تحقیق در مورد خلقت جهان

به نقل از خبرگزاریها در مورد تحقیق در مورد خلقت جهان : در پاسخ توجه به چند نکته ضروری است:
۱٫ هدف فاعل یا هدف فعل: یکی از مسائل اساسی که همیشه برای بشر مطرح بوده و هر انسان عاقل و متفکر پیوسته در شه پاسخ به آن است، هدف زندگی است، یعنی انسان برای چه آفریده شده، برای چه زندگی می کند.
سوال «هدف از خلقت چیست» یک وقت به این معناست که هدف خالق از خلقت چیست، یعنی خالق چه انگیزه ای دارد و چه چیز عامل و باعث و محرّک او برای خلقت است، این چیزی است که خلقت نمی تواند باین معنا هدف داشته باشد، این مست م نقص و کمبود فاعل (خداوند) است. یعنی این گونه هدفداری تنها در فاعل های بالقوه و در مخلوقات صادق است، و در خالق هستی، یعنی خداوند، مورد و مصداق ندارد؛ چون این گونه هدف داشتن ها برمی گردد به استکمال یعنی فاعل با کار خود می خواهد به چیزی و کمالی که ندارد برسد. من حسینم که جهان واله و حیران من است ابر و باد و مه و خورشید به فرمان من است جد من احمد مختار قریشی نسب است پدرم حیدر کرار عرب است مادرم فاطمه خود خلقت جهان را سبب است من حسینم ضربان دل من یا زهراست نقش دیوار و در منزل من یا زهراست درد دل اوهست درمان تمام دردها درمان اینهمه تفرقه این همه غفلت این همه نجاست این همه بی برکتی این همه بی غیرتی این همه فساد این همه بد بختی دنیوی واین همه فراموشی وگناهان فراوان وخطا ولغزسش وسردر گمی در شبکه های اجتماعی و....چرا توفیق نمی ی م چون اصل خلقت را فراموش کردیم چون کار فرهنگی ما در وحوزه وشهرداری و...در شبکه های اینترنتی واجت. اهنگ جدید و فوق العاده ی خلقت و اریبا به نام لایف منتشر شد


غایت خلقت جهان پرورش انسان هایی است که در برابر شداید بر هر چه ترس و شک و تردید و تعلق است غلبه کنند و حسینی شوند. هر چند جهاد فی سبیل الله بهترین عرصه ی پرورش کمالات انسانی است، اما خود از خورشید ولایت نور می گیرد. آنان که دیروز اهل جهاد بودند، امروز هر چند در تبعیت از مقام ولایت، اهل صبر و صلاحند، اما برکات خفیه ی جهاد را از یاد نبرده. تمام انگیزه خلقت ، بر این پایه بنا شد که در " طلبش " جهد کنی ... و برای به او رسیدن " طالب " باشی تا به تحقیق مطلوبی خوشایند دست ی ... حامد آن " حمید " باشی ، تا به مقام محمود برسی ... تمام دلیل خلقت بر این مبنا تاسیس شد که با پای طلب و خود خواسته به فنای نفس رسی و مستغنی از هر آنچه غیر اوست ، تا به قاب قوسین جوارش ه ن شوی و تا ابد " هست ومخلد " باشی . همه را طبیعت پیرو قوانین جهانی به سمت و سوی رشد و پیشرفت ، عبرت و آگاهی ، و کمال می کشاند به جبر تقدیر و سرنوشت و این عین عد حاکم بر جهان بلکه فراتر نیکویی نظام خلقت و لطف الهی است ، هرچند بسیاری از ما نمی دانیم . پس وقایع و مشکلات زندگی را با آغوش باز بپذیر و در آن تدبر کن تا مرگ تو فرارسد بادا که به نیکبختی و سعادت در جهان دگر دست ی .. اختصاصی از یاری فایل تحقیق در مورد بررسی خلقت جهان با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 19 هدف از خلقت جهان هستی چیست؟با کمی تفکر متوجه می شویم که در این عالم تنها موجودی که از ویژگی های خاصی برخوردار است انسان می باشد که تمامی موجودات در خدمت او هستند. حدیثی قدسی از خداوند در این باره: یابن آدم خلقت الاشیاء لاجلک معنی حدیث «ای انسان همه چیز را برای تو و بخاطر تو خلق کرد» در واقع خداوند این جهان را بخاطر انسان آفرید تا انسان با استفاده از امکانات خود را به سر منزل نهایی برساند.هدف از خلقت انسان چیست؟آیا انسانی که اشرف مخلوقات می باشد بی هدف خلق شد؟ با یک حدیث از خداوند می توان به این سوال پاسخ داد حدیث چنین است (یابن آدم خلقت الاشیاء لاجلک و خلقتک لاجلی) معنی حدیث: تو را خلق بخاطر خودم در واقع هدف از خلقت انسان بندگی خداست.تعریف انسان کامل و اهمیت آن؟انسان کامل یعنی انسانی نمونه و اعلی انسانی مانند هر چیز دیگر کامل و ناقص دارد اما شناخت انسان کامل از دیدگاه قرآن از آن جهت واجب است که حکم الگو و سرمشق ما را کرد.راههای شناخت انسان کامل از نظر ؟به دو قسمت تقسیم می شود: 1- قرآن و سنت 2- دیدی – عینی افرادی که از نظر قرآن و انسان کامل شناخته می شوند در هیچ جایی از قرآن تعبیری از انسان کامل نیامده در قرآن مسلمان کامل و در سنت مومن کامل تعبیر شده مسلمان کامل یعنی فردی که در به کمال رسیده و مومن کامل یعنی فردی که در پرتو ایمان به کمال رسیده.ما چرا نمی گوییم انسان تمام اصلافرق کمال و تمام چیست؟تمام برای یک شی در جایی گفته می شود که تمامی چیزهایی که برای ایجاد او لازم است به وجود آمده باشد و اگر بعضی از آن ها به وجود نیامده باشند آن شی ناقص است. اما کمال برای یک شی در جایی گفته می شود که آن شی تمام هست و باز هم می تواند درجه ای بالاتر برود. کمال را در جهت عمودی و تمام را در جهت افقی بیان می کنند وقتی شی ای در جهت افقی به نهایت خود برسد می گویند تمام شد. اما وقتی شی در جهت عمود یعنی بالا برود می گویند کمال یافت. یعنی از درجه ای به درجه ای ارتقا یافت. اماتاریخچه تعبیر انسان کامل؟تعبیر انسان کامل در ادبیات ی تا قرن هفتم هجری وجود نداشته است و اولین ی که در دنیای این تعبیر را در مورد انسان بکار برد عارف معروف محی الدین عربی اندلسی طائی است. محی الدین مردی عرب نژاد بود که از اولاد من حاتم طائی و اهل اندلس (اسپانیای امروز) بود قبر ایشان در شام می باشد و یکی از شاگردان معروف ایشان مولوی می باشد.انسان های مسخ شده؟مسخ یعنی چه؟ می گویند در میان امم سالمه مردمی بودند که در اثر اینکه مرتکب گناهان زیادی می شدند مورد نفرین پیغمبر زمان خود واقع شدند و مسخ شدند یعنی به حیوان تبدیل شدند مثلا میمون، گرگ، و یا حیوانات دیگر البته شاید آنهایی که مسخ شدند شبیه انسان بودند ولی از نظر روحی و معنوی مثل یک حیوان شده بودند که حتی قرآن در سوه اعراف آیه 179 به این موضوع اشاره کرد: مردمی که از چهار پا هم پست تر هستند.علت تفاوت کمال در انسان با سایر موجودات؟همان انی که ما را از وجود فرشتگان با خبرد د گفتند که فرشتگان از عقل محض آفریده شده اند یعنی در آنها هیچ جنبه خاکی و مادی وجود ندارد و حیوانات هم صرفا خاکی هستند و از آنچه که در قرآن روح خدا نامیده می شود بی بهره هستند. اما انسانن مرکب از هر دوی آنهاست. هم ملکوتی است و هم ملکی.و مولوی شعری دارد در این باب که چنین است:
با
تحقیق در مورد بررسی خلقت جهان
بسم الله الرحمن الرحیمسرانجام پس از قرنها، انتظار عالم خلقت به سر آمد و بزرگ هدایتگر انسانها پا به عرصه و جود نهاد. برترین مخلوق خدا ظاهر شد، باران رحمة للعالمین با گرفت، چشمه رافت و هدایت فیضان کرد و نور محمدى عالم ملک و ملکوت را منور نمود و در شهرى که شرافتش را از ولادت او دریافت کرد، چشم به جهان گشود و به راستی که در عالم وجود، میلادى کریم تر از این میلاد رخ نداده است.تعبیر قرآن در آیات ابتداى سوره بلد نشان مى دهد که مکه به خاطر اقامت در این شهر و تولدشان درآن، شرافت یافته و مورد قسم خداوند واقع گشته است. بقیه در ادامه مطلب.... از مهمترین اکتشافات دانشنمدان در قرن بیستم بی اعتبار ساختن شه ازلی و ابدی بودن جهان است؛ آنان با دلایل متقن علمی ثابت کرده اند که آفرینش جهان با یک انفجار مهیب آغاز شده است که از آن به "انفجار بزرگ" یاد می کنند. تحقیقات همچنان درباره جزئیات این انفجار ادامه دارد. آنان می گویند: جهان هستی در ابتدا یک توده واحد بوده که منفجر شده و طی می. رییس جمهور در جلسه هیات ان، فرا رسیدن ولادت حضرت عیسی (ع)؛ بزرگ الهی و اعجوبه خلقت را که کیفیت خلقتش پس از خلقت حضرت آدم مشابه نداشته است، به پیروان آن حضرت و همه مؤمنان به ادیان الهی تبریک گفت. میلادباسعادت گل خلقت ،اشرف مخلوقات ، رحمت هردوعالم حضرت محمد امین (ص)وفرزندش گلی ازگلهای بوستان باصفای ولایت ششمین ستاره ی درخشان آسمان ت حضرت صادق آل محمد (علیهماالسلام)بر همه خدای خوانان و زمان (عج) وشیعیان جهان مبارک وخجسته باد تعداد صفحات: 35 صفحه http://s5.picofile.com/file/8159393192/microsoft_word_2013_logo_svg.png نوع فایل: word (قابل ویرایش) 1-1- مقدمه 2-1- بیان مسئاله : 3-1 - هدف تحقیق: 4-1- ضرورت و اهمیت تحقیق: 5-1- سؤالات تحقیق: سوالات فرعی تحقیق: 6-1- فرضیات تحقیق: فرضیات فرعی: 7-1- متغیرهای تحقیق: 8-1- واژگان تخصصی تحقیق: 9-1- قلمرو تحقیق: 10-1- محدودیتهای تحقیق: فصل دوم -2- پیشینه پژوهش: 1-1-2- تاریخچه: 1 2-1-2- آشنایی با اداره کل مالیاتهای غرب تهران ج 1-2- تفتیک کارکنان بر اساس نوع شغل. 3-1-2- تحقیقات انجام شده در ایران و جهان: 1-2-2-تعریف استرس و دیدگاههای مربوط به آن: 1-1-2-2- نگرشهای مختلف نسبت به استرس: 2-1-2-2-ماهیت استرس: 3-1-2-2-انواع استرس: 4-1-2-2- عوامل بوجود آورنده استرس: 5-1-2-2-رابطه بین استرس و دفاع ایمنی: 6-1-2-2- علایم و نشانه های استرس: 7-1-2-2-طرق مقابله با استرس یا کاهش آن یا غلبه بر آن: 8-1-2-2- استرس شغلی: 2-2-2- رضایت شغلی: 1-2-2-2- تعریف رضایت شغلی: 2-2-2-2- اهمیت و ویژگیهای رضایت شغلی: 3-2-2-2- ابعاد رضایت شغلی: 4-2-2- منشأ رضایت شغلی: 5-2-2-2-مدلهی رضایت شغلی: فصل سوم 1-3- مقدمه: 2-3- منابع جمع آوری داده ها : 3-3-3- حجم نمونه: 1-3-3- جامعه آماری: 2-3-3- روش نمونه گیری: 3-3- روش تحقیق: 4-3-3- ابراز جمع اوری داده ها: 1-4-3-3- روایی پرسشنامه: 2-4-3-3- پایایی پرسشنامه: 4-4-3-3- آزمون آماری مورد استفاده: 3-4-3-3- مقاسهای مورد استفاده: اگر تمایل به این مطلب دارید اظهار تمایل بفرمایید البته مطلب زیاد هست اما سعی خواهم کرد یک خوب ارائه کنم در مورد خلقت انسان در تاریکی های آغاز حیات شاید که رضایت معبود در ارائه آن باشد امیدوارم اختصاصی از ژیکو کتاب فرضیه شجره و خلقت نخستین انسان ها با و پر سرعت .
 کتاب فرضیه شجره و خلقت نخستین انسان ها
 کتاب فرضیه شجره و خلقت نخستین انسان ها کتاب فرضیه شجره و خلقت نخستین انسان ها فرمت : pdf تعداد صفحات : 387 جدیدترین کتاب در مورد خلفت انسانها چاپ 1395  
با
کتاب فرضیه شجره و خلقت نخستین انسان ها
#filesell_pps_div1{margin:5px auto;padding:5px;min-width:300px;max-width:500px;border:1px solid #a9a9a9 !important;background-color:#ffffff !important;color:#000000 !important;font-family:tahoma !important;font-size:13px !important;line-height:140% !important;border-radius:5px;} تحقیق آغاز خلقت انسان تحقیق آغاز خلقت انسان 10 ص با فرمت word  ...
دریافت فایل


[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] بررسی حدیث «لولاک لما خلقت الافلاک و لو لا علی لما خلقتک و لو لا فاطمه لما خلقتکما»این روایت با دو مضمون (البته نه دقیقا همین عبارات) نقل شده است : 1 تنها در مورد رسول خدا ( صلی الله علیه وآله وسلم ) 2- در مورد اهل بیت علیهم السلام
((((((((((((((((((((((( بیخیال سیلی مادر نمی شویم ))))))))))))))))))))))) امشب کوله بار دنیای ام را بر می دارم

و از مرزهای غیبت عبور می کنم

و به حضورت می رسم و در کنار خانه ی علی در کنار تو

چشم براه قامت معشوق فاطمه می مانم تا از در بیرون بیاید

اما دریغ ....

که امشب علی بر شانه های عزیزانش به سفر می رود

علی امشب کمی قامت ش خمیده و شبیه فاطمه شده
مولای من

شال عزای ت را. از چه زمانى خطوط کلّى براى روز موعود جهانى ترسیم شده است؟ ترسیم خطوط کلّى براى روز موعود به شروع خلقت بازمى گردد؛ زیرا این روز هدف و غرض اساسى براى خلقت است. براى توضیح این مطلب به نکاتى چند اشاره مى کنیم: ١ -براى ب ایى حکومت عدل جهانى دو شرط اساسى وجود دارد: یکى شناخت کامل عدل به معناى وسیعش و دیگرى آمادگى براى فداکارى در راه پیاده عد. برخی تصور می کنند ظهور با قیامت هم زمان است، بدین معنا که وقتی زمان (عج) ظهور د، بلافاصله قیامت ب ا میشود. اما آنچه مسلم و قطعی است این است که ظهور زمان (عج) و ب ایی حکومت عدل الهی، هدف اصلی خلقت آفرینش است، و خلقت جهان از ابتدا تا کنون، مقدمه ا‎‎ی برای رسیدن به این هدف است. هدف نهایى آفرینش، رسیدن به عبودیت و کمال و نزدیکى هرچه بیشتر انسان به منبع تمام کمالات یعنى خداوند متعال است. براى نیل به این آرمان بزرگ باید مقدمات و وسایل آن فراهم گردد. حکومت جهانى عصر عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف در پى فراهم آوردن مقدمات تقرب به سوى خداوند و برداشتن موانع از این مسیر است، آن چنان که با تحقق حکومت عدل جهانى، اسباب رسیدن به کمال و عبودیت و قرب الى اللّه فراهم مى شود و راه براى رسیدن به هدف خلقت هموار مى گردد. ظهور اگر همه چیز جهان از بین برود و همه آدمها بمیرند باز هم همه زنده اند فقط جسم فیزیکی و این اندام و این کوه و ستارگان و طبیعتی که با چشم میبینیم از بین می روند و نیست و نابود می شود مثل جهان قبل از خلقت  که هیچ چیز نبود ولی همه چیز بود زمانی که ما نیستیم در اصل هستیم و وجود داریم همه انهایی که دنیا هم نیامده اند وجود دارند که دنیا می ایند.

تحقیق حق توسعه و جهان شمولی
تحقیق-حق-توسعه-و-جهان-شمولی-حقوق-بشر تحقیق در مورد حق توسعه و جهان شمولی ، در قالب doc و در 45 صفحه، قابل ویرایش، شامل چکیده، واژگان کلیدی، ظهور و پیدایش نسل سوم ، حق توسعه و سازمان، ملل محتوای حق به توسعه، مبانی حق به توسعه، هم بستگی فایل

تنها از طریق عشق است که می توانیم به حقیقت برسیم، زیرا خداوند، نه تنها حقیقت است، بلکه عشق نیز هست. در نتیجه، بدون عشق به حقیقت، هیچ تجربه ای از حقیقت وجود نخواهد داشت، به بیانی دیگر ” اگر می خواهیم روزی شاهد نفوذ حقیقت در تمامی جهان باشیم، باید به جایی برسیم که کم اهمیت ترین موجود جهان خلقت را به اندازه خود دوست بداریم و برای رسیدن . بنام خدا ن در قاموس خلقت
image result for ‫فرشته‬‎
ن مظهر اتم و اکمل زیبایی و شکوه خداوند هستند. آنها در فراسویی از نشئه الهی با موجی لطیف یک روح که تابع احساسات است در اندام و کالبد یک مونث حلول کرده و در تولدی که برایش از سوی خداوند تدارک دیده شده است، پای به عرصه این جهان  فیزیکی میگذارند.   

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] معرفت و شناخت کامل شخصیت والای المؤمنین علی (ع) و جایگاه او در جهان هستی در حد بشر نیست چه رسول اکرم (ص) خطاب به مولا می فرماید : یا علی لا یعرفک الاّّّ الله و انا ای علی! تو را هیچ نشناخت جز خدا و من درابتدای خلقت، معمار آفرینش، زمین و خورشید و ماه و بر و بحر اعلام کرد که آفرینش شما، آفرینش همه چیز، به طفیل محبت پنج نور مقدس است. یا ملائک. یکی از مسائلی که ممکن است ذهن برخی را مشغول کرده باشد، این است که چرا شیعیان در اذان و اقامه شهادت به ولایت حضرت علی (ع) می گویند؟ آیا دلایل روایی یا قرآنی در این زمینه وجود دارد؟

در این رابطه ابتدا به روایاتی که در این مورد وارد شده، اشاره می کنیم. در روایاتی چند آمده است که شهادت ثالثه و آوردن نام علی (ع) بعد از «لا اله الا الله». اختصاصی از ژیکو بررسی خلقت جهان با و پر سرعت .
فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ )   قسمتی از محتوای متن
 تعداد صفحات : 19 صفحههدف از خلقت جهان هستی چیست؟
با کمی تفکر متوجه می شویم که در این عالم تنها موجودی که از ویژگی های خاصی برخوردار است انسان می باشد که تمامی موجودات در خدمت او هستند.
حدیثی قدسی از خداوند در این باره: یابن آدم خلقت الاشیاء لاجلک معنی حدیث «ای انسان همه چیز را برای تو و بخاطر تو خلق کرد» در واقع خداوند این جهان را بخاطر انسان آفرید تا انسان با استفاده از امکانات خود را به سر منزل نهایی برساند.
هدف از خلقت انسان چیست؟
آیا انسانی که اشرف مخلوقات می باشد بی هدف خلق شد؟
با یک حدیث از خداوند می توان به این سوال پاسخ داد حدیث چنین است (یابن آدم خلقت الاشیاء لاجلک و خلقتک لاجلی) معنی حدیث: تو را خلق بخاطر خودم در واقع هدف از خلقت انسان بندگی خداست.
تعریف انسان کامل و اهمیت آن؟
انسان کامل یعنی انسانی نمونه و اعلی انسانی مانند هر چیز دیگر کامل و ناقص دارد اما شناخت انسان کامل از دیدگاه قرآن از آن جهت واجب است که حکم الگو و سرمشق ما را کرد.
راههای شناخت انسان کامل از نظر ؟
به دو قسمت تقسیم می شود: 1- قرآن و سنت 2- دیدی – عینی افرادی که از نظر قرآن و انسان کامل شناخته می شوند در هیچ جایی از قرآن تعبیری از انسان کامل نیامده در قرآن مسلمان کامل و در سنت مومن کامل تعبیر شده مسلمان کامل یعنی فردی که در به کمال رسیده و مومن کامل یعنی فردی که در پرتو ایمان به کمال رسیده.
ما چرا نمی گوییم انسان تمام اصلا فرق کمال و تمام چیست؟
تمام برای یک شی در جایی گفته می شود که تمامی چیزهایی که برای ایجاد او لازم است به وجود آمده باشد و اگر بعضی از آن ها به وجود نیامده باشند آن شی ناقص است.
اما کمال برای یک شی در جایی گفته می شود که آن شی تمام هست و باز هم می تواند درجه ای بالاتر برود.
کمال را در جهت عمودی و تمام را در جهت افقی بیان می کنند وقتی شی ای در جهت افقی به نهایت خود برسد می گویند تمام شد.
اما وقتی شی در جهت عمود یعنی بالا برود می گویند کمال یافت.
یعنی از درجه ای به درجه ای ارتقا یافت.
اما تاریخچه تعبیر انسان کامل؟
تعبیر انسان کامل در ادبیات ی تا قرن هفتم هجری وجود نداشته است و اولین ی که در دنیای این تعبیر را در مورد انسان بکار برد عارف معروف محی الدین عربی اندلسی طائی است.
محی الدین مردی عرب نژاد بود که از اولاد من حاتم طائی و اهل اندلس (اسپانیای امروز) بود قبر ایشان در شام می باشد و یکی از شاگردان معروف ایشان مولوی می باشد.
با
بررسی خلقت جهان
حضرت آیت اللّه جوادی آملی، به نقل از سیدبن طاووس، دانشمند بزرگ ی، درباره بزرگ داشت ماه مبارک رمضان فرموده اند: «عده ای اول سالشان فروردین است که تلاش می کنند لباس نو بپوشند اول هر سال اهل سیر و سلوک ماه مبارک رمضان است. ماه مبارک رمضان، برای سالکان کوی دوست، ماه محاسبه و فکر و شه چگونگی خلقت و شناخت صانع و خالق جهان هستی است. آنچه می . تحقیق در مورد روز درختکاری تحقیق در مورد روز درختکاری تحقیق در مورد روز درختکاری تحقیق در مورد روز درختکاری تحقیق در مورد روز درختکاری تحقیق در مورد روز درختکاری ادامه مطلب ماءمعین چیست ؟خاک پای محمد حبل متین ربقه ولای محمد خلقت عالم برای نوع بشر شد خلقت نوع بشر برای محمد عضوهای نوجوان مرکز قروه با نوشتن نام حضرت محمد (ص) در قالب فعالیت کاردستی وتزئین با صدف آغاز هفته وحدت را گرامی داشتند . جهان خلق و امر از یک نفس شد که هم اندم که أمد باز پس شد ولی انجایگه أمد شدن نیست شدن چون بنگری جز امدن نیست باصل خویش راجع گشت آشیا. همه یک چیز شد پنهان و پیدا تعالی الله قدیمی کو بیکدم کند آغاز و انجام دو عالم جهان خلق و امر انجا یکی شد یکی بسیار و بسیار اندکی شد همه از وهم توست این صورت غیر. که نقطه دایره ست از سرعت سیر جهان افرینش و نظا. جهان خلق و امر از یک نفس شد که هم اندم که أمد باز پس شد ولی انجایگه أمد شدن نیست شدن چون بنگری جز امدن نیست باصل خویش راجع گشت آشیا. همه یک چیز شد پنهان و پیدا تعالی الله قدیمی کو بیکدم کند آغاز و انجام دو عالم جهان خلق و امر انجا یکی شد یکی بسیار و بسیار اندکی شد همه از وهم توست این صورت غیر. که نقطه دایره ست از سرعت سیر جهان افرینش و نظا. جهان خلق و امر از یک نفس شد که هم اندم که أمد باز پس شد ولی انجایگه أمد شدن نیست شدن چون بنگری جز امدن نیست باصل خویش راجع گشت آشیا. همه یک چیز شد پنهان و پیدا تعالی الله قدیمی کو بیکدم کند آغاز و انجام دو عالم جهان خلق و امر انجا یکی شد یکی بسیار و بسیار اندکی شد همه از وهم توست این صورت غیر. که نقطه دایره ست از سرعت سیر جهان افرینش و نظا. تعداد صفحات: 35 صفحه http://s5.picofile.com/file/8159393192/microsoft_word_2013_logo_svg.png نوع فایل: word (قابل ویرایش) 1-1- مقدمه 2-1- بیان مسئاله : 3-1 - هدف تحقیق: 4-1- ضرورت و اهمیت تحقیق: 5-1- سؤالات تحقیق: سوالات فرعی تحقیق:http://s5.picofile.com/file/8160268634/buy11.png 6-1- فرضیات تحقیق: فرضیات فرعی: 7-1- متغیرهای تحقیق: 8-1- واژگان تخصصی تحقیق: 9-1- قلمرو تحقیق: 10-1- محدودیتهای تحقیق: فصل دوم -2- پیشینه پژوهش: 1-1-2- تاریخچه: 1 2-1-2- آشنایی با اداره کل مالیاتهای غرب تهران ج 1-2- تفتیک کارکنان بر اساس نوع شغل. 3-1-2- تحقیقات انجام شده در ایران و جهان: 1-2-2-تعریف استرس و دیدگاههای مربوط به آن: 1-1-2-2- نگرشهای مختلف نسبت به استرس: 2-1-2-2-ماهیت استرس: 3-1-2-2-انواع استرس: 4-1-2-2- عوامل بوجود آورنده استرس: 5-1-2-2-رابطه بین استرس و دفاع ایمنی: 6-1-2-2- علایم و نشانه های استرس: 7-1-2-2-طرق مقابله با استرس یا کاهش آن یا غلبه بر آن: 8-1-2-2- استرس شغلی: 2-2-2- رضایت شغلی: 1-2-2-2- تعریف رضایت شغلی: 2-2-2-2- اهمیت و ویژگیهای رضایت شغلی: 3-2-2-2- ابعاد رضایت شغلی: 4-2-2- منشأ رضایت شغلی: 5-2-2-2-مدلهی رضایت شغلی: فصل سوم 1-3- مقدمه: 2-3- منابع جمع آوری داده ها : 3-3-3- حجم نمونه: 1-3-3- جامعه آماری: 2-3-3- روش نمونه گیری: 3-3- روش تحقیق: 4-3-3- ابراز جمع اوری داده ها: 1-4-3-3- روایی پرسشنامه: 2-4-3-3- پایایی پرسشنامه: 4-4-3-3- آزمون آماری مورد استفاده: 3-4-3-3- مقاسهای مورد استفاده: اختصاصی از اینو دیدی تحقیق در مورد خلقت جهان با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 79 مقدمهاز کجا آمده ایم: سرآغاز هستیبرای چه آمده ایم: هدف زندگیبه کجا خواهیم رفت: سرانجام حیاتو به عبارت دیگر حس کنجکاوی او را وادار می کند که راز هستی و معمای خلقت را درک کند او پیوسته می خواهد سرآغاز و سرانجام هستی را بداند و هدف از خلقت را بدست آورد و اگر در این باره فکر نکند و نین د دچار افکار مالیخولیائی می شود و در فشار روحی عجیبی قرار می گیرد.جایگاه معادمعاد در تحمل و فطرت هر انسانی جایگاه قابل توجهی دارد زیرا کیست که نپرسد و یا نخواهد بداند که آینده انسان و جهان چه می شود؟ پایان عمر و تلاش ما به کجا می رسد؟ نتیجه و هدف از زندگی چیست؟ آری این سئوالها برای همه مطرح است گرچه افرادی به زبان معاد را نمی پذیرند ولی ناخوداگاه در عمق جان خود احساس ابدیت برای انسان دارند و گاه و بی گاه از خود علامتهایی نشان می دهند که دلیل آن است که با وجود مرگ و پوسیده شدن جسم حاضر نیستند انسانیت و شخصیت واقعی او را نابود و نیست شده بدانند که ما نمونه هایی از این علامتها را در اینجا بیان می کنیم .1- تمام منکران معاد به قبر نیاکان خود احترام می گذارند.2- نام شخصیتهای مرده را بر روی خیابانها ، موسسات ، مدارس و ها می گذارند.3- گاه ی مردگان خود را مومیایی کرده تا فاسد نشوند یکی از احساسات درونی انسان احساس غربت است دنیا برای او تنگ است با همسر و باغ و مسافرت هم موقتا خود را سرگرم می سازد ولی پس از چندی ابز از درون احساس کمبود می کرد همۀ وسائل رفاه هم او را سیر نمی کند گاهی به فکر خود کشی می افتد گاهی می پرسد هدف آفرینش چیست؟ چرا من هستم تمام این قلقلک های درونی نشان می دهد که انسان احساس غربت می کندو این جهان با تمام گستردگیش برای او تنگ است و جسم برای او قفس و دنیا برای او زندان است که این احساس فیزیکی از زمینه های ایمان به روزی است که در آنجا انسان سیر می شود به تمام آرزوها و اه ش می رسد زیرا پاسخ هر نیاز و احساس و قلقلک درونی در بیورن موجود است مثلا احساس تشنگی با آب و احساس با همسر و احساس غربت هم با معاد پاسخ داده می شود در طول تاریخ هیچ دلیل علمی برای نبودن معاد نیاورده و چیزی که مخالفان معاد می کنند آن است که مگر می شود انسان مرده ای که ذراتش پوسیده و پخش شده است بار دیگر زنده شود؟ پاسخ عقل و قرآن آن است که می شود و این کار نشدنی نیست هم در فکر قابل تصور است و هم دائما در شبانه روز نمونه هائی از زنده شدن مردگان را با چشم خود می بینیم جواد (ع) می فرماید: خو دن و بیدار شدن بهترین نمونه ای است که مردن و زنده شدن را برای ما قابل درک می کند آری مرگ یک خواب طولانی و شدیدی بیش نیست بهار و پاییز درختان نمونه دیگری از زنده شدن و مردن گیاهان است در سورۀ فاطر می خوانیم : خداست که با دها فرستد تا ابر را انگیزد و آن را به ا و مناطق مرده روانه می کند و پس از با آن شهر مرده را زنده می کند سپس می فرماید «کذلک النشور» یعنی زنده شدن مردگان هم مانند زنده شدن درختان و گیاهان است در جای دیگر می فرماید: «احیینا به بلده میتا کذلک ال وج» ما به واسطه باران شهر مرده را زنده کردیم همچنین است وج شما در قیامت .بنابراین نمونه هائی از زنده شدن در آفرینش هر روز و شب و هر سال و فصل پیش چشم ما می درخشد و مساله زنده شدن مرده را برای ما ساده و ممکن جلوه می دهد.داستانی دیگرروزی حضرت ابراهیم از کنار دریایی می گذشت که لاشه حیوانی را دید که حیوانات و پرندگان و جانوران دریایی بر روی آن ریخته اند و هر کدام قسمتی از بدن او را خورده اند وقتی حضرت ابراهیم این منظره را دید از خدا پرسید که روز قیامت چگونه حیوانات را زنده می کنی خداوند از حضرت ابراهیم پرسید آیا ایمان به معاد و قدرت من نداری؟ گفت : چرا اما تا با چشمان خودم نبینم آرامش پیدا نمی کنم خداوند به ابراهیم گفت که چهار پرنده را بگیر و بکش و گوشتشان را درهم مخلوط کن و بر سر چند کوه بگذار وپس یک به یک آنها را صدا بزن ببین چگونه ذرات مخلوط از هم جدا و در کنار هم و پرنده اولی ساخته
با
تحقیق در مورد خلقت جهان
وقتی گریبان عدم با دست خلقت می درید
وقتی ابد چشم تو را پیش از ازل می آفرید
وقتی زمین ناز تو را در آسمان ها می کشید
وقتی عطش طعم تو را با اشک هایم می چشید
من عاشق چشمت شدم نه عقل بود و نه دلی
چیزی نمی دانم از این دیوانگی و عاقلی
یک آن شد این عاشق شدن دنیا همان یک لحظه بود
آن دم که چشمانت مرا از عمق چشمانم ربود
وقتی که . نگین عالمین
تقدیم به خاتم النبیاحضرت محمد(ص)
شاعر و مداح اهل بیت رسول چهارمحالی(ساقی)
......................................
نگین در آفتاب عالمینی
گل خوشبودر روی زمینی
سرشت عشق در راه وجودی
عاشقان روی زمینی
ولایت دار دشت آفت
پدر بهر عزیز کبریایی
سلوک عشق در تاری
عروج آسمان در پیش ماهی
گل یاست گل کل جهان است
کتابت . جلسه چهارم »»»»»»»»»» سلامی دوباره خدمت دوستان میخوام یه گزیده هایی از بحث امروزمون که در رابطه با بحث های قبلی است رو براتون ارائه بدم. جلسه قبل گفتیم که بهترین روش برای شناخت صاحب این همه خلقت روش عقلیه جلسه قبلیش هم در مورد علت و معلول صحبت کردیم. این جلسه باروش عقلی و استفاده از جبر علت و معلول میخواهیم ثابت کنیم صاحب خلقت چه خص. در روایات ، نوروز روزی است که جبرئیل بر حضرت محمد (ص) نازل شد، روز غدیرخم است و روز ظهور حضرت صاحب ا مان (عج) خواهد بود. در اعتقادات کهن ایرانی روزی است که آفریدگار از خلقت جهان فارغ می شود و روز آفرینش انسان است. اختصاصی از یارا فایل تحقیق درمورد طرح درس چهارم فارسی سوم ـ شگفتی با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 4 طرح درس چهارم فارسی سوم ـ شگفتی های طبیعتنام درس: فارسی سال سوم راهنمایی تحصیلی موضوع: شگفتی های طبیعت (درس چهارم) مدت اجرا: 60 دقیقهمجری: نام آموزشگاه: تعداد فراگیران : هدف کلی:فراگیران با شگفتی های جهان خلقت و قدرت پروردگار جهان آشنا می شوند.هدف دینی: (شعر، حدیث، آیه)این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود هر که فکرت نکند نقش بود بر دیوارافلاینظرون الی الابل کیف خلقتهدف رفتاری:فراگیر در مورد علاقه ی مرغ آلاچیق به هنر و نقاشی صحبت کند.فراگیر زندگی زیرزمینی موریانه ها را نقاشی کند.فراگیر تعدادی از شگفتی های جهان خلفت را نام ببرد.فراگیر در مورد نحوه ی شکار کبک کوهی با توجه به علاقه ی او به هنر نقاشی صحبت کند.فراگیر در مورد شگفتی های جهان خلقت انشایی بنویسد.فراگیر نسبت به شناخت شگفتی های آفرینش علاقه نشان دهد.فراگیر پس از آشنایی با درس جدید آشنایی بیشتر و عمیق تری با خدا پیدا کند و بر بندگی خالصانه ی خویش بیفزاید.فراگیر نحوه ی کوچ پرستو و شکار ماهی ها را از نقاطی که آب گرم جریان دارد، توضیح دهد. وسایل آموزشی:تصویر پرندگان در حال کوچ، تصویری از مرغ آلاچیق، لوح فشرده یا ی در رابطه با شگفتی های آفرینش کتاب، تخته، گچ، تلویزیون و ویدئو ، مجله ی آموزش زیست شناسی سال هفدهم شماره 53ارزشی ورودی:چند نمونه از شگفتی هایی را که در جهان وجود دارد نام ببرید.در میان پدیده های جهان چه چیزی شما را بیش از دیگر مسائل شگفت زده می نماید؟دقت در پدیده های جهان چه تأثیری در بینش و نگرش شما دارد؟ ایجاد انگیزه:بچه ها به مدت چند دقیقه فکر کنید و بگویید به نظر شما چه چیزی در جهان، بیش از هر چیز دیگری شگفت انگیز است؟پس از این که دانش آموزان مطالب خود را بیان د به آنان می گوییم: آیا می خواهید با موارد جدیدی از عجایب خلقت آشنا شوید؟ سپس به ارائه ی درس جدید می پردازیم.اجرای تدریس:جهت اجرای درس به شیوه ی الگوی فعال طرح تدریس اعضای تیم معلم باید از شب قبل درس را به تعداد اعضای هر گروه تقسیم کند به نحوی که مطالعه ی هر بند به یکی از دانش آموزان واگذار شود.مرحله ی اول:پس از ورود معلم به کلاس و گروه بندی تصادفی فراگیران، معلم از دانش آموزان می خواهد که افراد هر گروه روی خود شماره بگذارند. یک نفر شماره ی یک، یک نفر شماره ی دو، یک نفر شماره ی سه، یک نفر شماره ی چهار، یک نفر شماره ی پنج و یک نفر شماره ی شش. پس از شماره گذاری، معلم مطلب مربوط به هر شماره را ذکر می کند.شماره های یک: از «با صبر و حوصله به جست و جو می پردازد ......... تا ......... آیا او را می شناسید؟»شماره های دو: از «تعداد پرندگانی که لانه سازی می کنند ......... تا ......... آن ها را به دام انداخت.»شماره های سه: از «کوچ پرندگان نیز بسیار شگفت انگیز است ......... تا ......... در فصل های مختلف مهاجرت می کنند.»شماره های چهار: از «آیا شما درخت شاپرک دیده اید؟ ......... تا ......... از زمین روییده باشد.»شماره های پنج: از «موریانه ها نیز برای خود ......... تا ......... به کار ساختن استحکامات می پردازند.»شماره های شش: از «این راز ما را چه ی کشف کرده است؟ ......... تا ......... به روی او نمی گشاید؟»سپس شماره های یک تا شش هر گروه، به آرامی به مطالعه ی بخش خاص خود می پردازند. این مرحله فرصت خوبی است تا معلم شیوه ی صحیح مطالعه (یادداشت ـ صامت خوانی و ...) را به فراگیران یادآوری نماید.مرحله ی دوم:دراین مرحله افراد هم شماره تشکیل یک گروه مجزا را می دهند و بخش خاص خود را مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار می دهند. «شماره های یک، در یک گروه» «شماره های دو، در یک گروه و ...».مرحله ی سوم:در این مرحله افراد به گروه اولیه ی خود باز می گردند و هر فرد به توضیح قسمت خاص خود از جنبه های مختلف (روخوانی، درک مطلب، معنی کلمه و ...) می پردازد. پس از این که تمامی افراد به توضیح قسمت خاص خود پرداختند، معلم نسبت به ارزشی از دانش آموزان اقدام می نماید.لازم به ذکر است که ارزشی به صورت صحیح و غلط، تشریحی و کوتاه پاسخ و به صورت فردی یا گروهی قابل انجام است. پس از انجام ارزشی ، معلم پاسخ صحیح سؤالات را ارائه می دهد و از آنان می خواهد که بعد از نمره دادن به خود به نقد و بررسی نمره ی خود بپردازند تا مشخص شود، ضعف فراگیران در چه زمینه ای می باشد.پس از این مرحله معلم می تواند با استفاده از فراگیران به یک جمع بندی مناسبی از درس دست یازد. و تصاویر مربوط به مرغ آلاچیق یا شگفتی های خلقت را به آنان نشان می دهد و مطلب مربوط به تار عنکبوت را نیز برای فراگیران می خواند تا فراگیران بیش از پیش به شگفتی های جهان خلقت پی ببرند.تعیین تکلیف:انجام تمرین درس شگفتی های طبیعت، کشیدن نقاشی از کوچ پرنده ها ، مطالعه ی کتاب یا مجله ، ذکر یکی از پدیده های خلقت که مایه ی اعجاب همگان است.
با
تحقیق درمورد طرح درس چهارم فارسی سوم ـ شگفتی
خلقت انسان «أَ فَعَیینا بِالْخَلْقِ الْأَوَّلِ بَلْ هُمْ فی‏ لَبْسٍ مِنْ خَلْقٍ جَدیدٍ؛[قاف/۱۵] آیا ما از آفرینش نخستین عاجز م م (که قادر بر آفرینش رستاخیز نباشیم)؟! ولى آنها (با این همه دلایل روشن) باز در آفرینش جدید تردید دارند.»
باقر(ع) در تاویل این آیه به جابر بن یزید می فرمایند: اى جابر! تأویل آیه این است که خداوند متعال آنگاه که این آفریدگان و این جهان را نابود ساخته و بهشتیان را در بهشت و دوزخیان را در دوزخ جاى دهد، جهان دیگرى غیر از این جهان را از نو پدید مى‏ آورد، بدون نر و ماده، تا او را پرستیده و یگانه دانند و به آنان زمینى غیر از این زمین مى ‏آفریند که در آن استقرار یافته و آسمان دیگرى که بر آنان سایه افکند. شاید تو بر این باورى که خداوند تنها این جهان را آفریده و به جز شما بشرى را نیافریده است؟ آرى به خدا سوگند! به طور حتم خداوند متعال هزار هزار جهان و هزار هزار آدم آفریده که تو در پایان این جهان‏ ها و آن آدمیان هستى.[۱]

پس از این آیه و این حدیث فهمیده می شود که انسان های بسیاری قبل از حضرت آدم(ع) وجود داشته اند. که ما از جزئیات خلقت آن ها بی خبریم. و شاید بعضی از فسیل هایی که توسط دانشمندان کشف می شود، مربوط به انسان های قبل از آدم باشد. یا حتی بعضی از کشفیات مرتبط به نظریه داروین، مرتبط به انسان های سابق باشد که در اثر گناهان مسخ شده اند. و به شکل بوزینه در آمده اند.
اما اگر منظورتان از انسان حضرت آدم (ع) است، در قرآن مطلب خاصی در این باره نداریم. و مطالبی در تورات وجود دارد که علامه طباطبایی آن را مطابق محاسبه عقلانی می دانند:
«در تاریخ یهود آمده است که: عمر نوع بشر از روزى که در زمین خلق شده تا کنون، بیش از حدود هفت هزار سال نیست که اعتبار عقلى هم کمک و مساعد این تاریخ است »[۲]

[۱]. الخصال، ج‏۲، ص: ۶۵۲.
[۲]. ترجمه المیزان، ج‏۴، ص: ۲۲۱. منبع:http://www.soalcity.ir/node/558 با عرض تبریک به مناسبت نیمه شعبان سالروز ولادت باسعادت امید مستضعفان جهان،عصاره ی خلقت،قطب عالم امکان،حضرت حجت بن الحسن العسگری صاحب عصروزمان،یوسف زهرا(س)، زمان،حضرت مهدی (عج) و عرض استغاثه به درگاه خدای متعال جهت تعجیل در ظهورش شعر زیر تقدیم می شود:

سالها بود جهان منتظر دیدارش
که کند باز فتاده گره در کارش

ماه شعبا. اختصاصی از نیک فایل تحقیق درمورد طرح درس چهارم فارسی سوم راهنمایی ـ شگفتی های طبیعت با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 3 باسمه تعالیطرح درس چهارم فارسی سوم راهنمایی ـ شگفتی های طبیعتنام درس: فارسی سال سوم راهنمایی تحصیلی موضوع: شگفتی های طبیعت (درس چهارم) مدت اجرا: 60 دقیقهمجری: نام آموزشگاه: تعداد فراگیران:هدف کلی:فراگیران با شگفتی های جهان خلقت و قدرت پروردگار جهان آشنا می شوند.هدف دینی: (شعر، حدیث، آیه)این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود هر که فکرت نکند نقش بود بر دیوارافلاینظرون الی الابل کیف خلقتهدف رفتاری:فراگیر در مورد علاقه ی مرغ آلاچیق به هنر و نقاشی صحبت کند.فراگیر زندگی زیرزمینی موریانه ها را نقاشی کند.فراگیر تعدادی از شگفتی های جهان خلفت را نام ببرد.فراگیر در مورد نحوه ی شکار کبک کوهی با توجه به علاقه ی او به هنر نقاشی صحبت کند.فراگیر در مورد شگفتی های جهان خلقت انشایی بنویسد.فراگیر نسبت به شناخت شگفتی های آفرینش علاقه نشان دهد.فراگیر پس از آشنایی با درس جدید آشنایی بیشتر و عمیق تری با خدا پیدا کند و بر بندگی خالصانه ی خویش بیفزاید.فراگیر نحوه ی کوچ پرستو و شکار ماهی ها را از نقاطی که آب گرم جریان دارد، توضیح دهد.وسایل آموزشی:تصویر پرندگان در حال کوچ، تصویری از مرغ آلاچیق، لوح فشرده یا ی در رابطه با شگفتی های آفرینش کتاب، تخته، گچ، تلویزیون و ویدئو ، مجله ی آموزش زیست شناسی سال هفدهم شماره 53ارزشی ورودی:چند نمونه از شگفتی هایی را که در جهان وجود دارد نام ببرید.در میان پدیده های جهان چه چیزی شما را بیش از دیگر مسائل شگفت زده می نماید؟دقت در پدیده های جهان چه تأثیری در بینش و نگرش شما دارد؟ایجاد انگیزه:بچه ها به مدت چند دقیقه فکر کنید و بگویید به نظر شما چه چیزی در جهان، بیش از هر چیز دیگری شگفت انگیز است؟پس از این که دانش آموزان مطالب خود را بیان د به آنان می گوییم: آیا می خواهید با موارد جدیدی از عجایب خلقت آشنا شوید؟ سپس به ارائه ی درس جدید می پردازیم.اجرای تدریس:جهت اجرای درس به شیوه ی الگوی فعال طرح تدریس اعضای تیم معلم باید از شب قبل درس را به تعداد اعضای هر گروه تقسیم کند به نحوی که مطالعه ی هر بند به یکی از دانش آموزان واگذار شود.مرحله ی اول:پس از ورود معلم به کلاس و گروه بندی تصادفی فراگیران، معلم از دانش آموزان می خواهد که افراد هر گروه روی خود شماره بگذارند. یک نفر شماره ی یک، یک نفر شماره ی دو، یک نفر شماره ی سه، یک نفر شماره ی چهار، یک نفر شماره ی پنج و یک نفر شماره ی شش. پس از شماره گذاری، معلم مطلب مربوط به هر شماره را ذکر می کند.شماره های یک: از «با صبر و حوصله به جست و جو می پردازد ......... تا ......... آیا او را می شناسید؟»شماره های دو: از «تعداد پرندگانی که لانه سازی می کنند ......... تا ......... آن ها را به دام انداخت.»شماره های سه: از «کوچ پرندگان نیز بسیار شگفت انگیز است ......... تا ......... در فصل های مختلف مهاجرت می کنند.»شماره های چهار: از «آیا شما درخت شاپرک دیده اید؟ ......... تا ......... از زمین روییده باشد.»شماره های پنج: از «موریانه ها نیز برای خود ......... تا ......... به کار ساختن استحکامات می پردازند.»شماره های شش: از «این راز ما را چه ی کشف کرده است؟ ......... تا ......... به روی او نمی گشاید؟»سپس شماره های یک تا شش هر گروه، به آرامی به مطالعه ی بخش خاص خود می پردازند. این مرحله فرصت خوبی است تا معلم شیوه ی صحیح مطالعه (یادداشت ـ صامت خوانی و ...) را به فراگیران یادآوری نماید.مرحله ی دوم:دراین مرحله افراد هم شماره تشکیل یک گروه مجزا را می دهند و بخش خاص خود را مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار می دهند. «شماره های یک، در یک گروه» «شماره های دو، در یک گروه و ...».مرحله ی سوم:در این مرحله افراد به گروه اولیه ی خود باز می گردند و هر فرد به توضیح قسمت خاص خود از جنبه های مختلف (روخوانی، درک مطلب، معنی کلمه و ...) می پردازد. پس از این که تمامی افراد به توضیح قسمت خاص خود پرداختند، معلم نسبت به ارزشی از دانش آموزان اقدام می نماید.لازم به ذکر است که ارزشی به صورت صحیح و غلط، تشریحی و کوتاه پاسخ و به صورت فردی یا گروهی قابل انجام است. پس از انجام ارزشی ، معلم پاسخ صحیح سؤالات را ارائه می دهد و از آنان می خواهد که بعد از نمره دادن به خود به نقد و بررسی نمره ی خود بپردازند تا مشخص شود، ضعف فراگیران در چه زمینه ای می باشد.پس از این مرحله معلم می تواند با استفاده از فراگیران به یک جمع بندی مناسبی از درس دست یازد. و تصاویر مربوط به مرغ آلاچیق یا شگفتی های خلقت را به آنان نشان می دهد و مطلب مربوط به تار عنکبوت را نیز برای فراگیران می خواند تا فراگیران بیش از پیش به شگفتی های جهان خلقت پی ببرند.تعیین تکلیف:انجام تمرین درس شگفتی های طبیعت، کشیدن نقاشی از کوچ پرنده ها ، مطالعه ی کتاب یا مجله ، ذکر یکی از پدیده های خلقت که مایه ی اعجاب همگان است. 
با
تحقیق درمورد طرح درس چهارم فارسی سوم راهنمایی ـ شگفتی های طبیعت
در جهان ما حیوانات خارق العاده و زیبایی زیست می کنند که هر کدام به نوعی نشاندهنده معجزه خلقت هستند. در این نوشتار شما را با ۵ حیوان زیباروی کره زمین آشنا خواهیم کرد، حیواناتی که بدون تردید چشم شما را خیره می کنند. حضرت انصاریان در دومین جلسه از سخنرانی خویش در مکتب ا هرا(س) مشهد نکاتی را پیرامون انواع موجوداتی که خداوند در جهان خلق کرد، خلقت زیبای انسان و علم گسترده رسول خاتم و حضرت علی علیهماالسلام بیان داشتند. ایشان با بیان آیه «یسأله من فی السموات و الارض» به دسته اول از موجودات اشاره داشتند و افزودند: واژه «من» در آیه مذکور و در فرهنگ لغت عربی به موجود زنده عاقل دل دارد و این بدان معناست که علاوه بر انسان که روی زمین خلق شده است موجودات زنده دیگری نیز در آسمانها وجود دارند که دارای صفت حی و عقل هستند چرا که واژه «من» در مورد خود خداوند نیز به همین معنا به کار رفته است: «من ذا الذی یشفع عنده الا بإذنه» و «أمن یجیب المضطر إذا دعاه و یکشف السوء». دسته دوم از موجوداتی که خداوند آفرید موجودات غیر عاقلی همچون زمین، آسمان، ابر، باد و ... است که بارها از آنها در قرآن یاد شده است. دسته سوم از موجودات که در پس غیب هستند همان ملائکه هستند و از سویی به اذعان قرآن کریم تعداد این سه دسته از موجودات هرگز قابل شمارش نیز نیست. این شمند فرهیخته در بیان اهمیت و عظمت خلقت موجودی به نام «انسان» در نظر خداوند که آن را به عنوان زیباترین اثر و شا ار خلقت خویش می داند افزود: خداوند با تعبیر «احسن تقویم» آن را بعد از چهار سوگند بزرگ قرار داد تا بیشتر به اهمیت و بزرگی این امر توجه دهد؛ هرچند بشریت در طول تاریخ نسبت به عظمت خلقت خود غافل بوده ولی بزرگانی چون انبیا و ان معصوم علیهم السلام بودند که ارزش خلقت خویش را به درستی درک د و به همه آنچه که خداوند در مورد عظمت انسانها بیان داشت ایمان کامل داشتند. «آمن الرسول بما انزل». معظم له در پایان به ذکر یکی از مصادیق عظمت انسانی در قالب فردی گمنام در عصر موسی علیه السلام پرداخت که علمش از علم اولوالعزمش نیز بیشتر بود اما در پایان داستان با یک اتفاق ساده به حضرت موسی و جناب خضر علیهما السلام فهماند که علم شما دو نفر همچون قطره ای در برابر دریای بیکران علم رسول خاتم و علی علیهما السلام است «و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا»؛ چرا که رسول خاتم صلی الله علیه و آله مصداق اتم «احسن تقویم» و علی علیه السلام نیز همان ی است که اگر بخواهد سوره حمد را تفسیر کند به هفتاد شتر جوان جهت حمل این نوشته ها نیاز دارد! زیرا آنها به راستی پی به عظمت خلقت انسان برده اند و خود را به اقیانوس نامتناهی علم الهی متصل د: «لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم» اما بقیه مردم از این مساله غافل هستند و به همین دلیل دچار انحراف و ناراستی می شوند. اختصاصی از نیک فایل بررسی خلقت جهان با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 19 هدف از خلقت جهان هستی چیست؟با کمی تفکر متوجه می شویم که در این عالم تنها موجودی که از ویژگی های خاصی برخوردار است انسان می باشد که تمامی موجودات در خدمت او هستند. حدیثی قدسی از خداوند در این باره: یابن آد. اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در مورد عجایب هفتگانه جهان با و پر سرعت .
 تحقیق در مورد عجایب هفتگانه جهان
 تحقیق در مورد عجایب هفتگانه جهان در این بخش تحقیق جامعی در مورد عجایب هفتگانه جهان برای قرار داده شده است. این تحقیق با فرمت word و در 35 صفحه می باشد. در ذیل فهرست عناوین اصلی مطالب آن آورده شده است.    فهرست مطالب:مقدمهفانوس دریایی اسکندریههرم بزرگ جیزهتندیس غول پیکر رودسنیایشگاه آرتمیستندیس زئوسباغ های معلق بابلآرامگاه هالیکارناسوسچرا عجایب هفتگانه؟چرا هفتگانه ؟
با
تحقیق در مورد عجایب هفتگانه جهان
من حسینم که جهان واله و حیران من است ابر و باد و مه و خورشید به فرمان من است جد من احمد مختار قریشی نسب است پدرم حیدر کرار عرب است مادرم فاطمه خود خلقت جهان را سبب است من حسینم ضربان دل من یا زهراست نقش دیوار و در منزل من یا زهراست قابل توجه پسرا: . ...... ...... ...... ...... ...... ...... ایا کم خواب شده اید... . ایا احساس لی دارید.. . ایا از تنهایی رنج میبرید... . ایا احساس پوچی میکنید... . ایا از بینی زشت خود رنج میبرید.. . ایا فکر شما درست کار نمیکند.. . ایا درگیر فکرهای بیهوده ایید... . ایا از خلقت خود ناراضی هستید.. . . . . . . . . . . . . . . . خب ما.....!!!!!!! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ما برای شما پیشنهادی ن. پدر: وقتی به سن و سال تو یا کوچکتر از تو بودم خیلی به نظم و برنامه ریزی اهمیت میدادم... دوست داشتم هر چیزی که تصمیم به انجامش میگیرم دقیقا طبق برنامه ام پیش بره... برای همین خوب براش برنامه ریزی می و به جوانب کار فکر می ... اما اغلب مواقع حوادثی که من پیش بینی اش رو نکرده بودم اتفاق می افتاد و در اجرای برنامه ام اخلال ایجاد میکرد...اوایل خی.