تحقیق در مورد فطرت

به نقل از خبرگزاریها در مورد تحقیق در مورد فطرت : عید فطر؛ ماه پیروزى برطاغوت نفس فلسفه اعیاد ی مسئله عید و فطرت در قرآن انواع فطرت واژه «عید» از ریشه عود گرفته شده ‏و به معناى بازگشت است، و واژه «فطر» از فطرت‏ گرفته شده و به معناى سرشت است. بنابراین عید فطر؛ یعنى بازگشت‏ به فطرت و سرشت. بنام خالق عشق

عید فطر و نقش آن در تحولات فردی و اجتماعی

روز بازگشت به فطرت
در فرهنگ ی اولین روز ماه شوال به عنوان عید فطر و جشن بازگشت به فطرت معین شده است، زیرا مسلمانان روزه دار در طول ماه رمضان با ارتباط های پی در پی با خداوند متعال و استغفار از گناهان به تصفیه روح و جان خویش همت گماشته و از تمام آلودگی های ظاهری و باطنی که بر خلاف فطرت آن هاست، خود را پاک نموده و به فطرت واقعی خود برمی گردند. مؤمنان علی علیه السلام نیز از همین زاویه به عید فطر می نگرد و با اشاره به روز عید می فرماید: «انما هو عید لمن قبل الله صیامه وشکر قیامه وکل یوم لا یعصی الله فهو عید (1) ; این عید ی است که خدا روزه اش را پذیرفته و او را ستوده است و هر روز که خدا نافرمانی نشود، آن روز عید است. »
بلی روز ترک گناه و فاصله گرفتن از زشتی ها و پلیدی ها و روز غلبه بر شیاطین، روز عید است . عید فطر روز بازگشت به فطرت است، این معنا رامی توان از لغت «عید فطر» هم فهمید، چرا که «عید» به معنای بازگشت و «فطر» به معنای «فطرت و طبیعت » است . ادامه مطلب اختصاصی از ژیکو تحقیق نظریه فطرت در قرآن با و پر سرعت .
 تحقیق نظریه فطرت در قرآن
 تحقیق نظریه فطرت در قرآن لینک پرداخت و *پایین مطلب*فرمت فایل:word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه45 بخشی از فهرست مطالبنظریه فطرت در قرآن   معنی لغوی فطرتطبیعت وغریزه و فطرتآیات دسته اولایات دسته دومارزی نهایی   منابع یکى از مباحثى که در قرآن و سنت‏با اهمیت ویژه‏اى مطرح گردیده بحث فطرت است. فطرتمندى انسان، فطرى بودن دین، فطرت پسندى، حسن عدل و قبح ظلم، معلوم بودن فجور و تقوا به الهام فطرى، اعتراف رسمى انسان به ربوبیت الهى در عالم ذر و عهد و پیمان خداوند با او در عدم تبعیت از ، از جمله مسائلى است که آیات قرآن و روایات ائمه معصومین‏علیهم‏السلام بر آن دل صریح دارند.  اما مهم آن است که اگر چه در ‏اى آیات، انسان فطرتمند معرفى شده و بحث از الهام فطرى فجور و تقوا به انسان به میان آمده است ولى در بعضى آیات دیگر، خلقت طبیعى انسان به عنوان موجودى ظلوم، جهول، هلوع، کفار و طغیانگر مطرح شده است.  اگر در ‏اى از آیات، دین امرى فطرى معرفى گردیده و یا اقامه عدل هدف رس ان بیان شده است (که به دنبال فطرى بودن دین، عد خواهى و اقامه قسط و عدل نیز فطرى خواهد بود) اما در ‏اى دیگر از آیات، سبب تشریع دین، بروز اختلاف اولیه بین انسانها و نیاز اضطرارى آنها به دین و قوانین لازم براى رفع اختلافات بیان گردیده  
با
تحقیق نظریه فطرت در قرآن
انسان است و فطرتش هر اندازه فطرت کارایی اش را از دست بدهد، به همان اندازه انسانیت زیر سوال می رود. و اعوذ بالله می رسد انسان به جایی که "اولئک کانعام بل هم اضل" تغییر ماهیت فطرت یک دفعه و آنی نیست. به قول معروف "هیچ از اولش خلافکار به دنیا نمیاد" بلکه به مرور زمان و در اثر رفتارهای ما، یا به عبارت دقیق تر، بنا به نیات ما فطرت زنگار می گیر. عید علی (ع) مبارکباد
رمضان ماه علی(ع) است چرا که علی(ع) سلطان فقر و گرسنگی در کل تاریخ است و به ھمین دلیل
سلطان عشق نیز ھست چرا که فقط صاحبان ف فقر و شکمھای گرسنه حاملان عشق ھستند و بر
خلاف تصور عامه، فقط با شکم گرسنه می شود عاشق بود و بس.
و فطر، عید شکمھای گرسنه و دلھای عاشق است که به وصال معشوق می رسند. و این میعاد، علی با
فاطمه . رئیس ستاد اقامه کشور گفت: تخصص نباید منجر شود که انسان فطرت خود را زیر پا بگذارد، در عین حال باید از علم دیگران استفاده کرد اختصاصی از یاری فایل تحقیق درمورد فطری بودن با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 103 فصل اول: فطری بودن اعتقاد به وجود (عج) و ظهور مصلح کلگفتار اول: فطرت و جایگاه معلومان فطری در معلومات انسانی1-1- فطرت در لغت2-1- جایگاه معلومات فطری در میان معلومات انسانیگفتار دوم: ویژگیهای بینشها و گرایشهای فطری1- همگانی بودن و شمول زمانی و مکانی معلومات فطری2- لایتناهی بودن گرایشهای فطریگفتار سوم: عوامل رشد و شکوفایی فطرت1-3- اهتمام در پرورش حس حب به نیکیها2-3- مراقبت مداوم از خویشتن و نگهداری از ارتکاب به معاصیگفتار چهارم: شرایط شکوفایی فطرتگفتار پنجم: فطرت از نظر قرآن کریم و احادیث1-5- فطرت از دیدگاه قرآن کریم2-5- فطرت از دیدگاه احادیثگفتار ششم: گرایشات از فطری دیدگاه کلی و عرفای ی1-6- فار 2-6- ابن سینا3-6- محی الدین ابن عربی4-6 صدرالمتالهین5-6- حکمای رواتی6-6- ابن فارض7-6- سعیدالدین فرغانی8-6- سید صدر آملی9-6- خواجه عبدالله انصاری و عبدالرزاق کاشانیگفتار هفتم: بینشها و گرایشهای فطری از نظر برخی شمندان غرب1-7- فطری گرایی دکارتنقد فطری گرایی دکارتی2-7- فطری گرایی اسپینوزا3-7- قضایای فطری در منطق4-7- گرایشهای فطریگفتار هشتم: غفلت از امور فطری و نتایج آن1-8- امکان غفلت از امور فطری2-8- فطرت اولیه و ثانویه3-8- نقش انحراف در دفن فطرت4-8- عوامل عدم پاسخگویی انسان به ندای فطرت1- جهل و نادانی2- قساوت3- شرک4- طغیان5- قدرتها و تبلیغات و فضاسازی آنهاگفتار نهم:کیفیت دل فطرت بر ضرورت وجود و مصلح جهانی1-9- گرایش به عد و امنیت جهانی یک گرایش فطری2-9- فطرت عقل و نیاز بشر به مصلح جهانینتیجه گیری
با
تحقیق درمورد فطری بودن
#filesell_pps_div1{margin:5px auto;padding:5px;min-width:300px;max-width:500px;border:1px solid #a9a9a9 !important;background-color:#ffffff !important;color:#000000 !important;font-family:tahoma !important;font-size:13px !important;line-height:140% !important;border-radius:5px;} مقاله کامل در مورد نظریه فطرت در قرآن لینک پرداخت و *پایین مطلب * فرمت فایل :word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه: 19 فهرست و توضیحات : نظریه فطرت در قرآن معنى لغوى فطرت طبیعت، غریزه، فطرت آیات دسته اول آیات دسته دوم در مورد آیه میثاق سه تفسیر وجود دارد: ارزیابى نهایى    نظریه فطرت در قرآن یکى از مباحثى که در قرآن و سنت‏با اهمیت ویژه‏اى مطرح گردیده بحث فطرت است. فطرتمندى انسان، فطرى بودن دین، فطرت پسندى، حسن عدل و قبح ظلم، معلوم بودن فجور و تقوا به الهام فطرى، اعتراف رسمى انسان به ربوبیت الهى در عالم ذر و عهد و پیمان خداوند با او در عدم تبعیت از ، از جمله مسائلى است که آیات قرآن و روایات ائمه معصومین‏علیهم‏السلام بر آن دل صریح دارند. اما مهم آن است که اگر چه در ‏اى آیات، انسان فطرتمند معرفى شده و بحث از الهام فطرى فجور و تقوا به انسان به میان آمده است ولى در بعضى آیات دیگر، خلقت طبیعى انسان به عنوان موجودى ظلوم، جهول، هلوع، کفار و طغیانگر مطرح شده است. اگر در ‏اى از آیات، دین امرى فطرى معرفى گردیده و یا اقامه عدل هدف رس ان ...
دریافت فایل


[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] مدیر کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری گفت: سینمای منطبق بر واقعیت ها و فطرت انسانی سینمای دینی و مطلوب ما است. در هیچ دوره ای شاید به اندازه دوره کنونی نیاز به یادآوری امور فطری نداشته ایم چراکه امروزه…
چقدر خوبه که: تمرین کنیم اهل سحر بشیم تا به برکتش، فرزندانمون اهل سحر بشن. تمرین کنیم حتی شده پنج دقیقه قبل از صبح بیدار باشیم؛ ولو برای خوردن یه لیوان شیر، ولو برای خوردن یه لیوان آب و.. به هر قیمتی شده نفسمون که یه عمر چاق و چله شده را، آروم آروم رامش کنیم. اونوقت در طول روز، با لذت، برای بچه هامون از بیداری سحر بگیم خدا هم مضاعف یا.
توجه دوستان گرامی را به جمله ای که به صورت نقل قول مستقیم از کتاب « زندگی نامه من » اثر یونگ جلب می کنم: « روان به طور خود جوش خالق انگاره یا ایماژهایی با محتوای مذهبی است یا به عبارت دیگر روان طبیعتاً و بر حسب سرشت دارای یک جوهره مذهبی است » من متوجه شده ام که علت بروز بسیاری از روان نژندی ها به ویژه در سنین نیمه دوم حیات آدمی در عد. اختصاصی از فایلکو تحقیق برهان فطرت با و پر سرعت .
 تحقیق برهان فطرت
 تحقیق برهان فطرت تحقیق برهان فطرتفرمت فایل: وردتعداد صفحه: 6   بخشی از متن:فطرت چیست علاقه مادر نسبت به فرزندش ، جستجو از علت هر حادثه پس از بروز آن ؛ علاقه هر حیوان به خفظ نفس و بقاء زندگی ، عاطفه ی و به غقیده ی بعضی میل انسا ن به زندگی اجتماعی و نظائر آنها ، از جمله اموری هستند که ریشه آنها در درون انسان یا حیوان وجود دارد و نیازی نیست که از خارج فرا گرفته شوند . اینگونه امور را « فطری » گویند .فطرت خداشناسی یک از مسائل فطری کنجکاوی انسان از علت وجود خود و دیگر موجودات است ، و نیز میل به شکر گزاری از یکه به آدمی نعمت داده و نیکی کرده است   و خمچنین توجه به موجود کامل و پناه خواستن از او در هنگام یأس از اسباب و عوامل ظاهری است .از اینگونه تمایلات به « فطرت خداشناسی » تعبیر می شود .غفلت از تمایلات فطری می دانیم که علاقه به حفظ سلامت و استفاده از نعمت زندگی در نهاد همه هست و هر حیوان جانداری خود را دوست دارد و برای باقی ماندن تلاش می کند ، با این وجود ، تا دستور های بهداشتی رعایت نشود و هنگام بروز بیماری برای درمان آن اقدام نگردد ، این خواسته ی فطرت انسان یعنی حفظ سلامتی و بقای حیات ، خود به خود به دست نمی آید .و نیز گاهی انسان تحت تاثیر محیط اجتماعی ، یا طبیعی ، به چیزی عادت پیدا می کند بر خلاف اصول بهداشتی است ، و باصطلاح برای شخص «طبیعت دوم » محسوب می شود .بهمین ترتیب ، در مورد فطرت خداشناسی نیز ، اگر برای حفظ آن اقدام مناسب به عمل نیاید و مراقبت در تقویت آن نشود ، چه بسا ، در آن انحرافاتی پیدا شود و های غفلت مانع بروز آثار این نیروی باطنی گردد .اما با وجود این ، وقتی انسان از امور محسوس و مانوس و وسایل ظاهری که موجب سرگرمی و غفلت از آن نیروی موثر است ، مایوس و ناامید گردید ، توجه به محبوب واقعی آشکار می گردد .بنابراین ، می توان گفت : تمام افراد آدمی ، خواه ناخواه ، دارای فطرت خداشناسی هستند ، منتهی در برخی موارد موانعی در برابر این فطرت پیدا می شود و در شرایط خاصی ناگهان ها عقب می رود و این خواسته درونی جلوه می کند.

با
تحقیق برهان فطرت
عید فطر زمان استجابت دعا و جشن طاعت و فرصتی دوباره برای بازگشت به فطرت نیک الهی است. دین فطرت است ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ روزی در یک مطلب خود این را بیان داشتم که احکام دین براساس فطرت انسان ها می باشد. یک نفر از برای من کامنت گذاشت این فطرت، فطرت که شما می گوید برای من روشن نیست. من امروز می خواهم در این مورد صحبت کنم به نظر من فطرت یک ندای درونی است که سعی دارد انسان را به راه درست دعوت نماید فقط شرط آن این است که انسان گوش دل فرا دهد تا آن را بشنود. زیرا گاهی این ندای درونی به خاطر شرایط حاکم در جامعه در درون انسان رو به خاموشی می رود و دیگر انسان آن را نمی شنود. ولی در بعضی انسان ها گاه این ندا آنقدر قوی است، با این که در شرایط بسیار فطرت کشی قرار دارند نمی تواند در برابر این ندا سکوت کنند و به طور ناخودآگاه از آن تبعیت می کنند. بگذارید دو مثال برای شما دوستان بزنم همیشه ن را به حیاء و عفت در برابر مردان نامحرم دعوت می کند. این یک فرمان دینی تنها نیست بلکه خداوند آن را در نهاد زن که همان فطرت اوست نیز قرار داده است این مسئله در زندگی نامه یک زن بازیگر هالیوودی به نام «آن بنکرافت» به خوبی دیده می شود بگذارید این را بگویم که این خانم در شغل خود یعنی هن یشگی بسیار فرد موفقی بود و یک بار هم اسکار گرفت. خوب به طبع این خانم هن یشه غربی است و باید یک زن روشنفکر غربی باشد به علاوه بازیگر سینما هالیوود است و چون سینما هالیوود مهد بی عفتی و بی حیائی ن است زنی که وارد این سینما می شود باید به طبع حیاء و عفت را کنار بگذارد و وارد این سینما شود. به علاوه این خانم اصلا مسلمان نیست تا احکام در مورد حیاء و عفت پیشه ن به گوشش رسیده باشد. ادامه مطلب اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در مورد فطرت با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 20 فهرستمعنای لغوی و اصطلاحی فطرتویژگیهای امور فطریفطرت از دیدگاه قرآنمن متعالی، فطرت الهینظریه هاایمان فطری به خداوندبازگشت به فطرت در اثر توجه به آیات خدا و منحرف ساختن انسان از فطرتفطرت راه شناخت خداآیا انسان فطریاتی دارد؟فطری بودن پرستش خ طرت در قرآنآیه فطرتگرایشهای مقدسمعنای لغوی و اصطلاحی فطرتفطرت از ماده« فطر» به معنای شکافتن چیزی از طرف طول است. سپس به هر گونه شکافتن اطلاق شده است و از آنجا که آفرینش و خلقت به منزله شکافتن تاریک عدم آفرینش است یکی از معانی مهم این واژه همان آفرینش و خلقت است.( وجهت وجهی للذی فطر السموات و الارض) من روی خود را به ی که آسمانها و زمین را آفریده است.فرهنگ اقرب الموارد فطرت را چنین معنا کرده:« الفطرة هی الصفة ی یتصف بها کل مولود فی اول زمان خلقة» فطرت عبارت است از صفتی که هر فرزندی در آغاز آفرینش خود به آن متصف می شود.بنابرتعریف فوق می توان گفت فطرت عبارت است از صفات و خصوصیاتی که لازمه خلقت انسان بوده و ازآغاز آفرینش در نهاد انسان نهاده شده است. به بیان دیگر اصطلاحاً کلمه فطرت به معنای سرشت اولی یا طبیعت انسانی است یعنی مجموعه نیروها و قوا و استعدادهایی که در نهادو ذات انسان قرار داده شده با درنظر گرفتن تعریف ذکر شده، باید همه استعدادها و خصلتهای درونی را جزء فطریات وی دانست چه گرایش های مثبت درونی و چه گرایش هایی که منفی به نظر می رسند همگی جزو فطرت و سرشت اولی انسان بشمار می روند و این تفسیر صحیحی به نظر نمی رسند که گرایش های خیر و شر جزء فطرت انسان دانسته و گرایشهایی را که بظاهر شر و بد به نظر می ر سند جزء غریزه به حساب آوریم چرا که بسیاری از موارد کلمه غریزه مترادف با فطرت بکار می رود. البته دراینجا باید به این نکته مهم توجه داشت که تعریف فوق از فطرت به معنای عام کلمه است نه به معنای خاص آن، زیرا که در معنای عام فطرت است که همه استعدادهای انسانی چه مثبت و چه منفی منظور می شود در حالیکه درمعنای خاص آن فقط استعدادهای مثبت موردنظر است و بس. در قرآن اصطلاح فطرت به معنای خاص آن بکار رفته است یعنی فطرت در قرآن تنها شامل استعدادهای مثبت آن هم استعدادهای خداجویی و خداشناسی بشر است در آیه شریفه:«فاقم وج للدین حنیفاً فطرة الله ی فطرالناس علیها لاتبدیل لخلق الله». روبه جانب آئین پاک آور آن فطرت خ که مردم را بر آن آفرید دگرگونی برای آفرینش او نیست. تنها آیه ای است که در آن کلمه فطرت بکار رفته است و ذاتیات مثبت انسان منظور شده است و ازاین روی فطرت انسانی در قرآن و احادیث ی همواره پاک وسالم به حساب آمده است- در قرآن کریم مشتقات« فطر» بصورت های مختلف بکاررفته مانند»« فطر السموات والارض»،« فطر کم اول مره»،« فطرنا«، « فطرنی»،« فاطرالسموات و الارض» درهمه این موارد به معنای آف و خلق است و فطور در آیه« فارجع البصر هل تری من فطور» در معنای رخنه و شکاف و انفطار در آیه« السماء منفطر به» در معنای شکافته بکار رفته است.ویژگی های امور فطری:همگانی اندبالقوه اندانعطاف پذیرند: عواملی نظیر اختیار فرد، محیط اجتماعی، تعلیم و تربیت، و ضربه ها ی روحی می تواند موجب عدم بروز ظهور آنها شود.تنیدگی: اگر ء نشوند یا به مانعی برخورد کنند( واپس رانده) شده و به وسیله یکی از مکانیسم های دفاعی جبران می گردد به بیان دیگر انسان دارای نیازها و گرایشهای فطری و غریزی فراوان است که هرگاه بر اثر علل و عوامل ء نشود در شخص ایجاد تنیدگی می نمایند.فطرت از دیدگاه قرآن:از نظر قرآن انسان دارای فطرت است.« هل جزاء الاحسان الا الاحسان» آیا جزای احسان چیزی جز احسان است؟ از دیدگاه قرآن انسان موجودی 2 بعدی است. یعنی طبیعت انسانی هم دارای بعد مثبت است و هم بعد منفی. انسان هم می تواند سیر صعودی پیدا کند هم نزولی در نهاد او هم استعداد و گرایش به خیرها و نیکی ها وجود دارد و هم گرایش به بدیها و زشتیها ،انسان هم نفس لوامه و سرزنش گر دارد که او را به خوبی هدایت می کند و هم نفس اماره که او را به سوی رذائل و زشتی ها سوق می دهد. انسان در بعد مثبت طبیعت خود گرایش به خدا دارد ،دارای وجدان است. اما در بعد منفی بخیل و
با
تحقیق در مورد فطرت
طرح تحقیق، مهم ترین و اصلی ترین بخش یک کار تحقیقی و پژوهشی است، طرح تحقیق ( proposal) اصل تحقیق نیست، بلکه طرح اولیه و طرح پیشنهادی تحقیق است، طرح تحقیق در واقع شبیه طرح اولیه و پیشنهادی یک ساختمان است که توسط ارشیتکت (پژوهشگر یا محقق) ارکان اصلی آن طراحی و محاسبه شده و به صورت نقشه و ماکت ساختمان در آمده است و چنانچه یک خبره ( راهنما ) به آن نگاه کند، بتواند ساختمانی را ( پژوهشی را) که بر اساس این نقشه شکل می گیرد، از قبل برای خود تجسم کند. پژوهشگری که قصد تحقیق دارد، ابتدا باید برای پژوهش مورد نظر خود طرح تحقیق بنویسد. طرح تحقیق در واقع نقشه انجام تحقیق است و راهنمای محقق برای عملیاتی و اجرای تحقیق است ... تحقیق در مورد روز درختکاری تحقیق در مورد روز درختکاری تحقیق در مورد روز درختکاری تحقیق در مورد روز درختکاری تحقیق در مورد روز درختکاری تحقیق در مورد روز درختکاری ادامه مطلب فرق فطرت انسان با غریزه چیست؟ عقل این وسط چکاره است!؟ فطرت سرشت و ساختار تکوینی و خلقتی روح انسان است که زمینه رشد و هدایت را در او فراهم می کند. به عبارت دیگر« فطرت عبارت است از نوعى هدایت تکوینى انسان در دو قلمرو شناخت و احساس‏»، فطریات مربوط به ادراک و شناخت، اصول تفکر بشر بشمار مى‏روند، و فطریات مربوط به تمایل و احساس پایه هاى ت. خداوند انسان ها را بر شاکله اصلی فطرت آفریده است. در این مرتبه از خلقت هیچ انسانی از ح تسویه و اعتدال بیرون نیست.(شمس، آیه 7) این فطرتی که خداوند انسان را بر اساس آن آفریده هیچ کم و ری ندارد و نقص و عیب در آن را نیافته است. از این روست که این فطرت به طور طبیعی به خیر گرایش و از شرّ گریزش دارد و به عنوان دین فطرت بر اساس آن شاکله و شخصیت اله. فلسفه اعیاد ی مسئله عید و فطرت در قرآن انواع فطرت واژه «عید» از ریشه عود گرفته شده ‏و به معناى بازگشت است، و واژه «فطر» از فطرت‏ گرفته شده و به معناى سرشت است. بنابراین عید فطر؛ یعنى بازگشت‏ به فطرت و سرشت. بازگشت از این نظر که آیا رابطه ما با فطرت پاک انسانى به طورصحیح برقراراست‏ یا نه؟ آیا آن اعماق روح و فطرت پاکى که خداوند به ما د. http://0up.ir/do.php?imgf=n00004082-t.jpg انسان در سرشت و ریشه اول خودش بر اساس خوبی ها و زیبایی ها آفریده شد به این معنا که از صفاتی مانند عد و نیکو کاری و شجاعت ، خوشنود بود و از صفاتی مانند ظلم و بی عد ی متنفر بود. شما داستان فطرت سالم را میتوانید در صورت یک بچه کوچک ببینید. آن وقتی که او را در آغوش گرفته و بوسه بر صورت او میزنید خوشنود و خندان میشود و آن وقتی که به او بدی میکنید و بر سر او فریاد میزنید دیگر به سمت شما نمی آید. این مطلب نشانه ی وجود فطرت در انسان است که در درون از فطرت خ و صفات خوب برخوردار است. انسانی که در تنگنای مشکلات قرار گرفته و همه ی در ها به روی او بسته شده و فریاد رس و نجات بخشی ندارد در آن لحظه چیزی که او را به سمت خود دعوت میکند آن نور خداست که از اول خلقت در وجود او نهادینه شده است و قرآن به آن نور فطرت میگوید. اساس خلقت انسان بر پایه میل به پاکی و صفات نیک میباشد و از ناپاکی و صفات زشت بی زار است. در اصطلاح شعری و ادبی به فطرت ،وطن اصلی ،آب و گل یا آب و خاک گفته میشود و اگر شاعران ایران اشعاری را مانند : هر ی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش بقیه در ادامه مطلب http://www.dornian.com/profileimagehandler.ashx?s=aw1hz2vqyxroptiwmtqvny8yoc8zy2u3ytriny0ymgrjltq0mjytyjq3ni1jndbmyta3n2fhy2qvndi5otg1lyzjtw9kpw1haw5pcmdpbmfsjklzr2lmpuzhbhnl با آن روزهای برکت و رحمت، روزهای ذخیره عبادت و فضیلت روزهای عبودیت و شفاعت، روزهای مهمانی خدا، روزهای تا سحر عاشقانه دعا و روزهای دست یافتن به آروزهای وداع می کنیم. و به روز بازگشت به فطرت و سرشت، روز چیدن میوه های شاداب استجابت، روز عید رمضان، عید روزه داران و پاک ترین عیدها، عید فطر سلام می کنیم اختصاصی از هایدی نظریه فطرت در قرآن با و پر سرعت .
 فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ )    قسمتی از محتوای متن 
تعداد صفحات : 19 صفحه نظریه فطرت در قرآن یکى از مباحثى که در قرآن و سنت‏با اهمیت ویژه‏اى مطرح گردیده بحث فطرت است.
فطرتمندى انسان، فطرى بودن دین، فطرت پسندى، حسن عدل و قبح ظلم، معلوم بودن فجور و تقوا به الهام فطرى، اعتراف رسمى انسان به ربوبیت الهى در عالم ذر و عهد و پیمان خداوند با او در عدم تبعیت از ، از جمله مسائلى است که آیات قرآن و روایات ائمه معصومین‏علیهم‏السلام بر آن دل صریح دارند.
اما مهم آن است که اگر چه در ‏اى آیات، انسان فطرتمند معرفى شده و بحث از الهام فطرى فجور و تقوا به انسان به میان آمده است ولى در بعضى آیات دیگر، خلقت طبیعى انسان به عنوان موجودى ظلوم، جهول، هلوع، کفار و طغیانگر مطرح شده است.
اگر در ‏اى از آیات، دین امرى فطرى معرفى گردیده و یا اقامه عدل هدف رس ان بیان شده است (که به دنبال فطرى بودن دین، عد خواهى و اقامه قسط و عدل نیز فطرى خواهد بود) اما در ‏اى دیگر از آیات، سبب تشریع دین، بروز اختلاف اولیه بین انسانها و نیاز اضطرارى آنها به دین و قوانین لازم براى رفع اختلافات بیان گردیده است و از آن استنباط مى‏شود که دین مولودى اجتماعى است که انسانها به حکم اضطرار و به منظور رفع اختلاف به آن پناه برده‏اند و نه به حکم فطرت.
و این البته با نظریه برخى از جامعه‏شناسان نزدیکى زیاد دارد.
 و نیز اگر در برخى آیات سخن از اعتراف رسمى انسان به ربوبیت الهى و عهد و پیمان خداوند با او در عدم تبعیت از به میان آمده است در برخى دیگر از آیات خالى بودن ذهن انسان در بدو تولد از هر گونه شناخت و معلومى مطرح شده است و این نیز با نظریه‏هاى برخى از روانشناسان قرابت دارد.
در این مقاله برآنیم تا ضمن بحث از معناى لغوى فطرت با توجه به وزن و آن در کلام عرب، کاربرد و مشتقات آن در قرآن، و تفاوت آن با طبیعت و غریزه، به تبیین بینش خاص قرآن در مورد فطرت و پیآمدهاى اجتماعى آن بپردازیم و مى‏کوشیم تا با بهره‏جویى و استمداد از نظریه بدیع علامه طباطبائى در تفسیر المیزان، که کمتر به آن توجه شده و یا متاسفانه مورد بى‏مهرى واقع گردیده است‏به زدودن ‏اى از ابهامات بپردازیم.
معنى لغوى فطرت واژه «فطرة‏» بر وزن «فعلة‏» دل ‏بر نوع دارد مانند جلسة یعنى نوع خاصى از نشستن، مثلا اگر بگوییم: جلست جلسة زید یعنى مثل زید و به نوع نشستن وى نشستم.
بنابر این واژه «فطرة‏» از ماده «فطر» به معنى نوعى خاص از آفرینش است‏یعنى خلقت و آفرینشى بى‏سابقه که از آن به ابداع تعبیر مى‏شود.
راغب اصفهانى در مفردات در مورد معنى فطرت چنین مى‏گوید: «و خداوند خلق را فطر نموده است و این فطر یعنى ایجاد
با
نظریه فطرت در قرآن
فطر چیدن میوه هایی است که از فطرت می جوشد!پایان نامه دوره ی ایثار و گذشت است . و با ایستادن در جایگاه به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را.درود بر فطر فطرت, سلام بر فطر ذکر و نیایش.که میعادی در زمان است.( باتشکر احمدی ) میگفت" شاید از فطرتت دور شدی ..."

فطرت را نمیدانم کجا دنبالش بگردم ...
اما مدت ها بود سراغ روضه هایت نرفته بودم .....

.
.

میگفت کار تو بیدار فطرت است ...
اما من فکر میکنم تو خودت بخشی از فطرت هــــــــــــر انسانی هستی ....


دوست دارم این روزهای آ ِ96 ِ عزیز را فقط از تو بگویم...دوست دارم حالا عیان و ظاهر به تو مشغول باشم ... د. کانال تحقیق در مورد 22 بهمن جدید ترین کانال تحقیق در مورد 22 بهمن کانال در مورد 22 بهمن تحقیق 22 بهمن کانال تحقیق در مورد بهمن تحقیق در مورد 22
ادامه مطلب مدیر کل پست لرستان به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر پیامی صادر کرد. * هنر موسیقی تلفیقی از دانش، شه و فطرت خدادادی آنان که در امر نوازندگی یا خوانندگی فعال بودند اظهار داشتند که طبق فطرت و ذوقی سلیم، نظم منطقی را در کار معمول می داشته، و قواعد را رعایت می کرده اند. هفت دستگاه اصلی موسیقی و دستگاه های فرعی آن، که تنها مربوط به موسیقی ایرانی نیست، بلکه در همه آهنگ های جهان وجود دارد، به گونه ای تکوین یا. تعداد صفحات: 35 صفحه http://s5.picofile.com/file/8159393192/microsoft_word_2013_logo_svg.png نوع فایل: word (قابل ویرایش) 1-1- مقدمه 2-1- بیان مسئاله : 3-1 - هدف تحقیق: 4-1- ضرورت و اهمیت تحقیق: 5-1- سؤالات تحقیق: سوالات فرعی تحقیق: 6-1- فرضیات تحقیق: فرضیات فرعی: 7-1- متغیرهای تحقیق: 8-1- واژگان تخصصی تحقیق: 9-1- قلمرو تحقیق: 10-1- محدودیتهای تحقیق: فصل دوم -2- پیشینه پژوهش: 1-1-2- تاریخچه: 1 2-1-2- آشنایی با اداره کل مالیاتهای غرب تهران ج 1-2- تفتیک کارکنان بر اساس نوع شغل. 3-1-2- تحقیقات انجام شده در ایران و جهان: 1-2-2-تعریف استرس و دیدگاههای مربوط به آن: 1-1-2-2- نگرشهای مختلف نسبت به استرس: 2-1-2-2-ماهیت استرس: 3-1-2-2-انواع استرس: 4-1-2-2- عوامل بوجود آورنده استرس: 5-1-2-2-رابطه بین استرس و دفاع ایمنی: 6-1-2-2- علایم و نشانه های استرس: 7-1-2-2-طرق مقابله با استرس یا کاهش آن یا غلبه بر آن: 8-1-2-2- استرس شغلی: 2-2-2- رضایت شغلی: 1-2-2-2- تعریف رضایت شغلی: 2-2-2-2- اهمیت و ویژگیهای رضایت شغلی: 3-2-2-2- ابعاد رضایت شغلی: 4-2-2- منشأ رضایت شغلی: 5-2-2-2-مدلهی رضایت شغلی: فصل سوم 1-3- مقدمه: 2-3- منابع جمع آوری داده ها : 3-3-3- حجم نمونه: 1-3-3- جامعه آماری: 2-3-3- روش نمونه گیری: 3-3- روش تحقیق: 4-3-3- ابراز جمع اوری داده ها: 1-4-3-3- روایی پرسشنامه: 2-4-3-3- پایایی پرسشنامه: 4-4-3-3- آزمون آماری مورد استفاده: 3-4-3-3- مقاسهای مورد استفاده: فهرست مطالب فصل اول : کلیات تحقیق مقدمه ............................................................................................................................ 2 طرح مسئله..................................................................................................................... 3 ضرورت انجام تحقیق ....................................................................................................... 4 سوالات اصلی.......................................................................................................... اگر قرآن برای تبیین حقایق عالم آمده است،حقایق عالم عوض نمی شود و اگر برای هدایت فطرت آمده است،فطرت دگرگون نمی شود پس در قرآن کهنه شدن نیست قرآن جهان را تبیین می کند از آغاز تا انجام جهان،عوض نمی شود یعنی آنچه که قوانین کلی جهان است در چهارچوب همان قوانین کلی جهان است در چهارچوب همان قوانین،طبیعت در حرکت است و ماده در سمت کمال و انسا. فرحناز ژولیده فطرت، یکی از دو نفری است که در ایران عمل پیوند شبکیه چشم بر روی وی انجام شده، آرزوی وی دیدن چهره دخترش پس از ۱۲ سال است. فطر چیدن میوه هایی است که از فطرت می جوشد! پایان نامه دوره ی ایثار و گذشت است . و با ایستادن در جایگاه به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را. درود بر فطر فطرت, سلام بر فطر ذکر و نیایش. که میعادی در زمان است. عید فطر، روز جشن بازگشت به فطرت و روز چیدن میوه های شاداب استجابت دعا بر شما مبارک باد.
محمد حسن مقیسه: «شهریار زمانی» در تازه ترین داستان خود از شخصیتی سخن گفته که به قول حافظ «کز هر زبان که می شنوم نامکرر است». شکر واژه*ای عربی است که در فارسی به سپاس ترجمه می* شود. لغت *شناسان عربی واژه شکر را به معنای شناخت احسان و نشر آن (لسان* العرب، ابن منظور، ج 7، ص 170، «شکر») و یا به تعبیر دیگر، تصور نعمت و اظهار آن معنا کرده*اند. (مفردات الفاظ قرآن کریم، راغب اصفهانی، ص 461، «شکر»)

شکر خداوند به این معناست که بدانیم هر نعمتی که به ما می *رسد از سوی خد. فطر چیدن میوه هایی است که از فطرت می جوشد! پایان نامه دوره ی ایثار و گذشت است و با ایستادن در جایگاه به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را. درود بر فطر فطرت, سلام بر فطر ذکر و نیایش. که میعادی در زمان است. عید فطر، روز جشن بازگشت به فطرت و روز چیدن میوه های شاداب استجابت دعا بر شما مبارک باد.
اولین هدف رشد و شکوفایی دانش آموزان واستعدادهای درونی آنها ، دومین هدف به تصویر کشاندن فرهنگ ایثار و شهادت و مفاهیم قرآنی در فعالیتهای دانش آموزان و هدف سوم تقویت روحیه مشارکت جمعی و حضور در فعالیتهای گروهی می باشد. "اگر ی کار خاصی را انجام داد از طرف خدا انتخاب شده برای اینکه آن ذوق و آن فطرت درونی خودش را شکوفا کند و در واقع مورد ع. کارگاه آشنایی با فرایند تحقیق و نگارش یک مقاله علمی فایل ارایه شده در کارگاه آشنایی با مقاله نویسی که همه ی اعضای کلاس در آن کارگاه حضور داشتند. تحقیق چیست؟
انواع تحقیق از دیذگاه هدف؟
انواع تحقیق از دیذگاه داده ها و روش تحلیل
مراحل انجام تحقیق
و ... برای اینجا کلیک کنید اختصاصی از یاری فایل تحقیق در مورد بررسی عفت و پاکدامنی با و پر سرعت .
تحقیق در مورد بررسی عفت و پاکدامنی
تحقیق در مورد بررسی عفت و پاکدامنی فرمت فایل :word (لینک پایین صفحه) تعداد صفحات 9صفحه  در تفکر ی، واژه ای با بار معنایی خاص برگرفته از آیات و روایات، و گونه ای منش است همراه با کنش رفتاری و گفتاری. تنها دین نیست که ما را به و پاکدامنی فرا می خواند، بلکه این ندا از درون آدمی نشأت می گیرد، که دین نیز آن را تأئید می نماید. غیرت، جوان مردی و کرامت نفسانی همگی انسان را به دعوت می کند، علی(ع) می فرماید: «العفة اصل الفتوّة»(23) عفت و پاکدامنی اصل جوانمردی است.همچنین آن حضرت در روایت دیگری فرمود: «قدر الرجل علی قدر همّته و عفته علی قدر غیرته»(24) ارزش مرد به اندازه همت او، و عفت او به اندازه غیرت وی خواهد بود.آفریدگار هستی قبل از تشریع دین و وضع قوانین، فطرت انسان را به مواهبی عجین ساخته که زمینه ساز کارآمدی شریعتند، چنان که از عقل به عنوان حجت باطنی تعبیر می گردد و از فطرت به عنوان خمیرمایه توحید. اما نقش عفت در این میان چیست؟سرچشمه ادراک عقلانی مطلوب در گستره روایات، حضور در وجود انسان است. این خصیصه فطری هرچه در وجود انسان تقویت شود، تکامل نیروی عقلانی قوی تر می گردد، بدین معنا که چون انسان به اقتضای فطرتش عفت مدار و طالب زیبایی و نامأنوس با زشتی و پلیدی است. عقل در جداسازی زیبا از زشت و نیک از بد به کمک او می شتابد و راه را روشن می سازد. علی(ع) می فرماید: «اصل العقل ال و ثمرتها البرائة من الآثام». اساس عقل است و ثمره آن دوری از زشتی است. یعنی: هر کجا که قوای عقلانی بر امیال نفسانی غلبه کند به واسطه رشد و حضور حرکت آفرین این خصیصه فطری است، افزون بر این، گوهر وجود آدمی و هویت انسانی اش در سایه قوام آشکار می گردد، از این رو رابطه ای معقول و منطقی بین رشد و عقل وجود دارد، از متون دینی نیز می توان دریافت که تعاملی متقابل بین این دو نیروی باطنی برقرار می باشد، به همین جهت علی(ع) می فرماید: «من عقل عف»(25) هر آن که عقل دارد، می ورزد، زیرا منشأ هر دو صفت، حرکت به سوی تعادل و پرهیز از افراط و تفریط است. این همان مفهومی است که هم در معنای عفت نهفته است و هم در معنای عقل.
با
تحقیق در مورد بررسی عفت و پاکدامنی
روشهای پژوهش در علوم رفتاری را معمولا با توجه به دو ملاک هدف و ماهیت تقسیم بندی می کنند (حافظ نیا،1382). • دسته بندی روش های تحقیق بر اساس هدف
براساس هدف پژوهش ها به پژوهش های بنیادی و کاربردی تقسیم می شوند. البته زهره سرمد معتقد است پژوهش ها براساس هدف به سه دسته تقسیم می شوند: تحقیق بنیادی، تحقیق کاربردی و تحقیق و توسعه. با عنایت ب. http://www.lenzor.com/public/public/user_data/p o/3197/3196718-361508cb3f305c51b98d5791e4e53453-l.jpg با آن روزهای برکت و رحمت، روزهای ذخیره عبادت و فضیلت روزهای عبودیت و شفاعت، روزهای مهمانی خدا، روزهای تا سحر عاشقانه دعا و روزهای دست یافتن به آروزهای وداع می کنیم. و به روز بازگشت به فطرت و سرشت، روز چیدن میوه های شاداب استجابت، روز عید رمضان، عید روزه داران و پاک ترین عیدها، عید فطر سلام می کنیم درادامه می خوانیم .... خداحافظ ای
ماه خدا
ماه مناجات و دعا
ماه خوبی های بی ریا
ماه استغاثه و ثنا و سلام بر تو ای
فطر رجا واژه عید از ریشه عود به معنی بازگشت است و واژه فطر از فطرت گرفته شده است که به معنی سرشت می باشد. به این معنا که بعداز یک ماه عبادت و روزه داری و تمرین بندگی در این ایام مقدس، تمام آلودگیها و حجاب ها را کنار زده و به فطرت پا. دعوت فطرت پاک جوانان جهان به توسط نائب زمان(عج) / دعوت جهانی عصر(عج) بسیار نزدیک است! فراگیر شدن تدریجی دین مبین در سراسر جهان مخصوصاً در اروپا و از یک سو و قدرت یافتن مقاومت ی با پرچمداری ایران ی در خاورمیانه ، دشمنان را بر آن داشته تا علاوه بر حربه تفرقه و اختلاف و جنگ افکنی در میان مسلمانان به توهین و تمس دین و ارکان آن روی آوردند... جاودانگی که در فطرت همه اشیاء مخلوق و از جمله در فطرت انسان متقرر و نهاده شده است از صفات خداست . خداوند سرمدی ؛ یعنی ازلی و ابدی است و جاودانگی او مطلق است و فرق جاودانگی خداوند با جاودانگی انسان در همین است که انسان ازلی نیست ولی خداوند ازلی است پس انسان حادث است و جاودانگی او هم حادث است . این میل در نهاد انسان نهاده شده و به صورت می. حجت ال پناهیان در هیئت هفتگی ی گمنام: نامه انقلاب از جنس بیدارسازی فطرت است/ تمام اروپایی ها باید بدانند که مادر زمان ما یک اروپایی است. حوزه و با اشاره به اینکه نامۀ اخیر ی به جوانان مغرب زمین، فصل جدیدی برای مخاطب قرار دادن فطرت انسان ها گشوده است، گفت: این نامه از جنس از جنس بیدارسازی فطرت است. حجت ال علیرضا پناهیان حوزه و در ادامه درسنامه تاریخ تحلیلی در هیئت هفتگی ی گمنام، در ادامۀ بحث مراحل دعوت رسول خدا(ص)، با تبیین بخش هایی از نامه انقلاب به جوانان غربی، پیشنهادی برای تعامل تأثیرگذار با اروپا و یان ارائه داد. در ادامه گزیده ای از مباحث مطرح شده این سخنرانی را می خوانید. بقیه درادامه مطلب اختصاصی از اینو دیدی فطرت در و نقش زن با و پر سرعت .
فطرت در و نقش زن
فطرت در و نقش زن مقالات تربیت بدنی با فرمت           doc           صفحات  76 چون حکمت خداوند در آفرینش نفس انسانی ـ با خصوصیت و ویژگی صورت بشری که مقام و مرتبه متوسط میان آ ین مراتب تجسم و اولین مدارج تجرد است ـ ادراک عالم وحدت محض و کثرت محض است، انسان را ذو وجهین و ذو قوتین آفرید تا وجهی به حق داشته باشد و وجهی به خلق. و در وجود او قوه ای لطیف بنا نهاد  تا بواسطه آن مناسبتی که با عالم وحدانی می یابد، آن را درک کند و آن قوه عقل بالفعل است و قوه دیگر که مادی و جسمانی است تا کثرات جسمانی را همان گونه که هستند بیابد. اما در ابتدای ت بدلیل نقص و قصورش، کثرت جسمانی بر او غالب بوده فعلیت دارد و بواسطه حرکت از نشئه اولی بسوی نشئه ثانی در حرکت است تا بتدریج ذاتش قوی می گردد و فعلیتش شدت می یابد و در نتیجه جهت وحدت بر او غالب گشته و عقل و معقول می گردد. و از آن جا که فلسفه به معنای «استکمال النفس الانسانیة بمعرفة حقایق الموجودات علی ماهی علیها...» می باشد؛ و نیز با توجه به مسائل آن، خصوصاً عالی ترین و شریف ترین آن، که مبدأ عالم است و همچنان تقسیمات فلسفه به نظری و عملی، حکمت همان فلسفه پیراسته از سفسطه و مطابق با واقع خواهد بود. به عقیده صدرا حکمت آن علمی است که انسان را مستعد ارتقا به ملأ اعلی و غایت قصوی کند و این همان حکمتی است که گاه از آن تعبیر به «قرآن» می شود. حقیقت دین چیزی جز معرفت و دریافت صحیح حقایق نخواهد بود؛ زیرا دین ابعاد مختلف ظاهری و باطنی دارد و باطن دین همان علم به حقایق است و قرآن کریم انی را که به حقایق دست یافته اند «راسخون» می نامد
با
فطرت در و نقش زن
تحقیق و بررسی در مورد فلسفه تعلیم و تربیت 22 ص لینک و ید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 22 مقدمه بحث یادگیری یکی از مباحثی است که از دیرباز تا کنون مورد توجه دانشمندان و پیشروان تعلیم و تربیت بوده است . موضوع تعلیم و تربیت آن است که هم و هم فطرت و هم ساخت ( تربیت ) باید جای مرتبطی داشته باشند . معلم ساخت و ساز. جماران نوشت: یادگار گرامی گفت: ی می تواند در درون مرزهای خودش خواه باشد که همه جا بر فطرت خواهی خود باقی بماند. خداحافظ ای ماه ذکرودعا خداحافظ ای ماه خوب خدا به تو گرچه توفیق حاصل نشد که مهمان شوم برتو ای باوفا چوعصیان نمودم ببخشا مرا قبولم نماتاکنم جان فدا چوقدرت ندانستم ای ماه صوم ومن نادم وتوبه کارم خدا الهی دوصد حیف کین ماه رفت به شکرش رسیداست عید خدا به فطرت خوش آمدبگویم همی که شاید قبو لم نماید خدا عزیزان مهمان کوی خدا به فطرت خوش آمد ب. اختصاصی از نیک فایل تعریف فطرت با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 25 تعریف فطرت انی که به زبان عربی آشنا هستند می‏دانند که وزن " فعلة " دل بر نوع یعنی گونه می‏کند . " جلسة " یعنی نشستن ، و " جلسة " یعنی نوع‏ خاصی از نشستن . " جلست جلسة زید " یعنی نشستم به گونه نشستن زید ، همانگونه که .