ب س م الل ه الر ح م ن الر ح یم اعراف

به نقل از خبرگزاریها در مورد ب س م الل ه الر ح م ن الر ح یم اعراف : 09962229493483559529.jpg تفسیر آیه 170 سوره اعراف وَ الَّذینَ یُمَسِّکُونَ بِالْکِتابِ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ إِنَّا لا نُضیعُ أَجْرَ الْمُصْلِحینَ (170) و انی که به کتاب [ آسمانی ] چنگ درمی زنند و ب ا داشته اند [ بدانند که ] ما اجر درستکاران را تباه نخواهیم کرد. (170)  2.jpg برخی از معجزاتی را که قرآن کریم از آن ها یادکرده است: - سرد شدن آتش بر حضرت ابراهیم(انبیا69) - عصای حضرت موسی که به صورت اژدها در آمد و ید بیضا او(قصص31-31 و نیز نمل10- اعراف 107-108-117) - شتر حضرت صالح(اعراف 73) - معجزات عیسی(ع): خلق پرنده از خاک، شفای ن نای مادرزاد و بیماری پیسی، زنده کرده مردگان و خبردادن از آنچه مردم می خورند و در خانه ذخیره می کن. بسم الله الرحمن الرحیم آیات1 و 2 سوره اعراف نکته ای در باره سوره اعراف از مجموع 29 سوره که با حروف مقطّعه آغاز شده ، بعضی با حروف « الم » و بعضی با حروف « ص» شروع شده است، امّا این سوره با مجموعه « المص» آغاز شده که شاید بیانگر آن باشد که آنچه در تمام آن سوره ها می باشد ، در این سوره نیز هست. عامل سعه صدر 1 . توجّه به قرآن و مفاهیم آن، سبب سع. وَ نَزَعْنَا مَا فِى صُدُورِهِم مِّنْ غِلٍّ تَجْرِى مِن تَحْتِهِمُ الْأَنْهَرُ وَ قَالُواْ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِى هَدَینَا لِهَذَا وَمَا کُنَّا لِنَهْتَدِىَ لَوْلَآ أَنْ هَدَینَا اللَّهُ لَقَدْ جَآءَتْ رُسُلُ رِبِّنَا بِالْحَقِ‏ّ وَنُودُواْ أَن تِلْکُمُ الْجَنَّةُ أُورِثْتُمُوهَا بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ‏ اعراف 43 . باسمه تعالی ی : البته من نمی گویم حجاب در چادر منحصر است ،بلکه می گویم چادر ،هم بهترین نوع حجاب وهم نشانه ی ملی ماست وهیچ منافاتی هم با تحرک زن ندارد و... ابعاد حجاب : 1- بعد ایج یعنی وجوب پوشش بدن . 2- بعد سلبی یعنی حرام بودن خودنمایی در مواجهه با نا محرم انواع حجاب : 1- تحمیلی . 2- تقلیدی . 3- مصلحتی . 4- تعقلی . 5- تعبدی . عفت : یعنی تقوا وخود نگهد. #filesell_pps_div1{margin:5px auto;padding:5px;min-width:300px;max-width:500px;border:1px solid #a9a9a9 !important;background-color:#ffffff !important;color:#000000 !important;font-family:tahoma !important;font-size:13px !important;line-height:140% !important;border-radius:5px;} تفسیر چند آیه از سوره اعراف و حج لینک و ید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 27   تفسیر و ترجمه آیه 97 سوره اعراف أَفَأَمِنَ أَهْلُ الْقُرَى أَن یَ. مزن ز چون و چرا دم که بنده ی مقبل *** قبول کرد به جان هر سخن که جانان گفت که تلمیح است به آیه: «قل لا املک لنفسی نفعا و لا ضرا الا ما شاء الله؛ بگو من مالک سود و زیان برای خود نیستم مگر آنچه را که خدا بخواهد» (اعراف/ 188)، و بسیاری از آیات مشابه دیگر. و بیت چهارم تلمیح است به آیات بسیاری از جمله «آمنوا با لله و رسوله الامی الذی یؤمن بالله؛ پس . به نام هستی بخش مطلق
تفسیر اسما الله نام های خداوند متعال
ذکر کثیر آن است که دل و زبان و تمام اعضا و جوارح انسان ذاکر باشد . ی که ذاکر شد عمل می کند هرآنچه را که خدا امر کرده و ترک می کند هرآنچه را که خدا نهی کرده و اینجاست که او واجد مقام بندگی خدا می شود ، مقامی که پیغمبر اکرم (ص) به آن افتخار می کند . پس ذاکر ی است که به یاد خدا باش. حکایت های گلستات پادشاهى با نوکرش در کشتى نشست تا سفر کند، از آنجا که آن نوکر نخستین بار بود که دریا را مى دید و تا آن وقت رنجهاى دریانوردى را ندیده بود، از ترس به گریه و زارى و لرزه افتاد و بى تابى کرد، هرچه او را دلدارى دادند آرام نگرفت ، ناآرامى او باعث شد که آسایش شاه را بر هم زد، اطرافیان شاه در فکر چاره جویى بودند، تا اینکه حکیمى. سوره اعراف آیه 3 ترجمه: آنچه را از جانب پروردگارتان به سوی شما نازل شده ، پیروی کنید و از س رستانی جز او پیروی نکنید چه اندک پند می پذیرید.(3) تفاوت آیه 2 و 3 سوره اعراف آیه ی قبل، وظیفه ی صل الله علیه و آله را در انذار و تذکّر بیان کرد و این آیه وظیفه ی امّت را در اطاعت و تبعیّت . آن آیه از صل الله علیه و آله «سعه صدر» می خواست ، اینجا از امّ. به هنگام شنیدن تلاوت قرآن خاموش باشید: این سوره (سوره اعراف) با بیان عظمت قرآن آغاز شده، و با آن پایان مى‏پذیرد، در این آیه دستور مى‏دهد: «هنگامى که قرآن تلاوت مى‏شود، با توجه، به آن گوش دهید و ت باشید، شاید مشمول رحمت خدا گردید» (وَ إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ). (آیه 204)اعراف - ا. اختصاصی از هایدی تحقیق در مورد تفسیر چند آیه از سوره اعراف و حج 27 ص با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 27 تفسیر و ترجمه آیه 97 سوره اعرافأَفَأَمِنَ أَهْلُ الْقُرَى أَن یَأْتِیَهُمْ بَأْسُنَا بَیَاتاً وَهُمْ نَآئِمُونَترجمه : آیا مردم قریه ها پنداشتند از اینکه عذاب ما شب هنگام که به خواب رفته اند بر سر آنها بیاید ، در امانندتفسیر المیزان :کلمه « بیات » و همچنین « تبییت » به معناى شبیخون و شبانه بر سر دشمن تاختن است ، که یک نوع مکر به شمار مى رود، براى اینکه شب ، هنگام ن و آسایش انسان است ، و طبع آدمى متمایل به استراحت و صرفنظر از هر کار دیگرى است .این جمله متفرع بر ما قبل خود ذکر شده ، و بنابراین ، معنایش این مى شود که : وقتى حال جمعیت ها اینچنین بوده که با رسیدن نعمت هاى مادى و محسوس ، مغرور و از عالم ماوراى حس غافل مى شدند، عذاب خدا بدون اطلاع قبلى آنان و بطور ناگهان ، همه را نابود مى کرده ، آیا با این حال جمعیت ها مى توانند از عذابى که شبانه و در حال خواب آنها را از بین ببرد ایمن بوده باشند؟.ترجمه و تفسیر آیه 99 سوره اعرافأَفَأَمِنُواْ مَکْرَ اللّهِ فَلاَ یَأْمَنُ مَکْرَ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْخَاسِرُونَترجمه : آیا پنداشتند که از مکر خدا در امانند ? از مکر خدا جز زیانکاران ایمن ، ننشینندتفسیر المیزان :کلمه « مکر» به معناى این است که شخصى دیگرى را غافل گیر کرده و به او آسیبى برساند، این عمل از خداى تعالى وقتى صحیح است که به عنوان مجازات صورت بگیرد، انسان معصیتى کند که مستحق عذاب شود، و خداوند او را از آنجایى که خودش نفهمد معذب نماید و یا سرنوشتى براى او تنظیم کند که او خودش با پاى خود و غافل از سرنوشت خود بسوى عذاب برود، و اما مکر ابتدایى و بدون اینکه بنده معصیتى کرده باشد، البته صدورش از خداوند ممتنع است ، و ما این معنا را مکرر خاطرنشان کرده ایم .نکته بسیار لطیفى در این سه آیه یعنى آیه « افامن اهل القرى » و آیه « او امن اهل القرى » و آیه « افامنوا مکر الله » بکار رفته و آن این است که در دو آیه اول فاعل « امن » را اسم ظاهر (اهل القرى ) آورده ، با اینکه ممکن بود در آیه دومى ضمیر بیاورد و بفرماید: « اوامنوا» لیکن این کار را نکرد تا ضمیر در آیه سومى که فاعل فعل است به هر دو آیه برگشته و در نتیجه جمعیت هلاک شده در خواب غیر از جمعیتى به حساب آید که در ح غفلت و لعب دستخوش عذاب شدند.
با
تحقیق در مورد تفسیر چند آیه از سوره اعراف و حج 27 ص
آیه شماره 204 از سوره مبارکه اعراف حرمت قرآن (احترام به قرآن)
وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُواْ لَهُ وَأَنصِتُواْ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ
ترجمه : و چون قرآن خوانده شود گوش بدان فرا دارید و خاموش مانید امید که بر شما رحمت آید
آیت الله شهید دستغیب"رحمة الله" باید دانست که ایمان برای روان،به منزله ی غذای مناسب برای بدن است. همانطور که اگر غذای بدن نرسد،تمام قوای نباتی و حیوانی،ضعیف میشود واز کار می افتد تا بالا ه شخص میمیرد. همچنین روان بی ایمان،به بیماریهای روانی دچار و در نتیجه جهت انسانیتش ضعیف و از زندگی پاکیزه و بی بهره میگردد تا جایی که از عالم انسان. در مورد انی که نمی فهمند و کو کورانه عملی را تقلید می کنند یا انجام می دهند در سوره اعراف آیه 179خداوند می فرماید: در حقیقت بسیاری از جنیان و آدمیان را برای برزخ آفریدیم (چرا که) دل هایی دارند که با آن (حقایق را) دریافت نمی کنند و چشم هایی دارند که با آن ها نمی بینند و گوش هایی که با آن ها نمی شنوند ، آن ها مانند چهار پا هستند بلکه گمراه تر . "...خدایا ما را بر انچه از روی فراموشی یا خطا کردیم مواخذه نکن ..." بقره ۲۸۶ اشاره نمودن به فراموش پند ها و معارف توسط افراد مانند خیانتکار -ستمکار : مائده ۱۳-۱۴- انعام 44-اعراف ۱۶۵ ایجاد فراموشی از روشهای است .انعام ۶۸-مجادله ۱۹ اشاره به فراموش نمودن وعده های خداوند مثل قیامت و حسرت افراد در قیامت. اعراف ۵۳ "...منافقان خدا را فراموش د و خدا . تکرار خارق العاده در بقره ، شعری و اعراف + نوشته شده در پنجشنبه بیست و نهم داد ۱۳۹۳ ساعت 17:59 شماره پست: 61 به اعداد 93 و193 و 293 توجه فرمائید: در سورۀ بقره 193 آیه به حرف «ن» 93 آیه هم به حرفی غیر از «ن» ختم شده است. جالب آنکه از اول قرآن تا پایان سورۀ بقره 293 آیه داریم. . 293 ------- 193 ------- 93 در سوره شعری هم 193 آیه به حرف «ن» ختم می شود و 34 آیه به حرفی غیر از «ن» . 193 =193
این در ح ی است که در سوره یوسف برع بقره دقیقا"
93 آیه به حرف «ن» ختم می شود.(در بقره 93 آیه به ن ختم
نمی شود.) 93 = 93 در سورۀ اعراف هم درست مانند بقره و شعری دقیقاً 193 آیه به حرف نون ختم می گردد. در بقره 23 آیه به حرف «ر» ختم می شود شماره آیات مذکور عبارتند از : -265-259-237-234-233-210-201-175-167-148-126-120-110-109-107-106-20 285-284-276-273-271-270 نکته کنکوری: در سوره بقره 193 آیه به حرف نون ختم می شود. در سوره شعری 193 آیه " " " " " " " " " " " " " " در سوره اعراف 193 آیه " " " " " " " " " " " " " " در سوره یوسف 93 آیه " " " " " " " " " " " " " "
امّا درسوره بقره " " " " " " " " " " " " " " " نمی شود. 193=193= 193 93=93 293 نکنه کنکوری : تعداد تکرار " لا " در بقره دقیقا" دو برابر تعداد تکرار "لا " در آل عمران است. لا در بقره 68 بار و در آل عمران 34 بار تکرار شده است. 2= 34 : 68 تعدادتکرار «لا» در دو سورۀ متوالی نساء و مائده ی ان است. . 28 = 28 «لا» در انعام و توبه هم ی ان است. نکته کنکوری: هُوَ : در بقره 13بار و در آل عمران هم 13بار تکرار شده است . 13=13 [282-255-249-222-163-148-120-96-61-61-54-37-29 : 2] [180 0-165-78-78-78-78-37 -7-6-6-2 : 3] آیا میدانید «هُوَ» در سورۀ 6 ، 11 بار و در سورۀ 11 هم 6 بار تکرار شده است ؟!
ابجد هُوَ 11 بوده و در سورۀ انعام هم 11بار تکرار شده است. مشروط به ذکر منبع (رفرنس);کپی برداری بلامانع است. «وَلَمّا جآءَ مُوسی لِمِیقاتِنا وَکَلَّمَهُ رَبُّهُ قالَ رَبِ ّ أَرِنِی أَنْظُرْ إِلَیْکَ قالَ لَنْ تَرانِی وَلکِنِ انْظُرْ إِلَی الجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَکانَهُ فَسَوْفَ تَرانِی....»(۱) خدا دیدنی نیست...حتی برای موسی...خدا را باید همین دور و برها جست و جو کرد، حتما که نباید کوه جابه جا شود...مثلا همین که مادر هست...یعنی خدا هم ه. درصحنه بعدی داستان، انسانهایادرکنارانبیایامقابل آن ها هستند. أَن لَّعْنَةُ اللَّـهِ عَلَى الظَّالِمِینفضا بسیار سنگین و ترسناک است.اعراف،درتفاسیر مختلف به افراد مختلفی تعبیر شده اند. برخی معتقدند که اینان ترازوی عملشان به هیچ سمت سنگین نشده و منتظر عفو الهی هستند.طبق نظری دیگر، این ها افرادی بلندمرتبه از امت ها هست. پس آنگاه به کیفر کفرشان- بر آنها طوفان و ملخ و شپش و وزغ و خون آن نشانه های آشکار (قهر و غضب) را فرستادیم باز طریق کبر و گردنکشی پیش گرفتند و قومی گنا ار بودند." و تفسیر علمی خون در آیه 133 سوره اعراف این مقاله نگرشی علمی بر تفسیر آیه 133 سوره اعراف است که با پدیده طبیعی "redtide" ردتاید"(خون شدن یا قرمز شدن آب) تطبیق داده می شودکه در ادامه به آن خواهیم پرداخت یکم طولانیه ولی خیلی جالبه از دستش ندید.
(به ادامه ی مطلب مراجعه کنید) ابان بن تغلب از صادق (علیه السلام) نقل کرده است که فرمودند: «فکر می کنی خداوند به عده ای مال داده، به خاطر احترام به آن ها و به عده ای نداده، برای این که نزد او خوار هستند؟!
هرگز چنین نیست!
بلکه مال، مالِ خداست، آن را نزد افراد به امانت گذاشته و به آن ها اجازه داده است تا به اندازه بخورند، به اندازه بنوشند، به اندازه بپوشند، به اندا. یک آیه از سوره اعراف با صدای عبدالباسط که بخشی از یک تلاوت رادیویی مفقود است که حسب معلومات مال رادیو دمشق هست که و جز تلاوتهای فوق العاده خمسینات است. متاسفانه بجز 5 دقیقه، چیز دیگه ای از این تلاوت موجود نیست و اولین بار این مقطع را در انتهای یکی از فایل های موجود در مکتبة قناوی دیدم. ظاهرا یک نفر یه تلاوتی روی نوار داشته بعد چند دقیقه آ نوار را با این تلاوت پر کرده و نمیدونست در آینده این تلاوت یکی از آرزوهای دوستداران عبدالباسط میشه... دو سال پیش شخصی به نام شیخ عمری از اردن چند تا نوار اصلی به آقای الشعلان فرستاد که همین 5 دقیقه هم روی نوار ایشون بود (احتمالا اولین ی بوده که این تلاوت را ضبط کرده) با این تفاوت که فقط 3 ثانیه از اینی که ما تا حالا داشتیم کامل تر بود!!
روی ع کلیک کنید قَالَ اخْرُجْ مِنْهَا مَذْءُومًا مَّدْحُورًا ۖ لَّمَن تَبِعَکَ مِنْهُمْ لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنکُمْ أَجْمَعِینَ (18) خدا گفت: از این مقام بیرون شو که تو نکوهیده و رانده درگاه مایی، هر که از فرزندان آدم تو را پیروی کند جهنم را از تو و آنان به یقین پر می گردانم لینک * توضیح ع : این ع در تاریخ 10/23/1986 در شهر ارمنت مصر (عبدالباسط متولد یکی از روستاهای شهر ارمنت است) گرفته شده. ظاهر ع نشون میده به عنوان شاهد احتمالا یک ازدواج داره امضا میکنه. الله اعلم... سوره اعراف آیه 14 و 15 ترجمه: (ابلیس، به جای توبه و عذر خواهی ) گفت: تا روزی که مردم برانگیخته می شوند، مرا مهلت بده. (14) (خداوند) فرمود: همانا تو از مهلت یافتگانی. (15) ابلیس را بهتر بشناسیم 1 . خواسته ی ابلیس، مهلت تا روز قیامت بود، این آیه مشخّص نمی کند تا چه زمانی به او مهلت داده شد، امّا از آیه 38 سوره ی حجر و آیات 80 و 81 سوره ی «ص» استفاده می . اختصاصی از یاری فایل معاد و جهان پس از مرگ با و پر سرعت .
معاد و جهان پس از مرگ
 معاد و جهان پس از مرگ  لینک پرداخت و در "پایین مطلب"  فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)  تعداد صفحات;23 90 اسم از اسامی قیامت از دیدگاه قرآن  ((یوم ال )) براساس آیه 45 سوره یونس  ((یوم القیامت الساعه)) براساس آیات 186 و187 اعراف  ((یوم النسیان )) بر اساس آیات 51 اعراف و 126 طه   ((یوم البشارت و بریک)) براساس آیات 13 حدید و 35 نحل  ((یوم الشماتت وال ماس)) براساس آیات 50 مومن و98 انبیا  ((یوم الشفاعت)) براساس آیات 46 بقره و 53 اعراف  ((یوم الشهادت)) براساس آیات 138 بقره 19 و20 و21 فصلت   ((یوم الندامت)) بر اساس آیه 55 یونس  ((یوم العداوت)) براساس آیات 162 و163 بقره و31 فرقان  ((یوم عظیم وکبیر))  بر اساس آیه 16 یونس   ((یوم الجزا)) بر اساس آیات3 حمد و 12 حج   ((یوم الخسران))  بر اساس آیات 46 یونس و 25 هود    ((یوم الوفود و الورود)) بر اساس آیات84 مریم و 101 هود    ((یوم الفصل)) بر اساس آیات 59 یس و17 عم   ((یوم الجمع)) بر اساس آیات 87 نسا و 109 مائده                                       ((یوم الخشوع و سلیم)) بر اساس آیات 28 و29 نحل و108 طه   ((یوم الامر)) بر اساس آیات 43 و44 ن والقلم  ((یوم الحسرت و اسف))  بر اساس آیات 28 انفال و 32 انعام  ((یوم الذلت))  براساس آیات 28 یونس و 20 صافات   ((یوم القضاوت والحکومت))بر اساس آیات 63 انعام و 73 مریم و 95 نحل  ((یوم الظلمت)) بر اساس .آیات10 و 11 دخان و 14 حدید                     

با
معاد و جهان پس از مرگ
سوره مبارکه اعراف آیه شریفه 126 رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَتَوَفَّنَا مُسْلِمِینَ معنای آیه: پروردگارا، بر ما صبر و شکیبائی فرو ریز و ما را تا پایان زندگی مسلمان قرار ده پیام آیه: مومنان در برابر خواسته ی باطل فرعون ها، مقاومت می کنند و همین را از خداوند طلب می کنند. مقاومت در برابر ستمگران ش ت آنان را نوید می دهد چون بر باطل اند. آزار و اذیت طاغوت ها، نباید مومنان را از راه حق بیرون سازد. f5.png 19 نکته ی قرآنی 1*آیه بشارت به مستضعفین(ونرید ان من علی الذین استضعفوا...)درچه سوره ای است:سوره قصص(آیه5). 2*آیه شهیدان زنده اند(ولاتحسبن الذین قتلوا...)درچه سوره ای است:سوره آل عمران(آیه169). 3*آیه اضطرارودرماندگی(امن یجیب المضطراذادعاه...)درچه سوره ای است:سوره نمل(آیه62). 4*آیه تهیه نیرو وآمادگی(واعدوا لهم مستطعتم من ...)درچه سوره ای است:سوره ا. قرآن جنگ و زن : از صادق (علیه السلام) روایت شده است که هر در هر ماه، سوره های انفال و توبه را قرائت کند، هرگز گرفتار نفاق نخواهد شد و از شیعیان حضرت علی (علیه السلام) خواهد بود.سوره مبارکه «انفال» هشتمین سوره قرآن کریم است که پس از سوره اعراف و قبل از سوره توبه در قرآن کریم قرار دارد. بسم الله الرحمن الرحیم
گروه مباحثه: موذنی و علیزاده
محورهای به دست آمده از کلید سوره کوثر:
1.      ارکان مفهومی کوثر:
a.      خیر کثیر
b.     فزونی یافتن(برکت)
2.     عوامل ایجاد و تداوم کوثر
ُؤْتِی الْحِکْمَةَ مَنْ یَشاءُ وَ مَنْ یُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْراً کَثیراً و. از ماه ها پیش نذر تا روزی دو صفحه قران با معنی بخونم ، خب گاهی خوندم گاهی نخوندم اما سهیه امروز من اغاز سوره ی اعراف بود . وقتی من معنی ایات رو میخوندم فقط اشک میریختم جایی رسید که من قسمت های عربی رو که میخوندم بدون اینکه معنی شو بدونم اشک میریختم .. دلم خیلی لرزید . بغضم از ایه 12 ترکید که برای اینکه خودش رو برتر دونسته سجده نکرده و از خ. قالا ربنا ظلمنا أنفسنا وإن لم تغفر لنا وترحمنا لن ن من الخاسرین (اعراف:23) اینکه بدانی خطا کرده ای... اینکه بدانی هیچ دری جز در خانه او برای چون تویی باز نیست... اینکه بدانی فقط و فقط او می تواند تو را ببخشد... همین ها گواه وجود خدایند عالم (ذّر) روح این عالم است که آن را (عالم غیب ) نیز مى گویند. توضیح اینکه : هر موجودى دو وجه دارد: وجه الى الله که زمان و تدریج در آن راه ندارد؛ و وجه بغیره ، که در آن تدریج و زمان (با مقایسه موجودات به یکدیگر) راه دارد. خداوند متعال مى فرماید: انما امره اذا اراد شیئا، ان یقول له کن ، فی (یس : 82)
تنها کار خداوند وقتى بخواهد چیزى را ایجاد کن. images (2).jpg علی چرا امشب بهر عبادت بر نمی خیزد چرا شیر خدا از بهر طاعت بر نمی خیزد سوال مسابقه شماره 8 در کدام سوره قران از جنگ احد یاد شده است 1-ال عمران 2- توبه 3- اعراف 4- طه جواب گزینه 1 ال عمران اسامی برندگان 0309***0917 2-3478***0917 3-0522***0917 4-4121***0915  کوتاه و خواندنی درباره ی سوره های قرآن سوره های قرآن، از نظر کوتاهی و بلندی، به سه دسته تقسیم می شوند: 1. «سبع الطول» : (هفت سوره ی بلند) در قرآن کریم هفت سوره با نام های: 1. بقره 2. آل عمران 3. نساء 4. مائده 5. اعراف 6. انعام 7. انفال، بلند ترین سوره های قرآن را تشکیل می دهند. 2. «سور المثانی» : (سوره های نه بلند و نه کوتاه) این سوره ها نه مثل بقره و آل عمران و ... بسیار بلند و نه مانند سوره های کوثر، والعصر، نصر و ... کوتاه هستند، بلکه از حد وسط و میانه برخوردار می باشند و مردم عرب، آنها را، در هایشان تلاوت می د و در قرآن به سوره ی 49 (حجرات) خاتمه می یابد. 3. «سور المفصلات» : (سوره های کوتاه و سوره های فصل) این قبیل سوره های قرآن، به صورت فصل ، فصل و کوتاه بوده و در بین آنها (بسم الله) زیاد دیده می شود. گروهی از سوره های قرآن هم با «حم» آغاز شده اند به «سور حوامیم» مشهورند. سوره هایی که با «الم» آغاز شده اند، روی هم سوره های (الف _ لام _ میم) خوانده می شوند که عبارتند از: 1. بقره، 2. آل عمران، 3. اعراف، 4. عنکبوت، 5. روم، 6. لقمان، 7. سجده. بعضی سوره ها با کلمه ی «سبّح» و یا «یسبح» آغاز شده اند، روی هم، «مسبّحات» لقب گرفته اند که این سوره ها عبارتند از: 1. اسراء، 2. حدید، 3. ، 4. صف، 5. ، 6. تغابن، 7. اعلی. گروهی نیز با «الر» شروع می شوند و روی هم، سوره های (الف _ لام _ راء) نام دارند. که این سوره ها عبارتند از: 1. یونس، 2. هود، 3. یوسف، 4. رعد، 5. ابراهیم، 6. حجر. سوره هایی که دارای سجده ی واجب هستند ، «سور عزائم» نام دارند که عبارتند از: 1. سجده، 2. فصلت، 3. علق، 4. نجم در قرآن، چهار سوره ی کوتاه وجود دارد که با «قل» شروع می شود و روی هم رفته، آنها را «چهار قل» می گویند که عبارتند از: 1. کافرون، 2. توحید، 3. فلق، 4. ناس. سوره هایی که در اول آنها «طس» و یا «طسم» آمده است، «طواسین» نام دارند که عبارتند از: 1. شعراء، 2. نحل، 3. قصص. دو سوره ی فلق و ناس که هر دو با «قل اعوذ» شروع می شوند و انسان، با خواندن آنها به خدا پناه می برد «معوذتین» نامیده می شوند. منبع: مجله ی بشارت شماره 61 /خ
(( دین و شه)) سوره اعراف آیه 23 " ربنا ظلمنا انسنا وان لم تغفر لنا وترحمنا لنکوتن من الخاسرین " " خدایا ما بر خویش ستم کردیم و اگر ما را نبخشی وبه ما رحمت و رافت نفرمایی سخت از زیانکاران شده ایم " از علی (ع)- " اخلاق ی " " مهربانی با مردم را پوشش دل خویش قرار ده ، وبا همه دوست و مهربان باش مبادا هرگز ، چونان حیوان شکاری باشی که خوردن آنان را غنیمت دانی ؛ زی. سوره اعراف آیه 23 " ربنا ظلمنا انسنا وان لم تغفر لنا وترحمنا لنکوتن من الخاسرین " " خدایا ما بر خویش ستم کردیم و اگر ما را نبخشی وبه ما رحمت و رافت نفرمایی سخت از زیانکاران شده ایم " از علی (ع)- " اخلاق ی " " مهربانی با مردم را پوشش دل خویش قرار ده ، وبا همه دوست و مهربان باش مبادا هرگز ، چونان حیوان شکاری باشی که خوردن آنان را غنیمت دانی ؛ زی. عد برترین فضلیت جنگ و زن : عد برترین فضلیت انسانی است که تکلیف هر انسان و جامعه ای رسیدن به آن است تا انسانی عادل و جامعه ای عادلانه ای تحقق یابد. عد در میان اه عقلانی و وحیانی، برترین است؛ چرا که انسان عادل و جامعه معتدل همان غایتی است که عقل و وحی می جوید و تحقق آن را خواستار است.(حدید، آیه ۲۵؛ نساء، ایه ۱۳۵؛ مائده، آیات ۸ و ۴۲؛ اعراف، آیه ۲۹؛ یونس، ایات ۴ و ۴۷ و آیات دیگر) نیکو شدن سیرت : اگر ی با ایمان این سه آیه را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن برانگشتر خاتم نقش کند هر این انگشتر را با خود نگاه دارد سیرت و خلق او نیکو گردد و مصالح مردم به دست او جاری گردد آیات یک الی سه سروه اعراف : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ المص ﴿۱﴾ کِتَابٌ أُنزِلَ إِلَیْکَ فَلاَ یَکُن فِی صَدْرِکَ حَرَجٌ مِّنْهُ ل. انگشترى : حس زیبایى و گرایش به جمال یکى از احساسهاى چهارگانه است که دست آفرینش در نهاد انسان قرار داده ، خداوند تبارک و تعالى آسمانها را به ستارگان و زمین را به درختان و سبزه زارها و گلهاى زیبا تزیین نموده و آراسته تا به زندگى بشر لطافت و شیرینى خاصى ببخشد . قرآن به مسلمانان دستور مى دهد که در مراکز عمومى بسان مسجد با زینت و آرایش حاضر شوندیا بَنی آدَمَ خُذُوا زینَتَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِدٍ …اعراف آیه ۳۱و در روایتى صادق علیه السّلام مى فرمایند : اِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْجَمَالَ وَ َّجَمُّل خداوند جمال و زیبایى را دوست دارد(وسائل الشیعة ج۵ ص۷۹) اولین نژاد پرست است و فرزندان آدم را با گناه خودش به جان هم میاندازد...

«قالَ ما مَنَعَکَ أَلاّ تَسْجُدَ اِذْ أَمَرْتُکَ قال أَنَا خیرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنی مِن نّار و خَلَقْتَهُ مِنْ طِین;(اعراف،12) ] خداوند به او[ فرمود: در آن هنگام که به تو فرمان دادم، چه چیز تو را مانع شد که سجده نکنی؟ گفت من از او بهترم. مرا از آتش و او را از گِل آفریده ای!»
وای بر نژاد پرستان... صادق(علیه السلام) مى فرماید: پدرم حضرت باقر(علیه السلام) به من فرمود: پسرم! در دهه نخست از ماه ذى الحجّه، هر شب میان مغرب و عشا این دو رکعت را ترک مکن: در هر رکعت سوره حمد و سوره قل هو الله را مى خوانى، پس از آن این آیه (آیه 142 سوره اعراف) را مى خوانى: وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثینَ لَیْلَةً، وَ أَتْمَمْناها بَعَشْر، فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ و. 1ـ صادق(علیه السلام) مى فرماید: پدرم حضرت باقر(علیه السلام) به من فرمود: پسرم! در دهه نخست از ماه ذى الحجّه، هر شب میان مغرب و عشا این دو رکعت را ترک مکن:
در هر رکعت سوره حمد و سوره قل هو الله را مى خوانى، پس از آن این آیه (آیه 142 سوره اعراف) را مى خوانى:

گفتگوی اهل بهشت و اهل دوزخ با توجه به آیات ۳۵ - ۳۶ و ۴۴ - ۴۵ سوره اعراف

♦ اهمّیّت زام به امور شرعی برای رهایی از عذاب ا وی
♦ یکی از بزرگترین ظلمها، ظلم به نفس است.
♦ معنای ظلم به نفس با توجه به زندگی شبث ابن ربعی و عمر بن سعد علیهما اللعنة

اسدی گرمارودی
مدت زمان: ۷:۵۳
کد فایل: f9507061
کانال مواعظ حکیمانه: @mavaez فایل اسراف و قناعت چنان خور،که نایدت درد و گداز چنان بخش، کت نفکند در نیاز(اسدی) *بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید،خدا اسراف کنندگان را دوست ندارد.«اعراف/31» * در کار خیر اسراف نیست.«حضرت محمد (ص)» * دادن ثروت در غیر مورد استحقاقش ، اسراف است.«حضرت علی (ع)» *اسراف،دارایی زیاد را هم نابود می سازد.«حضرت علی(ع)» * به آن چه داده شده قانع باش، تاحس. سوره اعراف آیه 8 و 9 ترجمه: و در آن روز (قیامت) سنجش( اعمال بر پایه ی ) حقّ است. پس هر کارهای سنجش شده اش سنگین باشد، پس آنان همان رستگارانند. (8) و هر ، اعمال وزن شده اش سبک باشد، پس آنان انی هستند که به خود زیان زدند ، زیرا ( با انکار خود، ) به آیات ما ستم می د. (9) میزان حق است 1 . «میزان»، وسیله ی سنجش است. 2 . میزان روز قیامت حقّ و حقیقت است. در آ. در این بیانیه ,هیچ خ وجود ندارد و شایسته پرستش نیست جزء خ که محمد فرستاده و او است ,از مسلمانان خواسته شده است که تمامی احکام تعیین شده توسط الله و رسولش(ص) را بپذیرند, یک وحی از جانب خدا است با یک قانون کامل برای زندگی که می گوید چه خوب و چه بد است: و هر دو راه [خیر و شر] را بدو نمودیم(البلد 10) همانان که از این فرستاده درس نخوانده که [نام] او را نزد خود در تورات و انجیل نوشته مى‏یابند پیروى مى‏کنند [همان ى که] آنان را به کار پسندیده فرمان مى‏دهد و از کار ناپسند باز مى‏دارد و براى آنان چیزهاى پاکیزه را حلال و چیزهاى ناپاک را بر ایشان حرام مى‏گرداند و از [دوش] آنان قید و بندهایى را که بر ایشان بوده است برمى‏دارد پس انى که به او ایمان آوردند و بزرگش داشتند و یاریش د و نورى را که با او نازل شده است پیروى د آنان همان رستگارانند (اعراف 157). میدونین ما چیزی به نام ادیان نداریم.و فقط دین است.این قضیه سر دراز دارد اما همین بس که دریچه ای را از قران باز کنیم و بخوانیم که: " گفتند(قوم موسی به فرعون) باکی نیست ما بسوی پروردگارمان باز میگردیم و تو از ما انتقام نمیگیری مگر برای اینکه ما به ایات پروردگارمان ایمان اوردیم. بار الها بر ما صبوری ببار و ما را مسلمان بمیران......126 اعراف
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین باری الخلائق اجمعین والصلوش والسلام علی عبدالله‏
و رسوله و حببه و صفیه ، و حافظ سره ومبلغ رسالاته سیدنا و نبینا و مولانا
القاسم محمد ( ص ) و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین اعوذ بالله‏
من ال الرجیم :
« ربنا ظلمنا انفسنا و ان لم تغفر لنا و ترحمنا لن ن من الخاسرین
( 1 ) .
بحث ما در شب گذشته درباره توبه بود . عرض کردیم که توبه اولین منزل‏
اهل سلوک و اهل عبادت و عبودیت است . اگر ی آهنگ تقرب نزد
پروردگار را داشته باشد ، برای اینکه خود را آماده کند باید از گذشته‏
سیاه وتیره خود باز گردد وتوبه کند .
وعده که توضیحی را که وجود مقدس علی ( ع ) درباره توبه داده است‏
و در آن حقیقت و شرایط و مرحله کمال توبه را توجیه پاورقی :
1 - سوره اعراف ، آیه . 23 137 اسراف و قناعت چنان خور،که نایدت درد و گداز چنان بخش، کت نفکند در نیاز(اسدی) *بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید،خدا اسراف کنندگان را دوست ندارد.«اعراف/31» * در کار خیر اسراف نیست.«حضرت محمد (ص)» * دادن ثروت در غیر مورد استحقاقش ، اسراف است.«حضرت علی (ع)» *اسراف،دارایی زیاد را هم نابود می سازد.«حضرت علی(ع)» * به آن چه داده شده قانع باش، تاحسابت بر تو سبک شود.«حضرت محمد (ص)» *میوه ی قناعت،آسودگی و راحتی است.«حضرت علی(ع)» * توانگری به قناعت است،نه به بضاعت."سعدی" قطره قطره جمع گردد ، وانگهی دریا شود. اختصاصی از یاری فایل تحقیق اِفْتِرا با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 11 مقدمهاِفْتِرا، واژه ای قرآنى که در معارف گوناگون ى به کار رفته ، و از آن نسبت دروغ اراده شده است .این واژه در قرآن کریم دهها بار به شکلهای مصدری ، فعلى و اسمى آمده ، و مراد از آن دروغ پردازی و نسبت دادن امری برساخته و دروغین به خداوند است . واژة افترا گاه تنها به کار رفته ، و گاه با واژه هایى چون کذب ، بهتان ، اِفک و اثم همراه است و در موارد متعددی نیز با واژه های کذب و ظلم یک حوزة معنایى را شکل داده است (مثلاً انعام /6/21، 93، 144). افترا یکى از رذایل اخلاقى است که در قرآن کریم و روایات ، سخت نکوهیده شده ، و از بزرگ ترین و زشت ترین گناهان به شمار رفته است . این صفت از ویژگیهای بارز مشرکان و کافران و تکذیب کنندگان خداوند و رس (ص ) محسوب شده است .در قرآن کریم ، افترا از اقسام دروغ به شمار آمده است (نحل /16/ 105؛ هود/11/18). طبرسى که خواسته میان کذب و افترا تفاوتى قائل شود، بر آن است که سخن دروغ گاه ساختة خودِ فرد است و گاه به پیروی از دیگری ، ولى افترا دروغى است که همواره انسان از پیش خود برمى سازد (3/157). در کاربردهای قرآنى ، تفاوت دیگری میان دروغ و افترا مى توان تصور کرد، یعنى دروغ گاهى به صورت انکار صریح رس ان نمود پیدا مى کند که از آن با واژة «تکذیب » در قرآن تعبیر مى شود و گاه اموری ساختگى به خداوند نسبت داده مى شود که آن را «افترا» مى خوانند (نک: انعام /6/93؛ نیز ایزوتسو، 124- 125).زشتى تکذیب و افترا ی ان است و این دو از ویژگیهای مشرکان و کافرانى است که پیوسته به دشمنى حق و وحى برخاسته اند و آیات و معجزات ان را سحر خوانده اند (انعام /6/21؛ اعراف /7/37؛ یونس /10/17؛ عنکبوت /29/68). این گروه بى تردید به روز جزا ایمان ندارند و همواره در مسیر الهى مانع ایجاد مى کنند؛ از این رو، خداوند برای اینان در دنیا ذلت و خواری ، و در آ ت کیفری بزرگ مقدّر کرده است (اعراف /7/53؛ هود/11/18-21).قرآن کریم برای ارائة معنى روشن و محسوس از افترا، مصادیق گوناگونى از آن را در حوزة عمل و عقیده نشان داده است . آشکارترین مصادیق افترا، شرک ، بت پرستى و پیروی از سنتهای جاهلى است (نساء/4/48؛ انعام /6/137-140؛ اعراف /7/152؛ احقاف /46/28).مشرکان قرآن را دروغ پردازی مى دانستند (سبأ/34/8؛ شوری / 42/24) و آیات آن از منظر آنان سحر، اِفک ، شعر و...، و (ص )، مفتری بود (سبأ/34/43؛ نحل /16/101). قرآن ضمن ردّ ادعای مشرکان ، بر نزول آیات از جانب پروردگار تأکید مى ورزد (یوسف / 12/111؛ یونس /10/37) و منکران را به تحدّی فرا مى خواند که اگر قرآن ساختة محمد(ص ) است ، شما نیز همانند آن را بیاورید (نک: هود/11/13؛ یونس /10/38). در قرآن واژه هایى مثل افک ، بهتان ، رمى محصنات که در آنها معنى نسبت ناروا و دروغ به دیگری دادن نهفته است ، با واژة افترا قرابت معنایى دارد.
با
تحقیق اِفْتِرا
در کتاب مکارم الاخلاق نوشته مرحوم طبرسی ( از علما قرن ششم هجری) گفته شده: همواره شش چیز در سفر به همراه داشته است : 1-شیشه ی کوچکی از روغن و کرم 2-سرمه دان 3- قیچی 4- آینه 5-مسواک 6-شانه همچنین در سوره اعراف آیه 31 آمده است: یابنی آدم خذوا زینکم عند کل مسجد (ای فرزندان آدم برای حضور در مسجد خود را بیارایید) که این ها خود نمایانگر اهمیت و پاکیزگ.