ده ک ده ی م ادری دی

به نقل از خبرگزاریها در مورد ده ک ده ی م ادری دی : ««دوراً للــشعر فــی مجتـمــعـنـا»» فــی مجـتمعــنا ضعف الاحـساس و عــبیر عـن مـا یـدور فـی دواخـلنـا فــَ اذا نلاحـظ فـی مـجتمـعنـا فـی مـعـظـم الاحـادیـث و تـداول الکلـمات ـی تـدور فـی مـا بیـننا یخـون و مـن ثـم یتـرکنـا عـبـیر عِـنـدمـا یلـزم علیـنا عـبیـر عنــهُ .... لیـکـن لنـا الدلـیل ـالـی ه ـو عـمـودا یحـمل ثقـل المقـص.
سوالات کنکور کاردانی فنی و حرفه ای امور اداری 87 سوالات-کنکور-کاردانی-فنی-و-حرفه-ای-امور-اداری-87 بسته سوالات عمومی و تخصصی کنکور سراسری کاردانی فنی و حرفه ای رشته امور اداری سال 1387 در قالب فایل pdf با بهترین کیفیت،مناسب برای متقاضیان شرکت در آزمون سراسری کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای رشته امور ادری فایل
سوالات کنکور کاردانی فنی و حرفه ای امور اداری 86 سوالات-کنکور-کاردانی-فنی-و-حرفه-ای-امور-اداری-86 بسته سوالات عمومی و تخصصی کنکور سراسری کاردانی فنی و حرفه ای رشته امور اداری سال 1386 در قالب فایل pdf با بهترین کیفیت،مناسب برای متقاضیان شرکت در آزمون سراسری کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای رشته امور ادری فایل
سوالات کنکور کاردانی فنی و حرفه ای امور اداری 89 سوالات-کنکور-کاردانی-فنی-و-حرفه-ای-امور-اداری-89 بسته سوالات عمومی و تخصصی کنکور سراسری کاردانی فنی و حرفه ای رشته امور اداری سال 1389 در قالب فایل pdf با بهترین کیفیت،مناسب برای متقاضیان شرکت در آزمون سراسری کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای رشته امور ادری فایل
سوالات کنکور کاردانی فنی و حرفه ای امور اداری 90 سوالات-کنکور-کاردانی-فنی-و-حرفه-ای-امور-اداری-90 بسته سوالات عمومی و تخصصی کنکور سراسری کاردانی فنی و حرفه ای رشته امور اداری سال 1390 در قالب فایل pdf با بهترین کیفیت،مناسب برای متقاضیان شرکت در آزمون سراسری کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای رشته امور ادری فایل

*آتش زبانی
بیشه داران با تبرداران تبانی کرده اند
قامت بالا بلندان را کمانی کرده اند

ریشه خواران فسون بر تکدرخت پیر باغ
زاغ را برج دیده بانی کرده اند
صحبت از بزم بهار و جام های لاله نیست
داس ها ګلګشت ها را ارغوانی کرده اند ساحت پاک پګاه کفتران خا تریست
بس که صیادان در آن کر پرانی کرده اند آبیاران با شب و م. امروز قصد دارم یکی از بهترین و پر محتوی ترین مستندهایی را که دیده ام برایتان معرفی کنم ... the case for a creator . my-opinions. پرونده ای برای یک خالق ی است جالب توجه در مورد سفر لی استروبل از شک گرایی معنوی به ایمان عمیق به خ که امضای پاک نشدنی اش بر هر ک شان و سلول زنده ای نمایان است . لی که در دوران دبیرستان متاثر از یک آزمایش علمی به مکتب داروین گرویده بود ، بعد از ازدواج با یک زنی که او هم لا ادری (ندانمگرا) بود و بعدا به آیین یت گرویده بود مکاشفه ای در زندگیش روی داده و شروع به مطالعه در باب دین می کند و طی دیدار و مصاحبه با برجسته ترین دانشمندان زیست شناسی ، کیهان شناسی و سایر علوم با شواهد علمی ، خود مکتب داروین را که قبلا بدان ایمان داشت به چالش می کشد و نشان می دهد که خالق در حال حاضر توسط علم قرن بیست و یکم قابل نشان دادن است . لازم به ذکر است که این مستند در سایت مستند نگار ارائه شده است ، اما سایت مستند نگار صرفا قابلیت نمایش را در اختیار شما میگذار و قابل دریافت نمی باشد . اما شما میتوانید این مستند را از اینجا بصورت مستقیم دریافت نمائید . دیدن این را برای تمام جویندگان حقیقت پیشنهاد میکنم . امروز قصد دارم یکی از بهترین و پر محتوی ترین مستندهایی را که دیده ام برایتان معرفی کنم ... the case for a creator . my-opinions. پرونده ای برای یک خالق ی است جالب توجه در مورد سفر لی استروبل از شک گرایی معنوی به ایمان عمیق به خ که امضای پاک نشدنی اش بر هر ک شان و سلول زنده ای نمایان است . لی که در دوران دبیرستان متاثر از یک آزمایش علمی به مکتب داروین گرویده بود ، بعد از ازدواج با یک زنی که او هم لا ادری (ندانمگرا) بود و بعدا به آیین یت گرویده بود مکاشفه ای در زندگیش روی داده و شروع به مطالعه در باب دین می کند و طی دیدار و مصاحبه با برجسته ترین دانشمندان زیست شناسی ، کیهان شناسی و سایر علوم با شواهد علمی ، خود مکتب داروین را که قبلا بدان ایمان داشت به چالش می کشد و نشان می دهد که خالق در حال حاضر توسط علم قرن بیست و یکم قابل نشان دادن است . لازم به ذکر است که این مستند در سایت مستند نگار ارائه شده است ، اما سایت مستند نگار صرفا قابلیت نمایش را در اختیار شما میگذار و قابل دریافت نمی باشد . اما شما میتوانید این مستند را از اینجا بصورت مستقیم دریافت نمائید . دیدن این را برای تمام جویندگان حقیقت پیشنهاد میکنم . *آتش زبانی
بیشه داران با تبرداران تبانی کرده اند
قامت بالا بلندان را کمانی کرده اند
ریشه خواران فسون بر تکدرخت پیر باغ
زاغ را برج دیده بانی کرده اند
صحبت از بزم بهار و جام های لاله نیست
داس ها ګلګشت ها را ارغوانی کرده اند
ساحت پاک پګاه کفتران خا تریست
بس که صیادان در آن کر پرانی کرده اند آبیاران با شب و مردا. سابقا" ، بعنی مثلا" همان 50 سال قبل ، خیلی بیش از امروز به « تک بیت » ها اهمٌیت می دادند و آنها را در محاورات روزمرٌه و نوشته هائی گوناگون بکار می بردند . تک بیت ها یا به خاطر اهمٌیت خاصشان از اشعار شعرا بیرون کشیده شده بودند ؛ یا اصولا" به صورت تک بیت وجود داشتند ؛ و باز یا سراینده ای مشخص داشتند یا اینکه اصولا" سراینده برخی از تک بیت های . پارتیشن بندی بهترین روش برای بالا بردن کاربری و نظم در محیط اداری می باشد. در بسیاری از ادارات از پارتیشن بندی برای ایجاد محیط کار زیبا و مدرن همراه با ایجاد مکانی شخصی و حریم خصوصی کارمندان استفاده می شود. بدون توجه به اینکه از چه نوعی از پارتیشن بندی استفاده می گردد، پارتیشن بندی روشی مناسب برای ساماندهی محیط دفتر و ایجاد اتمسفر کاری مناسب می باشد.امروزه در بازار انواع مختلفی از پارتیشن وجود دارد، برخی از این انواع عبارتند از: پارتیشن بندی شیشه ای، ام دی اف و پارتیشن بندی از کف تا سقف پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره. از پارتیشن بندی برای تقسیم فضای کاری در محیط اداری استفاده می شود. بستگی به معیارهایی مثل طراحی دفتر،بودجه مد نظر، وظیفه پارتیشن و غیره انواع مختلف پارتیشن انتخاب می شوند. شرکت فضاگویا از پیشتازان تولید پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره، با سالها تجربه به دلایل مزایای زیادی که پارتیشن های ام دی اف دارند این نوع از پارتیشن را تایید و توصیه می نمایند.برای ب اطلاعات بیشتر درباره میز اداری و قیمت پارتیشن اداری به وبسایت شرکت فضا گویا مراجعه کنیدwww.fazagooya.com تازه به سن تکلیف رسیده بودم،تابستان بودونزدیک آغازسال تحصیلی،قراربودبرم کلاس چهارم.اصرارداشتم مادرم برام چادر ب ه ،اما اوباپوشیدن چادر مشکی توی اون سن مخالف بودومیگفت الان فقط کافیه حجابت روحفظ کنی،هروقت تونستی بگی چرامیخوای چادرسرت کنی ودرموردچادروحجاب تحقیق کردی وبه یقین رسیدی برات چادر می م.مادرمعتقدبودمن بایدبرای چادرع. خادم الیخدم بشر إسمة ذلیل*** وخادم حسین بخدمتة یفت

مانی خادم لجن هذا مستوای ****خادم الخدام أکولن و أعتذر

عاشت سنینی على جود الحسین**** و بح أبو السجاد مد بلا جزر

هو محراب الصلاتی والسجود**** بیه صله ورفع جفین الشکر

هو رایة و غایة بس بلا ختام**** بیه رات الخواطر تنجبر

هو ن جسمی بلب الدلیل**** و بین نحری و م. ساعاتی از شب گذشته همه خوابن..هندزفری تو گوشمه...دوست دارم باهاش کنم اماخواب و خستگی غلبه دارهبی حالمتو دلم باهاش میگم....نهایت هنرم اینهالهی لا تودبنی بعقوبتکبکاییهچه خوب حرف دلو میگهادب وقتی مطرحه که از راههای مختلف تربیتی مربی دیگه نتیجه نگیره برای اصلاح طرف مقابلش مجبور به ادب باشهمیگه ادب مال وقتیه که از طرف نا امید میشن...میرسه به ادب خدایا من هنوز جا دارم...خدایا منو با عقوبتت ادبم نکنمحتاج عطوفت تو ام...دلم میلرزه...بقیه جملات رو درست نمیشنوم...تو فکرای خودم غرقم...اگه بخواد ادبم کنه چه کنم؟کجا برم...چه گلی بمالم به سرمخدایا لا تودبنی به عقوبتکبرمیگردمخدایا خودت دعوتم کردی این آ شب....شب ماه مبارکه حیفه چشمت به خواب باشه پاشو بیاو لو لا انت ما ادری ما انت...اگه تو نمیخواستی من یک قدم نمیتونستم جلو بگذارماگه تو نمیخواستیالحمد لله الذی ادعوه فیجیبنیو ان کنت بطیء حین یدعونیمن ادب صدا نداشتم....وقت سنگین بودم دو رکعت درست حس هم ندارمالحمد لله الذی اساله فیعطینیو کنت بخیلا حین یستغرضنی...عجیبه این دعا...عجیب....تمام جملات این دعا حرف دله..غرقش میشم...غرق تک تک جملات...نمیفهمم کی خواب رفتم...حیف...شبهای ماه رمضان و خواب! با سمه تعالی حلول ماه شوال وعیدسعید فطر پاداش یک ماه بندگی وعبادت مبارک باد. نمونه سوالات برگرفته شده از جزوه ارتقاء سلامت ادری ومبارزه با فساد -دوره ضمن خدمت فرهنگیان- کددوره 91702123 1- فواید وجود وحضور اخلاق اداری در زندگی کاری انسان چیست؟ ج- انجام کار شیرین وتوام با رضایت شغلی واحساس رضایت مندیو خودشکوفایی- رضایت مردم و پیشرفت امور. روزی از روزها .طبق معمول ساعت 10 صبح هر روز برای تنبیه به خط شدیم اون روز آجر هایی در جلوی قفس ریخته بودند.سید شریف که یک سرباز موجی عراقی بود و مسئول قفس مان بود دستور داد که همگی روی آجر ها بدوند.در حال دویدن بودیم.و هر نمتوانست بدود.با کابل برقی که در دست داشت به پشتمان میزد.در حال دویدن با پای رو آجر های ش ته ویک باره گوشه آجری زیر پا. روزی از روزها .طبق معمول ساعت 10 صبح هر روز برای تنبیه به خط شدیم اون روز آجر هایی در جلوی قفس ریخته بودند.سید شریف که یک سرباز موجی عراقی بود و مسئول قفس مان بود دستور داد که همگی روی آجر ها بدوند.در حال دویدن بودیم.و هر نمتوانست بدود.با کابل برقی که در دست داشت به پشتمان میزد.در حال دویدن با پای رو آجر های ش ته ویک باره گوشه آجری زیر پا. سلام تا حالا با آفتابه شربت تو تو خوردی؟ ما 4 نفر در اردوگاه موصل 4 سال 67 به لحاظ اینکه از اتاقمون برای ده فجر لوازم ممنوعه به قول عراقی ها گرقته بودند.(لوازم ممنوعه .ع ..رو مه دست ساز..ع .کاریکاتور صدام.......خبلی چیزهای دیگه) توسط حزب بعث بازداشت موقت شده بودیم که برای محاکمه به بغداد اعزام شویم برای همین توی اردوگاه در سلول های جدای از ا.

حلول ماه هلال
عید تحول احوال
معاد ب از غبار زنگار و انکال برشما مبارک باد




عید سعید فطر


عید ب از زشتی ها و پیوستن به نیکی ها
برهمه مسافران مسیر بیداری و طراوت وعشق
مبارک باد.


لا ادری : عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت
صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت خاقانی شروانی : گفتم کدام عید نه اضحی بود نه فطر بیرون از این دو عید چه عیدست دیگرش رودکی سمرقندی : روزه به پایان رسید و آمد نو عید هر روز بر آسمانت باد امروا منوچهری دامغانی : بر آمدن عید و برون رفتن روزه ساقی بدهم باده بر باغ و به سبزه خواجه شمس الدین محمد حافظ : حافظ ن بی می و معشوق زمانی کایام گل و یاسمن و عید صیام است مسعود سعد سلمان : ای خداوند عید روزه گشای بر تو فرخنده شد چو فر همای نص رسالة الشیخ محمود المنشاوی للحاج محمد یونس سلیمان :
بسم الله الرحمن الرحیم
الاخ الفاضل الکریم السید محمد یونس سلیمان
سلام من الله علیکم ورحمة منه وبرکات أبث إلیکم بأطیب تمنیاتی وعاطر تحیاتی راجیا من الله لکم دوام الصحة والعافیة
الأخ الکریم :وصلتنی رس کم وهی اثنتان الأولى مؤرخة بتاریخ 14-11-73 والثانیة بتاریخ 20-11-73 وانی لأشکر لکم جزیل الشکر على حسن اهتمامکم هذا وعلى شعورکم النبیل نحوی متعنا الله بحسن صحابتکم .
أی الکریم تسلمت الخطاب الأول وقرأته وکان یلفت نظری ضخامته حتى ان مندوب البرید ثارت شکوکه وطلب من أکد منه خاصة وأنت تعلم ان مصر تمر بظروف تتطلب من الجهات المسؤولة الیقظة ومن أمثلة هذه الجهات البرید ولکن حین قرأت الاسم لف المظروف طمئنت مندوب البرید ولکنه رجائی أن أرسل الیک بشان هذه النقطة واقصد بها أن ی الطرد فی الحجم والوزن العادیین حتى لا یصادر قبل وصوله لی لذلک أردت ان انوه من ذلک لکم علما بانی سأتحمل نقص کلماتکم المحبوبة الى نفسی فانتم صدیق یعتز الإنسان بصداقته فعلا اما بخصوص ما ورد فی خطابکم هذا فأننی سأکتفی بالإشارة الى کل جزء فقط.
بالنسبة للجزء الخاص بالسید الوالد فضیلة الشیخ صدیق فهذا من کتاب الحان السماء واکتفی بالقول بان فیه مبالغة صحفیة وان شاء الله سوف تعلم الکثیر عن الشیخ صدیق المنشاوی من مصدره الصحیح واقصد به منی اما بالنسبة للحوار الذی اجریته مع المرحوم الشیخ محمد صدیق المنشاوی فهو صحیح 100% وهذا ما حدث بالضبط وهذا ما کان یعرف عنه من صراحة وهناک ملحوظة بسیطة فالذی کان من المقرر سفره الى بلجیکا هذا العام هو انا ولیس السید الوالد ولکن اعتذرت عن ذلک لظروف شخصیة .
الاخ الکریم الاستاذ محمد یونس سلیمان .
بعد ان قرأت رس ک الکریمة وکدت ان اصل الى نهایتها استرعى انتباهی ما ذکر على لسان الشیخ زکی إسماعیل من روایة لوفاة الشیخ محمد صدیق ویکفی ان اقول لکم ان المرحوم الشیخ محمد توفی على فراشه وهو مبتسم وفرح بلقاء ربه فلقد اصابه النزیف بالمنزل وظل یتلقى علاجه مدة شهرین او ثلاثة اشهر ثم عاوده مرة ا ى فنقل الى المستشفى الى أن توفاه ربه فی یوم الجمعة 20یونیو سنة 1969وهو على فراشه ولقد کنت بجواره ولقد رویت روایات کثیرة عن وفاته وهذه ی ذکرتها روایة منها ولا ادری لماذا ینسج الناس هذه القصص الواهیة وکل ما نطلبه للمرحوم الشیخ محمد صدیق المنشاوی هو الرحمة وان یجمعنا الله به فی الجنة .
وأخیرا فانی أشکرکم على رس کم الکریمة هذه وأیضا على تهنیتکم بالعید المبارک وأرجو مان ترفعوا أیدیکم بالدعاء للإسلام کی یتحقق له النصر على أعدائه اما بالنسبة للرسالة الثانیة فألان لم تصلنی ایة طرود وأرجو عدم إرسال طرود أ ى لان المسؤلین افهمونی بانه نظرا للظروف ی یمر بها الوطن فهناک إجراءات طویلة للتأکد من نوعیة هذه الطرود وبخاصة أشرطة سجیل لدواعی الامن القومی وان شاء الله بعد ان تمر هذه المحنة والأیام القاسیة ی نرجو ام یجعل الله لنا فی نهایتها النصر والعزة والکرامة فانی سوف أعرفکم بما تفعلوه لکی تصلکم هذه سجیلات وایضا فانه عند استلامی للأشرطة ی ارسلنموها فانی سأکتب لکم بذلک وأخیرا مع أطیب تمنیاتی لکم والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
القاهرة فی 25-11-1973 المخلص
محمود صدیق المنشاوی
ج.م.ع القاهرة –حدائق القبة شارع جفن ناصف 1.دانش «سنجش و ارزشی » یکی از سامانه های بسیار مهم برای تعیین شاخص های رشد در علوم مختلف می باشد. مثلا؛ ارزشی پیشرفت تحصیلی، یکی از مهمترین فعالیتها در فرآیند آموزش است. ارزشی ، میزان دستی به هدفهای آموزشی را تعیین کرده و زمینه را برای روشن وضع موجود، ارتقا کیفیت و تصمیم گیریهای منطقی فراهم می کند. 2.یک ماه روزه داری در گرم ترین فصل س. اختصاصی از نیک فایل تعریف فطرت با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 25 تعریف فطرت انی که به زبان عربی آشنا هستند می‏دانند که وزن " فعلة " دل بر نوع یعنی گونه می‏کند . " جلسة " یعنی نشستن ، و " جلسة " یعنی نوع‏ خاصی از نشستن . " جلست جلسة زید " یعنی نشستم به گونه نشستن زید ، همانگونه که . به نام علام الغیوب! به نام او که از همه چیز آگاه است! .... میگن: کارو بده به کاردون! سعدی میگه: نخواهی که ضایع شود روزگار / به ناکاردیده مفرمای کار... با نابلد کار نکن.... نیاز به کارشناس در هر کاری ضروریه. سه تا مثال میزنم: 1. نانوائی .... ترک ها میگن: چرگی ور چرگچیه، بیر دنه آرتخ! ... آرد و خمیر رو که میدی نانوا.... خب!.... قدیما رسم این بود که به جای . اختصاصی از یاری فایل مقاله جهانگردی و جایگاه آن در ایران با و پر سرعت .
مقاله جهانگردی و جایگاه آن در ایران
مقاله جهانگردی و جایگاه آن در ایران  لینک پرداخت و *پایین مطلب*   فرمت فایل:word (قابل ویرایش و آماده پرینت)   تعدادصفحه:24شرایط اقلیمی و آب و هوای متنوع در ایران و وجود مواهب فراوان طبیعی در پهنة گستردة کشور و نیز میراثهای عظیم تاریخی و تمدن چندین هزار ساله و آثار گرانبهای فرهنگی، هنری، معماری، صنایع دستی، اماکن زیارتی و متبرکه و آداب و سنن و گروه های مختلف قومی و جاذبه های مختلف زیبای طبیعی و وجود چشمه های معدنی شفابخش و نیز روحیه میهمان دوستی و میهمان نوازی ایرانیان همگی از عواملی هستند که اگر به درستی به جهانیان معرفی شوند، می توانند ایران را به یکی از قطبهای بزرگ جهانگردی تبدیل نمایند. اما علیرغم وجود این همه مواهب و با وجود آنکه از لحاظ جاذبه های توریستی کشورمان جزء ده کشور اول توریستی جهان قلمداد می گردد اما با کمال تأسف ملاحظه می گردد از مجموع 560 میلیون نفر جهانگردی که در سال 1995 از کشورهای جهان بازدید کرده اند بنابر قول مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد ی در سال 74 تنها بین 420 تا 450 هزار جهانگرد از ایران بازدید کرده اند. اگر این رقم علیرغم افزایش نسبیش با سال 1373 با ارقام جهانی توریست مقایسه گردد ملاحظه می گردد که سهم بسیار ناچیزی از توریستهای جهانی به کشور ایران مسافرت نموده اند. تعداد توریستهایی که در سال 1373 از ایران بازدید د 360658 نفر بوده اند درآمد حاصل از توریسم در ایران در سال 1374 مبلغی در حدود 250 میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به درآمد م از چهارصد میلیاردی آن سال رقم بسیار ناچیزی را تشکیل می داده است. یعنی 1600 بار کمتر از سهم جهانی حاصل از توریسم صنعت جهانگردی که در حال حاضر مقام سوم جهانی را به خود اختصاص داده است، و بعد از سال 2000 مقام اول صنایع جهانی را به خود اختصاص خواهد داد، متاسفانه در ایران جایگاه واقعی خود را پیدا ننموده است. درآمد توریستی، ارزی است که با پای خود وارد کشور می گردد و متأسفانه کشورمان از این منبع عظیم ارزی تا حدود زیادی بی بهره مانده است. صنعت توریسم علاوه بر جنبه های درآمد و اشتغال زایی فواید فراوان دیگری را در بر دارد که از آن جمله می تواند تبلیغات غیر واقعی را خنثی نماید. توریست ها علاوه بر اینکه می توانند به رونق اقتصادی کشورمان کمک نمایند می توانند واقعیتهای موجود در کشور را به رأی العین ملاحظه نموده و تبلیغات نادرست را کم رنگ تر نموده و در خارج از ایران به عنوان م عین این مرز و بوم به تبلیغ بپردازند. توریست به کشور می آید تا ارزهای به همراه آورده را ج نماید و از طرف دیگر چیزهایی را فراگیرد که برای آموختن آن به مردم دیگر ممالک مبالغ هنگفتی بایستی هزینه گردد و این در حالیست که تاثیر نقل مستقیم شخصی که نکات مثبتی را در یک کشور دیده به مراتب بیشتر از تبلیغات خارجی یک کشور می باشد.          کشورمان از اولین زادگاههای تمدن بشری محسوب می گردد. میراثهای تاریخی این سرزمین زبانزد خاص و عام است. تخت جمشید، ماسوله و میدان نقش جهان از آثار به ثبت رسیده جهانی محسوب می گردند. آثار باستانی ایران در کشورهای خارج طرفداران بی شماری را به خود اختصاص می دهد. تبلیغات سوء و نادرست بیگانگان در مورد کشورمان سبب می گردد تا جهانگردان خارجی تغییر مسیر داده و روزانه کشورهای دیگر د. بر اساس مطالعات انجام شده درآمد حاصل از جذب یک جهانگرد خارجی با فروش 150 بشکه نفت برابری می کند و ا گر این صنعت در کشور توسعه پیدا کند و تعداد فراوانی جهانگرد خارجی به ایران بیایند درآمد حاصل از توریسم می تواند جایگزین بخش قابل توجهی از درآمد فروش نفت شود. در خصوص اشتغال زایی این صنعت در داخل کشور تنها می توان به این نکته اشاره نمود که در مقابل ورود 6 نفر جهانگرد برای یک نفر در کشور ایجاد اشتغال می شود. معاونت سیاحتی وزارت فرهنگ و ارشاد ی در این خصوص گوید: « در مقابل ورود 6 نفر جهانگرد برای یک نفر در کشور ایجاد اشتغال می شود. . . . به گفتة وی علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمد ارزی کشور از ناحیه جهانگردی به ازای هر گردشگر خارجی حداقل 800 دلار است و به طور خلاصه می توان گفت صنعت جهانگردی در ایران علاوه بر جنبه های فراوان مثبتی که می تواند به همراه داشته باشد دارای تأثیرات دیگری بوده که برخی از آنها بطور اختصار عبارتند از: 1- ب درآمد ارزی 2- متعادل توزیع درآمد 3- تسریع گردش پول 4- جذب سرمایه های سرگردان و به جریان انداختن آن در سرمایه گذاریهای سالم، 5- کاهش مسافرتهای جهانگردی به خارج از کشور و جلوگیری از وج ارز.سابقة جهانگردی در ایران          سرزمین ایران به علت برخورداری از میراثهای عظیم تاریخی و فرهنگی و مواهب طبیعی از دیرباز همواره مورد توجه سیاحان و جهانگردان خارجی بوده است. بر اساس اقوال مورخان همچون گزنفون و هردوت، یونانیان و رومیان جهت تجارت و سیاحت به ایران مسافرت نموده و دارای مراودات و ارتباطاتی با ایرانیان بوده اند. بعد از ظهور سیاحان مشهوری از قبیل ابن حوقل، مقدسی، یاقوت حموی، ابن بطوطه، ابودلف از ایران بازدیدهایی داشته و مشهودات مختلف خودشان را از ایران و دیگر ممالک در کتابهای مشهوری همچون صوره الارض و احسن قاسیم فی معرفه الاقالیم، معجم البلدان و . . . به رشتة تحریر در آوردند.          از جهانگردان اروپایی و غیر مسلمان که مسافرتهایی به ایران داشته اند می توان از: بنیامین تودلای، مارکوپولو، ادری ، جوزفاباربارو، پیترودلاواله، ژان شاردن، انگلبرت کمپفر، تاورانیه، آنتونی شرلی، مادام دیولافوا، هنری رنر دالمانی، پیر ، اوژن فلاندن، لارنس کلهارت، جرج کلارک نام برد. انگلبرت کمپفر سیاح آلمانی در سال 1684 به ایران آمد. و سفرنامه وی حاوی مطالب ارزنده جغرافیایی در مورد ایران است. آنتونی شرلی به اتفاق برادرش روبرت شرلی در زمان شاه عباس از انگلستان به ایران آمد و در مورد مساجد بسیار عالی و اعتقادات مذهبی ایران سخن گفته است. جرج کلارک شهرساز معروف جهانی به ایران سفر کرده و درباره اصفهان می گوید که به عقیده وی اصفهان را بعد از پکن باید بزرگترین و معروفترین شهر قدیمی جهان دانست.
با
مقاله جهانگردی و جایگاه آن در ایران
درس برنامه ریزی آموزشی 1. چرا آموزش ، هدف بعثت ان است؟ روزی گرامی (ص) وارد مسجد و با دو گروه روبه رو شد .گروه اول به تعلیم و تعلم و بحث و مذاکره علمی و گروه دوم به ،دعا و عبادت خدا مشغول بودند. حضرت فرمودند هر دو گروه بر خیر و صوابند ، ولی من برای تعلیم و آموزش فرستاده شده ام و سپس در جمع انی که به بحث و مذاکره علمی مشغول بودنند نشست. 2. مفه. منبع: پژوهشکده باقر العلوم (ع) مقدمه در مقاله­ای تحت عنوان «اُمّی­بودن محمد»، نویسنده بعد از طرح مسئله اُمّی بودن (ص) به نقد این دلیل پرداخته و و با محوریت آن اشکالاتی را طرح نموده است. خلاصه مطالب وی درباره اُمّی­بودن این چنین است: « ، فردی اُمّی و درس ناخوانده بود و از طرفی نثر قرآن شا اری علمی و ادبی و به دور از خطا و تناقض است و شخص .