از میلاد یافت شده اند . این خانه ها دارای اتاقهایبزرگ( ۵* ۳ ) ساخته شده ازآجـرهـای دستی ، آب خــاک محـلی و خشـک شـده در آفـتـاب و تقـریـبـا مستطــیـل هستـند . نمونـه های مـشـابـهی نـیـز در جرمـو یافت شده اند .
برسی خانه های تاریخی کاشان

در سیلک ، قدیمی ترین محل مس ی ایران کهن ، برخی از مهمترین ساختمانهای متعلق به هزاره ی پنجم قبل از میلاد کشف شده است . این ساختمانهای نسبتا اولیه ، شامل خانه های چوبی کوچکی هستند که از شاخه های درختان ساخته شده اند . در دوره های بعد ، ساختمانها با آجرهای گلی دست ساز ساخته می شدند . استحکام ساختاری دیوارهای ساخته شده از چنین آجرهایی را با فشردن ملات اضافی گل در لابه لای این آجرها افزایش می دادند . روشی که امروزه آنرا تکنیک اثر انگشت می نامند .

ازخانه های این دوران آثار بسیار ناچیزی باقی مانده است ، بدین گونه به ذکر چند نمونه از این آثار و قدمت آنها بسنده کردیم .
بخـــش هـای مخـتـلف خـانه تـاریـخی

عناصرخانه

سردر، هشتی ، راهرو ، حیاط یا میانسرا ، اتاق (سه دری ،پنج دری) ، تالار، تهرانی ،مطبخ، باره بند

سر در

اغلب خانه ها به خصوص خانه های مجلل دارای سردر یا درگاه بوده اند . معمولا دیوارهای بیرونی کاه گلی بوده و فقط سر در ، مجلل ساخته می شده . نسبت عرض به تو رفتگی سر در معمولا ۱ به ۲ بوده است . سکوهای کناری پاخوره نام داشته اند و برای انی که با صاحب خانه کار داشته ولی لازم نبوده وارد خانه شوند و همین طور پاتوقی برای صاحب خانه یا پسر خانه بوده است . پوشش آن را نیز کنه ( نیم گنبد ) می نامید ند . کنه پوش را معمولا با کاربندی می پوشاندند . در پایین کاربندی که لنگه های بزرگ گچی که تکیه می کنند از لب بند ( تویزه های کوچک ) استفاده می د . در اصلی در سر و در جاهایی نیز دروازه گفته می شد. در بین هشتی و اندرون خانه را میان در و در تمام تخته ی اتاق ها را در، و نوع مشبک آن را در و پنجره می گفتند .

اجزای در سر متشکل از چهار چوب و قاب های روی آن بوده است (قاب ایرانی معمولا متشکل از دو قاب مربع در بالا و پایین و یک قاب مستطیل در وسط بوده است ) . در صورت پهن بودن عرض در قاب وسطی به شکل مربع در می آمده است . تخته هایی را که در کنار خم قرار می گیرند به وسیله ی گلمیخ با تخته ای که در پشت آن قرار داشت به هم وصل می شدند . برجستگی عمودی وسط درکه از بیرون دیده می شود دماغه نام داشته است . دوعنصرف ی حلقه برای ن و چکش برای مردان بر روی اغلب درها جای داشته ولی در بعضی جاها فقط یکی بوده است .

در ، اجزای دیگری مثل باهو ، سربند ، پاسار یا پاسال ، میان بند یا پاسال وسط و …دارد .

هشتی

بعد از سر در وارد هشت یا هشتی یا کریاس می شد ند . هر چند که در بیشتر مواقع شکل آن هشت ضلعی است اما این مفهوم هشت ( عدد ۸ ) نیست و هشتی هایی به شکل مربع و دیگر شکلها داریم . منظور از هشت چیزی است که از فضاهای داخلی خانه بیرون آمده و تنها جایی است که با بیرون خانه ارتباط دارد . این فضا و راهروهای پیچ در پیچ منتهی به حیاط های اندرونی و بیرونی مانع دید افراد غریبه به داخل حریم مقدس خانواده می شده است . ایجاد مکث ، تقسیم فضایی و فضایی جهت انتظار از عملکردهای جالب این عنصر می باشد .

هشت ضلعی هایی که در ایران به کار می رفته اند و در هشتی های خانه هم استفاده شده عبارتند از :

هشت گوش کامل

هشت و نیم هشت

نگینی

کشکولی
کلمات کلیدی مرتبط:
پاو وینت بررسی خانه های تاریخی کاشان , ,مقدمه , ,معماری هنری است که با گونه های مختلف صنایع در هم آمیخته و هنری را پدید آورده است ، که با نوع تفکر و بینش اعتقادی – اجتماعی و مجموع شرایط اقلیمی بنیان یافته و میان اقوام گوناگون ادامه داشته است . ارزش و اعتبار این هنر منحصرا به کاخ پادشاهان محدود نمی , مقالات مرتبط در این دسته پاو وینت بررسی معماری عمارت عین ال ه پروژه بررسی خانه های کاشان،پاو وینت پاو وینت بررسی عمارت معین جار پاو وینت بررسی عمارت شهرداری تبریز پروژه بررسی خانه محمدیه ،تدین سمنان ،پاو وینت پروژه تحلیل و بررسی عمارت عین ال ه،پاو وینت پاو وینت بررسی،عمارت کلاه فرنگی،ع آباد تهران پاو وینت بررسی خانه کلانترى تبریز-kalântari house پاو وینت بررسی خانه علوى تبریز-موزه سفال- alavi house پاو وینت بررسی خانه حاج شیخ-در تبریز-hâj sheikh house پاو وینت بررسی خانه ساوجبلاغى ها-در تبریز-sâvojbolâghis house پاو وینت بررسی خانه تاریخی نیشابورى-مهد قرآن -در تبریز-nishâburi house پاو وینت بررسی خانه ی تاریخی لاله ایی ها تبریز-lâleh-is house پاو وینت بررسی خانه ی تاریخی بهنام در تبریز-behnâm house پاو وینت،بررسی،خانه ی تاریخی،قدکى در تبریز،qadaki house پاو وینت،بررسی،خانه ی،تاریخی،گنجه اى زاده در تبریز-ganjeh-i-zâdeh house پاو وینت بررسی،خانه ی تاریخی، کوزه کنانى در تبریز-مشروطه-kuzeh âni house پاو وینت بررسی خانه ی تاریخی رستگار در تبریز-rastgâr house پاو وینت بررسی خانه ی تاریخی مجتهدى در تبریز-mojtahedi house پاو وینت بررسی خانه ی تاریخی شربت اوغلى در تبریز-sharbat oghli house مطالعات طراحی کافه کتاب تاریخ ایجاد 03/06/2017 12:00:00 ق.ظ تعدادبرگ: 125 برگ ورد قیمت: 32000 تومان تعدادمشاهده 11

مطالعات طراحی کافه کتاب

بخشی از مطلب
کافه کتاب ها سالن قرائت خانه کتاب نیست. شاید تعبیر «باشگاه مباحثه کتاب ,
club book discussion»برای این امر، تعبیری بهتر باشد. یعنی جایی برای گفتگو پیرامون موضوع محوری کتاب. حالا از کتابخوانی گروهی گرفته تا جلسات نقد و حتی نوشتن و ... را می تواند شامل بشود. یعنی جایی برای ترویج فرهنگ سازی کتاب و کتاب خوانی ، و پاتوق فرهنگی برای گفت و گوهای مفید و به اشتراک گذاشتن تجربیات است. اعضایی که از لحاظ موقعیت جغرافیایی به هم نزدیک هستند , میتوانند جلسات کتابخوانی را در این مکان برگزار کنند./
اگر این تفسیر از باشگاه کتاب هم مدنظر قرار بگیرد باید توجه داشت که محور و اص کار با بحث کتاب و کتاب خوانی است و قالب کافه برای تقویت این امر می باشد. فهم این نکته به نظر من یکی از اساسی ترین مواردی است که در برنامه ریزی های فرهنگی در هر حوزه ای موثر است. یعنی یادمان باشد که قالب طراحی شده برای چه کاری بوده است. . به تعبیری، کافه کتاب , کافه ای است با پشت زمینه کتاب . فضایی است برای مطالعه , بی آنکه ی بخواهد کت ب د و در صورتی که ی نتواند مخارج ید داشته باشد, این امکان را ایجاد کرده ایم که یک انگیزه برای تشویق مردم به کتابخوانی بشود . و قسمتی هم در این مکان برای نشستن مراجعه کنندگان و خوردن و نوشیدن آنان در حین مطالعه کتاب در نظر گرفته شده است. این مسئله باعث افزایش تیتراژهای کتاب ها وهمچنین پاتوقی برای جذب جوانان و گپ و گفتگو می شود./
این محیط های فرهنگی و تفریحی میتوانند شامل بخش هایی باشند , از جمله : با خبر شدن از تازه های نشر, بدون محدودیت های زمانی و برگزاری نشست و نقد کتاب ها, فضاهایی برای جوانان شامل : کلوپ جوانان (اتاق های بحث و گفتگو , اتاق های فعالیت های گروهی , بازی های کامپیوتری, بازی های فکری وعلمی...)در کافه کتاب با شناخت صحیح متولیان آن از بحث جامعه کتابخوانی، مکانی برای حضور فردی و یا برنامه ای, طراحی شده است ومیتواند برای گفتگو و تعاملات انسانی هم از آن بهرمند شد . این مکان ها , غذای جسم و روح را در کنار هم و در محیطی دلپذیر و آرام مهیا میکنند ./
کتابخانه های عمومی، آثار علمی عمومی و دیگر ابزار اطلاع رسانی را عرضه می کنند که به طور مستقیم در قفسه های باز در دسترس هستند. وجود مجموعه های منظم و جستجوی موضوعی کتب به صورت چاپی و سایر امکانات، محدود به کتابخانه های عمومی بزرگتر می باشند. چنین کتابخانه هایی به راحتی در دسترس عموم بوده و توسط ک ن، نوجوانان و بزرگسالان استفاده می شوند. سطح علمی و. انتخاب کتابها و ارائه خدمات در کتابخانه های عمومی مطابق با نیازهای مراجعین است./
کتابخانه به عنوان یک مرکز برقراری ارتباط برای تمام گروههای جامعه بوده و علاوه بر استفاده از روشهای نسبی فراهم کتاب ، می تواند دارای بخشهای مطالعه ی مروری، بخش پرسشها و پیشنهادات شهروندان، یک غذاخوری امکانات گوش دادن به موسیقی، اتاقهای تفریحی و جلسات، و صندلیهای مطالعه برای گروهها و افراد دیگر باشد./
امکانات دیگر از قبیل وجود کتابخانه ی موسیقی، کتابخانه برای امانت دادن آثار هنری و سرویس متحرک برای امانت دادن، هم لازم می باشد. علاوه بر کتاب و رو مه، ارائه ماهنامه ها و هفته نامه ها، بروشورها، بازی یا وسایل اطلاع رسانی جدید (ویدئو- نرم افراز – کامپیوتر شخصی) برای استفاده در کتابخانه یا امانت گرفتن وجود دارد.
طراحی اتاق باید به گونه ای باشد که ک ن، بزرگسالان و جوانان را به خور جلب کند تا وقت خود را در فضاهای مجزا با پلان باز که مطالعات در آنجا انجام می شود بگذراند./
برای نیل به آسایش و آرامش این قشر از جامعه بررسی گردد. و همچنین ایجاد شبکه های ملی کتاب و راه اندازی این پاتوق های فرهنگی , باعث فراهم آوردن یک پایگاه کامل در رابطه با موضوعات آموزشی و تفریحی میشود که هدف اصلی این پایگاه ها, ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای همه ی اقشار جامعه می باشد ./

مقدمه
کتاب به عنوان یکی از ابزارهای فرهنگی ملل مختلف در عصر حاضر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.همه فرهنگها با کتاب آغاز می شوند، و تجربه های خود را به کتاب می سپارند. از این میان بیشترین بهره را از کتاب برده است. دین مبین و کلام ¬الله مجید برای مطالعه و کتابخوانی و ب علم , ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است. اهمیت کتابخوانی در به قدری است که معجزه اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر (ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است.
کتاب و کتابخوانی وسیله ای برای حفظ و سازماندهی و انتقال ذخایر فرهنگی و علمی به نسل های آینده است و باعث تأثیرات معنوی و ا وی مطالعه و به میراث گذاشتن دانش برای آیندگان میشود./ کتاب گشودن دریچه به رازها و رمزهاست، به ناشناخته هاست لوح اشاره به گذشته ای دور و ناشناخته و غیر قابل نفوذ و عبور اما قابل دسترس «نگاه با تامل، شه و احساس» به هستی و چشم است برای دیدن – بینا شدن روزنه برفراز لوح در نمای اصلی قرینه آن ناظر بر درون مجموعه.
در روزگاران گذشته، کتابخانه انبار کتاب بود و محلی برای نگهداری و حفاظت از آنها به شمار می رفت . کتابخانه ها از خود فعالیتی نداشتند و همانند موسساتی برای بایگانی و آرشیو به حساب می آمدند/.به مرور زمان کتابخانه های مساجدی به وجود آمد که نقش کالبدی در پیوند بین افراد محله که باعث تقویت پیوندهیا اجتماعی و مراودت فرهنگی داشته است که امروزه جایگزینی نیافته اند. نیاز افزایش فرهنگی و اجتماعی کتابخانه ای در راستای تامین بخشی از این نیاز است. دسترسی سریع به اطلاعات سبب شده که افراد به جای حضور در کتابخانه اهمیت دستی به کتاب از طریق اینترنت به اطلاعات زیاد اما در عمق کم دست پیدا کنند./
رانگاناتان :
کتابها از برای استفاده اند , هر خواننده باید کت داشته باشد , هر کتاب باید خواننده ای داشته باشد , در وقت خواننده باید صرفه جویی شود . کتابخانه به عنوان یک ارگانیسم زنده است ./


ضرورت مطالعه و طراحی (کمی و کیفی):
کیفی
برای انسان ها سالیان سال کتاب و مطالعه بهترین و شاید تنها شیوه جهت انتقال اطلاعات بوده است و کتابخانه ها تقریباً همزمان با فراگیر شدن نوشتن به عنوان فضاهای جهت جمع آوری. نگهداری، ساماندهی و ارائه مکتوبات و دانش بشری پای به عرصه وجود نهاده اند. بنابراین کتابخانه ها معنا و موقعیتی بسیار ویژه در شکوفایی و رشد جوامع بشری داشته اند و معمولاً وجود کتابخانه های بزرگ دلیلی بوده است بر وجود تمدن های بزرگ.
اهمیتی که دین به علم آموزی و تحقیق و تفکر داده است به همراه اقتدار و حکومتی مسلمانان باعث شده تا در ایران پس از بحث تحقیق و کتابت جایگاه بسیار خاصی پیدا کند.
با پرداختن به مطالعه، پژوهش و طراحی یک چنین فضاها و اماکنی به نوعی می توان امکان رشد و شکوفایی را فراهم نمود و علاوه بر تبدیل شدن این مراکز به کانون علم و فرهنگ در شرق کشور، می توان زمینه ساز تقویت و پیشرفت سیستم آموزش و پرورش گردید و حداقل، ضرورت توجه این موضوع را در جامعه تقویت نمود.
و.......
کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی ,رساله کافه کتاب ,نمونه های کافه کتاب ,سالن قرائت خانه ,معماری کافه کتاب ,طرح کافه کتاب , کتاب نیست. , مقالات مرتبط در این دسته مطالعات طراحی فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی مطالعات طراحی خانه و مرکز ملی ن با رویکرد نقش ن در فعالیتهای اجتماعی – اقتصادی و ... در جامعه مطالعات طراحی مرکزهنرهای تجسمی با رویکرد معماری پایدار مطالعات طراحی فرهنگسرا با رویکرد معماری اصیل ایرانی مطالعات طراحی خانه مد و فشن مطالعات طراحی خانه تئاتر مدرن - رساله طراحی خانه تئاتر مدرن مطالعات طراحی کانون هنرهای تجسمی مطالعات طراحی مرکز موسیقی سنتی ایران مطالعات طراحی مرکز و نمایشگاه فرش دستباف ایران استخدام کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی ایران استخدام iranestekhdam.ir/استخدام-کارگزاران-صندوق-بیمه-کشاورزی/ translate this page may 29, 2016 - اخبار استخدام کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی خبر 9 داد 95 : کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی ... خبر ۹ داد ۹۵ : کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ساماندهی می شوند (منبع : خبرگزاری مهر) .... کتاب نمونه سوالات استخدامی ایر.