ب راى براى واقعى خوشبخت واقعى

به نقل از خبرگزاریها در مورد ب راى براى واقعى خوشبخت واقعى : بین انى که به راستى، حقیقتى را باور دارند و آنان که مدعى باور داشتن چیزى هستند تفاوت از زمین تا آسمان است. مانند تفاوت عشق تا شعار.
عشق آسمانى است و عشق ورزیدن کار اهالى آسمان!
شعار زمینى است و شعار دادن حرفه زمینى‏ها!
منتظران واقعى به شان عشق مى‏ورزند.
مدعیان انتظار، تنها شعار مى‏دهند.

منتظران واقعى در پى اصلاح وضعیت موجودند.
مدعیان انتظار، هر نوع اصلاحى را محکوم مى‏کنند.

منتظران واقعى تلاش مى‏کنند تا موانع ظهور را بشناسند و آنها را برطرف کنند.
مدعیان انتظار، منتظر مى‏مانند تا غایبى بیاید و امور را به صلاح آورد.

منتظران واقعى انتظار را تکلیف و رس مى‏داند.
مدعیان انتظار براى رفع تکلیف منتظرند. منتظران واقعى، براى استقرار عد تلاش مى‏کنند.
مدعیان انتظار، استقرار عد را موکول به ظهور منجى غیبى مى‏دانند.
منتظران واقعى، در مقابل ظلم و فساد ایستادگى و مبارزه مى‏کنند.
مدعیان انتظار، با عوامل فساد و ظلم تنها در دل مخالفت مى‏کنند نه در عمل. منتظران واقعى تلاش مى‏کنند تا حکومتهاى باطل را براندازند و خود زمینه‏ساز حکومت عدل و ایمان گردند.
مدعیان انتظار، اساساً هیچ حکومتى در زمان غیبت را حکومت حق نمى‏دانند و معتقدند باید منتظر شد تا خود بیاید و حکومت کند.

منتظران واقعى، امر به معروف و نهى از منکر مى‏کنند که سنت همه صالحان عالم است.
مدعیان انتظار، نسبت به دیگران بى‏تفاوتند.

منتظران واقعى، نگران سرنوشت خود و جامعه هستند.
مدعیان انتظار، به سرنوشت خود و جامعه نمى‏ شند و اقدام جدى‏اى در عرصه‏هاى اجتماعى و اصلاحى نمى‏کنند.

منتظران واقعى، در برابر آزارها و تکذیبها مقاومت مى‏کنند.
مدعیان انتظار، آنقدر محافظه‏کارند که مورد آزار و تکذیب قرار نمى‏گیرند.

عشق آسمانى است و عشق ورزیدن کار اهالى آسمان!
شعار زمینى است و شعار دادن حرفه زمینى‏ها!

منتظران واقعى، بانشاطند و امیدوارانه به آینده مى‏نگرند.
مدعیان انتظار، مأیوس‏اند و دل‏خسته.

مدعیان انتظار، نسبت به دیگران بى‏تفاوتند.

منتظران واقعى، نگران سرنوشت خود و جامعه هستند. مدعیان انتظار، مأیوس‏اند و دل‏خسته.
منتظران واقعى، زندگى فردى و اجتماعى خود را براساس آنچه در انتظار اویند سامان مى‏دهند.
مدعیان انتظار، نه در زندگى فردى نه در زندگى اجتماعى خود هیچ تأثیرى از آنچه انتظارش را مى‏کشند، نمى‏پذیرند. بر گرفته از سایت http://imamalmahdi.com/ اختصاصی از نیک فایل مقاله درباره عبادت واقعى در قرآن با و پر سرعت .
مقاله درباره عبادت واقعى در قرآن
مقاله درباره عبادت واقعى در قرآن لینک پرداخت و *پایین مطلب*   فرمت فایل:word (قابل ویرایش و آماده پرینت)   تعدادصفحه:28( کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ )(4) .« اى اهل ایمان ! روزه بر شما مقرّر و لازم شده ، همان گونه که بر پیشینیان شما مقرّر و لازم شد ، تا پرهیزکار شوید » .( اتَّقُوا اللهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِى سَبِیلِهِ )(5) .« اى اهل ایمان ! از خدا پروا کنید و دست آویز و وسیله اى [ از ایمان ، عمل صالح و آبروى مقرّبان درگاهش ] براى تقرّب به سوى او بجویید ; و در راه او جهاد کنید تا رستگار شوید » .ــــــــــــــــــــــــــــــــــ1 ـ اسراء (17) : 78 .2 ـ بقره (2) : 43 .3 ـ آل عمران (3) : 97 .4 ـ بقره (2) : 183 .5 ـ مائده (5) : 35 .( جَاهِدُوا بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ فِى سَبِیلِ اللهِ )(1) .« با اموال و جان هایتان در راه خدا جهاد کنید که اگر دانا [ ىِ به حقایق ] باشید این براى شما بهتر است » .و نمونه هاى دیگرى از این اوامر که مربوط به اعضا و جوارح و موضوع علم فقه و یا علم شریعت است که در صورت رعایت تقوا، این اوامر به اجرا گذاشته خواهد شد . اگر اعضاى انسان میدان بازیگرى هاى و طاغوت ، هواى نفس و غرائز و شهوات سرکش باشند، تسلیم اوامر حق نخواهند شد .
با
مقاله درباره عبادت واقعى در قرآن
در میان انحرافاتى که جهان یت به آن گرفتارشده هیچ یک بدتر از انحراف تثلیث نیست، زیرا آن ها با صراحت می گویند: خداوند سه گانه است و نیز با صراحت می گویند درعین حال یگانه است! یعنى هم وحدت را حقیقى می دانند و هم سه گانگی را واقعى می شمارند و این موضوع مشکل بزرگى براى پژوهشگران ى به وجود آورده است.
اگر حاضر بودند یگانگى خدا را مجازى بدانند و تثلیث را حقیقى، مطلبى بود و اگر حاضر بودند تثلیث را مجازى و توحید را حقیقى بدانند بازهم مسئله، ساده بود، ولى عجیب این است که هر دو را حقیقى و واقعى می دانند! و اگر می بینیم در ای از نوشته های تبلیغاتى اخیر که به دست افراد غیر مطلع داده می شود، دم از سه گانگی مجازى می زنند، سخن ریاکارانه ای است که به هیچ وجه با منابع اصلى یت و اعتقاد واقعى دانشمندان آن ها نمی سازند.
اینجا است که یان خود را با یک مطلب غیرمعقول مواجه می بینند، زیرا معادله ۱= ۳ را هیچ کودک دبستانى هم نمی تواند بپذیرد، به همین دلیل معمولاً می گویند این مسئله را نباید با مقیاس عقل پذیرفت بلکه با مقیاس تعبد و دل! باید پذیرفته شود... لطفا جهت رویت کامل مطلب ، به لینگ زیر مراجعه شود. http://www.adyannet.com/news/16296 اون روز سرکلاس داشتم با خودم حرف میزدم دختره یهو چ گرد .. داشت بهم نگاه میکرد .. بیشتر خنده م گرفته بود تا اینکه خج بکشم ... خودم میدونم یسرى رفتار ها یا تفکرات دیوانه اى دارم .. و از زمانى که پام رو از خونه میزارم بیرون همه ى انرژى ام صرف این میشه که خیلى نمودبیرونى نداشته باشه ! کلاس قبلى سینا کنارم میشست و یک عادت ناخودآگاه دارم که با دس. مقاله در مورد عبادت واقعى در قرآن اون روز سرکلاس داشتم با خودم حرف میزدم دختره یهو چ گرد .. داشت بهم نگاه میکرد .. بیشتر خنده م گرفته بود تا اینکه خج بکشم ... خودم میدونم یسرى رفتار ها یا تفکرات دیوانه اى دارم .. و از زمانى که پام رو از خونه میزارم بیرون همه ى انرژى ام صرف این میشه که خیلى نمودبیرونى نداشته باشه ! کلاس قبلى سینا کنارم میشست و یک عادت ناخودآگاه دارم که با دس. آنچه ما امروز در مجموعه ى رفتار دستگاه استکبار مشاهده میکنیم، همین است؛ هدف ایجاد اختلال در نظام محاسباتى و دستگاه محاسباتى من و شما است. در میدانهاى دیگر، استکبار نتوانسته است، کارى از او برنیامده است. در میدانهاى واقعى، تنها دو عامل مادّى در اختیار جبهه ى استکبار بوده و هست: یکى تهدید نظامى، یکى تحریم. .. این دو هم علاج دارد. تحریم. عشق هاى واقعى رو می شه از پسِ سال هایی که بهشون می گذرن و جاى اب شدن، هى نو و نوتر می شن شناخت. عشق هاى واقعى دوام دارن و دوستى هاى سوءتفاهم شده با عشق، شدت. یه عاشق واقعى حتى وقتى یک سال هم از معشوقش بى خبر می مونه ازش دل نمى کنه. نه که نخواد، مى خواد و نمى تونه. نمى تونه همه رو با اون مقایسه نکنه و نگه نه، اون یه چیز دیگس برام... یه عشقِ وا. شرط اول: وجود طرح و برنامه عادلانه کاملى که عد خالص واقعى را در برداشته باشد و بتوان آن را در هر زمان و مکانى پیاده کرد و براى انسانیت سعادت و خوشى به بار آورده و تضمین کننده سعادت دنیوى و ا وى انسان باشد. روشن است که بدون چنین برنامه و نقشه جامعى، عد کاملا متحقق نخواهد شد. سعادتمند واقعى سلمان فارسى مى گوید: رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) در روز عرفه (نهم ذى حجه ) بیرون شد و فرمود: اى مردم خداوند در این روز به شما افتخار و مباهات کرد تا همگى شما را عموماً و على بن طالب (علیه السلام ) را خصوصاً مورد بخشایش خویش قرار دهد.
سپس فرمود: اى على نزدیک من بیا، على (علیه السلام ) نزدیک رفت ، (صلى الله علیه و آل. محسن قرائتی* به یاد دارم یک جمله را دو شخصیّت مهم به من سفارش د: یکى آیة اللَّه حاج آقا مرتضى حائرى‏ قدس سره و دیگرى آیة اللَّه شهید بهشتى، آنان فرمودند: قرائتى! نگو من معلّم بچه ‏ها هستم تا سست و آبکى صحبت کنى، آسان بگو ولى سست‏ نگو! به شکلى این نسل را بساز و براى آنها سخن بگو که اگر دیگران آمدند، بتوانند بقیه راه را ادامه دهند و آنها را بسازند. قرآن مى‏فرماید: «و قولوا قولاً سدیداً» محکم و با استدلال سخن بگوئید.... * جبهه جنوب بودم، برادرانى را در حال توپ بازى دیدم، خواستند بازى آنان را براى سخنرانى من تعطیل کنند، گفتم: نه و اجازه ندادم، آنگاه خودم هم لباس را کنار گذارده و همراه آنان بازى !... * به علامه طباطبائى‏ قدس سره گفتم: سالهاى اوّل تحصیل وقتى عبادت مى‏ حال بهترى داشتم، هر چه علمم زیادتر شد، حال و توجّهم کمتر شده، دلیلش چیست؟ ایشان فرمود: دلیلش این است که اینها که خوانده ‏اى علم حقیقى نبوده، اگر علم حقیقى و واقعى بود، تواضع انسان زیادتر مى‏ شد. المومنین‏ علی ع مى‏ فرمایند: «ثمرة العلم العبودیة» علم واقعى آن است که هر چه زیادتر مى‏ شود، خشوع و عبادت انسان زیادتر شود... منبع: کتاب خاطرات آقای محسن قرائتی جلد 1 کدام مسکن آرام کند
زنی را که
تمام ب
خوابِ بودنت را دیده ؟
.
.
خوابت رو دیدم اونقدر واقعى بود که وقتى از خواب پ شدیدا ناراحت شدم :'( پس از ساعت ها کار و تلاش ساعت ٣:١١ صبح بالا ه تونستم با تختم معا کنم، پس از مدتها اتاقمو تمیز (به معناى واقعى کلمه تمیز).هتل کادوس... و همین خنده ، بخیه استبوسه ،  بخیه استفراموشی ، بخیه استمهربانی ، بخیه استآدم ، بی بخیه متلاشی می شود!
آدم ؛زخم است..
#طاهره_خنیا
 http://www.atrebaroon. ع های عاشقانه http://www.atrebaroon.
امروز بدترین روز بود
و سعى نکن منو متقاعد کنى که
در هر روزى، یک چیز خوبى پیدا می شه.
چون اگه با دقت نگاه کنیم
این دنیا جاى وحشتناکیه.
با اینکه
بعضى وقتا یک اتفاقات خوبى هم می افته
شادى و رضایت همیشگى نیستند.
و این درست نیست که
همش به ذهن و دل ما ربط داره
چون
ما می تونیم شادى واقعى رو تجربه کنیم
فقط وقتى در یک محیط خوب باشیم.
می تونیم خوبى رو خلق کنیم
مطمئن هستم تو هم موافقى که
محیطى که توش هستیم
تأثیر مستقیم داره روى
رفتار ما
همه چیز در کنترل ما نیست.
و تو هرگز از من نخواهى شنید که
امروز روز خوبى بود. در تفکر شیعى انتظار موعود به عنوان یک اصل مسلّم پذیرفته شده، و از آن به عنوان برترین اعمال یاد شده و تأکید شده است که منتظر فرج باشید و از رحمت خدا مأیوس نباشید (به جهت طولانى شدن غیبت) چرا که بهترین اعمال در پیش خداوند انتظار فرج است.

از بررسى اخبار و روایات معصومین(علیهم السلام)وظایفى چند در عصر غیبت براى منتظران استفاده مى شود:

1 ـ شناخت حجت خدا و زمان (علیه السلام): مهم ترین وظیفه ى یک فرد منتظر تلاش براى ب معرفت نسبت به وجود مقدس زمان (علیه السلام) است; چرا که انسان بدون شناخت و منزلت او نمى تواند وظیفه ى خود را در رابطه ى با او تشخیص دهد. در روایت آمده است: «من مات و لم یعرف زمانه مات میتة جاهلیة». «هر بمیرد و زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.»
2 ـ تهذیب نفس و ب فضایل اخلاقى (خود سازى فردى): منتظر واقعى همیشه در صدد ب فضایل اخلاقى و آراسته شدن به صفات خوب انسانى است.


3 ـ تلاش براى اصلاح جامعه (خود سازى اجتماعى): تلاش براى برطرف مفاسد اجتماعى از طریق امر به معروف و نهى از منکر و اهتمام براى تربیت نسل مهذّب و کارا و خلاصه آماده سازى زمینه براى ظهور زمان (علیه السلام)یکى از وظایف منتظر واقعى است، چون تا زمینه ى ظهور فراهم نگردد امکان ظهور زمان (علیه السلام)میسر نخواهد شد.


4 ـ ب آمادگى هاى فکرى و فرهنگى و نظامى براى یارى زمان (علیه السلام): چرا که آن حضرت پس از قیام به یارانى نیاز دارند که حداقل در یکى از عرصه ها بتواند مفید واقع گردد.



5ـ توبه از گناهان


6 ـ اطاعت و پیروى از نایبان زمان (علیه السلام): همان طور که مى دانیم در زمان غیبت زمان (علیه السلام) مردم موظفند در تمام کارها و حوادث، به توصیه ى ائمه ى اطهار(علیهم السلام)بویژه زمان (علیه السلام) به فقهاى جامع الشرایط ـ که نواب عام آن حضرت هستند ـ مراجعه کنند و به احکامى که آن ها طبق موازین شرعى صادر مى کنند، عمل نمایند.


7 ـ دعا براى سلامتى زمان (علیه السلام) و تعجیل فرج ایشان: منتظر واقعى در هر صبح و شام با خلوص نیت از پیشگاه خداى مهربان سلامتى و ظهور زمان (علیه السلام)را درخواست مى نماید.


8 ـ صدقه دادن براى سلامتى زمان (علیه السلام)


9 ـ انجام اعمال عبادى مانند خواندن و قرآن، زیارت نمودن به نیابت از زمان (علیه السلام)


10 ـ توجه به اماکنى که مورد عنایت زمان (علیه السلام) است نظیر مشاهد مشرفه، مسجد سهله، مسجد جمکران و ...


11 ـ توسل به زمان (علیه السلام) و زیارت آن حضرت با زیارت ها و دعاهایى که در کتب ادعیه مانند مفاتیح الجنان آمده و از آن جمله موارد ذیل است:


الف) دعاى عهد که هر روز صبح بعد از خوانده مى شود: اللهم رب النور العظیم و رب الکرسى الرفیع ... ،


ب) دعاى اللهم عرفنى نفسک فانک لم ان لم تعرفنى نفسک ... این دعا در عصر روز خوانده مى شود،


ج) دعاى که براى برآورده شدن حاجات ذکر شده است و با این عبارت شروع مى شود: الهى عظم البلاء و برح الخفاء ...،


د) دعا براى سلامتى زمان (علیه السلام): اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن ...،


هـ) دعاى حضرت مهدى (علیه السلام) که با این عبارت آغاز مى شود: اللهم ارزقنا توفیق الطاعة و بعد المصیبته ...، و) زیارت آل یاسین. جهت توضیح بیشتر به کتابهاى (وظیفة الانام) و (شیوه هاى یارى قائم آل محمد علیه السلام) مراجعه شود. ماس دعا "اللهم عجل لولیک الفرج" سنخیت با ‏
منتظران واقعى، وضعیت فکرى، روحى و عملى خود را به گونه‏اى سامان می‏بخشند که سنخیت کاملى با زمان(عج) داشته باشد. به طور کلى هر انسانى داراى سه مرتبه وجودى (افکار، صفات و اعمال) است و هیچ انسانى از این قاعده مستثنا نیست. اگر ى بخواهد به انسان دیگرى نزدیک شود، چاره ‏اى ندارد جز اینکه بکوشد نوع اعتقاد، باورها، صفات و رفتار . بى شکل تر از باد شدم تا نهراسى وقتى که منِ واقعى ام را بشناسى
پیداست که در حوصله ى جسم نگنجد این وسعتِ پر دغدغه، این روحِ حماسى
هان.. عاشق روییدن و تکثیر شدن ها! در پیله ى پیراهنىِ خود نپلاسى
شو و انکار کن این جسم شدن را تو جانى و جان را که نپوشند لباسى
تا مرگ رسیدیم و به سویى نرسیدیم ما را به کجا مى برد این پرت حواسى؟
محمدع. "بسم رب النور" همدم مى شوى برایم توى لحظاتى که نوشتن علاج کار است.حرف هایم، عقایدم، درد ودل هایم، دغدغه هایم، دلتنگى هایم و کلى چیز دیگر را با تو به اشتراک مى گذارم . هر ازچند گاهى ور اندازت مى کنم و مرور مى شود خیلى چیزها. گاهى برمى گردانى مرا به گذشته ها. گاهى تک تک ِ خط هایت مى شود خاطره ، گاهى عبرت. گاهى تک تک کلماتت مزه مى دهد زیر ِ ز. مؤمن ، مؤمن واقعى نیست ، مگر آن که سه خصلت در او باشد : سنتى از پروردگارش و سنتى از ش و سنتى از ش . اما سنت پروردگارش ، پوشاندن راز خود است ، اما سنت پیغمبرش ، مدارا و نرم رفتارى با مردم است ، اما سنت ش صبر در زمان تنگدستى و پریشان حالى است مؤمن ، مؤمن واقعى نیست ، مگر آن که سه خصلت در او باشد : سنتى از پروردگارش و سنتى از ش و سنتى از ش . اما سنت پروردگارش ، پوشاندن راز خود است ، اما سنت پیغمبرش ، مدارا و نرم رفتارى با مردم است ، اما سنت ش صبر در زمان تنگدستى و پریشان حالى است بسم الله الرحمن الرحیم بنده احمدى نژاد را اصلح میان رجال سیاسى ایران میدانستم. این به این معنا نیست که او را برى از هر خطاى عملکردى و اعتقادى بدانم. به قول یکى از دوستان، از ٢٠ به احمدى نژاد ١٧ میدهم. معتقدم او نگاه دقیقى به مشکلات کشور دارد و با اعتقاد به انقلاب ى، نیروى کارآمدى است. اما حالا که به هر دلیلى صلاحیتش احراز نشده است بای.
واکنش تند اینستاگرامی بهاره افشاری به شایعات رسانه ها شبکه های اجتماعی فرصت ویژه ای برای شایعه پردازی در مورد ستاره های مشهور را به برخی رسانه ها داده است. بهاره افشاری بازیگر سینما و تلویزیون درباره ی  توهین ها و برخی از تهمت هایی که رسانه ها به او وارد کرده اند، در اینستاگرام نوشت :     «تجویز من براى برخى دوستان. شیعه واقعى یکى از دوستان صادق(ع) خدمت ایشان آمده بود و از منطقه خودش تعریف مى‏کرد که در آنجا شیعه زیاد است. حضرت فرمود: آیا شیعه‏ها طورى هستند که ثروتمندانشان به خانه فقرا بروند؟ گفت: نه، یک ح عمومى نیست! فرمودند: آیا طورى هست که اگر ى قرضى داشت از مال خودشان قرض او را بپردازند؟ گفت: نه، به این عمومیت نیست. حضرت فرمودند: آیا اگر ى لباس. جهاد بر شما مقرّر شد،در حالى که براى شما ناخوشایند است و چه بسا چیزى را ناخوش دارید، در حالى که خیر و صلاح شما در آن است و چه بسا چیزى را دوست دارید،در حالى که ضرر و شرّ شما در آن است و خداوند به مصالح امور شما دانا است و شما نمى دانید. بخش قرآن تبیان جنگ کتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتالُ وَ هُوَ کُرْهٌ لَکُمْ وَ عَسى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَ عَسى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ ملاک خیر و شر،آسانى و سختى و یا تمایلات شخصى نیست، بلکه مصالح واقعى ملاک است و نباید به پیش داورى خود تکیه کنیم"عَسى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ" جهاد بر شما مقرّر شد،در حالى که براى شما ناخوشایند است و چه بسا چیزى را ناخوش دارید، در حالى که خیر و صلاح شما در آن است و چه بسا چیزى را دوست دارید،در حالى که ضرر و شرّ شما در آن است و خداوند به مصالح امور شما دانا است و شما نمى دانید نکته ها و اشاره ها اکراه از جنگ یا به خاطر روحیّه رفاه طلبى است و یا به جهت انسان دوستى و رحم به دیگران و یا بخاطر عدم توازن قوا و برترى دشمن است قرآن میفرماید شما آثار و نتایج جهاد را نمى دانید و فقط به زیان هاى مادّى و ظاهرى آن توجّه مى کنید در حالى که خداوند از اسرار و آثار امروز و فرداى کارها در ابعاد مختلفش آگاه است؛جنگ با همه سختى هایى که دارد آثار مثبت و فوایدى نیز دارد از جمله: -توان رزمى بالا مى رود -دشمن جسور نمى شود -روح تعهّد و ایثار در افراد جامعه بوجود مى آید -قدرت و عزت و مسلمانان در دنیا مطرح مى شود -روحیّه ى استمداد از خدا پیدا مى شود -اجر و پاداش الهى بدست مى آید -روحیّه ابداع و اختراع و ابتکار بوجود مى آید تسلیم فرمان خدایى باشیم که بر اساس علم بى نهایت به ما دستور مى دهد، گرچه ما دلیل آنرا ندانیم"وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ" (سوره بقره، آیه ۲۱۶) آموزه ها و پیام ها ۱-ملاک خیر و شر،آسانى و سختى و یا تمایلات شخصى نیست، بلکه مصالح واقعى ملاک است و نباید به پیش داورى خود تکیه کنیم"عَسى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ" ۲-کراهت و محبّت نفسانى، نشانه خیر و شرّ واقعى نیست"تَکْرَهُوا ...وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ ... تُحِبُّوا ... وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ" ۳- جنگ و جهاد در راه دین، مایه خیر است "کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتالُ...وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ" ۴- تسلیم فرمان خدایى باشیم که بر اساس علم بى نهایت به ما دستور مى دهد، گرچه ما دلیل آنرا ندانیم"وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ" (سوره بقره، آیه ۲۱۶) منبع: تفسیر نور؛ حجت ال والمسلمین قرائتی بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم محمد بن ابى عمیر از پرورش یافتگان مکتب اهل بیت علیهم السلام و از روات مورد وثوق و اعتماد است . او مدتى به شغل بزازى اشتغال داشت و داراى تمکن مالى بود ولى بر اثر پیش آمدهائى اموالش از دست رفت و به فقر و بى چیزى مبتلا گردید. از مردى ده هزار درهم طلب داشت . مدیون براى آنکه بدهى خود را بپردازد خانه مس ى خو. به نام خداى کودکى هایم سلام عمو تولدتون مبارک عمو جون وقتى یه جوجه دلش یه لایک عمویینانه میخواد و ماه هاست منتظره تا عموش یکى از ع اشو لایک کنه وقتى به عموش میگه عمویى میشه بیاین به پیجم سر بزنید و عموش چون سرش شلوغه و تعداد کامنتا زیاده و کامنت این جوجه رو نخونده این جوجه رنگى براى رفع دلتنگیش مجبور میشه خودش براى دلخوشیش یه لایک عمویینانه ى غلابى درست ه عمو شاید واقعى به نظر برسه ولى هیچ ارزشى نداره هیچ ارزشى نداره عمو هیچى عمویى اصن نمیدونم چرا این کارو همش تقصیر این فتوشاپه دیگه ببنید آدمو به چه کارایى وادار میکنه عمویى دوستتون دارم یاعلى
عشق به معناى واقعى چیست و کدامین عشق است که اساس و بنیان خانواده با آن مستحکم‏تر مى‏شود.؟ ۱ – نیازهاى انسان به طور کلى دو دسته است: نیازهاى مادّى و نیازهاى معنوى. این نیازها، منشأ انگیزه‏ها است و انسان پس از احساس نیازدر پی پاسخ برمی آیدپاسخ به نیازها، زمینه رشد و شکوفایى انسان را فراهم آورده، او را به سوى مرزهاى شکوفایى و کما. دعاى روز اول ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم اللهمَ اجْعلْ صِیامی فـیه صِیـام الصّائِمینَ وقیامی فیهِ قیامَ القائِمینَ ونَبّهْنی فیهِ عن نَومَةِ الغافِلینَ وهَبْ لی جُرمی فیهِ یا الهَ العالَمینَ واعْفُ عنّی یا عافیاً عنِ المجْرمینَ. خدایا قرار بده روزه مرا در آن روزه داران واقعى وقیام وعبادتم در آن قیام شب زنده داران وب. خسروی: بیاین سال جدید سعى کنیم بین انسانهاى واقعى و انسانهاى متظاهر تفاوت قائل شیم. سیروان خسروی در صفحه اینستاگرامش از برنامه های لحظه تحویل سال تلویزیون انتقاد کرد.


بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور بسم الله الرّحمن الرّحیم خیلى خوش آمدید و با حضور گرم و صمیمى خودتان - معلّمین عزیز، مدیران آموزش و پرورش - فضاى کار و زندگى ما را معطّر کردید.
اوّلاً ماه رجب است، فرصت بندگى است. همه ى عرض و طول زندگى ما میتواند زمینه اى باشد براى بندگى درست، که سعادت واقعى هم در همین است. بعض.


بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور بسم الله الرّحمن الرّحیم خیلى خوش آمدید و با حضور گرم و صمیمى خودتان - معلّمین عزیز، مدیران آموزش و پرورش - فضاى کار و زندگى ما را معطّر کردید.
اوّلاً ماه رجب است، فرصت بندگى است. همه ى عرض و طول زندگى ما میتواند زمینه اى باشد براى بندگى درست، که سعادت واقعى هم در همین است. بعض. اختصاصی از سورنا فایل تحقیق درمورد همزیستى فقهى مذاهب و ادیان قاعده ا ام و قاعده زام با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 45 همزیستى فقهى مذاهب و ادیان قاعده ا ام و قاعده زامآیت اللّه محمد مهدى آصفىدر معاملات، به معناى اعم، بسیار اتفاق مى افتد که مکلّف، با ضرورت همزیستى فقهى رو به رو مى شود. این ح ، ناشى از حضوربیش از یک مذهب فقهى در زندگى اجتماعى است.زیرا درچنین جامعه هایى بسیار پیش مى آید که دو طرف رابطه، پیرو دو مذهب فقهى اند و در معامله اى واحد، مثل: عقد ازدواج، یا ید و فروش و اجاره، شرکت مى جویند. یعنى زوج، پیرو یک مذهب فقهى و زوجه پیرو مذهب فقهى دیگر، یا فروشنده پیرو یک مذهب فقهى و یدار پیرو مذهب فقهى دیگر، یا موجر پیرو یک مذهب فقهى و مستاجر پیرو مذهب فقهى دیگر. این، در حالى است که آن دو مذهب، در حکم شرعى این مسایل اختلاف دارند.این همزیستى فقهى در جامعه واحد و درهم تنیده، نیازمند حکم فقهى روشنى است. در فقه یّه، این بحث، در باب «قاعده ا ام» مطرح شده و بسیارى از فروع همزیستى فقهى در معاملات و عقود و ایقاعات، توسط فقه، در این باب، مورد بحث و بررسى قرار گرفته است. تفکیک قاعده ا ام از قاعده زامبا مراجعه به دلایل قاعده ا ام در کتابهاى فقهى و حدیثى، نظرم به این نکته جلب شد که این ادلّه بیانگر تشریع دو قاعده اند، نه یک قاعده. اگر چه فقه، رحمهم اللّه، تنها براى اثبات یک قاعده به این نصوص استدلال مى کنند. از این روى، به تتبع بیشتر در نصوص قاعده پرداختم و این تتبع، درستى استنتاج اولیّه مرا تایید کرد. دو قاعده مورد بحث، عبارتند از:1. قاعده ا ام.2. قاعده زام.عنوان قاعده اول، نزد فقها معروف است، امّ، همان گونه که به زودى خواهیم دید، قاعده دوم، عنوانى جدید براى قاعده اى جدید است. و این دو قاعده از حیث «موضوع» و «حکم» متفاوتند.موضوع قاعده ا امموضوع قاعده ا ام، با نکات زیر مشخّص مى شود:1. دو طرف عقد، یا ایقاع، پیرو دو مذهب فقهى اند: یکى تابع فقه ى وعبیر به دو سوى ایقاع، از روى مسامحه است.دیگرى تابع یکى از مذاهب فقهى اهل سنّت.2. طرف اوّل، بهره مند و طرف دوم، زیان دیده است.3. بهره ورى و زیان دو طرف به موجب حکم ا امى در مذهب فقهى طرف زیان دیده است، نه طرف بهره مند، به خلاف موردى که زیان و سود به موجب حکمى غیر ا امى باشد.4. فقه اهل سنت، حاکم است و فقه ى در حال تقیّه به سر مى برد.حکم قاعده ا امحکم این قاعده، عبارت است از ا ام طرف دوم، به پذیرش نیازى که از نظر فقهى، به آن ملتزم است و اباحه سود، نسبت به طرف اوّل، به حکم واقعى ثانوى. گو این که این نفع، به حکم واقعى اوّلى، براى او مباح نیست و چنین ا ام و اباحه اى، نسبت به دو طرف معامله، به معنى تغییر حکم واقعىِ عقد و ایقاع و انقلاب آن از فساد و بطلان، به صحّت و جواز، به موجب حکم واقعى ثانوى، نیست؛ بلکه تنها به معنى اباحه براى طرف اوّل است و حکم واقعى اوّلى (=بطلان)، به حال خود باقى است. (توضیح این مطلب خواهد آمد).حال در این باره سه مثال از عقود، ایقاعات و احکام ذکر مى کنیم:1. عقود: اگر شخصى، کالایى را که در مجلس معامله حاضر نیست، با توصیف دقیق و ممیّز یدارى کند، از نظر شافعى، این عقد صحیح است. به خلاف موردى که وصف ممیّز نباشد که عقد به خاطر غرر، باطل است. امّا مشترى، بعد از دیدن کال، خیار فسخ دارد، حتى در صورت برابرى دقیق کالا با اوصاف مذکور در وقت عقد. این راى قدیم شافعى است. از سوى دیگر، در فقه اهل بیت، این معامله صحیح است، به شرطین که وصف جدا کننده، از بین برنده جهل باشد و خیارى به این عنوان در بین نیست.حال اگر فروشنده، طرف اوّل باشد [پیرو مذهب اهل بیت] و مشترى، طرف دوم[ پیرو مذهب شافعى]، در این صورت حق فسخ عقد، به وسیله این خیار، براى طرف دوم، حقّى مشروع است، به موجب حکم ا امى مذهب فقهى حاکم و طرف اوّل ناچار است، این خیار را بپذیرد و این امر محتاج بحث فقهى نیست.امّا اگر بهره برنده از حق خیار در این معامله، پیرو مذهب اهل بیت باشد [فروشنده شافعى و یدار شیعه]، در این صورت، آیا بهره ورى از این حق، براى او جایز است، با علم به عدم مشروعیت این حق نسبت به خود؟بدون شک، این ح نیاز به بحث و داورى فقهى دارد؛ زیرا خوددارى طرفى که پیرو مذهب حاکم نیست، از حق خیار، اختلال در معاملات را در جامعه سبب مى گردد، زیرا
با
تحقیق درمورد همزیستى فقهى مذاهب و ادیان قاعده ا ام و قاعده زام
اشاره:
شه پیروزى حق بر باطل و غلبه صالحان بر طالحان و عادلان بر ظالمان که‏برگرفته از متن قرآن کریم است، بارقه‏اى از نور امید در دل‏ها تابانیده وهمه را چشم به انتظار شخصى گذاشته که منادى حق است و سفیر نور، کشتیبان‏هدایت است و قافله‏سالار رهایى; مجدد حیات بشریت است و احیاگر اخلاق خدایى،این شخصیت‏بزرگ را در روایات ى «مهدى‏» عل. در زمان غیبت زمان (علیه السلام) منتظران آن حضرت چه وظایفى بر عهده دارند؟ در تفکر شیعى انتظار موعود به عنوان یک اصل مسلّم پذیرفته شده، و از آن به عنوان برترین اعمال یاد شده و تأکید شده است که منتظر فرج باشید و از رحمت خدا مأیوس نباشید (به جهت طولانى شدن غیبت) چرا که بهترین اعمال در پیش خداوند انتظار فرج است. از بررسى اخبار و روایات معصو. همین ایناست که باعث میشه نصف شبى برگردم به مادر تخت روبرویى نگاه کنم بعد هردومون به بچه اش نگاه کنیم بعدشم یه لبخند عمیق واقعى بهم بزنیم بدون اینکه نیاز باشه حرفى زده باشیم و همین ایناست که باعث میشه در اوج خستگى و دو شیفت کارى پشت سر هم، یه جور حس شادى قلقلکم بده متوجهى چى میگم؟ پ.ن: این پست به علت عدم حوصله جهت تکمیل، سانسور شده است. خواستم تاریخ بگذارم، دیدم تاریخ را نمی دانم. نه تاریخ میهنی و نه خاج پرستی. معروف است که آدم خوشبخت ساعت ندارد و یا نمی داند. از این قرار ما از خوشبخت هم خوشبخت تر تر تر تر شده ایم . . . "نامه ها - صادق هدایت"
http://overactive.persiangig.com/image634955134240156250.jpg***************************** «خانمها، سربازان خط مقدم انقلاب بودند و این به معناى واقعى کلمه است و من به عنوان یک مبالغه نمى گویم. ما در جریان انقلاب شاهد بودیم که زن در کشور ما، سرباز خط مقدم انقلاب شد. اگر زنها با انقلاب سازگار نبودند و این انقلاب را نمى پذیرفتند و به آن باور نداشتند، مطمئناً این انقلاب واقع نمى شد. من به این معنا اعتقاد دارم. اولاً، اگر آنها نبودند، نیمى از گروه انقل ون مستقیماً در میدان نبودند. ثانیاً، به طور غیرمستقیم روى فرزندان و شوهران و برادران و محیط خانه - که زن در محیط خانه داراى تأثیر فرهنگى زیادى است - اثر مى گذاشتند. این حضور آنها بود که توانست ستون فقرات دشمن را بشکند و مبارزه را به معناى واقعى کلمه پیش ببرد.۱۳۶۸/۱۰/۲۶»منبع: www.khamenei.ir من باور دارم ...
که دعوا و جرّ و بحث دو نفر با هم به معنى این که آن ها همدیگر را دوست ندارند نیست.
و دعوا ن دو نفر با هم نیز به معنى این که آن ها همدیگر را دوست دارند نمى باشد. من باور دارم ...
که هر چقدر دوستمان خوب و صمیمى باشد هر از گاهى باعث ناراحتى ما خواهد شد و ما باید بدین خاطر او را ببخشیم. من باور دارم ...
که دوستى واقعى . علی علیه السلام فرمودند:
«اَلْمُنْتَظِرُ لاَِمْرِنا کَالْمُتَشَحِطِّ بِدَمِه فى سَبیلِ اللهِ»
« ى که در انتظار ظهور ما باشد مانند ى است که در میدان جهاد به خون آغشته است»(1).
دو تفسیر براى این روایت مى توان ذکر کرد; که منافاتى با یکدیگر ندارد.
1ـ منتظران ظهور اعمالى انجام مى دهند که نتیجه اش با نتیجه جهاد در راه خداوند ی. بسم الله الرّحمن الرّحیم
خیلى خوش آمدید و با حضور گرم و صمیمى خودتان - معلّمین عزیز، مدیران آموزش و پرورش - فضاى کار و زندگى ما را معطّر کردید.
اوّلاً ماه رجب است، فرصت بندگى است. همه ى عرض و طول زندگى ما میتواند زمینه اى باشد براى بندگى درست، که سعادت واقعى هم در همین است. بعضى از مناسبتها، فرصتهاى ما را افزایش میدهند، که از جمل. هبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان ی با اشاره به ش ت نماد قدرت غرب در منطقه در جریان جنگ ۵۰ روزه ی غزه فرمودند: «اقتدار و برترى نظامى - سیاسى غرب، به معناى واقعى کلمه به چالش کشیده [شده]. امروز در دنیاى غرب این جمع بندى جمع بندى رایجى است که خیلى از افراد ذى نفوذ در غرب، معتقدند که «جنگ» دیگر یک گزینه ى معتبر و باصرفه براى غرب نیست؛ امروز خیلى از ون در - عمدتاً در ، و [نیز] در برخى از کشورهاى اروپایى - این را مطرح می کنند و می گویند که جنگ براى ما دیگر یک گزینه ى باصرفه نیست.» ایشان همچنین چندی پیش درباره ی تهدیدهای نظامی گفتند: «تشخیص ناظران جهانی و آگاهان به سیاست این است که اگر حمله ی نظامی برای مقرون به صرفه بود، یک لحظه تأمّل نمی کرد... قاطعاً می گویم: حمله ی نظامی به ایران برای هیچ کشوری مقرون به صرفه نیست.» یادداشت زیر به بررسی مسأله ی «امکان حمله ی نظامی به ایران» با استفاده از نظرات تحلیل گران غربی پرداخته است. مقاله عبادت واقعى در قرآن مقاله عبادت واقعى در قرآن  مقاله عبادت واقعى در قرآن مقاله عبادت واقعى در قرآن دسته بندی پژوهش فرمت فایل doc حجم فایل 17 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 28 مقاله عبادت واقعى در قرآن عبادت صحیح در قرآن مجید به دو صورت مطرح شده است : عبادت ظاهرى ، عبادت باطنى . ــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1 ـ ( هَلْ أَتَاکَ حَدِیثُ الْغَاشِیَةِ * وُجُوهٌ یَوْمَئِذ خَاشِعَةٌ * عَامِلَةٌ نَاصِبَةٌ * تَصْلَى نَاراً حَامِیَةً * تُسْقَى مِنْ عَیْن آنِیَة * لَیْسَ لَهُمْ طَعَامٌ إِلاَّ مِن ضَرِیع * لاَ یُسْمِنُ وَلاَ یُغْنِى مِن جُوع ) [ غاشیه (88) : 2 ـ ( وُجُوهٌ یَوْمَئِذ نَاعِمَةٌ * لِسَعْیِهَا رَاضِیَةٌ * فِى جَنَّة عَالِیَة * لاَ تَسْمَعُ فِیهَا لاَغِیَةً * فِیهَا عَیْنٌ جَارِیَةٌ * فِیهَا سُرُرٌ مَرْفُوعَةٌ * وَأَکْوَابٌ مَّوْضُوعَةٌ * وَنَمَارِقُ مَصْفُوفَةٌ * وَزَرَابِىُّ مَبْثُوثَةٌ )  غاشیه (88) : 8 ـ 16 ] . اول : عبادت ظاهرى ، که البته باید نیت خالص باطن ، آن را همراهى کند ، تا مورد قبول قرار گیرد ، و شامل تکالیف اعضاى ظاهر انسان است که خداى متعال در قرآن به آن امر کرده است : ( أَقِمِ الصَّلاَةَ لِدُلُوکِ الشَّمْسِ إِلَى غَسَقِ اللَّیْلِ وَقُرْآنَ الْفَجْرِ )(1) . «  را از ابتداى تمایل خورشید به جانب مغرب [ که شروعِ ظهرِ شرعى است ] تا نهایت تاریکى شب بر پا دار ، و [ نیز ] صبح را [ اقامه کن ] » . ( وَأَقِیمُوا الْصَّلاَةَ وَآتُوا الْزَّکَاةَ وَارْکَعُوا مَعَ الْرَّاکِعِینَ )(2) . «  و  را بر پا دارید ، و زکات بپردازید ، و همراه رکوع کنندگان رکوع کنید [ که خواندن با جماعت محبوب خداست ] » . ( وَللهِِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلاً )(3) . « و خدا را حقّى ثابت و لازم بر عهده مردم است که [ براى اداى مناسک حج  ]آهنگ آن خانه کنند ، [ البته ] انى که [ از جهت سلامت جسمى و توانمندى مالى و باز بودن مسیر ] بتوانند به سوى آن راه یابند » . ( کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ )(4) . « اى اهل ایمان ! روزه بر شما مقرّر و لازم شده ، همان گونه که بر پیشینیان شما مقرّر و لازم شد ، تا پرهیزکار شوید » . ( اتَّقُوا اللهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِى سَبِیلِهِ )(5) . « اى اهل ایمان ! از خدا پروا کنید و دست آویز و وسیله اى [ از ایمان ، عمل صالح و آبروى مقرّبان درگاهش ] براى تقرّب به سوى او بجویید ; و در راه او جهاد کنید تا رستگار شوید » . ... فضایل اخلاقى در قرآن ( یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ )(2) . « اى اهل ایمان ! [ در برابر حوادث  ]شکیبایى کنید ، و دیگران را هم به شکیبایى وادارید ، و با یکدیگر [ چه در حال آسایش چه در بلا و گرفتارى  ]پیوند و ارتباط برقرار کنید و از خدا پروا نمایید تا رستگار شوید » . ( قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ اسْتَعِینُوا بِاللهِ وَاصْبِرُوا )(3) . « موسى به قومش گفت : از خدا یارى بخواهید ، و شکیبایى ورزید » . ( وَاصْبِرْ فإِنَّ اللهَ لاَ یُضِیعُ أَجْرَ الْمُـحْسِنِینَ )(4) . « و شکیبایى کن که یقیناً خدا پاداش نیکوکاران را تباه نمى کند » . ــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1 ـ بحار الانوار : 67/284 ، باب 56 ، حدیث 6 ; شرح نهج البلاغه : 20/47/418 . 2 ـ آل عمران (3) : 200 . 3 ـ اعراف (7) : 128 . 4 ـ هود (11) : 115 . ( وَعَلَیهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُتَوَکِّلُونَ )(1) . « و [ همه ] توکل کنندگان باید به خدا توکل کنند » . ( فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللهِ إِنَّ اللهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ )(2) . « و چون تصمیم گرفتى بر خدا توکل کن ; زیرا خدا توکل کنندگان را دوست دارد » . ( وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللهُ یُحِبُّ الْمُـحْسِنِینَ )(3) . « و خشم خود را فرو مى برند ، و از [ خطاهاىِ ] مردم در مى گذرند ; و خدا نیکوکاران را دوست دارد » . ...  مقاله عبادت واقعى در قرآن یادداشتی حکیمانه از نلسـون مانـدلا:
من باور دارم؛ که ما مسئول کارهایى هستیم که انجام مى دهیم، صرفنظر از اینکه چه احساسى داشته باشیم.

من باور دارم؛ که دو نفر ممکن است دقیقاً به یک چیز نگاه کنند و دو چیز کاملاً متفاوت را ببینند.

من باور دارم؛ که زندگى ما ممکن است ظرف تنها چند ساعت ت. جانبازان و ایثارگران در کلام ی ارزش فداکارى جانبازها هم، ارزش بسیار والایى است. آنها هم پیش خدا خیلى ارزش دارند. البته باید جانبازهاى عزیز توجه داشته باشند که آن لطف و فیض الهى را براى خودشان، نگه دارند. این امتیاز را دارند که از پل گذشتند و مسئله ى آنها تمام شد. اما جانبازها در این دنیا هستند و با مسایل این دنیا سروکار دارند؛ باید خودشان را خیلى مراقبت کنند. باید خودشان را خیلى حفظ کنند. در این صورت ان شاءاللَّه جانبازان جزو برجستگانِ پیش خداى متعال هستند.
اگر این ایثارگریها نبود، معلوم نبود که کشور، تمامیت ارضى داشته باشد یا نه. امنیت داشته باشد یا نه. دشمن داخل کشور ما باشد یا نه. و آیا چنین امکانى وجود داشته باشد که ى بتواند براى کشور، کار و تلاش کند و سازندگى به وجود آورد.

این که بعضى شهید مى شوند، بعضى جانباز یا اسیر و بعضى هم به سلامت برمى گردند، یک اجر دارد. اینهایى هم که به سلامت برگشتند، این اجرِ در معرض فداکارى قرار گرفتن را دارند. این یک فداکارى و یک اجر است. یک فداکارى دیگر هم، فداکارى خانواده ها، یعنى مادر و پدر یا همسر است که عزیزشان را به میدان جنگ مى فرستند.

جانبازان جزو بندگان محبوب خدا هستند.

جانبازان عزیز در مجاهدتهاى خود بخشى از جسم و سلامتى شان را در راه خدا انفاق د.

جانبازان و مجروحان عزیزمان که واقعاً تجسم فداکاریند، شهیدان زنده اند.

خانواده هاى عزیز اسرا و مفقودین با صبر و تحمل بزرگوارانه ى خود، تلخى اسارت و فقدان عزیزان ملت را قابل تحمل د.

خانواده هاى معظم شهیدان و جانبازان عزیز ارزنده ترین یادگاریهاى دوران حماسه ى دفاع مقدس هستند.

خداوند متعال به شما جانبازان اجر خواهد داد، زیرا شما خودتان را به او تقدیم کردید.

در حقیقت، شما مسئولان کشور و همه ى ما، مدیون آحاد مردم و بخصوص ایثارگران از مردم هستیم که با جان و توان و زحمات خودشان، این امکان را براى ما فراهم د.

در خانواده هاى شما، دو فداکارى مطرح است؛ یکى فداکارى آن رزمنده است؛ آن ى که مى رود و جانش را در میدان جنگ، کف دست مى گیرد. حالا این ى که جانش را کف دست گرفته است، گاهى شهید مى شود، گاهى جانباز مى شود. جانبازها هم از لحاظ ارزش معنوى، در آن حدى که خود آنها کارى را انجام داده اند، مثل هستند. هر دو به جبهه رفته اند. هر دو جانشان را کف دست گرفته اند. هر دو آماده شده اند براى این که در راه خدا فداکارى کنند. اتفاقاً آن یکى به فیض شهادت نایل و این یکى به فیض جانبازى نایل شد. بنابراین از این جهت، هر دو ی انند.

سد واقعى، واقعى و قرآن است. ِ «لن یجعل اللَّه للکافرین على المؤمنین سبیلاً» و «ان الحکم الاللَّه» است. اگر یک ده دایره را اضیق ید و به وسط دایره - به مرکز - نزدیکتر بشوید، ِ «ان اللَّه اشترى من المؤمنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنة» است. ِ شماها است که بدنهایتان پر از ترکش است. بر سرتا پاى شماها نشانه ى عملیات و جنگ و جهاد فى سبیل اللَّه و امثال آن است؛ چه جانبازهاى عزیز، چه خانواده هاى ، چه آنهایى که رفتند و بحمداللَّه زنده و سرحال - به کورى چشم دشمن - برگشتند. مانع اصلى این است.

شما جانبازان به معناى واقعى کلمه «شهید» هستید.

صبر و استقامت جانبازان موجب سربلندى و افتخار است.

من مى خواهم ورزش جانبازان را هم، به طور مؤکّد متذکر شوم. البته، الحمدللَّه ورزش جانبازان خوب بود. الحمدللَّه در میدانها خوب بوده. همین طور که شما گفتید، در المپیک مدالها و افتخارات بیشتر و چهره هاى بهترى ب د؛ اما بخصوص، روى اینها کار ید. علت آن هم این است که جانبازان، سابقه ى جبهه دارند. اینها یک قهرمانى را انجام دادند، یعنى وضع جسمانى آنها، نشان دهنده ى قهرمانى است. کارى است که د و یک پرونده، با اینها همراه است. بنابراین، اینها آن جا امتحان دادند؛ باز هم مى توانند در میدانهاى ورزشى، ان شاءاللَّه امتحان بدهند.

هم خانواده هاى ى عزیزمان و هم خانواده هاى اسراى عزیزمان و هم جانبازان عزیزمان و خانواده هاى گرامیشان، قدر خودشان را بدانند و مطمئن باشند که عمل آنها امروز خیلى ارزش داشته و دارد و تأثیر زیادى براى عظمت داشته و خواهد داشت.

شهید، نعمت شهادت و جرعه ى جام شیرین شهادت را نوشید؛ولى جانباز آن فرصت را نیافت؛ اما رنج زندگى را همواره به جان ید. جانبازان هم شهیدند؛ آنها شهید زنده اند.
آیه شماره 104 از سوره مبارکه آل عمران امت برگزیده متن آیه: وَلْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ترجمه آیه: و باید از میان شما گروهى [مردم را] به نیکى دعوت کنند و به کار شایسته وادارند و از زشتى بازدارند و آنان همان رستگارا. یه حسایی خیلی قشنگن؛ آروم مثل یه خوابِ عمیق! نرم مثل نوازش قطره های بارون روی گونه هات که همزمان بغض هاتُ هم میشوره و میبَره! لطیف مثل وقتی یکی بهت بگه قیمتی هستی .... نگین عزیز شنیدن خبر ازدواجت یه حس قشنگ بود برام! چقدر زمان زود میگذره ... همه خاطرات سه سال دوستیمون رو از روز اول تا همین لحظه مرور .... میدونم که رنگها رو میشناسی و واژه ها . اختصاصی از فایل هلپ نظریه اقامه حدود با و پر سرعت .
 فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ )    قسمتی از محتوای متن 
تعداد صفحات : 23 صفحهنظریه اقامه حدود فرضیه نیابت حقیقى از مهدى در قضاء   در کنار کار عظیمى که فقهاء در اوائل قرن پنجم مبنى بر فتح باب اجتهاد د ، آنها دست به استنباط یک نظریه و فرضیه اى زدند که نقش به سزائى در پیش بُرد فکر سیاسى ى داشته است ، این فرضیه دریچه اى بود که به مرور زمان بزرگ و تکامل یافت.
بالنتیجه آن فرضیه سبب گردید که شیعیان یه از شرط عصمت و نص در ت دست بردارند وبالا ه منجر به دست کشیدن از نظریه (تقیه و انتظار مهدى غائب) و قائل به نظریه ( ) شدند ، این نظریه عبارت از (فرضیه نیابت واقعى براى فقهاء از مهدى در امور قضاء) مى باشد ، خواستگاه این نظریه روایاتى که از اهل بیت نقل شده مبنى بر اجازه دادن به فقهاء در حیات ائمه معصومین به نیابت از آنان منصب قضاء را منند ، و روایات معتمد در این زمینه به شرح ذیل مى باشند: 1 – مقبوله عمر بن حنظله از صادق که مى فرماید: ( شخصى را انتخاب کنید که حدیث ما را روایت کند و حلال و حرام ما را بداند وبا احکام ما آشنا باشد ، اگر او را به عنوان حاکم پذیرفتید من او را به عنوان قاضى نصب مى کنم).
[1] 2 – مشهوره ابى خدیجه از صادق مى گوید: ( شخصى را براى قضاء از میان خود انتخاب کنید که حدیث ما را روایت کرده باشد ، به وى رجوع کنید).
[2] 3 – روایت دیگرى از ابى خدیجه ، در آن مى گوید: ابو عبد الله من را به اصحاب فرستادند ، به من گفت: به آنان بگو : اگر میان خود اختلاف و خصومت افتاد یا در داد وستد با هم اختلاف پیدا کردید ، شما را بر حذر مى کنم که به یکى از فاسقین براى قضاوت روبیاورید ، یکى را از خود انتخاب کنید که دانا به حلال و حرام ما باشد ، که من او را به عنوان قاضى بر شما نصب ، و شما را بر حذر مى کنم به سلطان جائر پناه بیاورید براى قضاوت و حل نزاعات).
[3] این اذنهاى عامى که در عصر ائمه صادر شد که فقهاى شیعه در مجال قضاء در زمان غیبت مى تواند امر قضاء را ممارست کنند و آن را به عنوان استعاره گرفتند ، دو ح با هم شبیه بودند و آن غیبت ، وائمه نمى توانستند همه جا باشند ، بنا به توصیه ائمه آنها یکى را از خود انتخاب کنند تا در مسائل قضاء به وى رجوع شود ، این در ح اول ، و در ح دوم هم به همین شکل بود ، چون شیعیان در عصر غیبت به سرّ مى بردند ، براى حل اختلافات بینى به فقیه و قاضى منتخب خود رجوع مى کنند ، علاوه بر این متکلمین و فقهاء از آن احادیث و اذنها فرضیه (نیابت واقعى از مهدى) را استنباط د.
شیخ مفید در کتاب (المقنعه – الحدود) حق اقامه حدود را فقط به عهده سلطان که منصوب حق تعالى مى باشد دانست ، و آن ائمه هدى از آل محمد (ص) یا منصوب آنها از امراء و حکام مى باشند ، او در عصر غیبت اجازه داد براى هر یکه تواناى قضاء دارد آن را ممارست کند و حدود اقامه کند و خاصه براى فقهاء چون ائمه قضاء را به آنها تفویض د - در صور
با
نظریه اقامه حدود
از دختر جوان و چادری پرسیدند :

از چه نوع آرایشى استفاده مى کنى ؟ گفت : اینها رو به کار مى برم :
.
. . ﺑراى لبانم ........... رﺍﺳﺘگویى

براى صدایم ........... ذکر الله

براى چشمانم .......... ﭼشم پوشى از حرامات

ﺑراى ﺩﺳﺘانم ........ کمک و یارى به مستمندان

براى پاهایم ......... ایستادن براى

براى قامتم ........... سج. ملاک و معیارهای ضروری انتخاب همسرچه بسا، یکى از راه هایى که امروزه براى ارتباط دختر و پسر، وجود دارد، چت یا همان ارتباط اینترنتی است. آنچه که در این زمینه ضروری است، توجه شود این است که اصل چت و ارتباط اینترنتی، در صورتى که منجر و منتهى به گناه نشود، اشکال ندارد؛ امّا با توجه به حساسیت موضوع مهم زندگی یعنی همسر گزینى و شرایط فراوانى که احراز آنها لازم است، به دست آوردن همسر مناسب از این طریق، مشکل به نظر مى رسد؛ مگر اینکه در مراحل بعدى در مورد او تحقیقات رسمى صورت گیرد و فرد از این بابت مطمئن شود که همسر مورد نظر خود را یافته است. از آنجایی که مرحله ازدواج برای هر فردی، نقطه عطف زندگى است و خوشبختى و بدبختى انسان تا حدود بسیاری بستگى به موفقیت و یا ش ت در این امر مهم و حیاتى است، بهتر آن است در انتخاب و گزینش همسر و شریک زندگى بیشتر دقت نمود و تا هنگامی که از شایستگى و لیاقت فرد مورد نظر اطمینان پیدا نشده است، اقدامی صورت نگیرد. بنابراین اگر آشنایى و شناخت طرفین، در اندازه و سطح همان چت باشد، به نظر نمى رسد براى چنین تصمیم سرنوشت سازى، کافى باشد؛ چون طبیعتا خطا و انحراف و غیر واقعى بودن اطلاعات در این روش . . .