روح القدس

به نقل از خبرگزاریها در مورد روح القدس : مهر نوشت: قاسم سلیمانی با فرماندهان گردان قسام و القدس در نوار غزه تلفنی گفتگو کرد. پایگاه خبری انتخاب به نقل از القدس العربی نوشت: ایرانی ها که احساس می کنند به اجبار وارد «بحران قطر» شده اند، به علل زیاد چاره ای ندیدند که در کنار قطر قرار گیرند به ویژه که حجم تهاجم تبلیغاتی و گروه چهار جانبه تحریم کننده قطر، زمینه را برای تقویت روابط ایران و قطر فراهم کرد چرا که تهران انگیزه چنین تهاجمی را می داند. رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: یادمان ی «چذابه» یادآور رشادت رزمندگان و بسیج و در عملیات های طریق القدس و والفجر مقدماتی است. واژه «رُوحُ القُدُس» چهار بار در قرآن مجید آمده که گاه درباره حضرت عیسى (علیه السلام) و گاه درباره (صلى الله علیه وآله) است.

در مورد حضرت (علیه السلام) مى فرماید: «وَآتَیْنَا عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ الْبَیِّنَاتِ وَأَیَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ»: (و به عیسى بن مریم دلایل روشن دادیم; و او را با روح القدس تایید کردیم).(سوره بقره، . جلسه شورای پایگاه مقاومت طریق القدس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در خصوص 9دی جلسه سالروز 9دی (روز بصیرت ومیثاق با ولایت) در مورخه 7/10/94 روز دوشنبه رأس ساعت 13 با حضور تعداد 46نفر از اعضای شورای پایگاه و ان در سال جلسه سازمان برگزارگردید کتاب مقدس به ما نشان می دهد؛ قبل از آمدن عیسای ، روح القدس در جهان بود و در میان مردم کار می کرد. نمونه ای از این آیات را ملاحظه کنید:
کتاب پیدایش 41: 38
کتاب وج 31: 3 و 35: 31
کتاب اعداد 27: 18
کتاب ایوب 33: 4
مزمور 139: 7
کتاب زکریا 4: 6
روح القدس در ابتدا و در آفرینش جهان همراه تثلیث مقدس بوده و در آن نقشی مستقیم داشته است. روح ا. فصل سوم: ساحت هاى وجودى انسان اه . آشنایى با تمایز روح و جسم انسان و نحوه ارتباط آن دو. . آشنایى با اقسام ارواح انسان و وجه تمایز آنها. 8. آگاهى از معنا و مصادیق اعتقادى و اخلاقى فطرت. 4. آگاهى از جایگاه عقل در وجود انسان و کارکردهاى اقسام سه گانه عقل. ********* خداوند در ان پنج روح قرار داد: روح القدس و روح ایمان و روح قوت و روح و روح بدن. پس به . قاسم سلیمانی با فرماندهان گردان قسام و القدس در نوار غزه تلفنی گفتگو کرد. قاسم سلیمانی با فرماندهان گردان قسام و القدس در نوار غزه تلفنی گفتگو کرد. القدس العربی: آیت الله خواستار مسلح فلسطینیان شد پایگاه خبری القدس العربی همزمان با بسیاری از رسانه های جهان سخنان ی در خصوص جنگ غزه را به طور کامل بازتاب داد. به گزارش تسنیم، پایگاه خبری عرب زبان القدس العربی نیز به بازتاب سخنان ی در خصوص جنگ غزه پرداخته و در مطلبی با تیتر، "(آیت الله) دعوت به مسلح فلسطینیان می کند"، می نویسد: ایران . شبکه اسکای نیوز در خبری فوری گزارش داد گردان های القدس منطقه اشدود و پایگاه زیکیم را هدف قرار داد.
در همین حال شبکه المیادین گزارش داد از بامداد امروز بیش از 20 فروند موشک به سمت شهرک های صهیونیست نشین مشرف بر باریکه غزه پرتاب شده است.
رسانه های ی هم از پرتاب موشک به شمت شهرک "شاعر هنیگف" خبر دادند. گردهمایی بزرگ ان با عنوان «شکوه مقاومت» و نکوداشت حماسه عملیات طریق القدس همزمان با روز بسیج مستضعفین در مصلای علی(ع) کرمان برگزار شد اجتماع بزرگ شکوه مقاومت و مراسم گرامیداشت عملیات طریق القدس (فتح الفتوح) با حضور آیت الله «سید یحیی جعفری» ولی فقیه و کرمان، سرلشکر پاسدار «محمد علی جعفری » فرمانده کل پاسداران انقلاب ی و شخصیت های کشوری و لشکری، ان و مسئولین استانی در مصلی کرمان برگزار شد. ...... ادامه مطلب منابع تکفیری به رو مه القدس العربی اعلام د که ابوبکر بغدادی زنده است و در مکان امنی به سر می برد. رو مه فرامنطقه ای القدس العربی در تحلیلی به دلایل تلاش عربستان برای به ایران پرداخت. بسم الله الرحمن الرحیم صادق (ع) فرمودند:اگر شیعیان با تضرع واصرار در دعا فرج مارا بخواهند خداوند فرج مارا می رساند ولی اگر دست روی دست بگذارند وقتی کار به نهایت رسید فرج فرا می رسد. بحارالانوار ج 52 ص 52 حضرت مهدی (عج):برای تعجیل در فرج وظهور من بسیار دعا کنید که همانا فرج وگشایش خود شماست. کمال الدین ج 2 ص 485 احتجاج ج2 ص 284 حضرت المومنین عل. وزارت خارجه پا تان در بیانیه ای اعلام کرد که آباد تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس ی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می کند. خداوند واحد است کتاب مقدس میگوید : بشنو ای خدای ما یهوه ، یهوه ی واحد است در این قسمت تثلیث را از زبان یان معنی میکنیم: (1) تثلیث یعنی  خداوند  (2)واحد  (3) متشکل است از پدر ، پسر و(4) روح القدس .(5) هرکدام این سه به یک(6)(7)(8) اندازه خداوندند. تثلیث در(9) تعداد خدا نیست بلکه در(10) ذات خداوند است.(11) هیچ کدام از پدر ، پسر و روح القدس به(12) همدیگر تبدیل نمی شوند.(13) چند سوال: خدا در کتاب مقدس بارها به وحدانیت خود اشاره کرده است مثل همین آیه ولی سوال اینجا است که چرا خداوند در مورد ذات خود در کتاب هیچ نگفته؟ آیا خداوند می خواست مردم در مورد ذاتش بی خبر باشند؟ مسلما یکی از ضروریات دین اعتقاد به تثلیث است . چرا خداوند مطلب به این مهمی را که در سرنوشت انسان تاثیر داشت در کتب آسمانی بیان نکرده است ؟ و چرا برای نسلهای گذشته هم ذات خود را معرفی نکرد ؟ حال می خواهیم این تعریف را بررسی کنیم (1) تثلیث یعنی این که خدا تشکیل یافته از سه عنصر پدر و پسر و روح القدس و معنی اش این است که خداوند مرکب است و می تواند تجزیه شود. (2) واحد متشکل از سه عنصر است.!!! (3) متشکل یعنی اینکه سه عنصر روی هم و باهم تشکیل یک خدا را می دهند:بعبارتی 1(پدر) + 1 (پسر) + 1 (روح القدس) = یهوه و در تعاریف تثلیث هیچ گاه و هیچ ی این سه عنصر را در هم ضرب نکرده است و اگر ی هم بگوید که این سه باید ضرب شوند باید دلیلی بیاورد که چگونه می توان سه شخص مستقل را در هم ضرب کرد.( هیچ کدام از پدر ، پسر و روح القدس به همدیگر تبدیل نمی شوند) (4) روح القدس موجودی است که حتی خود یان اعتقاد زیادی به خدا بودنش ندارند زیرا نه روح القدس گفته که من همان یهوه خدایتان هستم و نه عیسی ونه پدر گفته اند که روح القدس همان پدر یا پسر است. و حتی در دعاها نیز زیاد توجهی به او نمی شود و تنها از پدر و عیسی در دعاها یاد می کنند. (5) هر کدام از این سه موجود به تنهایی و استقلالا به یک اندازه خدایند پس سه خدا هستند منتها خدائیشان به یک اندازه است.1 (پدر) + 1 (پسر) + 1 (روح القدس) = یهوه یا =سه خدا؟؟؟ (6) این سه به یک اندازه خدایند و هرسه خصوصیات خ از جمله نامحدود بودن را دارند== پس سه خدای نامحدود در یک عالم محدود :بی نهایت + بی نهایت + بی نهایت= حلول کرده اند در یک جسم محدود بنام عیسی:در ضمن محال است که سه تا بی نهایت داشته باشیم آنوقت دیگر بی نهایت نیستند    (7)         این سه چون به یک اندازه خدایند پس وجود دو تای دیگر ضروری نیست و اگر نباشند خللی پیش نمی آید (8) سوال این است که چه ضرورتی است که باید ذات خدا از سه عنصر تشکیل یابد با این که این سه عنصر مزیتی بر هم ندارند؟ (9) تثلیث گفته شده که در مورد تعداد خدا نیست ولی ما سه شخصیت داریم و سه وجود که اتفاقا در ادامه تعریف گفته شده :  . هیچ کدام  از پدر ، پسر و روح القدس به همدیگر تبدیل نمی شوند. پس مشخص است که این سه جدا از هم هستند و این خود دلیلی بر سه بودن آنها است (10)      گفته شده تثلیث در تعداد خدا نیست بلکه در ذات خداست پس ذات خدا سه تا است البته این مطلبی هست که تاکنون هیچ فیلسوفی نگفته که یک شیء می تواند دارای سه ذات باشد.در ضمن اگر دارای سه ذات است پس این سه ذات می توانند از هم جدا شوند . (11)      این سه عنصر مخلوط هم نیستند و جدا از هم هستند پس باز می توانند از هم جدا شوند وهر کدام این قدرت را خواهند داشت که مستقلا خ کنند . (12)      این سه اگر به هم تبدیل نشده اند پس چگونه باهم تشکیل یک خدا را می دهند ؟ یک شدن لازمه اش این است که سه عنصر خاصیت خود را از دست بدهند و متحد شوند . و گرنه اصلا اتحادی بوجود نمی آید (13)      بر فرض که من و شما لائیک هستیم و ی هم خدای یت را این گونه برای من و یاشما ترسیم کند آیا سخنان او را می پذیرید و به این گونه خدا ایمان می آورید؟؟؟
این روزها حوادث غزه و فلسطین دل هر انسانی را به درد می آورد آن طرف شش ضلع وشش مثلث وتیر و تفنگ و مسلسل -- این طرف یک سنگ و دو سنگ و هفت سنگ کودک ،جوان مبارز زیتون و پرچم و خون مادر همیشه در سوگ موشک ،وطن ،فلسطین القدس ،انتفاضه 60 سال جنگ و دل خون افسوس ای برادر در وطنی که نداری هیچ پیر نمی شود . به نوشته القدس العربی، مسکو در بحران ایجاد شده در روابط کشورهای عربی با قطر به شکل ضمنی از این کشور حمایت می کند. اعتقاد نامه ی که ما بر آن باور داریم: ما ایمان داریم به یک خدا، پدر قادر مطلق، خالق آسمان و زمین و همه چیزهای دیدنی و نادیدنی، و نیز ایمان داریم به یک خداوند. عیسی ، پسر یگانه خدا، مولود از پدر پیش از خلقت جهان، نور از نور، خدای حقیقی از خدای حقیقی، مولود و نه خلق شده، هم ذات با پدر. توسط او همه موجودات خلق شده، به خاطر ما انسانها و برا. یکی دیگر از کارهایی که امسال تولید شد، کلیپ "#ناسک_القدس" بود که با همکاری موسسه میم لبنان و دوستان عزیز موسسه #مأوا ( موسسه آوای انقلاب ی ) حاصل شد.
ناسک القدس که به زبان عبری و عربی تولید شده و صحنه هایی از آن مربوط به #قدس شریف و ای # است، حس در #لبنان و سر و صدا به پا کرده.
و این یعنی کار به خوبی دیده شده... تغییرات در روابط عربستان و ایران به نیز رسیده است و ما شاهد این هستیم که موضع عربستان نسبت به مع ن سوری تغییر یافته است و آمادگی خود برای استمرار نظام بشار اسد را اعلام کرد. می توان معادله درگیری منطقه ای بین ایران و عربستان را از این منظر نگاه کرد: عربستان میزبان نشست مع ن بود که نتایج به شدت بی فایده ای داشت، در مقابل، در نشست سوچی به اتفاق اردوغان و پوتین… عملیات«طریق القدس»۲ بلافاصله بعد از عملیات«ثامن الائمه»۳ که ش ت حصر آبادان بود، صورت گرفت، طولانی شدن عملیات ثامن الائمه که حدود ۳ ماه بود، باعث خستگی نیروها شده بود. فرمانده ولی عصر(عج) خوزستان عملیات ظفرمند طریق القدس معروف به فتح الفتوح را مقدمه پیروزی های بعدی رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد. حضور نیروهای تیپ قدس به جهت حمایت از پیشروی های قریب الوقوع به سوی دیرا ور است. جلسه شورای هماهنگی پایگاه به همراه سایر ان پایگاه مقاومت طریق القدس در مورخه 20/8/94 روز چهارشنبه بعد از اقامه ظهر در سالن جلسه سازمان با حضور تعداد 65 نفر برگزار گردید. تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید زینت بخش مجلس بود ، بعد از آن آقای علی محمودی فرمانده پایگاه طریق القدس سازمان ضمن تشکر از حضور ان عزیز درهمه صحنه ها و خصوصاً در دعوت نامه های جلسات پایگاه مطالبی در مورد کانون تخصصی بسیج ایراد نمودند . وی با اشاره به اینکه کانون تخصصی تشکیل شده است و پایگاه مقاومت ح تخصصی پیدا خواهد کرد افزود تمامی ان در قالب تخصص خود به فعالیت خواهند پرداخت .در ادامه جلسه آقای عدیل سروی رییس محترم سازمان جهاد کشاورزی از زحمات فرمانده پایگاه و کلیه ان قدردانی نموده و با بیان نکاتی از عاشورا به بیان نکته هایی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر پرداخته و خلاصه ای از عملکرد و رشد 6/5% در بخش کشاورزی در استان را بیان نمودند. آقای سیفی زاده مربی حلقه شجره طیبه صالحین نیز با بیان این که در اجرای امر به معروف باید حریم ها را رعایت کرد افزود باید تفکیک کنیم و بایدها و نبایدها را رعایت نماییم. وی با اشاره به مراتب امر به معروف و نهی از منکر به توضیح مختصری در موردماده 104 قانون مجازات ی پرداخت . مراسم راس ساعت 13:30 با نثار صلوات بر روح پاک و ملکوتی حضرت «ره» و شهیدان انقلاب ی و شهیدان هشت سال دفاع مقدس و نیز سلامتی ی به پایان رسید

سلیمانی خاری در چشم دشمن شده و همه به نقش این مجاهد در عراق و اذعان دارند
نیوز: فرمانده کل تأکید کرد: قاسم سلیمانی خاری در چشم دشمن شده و امروز دوست و دشمن به نقش این مجاهد کرمانی در عراق و اذعان دارند.
به گزارش نیوز؛ سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل پاسداران انقلاب ی صبح امروز چهارشنبه در اجتماع شکوه مقاومت و همچنین سالگرد عملیات طریق القدس که در مصلی علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره ی عملیات طریق القدس به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: هفته بسیج، سالگرد صدور فرمان تاریخی (ره) بر تشکیل 20 میلیونی در سال 58 و بعد از تسخیر لانه جاسوسی بود که همین امر موجب تضمین امنیت کشور در مقابل دشمن شده است.



جواب: رشد روندی است که طی آن بیشتر و بیشتر می توان شبیه شد. وقتی ما ایمانمان را بر روی می گذاریم، روح القدس مراحلی را در ما شروع می کند که بیشتر شبیه او شده بشکل او دربیاییم. احتمالا بهترین جایی که رشد را توضیح می دهد 2 پطرس 1 : 3-8 است که به ما می گوید با قدرت خدا ما آنچه برای یک زندگی خداگونه لازم داریم، که هدف رشد ست، در اختیار داریم. . پایگاه خبری انتخاب به نقل از القدس العربی نوشت: بعد از تصمیم عربستان سعودی به محاصره قطر که یکی از شش کشور عضو شورای همکاری خلیج [فارس] است، این شورا با سرنوشت مبهمی رو به روست. این شورا ٣٦ سال پیش با هدف ایجاد مقابله اعضا با پیامدهای انقلاب ی ایران تأسیس شد که در آن زمان در اوج جوش و وش انقل بود. نیروهای عراقی خود را برای پا ازی مناطق مهمی از جمله « القدس و المهموز» آماده می کنند؛ نیروهای عراقی در هشت روز گذشته موفق شده اند حدود ۸۰ درصد از مساحت های ی را در کرکوک پا ازی کنند. در میان ی خوزستانی در عملیات طریق القدس، شهیدی به نام « صالحی» بود که گمان می کردیم ماست. همه اهل خانواده، گریان و عزادار شدیم که بعد چند روز پیگیری دیدیم سالم است و فقط تشابه اسمی بوده است. موقعی که به سلامت از جبهه آمد، همه او را در آغوش گرفتند و بعضی از همرزمانش شعار می دادند که «شهید زنده! خوش آمدی». با نگاهی به فرقه های مختلف ی متوجه می شویم که تعمید گرفتن انواع و اَشکال مختلف دارد. برخی کلیساها افراد را غسل تعمید می دهند و به طور کامل در آب فرو می برند، و برخی دیگر صرفاً بر آن ها آب می پاشند. ببینیم کتاب مقدس در این باره چه تعلیم می دهد؟ کتاب مقدس در این باره که ایمانداران را دقیقاً به چه صورت باید تعمید داد دستور صریحی نمی دهد. ب. متی باب ۲۸
۱۸ آنگاه عیسی جلو آمد و به ایشان فرمود: «تمام اختیارات آسمان و زمین به من داده شده است . ۱۹ پس بروید و تمام قومها را شاگرد من سازید و ایشان را به اسم پدر و پسر و روح القدس غسل تعمید دهید؛ ۲۰ و به ایشان تعلیم دهید که تمام دستوراتی را که به شما داده ام ، اطاعت کنند. مطمئن باشید هر جا که بروید، حتی دورترین نقطه دنیا باشد، من هم. مردم تهران در قالب گروهها و دسته هایی با سر دادن شعارهای مرگ بر ، مرگ بر ، روز جهانی قدس یوم الله یوم الله، بنیانگذار امروز روح الله روح الله و با در دست داشتن پرچم هایی با مضامین القدس النا و نصرمن الله و فتح قریب اوج انزجار خود از رژیم صهیونیستی را بیان کرده و از مردم غزه دفاع می کنند. بیداری ؛ احیا شدن محبت نخستین مان نسبت به است.
بیداری ؛ به معنی سلوک در نور همراه با عیسی است.
بیداری ؛ نیز به این معنی است که به او اجازه بدهیم که در ما زندگی کند.
بیداری ؛ به معنی بازگشت به ح سلامت پس از یک دوران ضعف و رکود است.
بیداری ؛ به معنی تصدیق گناهانمان و در خواست از عیسی به جهت آمرزش و پاک شدن است .
بیداری ؛ ب. ۱۸ امّا ولادت عیسی چنین بود که چون مادرش مریم به یوسف نامزد شده بود، قبل از آنکه با هم آیند، او را از روح القدس حامله یافتند. ۱۹ و شوهرش یوسف چونکه مرد صالح بود و نخواست او را عبرت نماید، پس اراده نمود او را به پنهانی رها کند. ۲۰ اما چون او در این چیزها تفکر میکرد، ناگاه فرشته خداوند در خواب بر وی ظاهر شده ، گفت : «ای یوسف پسر داود، از گرفتن زن خویش مریم مترس ، زیرا که آنچه در وی قرار گرفته است ، از روح القدس است . ۲۱ و او پسری خواهد زایید و نام او را عیسی خواهی نهاد، زیرا که او امت خویش را از گناهانشان خواهد رهانید.» ۲۲ و این همه برای آن واقع شد تا کلامی که خداوند به زبان نبی گفته بود، تمام گردد ۲۳ «که اینک آبستن شده پسری خواهد زاییـد و نـام او را عمانوئیـل خواهنـد خوانـد که تفسیـرش ایـن است : خـدا با مـا.» ۲۴ پـس چـون یوسف از خواب بیدار شد، چنانکه فرشته خداونـد بـدو امر کـرده بود، بعمـل آورد و زن خویش را گرفت ۲۵ و تا پسر نخستین خود را نزاییـد، او را نشنـاخت ؛ و او را عیسـی نام نهـاد. ‏فرشته به یوسف ظاهر می شود ۱۸ امّا ولادت عیسی چنین بود که چون مادرش مریم به یوسف نامزد شده بود، قبل از آنکه با هم آیند، او را از روح القدس حامله یافتند. ۱۹ و شوهرش یوسف چونکه مرد صالح بود و نخواست او را عبرت نماید، پس اراده نمود او را به پنهانی رها کند. ۲۰ اما چون او در این چیزها تفکر میکرد، ناگاه فرشته خداوند در خواب بر وی ظاهر شده ، گفت : «ای یوسف پسر داود، از گرفتن زن خویش مریم مترس ، زیرا که آنچه در وی قرار گرفته است ، از روح القدس است . ۲۱ و او پسری خواهد زایید و نام او را عیسی خواهی نهاد، زیرا که او امت خویش را از گناهانشان خواهد رهانید.» ۲۲ و این همه برای آن واقع شد تا کلامی که خداوند به زبان نبی گفته بود، تمام گردد ۲۳ «که اینک آبستن شده پسری خواهد زاییـد و نـام او را عمانوئیـل خواهنـد خوانـد که تفسیـرش ایـن است : خـدا با مـا.» ۲۴ پـس چـون یوسف از خواب بیدار شد، چنانکه فرشته خداونـد بـدو امر کـرده بود، بعمـل آورد و زن خویش را گرفت ۲۵ و تا پسر نخستین خود را نزاییـد، او را نشنـاخت ؛ و او را عیسـی نام نهـاد.‏ احتمال بیعت شیخ فتنه لبنان با نشریه القدس العربی از احتمال بیعت "احمد الاسیر" شیخ سلفی تندروی جنوب لبنان،با خبر داد. به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه القدس العربی چاپ لندن به نقل از منابع امنیتی نوشت که به زودی "امارت" خود را در لبنان ایجاد و شیخ احمد الاسیر، شیخ تندروی سنی مذهب سلفی، را به عنوان " " خود در این کشور منصوب می کند.

این نشریه افزود: نه تنها طرح های امنیتی بلکه برنامه های نظامی برای لبنان در سر دارد و قصد دارد به عنوان مقصد بعدی، سیطره نفوذ خود را تا این کشور ادامه دهد.

از سوی دیگر شادی المولوی در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که اردوگاه عین الحلوه را ترک کرده و این کار را فقط به منظور توقف ریختن خون مسلمانان انجام داده است.

گروه تروریستی طی حدود ی ال گذشته بخشی های از خاک عراق و را با انجام جنایت های بیشمار علیه مردم ، تصرف کرده و همچنان به فعالیت های ضد ی در این مناطق ادامه می دهد. این گروه به ی ابوبکر البغدادی از تروریست های جداشده از شبکهٔ القاعده تأسیس شده است. سرتیپ شاهین تقی خانی که از اردیبهشت ماه سال جاری سخنگوی ایران شده است، در نخستین روز از هفته دفاع مقدس مهمان کافه خبر خبرآنلاین بود تا ابعادی از جنگ 8 ساله تحمیلی را تشریح کند. همراهی و در طول جنگ بویژه در عملیات ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بعد بیت المقدس و بخش‎های روایت نشده ای از جنگ همچون ساعتها یت خلبانی شهید بابایی در. حمدی محمدی گفت: به دنبال تعلیق سفرهای عمره، استقبال مردم از سفرهای عتبات افزایش یافته، از این رو در راستای تامین نیاز زائران ایجاد بسته های متنوع سفر عتبات با تعداد روزها و خدمات متفاوت در برنامه قرار گرفته است. عید صعود به آسمان و نزول روح القدس بر کلیس ا پس از اینکه عید باشکوه رستاخیز خداوندمان عیسی را جشن گرفتیم و از برکات آن بهره مند گشتیم ، اکنون کلیسای مقدس ما را جهت برگزاری دو عید بزرگ دیگر دعوت می نماید : عید صعود به آسمان و نزول روح القدس بر کلیسا . رویداد صعود به آسمان که بر طبق کتاب اعمال رسوالن چهل روز پس از رستاخیز وی انجام گرفت )ب. با عرض سلام و ارادت خدمت همه دوستان نازنین روجینی جلسهٔ این هفته انجمن روجین مورخ 96/03/20 در مرکز ساری شناسی بشرح ذیل برگزار شد. 1- قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید 2- ارائه موضوع لیلة القدر و روح القدس توسط آقاى رشیدی 3-بحث گروهی درباره موضوع لیلة القدردر پناه خدواند سبحان باشید.  معنای "روح القدس " در قرآن چیست؟! روح القدس واژه «رُوحُ القُدُس» چهار بار در قرآن مجید آمده که گاه درباره حضرت عیسى (علیه السلام) و گاه درباره (صلى الله علیه وآله) است. در مورد حضرت (علیه السلام) مى فرماید: «وَآتَیْنَا عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ الْبَیِّنَاتِ وَأَیَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ»: (و به عیسى بن مریم دلایل روشن دادیم; و او را با روح القدس تایید کردیم).(سوره بقره، آیه 87) در مورد سخن گفتن عیسى (علیه السلام ) در گاهواره، مى فرماید: «ذْ أَیَّدتُّکَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُکَلِّمُ النَّاسَ فِی الْمَهْدِ وَکَهْلًا »: (به خاطر آور زمانى که تو را با "روح القدس" تأیید ; که در گاهواره و نیز در حال میانسالى، با مردم سخن مى گفتى).(سوره مائده، آیه 110) و درباره (صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «قُلْ نَزَّلَهُ رُوحُ الْقُدُسِ مِن رَّبِّکَ بِالْحَقِّ»: (بگو: "روح القدس آن را از جانب پروردگارت بحق نازل کرده").(سوره نحل، آیه 102) مفسّران براى «رُوحُ القُدُس» عمدتاً دو تفسیر ذکر کرده اند: یکى فرشته وحى جبرئیل، و دیگرى نیروى مرموز غیبى خاصّى که با انبیاء بوده است. آیه مربوط به (صلى الله علیه وآله) با معناى اول تناسب دارد ولى آیات مربوط به حضرت (علیه السلام) متناسب با معناى دوم است و همان بود که را تأیید مى کرد تا در گاهواره سخن بگوید و یا مردگان را زنده نماید. این روح مقدّس و پاک منبع الهام بخش بزرگى براى انبیاء بوده و حتّى از بعضى از تعبیرات احادیث استفاده مى شود که روح القدس با افراد با ایمان (طبق سلسله مراتب ایمانى) نیز همراه است، و همان است که گویندگان متعهّد و شاعران با ایمان را در گفتن و سرودن نثر و نظم هاى بلیغ تأیید مى نموده، و مومنان راسخ را در تصمیم گیرى هاى مهم تقویت مى کرده است. از روایات فراوانى بر مى آید که روح القدس حقیقتى بوده است در انبیاء و ائمه معصومین (علیهم السلام) که با آن حقایق بسیارى را درک مى کرده اند از جمله در روایات متعددى آمده است که ان معصوم (علیهم السلام) به هنگام قضاوت و داورى از روح القدس مدد مى گرفتند. منظور از تأیید حضرت عیسی (علیه السلام) توسط روح القدس ! موضوع تأیید و کمک عیسی بن مریم (علیه السلام) توسط روح القدس، چندین بار در قرآن آمده است:
1. «وَلَقَدْ آتَیْنَا مُوسَى الْکِتَابَ وَقَفَّیْنَا مِن بَعْدِهِ بِالرُّسُلِ وَآتَیْنَا عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ الْبَیِّنَاتِ وَأَیَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ ... ». [1]
2. «تِلْکَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ مِّنْهُم مَّن کَلَّمَ اللّهُ وَرَفَعَ بَعْضَهُمْ دَرَجَاتٍ وَآتَیْنَا عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ الْبَیِّنَاتِ وَأَیَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ ... ».[2] 3. «إذْ قَالَ اللّهُ یَا عِیسى ابْنَ مَرْیَمَ اذْکُرْ نِعْمَتِی عَلَیْکَ وَعَلَى وَالِدَتِکَ إِذْ أَیَّدتُّکَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُکَلِّمُ النَّاسَ فِی الْمَهْدِ وَکَهْلًا ... ». [3] این روح مقدّس و پاک منبع الهام بخش بزرگى براى انبیاء بوده و حتّى از بعضى از تعبیرات احادیث استفاده مى شود که روح القدس با افراد با ایمان (طبق سلسله مراتب ایمانى) نیز همراه است، و همان است که گویندگان متعهّد و شاعران با ایمان را در گفتن و سرودن نثر و نظم هاى بلیغ تأیید مى نموده، و مومنان راسخ را در تصمیم گیرى هاى مهم تقویت مى کرده است در آیه اول و دوم نام حضرت عیسی (علیه السلام) بعد از ذکر کلمه ان آمده است. علت این ذکر خاص بعد از عام، به خصوص در آیه اول تأکید بر نام عیسی (علیه السلام) بوده که شریعت جدیدی را بعد از موسی (علیه السلام) آورده است، البته این ان مقام بالایی داشته اند، اما بعد از موسی (علیه السلام)، قطعاً عیسی (علیه السلام) دارای شریعت جدید بوده و دین موسی را نسخ کرده و این علت ذکر خاص عیسی(علیه السلام) است. [4]
مفسران «بیّنات» در دو آیه اول را نیز به معنای معجزات عیسی (علیه السلام)؛ مانند زنده مردگان، شفا دادن مریض ها و ... ذکر کرده اند. [5]
بحث در مورد روح القدس به دو صورت می تواند تقریر شود: اول این که، روح القدس به صورت کلی چه معنایی در قرآن دارد؛ در این مورد بحث های مفصلی جریان دارد که نیازی به ذکر آنها در این جا نیست. [6] دوم: روح القدس در این آیات، چه معانی دارد؛ در این آیات، احتمالاتی پیرامون روح القدس وجود دارد که برخی از آنها معتقدانی نیز دارد و برخی تنها در حد احتمال ذکر شده اند. این احتمالات از این قرارند:
1. تعدادی از مفسّران روح القدس در این آیات را به مانند آیات دیگر قرآن به جبرئیل تفسیر کرده اند. 2. برخی از مفسّران روح القدس را به انجیل تعبیر کرده اند؛ به این معنا که خداوند به وسیله انجیل حقانیت عیسی (علیه السلام) را بر مردم آن زمان اثبات کرد و وجود انجیل، تأیید و کمکی بر عیسی شد. [7]
3. روح القدس، همان اسم اعظمی است که عیسی (علیه السلام) توسط آن مردگان را زنده می کرد و با این اسم بود که حقانیت عیسی بر همگان آشکار شد.
4. منظور از روح در این عبارت؛ روح عیسی (علیه السلام) است و منظور از «القدس» خداوند باری تعالی تعبیر می کند، اما در این که چرا خداوند، روح عیسی (علیه السلام) را به خود نسبت داده، به نظر می رسد برای بزرگ و گرامی داشتن عیسی (علیه السلام) بوده است.[8]
اینها احتمالاتی بود که در تفسیر های مختلف ذکر شده است؛ برخی از مفسّران یکی را انتخاب کرده اند.
پی نوشت ها:
[1]. بقره، 87: «ما به موسى کتاب دادیم و در پى او انى فرستادیم و به عیسى بن مریم معجزاتى دادیم و او را با روح القدس تأیید کردیم ... ».
[2]. بقره، 253: «از آن فرستادگان برخى را بر برخى برترى بخشیدیم. از آنان ى است که خدا با او سخن گفت، و برخى از آنان را درجات و مراتبى بالا برد. و عیسى بن مریم را دلایل و نشانه‏هاى روشن دادیم، و او را به وسیله روح القدس توانایى بخشیدیم ... ».
[3]. مائده، 110: «[یاد کنید] هنگامى که خدا فرمود: اى عیسى بن مریم! نعمتم را بر خود و بر مادرت یاد کن، آن گاه که تو را به وسیله روح القدس توانایى بخشیدم، که با مردم در گهواره [به اعجاز] و در میان سالى [به وحى‏] سخن گفت ... ».
[4]. ف الدین رازی، ابوعبدالله محمد بن عمر، مفاتیح الغیب، ج 3، ص 595، دار احیاء راث العربی، بیروت، چاپ سوم، 1420ق.
[5]. فیض کاشانی، ملامحسن، تفسیر الصافی، تحقیق: اعلمی، حسین، ج 1، ص 157، انتشارات الصدر، تهران، چاپ دوم، 1415ق.
[6]. برای اطلاعات بیشتر ر.ک: 5973: روح در قرآن و علت عدم توضیح بیشتر در مورد ماهیت آن.
[7]. از جمله انی که این قول را مطرح کرده است: محمد رشید بن علی رضا (رشید رضا)، تفسیر المنار، ج 1، ص 312، الهیئة المصریة العامة للکتاب، مصر، 1990م.
[8]. این قول به برخی از بزرگان منسوب است که در برخی از تفاسیر نقل شده است: مفاتیح الغیب ، ج 3، ص 596. فرآوری: محمدی بخش قرآن تبیان منابع: سایت کوئست سایت ای شبهه اختصاصی از سورنا فایل مقاله درباره قرآن و روح رشته معارف ی با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 57 موضوع تحقیق:قرآن وروحروح درقرآندر قرآن در بعضى از آیات،از روح به عنوان یک امر و حقیقتى در عرض ملائکه نام برده مى‏شو ى معلوم مى‏شود که به هر حال از سنخ این موجوداتى که ما مى‏بینیم و حس‏مى‏کنیم(مثلا از سنگى، از درختى، از کوهى، از دریایى، از ستاره‏اى، از یک چنین چیزى)نیست، یک چیزى است از نوع امورى که‏ما حس و لمس نمى‏کنیم.در سوره عم مى‏فرماید: «یوم یقوم الروح و الملائکة صفا»(2) آن روزى که روح و ملائکه در یک‏صف بایستند.ظاهر تعبیر این است که روح از نوع ملائکه هم نیست، چون آن را در عرض ملائکه[قرار مى‏دهد]، جبرئیل یکى از ملائکه‏است، میکائیل یکى از ملائکه است، و این تناسب ندارد که یکى از ملائکه را در عرض عموم ملائکه ذکر کند: «روح و ملائکه‏در یک صف مى‏ایستند» .یا در آیه دیگرى مى‏فرماید: «تنزل الملائکة و الروح فیها باذن ربهم من کل امر»(3) در شب قدرملائکه و روح نازل مى‏شوند.باز ملائکه در عرض روح و روح در عرض ملائکه‏قرار مى‏گیرند.در یک آیه دیگر مى‏فرماید: «ینزل الملائکة بالروح‏من امره‏»(4) ملائکه را به روح فرود مى‏آورد.اینکه باء «بالروح‏» آیا باء استعانت و استمداد است و در واقع‏این طور است که ملائکه با استمداد روح فرود مى‏آیند، یا باء ملابست و مصاحبت است‏یعنى ملائکه با روح[فرود مى‏آیند]، در.............................................................. 1.اسراء/85. 2.نبا/38. 3.قدر/4. 4.نحل/2.مدعاى ما که قرآن ملائکه و روح را در کنار یکدیگرذکر مى‏کند[تغییرى نمى‏دهد]و در این جهت دل آیه کافى است و در همین جاست که حدیثى از المؤمنین على (علیه‏السلام)نقل شده و ایشان گفته‏اند روح غیر از ملائکه است و به همین آیه استدلال کرده‏اند که قرآن روح را با ملائکه یک چیز نمى‏گیرد.کلمه روح گاهى به کلمه «امین‏» و گاهى‏به کلمه «قدس‏» توصیف شده است: «نزل به الروح الامین على قلبک‏»(1) روح الامین قرآن‏را بر قلب تو فرود آورده است.یا در آیه دیگر: «قل نزله روح القدس من ربک‏»(2) بگو این را روح القدس از ناحیه پروردگارتو فرود آورده است.چون در بعضى آیات دیگر هست که جبرئیل قرآن را بر پیغمبر نازل کرده‏است، گفته‏اند پس کلمه روح القدس و روح الامین کنایه‏اى از جبرئیل است.همچنین شاید بعضى گفته باشند که در آن آیه:«یوم یقوم الروح و الملائکة‏» مقصود خصوص جبرئیل است که به طور جداگانه ذکر شده - که این حرف بعید است - ولى‏ایشان این حرف را قبول ندارند که حتى مقصود از روح الامین و روح القدس جبرئیل باشد، بلکه مى‏گویند از آیات قرآن اینچنین‏فهمیده مى‏شود: ملائکه که وحى را نازل مى‏کنند، همراه آن، حقیقتى هست که قرآن نام آن را روح گذاشته‏است و حامل وحى در واقع آن روح(همان روح الامین و روح القدس)است، نه اینکه جبرئیل حامل وحى باشد، جبرئیل‏حامل وحى نیست.این عقیده‏اى است که ایشان در اینجا اظهار مى‏دارند.در بعضى از آیات، روح با کلمه‏وحى توام شده است، مثل اینکه در این آیه مى‏فرماید: «و کذلک اوحیناالیک روحا من امرنا ما ما روحى از امرخودمان(4) به تو وحى فرستادیم.گفته‏اند آن که خداوند وحى فرستاده آیات قرآن است، پس اینجا همان نفس آیات قرآن‏به روح تعبیر شده است.البته مانعى ندارد که ما آیات قرآن را از[نوع]آن حقایق[بدانیم].مسلم آیات قرآن وقتى بر قلب پیغمبرنازل مى‏شود، به صورت یک حقیقت نازل مى‏شود و بعد صورت لفظى پیدا مى‏کند وبه هر حال: «ما روحى از امر خودمان به تو وحى کردیم‏» .پس به قول این.............................................................. 1.شعراء/193 و 194. 2.نحل/102. 3.شورى/52. 4.راجع به کلمه «ازامر» بعد صحبت مى‏کنیم که در اغلب این آیات کلمه «از امر» آمده است.آقایان یکى از موارد اطلاق کلمه روح،خود آیات قرآن است ولى ایشان(1) مدعى هستند که در اینجاهم مقصود از کلمه روح، خود آیات قرآن نیست، همان حقیقتى است که درجاهاى دیگر روح الامین و روح القدس گفته است.به اعتبار اینکه
با
مقاله درباره قرآن و روح رشته معارف ی

پایگاه خبری زنگ خبروردنجان درنظرداردمسابقه ای تحت عنوان القدس لنا را با همکاری چند فروشگاه درشهرکرد برگزارکند.
کاربران فضای مجازی می توانند تصاویروسوژه های روزراهپیمائی قدس درشهروردنجان رابرای ما ارسال کنند تاپس ازبررسی ونظرسنجی به قید قرعه جوایزنقدی به نفرات برتر اهدا خواهد شد.
شرایط شرکت درمسابقه عکاسی:
1_تصاویر حتما مربوط به راهپیمائی روزقدس درتاریخ2تیرماه 96باشد وازارسال نصاویرسال های گدشته جدا خودداری شود.

2_تصاویروسوژه ها درهیچ کانالی پوشش داده نشده باشد.
3_افراد شرکت کننده دراین مسابقه حتما نام ونام خانوادگی وکدملی خودرا به همراه شماره تلفن همراه ارسال کنند.
4_تصاویرفقط مربوط به راهپیمائی روزقدس درشهروردنجان باشد درغیراین صورت درمسابقه شرکت داده نخواهد شد.

5_هرفرد فقط می تواند یک تصویررا ارسال نماید.
6_شرکت کنندگان تصاویرخود را می توانندبه ایدی ارسال کنید
  @zang3  
پایگاه خبری زنگ خبروردنجان
به روزترین پایگاه خبری درشهروردنجان
اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: وقتی که خداوند تعالی فاتحه الکتاب (سوره حمد) و آیة الکرسی را نازل کرد بر عرشش معلق کرد که هیچ چیزی بین اینها و خداوند حجاب نبود…، پس خداوند فرمود: به عزت و جلالم قسم اگر بنده ای از بندگان من این آیات را بعد از هر ی قرائت کند من او را در حظیرة القدس و آنچه که در آن است نش می کنم.

و در هر روز هفتاد بار او . ۱پس چون از راه ایمانْ پارسا شمرده شده ایم، میان ما و خدا به واسطۀ خداوندمان عیسی صلح برقرار شده است.۲ما توسط او، و از راه ایمان، به فیضی دسترسی یافته ایم که اکنون در آن استواریم، و به امید سهیم شدن در جلال خدا ف می کنیم.۳نه تنها این، بلکه در سختیها نیز ف می کنیم، زیرا می دانیم که سختیها بردباری به بار می آورد۴و بردباری، شخصیت را می سا. اعتقادنامه ی ما ایمان داریم به خدای یکتا پدر قادر مطلق، آفریدگار آسمان و زمین، و هر آنچه پیدا و ناپیداست. و به خداوند یکتا عیسای ، پسر یگانه خدا مولود ازلی پدر. او خداست از خدا، نور از نور، خدای راستین از خدای راستین که زاده شده و آفریده نشده است، هم ذات با پدر. و از طریق او همه چیز هستی یافت. برای ما آدمیان و برای نجات ما از آسمان فرود. مشهدی باشی و هیجده سال کنار آقا نفس کشیده باشی اما شب قدر فرسنگها دور باشی , تلنگر عظیمی ست به روح غافلت... آخ که دل مسجد نرفتن نداشتم نشسته ام جلوی تلویزیون زل زده ام به مراسم حرم مطهر... پانوشت: خواستم دلم را بدهم پرستوها با خودشان ببرند گفتند سنگین است و زحمت پرواز! سلام میدهم! دل خود با پای پیاده راهی میشود ... السلام علیک یا علی بن مو. کاش با باد رهسپارشوم در قلب آسمان بیکران پروازکنم وروز وشب زائرنگاه مهربانت باشم یا رضا(ع) دلم برای دیدن گنبد طلایی باشکوهت تنگ شده دوست دارم زائرنگاه مهربانت باشم دوست دارم برای همیشه تاآ عمر بر ضریح زیبایت بوسه بزنم دوست دارم به کبوترهای مهربانت که در صحن القدس کرده اند دانه بدهم دوست دارم دستان مهربان خادمها یت را بوسه بزنم مه.