تحقیق در مورد فرقه اسماعیلیه

به نقل از خبرگزاریها در مورد تحقیق در مورد فرقه اسماعیلیه :
پیشگفتار یکی از فرقه¬های فعال در ایران، فرقه موسوم به «اهل حق» می¬باشد. اگر چه این فرقه دارای شعبات مختلف است و از لحاظ عقیدتی اختلافات بسیاری با هم دارند، اما در برخی اصول با هم مشترک¬اند که در ادامه به آن اشاره خواهد شد. شاید نتوان همه اتباع این فرقه را تحت حکم خاصی قلمداد کرد؛ ولی آنچه مسلم است که همه آن¬ها خود را اهل حق می¬دانند. طایفه، یارسان، یارستان و آیین یاری، نام¬های دیگری است که اینان برای خود انتخاب کرده¬اند. بسیاری از شیعیان اهل این فرقه را علیُُّ اللّهی و ¬پرست می¬نامند؛ اما برخی جوانان امروزی آن¬ها، این مسأله را اتهامی به اهل حق می¬دانند. مقاله ذیل، شرحی کوتاه بر تاریخچه و عقاید این فرقه می¬باشد. بدیهی است که آشنایی عمیق با عقاید و آداب و رسوم اهل حق نیازمند مطالعات بیشتر است. فرقه منحرف دراویش گنابادی؛ فرقه ای که انتشار و تصاویری از مراسم های داخلی آن ها دید و تفکرات انحرافی آنان را از مسلمانان جدا کرده و انحرافات آنان را به درستی روشن می سازد.

از جمله فرقه هایی که با هدایت مستقیم سرویس های سیا و موساد و اتاق فکر صهیونیستی فعالیت می کند فرقه t.s.m است. این فرقه یکی از گروهای فعال و انحرافی است که با جذب عده ای از افراد غافل در کشورمان و خارج از کشور فعالیت می کند....
ادامه مطلب
جریان مکتب نور علی اللهی(اهل حق)جریان مکتب نور علی اللهی(اهل حق) همه ادیان و مکاتب مورد تهدید جریانی به نام افراط گرائی قرار گرفته اند.یکی از فرقه های افراطگرا،فرقه موسوم به اهل حق است که غلو در مقام علی علیه السلام از سرفصلهای اعتقادی آنان است و در واقع از فرقه های غلات محسوب می شوند. اختصاصی از هایدی تحقیق و بررسی در مورد فرقه اسماعیلیه با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 89 فرقه اسماعیلیهمقدمهتقریبا همه های اجتماعی مذهبی دوران اولیه تسلط برمناطق خاورمیانه وایران، دارای ویژگیهای مشترکی بودند. هدف مشترک همه، رهائی از زیر سلطه بیگانگان و مقاومت در برابر . حسن بن صباح از بزرگ ترین داعیان و روسای فرقه اسماعیلیه بود که نام او در شمار مردان مشهور تاریخ در حافظه زمان مانده است اختصاصی از هایدی مقاله درباره اسماعیلیه با و پر سرعت .
مقاله درباره اسماعیلیه
مقاله درباره اسماعیلیه لینک پرداخت و در "پایین مطلب"فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)تعداد صفحات: 15مختصری درباره ی اسماعیلیهدعوت فاطمیان و آغازی برای اسماعیلیه دشمنی اسماعیلیه با سلجوقیانآغز دوره قیامت نزد اسماعیلیهبازگشت به شریعتپایان کار حکومت اسماعیلیهفهرست ان اسماعیلیمطلب مرتبط با موضوع:
مختصری درباره ی اسماعیلیه«تا امروز 65 - 655 ق / 1257-765 م»
از همان سده‏های نخستین تا اوایل عهد ایلخانیان و در طی یک دوران بالنسبه طولانی، تاریخ ایران تحت تأثیر فرقه اسماعیلیه قرار گرفت.
فعالیت این فرقه مقارن پیدایش سامانیان شکل گرفت. اما دعوت آنها در ماوراء النهر و اسان با مقاومت شدیدی رو به رو شد به طوری که در عهد غزنویان نیز انی که منسوب به این فرقه بودند، به شدت مورد آزار و تعقیب قرار می‏گرفتند.
اوج فعالیت آنها، در عهد سلجوقیان بود که در طی آن، مدت برای براندازی حکومت و خلافت می‏کوشیدند و از ایجاد ناامنی، به عنوان وسیله‏ای برای بروز اغت و هرج و مرج استفاده می‏ د.

به هر حال دعوت آنها ناظر به براندازی خلافت عباسیان و وعده ظهور فاطمی بود.


با
مقاله درباره اسماعیلیه
یک حدیث است هم شیعه گفته و هم سنی. همه گفته اند. که پیغمبر فرمود: یهودی ها 71 فرقه شدند، ی ها 72 فرقه شدند.

مسلمان ها 73 فرقه می شوند. بعد پیغمبر فرمود: «فِرْقَةٌ نَاجِیَة» (بحارالانوار/ج30/ص335) یک فرقه از اینها نجات پیدا می کند. «فِرْقَةٌ نَاجِیَة» یک فرقه «ناجیه» است.

خوب همه می گویند: ما هستیم. تمام فرقه های مسلمان می گویند: . یک حدیث است هم شیعه گفته و هم سنی. همه گفته اند. که پیغمبر فرمود: یهودی ها 71 فرقه شدند، ی ها 72 فرقه شدند.

مسلمان ها 73 فرقه می شوند. بعد پیغمبر فرمود: «فِرْقَةٌ نَاجِیَة» (بحارالانوار/ج30/ص335) یک فرقه از اینها نجات پیدا می کند. «فِرْقَةٌ نَاجِیَة» یک فرقه «ناجیه» است.

خوب همه می گویند: ما هستیم. تمام فرقه های مسلمان می گویند: . اختصاصی از هایدی تحقیق و بررسی در مورد فرقه اسماعیلیه با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 89 فرقه اسماعیلیهمقدمهتقریبا همه های اجتماعی مذهبی دوران اولیه تسلط برمناطق خاورمیانه وایران، دارای ویژگیهای مشترکی بودند. هدف مشترک همه، رهائی از زیر سلطه بیگانگان و مقاومت در برابر پذیرش دین بود. در واقع می توان قرمطیان را شکل تکامل یافته های قبلی دانست که خود از طرفی با مبارزه مسلحانه علیه حاکمیت خلفای و زیر سئوال بردن حقانیت آنان و از طرف دیگر با پرچمداری صوفی گری و دراویش، زمینه را برای رشد فلسفه یارسان و بنیانگزاری این دین، آماده نمود.آنطور که برتلس مستشرق روسی در باره سابقه قرمطیان می نویسد: “از آغاز قرن چهارم هجری، پس از تأسیس تهای فاطمی مصر و قرمطیان بحرین بود که “باطنیان“ به “قرمطیان“ بمعنی اخص و “اسماعیلیان“ منشعب شدند“. ولی تاریخ نویسان نزدیک به آن دوره اعتقاد دارند که آئین قرمطی منسوب به نام قرمط پس ازآنکه میان حمدان قرمط درحدود سال ۲۸۰ هجری با مرکز دعوت اسماعیلی در اهواز اختلاف افتاد، ازلحاظ تشکیلاتی ازمذهب اسماعیلی جداشد و با روشی مستقل در راستای آرمانهای اجتماعی وهدفهای خود شروع به فعالیت کرد. این نظریه بیشتر مورد تایید است، زیرا باطنیان خود شاخه ای از اسماعیلیه بودند و یا هر ی در آئین تناسخ روح راز دار بود اورا باطنی میخواندند. اما اسماعیلیه چه مذهبی است و دلایل صعود و سقوط آن چه بود ؟اسماعـیـلیـه654-473فرقه " اسماعیلیه " از فرق منشعب مذهب شیعه است. ظهور این فرقه، نتیجه اختلاف در ت اسماعیل با برادرش حضرت موسی بن جعفرالکاظم ( ع )  بوده است. اینان معتقد بودند که بعد از جعفر صادق ( ع ) چون پسرش اسماعیل پیش از پدر در گذشته ت محمد بن اسماعیل منتقل شده که سابع تام بوده و دور هفت به او خاتمه یافته است .(نظر مقدس بودن عدد هفت نزد قدما)در اعتقاد آنان، تاریخ بشر به چند دور تقسیم می گردد و هر دور با ی «ناطق» و  ی «اساس» آغاز می شود. ناطقان، همان ان اولوالعزم اند که تعداد آنان هفت نفر است و پس از هر ناطقی، هفت روی کار می آیند. دوره هر ی هزار سال است و چون دور او به سر رسد، دیگری با شریعتی نو ظهور می کند. این پی شریعت پیشین را نسخ می نماید. ( یا اساس یا وصی ) عالم به علم تاویل شریعت است .از دیدگاه اسماعیلیان، افراد بشر به دو گروه تقسیم می شوند: ویژگان یا نخبگانی که با طی مراحل مختلف به باطن شریعت دست می یابند و دیگر، عالم یا اکثریت غیر اسماعیلی که فقط قادر به درک مفاهیم ظاهری مذهب هستند. همچنین، سازمان مذهبی اسماعیلیان بر مراتب و درجات منظمی استوار بود که از پایین به بالا، عبارت بودند از: مستجیب (تازه وارد به گروه)، ماذون، داعی، حجت، باب و . ان در بعضی از دوره ها مستور و در بعضی دیگر آشکار هستند. به اعتقاد اسماعیلیان، در دورة ستر (یاغیبت ) دعات موظف اند که ابلاغ امر کنند. در این دوره، فقط باب و نخبگان قادر به رویت هستند. آنان دوره ستر را از دوره محمد اسماعیل تا قیام عبیدالله المهدی در قیروان می دانند. معروفترین داعیان اسماعیلی
با
تحقیق و بررسی در مورد فرقه اسماعیلیه
 متاثر از فرقه خا اریه / شوقعلیشاه پدر حاج حسین اله کرم بنده 30/40 سال پیش این نوع عزاداری را ندیدم قبل از ما هم عزاداریها شدن و نبود ... روضه خوانی و سوز و گریه با معنا و محتوا بود ... زمان جنگ عده ای از رزمندگان که با حاج حسین اله کرم مراودت داشتند وقتی برای مرخصی به تهران میآمدند وعده اشان صنف لباس فروشی بود ... حاج منصور با حضور این افراد بازارش رونق گرفت ... از سویی چون پدر اله کرم (شوقعلیشاه) یک فرقه صوفی بوده... سبک صوفیان در بین این افراد رواج یافت لازم به ذکر است برادر حاج حسین (حاج ) برادر کوچکتر بزرگ این فرقه میباشد با انجام عملیات تروریستی در سیستم متروی توکیو، همه تشکیلات و مجموعه های متعلق به آساهارا در سرتاسر ژاپن مورد هجوم پلیس قرار گرفت و این فرقه به کلی در ژاپن ممنوع شد و زیر ضرب قرار گرفت. وزارت امور خارجه امروز با انتشار بیانیه ای مداخله جویانه ، ضمن حمایت از فرقه انحرافی بهائیت خواستار سرکردگان این فرقه شد. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حمله عده ای از وابستگان فرقه با چراغ سبز پلیس لندن به سفارت ایران چهره حقیقی این فرقه را برملا کرد. اوشوٰ یک عرفان نوظهور زمینی










حسب وقایع مشاهده شده در گوشه گوشه ایران، زمینه های «تخته قاپو » و تمرکز پیروان فرقه های سابق الذکر در مناطق مهم فراهم شده است. این عمل به منظور اجرای «استراتژی ایجاد مجمع الجزایر فرقه ها» در ایران صورت می گیرد. نباید فراموش کرد که عموم فرقه ها ـ چه فرقه های نوظهور و چه تجدید حیات یافته، مانند بهائیت ـ از یک آبشخور سیراب، هدایت و حمایت می شوند. بنام خدا خانواده ها و انی که عزیزی از آنها در اسارت فرقه رجوی هست برایشان خیلی سخت است که عزیزشان مدتهاست با آنها تماس نداشته و یا به آنها سری نزده. ولی آیا عدم تماس با خانواده و ملاقات با خانواده خواست اسیران در بند فرقه هست یا داستان چیز دیگری است ؟ جهت اطلاع همه انی که عزیزی از آنها در فرقه رجوی اسیر است و همه انی که به نحوی اخبار و وقایع فرقه رجوی را دنبال می کنند بایستی به چند موضوع اشاره کنم تا وقایع فرقه آنگونه که هست آشکار شود. برای مطالعه کامل به ادامه مطلب مراجعه شود عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حالا که دراویش افراطی با اقدامات و اغت ات خود باعث هزینه تراشی برای نظام شده اند، مسؤولان امنیتی نباید در کنترل این فرقه نوظهور، تندرو و آشوب گر سهل انگاری کنند. وقتی یکم حساس باشی روش خیلی فرقه بین :) و :))

+ خیلی فرقه چجوری میخنده باهات  مقایسه نقش موعود باوری در پیدایش دو فرقه مورمونیسم و شیخیه

چکیده برداشت نادرست از آموزه ظهور یا بازگشت منجی موعود، نظر به جایگاه و اهمیت این آموزه در ادیان ابراهیمی، از جنبه های مختلف در طول تاریخ، نقش مهمی در پیدایش فرقه های متعددی در این ادیان داشته است. در ، فرقه شیخیه و در یت فرقه مورمون ها از این دسته اند. در ، پیروان شیخ احمد احسایی با ادعای کشف و شهود و طرح نظریه رکن رابع به عنوان نایب خاص عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف)، موجب ج فرقه شیخیه از بدنه اصلی تشیع شدند. در یت نیز جوزف اسمیت با ادعایی مشابه، یعنی ادعای تجربه مکاشفه و نیز دریافت مأموریتی اصلاح گرایانه، به منظور مقدمه چینی برای بازگشت عیسی ، مورمونیسم را پایه گذاری کرد. نکته قابل توجه در خصوص این دو فرقه، شباهت نحوه پیدایش این دو فرقه است که در این مقاله بررسی خواهد شد. سلام بر همراهان عزیز وبلاگ منیم مغانم دوستان عزیز ذیلا" سه پست جدید در مورد بررسی روند سقوط فرقه دموکرات ها آورده ام که بترتیب در : مرحله اول: مذاکرات قوام السلطنه با روس ها برای وج روس ها مرحله دوم: اصرار بزرگان عشایر به کمک نظامی برای از بین بردن فرقه توده مرحله سوم: انزوای فرقه بخاطر وج روس ها از مرز ایران مورد بررسی قرار میدهد. ممن. نقد in's creed - اقتباسی از مجموعه بازی فرقه ح ین
in's creed با بازی مایکل فاسبندر و ماریان کوتیار، تلاشی دیگر برای ساخت ی اقتباسی از بازی‌های ویدیویی است؛ این بار با اقتباس از فرقه ح ین.  صوف و صوفی گری هیچ ربطی به عرفان ی ندارد. تصوف به شدت از طرف ان معصوم و علمای بزرگ مردود اعلام شده است. فرقه ی نعمت اللهی از جمله فرقه هایی است که علاوه بر انحراف های اعتقادی و تضاد با ناب همواره بر ضد منافع ملی و کیان تشیع و توسعه و ترقی مملکت فعالیت داشته است... تصوف گروه فرهنگی-اجتماعی برهان/ سید حبیب الله تدینی؛ در قسمت های قبل به معرفی کامل فرقه ی ضاله ی گنابادی پرداختیم و هم چنین با نام بردن از سردمداران اصلی این فرقه، از روابط آنان با حکومت های طاغوتی برداشتیم. در قسمت پایانی نقد و بررسی فرقه ی گنابادی به امکانات مالی و شگردهای این فرقه برای جذب مخاطب خواهیم پرداخت. رو مه جوان، با انتخاب تصویری از وداع با ی خیابان پاسداران، به درخواست مردم برای قصاص و برخورد قاطع با منسوبان فرقه تابنده، اشاره کرده است. کریمی قدوسی گفت: آن دور و وری های به فهماندند که او بالاتر از اصولگرایی است، این می‎شود فرقه. از رس های این است که نمی گذارد بدعت و فرقه به وجود آید. در ادامه اغت ات دراویش گنابادی، این فرقه امروز صبح نیز سعی در ایجاد ناامنی داشت که اقدام آنها به وسیله ان نیروی انتظامی سرکوب شد. نقد و بررسی خداوند الموت نویسنده پل آمیر. ترجمه ذبیح الله منصوری. الموت منطقه ای واقع در جنوب غربی دریای مازندران بوده که منطقه ای کوهستانی بشمار می آید و در دنیای قدیم یکی از مراکز بزرگ داروسازی بشمار میرفت. حسن صباح ( نقش اول کتاب خداوند الموت ) یکی از ان فرقه اسماعیلیه بوده ، وی باعث شد تا مذهب اسماعیلیه بارور شود ، زندگی او دارای ابعاد مختلفی است و هرلحظۀ زندگیش تعریف خاص و مختص به خودش را داراست ، حسن صباح با ذکاوت و هوشمندی خارق العاده خاص خودش باعث سرنگونی بزرگترین امپراطوری وقت گردید . حسن صباح یک آریایی نژاد محسوب میشد و در نزد پیروانش مقام حجت اعظم را دارا بود و اسم او را بدون علی ذکره السلام بر زبان نمی آوردند و همچنین او را خداوند الموت مینامیدند. حسن صباح یا خداوند الموت در واقع و فرقه باطنی شمرده میشد. فرقه باطنی فرقه ای از مذهب اسماعیلیه است که مثل تمام شیعیان ، علی بن طالب را اول میدانست و فرزندان او را تا جعفر صادق میشمرد. ولی بعد از جعفر صادق عقیده داشت که پسرش اسماعیل است، نه پسر دیگرش موسی کاظم. دوران قدرت الموت از قیامت القیامه یعنی سال 1164 میلادی زمانیکه کیش باطنی آشکارا خود را معرفی نمود و جنگ کرد، شروع شد، و هنگام حمله هلاکوخان خاتمه یافت، یعنی 95 سال دوران قدرت باطنی ها طول کشید. کتاب خداوند الموت، توسط مترجم مشهور ایرانی ذبیح الله منصوری به زبان فارسی ترجمه شده است. ذبیح الله منصوری مینویسد: "برداشتی که در این کتاب از نهضت حسن صباح شده ، غیر از آن است که تا امروز در کتب دیگر راجع به فرقه اسماعیلیه نوشته اند و از آنچه نویسنده این کتاب میگوید چنین استنباط میشود که نهضت حسن صباح، فقط یک نهضت مذهبی نبوده و آن مرد میخواسته که ایران را از تحت سلطه خلفای عباسی یا انی که از سلاطین و امرای محلی ایران بودند اما از خلفای عباسی گوش شنوا داشتند، برهاند." نویسنده این کتاب پل آمیر در بخش پایانی میگوید: "با اینکه دوره قدرت الموت بیش از 95 سال طول نکشید زبان فارسی بوسیله باطنی ها خیلی توسعه یافت و زبان عربی را عقب زد و در ایرانیان حس مناعت ملی که قرن ها خو ده بود بیدار گردید." در واقع، همانطور که این کتاب اشاره میکند، هدف اصلی فرقه باطنی این بود تا به مردم ایران بیاموزند که ایرانی ها از خود فرهنگ غنی داشته اند و سالها قبل از اعراب ادامه مطلب جوزف اسمیت دو قرن پیش و در حالی که کمتر از 15 سال داشت ادعا کرد فرشته ای به نام " مورونی" بر او نازل شده و دستوراتی به او داده است. او سپس 10 سال بعد با انتشار کت به نام " مورمون" پایه های اعتقادی فرقه مذهبی "مورمون ها" را بنا کرد. وی در ادامه مدعی شد که ایران سیاست های فرقه گرایانه در منطقه دنبال می کند و فرقه گرایی در قانون اساسی این کشور ذکر شده است. باند مفلوک ، پلید وغرق دربحران فرقه رجوی سالهاست که قسمتی ازسایت اگرخود تحت عنوان به اصطلاح "مزدوران را بشناسید" را بطور ثابت برای ابرازهذیان گویی وحشت آلود و زبونانه خود علیه اقدامات افشاگرایانه اعضای رهایافته ازفرقه درنظر گرفته است! سران این فرقه مافیایی و صفت همواره دراین بخش از سو مه خود سعی د بطور دوره ای هر بار چند نفری از اع. دوری و فاصله گرفتن از افه ها، برای جماعت پیشرفته شادمانی فراهم می کند، اما اعضای فرقه گنابادی با سجده در مقابل بزرگان خود کار را به جایی رسانده اند که می توان از آن ها به عنوان بت پرستان عصر علم و تکنولوژی یاد کرد.
شکی در این نیست که اهم اعضای فرق مختلف با راه و روشهایی که شیوخ و اقطاب فرقه ها از دیر زمان برایشان تبیین نموده اند راه به بی راهه می برند، فرقه صوفی گنابادی یکی از همین فرقه های منحرف است که با توجه به این که جهان امروزی د ی پیشرفت علم و تکنولوژی می باشد, در اغلب مجالس باز هم اعضای این فرقه تشویق به سجده اقطاب و ب ایی مراسمات دست بوسی و پابوسی می کنند!! یوسف مردانی از شیخ المشایخ فرقه گنابادی در یکی از مجالس سخنرانی اذعان کرد که از راه بت پرستی به خدا پرستی می رسیم!!. اعتراف سریع مردانی صدقعلی شاه فرقه گنابادی در این برهه از زمان که جای بسی تامل دارد، به نوعی سر پوش نهادن به اعمالی است که انتشار تصاویر و های این مجالس، برای خود اعضای فرقه سئوال برانگیز شده است، شیخ الشیوخ فرقه برای توجیه اعضاء و سر شیره به اصطلاح فقرا در سخنرانی خود اینگونه گفت که از راه بت پرستی به خدا پرستی می رسیم!!. سرخوردگی بعد از هر عمل ناشایست گریبانگیر آن شخص می شود. http://94.182.147.237/files/fa/news/1395/8/5/4364_581.mp3 در سال 1993 منطقه ویکو در صحنه لشکرکشی تانک ها و هجوم ان فدرال این کشور به مزرعه «جبل کارمل» بود. نان این مزرعه را افراد معتقد به فرقه ای موسوم به داوودیه تشکیل می دادند. تحقیق براساس نحوه گردآوری داده ها به دو دسته تقسیم می شوند: تحقیق توصیفی و تحقیق آزمایشی - تحقیق توصیفی یا غیر آزمایشی شامل 5 دسته است: پیمایشی، همبستگی، پس رویدادی، اقدام پژوهی، بررسی موردی - تحقیق آزمایشی به دو دسته تقسیم می شود: تحقیق تمام آزمایشی و تحقیق نیمه آزمایشی منبع: سرمد، حجازی و بازرگان (1378). روش های تحقیق در علوم رفتاری، . آقای محمد رزاقی از اعضای نجات یافته از فرقه رجوی میباشند که به مدت بیست سال در کمپ اشرف اسیر بودند. ایشان همچنین در سال 1373 در زندان های کمپ اشرف بوده و یکی از شاهدین زندان و شکنجه و قربانی شدن اعضا در کمپ اشرف می باشد. آقای رزاقی توانستند در سال 1383 از کمپ اشرف گریخته و پس از تحمل 4 سال دیگر زندان تیف که با تبانی سران فرقه و نیروهای یی تش. مجلس دهم، با بیان اینکه برخی از کشورهای عربی عامل اصلی فرقه گرایی در عرصه منطقه ای هستند، گفت: حامیان تروریست های با سیاست های اشتباه خود، موج فرقه گرایی را در منطقه به راه انداختند. (بسم الله الرحمن الرحیم)
حکم ارتداد محمدعلی طاهری رییس فرقه انحرافی حلقه پس از ارسال جزوات، آثار سمعی و بصری، سی دی ها و مدارک موجود برای مراجع تقلید صادر شد. مراجع تقلید با بررسی جزوات و سی دی های موجود از رییس فرقه انحرافی حلقه با ارائه توضیحاتی او را مرتد اعلام د. سخنگوی وزارت خارجه حمله مسلحانه به اتوبوس حامل یان در جنوب مصر را مصداق بارز فرقه گرایی حمایت شده دانست. حجت ال نواب گفت:در زمان ائمه اطهار(ع) و در دوران شکوفایی تمدن و فرهنگ ی،جهان پیشگام گفتگو با هر نوع فرقه و مذهب و دین دار و بی دین بود. درحال حاضر بالغ بر۱۰۳فرقه درکشور ایران فعالیت می کنند که فع رین آنها فرقه یت تبشیری است . این فرقه که با آن صهیونیسم ی نیز یادمی شود وابسته به و بوده و زیر نظر سرویسهای اطلاعاتی موساد و سیا اداره می گردد . هم اکنون فردی به نام سعید عابدینی با ایجاد یک کلیسای خانگی غیر قانونی در منزلش اقدام به جذب نفرات می نماید از اه این فرقه می توان ب. سید حبیب الله تدینی/ نقد و بررسی فرقه ی گنابادی

فرقه ی نعمت اللهی گنابادی از دیر باز یک فرقه ی سازماندهی شده و بوده است و نقش مشایخ در آن، برجسته تر از سایر فرق درویشی است. این فرقه از اواسط سلطنت «ناصرالدین شاه» با کمک مشایخ و مجازین به دستگیری علاوه بر تهران در سایر ا و حتی پس از انقلاب ی در خارج از کشور گسترش یافته اند. گنابادی
یکی از شبکه های ای منتسب به فرقه موسوم به ها اعلام کرد که بنا به اظهارات اخیر آیت الله محسن اراکی درباره صادق ، از وی به تعدادی از سازمان های ی شکایت خواهند کرد.


پاو وینت بررسی مفاهیم و ساختار فرقه ها

پاو وینت بررسی مفاهیم و ساختار فرقه ها در 24 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt



دسته بندی
جامعه شناسی


بازدید ها
8


فرمت فایل
pptx


حجم فایل
439 کیلو بایت


تعداد صفحات فایل
24




 پاو وینت بررسی مفاهیم و ساختار فرقه ها گزارش تخلف برای پاو وینت بررسی مفاهیم و ساختار فرقه ها



پاو وینت بررسی مفاهیم و ساختار فرقه ها


فروشنده فایل
کد کاربری 16539
تمام فایل ها

کاربر




پاو وینت بررسی مفاهیم ساختار فرقه ها در 24 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt




برخی از عناوین اسلاید ها:




تعریف فرقه

تعاریف و خصوصیات فرقه

تعریف روابط فرقه

سرمنشاء گروه و نقش

دو ویژیگی عمده فرقه

ساختار تشکیلاتی،یا روابط بین و پیروان

مولفه های شناسایی ساختار تشکیلاتی یه فرقه

برنامه های هماهنگ شده مجاب سازی ذهنی

خصوصیات عمومی این فاکتور خیلی مهم در تعریف فرقه ها

انواع فرقه ها

افراد خود به جستجوی فرقه ها نمیروند

محکوم قربانی

تفاوت فرقه ها با گروه های معمولی

پاو وینت فرقه ها در میان ماپاو وینت بررسی مفاهیم ساختار فرقه هاساختار فرقه هامفاهیم فرقه ها

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ قالُوا إِنَّا نَصارى‏ ذلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسینَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا یَسْتَکْبِرُونَ (82) بطور مسلم یهود ومشرکان را دشمن ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهی . یتی که در نفرت پراکنی و ایجاد دشمنی با تصویر سُنّی انجام داده و می دهد، فرقه قرار است برای ملکوک چهره تشیّع در سطح جهانی و همچنین تحریک دشمنی اهل سُنّت با شیعه انجام دهد. عوامل شکل گیری فرقه وه ت مانند برخی از فرقه های دیگر، ریشه در مبانی و عملکرد ان و بنیانگذاران آن دارد. بر این اساس لازم است مبانی و عملکرد بنیانگذار این فرقه بررسی شود. این فرقه منسوب به "محمد بن عبدالوهاب" از مردم "نجد" است که در سال 1115 ق در شهر عُیینه متولد شد که پدرش در آن شهر قاضی بود . وی از کودکی به مطالعه کتاب های تفسیر و عقاید و حد. عنوان: باور به منجی در مذهب اسماعیلیه در قیاس با تشیع ی باتکیه بر جامع واریخ مقدمه طرح مسأله در تحقیق پیش رو شامل مقایسه ی دو فرقه ی شیعه دوازده ی و اسماعیلیان است که هردو فرقه هایی از مذهب تشیع هستند. در واقع هدف بیان تفاوت ها و تشابهات میان این دو گروهاز شیعیان است. که اسماعیلیان به هفت ی و شیعیان ی به دوازده ی شهرت دارند. اما تفاوت . اختصاصی از فایلکو پاو وینت در مورد بررسی فرقه های انحرافی با و پر سرعت .
پاو وینت در مورد بررسی فرقه های انحرافی
پاو وینت در مورد بررسی فرقه های انحرافی فرمت فایل :powerpoint (لینک پایین صفحه) تعداد صفحات 54صفحه  nیکی از راهبردهایی که استعمار در طول تاریخ برای مقابله با فرهنگ ها بویژه ادیان الهی بکار گرفته است، راهبرد ایجاد فرقه های انحرافی  و بدل سازی بوده است. همفر جاسوس معروف انگلیس می نویسد:آنچه وزارت مستعمرات انگلیس به هنگام اعزام به شرق به من توصیه نمود عبارت بوده از: گسترش همه جانبه مراکز درویش پروری همانند خانقاه ها و تکثیر و انتشار رساله ها و کتابهایی که مردم عوام را به روی گرداندن از دنیا و مافیها، گوشه گیری و مردم گریزی سوق می دهد؛ مانند کتاب احیاء العلوم غزالی، مثنوی مولوی، و کتابهای محی الدین عربی. دستهای ناپیدا- خاطرات مستر همفر صفحه 64 نشر گلستان کوثر
با
پاو وینت در مورد بررسی فرقه های انحرافی
معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) سؤال: فرقه ‏اى وجود دارد که خود را «على اللهى» مى‏نامند، یعنى المومنین على بن ابى طالب(علیه السلام) را خدا دانسته و به دعا و طلب حاجت به جاى و روزه اعتقاد دارند. آیا اینها نجس هستند؟ مهدویت در فرقه کیسانیه فرقه کیسانیه با نام محمد حنفیه و مختارابن عبیده ثقفی پیوند خورده است. بنا بر مشهور کیسان لقب مختار است.یکی ازعقاید کیسانیه، مهدویت محمد ابن حنفیه است که به مختار لقب کیسان داد و او را به گرفتن انتقام خون حسین از قاتلانش ساخت. آنها به سه فرقه منشعب گشتند که دو فرقه از آنان معتقد گشتند که محمد ابن حنفیه نمرده و ن. فرقه های مخالف ناب محمدی صل الله علیه و آله و سلم که با حمایت غرب و صهیونیست ها و با هدف گمراه مسلمانان واقعی بوجود آمده اند هدفی جز تسلط بر اذهان و استفاده از آنها به نفع حامیان خود ندارند. ادامه مطلب را بخوانید اختصاصی از یارا فایل تحقیق فرقه اسماعیلیه با و پر سرعت .
 تحقیق فرقه اسماعیلیه
 تحقیق فرقه اسماعیلیه دسته بندی :  علوم انسانی _ معارف ی و دینی ، مذهبی
فرمت فایل:  image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ ) حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )فروشگاه کتاب : مرجع فایل   قسمتی از محتوای متن ...فرقه اسماعیلیه مقدمه تقریبا همه های اجتماعی مذهبی دوران اولیه تسلط برمناطق خاورمیانه وایران، دارای ویژگیهای مشترکی بودند.
هدف مشترک همه، رهائی از زیر سلطه بیگانگان و مقاومت در برابر پذیرش دین بود.
در واقع می توان قرمطیان را شکل تکامل یافته های قبلی دانست که خود از طرفی با مبارزه مسلحانه علیه حاکمیت خلفای و زیر سئوال بردن حقانیت آنان و از طرف دیگر با پرچمداری صوفی گری و دراویش، زمینه را برای رشد فلسفه یارسان و بنیانگزاری این دین، آماده نمود.
آنطور که برتلس مستشرق روسی در باره سابقه قرمطیان می نویسد: “از آغاز قرن چهارم هجری، پس از تأسیس تهای فاطمی مصر و قرمطیان بحرین بود که “باطنیان“ به “قرمطیان“ بمعنی اخص و “اسماعیلیان“ منشعب شدند“.
ولی تاریخ نویسان نزدیک به آن دوره اعتقاد دارند که آئین قرمطی منسوب به نام قرمط پس ازآنکه میان حمدان قرمط درحدود سال ۲۸۰ هجری با مرکز دعوت اسماعیلی در اهواز اختلاف افتاد، ازلحاظ تشکیلاتی ازمذهب اسماعیلی جداشد و با روشی مستقل در راستای آرمانهای اجتماعی وهدفهای خود شروع به فعالیت کرد.
این نظریه بیشتر مورد تایید است، زیرا باطنیان خود شاخه ای از اسماعیلیه بودند و یا هر ی در آئین تناسخ روح راز دار بود اورا باطنی میخواندند.
اما اسماعیلیه چه مذهبی است و دلایل صعود و سقوط آن چه بود ؟ اسماعـیـلیـه 654-473 فرقه " اسماعیلیه " از فرق منشعب مذهب شیعه است.
ظهور این فرقه، نتیجه اختلاف در ت اسماعیل با برادرش حضرت موسی بن جعفرالکاظم ( ع )  بوده است.
اینان معتقد بودند که بعد از جعفر صادق ( ع ) چون پسرش اسماعیل پیش از پدر در گذشته ت محمد بن اسماعیل منتقل شده که سابع تام بوده و دور هفت به او خاتمه یافته است .
(نظر مقدس بودن عدد هفت نزد قدما) در اعتقاد آنان، تاریخ بشر به چند دور تقسیم می گردد و هر دور با ی «ناطق» و  ی «اساس» آغاز می شود.
ناطقان، همان ان اولوالعزم اند که تعداد آنان هفت نفر است و پس از هر ناطقی، هفت روی کار می آیند.
دوره هر ی هزار سال است و چون دور او به سر رسد، دیگری با شریعتی نو ظهور می کند.
این پی شریعت پیشین را نسخ می نماید.
( یا اساس یا وصی ) عالم به علم تاویل شریعت است .
از دیدگاه اسماعیلیان، افراد بشر به دو گروه تقسیم می شوند: ویژگان یا نخبگانی که با طی مراحل مختلف به باطن شریعت دست می یابند و دیگر، عالم یا اکثریت غیر اسماعیلی که فقط قادر به درک مفاهیم ظاهری مذهب هستند.
همچنین، سازمان مذهبی اسماعیلیان بر مراتب و درجات منظمی استوار بود که از پایین به بالا، عبارت بودند از: مستجیب (تازه وارد به گروه)، ماذون، داعی، حجت، باب و .
امتعداد صفحات : 62 صفحه  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.پس از پرداخت، لینک را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد. « پشتیبانی فروشگاه مرجع فایل این امکان را برای شما فراهم میکند تا فایل خود را با خیال راحت و آسوده  نمایید »/images/spilit.png 
با
تحقیق فرقه اسماعیلیه