تحقیق برهان فطرت

به نقل از خبرگزاریها در مورد تحقیق برهان فطرت : فصل دوم (بخش دوم) برهان صدیقین برهان صدّیقین، برهانی است که درباره اثبات ذات واجب تعالی و در بعضی از تقاریرش بر یکتایی و صفات ذاتیه او، اقامه می شود. این برهان در بین سایر براهین و ادلّه اثبات واجب تعالی، اشرف و اوثق براهین خوانده شده است. و در واقع اوج براهین فلسفی در این باب قلمداد می شود، چرا که حدّ وسط در این برهان، «نفس وجود» می ب. علی (ع):برهان گنا اران نادرست ترین برهان ها است و عذرش از توجیه هر فریب خورده ای بی اساس تر و خوشحالی او از نداشتن آگاهی است. معظم انقلاب ی در پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت ال آقای حاج شیخ علی برهان را تسلیت گفتند. یکی از راه های اثبات وجود خدا برهان علّی است که از راه معلول بودن عالم به اثبات خالق عالم (علت) می پردازد. این برهان تقریر بسیار ساده ای دارد. جهان اطراف ما را پدیده هایی تشکیل می دهند که همگی از ویژگی "معلول بودن" برخوردارند. هر معلولی نیازمند علت است و این سلسله "علت ـ معلول" برای اینکه دچار "تسلسلِ محال" نشود نیازمند علت نخستین است. م. عید فطر,روزی است که فطرت آدمی به واسطه سی روز اخلاص, شکوفا شده و به معطر فضای زندگی انسان می پردازد. به راستی که فطرت ,چه عطر دل انگیز و روح افزایی دارد و زندگی در پرتوی فطرت چه زیباست! عید فطر,عید زیبایی های معنوی است. عید فطر, عید بشارت و عید سعادت است. این عید سعید, بر تمامی فطرت های بیدار مبارک باد. قاسم برهان دروازه بان لخویا در پایان مسابقه نزد مهدی طارمی آمد و از مهاجم پرسپولیسی ها دلجویی کرد. بازگشت به فطرت توحیدیعید از ماده «عود» به معنی بازگشت گرفته شده و به گفته راغب اصفهانی به معنی بازگشت به وضعیت مطلوب گذشته است و به روزهای سرور و شادی نیز گفته می شود. بنابراین، در عید بازگشت انسان به فطرت توحیدی اش مطرح است. تنها جامه رنگارنگ، نشان عید نیست؛ چرا که این عید ک ن است. عید واقعی، توفیق انجام دادن وظیفه و تطهیر نفس و تصفی. قاسم برهان دروازه بان لخویا در پایان مسابقه نزد مهدی طارمی آمد و از مهاجم پرسپولیسی ها دلجویی کرد. قاسم برهان سنگربان باتجربه لخویا در 10 دقیقه پایانی بازی دو بار دروازه تیمش را نجات داد. معظم انقلاب در پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت ال آقای حاج شیخ علی برهان را تسلیت گفتند.
مقاله نظریه فطرت در قرآن مقاله-نظریه-فطرت-در-قرآنیکى از مباحثى که در قرآن و سنت‏با اهمیت ویژه‏اى مطرح گردیده بحث فطرت است. فطرتمندى انسان، فطرى بودن دین، فطرت پسندى، حسن عدل و قبح ظلم، معلوم بودن فجور و تقوا به الهام فطرى، اعتراف رسمى انسان به ربوبیت الهى در عالم ذر و عهد و پیمان خداوند با او در عدم تبعیت از ، از جمله مسائلى است که آیات قرآن  فایل جایگاه فطرت در شه تربیتی (ره) نویسنده: محمد بهشتی دوفصلنامه علمی پژوهشی تربیت ی دوره 11، شماره 22، بهار و تابستان 1395 تعداد صفحه: 17 ویژگی بارز شه تربیتی e تربیت با محوریت فطرت است و بدین علت، در تبیین حقیقت و ماهیت تربیت ی بر شکوفاسازی فطرت تأکید تام دارد و در این راستا، معنا و مفهوم، اقسام فطرت، خاستگاه فطریات و زوایا و ابعاد آن را تبیی. عید فطر؛ ماه پیروزى برطاغوت نفس فلسفه اعیاد ی مسئله عید و فطرت در قرآن انواع فطرت واژه «عید» از ریشه عود گرفته شده ‏و به معناى بازگشت است، و واژه «فطر» از فطرت‏ گرفته شده و به معناى سرشت است. بنابراین عید فطر؛ یعنى بازگشت‏ به فطرت و سرشت. بنام خالق عشق

عید فطر و نقش آن در تحولات فردی و اجتماعی

روز بازگشت به فطرت
در فرهنگ ی اولین روز ماه شوال به عنوان عید فطر و جشن بازگشت به فطرت معین شده است، زیرا مسلمانان روزه دار در طول ماه رمضان با ارتباط های پی در پی با خداوند متعال و استغفار از گناهان به تصفیه روح و جان خویش همت گماشته و از تمام آلودگی های ظاهری و باطنی که بر خلاف فطرت آن هاست، خود را پاک نموده و به فطرت واقعی خود برمی گردند. مؤمنان علی علیه السلام نیز از همین زاویه به عید فطر می نگرد و با اشاره به روز عید می فرماید: «انما هو عید لمن قبل الله صیامه وشکر قیامه وکل یوم لا یعصی الله فهو عید (1) ; این عید ی است که خدا روزه اش را پذیرفته و او را ستوده است و هر روز که خدا نافرمانی نشود، آن روز عید است. »
بلی روز ترک گناه و فاصله گرفتن از زشتی ها و پلیدی ها و روز غلبه بر شیاطین، روز عید است . عید فطر روز بازگشت به فطرت است، این معنا رامی توان از لغت «عید فطر» هم فهمید، چرا که «عید» به معنای بازگشت و «فطر» به معنای «فطرت و طبیعت » است . ادامه مطلب حواشی مربوط به هزینه های صورت گرفته در خصوص داربست و دیگر اتفاقات یوم باعث شد تا شرکت برهان مبین بیانیه ای را صادر و به روشنگری در این خصوص بپردازد. انقلاب در پیامی درگذشت حجة ال برهان، شهرستان مهریز را تسلیت گفتند. تحقیق براساس نحوه گردآوری داده ها به دو دسته تقسیم می شوند: تحقیق توصیفی و تحقیق آزمایشی - تحقیق توصیفی یا غیر آزمایشی شامل 5 دسته است: پیمایشی، همبستگی، پس رویدادی، اقدام پژوهی، بررسی موردی - تحقیق آزمایشی به دو دسته تقسیم می شود: تحقیق تمام آزمایشی و تحقیق نیمه آزمایشی منبع: سرمد، حجازی و بازرگان (1378). روش های تحقیق در علوم رفتاری، . ‎استاندار یزد در پیامی رحلت حضرت حجه ال والمسلمین مرحوم حاج شیخ علی برهان شهرستان مهریز را تسلیت گفت. قرار است با شرکت برهان مبین توافق شود در ازای کاهش سهم درآمد خود از بلیت فروشی از ۳۵ درصد به ۱۰ درصد، همچنان وظیفه بلیت فروشی بازی های پرسپولیس و استقلال را زیر نظر سرخ ها بر عهده داشته باشد فدراسیون فوتبال که از بدهی 2 میلیاردی به برهان مبین نگران بود ، تصمیم گرفت با قراردادی 11 ساله و با پورسانت 35 درصدی برای حل مشکل این بدهی، بلیت فروشی را بدون هیچ سازوکار قانونی به برهان مبین بسپارد اختصاصی از ژیکو تحقیق نظریه فطرت در قرآن با و پر سرعت .
 تحقیق نظریه فطرت در قرآن
 تحقیق نظریه فطرت در قرآن لینک پرداخت و *پایین مطلب*فرمت فایل:word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه45 بخشی از فهرست مطالبنظریه فطرت در قرآن   معنی لغوی فطرتطبیعت وغریزه و فطرتآیات دسته اولایات دسته دومارزی نهایی   منابع یکى از مباحثى که در قرآن و سنت‏با اهمیت ویژه‏اى مطرح گردیده بحث فطرت است. فطرتمندى انسان، فطرى بودن دین، فطرت پسندى، حسن عدل و قبح ظلم، معلوم بودن فجور و تقوا به الهام فطرى، اعتراف رسمى انسان به ربوبیت الهى در عالم ذر و عهد و پیمان خداوند با او در عدم تبعیت از ، از جمله مسائلى است که آیات قرآن و روایات ائمه معصومین‏علیهم‏السلام بر آن دل صریح دارند.  اما مهم آن است که اگر چه در ‏اى آیات، انسان فطرتمند معرفى شده و بحث از الهام فطرى فجور و تقوا به انسان به میان آمده است ولى در بعضى آیات دیگر، خلقت طبیعى انسان به عنوان موجودى ظلوم، جهول، هلوع، کفار و طغیانگر مطرح شده است.  اگر در ‏اى از آیات، دین امرى فطرى معرفى گردیده و یا اقامه عدل هدف رس ان بیان شده است (که به دنبال فطرى بودن دین، عد خواهى و اقامه قسط و عدل نیز فطرى خواهد بود) اما در ‏اى دیگر از آیات، سبب تشریع دین، بروز اختلاف اولیه بین انسانها و نیاز اضطرارى آنها به دین و قوانین لازم براى رفع اختلافات بیان گردیده  
با
تحقیق نظریه فطرت در قرآن
بر اساس آموزه های قرآنی هر ی را فطرتی است که بر اساس آن فطرت هر ی در یک اعتدالی قرار دارد به گونه ای حق و باطل را از هم باز می شناسد و به سوی حق گرایش و از باطل گریزش دارد.(شمس، آیات 7 تا 10)
به عنوان تشریع الهی و شریعت خداوندی ، مطابق همین فطرت است؛ از این روست که انسان های با فطرت سالم و الهی، به سوی گرایش دارند و فلسفه و سبک زندگی خود . انسان است و فطرتش هر اندازه فطرت کارایی اش را از دست بدهد، به همان اندازه انسانیت زیر سوال می رود. و اعوذ بالله می رسد انسان به جایی که "اولئک کانعام بل هم اضل" تغییر ماهیت فطرت یک دفعه و آنی نیست. به قول معروف "هیچ از اولش خلافکار به دنیا نمیاد" بلکه به مرور زمان و در اثر رفتارهای ما، یا به عبارت دقیق تر، بنا به نیات ما فطرت زنگار می گیر. همشهری آنلاین: معظم انقلاب ی در پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت ال آقای حاج شیخ علی برهان را تسلیت گفتند. سلطان احمد برهان الدین تورکی دیوانی قاضی برهان­ الدین، آذربایجان ادبیاتی­نین گؤرکملی ­ لریندن بیری­دیر کی بؤیوک بیر سلطان اولاراق، بیر قاضی و فقیه، عینی حالدا بیر بؤیوک شاعر ده اولموش، هم تاریخده د یرلی بیر رول اوینامیش و هم ادبیات ساحه­سینده ایلک غزللر دیوانینی یاراتماقلا گؤستردیگی خدمتلره گؤره قالارقی سیمالارین بیری اولموشدور. عید علی (ع) مبارکباد
رمضان ماه علی(ع) است چرا که علی(ع) سلطان فقر و گرسنگی در کل تاریخ است و به ھمین دلیل
سلطان عشق نیز ھست چرا که فقط صاحبان ف فقر و شکمھای گرسنه حاملان عشق ھستند و بر
خلاف تصور عامه، فقط با شکم گرسنه می شود عاشق بود و بس.
و فطر، عید شکمھای گرسنه و دلھای عاشق است که به وصال معشوق می رسند. و این میعاد، علی با
فاطمه . گروه برهان؛ مدت هاست که سند ی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده و به تصویب رسیده است. حال سؤال اینجاست که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکنون در راستای تحقق این سند چه اقداماتی را به انجام رسانیده است؟ شکده ی برهان با انتشار مجدد فایل پی دی اف این سند مهم در مطلب پیش رو و مطالبی که در آینده منتشر خواهد شد، به بررسی و تبیین این. یاالله. در ارتباط با راههای خداشناسی با راه عقل، حس و وحی آشنا شدیم و رسیدیم به راه دل یا همان راه فطرت که عشق آفرین ، پیوندساز و معرفت ساز است. در بحث راهای فطرت ، عقل فطری و دل فطری را شناختیم سپس نظر در مورد فطرت در قالب آیاتی دار مقالات پیشین مطرح شد. ادامه مطلب معظم انقلاب ی در پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجة ال آقای حاج شیخ علی برهان را تسلیت گفتند. معظم انقلاب ی در پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت ال آقای حاج شیخ علی برهان را تسلیت گفتند. معظم انقلاب ی در پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجة ال آقای حاج شیخ علی برهان را تسلیت گفتند. حضرت آیت الله با صدور پیام های جداگانه درگذشت حجج ال آقای حاج سیّد مهدی ابن الرضا و حاج شیخ علی برهان را تسلیت گفتند.  

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] اختصاصی از یاری فایل تحقیق درمورد فطری بودن با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 103 فصل اول: فطری بودن اعتقاد به وجود (عج) و ظهور مصلح کلگفتار اول: فطرت و جایگاه معلومان فطری در معلومات انسانی1-1- فطرت در لغت2-1- جایگاه معلومات فطری در میان معلومات انسانیگفتار دوم: ویژگیهای بینشها و گرایشهای فطری1- همگانی بودن و شمول زمانی و مکانی معلومات فطری2- لایتناهی بودن گرایشهای فطریگفتار سوم: عوامل رشد و شکوفایی فطرت1-3- اهتمام در پرورش حس حب به نیکیها2-3- مراقبت مداوم از خویشتن و نگهداری از ارتکاب به معاصیگفتار چهارم: شرایط شکوفایی فطرتگفتار پنجم: فطرت از نظر قرآن کریم و احادیث1-5- فطرت از دیدگاه قرآن کریم2-5- فطرت از دیدگاه احادیثگفتار ششم: گرایشات از فطری دیدگاه کلی و عرفای ی1-6- فار 2-6- ابن سینا3-6- محی الدین ابن عربی4-6 صدرالمتالهین5-6- حکمای رواتی6-6- ابن فارض7-6- سعیدالدین فرغانی8-6- سید صدر آملی9-6- خواجه عبدالله انصاری و عبدالرزاق کاشانیگفتار هفتم: بینشها و گرایشهای فطری از نظر برخی شمندان غرب1-7- فطری گرایی دکارتنقد فطری گرایی دکارتی2-7- فطری گرایی اسپینوزا3-7- قضایای فطری در منطق4-7- گرایشهای فطریگفتار هشتم: غفلت از امور فطری و نتایج آن1-8- امکان غفلت از امور فطری2-8- فطرت اولیه و ثانویه3-8- نقش انحراف در دفن فطرت4-8- عوامل عدم پاسخگویی انسان به ندای فطرت1- جهل و نادانی2- قساوت3- شرک4- طغیان5- قدرتها و تبلیغات و فضاسازی آنهاگفتار نهم:کیفیت دل فطرت بر ضرورت وجود و مصلح جهانی1-9- گرایش به عد و امنیت جهانی یک گرایش فطری2-9- فطرت عقل و نیاز بشر به مصلح جهانینتیجه گیری
با
تحقیق درمورد فطری بودن
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با صدور پیامی درگذشت حجت ال حاج شیخ علی برهان فقید شهرستان مهریز را تسلیت گفت. عید فطر روز پیروزى بر طاغوت نفس عید فطر روز پیروزى بر طاغوت نفس واژه «عید» از ریشه عود گرفته شده ‏و به معناى بازگشت است، و واژه « فطر» از فطرت‏ گرفته شده و به معناى سرشت است. بنابراین عید فطر ؛ یعنى بازگشت‏ به فطرت و سرشت.بازگشت از این نظر که آیا رابطه ما با فطرت پاک انسانى به طور صحیح برقرار است‏ یا نه؟ برگرفته از سایت:montazer.ir میوه های فطرت رمضان، دعوتی است به بازیافتن «خود گمشده»، ن است برای توجه به خدای فراموش شده، ضیافتی است برای تناول از مائده تقوا و پایان این مهمانیِ خ ، عید فطر است؛ عید توفیق بر طاعت و اطاعت، عید توبه و تهذیب نفس، عید ذکر و یاد محرومان و گرسنگان. فطر، چیدن میوه هایی است که از فطرت می جوشد. فطر، سپاس نعمتی است که در رمضان نازل شده است. پیروزی بر خصم درون، جشنی دارد به نام عید فطر که میثاق بستن با فطرت را از سوی روزه داران مجاهده گر اعلام می دارد. عید فطر، پاداش افطارهای خالصانه و به حاست، مُهر قبولی انفاق های با قصد قربت و پایان نامه دوره ایثار و گذشت در مسایل مالی است. فطر، عید خداجویی و خداترسی و خداپرستی است. ?عید احیای دین و معرفت عید فطر عید فطرت است و فطرت الهی ترین نهاد درون انسان است آدمی دربعد معرفت وشناخت حقیقت حداقل چهار بعد مهم دارد احساس ،عقل ،قلب ،و فطرت ودرمیان این ابعاد فطرت دارای امتیازات ویژه است ??شناسنده بی نهایت اولین ومهم ترین خصوصیت فطرت آن است که بی نهایت شناس است درحالی که عقل واحساس وقلب در شناخت محدودیت دارند و مح.
توجه دوستان گرامی را به جمله ای که به صورت نقل قول مستقیم از کتاب « زندگی نامه من » اثر یونگ جلب می کنم: « روان به طور خود جوش خالق انگاره یا ایماژهایی با محتوای مذهبی است یا به عبارت دیگر روان طبیعتاً و بر حسب سرشت دارای یک جوهره مذهبی است » من متوجه شده ام که علت بروز بسیاری از روان نژندی ها به ویژه در سنین نیمه دوم حیات آدمی در عد.  پروژه فطری بودن فطرت پروژه فطری بودن فطرت دسته : فقه و حقوق ی فرمت/ورد تعداد صفحات 105 قیمت : 5000 تومان [توضیحات بیشتر ] پروژه فطری بودن فطرت گلستان فطرت در میان موجودات عالَم تنها انسان است که می تواند راه کمال بپیماید و صفت حضرت حق را در خود متجلّی سازد. نه ملائک را چنین استعدادی است و نه موجود دیگری می تواند به چنین مقامی برسد. سرّ این عظمت روحی در این است که در فطرت آدمی بذرهای رشد و اعتلا نهاده شده و او را مستعدّ تقرب به حق تعالی کرده است. اگر فضای زندگی سالم باشد و عطر .

 پروژه فطری بودن فطرت

پروژه فطری بودن فطرت
دسته :
فقه و حقوق ی
فرمت/ورد تعداد صفحات 105

قیمت : 5000 تومان
[توضیحات بیشتر ]

پروژه فطری بودن فطرت


مقاله نظریه فطرت در قرآن بررسی روابط فرهنگی کشورهای ایران و ترکیه بررسی-روابط-فرهنگی-کشورهای-ایران-و-ترکیهدو کشور هم مرز ایران و ترکیه به رغم همسایگی و اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و دینی، به علت عدم شناخت دقیق و واقعی از یکدیگر، از گذشته های دور تا کنون امکان برقراری ارتباط نزدیک و در حد انتظار را بدست نیاورده و همیشه بعنوان رقیب به هم نگریسته اند. در این میان کشورهای ثالث نیز در جهت حفظ منافع خویش، فایل shx?img=فطرت.jpg&w=150&h=150&path=~/content/productpic/" alt="مقاله-نظریه-فطرت-در-قرآن">یکى از مباحثى که در قرآن و سنت‏با اهمیت ویژه‏اى مطرح گردیده بحث فطرت است. فطرتمندى انسان، فطرى بودن دین، فطرت پسندى، حسن عدل و قبح ظلم، معلوم بودن فجور و تقوا به الهام فطرى، اعتراف رسمى انسان به ربوبیت الهى در عالم ذر و عهد و پیمان خداوند با او در عدم تبعیت از ، از جمله مسائلى است که آیات قرآن  فایل بر معانی اعتباری حد و برهان اقامه نمی شود. و من هنا یظهر أن هذه المعانی الاعتباریة- لا حد لها و لا برهان علیها-. أما أنها لا حد لها فلأنها لا ماهیة لها- داخلة فی شی‏ء من المقولات- فلا جنس لها فلا فصل لها فلا حد لها- نعم لها حدود مستعارة من الحقائق- ی یستعار لها مفاهیمها-. و أما أنها لا برهان علیها فلأن- من الواجب فی البرهان أن ت - مقدماتها. اختصاصی از اینو دیدی برهان نظم با و پر سرعت .
برهان نظم
 برهان نظم برهان نظم: برهان نظم (به انگلیسی: teleological argument) یکی از مهم ترین، رایج ترین و آشناترین برهان های اثبات وجود خدا است، و در کنار برهان های مبتنی بر علیت، دو رکن مهم از باور استدلالی به خدا را تشکیل می دهند. خلاصه برهان معمولاً منظور از نظم در برهان نظم، نظم غایی است و به همین خاطر به آن برهان غایی (teleological) نیز گفته می شود. از دیدگاه م عین این برهان، مجموعه ای منظم است که هدفمند باشد و اعضای آن مجموعه به گونه ای در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند که آن مجموعه در مسیر نیل به آن هدف رفتار کند. از نظر م عین این برهان، جهان یک مجموعه منظم است که نمی تواند اتفاقی به وجود آمده باشد و باید ناظم باشعوری داشته باشد. جهان ما نشان دهندهٔ وجود نوعی انتخاب است، نه اتفاقی کور. این انتخاب کننده خداست. با آن که در کلام ی به آن توجه چندانی نمی شود و بیشتر به یت تعلق دارد، مفسرین بسیاری از آیات قرآن را بیان کنندهٔ این برهان می دانند. برهان ساده است، و برای همین عمومیت زیادی دارد: در جهان شکل های مختلفی از نظم وجود دارد، و می دانیم که نظم بدون ناظم ممکن نیست، و یک مجموعهٔ منظم نمی تواند اتفاقی شکل گرفته باشد، پس جهان ناظمی دارد. بدون شک مثال های زیادی در این مورد وجود دارد. مثلاً می گویند، ساعت به آن کوچکی طوری است که نمی توان قبول کرد سازنده ای نداشته باشد، حال چطور می توانیم قبول کنیم که کل جهان با عظمتی بسیار بیشتر از آن بتواند سازنده ای نداشته باشد؟ برهان نظم از منظر شهید مطهری برهان نظم از منظر شهید مطهری: مقدمه: عمومی ترین و ساده ترین طریقت در اثبات وجود خداوند برهانی است که از آن به برهان نظم یا غایت شناختی یاد می کنند. معمول ترین ادله بر وجود خداوند در تمامی ادیان و مذاهب الهی در طول تاریخ همواره برهان نظم بوده است. از این رو چه در تفکر ی و چه در تفکر غربی مناظرات و جدلهای فراوانی حول این برهان شده است. بسیاری بر این اعتقادند که برهان نظم اساسا یک برهان فلسفی نیست بلکه ریشه و پایه ی تجربی دارد. زیرا اساس شکل گیری برهان نظم را روش تمثیل می دانند. از اینرو ادله ی نظم را دارای استحکام کمتری نسبت به سایر براهین خداشناختی می دانند. ویلیام پالی معاون اسقف کارلیسل و فیلسوف برجسته ی قرن هجدهم برهان نظم را در کتاب " الاهیات طبیعی " اینگونه تقریر کرده است: " فرض کنید در حال عبور از صحرایی پای من به سنگی برخورد کند و با این سوال رو برو شوم که چگونه این سنگ در آنجا قرار گرفته است. ممکن است پاسخ دهم که تا آنجا که من می دانم، این سنگ همواره اینجا بوده است. احتمالا اثبات نامعقول بودن این پاسخ چندان آسان نخواهد بود. اما فرض کنید که بر روی زمین ساعتی یافته ام و باید بررسی شود که بودن ساعت در آن مکان چگونه اتفاق افتاده است. بسیار بعید است که پاسخ قبلی به ذهن من خطور کند. یعنی اینکه تا آنجا که می دانم این ساعت همواره اینجا بوده است. اما چرا این جواب نباید تعداد صفحات : 45 صفحه
با
برهان نظم
قالَ الاْمامُ علىّ بن أبى طالِب، أمیرُ الْمُؤْمِنینَ صَلَواتُ اللّهِ وَسَلامُهُ عَلَیْهِ: فى تَقَلُّبِ الاْ حْوالِ عُلِمَ جَواهِرُ الرِّجالِ. در تغییر و دگرگونى حالات و حوادث ، فطرت و حقیقت اشخاص شناخته مى شود. شرح نهج البلاغه فیض الا سلام : ص 1183. در شرایط انسان ها تغییر می کنند ولی انسان با فطرت پاکی که دارد در نهایت به سوی خدا بر . فرق فطرت انسان با غریزه چیست؟ عقل این وسط چکاره است!؟ فطرت سرشت و ساختار تکوینی و خلقتی روح انسان است که زمینه رشد و هدایت را در او فراهم می کند. به عبارت دیگر« فطرت عبارت است از نوعى هدایت تکوینى انسان در دو قلمرو شناخت و احساس‏»، فطریات مربوط به ادراک و شناخت، اصول تفکر بشر بشمار مى‏روند، و فطریات مربوط به تمایل و احساس پایه هاى ت. خداوند انسان ها را بر شاکله اصلی فطرت آفریده است. در این مرتبه از خلقت هیچ انسانی از ح تسویه و اعتدال بیرون نیست.(شمس، آیه 7) این فطرتی که خداوند انسان را بر اساس آن آفریده هیچ کم و ری ندارد و نقص و عیب در آن را نیافته است. از این روست که این فطرت به طور طبیعی به خیر گرایش و از شرّ گریزش دارد و به عنوان دین فطرت بر اساس آن شاکله و شخصیت اله. فلسفه اعیاد ی مسئله عید و فطرت در قرآن انواع فطرت واژه «عید» از ریشه عود گرفته شده ‏و به معناى بازگشت است، و واژه «فطر» از فطرت‏ گرفته شده و به معناى سرشت است. بنابراین عید فطر؛ یعنى بازگشت‏ به فطرت و سرشت. بازگشت از این نظر که آیا رابطه ما با فطرت پاک انسانى به طورصحیح برقراراست‏ یا نه؟ آیا آن اعماق روح و فطرت پاکى که خداوند به ما د. اختصاصی از ژیکو تحقیق برهان نظم با و پر سرعت .
 تحقیق برهان نظم
 تحقیق برهان نظم فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش ) قسمتی از محتوی متن ... تعداد صفحات : 16 صفحهموضوع تحقیق:اشکالات وارده بر برهان نظم بررسی برهان نظم خوب ایندفعه می خواهم یکی از عمومی ترین برهان ها را بررسی کنم ! برهانی به نام برهان نظم که به علت ساده بودنش در کنار برهان علیت از جمله برهان هایی است که معمولا باعث معتقد شدن افراد به خدا می شود ! این برهان از قدیم در کتابهای دینی دبستان و راهنمایی و دبیرستان و احتمالا وجود داشته و دارد و احتمالا خواهد داشت ( بستگی به اوضاع زمان دارد ) خوب بریم سر تعریف برهان (اول از همه بگویم که این مطلب طولانی است ، لازم نیست که همه آن را یکجا مطالعه کنید ! وقت به اندازه کافی دارید ! در ضمن این مطلب هم با تغیراتی از سایت افشا برداشته شده است) این برهان میگوید: در جهان شکل های مختلفی از نظم وجود دارد، و می دانیم که نظم بدون ناظم ممکن نیست، و یک مجموعه ی منظم نمی تواند اتفاقی شکل گرفته باشد، پس جهان ناظمی دارد.
و البته پس از مطرح شدن آن معمولا مطرح کننده ( دبیر دینی و قران) مواردی مثل ساعت و درخت و چشم و .
.
را مثال می زنند  (حالا دبیر یکی از دانش آموزان مذهبی کلاس را صدا می زند و از او می پرسد فلانی این ساعت منظم است یا نه ؟
جواب بله منظم است ! معلم :این ساعت کوچولو که منظم است آیا میتوانیم قبول کنیم که این نظم خود به خودی است و به وجود آورنده ای ندارد ؟
جواب : نه آقا ! نمیشه که بدون پدید آورنده باشد ، معلم : خوب آقای فلانی۲ ایا این جهان منظم است ؟
بله آقا منظم است !!!!! خوب حالا ما چه طوری میتونیم قبول که این جهان با عظمتی بسار بسیار بیشتر از یک ساعت سازنده ای نداشته باشد ؟
) بررسی برهان : همین اول ۲ تا ایراد از این برهان بگیرم که معمولا اگه مدرسه رفته باشیم با این نوع شیوه بیان آن آشنا هستیم ۱-این برهان شهودی است ۲- برهانی استقرایی است برهان شهودی برهانی است که نیاز به شهادت (دیدن یا حس ) دارد، شما باید یک اصل را با شهادت قبول کنید، و آن اصل وجود نظم در دنیا است.
برهان های شهودی یک درجه پائینتر از برهانهای منطقی (که نیاز به هیچگونه احساس و شهادتی ندارند) به شمار میروند.
استقرا در علم استفاده میشود اما استفاده از آن در فلسفه غلط و باطل است! استقرا یعنی بسط دادن یک مفهوم با نشان دادن وجود آن مفهوم در چند مثال، بعنوان مثال در علوم تجربی اگر ی استدلال کند که، کلاغ تخم میگذارد، عقاب تخم میگذارد، پس پرندگان تخم میگذارند، میتوان برای چنین استدلالی اعتبار قائل شد اما اگر ی استدلال کند، علی تهرانی است و پولدار است، رضا تهرانی است و پولدار است، پس هر تهرانی است پولدار است، این استدلال غلط خواهد بود! البته فرم منطقی این استدلال استقرائی نیست، اما معمولا خداپرستان غیر حرفه ای، این برهان را بصورت استقرائی بیان میکنند، یعنی مثلا چند چیز منظم نشان میدهند، بعد نتیجه میگیرند تمام دنیا که شامل تمام هستی است نیز منظم است، و این استدلال فاقد اعتبار است.
این برهان همچنین برهانی قیاسی است که در آن دو فرض وجود دارد.
1.
هرجموعه منظمی خالقی دارد.
2.
دنیا(هستی کائنات و .
.
.
) مجموعه منظمی است.
حکم برهان:.
دنیا ناظمی دارد و آن ناظم خداست الگوی این مقایسه و منطق را در اصطلاح منطقی barbaraمتن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا نماییدبعد از پرداخت ، لینک را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.
با
تحقیق برهان نظم
اختصاصی از یارا فایل برهان نظم از منظر شهید مطهری 26 ص با و پر سرعت .
فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ )   قسمتی از محتوای متن
 تعداد صفحات : 26 صفحهبرهان نظم از منظر شهید مطهری: مقدمه: عمومی ترین و ساده ترین طریقت در اثبات وجود خداوند برهانی است که از آن به برهان نظم یا غایت شناختی یاد می کنند.
معمول ترین ادله بر وجود خداوند در تمامی ادیان و مذاهب الهی در طول تاریخ همواره برهان نظم بوده است.
از این رو چه در تفکر ی و چه در تفکر غربی مناظرات و جدلهای فراوانی حول این برهان شده است.
بسیاری بر این اعتقادند که برهان نظم اساسا یک برهان فلسفی نیست بلکه ریشه و پایه ی تجربی دارد.
زیرا اساس شکل گیری برهان نظم را روش تمثیل می دانند.
از اینرو ادله ی نظم را دارای استحکام کمتری نسبت به سایر براهین خداشناختی می دانند.
ویلیام پالی معاون اسقف کارلیسل و فیلسوف برجسته ی قرن هجدهم برهان نظم را در کتاب " الاهیات طبیعی " اینگونه تقریر کرده است: " فرض کنید در حال عبور از صحرایی پای من به سنگی برخورد کند و با این سوال رو برو شوم که چگونه این سنگ در آنجا قرار گرفته است.
ممکن است پاسخ دهم که تا آنجا که من می دانم، این سنگ همواره اینجا بوده است.
احتمالا اثبات نامعقول بودن این پاسخ چندان آسان نخواهد بود.
اما فرض کنید که بر روی زمین ساعتی یافته ام و باید بررسی شود که بودن ساعت در آن مکان چگونه اتفاق افتاده است.
بسیار بعید است که پاسخ قبلی به ذهن من خطور کند.
یعنی اینکه تا آنجا که می دانم این ساعت همواره اینجا بوده است.
با
برهان نظم از منظر شهید مطهری 26 ص