تحقیق در مورد مسجد و آرامگاه شیخ عبدالصمد

به نقل از خبرگزاریها در مورد تحقیق در مورد مسجد و آرامگاه شیخ عبدالصمد : اختصاصی از اینو دیدی پروژه مسجد و آرامگاه شیخ عبدالصمد با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 200 مسجد و آرامگاه شیخ عبدالصمددر ورای باغستانهای سرسبز مرکز شهر نطنز مناره ای سربفلک کشیده، و گنبدی هرمی شکل در کنار آن توجه هر تازه واردی را به سوی خود معطوف می دارد. این مناره بخشی از مجموعه بسیار نفیس مسجد و آرامگاه عالم ربانی و عارف روشن ضمیر سده هشتم هجری قمری شیخ نورالدین عبدالصمد اصفهانی نطنزی و سردر خانقاه او می باشد، که قسمتهایی از آن از دستبرد مصون نمانده و در نتیجه زینت بخش موزه های کشورهای بیگانه گردیده است.این مجموعه که شامل شبستان هشت ضلعی گنبددار مسجد (دارای بخشهای گوناگون) – آرامگاه شیخ نورالدین عبدالصمد – سردر خانقاه و مناره مرتفعی است به استثنای شبستان گنبددار که از بناهای دوره دیلمی است، بقیه مربوط به دوره ایلخانیان مغول می باشند که در فاصله سالهای 704 تا 725 هجری قمری بنا گردیده است.شمال و جنوب و مغرب این مجموعه را کوچه های باریکی فرا گرفته که در سمت جنوب وسعت بیشتری پیدا کرده و به صورت میدانی کوچک درآمده است. به گفته دونالد ویلبر «ترکیب رنگهای روشن تزئینات خارجی ابنیه در مقابل درخت کهنسالی که بر آنها سایه افکنده و رنگهای مختلف کوهستان، منظره جالب توجهی بوجود آورده که شخص را به یاد نقاشیهای مینیاتور ایرانی می اندازد.همان گونه که اشاره شد قسمتهایی از این مجموعه مورد دستبرد قرار گرفته است، و از آن جایی که از وضع نخستین آن اطلاع چندانی در دست نیست نخست دو نوشته را که مربوط به سالهای 1294 و 1316 هجری قمری و حاوی اطلاعات نسبتاً مهمی در باره این مجموعه است نقل و سپس شرح تفصیلی بناها آورده خواهد شد.اول-در مجموعه ناصری نسخه خطی پس از آوردن شرح در باره اوضاع طبیعی و جغرافیایی قصبه نطنز از مسجد چنین یاد کرده اسن:«از آثار قدیم مسجدی دارد به مسجد جامع، در دالان مسجد مناری ساخته شده که در اغلب از ای ایران چنین مناری ساخته نشده.در مسجد دروازه ای ساخته اند (منظور سر خانقاه است) از آجر و کاشی قدیم که چنین کاشی دیده نشده و تاریخ آن هشتصد سال است و در آن مسجد محراب بیت المقدس که آن محراب از آجر کاشی است و آن مسجد و منار از بناهای شیخ عبدالصمد مرحوم است که بقعه خود مرحوم شیخ عبدالصمد در دالان مسجد پهلوی منار است. آجرهای کاشی زیاد داشت که اغلب آن را برده اند چیزی که باقی مانده است محر در آن بقعه است که هرگاه یکی از آجرهای آن گیر بیاید در اصفهان بیست تومان م می ند.»در مورد نوشته های این مورخ ناگزیر از ذکر چند نکته می باشد:1-تاریخ دروازه (سردر خانقاه) را 800 سال نوشته و حال آنکه به سال 1294 هجری قمری 578 سال از تاریخ ساخت آن می گذشته است.2-از محراب کاشی مسجد که به سو.ی بیت المقدس بوده یاد نموده. این محراب که به احتمال قریب به یقین در شبستان هشت ضلعی گنبددار بوده امروزه اثری از آن مشاهده نمی گردد.3-مسجد و منار را از بناهای مرحوم شیخ عبدالصمد دانسته که سخن را بدون توجه به نوشته های موجود صرفاً به استناد گفته مردم که امروزه نیز در پاسخ پرسش از بانی بنا، همین جواب را می دهند، اظهار داشته است.4-بسیاری از کاشیهای ازاره آرامگاه شیخ عبدالصمد قبل از سال 1294 ربوده شده و بقیه آن نیز طی سالهای بعد مورد دستبرد قرار گرفته است.5-محراب کاشی آرامگاه شیخ عبدالصمد در سال 1294 بجای خود باقی بوده و سرقت این اثر کم نظیر مربوط به بعد از آن تاریخ است. با توجه به قیمتی که برای هر خشت آن در صد و سال پیش تعیین نموده از یک طرف و جو آن زمان از نظر بی سر و سامانی مردم و گرفتاریهای بی حد و حصر آنان در اثر هرج و مرج کشور و تاخت و تاز اشرار و تاراج هستی مردم، سرنوشت اسف بار این محراب که همانا سرقت آن به دست ایادی بیگانه باشد امری غیرقابل اجتناب بوده است.دوم-در سفرنامه تهران به شیراز نظام الملک نیز شرحی در باره این مجموعه مندرج است که نسبت به نوشته تحصیلدار اصفهانی مفصلتر می باشد.نظام الملک و همراهان روز 12 شوال 1316 هجری قمری با کالسکه از تهرانم حرکت و پس از پانزده روز مسافرت روز 27 سوال به ده آباد نخستین آبادی نطنز (واقع در مسیر جاده آن زمان) وارد می شوند و از آنجا به خالد آباد و باد مب روند صبح شنبه 28 شوال از باد به خفر آمده که راه خود را به سوی طرق ادامه دهند، نظام الملک در خفر تصمیم می گیرد که از شهر نطنز بازدید نماید اینک دنباله مطلب عیناً از نوشته های نظام الملک نقل می گردد:«اجنمالاً اینکه بعد از صرف نهار و چای و فریضه حضرت آقایی مصمم رفتن بخود نطنز شدند که چهار به غروب مانده بروند و انشاءالله تعالی قبل از غروب مراجعت نمایند.
با
پروژه مسجد و آرامگاه شیخ عبدالصمد
مسجد و آرامگاه شیخ عبدالصمد
تاریخ ایجاد 26/10/2015 12:00:00 ق.ظ تعدادبرگ: 200 صفحه فایل word به همراه شکل قیمت: 11800 تومان تعدادمشاهده 3

مسجد و آرامگاه شیخ عبدالصمد
مسجد و آرامگاه شیخ عبدالصمد
در ورای باغستانهای سرسبز مرکز شهر نطنز مناره ای سربفلک کشیده، و گنبدی هرمی شکل در کنار آن توجه هر تازه واردی را به سوی خود معطوف می دارد. این مناره بخشی از مجموعه بسیار نفیس مسجد و آرامگاه عالم ربانی و عارف روشن ضمیر سده هشتم هجری قمری شیخ نورالدین عبدالصمد اصفهانی نطنزی و سردر خانقاه او می باشد، که قسمتهایی از آن از دستبرد مصون نمانده و در نتیجه زینت بخش موزه های کشورهای بیگانه گردیده است.
این مجموعه که شامل شبستان هشت ضلعی گنبددار مسجد (دارای بخشهای گوناگون) – آرامگاه شیخ نورالدین عبدالصمد – سردر خانقاه و مناره مرتفعی است به استثنای شبستان گنبددار که از بناهای دوره دیلمی است، بقیه مربوط به دوره ایلخانیان مغول می باشند که در فاصله سالهای 704 تا 725 هجری قمری بنا گردیده است.
شمال و جنوب و مغرب این مجموعه را کوچه های باریکی فرا گرفته که در سمت جنوب وسعت بیشتری پیدا کرده و به صورت میدانی کوچک درآمده است. به گفته دونالد ویلبر «ترکیب رنگهای روشن تزئینات خارجی ابنیه در مقابل درخت کهنسالی که بر آنها سایه افکنده و رنگهای مختلف کوهستان، منظره جالب توجهی بوجود فهرست مطالب
-بررسی کالیدی خانقاه
خانقاه شیخ احمد جام
خانقاه شیخ عبدالصمد اصفهانی
خانقاه چلبی اوغلو
خانقاه تقی داد
خانقاه تاج الدین
خانقاه شاه نعمت ا... ولی
-ویژگی های معماری خانقاه
-خانقاههای خارج شهر
-بخش های خانقاهها
مشخصات ساختمانی زاویه
خانقاههای اولیه
نخستین خانقاه در ناحیه عبادان
روند تحول بنای خانقاه
رباطها و خانقاههای منطقه بغداد
واژه ی رباط و کاربرد آن
نخستین رباط
خانقاههای کشور مصر
خانقاههای ترکیه
خانقاههای منطقه شام
تصوف در اسان
خانقاههای منطقه ی اسان
تصوف در فارس
رباطهای شیراز
اردبیل
کانونهای خانقاهی
امور اقتصادی خانقاهها
امور فرهنگی خانقاهها
اعمال خانقاهی
آداب و رسوم خانقاهی
بررسی تفصیلی چند خانقاه
آرامگاه شیخ صفی الدین
مسجد و خانقاه شیخ عبدالصمد
آرامگاه بایزید بسطامی
خانقاه چلبی اوغلو در سلطانیه
پلانها
نگاره ها


آورده که شخص را به یاد نقاشیهای مینیاتور ایرانی می اندازد.
همان گونه که اشاره شد قسمتهایی از این مجموعه مورد دستبرد قرار گرفته است، و از آن جایی که از وضع نخستین آن اطلاع چندانی در دست نیست نخست دو نوشته را که مربوط به سالهای 1294 و 1316 هجری قمری و حاوی اطلاعات نسبتاً مهمی در باره این مجموعه است نقل و سپس شرح تفصیلی بناها آورده خواهد شد.
اول-در مجموعه ناصری نسخه خطی پس از آوردن شرح در باره اوضاع طبیعی و جغرافیایی قصبه نطنز از مسجد چنین یاد کرده اسن:
«از آثار قدیم مسجدی دارد به مسجد جامع، در دالان مسجد مناری ساخته شده که در اغلب از ای ایران چنین مناری ساخته نشده.
در مسجد دروازه ای ساخته اند (منظور سر خانقاه است) از آجر و کاشی قدیم که چنین کاشی دیده نشده و تاریخ آن هشتصد سال است و در آن مسجد محراب بیت المقدس که آن محراب از آجر کاشی است و آن مسجد و منار از بناهای شیخ عبدالصمد مرحوم است که بقعه خود مرحوم شیخ عبدالصمد در دالان مسجد پهلوی منار است. آجرهای کاشی زیاد داشت که اغلب آن را برده اند چیزی که باقی مانده است محر در آن بقعه است که هرگاه یکی از آجرهای آن گیر بیاید در اصفهان بیست تومان م می ند.»
در مورد نوشته های این مورخ ناگزیر از ذکر چند نکته می باشد:
1-تاریخ دروازه (سردر خانقاه) را 800 سال نوشته و حال آنکه به سال 1294 هجری قمری 578 سال از تاریخ ساخت آن می گذشته است.
2-از محراب کاشی مسجد که به سو.ی بیت المقدس بوده یاد نموده. این محراب که به احتمال قریب به یقین در شبستان هشت ضلعی گنبددار بوده امروزه اثری از آن مشاهده نمی گردد.
3-مسجد و منار را از بناهای مرحوم شیخ عبدالصمد دانسته که سخن را بدون توجه به نوشته های موجود صرفاً به استناد گفته مردم که امروزه نیز در پاسخ پرسش از بانی بنا، همین جواب را می دهند، اظهار داشته است.
4-بسیاری از کاشیهای ازاره آرامگاه شیخ عبدالصمد قبل از سال 1294 ربوده شده و بقیه آن نیز طی سالهای بعد مورد دستبرد قرار گرفته است.
5-محراب کاشی آرامگاه شیخ عبدالصمد در سال 1294 بجای خود باقی بوده و سرقت این اثر کم نظیر مربوط به بعد از آن تاریخ است. با توجه به قیمتی که برای هر خشت آن در صد و سال پیش تعیین نموده از یک طرف و جو آن زمان از نظر بی سر و سامانی مردم و گرفتاریهای بی حد و حصر آنان در اثر هرج و مرج کشور و تاخت و تاز اشرار و تاراج هستی مردم، سرنوشت اسف بار این محراب که همانا سرقت آن به دست ایادی بیگانه باشد امری غیرقابل اجتناب بوده است.
کلمات کلیدی مرتبط:
مسجد و آرامگاه شیخ عبدالصمد ,مسجد و آرامگاه شیخ عبدالصمد ,در ورای باغستانهای سرسبز مرکز شهر نطنز مناره ای سربفلک کشیده، و گنبدی هرمی شکل در کنار آن توجه هر تازه واردی را به سوی خود معطوف می دارد. این مناره بخشی از مجموعه بسیار نفیس مسجد و آرامگاه عالم ربانی و عارف روشن ضمیر سده هشتم ه, مقالات مرتبط در این دسته به گزارشی مردمان متدین روستای لایی سوته برای ساخت مسجد مجدد با هم متحد شدند گفتنی مسجد رضای سوته خیل به دلیل رانش زمین و مستحکم و اصولی نبودن بنا دچار ترک و نشست گردید که قابل امن نبود لذا مردمان شریف این محله با مدیریت صادقانه شیخ عبدالصمد بالویی که یک ون برجسته این منطقه و محله می باشد و از اساتید مشهور حوزه می باشند با عزم اراده ج. آرامگاه غیاث الدین ملکشاهآرامگاه غیاث الدین ملکشاه از جمله بناهای بازمانده از دوره تیموری در مشهد است. این بنا بعدها تغییر کاربری داد و به مسجد تبدیل شد.آرامگاه غیاث الدین ملکشاه را بیشتر بشناسید+تصاویر   غیاث الدین ملک شاه غیاث الدین ملک شاه، از امرای مشهور دربار تیمور گورکانی بوده که پنج سال بعد از فوتش (سال ۸۵۵ هجری قمری) ب.
تحقیق در مورد مسجد آفاق
1395-11-23 توسط bahareh دسته دسته‌بندی نشده
تحقیق در مورد مسجد آفاق به صفحه تحقیق در مورد مسجد آفاق خوش آمدید . فایل ی با عنوان ((تحقیق در مورد مسجد آفاق)) می تواند شما را در جهت رسیدن به اه تحقیقاتتان یاری رساند . این فایل توسط گروه محققین آفمَس آماده و استاندارد سازی شده است . در صورت نیاز به […]
ادامه مطلب +. · دروازه قرآن: میدان قرآن - تقاطع بولوار هفت تنان و ربانی · حافظیه: حد فاصل چهارراه حافظیه و چهارراه ادبیات - تلفن 2284552 · سعدیه : بولوار بوستان - تلفن 7301300 · ارگ کریمخانی: میدان (شهرداری سابق) - تلفن 2301985 · تخت جمشید : کیلومتر 55 جاده شیراز - اصفهان · باغ عفیف آباد: انتهای خیابان عفیف آباد - تلفن 6267343 · باغ ارم: بولوار ارم - تلفن 6273647 · نارنجست. اختصاصی از سورنا فایل مسجد جامع نظنز و مقبره شیخ عدالصمد با و پر سرعت .
مسجد جامع نظنز و مقبره شیخ عدالصمد
مسجد جامع نظنز و مقبره شیخ عدالصمد فرمت فایل: word (قابل ویرایش) تعداد صفحات :   19  صفحه         کتیبه های تاریخ دار بنا: قدیمی ترین کتیبه بنا ، ضلع شرقی گنبد خانه ، مورخ به 389 است . این کتیبه در مرمت سال های اخیر آشکار شده است . بر کتیبه سر در مسجد ، تاریخ 704 ثبت است . و در منبت کاری شده این ورودی کتیبه ای دارد به تاریخ 825. ایوان شمالی مسجد و مقبره شیخ عبدالصمد هر یک کتیبه ای به تاریخ 707 دارد . بخش پایانی کتیبه سر در خانقاهی که در غرب مسجد بوده فرو ریخته بود که اکنون با تاریخ 716 مرمت شده است . سر در خانقاه چهار لوه مرمر دارد . که یکی از آن ها مورخ به 912 است و بر بالای در چوبی آن تاریخ 1348 دیده می شود . بر دو کتیبه مناره ، تاریخ های 725 ، 1342 ثبت است . در قدیمی ترین مسجد که به کوچه مجاور ضلع شمالی آن گشوده می شود ، کتیبه ای دارد گه طبق آن تاریخ اتمام ساخت درسال 972 و تاریخ نصب آن سال 1012 بوده است . درایوان جنوبی مسجد ، وح وقفنامه به تاریخ های 1103 و 1259 وجود دارد . در این ایوان ، کتیبه ای دیگر حاکی از تعمرات سال 1178 است . از زیر لایه های گچی پوشش این ایوان ، نوشته هایی به نظم و نثر با تاریخ های مختلف آشکار شده است . از جمله تاریخ های ، 899، 940، 951، 993، 1178 کتیبه ای منظوم در ایوان شمالی ماده تاریخی دارد که خبر از تعمیرات و سفید کار ی مسجد در سال 1139 می دهد .کف این ایوان نیز پوشش کاشی مورخ به 1366 و نیز 1326 ش دارد . صندوق قبر شیخ عبدالصمد نیز پوششی از کاشی دارد که بر اساس کتیبه منصوب بر بالای آن در سال 1045 انجام شده است . ضریح چوبی این آرامگاه مورخ 1064 است علاوه بر این کتیبه ها دو فرمان از شاه عباس صفوی وشاه زاده حسام السلطنه قاجار بر سر در مسجد وجود دارد که به ترتیب مرخ به 1024 و 1281 است
با
مسجد جامع نظنز و مقبره شیخ عدالصمد
اختصاصی از هایدی تحقیق و بررسی در ورد مسجد جامع نظنز و مقبره شیخ عدالصمد 19 ص با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 21 مسجد جامع نطنزکتیبه های تاریخ دار بنا:قدیمی ترین کتیبه بنا ، ضلع شرقی گنبد خانه ، مورخ به 389 است . این کتیبه در مرمت سال های اخیر آشکار شده است . بر کتیبه سر در مسجد ، تاریخ 704 ثبت است . و در منبت کاری شده این ورودی کتیبه ای دارد به تاریخ 825. ایوان شمالی مسجد و مقبره شیخ عبدالصمد هر یک کتیبه ای به تاریخ 707 دارد . بخش پایانی کتیبه سر در خانقاهی که در غرب مسجد بوده فرو ریخته بود که اکنون با تاریخ 716 مرمت شده است . سر در خانقاه چهار لوه مرمر دارد . که یکی از آن ها مورخ به 912 است و بر بالای در چوبی آن تاریخ 1348 دیده می شود . بر دو کتیبه مناره ، تاریخ های 725 ، 1342 ثبت است . در قدیمی ترین مسجد که به کوچه مجاور ضلع شمالی آن گشوده می شود ، کتیبه ای دارد گه طبق آن تاریخ اتمام ساخت درسال 972 و تاریخ نصب آن سال 1012 بوده است . درایوان جنوبی مسجد ، وح وقفنامه به تاریخ های 1103 و 1259 وجود دارد . در این ایوان ، کتیبه ای دیگر حاکی از تعمرات سال 1178 است . از زیر لایه های گچی پوشش این ایوان ، نوشته هایی به نظم و نثر با تاریخ های مختلف آشکار شده است . از جمله تاریخ های ، 899، 940، 951، 993، 1178 کتیبه ای منظوم در ایوان شمالی ماده تاریخی دارد که خبر از تعمیرات و سفید کار ی مسجد در سال 1139 می دهد .کف این ایوان نیز پوشش کاشی مورخ به 1366 و نیز 1326ش دارد . صندوق قبر شیخ عبدالصمد نیز پوششی از کاشی دارد که بر اساس کتیبه منصوب بر بالای آن در سال 1045 انجام شده است . ضریح چوبی این آرامگاه مورخ 1064 است علاوه بر این کتیبه ها دو فرمان از شاه عباس صفوی وشاه زاده حسام السلطنه قاجار بر سر در مسجد وجود دارد که به ترتیب مرخ به 1024 و 1281 است . بانیان و سازندگان بنا :بر اساس کتیبه های موجود ، بانی مسجد جامع و خانقاه و مقبره شیخ عبدالصمد خلیفه بن حسین بن علی ماشتری و مباشر احداث این ابنیه شمس الدین محمد بن علی نطنزی بوده است . بر اساس کتیبه های گنبد مقبره ، معمار آن ابراهیم بن اسماعیل بنا اصفهانی و دستیارش شیخ اسماعیل بوده است . بر بدنه مناره نام محمد بین علی و نیز کبیر جلال الدین عبدالله دیده می شود و چنین نگاشته شده که این مناره به سعی کمال الدین محمد احداث شده است . دردیگر کتیبه های مسحد ، نام بانیان مرمت قسمت های مختلف بنا ، مهدی بن غضنفر کاشانی و مولانا محمد باقرا دماوندی و حاجی میر ابراهیم حسینی نظنزی و غلامحسین خان نو.ری حاکم وقت نطنز ، دیده می شود . نام خطاطان اسدالله حسینی ، و محمد رضا ی و اسکندر ابراهیم آبادی نطنزی ، و قربانعلی کریم پور نطنزی ، و میرزا عبداللطیف و محمد علی بن محمد سعید حسینی نطنزی ومیرزا عباس ( فرزند حاجی میرزا حسین نطنزی ) در کتیبه ی بنا آمده است . همچنین نام
با
تحقیق و بررسی در ورد مسجد جامع نظنز و مقبره شیخ عدالصمد 19 ص
اختصاصی از ژیکو پروژه مساجد در ایران با و پر سرعت .
پروژه مساجد در ایران
پروژه مساجد در ایران پروژه مساجد در ایران فرمت ورد  word  ( قابل ویرایش)تعداد صفحات 200صفحه
 فهرست مطالب-بررسی کالیدی خانقاهخانقاه شیخ احمد جامخانقاه شیخ عبدالصمد اصفهانیخانقاه چلبی اوغلوخانقاه تقی دادخانقاه تاج الدینخانقاه شاه نعمت ا… ولی-ویژگی های معماری خانقاه-خانقاههای خارج شهر-بخش های خانقاههامشخصات ساختمانی زاویهخانقاههای اولیهنخستین خانقاه در ناحیه عبادانروند تحول بنای خانقاهرباطها و خانقاههای منطقه بغدادواژه ی رباط و کاربرد آننخستین رباطخانقاههای کشور مصرخانقاههای ترکیهخانقاههای منطقه شامتصوف در اسانخانقاههای منطقه ی اسانتصوف در فارسرباطهای شیرازاردبیلکانونهای خانقاهیامور اقتصادی خانقاههاامور فرهنگی خانقاههااعمال خانقاهیآداب و رسوم خانقاهیبررسی تفصیلی چند خانقاهآرامگاه شیخ صفی الدینمسجد و خانقاه شیخ عبدالصمدآرامگاه بایزید بسطامیخانقاه چلبی اوغلو در سلطانیهپلانهانگاره ها
 مسجد و آرامگاه شیخ عبدالصمددر ورای باغستانهای سرسبز مرکز شهر نطنز مناره ای سربفلک کشیده، و گنبدی هرمی شکل در کنار آن توجه هر تازه واردی را به سوی خود معطوف می دارد. این مناره بخشی از مجموعه بسیار نفیس مسجد و آرامگاه عالم ربانی و عارف روشن ضمیر سده هشتم هجری قمری شیخ نورالدین عبدالصمد اصفهانی نطنزی و سردر خانقاه او می باشد، که قسمتهایی از آن از دستبرد مصون نمانده و در نتیجه زینت بخش موزه های کشورهای بیگانه گردیده است.این مجموعه که شامل شبستان هشت ضلعی گنبددار مسجد (دارای بخشهای گوناگون) – آرامگاه شیخ نورالدین عبدالصمد – سردر خانقاه و مناره مرتفعی است به استثنای شبستان گنبددار که از بناهای دوره دیلمی است، بقیه مربوط به دوره ایلخانیان مغول می باشند که در فاصله سالهای 704 تا 725 هجری قمری بنا گردیده است.شمال و جنوب و مغرب این مجموعه را کوچه های باریکی فرا گرفته که در سمت جنوب وسعت بیشتری پیدا کرده و به صورت میدانی کوچک درآمده است. به گفته دونالد ویلبر «ترکیب رنگهای روشن تزئینات خارجی ابنیه در مقابل درخت کهنسالی که بر آنها سایه افکنده و رنگهای مختلف کوهستان، منظره جالب توجهی بوجود آورده که شخص را به یاد نقاشیهای مینیاتور ایرانی می اندازد.همان گونه که اشاره شد قسمتهایی از این مجموعه مورد دستبرد قرار گرفته است، و از آن جایی که از وضع نخستین آن اطلاع چندانی در دست نیست نخست دو نوشته را که مربوط به سالهای 1294 و 1316 هجری قمری و حاوی اطلاعات نسبتاً مهمی در باره این مجموعه است نقل و سپس شرح تفصیلی بناها آورده خواهد شد.اول-در مجموعه ناصری نسخه خطی پس از آوردن شرح در باره اوضاع طبیعی و جغرافیایی قصبه نطنز از مسجد چنین یاد کرده اسن:«از آثار قدیم مسجدی دارد به مسجد جامع، در دالان مسجد مناری ساخته شده که در اغلب از ای ایران چنین مناری ساخته نشده.در مسجد دروازه ای ساخته اند (منظور سر خانقاه است) از آجر و کاشی قدیم که چنین کاشی دیده نشده و تاریخ آن هشتصد سال است و در آن مسجد محراب بیت المقدس که آن محراب از آجر کاشی است و آن مسجد و منار از بناهای شیخ عبدالصمد مرحوم است که بقعه خود مرحوم شیخ عبدالصمد در دالان مسجد پهلوی منار است. آجرهای کاشی زیاد داشت که اغلب آن را برده اند چیزی که باقی مانده است محر در آن بقعه است که هرگاه یکی از آجرهای آن گیر بیاید در اصفهان بیست تومان م می ند.»در مورد نوشته های این مورخ ناگزیر از ذکر چند نکته می باشد:1-تاریخ دروازه (سردر خانقاه) را 800 سال نوشته و حال آنکه به سال 1294 هجری قمری 578 سال از تاریخ ساخت آن می گذشته است.2-از محراب کاشی مسجد که به سو.ی بیت المقدس بوده یاد نموده. این محراب که به احتمال قریب به یقین در شبستان هشت ضلعی گنبددار بوده امروزه اثری از آن مشاهده نمی گردد.3-مسجد و منار را از بناهای مرحوم شیخ عبدالصمد دانسته که سخن را بدون توجه به نوشته های موجود صرفاً به استناد گفته مردم که امروزه نیز در پاسخ پرسش از بانی بنا، همین جواب را می دهند، اظهار داشته است.4-بسیاری از کاشیهای ازاره آرامگاه شیخ عبدالصمد قبل از سال 1294 ربوده شده و بقیه آن نیز طی سالهای بعد مورد دستبرد قرار گرفته است.5-محراب کاشی آرامگاه شیخ عبدالصمد در سال 1294 بجای خود باقی بوده و سرقت این اثر کم نظیر مربوط به بعد از آن تاریخ است. با توجه به قیمتی که برای هر خشت آن در صد و سال پیش تعیین نموده از یک طرف و جو آن زمان از نظر بی سر و سامانی مردم و گرفتاریهای بی حد و حصر آنان در اثر هرج و مرج کشور و تاخت و تاز اشرار و تاراج هستی مردم، سرنوشت اسف بار این محراب که همانا سرقت آن به دست ایادی بیگانه باشد امری غیرقابل اجتناب بوده است.دوم-در سفرنامه تهران به شیراز نظام الملک نیز شرحی در باره این مجموعه مندرج است که نسبت به نوشته تحصیلدار اصفهانی مفصلتر می باشد.
با
پروژه مساجد در ایران
نمایش خیابانی «علمدار» در آرامگاه حاج سیدرضا کاظمی از سادات مورد احترام مردم گناوه برگزار شد. مقبره آرامگاه خیام در نیشابور که به نحوی هوشمندانه به شکل پیاله طراحی شده؛ آرامگاه ابن سینا در همدان؛ مقبره فردوسی در طوس و با آن طراحی شگفت انگیز که گویی شاعر وطن پرست به زمین چنگ انداخته؛ همچنین آرامگاه باباطاهر یک از چندین و چند شا ار هوشنگ سیحون است که امروز از دنیا رفت، هر چند که هنرش زنده و باقیست. حواشی ساخت مسجد ولیعصر (عج) در چهارراه ولیعصر (عج) جنب تئاتر شهر آنقدر زیاد بود که موجب شد ساخت این مسجد نیمه کاره متوقف شود. نوع خاص معماری این مسجد همواره مورد انتقاد برخی از مردم و کارشناسان بود به گونه ای که پای کمیته فرهنگی شورای شهر تهران را نیز به این موضوع باز کرد و نهایتا مقرر شد اصلاحیه ای در معماری این مسجد ایجاد شود و تنها . آرامگاه کوروش کبیرآرامگاه کوروش کبیر , آرامگاهی شبیه به مقبره کوروش کبیر در بلگراد صربستانمقبره ای به نام آرامگاه سرباز گمنام در شهر بلگراد صربستان وجود دارد که از روی بنای پاسارگاد در استان فارس الگوبرداری شده است. این بنا که در ابتدا و در سال 1922 مقبره کوچکی برای یادبود سربازان کشته شده جنگ جهانی اول بود، یک دهه بعد به دستور پادش. پایان نامه مساجد در ایران مسجد و آرامگاه شیخ عبدالصمد در ورای باغستانهای سرسبز مرکز شهر نطنز مناره ای سربفلک کشیده، و گنبدی هرمی شکل در کنار آن توجه هر تازه واردی را به سوی خود معطوف می دارد. این مناره بخشی از مجموعه بسیار نفیس مسجد و آرامگاه عالم ربانی و عارف روشن ضمیر سده هشتم هجری قمری شیخ نورالدین عبدالصمد اصفهانی نطنزی و سردر . آرامگاه شاه فیروز متعلق به دوره ایلخانان دربالای ص ه ای در14کیلومتری شهر سیرجان واقع شده است. در زیر تصاویری بی نظیر از آرامگاه سعدی را مشاهده خواهید کرد. ع ی کمیاب از آرامگاه حافظ ببینید که آن را قبل از بازسازی نشان می دهد. فواید رفت و آمد به مسجد


مسجد به عنوان پایگاه عبادت با خداوند متعال و پایگاه جهاد فکری و تعلیم و تعلم معارف ی است، در این پایگاه وحدت مسلمین، روح وحدت و یکپارچگی به دشمنان پیدا و پنهان جامعه ی نمایش داده می شود.

در شرع مقدس بسیار سفارش شده است که را در مسجد بخوانید و بهتر از همه مسجدها، مسجدالحرام است و بعد از مسجدالحر. اختصاصی از ژیکو تحقیق در مورد زندگی نامه شیخ احمد جام 30 ص با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 30 سازمان مدیریت صنعتینمایندگی شرقموضوع : ارجمند :سرکار خانم سبزواریگرد آورندگان :مجید محر – سید حسن احمد زادهپاییز 1385فهرست مطالبعنوان صفحهشیخ احمد جام (ژنده پوش) 5شیخ احمد جام(به روا. اختصاصی از هایدی مقاله کامل درباره مسجد جامع نظنز و مقبره شیخ عدالصمد 19 ص با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 19 مسجد جامع نطنزکتیبه های تاریخ دار بنا:قدیمی ترین کتیبه بنا ، ضلع شرقی گنبد خانه ، مورخ به 389 است . این کتیبه در مرمت سال های اخیر آشکار شده است . بر کتیبه سر در مسجد ، تاریخ 704 ثبت است . و در منبت کاری شده این ورودی کتیبه ای دارد به تاریخ 825. ایوان شمالی مسجد و مقبره شیخ عبدالصمد هر یک کتیبه ای به تاریخ 707 دارد . بخش پایانی کتیبه سر در خانقاهی که در غرب مسجد بوده فرو ریخته بود که اکنون با تاریخ 716 مرمت شده است . سر در خانقاه چهار لوه مرمر دارد . که یکی از آن ها مورخ به 912 است و بر بالای در چوبی آن تاریخ 1348 دیده می شود . بر دو کتیبه مناره ، تاریخ های 725 ، 1342 ثبت است . در قدیمی ترین مسجد که به کوچه مجاور ضلع شمالی آن گشوده می شود ، کتیبه ای دارد گه طبق آن تاریخ اتمام ساخت درسال 972 و تاریخ نصب آن سال 1012 بوده است . درایوان جنوبی مسجد ، وح وقفنامه به تاریخ های 1103 و 1259 وجود دارد . در این ایوان ، کتیبه ای دیگر حاکی از تعمرات سال 1178 است . از زیر لایه های گچی پوشش این ایوان ، نوشته هایی به نظم و نثر با تاریخ های مختلف آشکار شده است . از جمله تاریخ های ، 899، 940، 951، 993، 1178 کتیبه ای منظوم در ایوان شمالی ماده تاریخی دارد که خبر از تعمیرات و سفید کار ی مسجد در سال 1139 می دهد .کف این ایوان نیز پوشش کاشی مورخ به 1366 و نیز 1326ش دارد . صندوق قبر شیخ عبدالصمد نیز پوششی از کاشی دارد که بر اساس کتیبه منصوب بر بالای آن در سال 1045 انجام شده است . ضریح چوبی این آرامگاه مورخ 1064 است علاوه بر این کتیبه ها دو فرمان از شاه عباس صفوی وشاه زاده حسام السلطنه قاجار بر سر در مسجد وجود دارد که به ترتیب مرخ به 1024 و 1281 است . بانیان و سازندگان بنا :بر اساس کتیبه های موجود ، بانی مسجد جامع و خانقاه و مقبره شیخ عبدالصمد خلیفه بن حسین بن علی ماشتری و مباشر احداث این ابنیه شمس الدین محمد بن علی نطنزی بوده است . بر اساس کتیبه های گنبد مقبره ، معمار آن ابراهیم بن اسماعیل بنا اصفهانی و دستیارش شیخ اسماعیل بوده است . بر بدنه مناره نام محمد بین علی و نیز کبیر جلال الدین عبدالله دیده می شود و چنین نگاشته شده که این مناره به سعی کمال الدین محمد احداث شده است . دردیگر کتیبه های مسحد ، نام بانیان مرمت قسمت های مختلف بنا ، مهدی بن غضنفر کاشانی و مولانا محمد باقرا دماوندی و حاجی میر ابراهیم حسینی نظنزی و غلامحسین خان نو.ری حاکم وقت نطنز ، دیده می شود . نام خطاطان اسدالله حسینی ، و محمد رضا ی و اسکندر ابراهیم آبادی نطنزی ، و قربانعلی کریم پور نطنزی ، و میرزا عبداللطیف و محمد علی بن محمد سعید حسینی نطنزی ومیرزا عباس ( فرزند حاجی میرزا حسین نطنزی ) در کتیبه ی بنا آمده است . همچنین نام ان حجار و کاشی کار و گچ بر بنا ، حیدر و حسین اسانی و مجدی و حسن قصاع ، فرزند علی محمد نطنزی ، و حسن ی نطنزی ، در کتیبه های محسد به چشم می خورد واقف و سازنده ی در چوبی ورودی شمالی مسجد علاء الدین بن حسین نجار نطنزی بوده است . 
با
مقاله کامل درباره مسجد جامع نظنز و مقبره شیخ عدالصمد 19 ص
یکى از دوستان اهل علم نقل مى‏کرد: در شهر مقدس مشهد مسجدى بنا شد و در آن مسجد و جلسات مذهبى بر پاگشت، ولى مسجد از فرش لازم و وسایل مورد نیاز جلسات خالى بود، در یک نیمه شب که تمام مردم محل، خواب بودند و خادم مسجد در آن شب در مسجد نبود، شخصى مى‏آید و تمام مسجد را با بهترین فرش زینت کرده و به‏ اندازه نیاز چهارصد نفر وسایل در آن مسجد مى‏گذ. اختصاصی از رزفایل تحقیق در مورد زندگی نامه شیخ احمد جام 30 ص با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 30 سازمان مدیریت صنعتینمایندگی شرقموضوع : ارجمند :سرکار خانم سبزواریگرد آورندگان :مجید محر – سید حسن احمد زادهپاییز 1385فهرست مطالبعنوان صفحهشیخ احمد جام (ژنده پوش) 5شیخ احمد جام(به ر. آرامگاه خیام تلفیقی از نجوم، هندسه، شعر و نماد شخصیت چندوجهی حکیم ابوالفتح عمرابن خیام نیشابوری است. مجموعه: مکانهای زیارتی ایران و جهان

مسجد نور در آستانه قزاقستان
مسجد نور آستانه (nur astana mosque)، مسجدی در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان است ،که  بزرگترین مسجد قزاقستان و بزرگترین مسجد در آسیای مرکزی محسوب می شود. ارتفاع 40 متری آن نمادی است از سن حضرت محمد (ص) و ارتفاع 43 متری منارهای آن نمادی است از  سن آن حضرت هنگام وفات. این مسجد عظیم در حاشیه رودخانه و در بخش غربی  شهر آستانه قرار دارد.
ساخت و ساز این بنا برای اولین بار در ماه مارس سال 2005 آغاز شد و در سال 2008 گشوده شد. در واقع این مسجد هدیه ای بود از طرف  نورسلطان نظربایف و قطر ، حمد بن خلیفه به رئیس جمهور قزاقستان به پاس همکاری های سه کشور. مسجد نور آستانه ظرفیت پنج هزار  گزار در داخل مسجد، و دو هزار نفر در خارج از مسجد را دار می باشد. در این سازه از شیشه های مشبک ، بتون ، گرانیت استفاده شده است. تصاویری از مسجد نور در قزاقستان مسجد نور آستانه,مسجد نور در قزاقستان,ع های مسجد نور در قزاقستان مسجد نور در آستانه قزاقستان مسجد نور آستانه,مسجد نور در قزاقستان,ع های مسجد نور در قزاقستان مسجد نور در آستانه قزاقستان مسجد نور آستانه,مسجد نور در قزاقستان,ع های مسجد نور در قزاقستان مسجد نور در آستانه قزاقستان مسجد نور آستانه,مسجد نور در قزاقستان,ع های مسجد نور در قزاقستان مسجد نور در آستانه قزاقستان مسجد نور آستانه,مسجد نور در قزاقستان,ع های مسجد نور در قزاقستان مسجد نور در آستانه قزاقستان مسجد نور آستانه,مسجد نور در قزاقستان,ع های مسجد نور در قزاقستان مسجد نور در آستانه قزاقستان مسجد نور آستانه,مسجد نور در قزاقستان,ع های مسجد نور در قزاقستان مسجد نور در آستانه قزاقستان مسجد نور آستانه,مسجد نور در قزاقستان,ع های مسجد نور در قزاقستان مسجد نور در آستانه قزاقستان مسجد نور آستانه,مسجد نور در قزاقستان,ع های مسجد نور در قزاقستان منبع:parsacity.com
دور دنیا با یک کلیک آرامگاه سید محمد اندر از نوادگان موسی کاظم (ع) (+ع ) آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) آشنایی با مسجد متحرک-آلمان بقعه زاده عبد الله (ع) علمای مدفون در کاظمین ع های قدیمی و تاریخچه حرم رضا


[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] 1.تپه مهتاب خزانه 2.آرامگاه ملک شمس الدین صفاری 3.آرامگاه خواجه سید منصور پیرآبادی [پیر آباد] 4.آرامگاه درویش غوث ولی نبی بخش[د ] 5.سید غلام حسین صاحب 6.آرامگاه درویش خواجه عطا محمد [کشتگان] 7.آرامگاه سید شیخ حسین جان صاحب[گروکان] 8.آرامگاه سید خواجه محمد کریم صاحب[قلعه ماشکید] 9.آرامگاه سیدخواجه روح الامین صاحب[قلعه ماشکید] 10.قلعه مورتی با. شهردار اصفهان گفت: آرامگاه صائب ظرفیت این را دارد که به مکانی در ردیف سعدیه و حافظه قرار گیرد. مراسم پایانی پانزدهمین مهرواره شعر و داستان سوره در جوار آرامگاه فردوسی برگزار شد. وضعیت نظافت و بهداشت در محوطه آرامگاه شهید سید جواد در شهرستان فومن استان گیلان بسیار نامناسب است. نیمه رها شدن عملیات عمرانی آرامگاه ی گمنام شهرستان هویزه باعث گلایه شهروندان شده است. در ویدئوی زیر تصاویری از آرامگاه حضرت یونس(ع) را می بینید که پس از حمله تبدیل به بنایی م وبه شده است. این زیارتگاه جزو قدیمی و تاریخی ترین بناهای عراق بود. مساجد و بناهای تاریخی ایران تاریخ ایجاد 10/02/2015 12:00:00 ق.ظ تعدادبرگ: 54 قیمت: 3000 تومان حجم فایل: 1156 kb تعدادمشاهده 35

مساجد و بناهای تاریخی ایران همچون (مسجد نصیر الملک – ارگ کریمخانی – آرامگاه سعدی – سعدیه – باغ قوام – آرامگاه حافظ – پاسارگاد – پیشینه – مشخصات – آرامگاه کورش بزرگ در جنوب؛ – آرامگاه کوروش – استحکامات دفاعی تل تخت – مجموعهٔ سلطنتی – نقشهٔ مجموعهٔ سلطنتی پاسارگاد – وصیت نامه ی داریوش و …) که در ادامه مطلب لیست کامل این مجموعه آورده شده است،برای رایگان قرار داده است.

این تحقیق در قالب ورد بوده ودر اختیار شما بازدید کنندگان عزیز قرار می گیرد.



فهرست مطالب:

مسجد نصیر الملک

ارگ کریمخانی

آرامگاه سعدی

سعدیه

باغ قوام

آرامگاه حافظ

پاسارگاد

پیشینه

مشخصات

آرامگاه کورش بزرگ در جنوب؛

آرامگاه کوروش

استحکامات دفاعی تل تخت

مجموعهٔ سلطنتی

نقشهٔ مجموعهٔ سلطنتی پاسارگاد

آرامگاه کمبوجیه

محوطه مقدس

کاروانسرای مظفری

تخت جمشید

سالروز آغاز دفاع مردانه ژنرال آریو برزن که نمونه ای است از جانبازی ایرانیان در راه میهن

وصیت نامه ی داریوش

وصیت نامه ی داریوش

برخی از اثارباستانی ایرات

محوطه باستانی و مقدس پاسارگاد

آرامگاه کورش بزرگ در پاسارگاد

برج سنگی در محوطه پاسارگاد

کاخ اختصاصی کورش کبیر

کاخ دروازه انسان بالدار ( معروف به کاخ کورش بالدار )

کاخ بار عام

کاخ دروازه ملل در پرسپولیس

چاه سنگی پرسپولیس

مجموعه مقبره های پادشاهان ایران در نقش رستم

نقش شاپور اول پادشاه ساسانی که والرین امپراطور روم بر پای او زانو زده است

کعبه زرتشت

قلعه دختر یادگار اردشیر ساسانی

کاخ اردشیر
کلمات کلیدی مرتبط:
مساجد و بناهای تاریخی ایران همچون (مسجد نصیر الملک – ارگ کریمخانی – آرامگاه سعدی – سعدیه – باغ قوام – آرامگاه حافظ – پاسارگاد – پیشینه – مشخصات – آرامگاه کورش بزرگ در جنوب؛ – آرامگاه کوروش – استحکامات دفاعی تل تخت – مجموعهٔ سلطنتی – نقشهٔ مجموعهٔ سلطنتی پاسارگاد – وصیت نامه ی داریوش و …) که در ادام, مسئول اردویی راهیان نور ناحیه ثارالله شیراز از ب ایی سفره هفت سین در جوار آرامگاه خبر داد. نظامیان یی با حمله به مسجدی در شهر هرات افغانستان، طلاب در این مسجد را مورد آزار قرار دادند و شیشه های مسجد را نیز ش تند. اختصاصی از ژیکو پاور پوینت بنای آرامگاه فردوسی با و پر سرعت .
پاور پوینت بنای آرامگاه فردوسی
پاور پوینت بنای آرامگاه فردوسی پاور پوینت بنای آرامگاه فردوسی32 اسلاید آماده ارائه
با
پاور پوینت بنای آرامگاه فردوسی
آرامگاه سعدی"معروف به سعدیه محل زندگی و دفن سعدی، شاعر برجستهٔ پارسی گوی است.
پاو وینت آرامگاه های و بناهای معروف ایران پاو وینت-آرامگاه-های-و-بناهای-معروف-ایران فایل پاو وینت آرامگاه های و بناهای معروف ایران،در حجم 45 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.آرامگاه حجت الحق، بوعلی سینا که به مناسبت هزارمین سال تولد شیخ در سال 1330 به بهره برداری رسید؛ نگین معماری ایرانی و ی معاصر است.  فایل امروز رفتم بازارو برام خودم اسباب بازی یدم!!! و رفتم سر جنازه پلاسکو و آرامگاه لبطفعلی خان زند که یه مرقد کوچیک سنگ مرمر تو یه حجره قفل شده تو زاده زید ته بازار کفاشا پشت مسجد شاه بود پس از تعویض خاک و انجام نمونه برداری از خاک و اجرای سیستم آبیاری، کار کاشت بیش از سه هزار گل و درختچه تزیینی در آرامگاه ابن یمین فرومدی در حال انجام است. بیش از پانصد شهرک نشین امروز، با حمایت نظامیان صهیونیستی به آرامگاه حضرت یوسف (ع) در کرانه باختری حمله د. آرامگاه نادر شاه افشار در مشهدآ ین کشور گشای ایرانی و موسس سلسله افشاریه نادر شاه افشار، در سال ۱۰۶۷ هجری شمسی در دستجرد از توابع درگز چشم به جهان گشود و به دلیل بیماری که موجب بدگمانی و رفتارهای ظالمانه وی با اطرافیان شده بود با تحریک برادر زاده­اش و همراهی برخی از یانش در سال ۱۱۲۶ ه.ش به قتل رسید. گشتی در آرامگاه نادر شاه افشار . ایسنا نوشت: بنای یادبود آرامگاه سیدعلی اصغر کُردستانی یکی از مفا عرصه موسیقی کردستان رونمایی شد. صدها شهرک نشین با حمایت نظامیان صهیونیستی به آرامگاه حضرت یوسف (ع) در کرانه باختری حمله د. "مرمت کار پیش وت میراث فرهنگی نیشابور در گذشت" حاج سید اسماعیل دانش(قدمگاهی) متولد 1329 قدمگاه که از زمان جوانی نزد ان خود یعقوبعلی دانشدوست, مرحوم تقوایی, صابر سلیمانی, مرحوم حافظ, جهانگیر ظریف شروع به فعالیت در رشته مرمت ابنیه تاریخی استان اسان کرد, طولی نکشید که کار متبحر اسان گردید. مرمت و بازسازی بازار س وش نیشابور, مسجد جامع نیشا. تحقیق براساس نحوه گردآوری داده ها به دو دسته تقسیم می شوند: تحقیق توصیفی و تحقیق آزمایشی - تحقیق توصیفی یا غیر آزمایشی شامل 5 دسته است: پیمایشی، همبستگی، پس رویدادی، اقدام پژوهی، بررسی موردی - تحقیق آزمایشی به دو دسته تقسیم می شود: تحقیق تمام آزمایشی و تحقیق نیمه آزمایشی منبع: سرمد، حجازی و بازرگان (1378). روش های تحقیق در علوم رفتاری، .
عبدالباسط محمد عبدالصمد (زاده ۱۹۲۷- درگذشته ۱۹۸۸) از قاریان بزرگ قرآن در مصر که توانایی خاص در قرائت قرآن با صوت داشت. او از چهار حافظ بزرگ قرآن در مصر به شمار می رود. او همچنین اولین نفر در انجمن قاریان در مصر بوده است. بدون شک لقب افضل القراء برازنده ی اوست؛ وی در سراسر جهان طرفداران و مقلدان فراوانی دارد.
عبدالباسط محمد عبدالصمد در سال ۱۹۲۷ در روستای «المزاعزه» یکی از توابع شهر ارمنت دراستان قنا در جنوب مصر به دنیا آمد. نسب خانوادگی وی از کردهای مهاجری می باشد که به هنگام لشکر کشیهای صلاح الدین ایوبی به همراه وی به تعدادکثیری از ترکیه به مصر مهاجرت د. پدرش عبدالصمد یکی از مدرّسین حفظ و تجوید قرآن کریم بود. عبدالباسط در ۶ سالگی به مکتب القرآن در ارمنت رفت. در ۱۰ سالگی حافظ کل قرآن شد. پس از اینکه عبدالباسط به سن ۱۲ سالگی رسید از هر شهر و روستا در استان قنا و مخصوصاً از جانب اصفون المطاعنه دعوت هایی به سوی او روانه شد، چراکه گواهی سلیم که به عبدالباسط اعطا شده بود نقطه اطمینان همه مردم بود. او در سال ۱۹۵۰ در مراسمی که بر پا شده بود رفت. در آن مجلس یکی از تصاویری از آرامگاه آقا سید محمدحسن حسینی قوچانی معروف به آقا قوچانی عالم دینی در قرن چهاردهم هجری قمری را مشاهده می کنید. در مبحث « تاریخ مسجد در » پرسش اساسی این بوده است که اولین مسجد ی که پس از بعثت (ص) بنا شده است کدام است ؟ آیا مسلمانان پیش از آنکه به مدینه هجرت کنند و مسجد قبا و مسجد النبی (ص) را بسازند ، مسجددیگری را بنا نموده اند ؟ یا اینکه مسجد قبا اولین مسجدی است که پس از هجرت (ص) به مدینه در این شهر بنا گشته است ؟ سلام یک مدت نبودم ببخشد فکر کنم دستم پرباشد . میدانستید مسجد جامع نائین از مساجد شبستانی است؟ شاید این مورد بدانید اما می دانم که این موضوع برای شما جالب است این مسجد دارای کمترین الحاقات است و فاقد گنبدخانه و ایوان . آقای پوپ به درخواست آقای ع هایی از تزینات این مسجد تهیه کرده است . در طرح مرمت این مسجد آقای حضور و تاثیر داشته است. د. پروژه در مورد نقش مسجد در ادبیات فهرست مطالب مروری بر نقش مسجد در ادبیات 2● مفهوم مسجد در نگرش های ادبی و انواع شعری 3● نگرش های ادبی 4● مسجد در شعر حافظ 5● مسجد در نمونه های شعر طبیعی 9● مسجد و اشعار تعلیمی 10● مسجد در اشعار تعلیمی مولوی 14  

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] ساختمان سلطان عبدالصمد یکی از زیباترین ساختمان های کوالالامپور است که سبک خاص معماری ی آن زبان زد خاص و عام است و یک شا ار معماری می باشد. این ساختمان دقیقا در روبروی میدان مرداکا یا همان میدان استقلال کوالالامپور قرار دارد. در روبروی این ساختمان، کلوپ سلطنتی سلانگور قرار دارد. قدمت ساختمان عبدالصمد به سال 1897 باز می گردد. برای رفتن به این مکان کافیست در ایستگاه مسجد جامع پیاده شوید و با 5 دقیقه پیاده روی خود را به این میدان و ساختمان زیبا برسانید.



ما ی، سفری به 5 کشور! ما ی، سفری به 5 کشور!