ب ود ح وزه ای ن خمینى ال ل ه خمینى ح وزه علمیه آی ه ال ل ه حضرت خمین ى آی ه ال ل ه ب روجردى

به نقل از خبرگزاریها در مورد ب ود ح وزه ای ن خمینى ال ل ه خمینى ح وزه علمیه آی ه ال ل ه حضرت خمین ى آی ه ال ل ه ب روجردى : در کلام خمینى (ره ) در از هیچ فریضه اى بالاتر نیست چطور را اینقدر سستى مى کنید در آن ؟... از بى پرونده که در دادگسترى ها... هست بروید ببینید،از خوانها ببینید پرونده هست آنجا؟ از بى ها پرونده هست ، هر چه پرونده پیدا کنید پرونده بى خوانهاست . در کلام مقام ى آیة الله خامنه اى ناسپاسى بزرگى است که ى در محیط ى بسر برد و را که برترین وظیفه هر مس. خمین- بیت تاریخی (ره) در شهر خمین، هر ساله همزمان با سالروز رحلت کبیر انقلاب جلوه ای دیگر می گیرد و میزبان دوستداران آن حضرت و میهمانان داخلی و خارجی می شود. بأسمک الإعظم سیره‏ عملی خمینى (ره) در ماه رمضان

خمینى (ره) و ماه رمضان
عالمان ربانی، چلچراغ‏ هاى پر فروغى هستند که در هرعصرى، در آسمان علم و عمل مى‏درخشند، و با ب نور و گرما از خورشید رس و ت، بر زمینیان تجلى مى‏ کنند و آنان را به سوى منابع نور و برکت دودمان وحى، رهنمون مى ‏سازند، و بر بال عرفان ناب محمدى صلى الله علیه وآله نشانده، بر مشکات ملکوت، عروج مى‏ دهند. ادامه مطلب در میان دین باوران کفر ستیز، چهره محبوب قرن، فقیه تیزبین سیاست مدار، فیلسوف، عارف ژرف نگر، عالم متخلق و و بنیان گذار جمهورى ى، حضرت خمینى رضوان الله علیه، از موقعیتى والا و ویژه برخودار است، زیرا روزها و ساعت‏ها و لحظه‏هاى عمر او، با مراقبه و محاسبه سپرى شد و صدها آیه قرآن را مجسم ساخت و عینیت ‏بخشید. در این مبحث به سیره عملی می پردازیم تا ره توشه ای برای عاشقان ماه رمضان باشد . حضرت (ره) توجه ویژه‏اى نسبت ‏به ماه رمضان داشته و بدین جهت، ملاقات‏هاى خودشان را در ماه رمضان تعطیل مى‏ د و به دعا و تلاوت قرآن و... مى‏پرداختند. و خودشان مى‏گفتند: «خود ماه مبارک رمضان، کارى است‏» (1) . یکى از یاران ، در این باره گفته است : در این ماه، ایشان شعر نمى‏خواندند و نمى‏سرودند و گوش به شعر هم نمى‏دانند . خلاصه، دگر گونى خاصى متناسب با این ماه در زندگى خود ایجاد مى‏ د، به گونه‏اى که این ماه را، سراسر، به تلاوت قرآن مجید و دعا و انجام دادن مستحبات مربوط به ماه رمضان سپرى مى‏ د. (2) ایشان، به هنگام سحر وافطار، بسیار کم مى‏خوردند، به گونه‏اى که خادم‏شان فکر مى‏ د که ، چیزى نخورده است! (3) حضرت رحمة الله علیه درباره رمضان چنین مى‏سرایند: ماه رمضان شد، مى و میخانه بر افتاد عشق و طرب و باده، به وقت ‏سحر افتاد افــــطار به مـــــى کرد برم پیـــر ابات گفتم که تو را روزه، به برگ و ثمر افتاد با باده، وضو گیر که در مذهب رندان در حضرت حق این عملت ‏بارور افتاد (4) پى‏نوشت‏ها 1- پا به پاى آفتاب، ج 1، ص 286 . 2- برداشت‏هایى از سیره‏ خمینى( ره) ، ج 3 ، ص 90 . 3- همان، ص 89 . 4- رو مه‏ جمهورى ى، مورخ 8/1/69 . برهمه ما لازم است به متصدیان کمک کنیم و برای همیشه نگذاریم ها به انحراف کشیده شود و هرجا انحرافی به چشم خورد با اقدام سریع به رفع آن کوشیم. در تاریخ 1368.03.15 یک روز پس از ارتحال حضرت خمینى(ره)، متن وصیتنامه، حسب الامر ایشان به وسیله معظم انقلاب ى حضرت آیت الله خامنه‏ اى در مجلس خبرگان براى نخستین بار مفتوح و قرائت گردید.
گزارش کامل ا. رییس ستاد تشییع ى آتش نشان در حادثه پلاسکو گفت: مراسم تشییع در روز دوشنبه مورخ ١٣٩٥/١١/١١ از ساعت٨:٣٠ صبح در محل مصلاى حضرت خمینى(ره) تهران برگزار خواهد شد. ولادت حسین (ع)،روز پاسدار 03 شعبان سالروز تولد حسین (ع) پاسدار حرمت و انسانیت و روز پاسدار گرامى باد اولین پیام حضرت خمینى( ره ) به مناسبت روز پاسدار
حضرت خمینى ره در سوم شعبان سال 1399 برابر با هفتم تیر ماه 1358 پیامى به مناسبت ولادت حسین (ع ) فرستادند و در این پیام سوم شعبان را روز پاسدار نامیدند.


بسم الله الرحمن الرحیم

روز مبارک سوم شعبان المعظم را که روز طلیعه پاسدار و پاسدارى از مکتب مترقى است به عموم هم میهنان و بخصوص پاسداران انقلاب ى تبریک عرض و بحق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و عزیز است، پاسدارى که هرچه داشت، در راه هدف اهدا کرد و عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوت بنى امیه نجات داد... اگر فداکارى پاسداران عظیم الشان و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداکار او نبود، در خفقان رژیم بنى امیه و رژیم ظالمانه آن وارونه معرفى مى شد و زحمات نبى اکرم (ص) و اصحاب فداکارش به هدر مى رفت...همه پاسدار و حکومت حق باشید. در اینجا پاسدارى این است که این حکومت، حکومت عدل باشد و پاسدارى از عد باشد.پاسدارى از عد این است که پاسدار خودش موصوف به عد باشد تا بتواند پاسدارى از عد کند... خمینى و میراث حکمت عرفانى در سال 1968 پنج‏سال پس از ا اج آیت‏الله روح‏الله خمینى از ایران، ساواک، پلیس امنیتى شاه، به خانه او در قم یورش برد و اوراق و نوشته‏هاى وى، از جمله شروح و تفاسیرى را که در دهه 1930 در باب عرفان نوشته بود، ضبط و توقیف کرد.
پانزده سال بعد، در سال 1983، ‏اى از آثار مفقود خمینى را یکى از طلاب در همدان پیدا کرد.
او، که نامش هرگز در گزارشهاى بعدى این واقعه ذکر نمى‏شود، دو کتاب از فروشنده‏اى دوره‏گرد ید که، چون نتوانسته بود در بازار شهر یدارى بیابد، به یکى از مدارس دینى آمده بود تا آنها را به مبلغ پنجاه تومان بفروشد.
یکى از این دو کتاب، چاپ سنگى‏اى از شرح شرف‏الدین محمود قیصرى
(متوفاى 751/1350) بر فصوص الحکم ابن‏عربى بود که در قرن نوزدهم در مصر انتشار یافته بود; و خود این قیصرى، هم متفکر عرفانى استثنایى و هم از شارحان پرآوازه مکتب ابن‏عربى است.
در حواشى کتاب، این طلبه ،تعلیقات دست‏نوشته بسیارى دید که، بر طبق سنت دی اى دستنویسى مسلمانان، در عین حال، هم شرح‏الشرحى بود بر متن اصلى فصوص‏الحکم و هم شرحى بر کتاب قیصرى.
طلبه مذکور، با کمال تعجب، پى برد که تعلیقات حاشیه، که به زبان عربى نوشته شده بود، امضاى سید روح‏الله نیز را در پاى خود داشت.
مقدمه
خاستگاه و تحصیلات
آثار و تاثی ذیریها
ترکیب و تلفیق
روش و طریقت خمینى
خاتمه
پى‏نوشت:
19 صفحه

دریافت فایل

ادامه مطلب مراسم سى و نهمین سالروز ورود تاریخى بنیانگذار انقلاب ی به میهن با حضور مقامات لشکری و کشوری در حرم مطهر ایشان برگزار شد. آیت الله اشرفى اصفهانى در سال 1281 ش در خمینى شهر (سده) اصفهان در خانواده اى روحانى متولد شد. شهید اشرفى تحصیلات ابتدایى مقدماتى را در خمینى شهر گذرانده و در سن 12 سالگى جهت ادامه تحصیل راهى اصفهان شد و طى حدود ده سال از محضر علمایى چون آیت الله سید مهدى درچه اى، آیت الله سید محمد نجف آبادى، مرحوم فشارکى و مرحوم مدرس استفاده د.
ایشان دوران طلبگى خود را با نهایت عسرت و مشقت اقتصادى گذراند و در مدتى که در حوزه اصفهان بودند هر هفته فاصله میان اصفهان تا خمینى شهر را که دوازده کیلومتر بود طى مى د، خود مى فرمود: دوشنبه خوراکم تمام مى شد، دو ریال پولم را ج مى ، چهارشنبه که آ ین روز تحصیل بود بدون پول و غذا مى گذراندم. اشرفی اصفهانی خمین- هم زمان با سالروز ورود تاریخی حضرت (ره) به میهن ی، زنگ انقلاب در بیت تاریخی راحل در خمین نواخته شد. اصولا رسول اکرم(ص) و ائمه(علیهم السلام) طبق روایاتى که داریم قبل‏از این عالم انوارى بوده‏اند در ظل عرش و در انعقاد نطفه و طینت از بقیه مردم‏امتیاز داشته‏اند.»حضرت خمینى ضمن بیان مطلب فوق افزوده‏اند:
«ومقاماتى دارند الى ماشاء الله چنانکه در روایات معراج جبرئیل عرض مى‏کند:
... هرگاه کمى نزدیکتر مى‏شدم، سوخته بودم.
با این ف. ولادت حضرت "فاطمه ‏ی زهرا"(س) دختر بزرگوار حضرت محمد مصطفی(ص) (۵ بعثت) * تولد عظیم الشأن انقلاب ی ایران حضرت در خمین(۱۳۲۰ ق) * روز زن و هفته ‏ی بزرگداشت مقام مادر قرآن کریم : إنّا أعطَیناکَ الکَوثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَر همانا ما کوثر را به تو عطا کردیم پس برای پروردگارت بخوان و قربانی کن ( کوثر ، آیه ۲ - ۱ ) در سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، در شهرستان خمین مولودی پای به عرصه هستی نهاد که با قیام الهی خویش سرنوشت ایران و جهان را دگرگون ساخت. اخبار آکادمی کیوکوشین کاراته علی (ع) استان مرکزی درروزهای پنجشنبه و مورخ 9 و 10 مهر ماه 94 به مناسبت عید سعید غدیر خم کمپ دو روزه با حضور بیش از 80 نفر از اعضاء کیوکوشین کاراته تزوکا استان مرکزی زیر نظر شی هان حاجی آبادی در اردوگاه شهرستان خمین برگزار گردید.در این اردو تکنیکهای پایه و پیشرفته کیوکوشین کاراته مرور و تدریس شد. ضمناً با حض. بنام خدا

 خمینى و مبانى فکرى حکومت ى

اکنون با گذشت بیش از بیست و پنج سال از عمر پیروزى انقلاب و استقرار حکومت ى در ایران و ورود به دهه سوم تحلیل ها, و تبیین هاى متفاوتى نسبت به مبانى و اه انقلاب دینى و به ویژه انقلاب ى و شه اى که ى انقلاب براساس آن, پرچم مبارزه را برافراشت و سپس نظام ى را پدید آورد, در جریان است. آیا تئورى حضرت خمینى از دین, معطوف به چه اه بوده است؟ و در موضوع انتظار از دین, حضرت چه نگرشى داشته تا بر اساس آن به قیام دست زده و حکومت تشکیل داده است؟ ظلم ستیزى و عزّت طلبى براى مسلمانان یا اه دموکراتیک و آزادى, یا توسعه اقتصادى و بهبود وضع معیشتى جامعه آیا کدام یک از این امور مدّ نظر بوده است؟ آیا وماً براى ب ایى یک حکومت دینى, باید تنها و تنها اه دنیوى را مورد لحاظ قرار داد و نمى توان بدون نگرش دنیاگرایانه به دین حکومت دینى آفرید؟ آیا یک حکومت دینى نمى تواند معطوف به اه دنیوى وا وى هر دو باشد و تغییر برون و درون جامعه را به عنوان آرمان خود در نظر گیرد؟ آیا دیدگاه حضرت نسبت به انقلاب و نظام سیاسى چگونه بوده است؟ آیا ایشان انقلاب و حکومت ى را تنها مع طوف به دنیا مى دیده و انقلاب ا وى را که در قلمرو درون آدمیان است, از دسترس انقلاب به دور مى دیده است؟ و براى ب ایى حکومت ى ایران, تنها تغییر وضع مسلمانان را مورد نظر داشت و آنچه از دین انتظار مى کشید آن بود که مسلمانان در دنیا عزیز باشند و تو سرى خور دیگران نباشند؟ یا آنکه حضرت اه بلندترى را دنبال مى کرد و نگرش او به دین نگرشى بود که معتقد بود: انقلاب دینى, اه دنیوى و ا وى, هر دو را مدّنظر دارد و در تغییر وضع دنیا هم, مقوله عزّت طلبى براى مسلمانان تنها مى تواند یکى از اه انقلاب قرار گیرد و در کنار آن اه ى چون آزادى, استقلال, توسعه همه جانبه و مبارزه با ظلم و ستم براى همه جهانیان (نه تنها مسلمانان) مى تواند مورد توجه یک انقلاب و نظام دینى باشد؟ آیا حضرت , بیش از هر چیز و پیش از هر چیز, چه هدفى را دنبال مى کرد و نگرش اساسى و اولیه او به دین بر چه پایه اى استوار بود؟ ادامه مطلب چکیده
حدیث «نزول قرآن بر هفت‏حرف‏» تفسیرهاى فراوانى پیدا کرده است. به‏نظر مى‏رسد، بدیعترین تفسیر از آن حضرت خمینى است. وى احتمال‏داده است که مراد از آن، مراتب هفتگانه نزول قرآن باشد که عبارتند از:حضرت علمیه، حضرت اعیان، حضرت اقلام، حضرت الواح، حضرت‏مثال، حس مشترک و شهادت مطلقه. 1) مقدمه
در روایات فریقین آمده است که «قرآن بر هفت‏حرف نازل شده است‏»[1].علیرغم آنکه تاکنون به منظور تبیین مفاد این حدیث‏حدود چهل قول اظهار شده‏است [2]، لکن همچنان در خور بحث و تبیین به نظر مى‏رسد. مهمترین نظرى که دراین زمینه ارایه شده، این است که این حدیث ناظر به الفاظ قرآن نیست; بلکه ناظر به‏محتواى قرآن است. برخى فت‏حرف را به معناى هفت‏بطن قرآن گرفته‏اند [3].حضرت خمینى نیز بر همین نظر است; اما تبیینى که ایشان ارایه کرده، بدیع به‏نظر مى‏آید. در این مقاله سعى مى‏شود، نظر بدیع وى بررسى گردد. 2) مهمترین اقوال در هفت‏حرف
برخى از مهمترین اقوالى که در تبیین این حدیث اظهار شده [4]، به شرحى است که‏در پى مى‏آید. الف. اختلاف لهجات: برخى مقصود از هفت‏حرف را لهجاتى دانسته‏اند که درمیان عربها رایج‏بوده است; براى مثال بعضى حرف «ق‏» را «کاف‏» و برخى «همزه‏»تلفظ مى‏ د. اینان بر این نظرند که قرآن به تمامى لهجات نازل شده تا مردم تمام‏قبایل بتوانند قرآن را بخوانند. ب. اختلاف الفاظ: بعضى مى‏پندارند که مقصود از این حدیث آن است که قرآن‏به الفاظ مختلف، ولى در معنا نزدیک به هم مانند عجل، اسرع و اسع نازل شده است. ج. اختلاف معانى: برخى گویند: مراد از هفت‏حرف، معانى مختلفى مانند زجر،امر، حلال، حرام، محکم، متشابه، امثال، ترغیب، ترهیب، جدل، قصص، مثل و نظایرآنهاست. د. بطون هفتگانه: چنانکه آمد، بعضى هفت‏حرف را ناظر به بطون قرآن‏دانسته‏اند. هریک از اقوال، کاستیها و ابهاماتى دارد که در این مجال فرصت‏بحث از آنهانیست[5] و تنها قولى که مى‏تواند مورد قبول باشد، این است که قرآن داراى هفت‏بطن است. 3) نظریه حضرت درباره هفت‏حرف
خمینى «قدس سره‏» در تبیین «سبعة احرف‏» نظریه نوین و عارفانه‏اى را اظهارداشته است. او معتقد است: اصل قرآن امرى پیچیده و مرموز است; به طورى که بایدگفت: فهم واقعى و کامل آن تنها براى ائمه معصومین میسور است[6]. قرآن به منظور آنکه براى بشر قابل فهم شود، از مقام غیب تنزل یافته است. تنزل‏آن در هفت مرتبه صورت گرفته است و قرآن موجود نازله هفتم آن است[7]. حضرت گاهى از این هفت مرتبه به هفت‏بطن تعبیر مى‏کند [8] و این با اشاره‏به این روایت نبوى است که فرموده است: «ان للقرآن ظهرا و بطنا و لبطنه بطنا الى سبعة‏ابطن‏»[9]; (براى قرآن، ظاهر و باطنى است و براى باطن هم تا هفت‏بطن وجود دارد). از نظر حضرت خمینى، اصل قرآن، قبل از تنزل، از مقوله مادیات، اعراض والفاظ و به عبارت دیگر از مقوله سمع و بصر نبوده و پس از تنزل به مقوله مسموعات‏و الفاظ درآمده‏است [10]. خمینى علاوه بر آنکه قرآن را داراى مراتب تنزل از بالا به پایین مى‏شمارد،اعتقاد دارد که آن مراتب، به تعداد حضرت اقلام، (3) حضرت‏الواح، (4) حضرت مثال، (5) حس مشترک (6) و شهادت مطلقه (7) . مراسم ذکر فضائل، مناقب و مصائب حضرت زهرا (س) با حضور بزرگانی از حوزه های علمیه مشهد و با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در محل حوزه علمیه آیت الله خویی مشهد برگزار شد. اطـــلاعــیــه
پذیرش حوزه های علمیه سراسرکشورسال تحصیلی 95- 94 ویژه برادران بایاری خداوند متعال ودرظلِّ توجهات حضرت ولیعصر(عج) مرکزمدیریت حوزه های علمیه ازبرادران واجد شرایط برای تحصیل در دوره های بلند مدت حوزه علمیه المهدی (عج) شهرستان سراب ثبت نام می نماید. سایت ثبت نام حوزه های علمیه:www.howzeh-qom.ir/ تلفن تماس (04143233107 حوزه علمیه ، 04143222020 دفتر ) شرایط ثبت نام در ادامه مطلب دستیار و مشاور عالی ی گفت: وقتى خمینى (ره) را دیدم، ح ى به من دست داد که در طول زندگى و عمرم آن لحظه را هرگز فراموش نمی کنم. قم گفت:ایجادو توسعه حوزه های علمیه و تربیت شخصیت های برجسته دینی از برکت حضرت معصومه(س) است. جشن میلاد حضرت حجت(عج) و جشن عمامه گذاری 23 نفر از طلاب حوزه علمیه ال القائم(عج) توسط تولیت حوزه حضرت آیت الله سیدعبدالجواد علم الهدی عصر امروز برگزار شد. حوزه های علمیه گفت: مأمون دخترش را به حضرت جواد (ع) داد و گفت که ما خصومتی نداریم و همانطور که حضرت رضا (ع) را ولی عهد ، دخترم را نیز به ازدواج حضرت جواد (ع) درآوردم. این هدف کوتاه مدت مأمون بود. آقاى رحیمیان در کتاب سایه آفتاب مى نویسد: در روز عید نوروز به خدمت خمینى رحمه الله رسیدیم ؛ حضرت با نشاطتر از روزهاى گذشته و متبسم و با قباى نو وارد شدند و به افراد حاضر چندبار «مبارک باشد. » ادامه مطلب در موقعی که س رستی حوزه علمیه اراک رابه عهده داشتند برای حضرت آیة اللّه حاج مصطفی اراکی نقل فرموده بودند.
هنگامی که من در کربلا بودم شبی که شب بود در خواب دیدم شخصی به من گفت :
شیخ عبدالکریم کارهایت را انجام بده سه روز دیگر خواهی مرد ...

● 4 نفر از انی که عرب.زبان بودند:
- حضرت هود(ع)
- حضرت صالح(ع)
- حضرت شعیب(ع)
- حضرت محمد(ص)

● انی که با هم پسر بودند:
- حضرت عیسی(ع) و حضرت یحیی(ع)

● انی که هرگز ازدواج ن د:
- حضرت عیسی(ع)
- حضرت یحیی(ع)

● انی که با هم برادر بودند:
- حضرت موسی(ع) و حضرت هارون(ع)
- حضرت اسمائیل(ع) و حضرت اسحاق(ع)

●. هشت درس و پیام از هشتمین (ع) سید على رضا جعفرى
اصولا رسول اکرم(ص) و ائمه(علیهم السلام) طبق روایاتى که داریم قبل ‏از این عالم انوارى بوده‏اند در ظل عرش و در انعقاد نطفه و طینت از بقیه مردم‏امتیاز داشته‏اند.» حضرت خمینى ضمن بیان مطلب فوق افزوده‏اند: «ومقاماتى دارند الى ماشاء الله چنانکه در روایات معراج جبرئیل عرض مى‏کند: ... هرگا. اختصاصی از ژیکو تحقیق آماده در مورد مهم ترین ویژگی های ی با و پر سرعت .
مهم ترین ویژگی های ی  عنوان : مهم ترین ویژگی های ی   فرمت : word - doc - ورد 2003 ( قابل ویرایش و اجرا در کلیه آفیس ها )  تعداد صفحات : 14 صفحه - صفحه آرایی شده آماده چاپ ، صحافی و ارائه  فونت های استفاده شده : b titr و  b trafic ( فونت های مورد نیاز)  پشتیبانی  :   09393453403 - 24 ساعته پاسخگو شما عزیزان هستیم - محمدی فهرست : 1- باور عمیق به مردم 3
2- همدلی و همراهی با مردم 4
3- ثبات قدم 7
4- آرامش روحی 8
5- اعتقاد به وحدت اما با حفظ اصول 9
6- پایبندی به اصول اخلاقی و دینی 9
پی نوشت ها 11
منبع 14

پی نوشت ها :[1] براى نمونه بنگرید به: سیدروح‏الله موسوى‏خمینى( )، صحیفه ، ج 13، ص 83 و 497؛ ج 14، ص 33.

[2] سید حمید روحانى، نهضت ‏خمینى، ج 1، ص 258.

[3] همان، ج 2، ص 247 و 248.

[4] سیدروح‏الله موسوى‏خمینى( )، صحیفه ، ج 4، ص 21. 61/ 8/ 57 در نوفل‏لوشاتو.

[5] میشل فوکو، ایران: روح یک جهان بى‏روح، ص 57.

[6] همو، ایرانى‏ها چه رؤیایى در سر دارند، ص 64.

[7] حسنین هیکل، رو مه‏نگار مصرى، در خاطرات خود مى‏گوید:« آیت‏الله خمینى براى ییان فرد پیچیده‏اى بود که نه‏تنها نمى‏توانستند نسبت به او احساس همدردى کنند، بلکه درک او نیز برایشان مشکل بود.( حسنین هیکل، ایران: روایتى که ناگفته ماند، ص 17.)

[8] سیدروح‏الله موسوى‏خمینى( )، صحیفه ، ج 13، ص 461.

[9] حسین رودسرى( به کوشش)، پرتوى از خورشید، ص 219- 217.

[10] غلامعلى رجایى، برداشت‏هایى از سیره ‏خمینى، ج 1، ص 129.

[11] همان، ص 130.

[12] حمید بصیرت‏منش و اصغر میرشکارى( به کوشش)، فصل صبر، ص 204- 200.

[13] سیدروح‏الله موسوى‏خمینى( )، صحیفه ، ج 3، ص 367 و 368.

[14] بنگرید به: حسین رودسرى( به کوشش)، پرتوى از خورشید، ص 214.

[15] طبق این اصل، دیوان‏عالى کشور موظف است دارایى و مسئولان رده بالاى نظام ى را قبل و بعد از تصدى مسئولیت، مورد رسیدگى قرار دهد.

[16] سیدروح‏الله موسوى‏خمینى( )، صحیفه ، ج 13، ص 523.

[17] به‏موجب حکم مورخ 26/ 12/ 1362، ‏خمینى سهم موروثى خویش در خمین را به فقراى این شهر واگذار کرد.

[18] بنگرید به: رو مه‏هاى رسمى کشور، 27 داد 1368.

[19] براى مطالعه نتیجه بررسى بنگرید به: رو مه‏هاى رسمى کشور، 11 تیرماه 1368.

منابع : و بیداری ی؛ ص173 , حسینى فر، رضا
منابع از کتب معتبر علمی می باشد.لینک را پس از پرداخت دریافت می کنید .پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است .
با
تحقیق آماده در مورد مهم ترین ویژگی های ی
معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: ادب مثال زدنی حضرت عباس (ع) از چیزهایی که گاهی باید در روزگار امروز آن را وام بگیریم و این ویژگی بسیار در وجود حضرت قمر بنی هاشم (ع) برجسته است. شرح زندگانی و کرامت حضرت زینب(س) در این جلسه که با همکاری حوزه علمیه حسین(ع)ویژه خواهران برگزار گردید. تلاش شد شرحی از زندگانی حضرت زینب کبری(س) دختر المومنین (ع) و کرامت ایشان توسط طلاب ارائه شود. پس از سخنان طلاب دکلمه ای برای این موضوع ارائه دادند ، سپس کرامت های حضرت زینب(س) بررسی و بیان شده و تبادل نظری بین دو طرف صورت گرفت. بسم الله الرحمن الرحیمعرفان قانون (پیش نویس قانون اساسی توسط علامه طهرانی ره) نامه حضرت آیة الله سیّد محمّد حسین طهرانى بحضرت آیة الله العظمى خمینى مدّ ظلّه راجع به پیش نویس قانون اساسى‏مقدمه: سیدنا ال حضرت علامه طهرانی اعلی الله مقامه الشریف در توضیح نوشتن این نقد نامه می فرمایند:بقیه در ادامه مطلب... http://www.aviny.com/imamkhomeini/vasiyatnameh/imam2.jpg خمینى از ولادت تا رحلت در روز بیستم جمادى الثانى 1320 هجرى قمرى مطابق با 30 شهریـور 1281 هجرى شمسى ( 21 سپتامپر 1902 میلادى) در شهرستان خمین از توابع استان مرکزى ایران در خانواده اى اهل علـم و هجرت و جهاد و در خـانـدانـى از سلاله زهـراى اطـهـر سلام الله علیها، روح الـلـه المـوسـوى الخمینـى پـاى بـر خـاکدان طبیعت نهاد. عبادت و تهجد از جمله برنامه‏هاى ویژه‏ حضرت (ره) در ماه مبارک رمضان ، عبادت و تهجد بود. عبادت را ابزار رسیدن به عشق الهى مى‏دانستند و به صراحت ‏بیان مى‏ د که در وادى عشق، نباید به عبادت به چشم وسیله‏اى براى رسیدن به بهشت نگاه کرد (۱) . اکثر آشنایان نقل مى‏کنند که ایشان از سن جوانى، شب و تهجد، جزء برنامه‏هایشان بود. بعضى از نزدیکان ایشان مى‏گفتند که وقتى در ظلمت و تاریکى نیمه‏ شب، آهسته وارد اتاق مى‏شدم، معاشقه را با ایزد احساس مى‏ و مى‏دیدم که با خضوع و خشوعى خاص، مى‏خواندند و قیام و رکوع و سجود را بجا مى‏آوردند که حقا وصف ناپذیر بود. با خودم فکر مى‏ که شب ، حقیقتا، لیلة القدر است (۲) . یکى از اعضاى دفتر ایشان، دراین باره مى‏گوید: پنجاه سال است که شب ، ترک نشده است. در بیمارى و در صحت و در زندان و در خلاصى و در تبعید، حتى بر روى تخت ‏بیمارستان قلب هم شب خواندند (۳) . توجه خاصى به نوافل داشتند و هرگز، نوافل را ترک نمى‏ د. نقل شده است که ، در نجف اشرف، با آن گرماى شدید، ماه مبارک رمضان را روزه مى‏گرفت و با این که در سنین پیرى بودند و ضعف بسیار داشتند، تا مغرب و عشاء را به همراه نوافل به‏جاى نمى‏آوردند، افطار نمى‏ د! و شب‏ها تا صبح، و دعا مى‏خواندند و بعد از صبح، مقدارى استراحت مى‏ د و صبح زود، براى کارهایشان آماده مى‏شدند (۴) . خانم زهرا مصطفوى مى‏گوید: راز و نیاز و گریه‏ها و ناله‏هاى نیمه شب ایشان، چنان شدید بود که انسان را بى اختیار، به گریه مى‏انداخت (۵) . یکى از اساتید قم نقل مى‏کرد: شبى میهمان حاج آقا مصطفى بودم. ایشان، خانه‏ جداگانه‏اى نداشتند و در منزل زندگى مى‏ د. نصف شب از خواب بیدار شدم و صداى آه و ناله‏اى شنیدم، نگران شدم که مگر اتفاقى افتاده است، حاج آقا مصطفى را بیدار و گفتم: «ببین چه خبر است!» . ایشان نشست و گوش داد و گفت: «صداى است که مشغول تهجد و عبادت است‏» (۶) . در ماه مبارک رمضان، این شب زنده دارى و تهجد، وضعیت دیگرى داشت. یکى از محافظان بیت مى‏گوید در یکى از شب‏هاى ماه مبارک رمضان، نیمه شب، براى انجام کارى مجبور شدم از جلوى اتاق گذر کنم. حین عبور، متوجه شدم که ، زار زار گریه مى‏ د! هق هق گریه‏ که در فضا پیچیده بود، واقعا مرا تحت تاثیر قرار داد که چگونه ، در آن موقع از شب، با خداى خویش راز و نیاز مى‏کند. (۷) آ ین ماه مبارک رمضان دوران حیات ، به گفته‏ نان بیت، از ماه مبارک رمضان‏هاى دیگر متفاوت بود! به این صورت که همیشه، براى خشک اشک چشم‏شان دستمالى را همراه داشتند، ولى در آن ماه مبارک رمضان، حوله‏اى را نیز همراه برمى‏داشتند تا به هنگام هاى نیمه شب‏شان، از آن استفاده کنند! (۸) منابع۱- رو مه جمهورى ى، 20 / 11 / 64 . ۲- در سنگر ، ص 83 / هزار و یک نکته، حسین دیلمى، نکته 129 . ۳- هزار و یک نکته، حسین دیلمى، حبیب و محبوب، ص 53 / سیماى فرزانگان، ص 180 . ۴- سیماى فرزانگان، ص 159 / برداشت‏هایى از سیره‏ خمینى( ره) ، ج 3 ، ص 99 . ۵- برداشت‏هایى از سیره‏ خمینى (ره) ، ج 3 ، ص 132 . ۶- همان، ص 286 . ۷- هزار و یک نکته، حسین دیلمى، نکته 104 / جلوه‏اى از خورشید ، ص 90 . ۸- برداشت‏هایى از سیره‏ خمینى ، ج 3 ، ص 126 . مردم خمین در مجلس شورای ی گفت: طرح های راه سازی خمین نیاز به تسریع در روند پیشرفت دارد. صفحه اینستاگرامی مرحوم حجت ال و المسلمین حاج سیداحمد «ع تاریخى و منتشر نشده از سخنرانى آیت الله هاشمى در حرم خمینى و در جمع مدیران کاروان ها و مسئولان سازمان حج» را منتشر کرد. حضرت علی (ع): بر تو باد از کتاب ها، فرا گرفتن آن چه در آن هاست. حضرت علی (ع): کتاب غذای روح است. حضرت علی (ع): کتاب، بستان‎های عالمان و دانشمندان است. حضرت علی (ع): کتاب، بهترین گوینده و سخن ران است. حضرت علی (ع): کتاب، بیانگر انگیزه‎های درونی انسان است مراسم تقدیر از طلاب ممتاز حوزه علمیه خواهران با حضور نمایندگان و وکلای مرجعیت در کابل ، خانواده های طلاب و اساتید حوزه علمیه حضرت معصومه و جمعی از نخبگان و فعالان مذهبی ، در قالب جشن بزرگداشت عید غدیر انجام شد. مدیریت حوزه علمیه حضرت معصومه سلام الله علیها از از زحمات مسؤلین دفتر مرجع عالیقدر آیت الله العظمی حسینی بویژه حجة ال والمسلمین کوشا تقدیر و تشکر به عمل آوردند . در ادامه محفل حجة ال و المسلمین حاج عبد الله افضلی از مسئولین حوزه علمیه کابل به شرح نکات مهم از واقعه غدیر خم پرداختند و در ادامه بیان داشتند در بین نزدیک به یک هزار طلبه خواهر در شهر کابل که مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند، طلاب مدرسه حضرت معصومه سلام الله علیها از جمله ممتازین و پیشتازان محصلین علوم دینی می باشند. در پایان محفل از سوی دفتر حضرت آیة الله العظمی حاج سید صادق حسینی مد ظله العالی به اساتید و طلاب ممتاز مدرسه حضرت معصومه سلام الله علیها و مربیان دارالقرآن رضا علیه السلام جایزه اهداء گردیده و تقدیر بعمل آمد. به مناسبت کلنگ زنی ساختمان مدرسه حوزه علمیه سفیران هدایت تالش در شهر لیسار با شرکت مسئولین شهرستان وبا حضور حضرت حجة ال والمسلمین نبوی معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار گردید در این مراسم حضرت حجة ال والمسلمین حاج آقا انصاری تالش ضمن خیر مقدم به مهمانان از خیر محترم جناب حاج آقا که زمین این حوزه را اهداء نمود و همچنین از همکاری فرماندار و شهرستان در مجلس شورای ی که مقدمات شروع ساخت ساختمان را فراهم نمودند قدر دانی نمود. مردم خمین در مجلس از بهره برداری پتروشیمی شهرستان خمین در اوا سال ۹۷ خبر داد. زمینه سازان ظهور
انقلاب حضرت مهدى (ع) هم چون دیگر انقلاب ها، بدون مقدمه وزمینه سازى به وجود نمى آید، بلکه در آستانه ظهور، حرکت هایى پا مى گیرد وزمینه را براى ظهور آن حضرت فراهم مى آورد .
بخش عمده اى از روایاتى که درباره رویدادهاى پیش از ظهور ویاران حضرت مهدى (ع)آمده است، درباره ایران و ایرانیان است که با تعبیرات گوناگونى مانند: . در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، جمعی از طلاب مدارس علمیه استان تهران، صبح امروز دوشنبه با حضرت آیت الله معظم انقلاب ی دیدار د. درس اخلاق حضرت آیت الله سید رضا حسینی مازندرانی، مراجع معظم تقلید و عظیم الشان حوزه علمیه، با حضور ان و طلاب در مسجد و حوزه علمیه حسین (ع) شهر ری برگزار شد.  (ره)؛ از خمین تا جمارانفرزند آ سید مصطفی که در سحرگاه چهارشنبه اول مهر ۱۲۸۱ در خمین به دنیا آمد از همان کودکی به دلیل از دست دادن پدر روحیه ای متکی به خود و با اعتماد بنفس پیدا کرد. او به دلیل علاقه به پدر نام خانوادگی مصطفوی را برگزید و در همان خمین تحصیلات اولیه را گذراند و سپس به حوزه علمیه اراک رفت. 

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] سیدحسن ، نوه رحمه الله علیه در اینستاگرام خود از حادثه دل اش آتش سوزی ساختمان پلاسکو و جان باختن بعضی از هموطنانمان ابراز تاسف کرد. شفقنا- جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی، درگذشت آیت الله شاه آبادی را تسلیت گفت. به گزارش شفقنا، در اطلاعیه جامعه مدرسین آمده است: ارتحال فقیه پارسا حضرت آیت الله حاج شیخ روح الله شاه آبادی(ره) فرزند بزرگوار حضرت (ره) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. آن عالم ربانی عمر پربرکت خود را در […] همزمان با میلاد حضرت محمد(ص) و جعفر صادق (ع) بیش از صد نفر از طلاب حوزه علمیه در دفتر مراجع عظام تقلید، آیات مکارم و نوری همدانی معمم شدند. حضرت ابراهیم (ع) در سیاحت در ا و بیابان های دور به منظور پندگیری بود.حضرت مهدی (عج) هم در نامه خود به شیخ مفید و تشرف علی بن مهزیار فرمودند، ن در بیابان ها هستند. به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم برنامه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت حسین (ع) به مدت 13 شب در حوزه علمیه ومسجد حضرت صادق آل محمد (ع) برقرار است. در این مراسم که از ساعت 21آغاز می شود، پس از سخنان جماعت محترم مسجد، حجت ال و المسلمین دهستانی به ذکر مصیبت خواهند پرداخت. گفتنی است حوزه علمیه و مسجد صادق آل محمد در خیابان آیت ا.. کاشانی شرق به غرب بعد از بزرگراه شهید ستاری خیابان شاهین جنوبی تقاطع لاله شرقی واقع شده است.

نام شریف آن بزرگوار فاطمه و مشهور ترین لقب آن حضرت "معصومه" است. پدر بزرگوارش هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر (ع) و مادر مکرمه اش حضرت نجمه خاتون (س) است. ولادت آن حضرت در روز اول ذیقعده سال 173 هجری قمری در مدینه منوره واقع شده است.


در سال ٢٠٠ هجرى قمرى در پى اصرار و تهدید مأمون عباسى سفر تبعید گونه حضرت رضا (ع) به مرو انجام شد و آن . رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه گفت: اقتدا به حضرت فاطمه (س) وابسته به شناخت ایشان و شناخت ایشان وابسته به تحقیق و مطالعه است.