سرحد

به نقل از خبرگزاریها در مورد سرحد : یکی از نزدیکان سرکرده ن ی با تکذیب موضوع فرار بیوه سفید، اعلام کرد او تا سرحد مرگ برای خواهد جنگید. هرچند که مناطق ییلاق عشایر جنوب کشور بخصوص ابل عرب ازچنین مناظر جذاب و دلربایی محروم هست ولیکن گله ی ان این تصویر دل انگیز نا خودا گاه اذهان رابه بهار کوچ خودمان در سرحدات شمال فارس می برد وخاطرات را زنده می کند. سرحد یادت بخیر ابن تصویر روستای گیلوان از توابع بخش شاهرود شهرستان خلخال در استان اردبیل می باشد. دور و بَرَمهیچ را نمی خواهم،تنهایی تا سرحد جنون مرا می چسبد.توضیح: انتخاب من تنهایی است، تنها بودن و مصون بودن از آدم هایی که در شان و جایگاه تو نیستند. روزگاری جماعتی دیگر از طایفه کارگزاران سازندگی به نام ایجاد نظم و قانون، خواستار ریاست جمهوری مادام العمری مرحوم رفسنجانی شده و جوانان دانشجو و انقل را به دلیل نقد او تا سرحد ضدیت با معرفی کرده بودند. یکی از نزدیکان سرکرده ن ی با تکذیب موضوع فرار بیوه سفید، اعلام کرد او تا سرحد مرگ برای خواهد جنگید. کار در سفر به لرستان گفت:با وجود سرمایه گذاری دانش محور هلندی ها در صنعت محصولات گلخانه ای، فنی و حرفه ای استان می تواند مرکز مطالعه و آموزش تولیدات گلخانه ای راه اندازی کند. تلاش های حسن عسکری(ع) نشان می داد نه تنها تسلیم دستگاه طاغوتی بنی عباس نیست، بلکه زمینه سازی فرهنگی و گسترده ای ضد آن دستگاه می کند. بنابراین تا سرحد شهادت ایستادگی و رس خود را به جهانیان ابلاغ کرد. سابق مردم تهران در مجلس در بیانیه ای با اشاره به موانع و کژی ها در مسیر حرکت انقلاب، تأکید کرد باید تمام قد به مبارزه با فقر، فساد و تبعیض قیام کرد و به ظلم و رشوه خواری پایان داد. سابق مردم تهران در مجلس در بیانیه خود با اشاره به موانع و کژی های پیش آمده در مسیر حرکت انقلاب، تاکید کرده است:باید تمام قد به مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، قیام کرد و به ظلم و رشوه خواری پایان داد. هیاهو بر سر مسائل کره شمالی و احتمال اقدام این کشور برای انجام ششمین آزمایش هسته ای در روزهای گذشته به تنش های لفظی شدید میان مقام های پیونگ یانگ ــ واشنگتن منجر شده و دو کشور را تا سرحد تهدید به حملات اتمی علیه یکدیگر پیش برده است. ب ی اتفاقی افتاد که تا سرحد سکته رفتم و اومدم ! ب تا صبح خواب ایی رو دیدم که تو موقعیت من قرار گرفتن و من اون ح شون به دلم گذشته !بیدار شدم گفتم خدایااااا غلط ! خ ش اهل حرف زدن نیستم اصلا ، ولی یوقتایی ی چیزی از دل آدم میگذره . برای همون چیزایی ک از دلم گذشته ی وقتا ، از خدا عذرخواستم ...خدایا کمک کن دیگه حتی ب دلمم چیزی نگذرهاون اتفاق هم که. شیروان- ایرنا- بخشدار بخش سرحد شیروان گفت: به علت کولاک و برف شدید از عصر امروز، هم اکنون راه ارتباطی 50 روستای شیروان مسدود می باشد. http://imna.ir/images/upload/0048/images/3401/berlin2.jpg سرحد یازانلار تملدن اوچماسا اوجا دووارلار
اؤزگولوک،افسانه،یالان اولاجاق
اوچوش مانیفیستین یازماسا اینسان
دونیامیز ابدی زیندان اولاجاق
‎*‎*‎*
یئرین گؤزلرینه میخ چالیناجاق
تیکان مفتیل لره ایز آچاجاقاقلار
فیکره حد قویانلار،سرحد یازانلار
درین یوخولاردان گؤز آچاجاقلار
‎*‎*‎*
یئنه ده دونیامیز بؤلونه جکدیر
آغ اونون اولاجاق قارا منیم کی
اونون گونلرینده گونش دوغاجاق
باتاجاق سویوغا،قارا،منیم کی
‎*‎*‎*
او ایستی سارایدان دوروب باخاجاق
منیم گؤزلریمده دونان وارلیغا
بیر سیگار ی ریب،گولومسه یه جک
ایچیمده عؤمورلوک سؤنن ایشیغا
‎*‎*‎*
ظولماتا توش گلن اولدوزلارکیمی
گئجه نین قوینوندا سؤنه جه یم من
قوزئی باخیشلارین اسینتی سینده
بیر بوز تیکه دؤنه جه یم من
‎*‎*‎*
یازاجاق آدینا تام بولاقلاری
سوسوزدان من یانیب کول اولاجاغام
اؤنومده یارانان لوت وادی لرین
قوینوندا اودلانیب،کول اولاجاغام
‎*‎*‎*
بیر جیزیق چکه جک ایکی جه لی یین
دوغاجاق عؤمورلوک مرام نامه سی
توپراق بؤلوندوکجه،چؤزوله جک دیر
یئر اوزره اؤزگورلوک مرام نامه سی
‎*‎*‎*
دمیرسل قفس لر حایات تاپاجاق
نفس لر ده بوغولاجاق دیر
مرمر تیکینتی لر،سیمیت دووارلار
ایمامی یئنه ده دوغولاجاق دیر
شئعیر:غلامرضا علیزاده* ی* آن جا که تویی غم نبود ، رنج و بلا هم مستی نبود دل نبود ، شور و نوا هم این جا که منم ، حسرت از اندازه فزون ست خود دانی و ، من دانم و ، این خلق خدا هم آن جا که تویی ، یک دل دیوانه نبینی تا گرید و گریاند از آن گریه ، تو را هم این جا که منم ، عشق به سرحد کمال ست صبر است و سلو ت و سکوتست و رضا هم آن جا که تویی باغی اگر هست ندارد مرغی چو من ، آشفته و . ننوشته هایم را ننوشتم
ننوشتن هم عالمی دارد...
ننوشتن هایی که تا سرحد خفگی میبرتت هم عالمی دارد...
ننوشتن هایی که فقط کاغذی نیستن...
ننوشتن هایی از جنس غبار ...
ننوشتن هایی از جنس دلگرفتگی های این روز های بی حالی و پر از درد...
ننوشتن روی مواد جامد این دنیا عالمی دارد که نوشته های ذهنی ام که گاهی فقط در دو کلمه خلاصه میشود. رباعی اول
چرخی بزن و باده ما را پر کن
این ساغر گلگون بلا را پر کن
برخیز و ز تصویر پر از جام خودت
این آینه های بینوا را پر کن
*
رباعی دوم
آتش بزن این خاطره های بد را
بر باد بده رنج و غم بی حد را
در وادی اختیار، پاسوز توایم
آتش زده ایم این همه «باید» را
*
رباعی سوم
ای دوست، کدام آینه در حد تو بود؟
یا مر. دهمین دوره انتخابات مجلس شورای ی بطور همزمان در روز مورخ ۷ اسفند ۱۳۹۴برگزار خواهد شد. ستاد انتخابات کشور ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای ی را از روز شنبه مورخ ۲۸/۰۹/۹۴ تا پایان روز مورخ ۴/۱۰/۱۳۹۴جمعاً به مدت ۷ روز اعلام کرد. در همین راستا، ک داهای احتمالی انتخابات مجلس دهم در حوزه اقلید و سرحد چهار دانگه که تا کنو. دهمین دوره انتخابات مجلس شورای ی بطور همزمان در روز مورخ ۷ اسفند ۱۳۹۴برگزار خواهد شد. ستاد انتخابات کشور ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای ی را از روز شنبه مورخ ۲۸/۰۹/۹۴ تا پایان روز مورخ ۴/۱۰/۱۳۹۴جمعاً به مدت ۷ روز اعلام کرد. در همین راستا، ک داهای احتمالی انتخابات مجلس دهم در حوزه اقلید و سرحد چهار دانگه که تا کنو. دلم را به ساحل گرم وجودت میزنممیان موجهای کوچک و سفید عشقتمیان تلاطم دریای محبتتبه تکه الوار مهربانی ت چنگ میزنمغوطه ور میان آرامش بی انتهای عشق تچشم بر چشمان روشن افتاب نگاهت می دوزمعاری از وش ممتد نگرانی هالبریز از س و سبکیبی دغدغه و نگرانیتهی از تشویش و دلهرهمملو از شادی و سرور خودم را به دست پر سخاوت و دریایی وجودت می سپارمم. امروز اولین جلسه ی کلاس پزشک قانونی رو داشتیم...اگه بخوام تو یک جمله توصیفش کنم باید بگم"تلخ و جذاب"...طول میکشه تا چیزایی که امروز شنیدمُ هضم کنم.ولی باید بگم با وجود اینکه موقع تدریس از ترس به صندلی میخکوب شده بودم,و شنیدن بعضی خاطرات تا سرحد جنون منُ متعجب میکرد و باوجوداینکه نمیتونستم ماجراهایی که میشنوم رو تو مغزم پردازش کنم اما.. پیش ما سوختگان مسجد و میخانه یکیست
حرم و دیر یکی سبحه و پیمانه یکی است

هر ی قصه شوقش به زبانی گوید
چون نکو می نگرم حاصل افسانه یکیست

اینهمه قصه ز سودای گرفتارانست
ورنه از روز ازل دام یکی دانه یکیست

هیچ غم نیست که نسبت به جنونم دادند
بهر این یک دو نفس عاقل و فرزانه یکیست

عشق آتش بود و خانه دارد
پیش آتش دل شمع و پر پروانه یکیست

گر به سرحد جنونت ببر عشق عماد
بی وفایی و وفاداری جانانه یکیست

عماد اسانی شجره طیبه زادگان مدفون شده در منطقه سرحد منوجان ،رودان و رودبار در زمان خلافت مامون کت تاریخی خطی به نام شجره السادات به قلم شیخ عماد محبی مدرس نودژی وجود داشت و شرح وقایع زندگی و شهادت زادگان مذکور قید شده بود که در سال 1345ه.ش مرحوم پدرم (پدر نویسنده)از اداره کل فرهنگ و هنر اوقاف کرمان درخواست احداث ساختمان زاده سیف الدین (ع)در نودژ نموده و آنها شجره وی را خواستند چون دستگاه فتوکپی وجود نداشت اصل کتاب مذکور را به مرحوم میرزا محمد دور ش ،دهدار منوجان، و علی اصغر تاج پور ، ثبت احوال سبزواران، سپرد که کتاب مذکور عودت ندادند و گفته اند که به کتابخانه ی مجلس شورای ملی ارسال شده است شمه ای از مطالب آن به این شرح است:عباس بن موسی بن جعفر در تیاب منوجان و سید سلطان محمد وپیر گشمرد در کشمیران کوه شهری و پیرتنداب در رودبار و سام و لام در سرخ قلعه رودبار که بنام زیارت بچه معروف است و بی بی آمنه مشهور به بی بی طیبه در بین نودژ و بجگان و سیدعطاا... مشهور به میرسنگی در دهقهان و علی بن فضل در پاتک بجگان و ملابرهان الدین مشهور به ملا برهان در سرس منوجان و شیخ اشرف الدین معروف به شاه اشرف در قلعه منوجان مدفون هستند. شاه اشرف و ملابرهان از یاران بوده اند و بقیه از فرزندان و نوه های موسی بن جعفر(ع) بوده اند. منبع:کتاب تاریخ میناب و تمدن دیرینه آن به کوشش:عبدالصمد محبی(مدرس نودژی) فاریاب سلام دوستان! همینطور که داشتم زیست میخوندم و تو هماتوکریت و این داستانا غرق بودم ،،، داشتم فوتبالم میدیدم خخخ اخیشششش اصن اخیشششششش اصن جیگرم حال اومد! عاشقتم علی منصور :)) قربون کله تاست :)) از ساعت هفت تا ده نیشستیم کپک زدیم تا بالا ه بردیم ! دیگه کلا تبریک دیگه! امشب بازار بحث و دعوا و کل کل تو خونمون ب راه بود منو داداشم تو ی جبهه باب. الان که خسته ام، دستم به نوشتن نمیرفت، ولی نمیدونید چی بود، نمیدونید چی بود که! هرکدومتون که ناز کردید و نیومدید به شدت از دست دادید و عمیقا حقتونه! حتی فرض هم نمیتونید کنید چیکارها کردیم! و چقدر خوش گذشت! برای اینکه دلتون تا سرحد ممکنه بسوزه این ع رو ببینید تا بعد! جمع مستان! *برای دیدن ع در ابعاد بزرگتر روی تصویر کلیک کنید* بقیه اش باشه فردا، فعلا دلتون بسوزه! شعری برای خاک های سوخته هر کجا باشد ؛ غزه، لبنان،افغانستان و... کبـوتر سپیـــــــد صلـــــح را سیـاه پوش که زیر سم گرگ ها پرش ش ته است صبای خوش هوای باغ را وداع کن که گرد غم به دوش های او نشسته است چو زهره ساز را دگر نوای خوش نساخت نوای غم زند که دور غم رسیده است شکفته گر نشد بنفشه ای عجب مدار بهار گل به سرحد عدم رسیده است نظاره کن به شب. حالم خوب نیس.. نمیدونم نزدیک ه حتمن زیرجناقم درد میکنه و میسوزه چاکراه احساسات میگن بهش حالم از همه چی بهم میخوره هرچیزی که منو یاد مهر 93تا تیر94میندازه،تا سرحد مرگ منو دیوانه میکنه هی میخوام ایگنورش کنم ولی یجوری میشه که جلوی چشمم میاد اسمش اسم پسر کوچولوی همسایه بالایی مث اسمه اونه،و طبیعتا هر موقع که صداش میکنن... ب داشتم درس میخو. این مطلب رو خیلی دوست دارم: من را همچون تک تک آدم های دوروبرت نگاه کن تمام دلنگرانی هایم مثل تمام زن هایی است که تو میشناسی "شاید کمتر، شاید بیشتر" دلنگرانی هایی که گاهی مرا تا سرحد بیخود شدن میبرد و گاهی هم باز نمیگرداند. از نبودنت میترسم، از بودنت میترسم و بازهم میمانم " میان بودن و نبودن تو" ای کاش میشد لیلی ات باشم، اما نه لیلی نمید. و قاصدک خبر آورد و اشک جاری شد زمانِ گریه و اندوه و سوگواری شد
اشِ سطحی قلبت به حرف آمد و آه دهان گشود و به یکباره زخمِ کاری شد
نهالِ عمرِ تورا از زمین جدا د عجب خزان که در این موسمِ بهاری شد
و حجله های پُر از رنگ و نور و آیینه و کوچه ای که پر از صوتِ خوبِ قاری شد
دو چشمِ منتظرم را علاج پیدا نیست که مبتلا به غمِ چشم انتظاری ش. از مرام و سیرت این قـــــهرمان گویم سخن از عطوفت مــــــــهربانی و ز نوازشهای او
از فــــــداکاری برای میـــــهمان گویم سخن از مکان و مسکن و ماوای حاصــــلخیز او
از کویر و ساحل بحر عمـــــان گویم سـخن از فـراز کوه تفـــــــتان اژدهای آهنــــــین
سرد و آرام با دلـی آتشــــفشان گویم سـخن من ز بزمـــان و شکار صید و آب معدن. میشود تصمیمات شخصی در زندگی گرفت، میشود برای زندگی تا سرحد جنون تلاش کرد ، میشود برای رسیدن به خواسته هایت همه را کنار گذاشت و تنها ماند ...اما راستش هیچ آدمی حق آن را ندارد بر اساس تجربیات شخصی خودش، با دنیای خودش دیگری را قضاوت کند که اگر قضاوت کرد، دنیا جوری چرخ میخورد که یک روز قضاوتش مثل کفگیر میخورد توی صورت خودش. نباید منتی گذا. ایرانیان به همان ترتیب که برای خوراکهای لذیذ سلیقه ممتاز داشتند، حس شنوایی را نیز با اجرای موسیقی عالمانه و هنرمندانه به سرحد ظرافت می رساندند. س رست جشنها و مراسم( م باش) به هنرمندان دستور خواندن و نواختن مطابق این یا آن دستگاه موسیقی را می داد. دستگاه موسیقی که به باربد منتسب است از 7 خسروانی 30 تحریر و 360 دستان، مطابق با 7 روز هفته، 3. فدای هر وجب ای خاکِ کهنو فدایِ گوچگونِ پاکِ کهنو هنوزا رو زمین ای شرق و مغرب,نبو پیدا ی چون اهلِ کهنو شمالی هسته جیرفت, عنبرآوا,دو تا د ورَین ای بهره کهنو مثالِ کَکْ لَگاکْ چسپیده جیرفت,مکیدی خون و بردی پولِ کهنو سی چِل ساله چه زجریمون کشیده بروتوم بو سفید, ای هجرِ کهنو دگه ای شهرِکهنو ناکنوم دل,مو ای یادْ نابروم استانِ کهنو هم ای جیر. «موریس دبس» گوید:
«دیر یا زود غریزه مخصوصاً در نزد پسران تا سرحدّ وجدان نفود کرده و تحریکات همچون تصادم امواج به ساحل شروع به مبارزه می‎نماید، عمل این غریزه آن قدر قوی است که در واقع، مرکز تحریکات مستقیم برای تمام آرزوهای اعضای مختلف بدن می‎گردد... و در سن هفده - هجده سالگی مالک اصلی (حساسیت انسان) می‎شود و آنگاه تمام نظاهرات محبت‎آمیز انسان از غریزه سرچشمه می‎گیرد.» گفتار فلسفی، جوان (محمد تقی فلسفی، چاپ 5)، نشر معارف تهران 1344 ص307. مطالب بیشتر در http://bit.ly/1pdltvd بعضی از آدمها مثل یه آپارتمانن مُبله، شیک، راحت اما دو روز که توش می شینی دلت تا سرحد مرگ میگیره!

بعضی ها مثل یه قلعه؛ خودت رو می کُشی تا بری توش بعد می بینی اون توو هیچی نیست جُز چندتا سنگ کهنه و رنگ و رو رفته!

اما.. بعضی ها مثل دیوارِ قدیمیِ یه باغ.. میری توو و مُدام قدم میزنی، نگاه می کنی، عطرها رو بو می کشی، رنگ ها رو تماشا می کنی، میری و میری... آ ی در کار نیست. به دیوار که رسیدی، بن بستی نیست. میتونی دور باغ بگردی و... چه آرامشی داره همنفس بودن با ی که عمق ش، سرشار از عطر گلهای سُرخ و بهار نارنج... (از پیج هوای حوا) قالیباف:با مدیریت بخشنامه ای نمی توان با سونامی بیکاری مقابله کرد خبرگزاری فارس: با مدیریت بخشنامه ای نمی توان با سونامی بیکاری مقابله کرد
شهردار تهران گفت: سونامی بیکاری فضای اجتماعی و اقتصادی کشور را تا سرحد فروپاشی ت یب کرده است.وی گفت: هزینه های بازگشت انحرافیون به بازی سیاست نتیجه ناکارآمدی ت حرف است.

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] قرآن مجید و روایات بر این معنى گواهند که در راه به پاداشتن موانعى وجود دارد که مسلمانان باید سعى کنند از آنها دور مانده و به هنگام برخورد با آن موانع به مبارزه برخیزند و تا سرحدّ سرکوبى آنچه نمى گذارد انسان وارد بارگاه شود به کوشش و جهاد ادامه دهند . در این پست به خوردن که یکی از موانع ب ایی است اشاره میکنیم و با استناد به روایاتی از معصومین (ع) وم دوری و عدم استفاده از آن را به اثبات می رسانیم... آبـرو می رود ای ابر خطـاپـوش ببار ...
که به دیوان عمـل نامـه سـیاه آمـده ایم
ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمده ایم
از بد حادثه این جا به پناه آمده ایم
ره رو منزل عشقیم و ز سرحد عدم
تا به اقلیم وجود این همه راه آمده ایم
با چنین گنج که شد خازن او روح امین
به گ به در خانه شاه آمده ایم
لنگر حلم تو ای کشتی توفیق کجاست
که در این بحر کرم غرق گناه آمده ایم
آبرو می رود ای ابر خطاپوش ببار
که به دیوان عمل نامه سیاه آمده ایم... افسران - آبـرو می رود ای ابر خطـاپـوش ببار ... این روزها که می گذرند، همه آن هایی که در این کشور غریب با آن ها آشنا شده ام، غریبه هایی هستند که هیچ کدام ایرانی نیستند...تمام دوستانم خارجی شده اند، اما فهمیده ام که یک چیز میان تمام انسان های روی زمین، همانطور که قبل ترها هم فکر می یکیست و آن ها مهربانی و لبخند و انسانیت است...دوستانم به من می گویند مهربانی، اگر یک روز ناراحت باشم هوا. سؤال:
آقای فوداجی سلام سوال من در مورد نحوه کار کنتور های قدیمی خانگی که بر مبنای مغناطیس است. به این ترتیب که می دانیم این کنتور ها kwh می باشند. حال اگر ما یک مصرف کننده جریان راکتیو ی داشته باشیم آیا این کنتور ها قادر به محاسبه پول برق مصرفی است؟ اگر خیر یعنی ما می توانیم در خانه کلی جریان راکتیو مصرف نماییم ولی پولی بابت آن به شرک. " باران که میبارد همه پرندها به دنبال سر پناهند اماعقاب برای اجتناب از خیس شدن بالاتراز ابرها پرواز میکند این دیدگاه است که تفاوت را خلق میکند" وقتی برای رسیدن به آرزوهات تصمیمات احمقانه ای میگیری همه با انگشت تو رو نشان میدن و زیر لب می گن : دیوونه! و بعد یه لبخند تمس آمز می زنن......این صحنه ایه که بارها دیدم.....یه بغضی گلومو میگرفت...می. اى درویش آتش عشق است که سالک را از تفرقه ی تلوین بیرون مى ‏آورد و بجمعیت تمکین مى‏رساند و از کثرت و شرک خلاص مى‏دهد و بتوحید و وحدت آراسته مى‏گرداند که نور هستى ‏بخش است و نار هستى ‏سوز و تا هستى تو باشد دو وجود باشد هستى تو و هستى خداى هستى خداى شرک برنمى‏ دارد و شریک ندارد و چون به آتش عشق هستى تو بسوزد و تمام نیست شود آنگاه یک وج. مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک زندگی



خدایا تو را دوست دارم ! می خواهم تو را بیشتر و بیشتر دوست داشته باشم ! می خواهم تو را تا سرحد سرمستی و شوریدگی دوست بدارم . عشق و ایمانی ناب - درخور درگاه نیلوفرینت - بمن عطا کن.
عنوان اصلی محصول : مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک زندگی
سلام بر پژوهشگر گرامی ، شما برای فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک زندگی به این صفحه هدایت شده اید.
برای این فایل و مشاهده توضیحات کامل آن روی دکمه زیر کلیک کنید:



توضیحات مطلب+پیشینه تحقیق
+ سبک زندگی"/> مکاتبه یا مناظره کـتبی ▼ایّوب ایّوبی گۏن ادبی یم موضوع : دستور زبان = بُن رَهْبَندقضاوت با شما = شما وَت بــِبــِت مـَـئ کازی◄: رَوُن یا من رَوْن = می روم:▼
جواب:رَواں : من رَواں --» من میروم
◄: رَوَئ = می روی▼
جواب:رَوَے : تو رَوے --» تو میروید
رَوْتْ = می رود:▼
جواب
: رَوت : آ ، آئی رَوت--» او میرود
◄: رَوِن = ما رَوِن : می رویم
جواب:▼ : رَوایں : ما رَوایں --» ما میرویم( ادبی یم)رَوِت = شما رَوِت: جواب: رَواِیت : شما رَواِیت --» شما میروید(ادبی یم) رَوَنـْـت= می روند▼
رَواَنت : آیاں رَواَنت --» آنها میروند (ادبی یم) ----------------------------:- رَوَگاهُـن یا رَوَگــُـن = دارم می روم▼ جواب: رَوَگءَاوں : من رَوَگءَاوں --» من در حال رفتن هستم (ادبی یم)
رَوَگــَئ = داری می روی▼
جواب: رَوَگءَئَے : تو رَوَگءَئَے --» تو در حال رفتن هستید(ادبی یم)
رَوَگــَـیْن = دارد می رود▼
جواب: رَوَگءَاِنت: آ ، آئى رَوَگءَاِنت --» او در حال رفتن هست (ادبی یم)
رَوَگاهِـن = داریم می رویم ( ما رَوَگِـن )▼
جواب: رَوَگءَایں : ما رَوَگءَایں --» ما در حال رفتن هستیم (ادبی یم)
رَوَگاهَئ = دارید می روید( رَوَگــَئ )▼
جواب: رَوَگءَاِت : شما رَوَگءَاِت --» شما در حال رفتن هستید (ادبی یم)
رَوَگاهَنْت = دارند می روند( رَوَگــَـنْتّ ) ▼
جواب: رَوَگءَاَنت: آیاں رَوَگءَاَنت--» آنها در حال رفتن هستند(ادبی یم) --------------------------------:-
رَوَگــُـن = دارم می روم▼
جواب: رَوَگ اوں : من رَوَگ اوں --» من دارم میروم (ادبی یم)
رَوَگــَئ = داری می روی ؛ مضارع مستمرّ▼
جواب:
رَوَگ ئَے : تو رَوَگ ئَے --» تو دارید میروید (ادبی یم) مارَوَگـِنْ = داریم می رویم (مضارع مستمرّ)▼ رَوَگــَـیْن = دارد می رود▼ جواب:
رَوَگ اِنت : آ ، آئی رَوَگ اِنت --» او دارد میرود
رَوَگاهِن = داریم می رویم ( ما رَوَگِــن )▼
جواب:
رَوَگ ایں : ما رَوَگ اِیں --» ما داریم میرویم (ادبی یم)
شما رَوَگــَئ = شما دارید می روید▼
جواب: رَوَگ اِت : شما رَوَگ اِت--» شما دارید میروید(ادبی یم)
آیان رَوَگــَنْتّ = آنان دارند می روند▼
جواب:ادبی یم: رَوَگ اَنت : آیاں رَوَگ اَنت --» آنها دارند میروند(ادبی یم) ----------------:-
رَوَگــَـتــُـن = داشتم می رفتم▼
جواب: ادبی یم: رَوَگءَاَت اوں : من رَوَگءَاَت اوں--» من داشتم میرفتم (ادبی یم)
رَوَگــَـتـَئ = داشتید می رفتید▼
جواب: ادبی یم:
رَوَگءَاَتی : تو رَوَگءَاَتی --» تو داشتید میرفتید (ادبی یم)
رَوَگــَـت = داشت می رفت▼
جواب: رَوَگءَ اَت : آ ، آئی رَوَگ اَت --» او داشت میرفت (ادبی یم)
رَوَگــَـتِن = داشتیم می رفتیم ▼
جواب:
رَوَگءَ اَت اِیں : ما رَوَگءَ اَت ایں --» ما داشتیم میرفتم(ادبی یم)
رَوَگــَـتِـت = داشتید می رفتید▼
جواب: رَوَگءَاَت اِت : شما رَوَگءَاَت اِت --» شما داشتید میرفتید (ادبی یم)
رَوَگــَـتـَـنْـتّ = داشتند می رفتند▼ جواب:رَوَگءَاِت اَنت:آیاں رَوَگءَاِت اَنت» آنها داشتند میرفتند(ادبی یم) ▲قضاوت با شما = شما وَت بــِبــِت مـَـئ کازی مقایسه ی گویشها و لهجه های زبان بلۏچی (1) :▼ حروف اضافه◄ قبل از متمّم آمده وباعث کامل شدن معنای جمله می شوند:▼ 1). بڃ bëh = بی ؛ بدون مثال: *) بڃ من = بدون من *) بڃ تــَـه ◄بدون تو 2). چـَـه = شــَـه (گویش سرحدّ) ◄ از = چَه من : شـَـمـَّـن یا شـَه من اِزْ( لهجه ی سراوان) = اَز◄ اِز آهی = از او * گۏن من = با من پَه من پَر من = برای من 3) ولی ◄ بَـلـِه تــَه نا دُرُست کـَـنـَـئ(زاهدان) * تــَوْ مَنا جا کارَئ(سرباز) = تو منو می شناسی جانا وَتیّــا لوچ مَکــَن (زاهدان) جانا وَتیگا لــُـهْت مَکـَن(سرباز) =بدنت رو نکن آچـِش āčeš: آسْ = آتش 4) آوان= آیان ◄آنان (ضمیرشخصی: سوم شخص جمع) بُـسْت (زاهدان) = وۏشْت (مَکّران)◄پاشوvӧwšt ◄ = bost جُوانڃـن (گویش زاهدان) شـَرّڃن(مَکّران) = بسیارعالی وۏسْتات(زاهدان): وۏشْتات(مَکّران) = ایستاد vӧwštāt = vӧwstāt گـُوازی(گویش زاهدان): لـَـیْبْ(لهجه ی منطقه ی سرباز) = بازی آدا : وۏدا = آنجا * نی دل (گویش سرحدّ) مَنی دل = دلِ من ādā = vӧwdā کــُـرْتی (سرحدّ): کــُـتی(مَکّران) ◄ کرد؛ انجام داد kortī = kotī دُهْـتــَـگ = دُهْـتــَـر= جــِـنِکّ= جَـنِکّ ◄دخترزبان ما گل وشکوفه ای است که گذر زمان آن را نمی پژمُراندمَئ زُبانا گُل و پُلــِّـڃ بــِـزان که زَمانگ آهیا نَـلـیمُّرانیتّ
200= دڃست (لهجه بنت و دهان) =دوصد(سرحدّ و(مَکّران)= دویست = 200 شِـنْگ = پَــشْـک = جامَگ◄ پیراهن دَوار = لـۏگ = گِـسْ ◄ خانه یـڃ کــَـپّ = یـڃ کــَـتّ = یڃـشْکــَه ◄این وَر = این سوی تفاوت فاعل ومفعول درگویشِ سرحدّ و(مَکــُّران)▼ حسین ؛ حَسَـنا بُرْت = حسین؛ حسن را برد ( زاهدان) حسین فاعل حسین ؛ حَسَـنا کُشت = حسین؛ حسن را کشت ( زاهدان)حسین فاعل حسین ؛ حَسَنا جَت = حسین؛ حسن را زد ( زاهدان) حسین فاعل حسینْ حَسَنا ؛ بُرْت = حسن ؛ حسین را برد (مَکّران) حسن فاعل حسینْ حَسَنا ؛ کُشت = حسن ؛ حسین را کشت (مَکّران)حسن فاعل حسینْ حَسَنا ؛ جَت = حسن ؛حسین را زد (مَکّران) حسن فاعل
تفسیر ع رادیو لوژی اشعه xبخشی ازطیف الکترومغناطیسی است که برای رادیوگرافی وتوموگرافی (ct)استفاده می شود ایجاد اشعه xدر یک پوشش اهنی خلا شده از دوقطب یکی کاتد رشته نازکی از آلیاژتنگستن وتا سرحد تشعشع زائی گرم می شود تا الکترون های ازاد را رها کندودیگری آند که هدفی از الیاژتنگستن است ودر یک دیسک مسی قراردارد دسته بندی طب هسته ای فرمت فایل pptx حجم فایل 15730 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 214 دریافت فایل تفسیر ع رادیو لوژی فروشنده فایل کد کاربری 12271 تمام فایل ها اشعه x اشعه xبخشی ازطیف الکترومغناطیسی است که برای رادیوگرافی وتوموگرافی (ct)استفاده می شود . ایجاد اشعه xدر یک پوشش اهنی خلا شده از دوقطب یکی کاتد رشته نازکی از آلیاژتنگستن وتا سرحد تشعشع زائی گرم می شود تا الکترون های ازاد را رها کندودیگری آند که هدفی از الیاژتنگستن است ودر یک دیسک مسی قراردارد . باایجاد جریان برقی معادل 150-50کیلو وات در بین دوقطب الکترونها با سرعت بالایی به سمت آند رفته به هدف تنگستن برخورد می کنند وتولید اشعه xمینمایند .)فوتون) اشعه زیادی تولید می شود قسمت اعظم ان جذب پوشش اهنی می گردد وتنها اندکی از دریچه پوشش اهنی خارج می گردد .
معیار هانسفیلد معادلهای عددی برای میزان کاهش شدت پرتو اشعه ای در گذر از بافتهای با تراکم فیزیکی متفاوت بکار برده می شود و دامنه این تغییرات 2000 واحد است پایه صفر در کاهش شدت اشعه در گذر از اب در نظر گرفته شده است . اشعه xمعیار هانسفیلدمواد حاجب رادیوگرافیکرادیو گرافی قفسه chest x ray
اعتماد شما سرمایه ما خلاصه درس گنج حضور این هفته را تقدیم میکنم به دوستان عزیزم
دردی است غیر مردن کان را دوا نباشد
پس من چگونه گویم کان درد را دوا کن ؟
مولانا
خواستن دردی است که تنها نخواستن دارو و درمان آن است. پس من چگونه می توانم بگویم که برای آنکه به خواسته هایتان برسید، نخواهید و خواسته ای نداشته باشید؟
بشر هیچ دردی ، جز درد خواستن ندا. ازدواج محمدصالح مازندرانی با دختر علّامه مجلسی
روزی محمدصالح مازندرانی یعنی علامه محمّدتقی مجلسی متوجه شد که شاگرد دانشمندش میل به ازدواج دارد.
بعد از فراغت از تدریس به او گفت: اگر اجازه دهی دختری را برای شما خواستگاری کنم تا از رنج تنهایی آسوده شوی؟
شاگرد جوان سر به زیر انداخت و با زبان حال آمادگی خود را اعلام داشت، علا. http://static2.varzesh3.com/files/picture/01207652.jpg تیاگو موتا هافبک پاری سن ژرمن ، قراردادش با این باشگاه را برای یک سال دیگر تمدید کرد. به گزارش فوتبال جهان ، هافبک 34 ساله با باشگاه به توافق رسیده که یک سال دیگر به همکاری دو طرفه خود ادامه دهند. موتا از چند باشگاه سری آ پیشنهاداتی در اختیار داشت و شایعات بازگشتش شنیده می شد ولی در نهایت پاریسی ها پیشنهاد خوبی به او ارائه د و ستاره ایتالیایی تصمیم گرفت در پی اس جی ماندنی شود. او در این رابطه گفت:" اتفاق خیلی خوبی است که قراردادم را با پاری سن ژرمن تمدید کرده ام. خاطرات خیلی خوبی در این باشگاه دارم که در 5 سال اخیر اعتماد زیادی به من کرد. این ماجراجویی ادامه خواهد داشت و من خوشحالم. ما سعی داریم رقابت را تا سرحد ممکن افزایش داده و در تمامی رقابت ها بدرخشیم." ناصر الخلیفی رئیس باشگاه گفت:" ما خیلی خوشحالیم که تیاگو قراردادش را تمدید کرده است. تیاگو بازیکن مهمی برای ماست و توانایی ی تیم را دارد که این می تواند خیلی به کمک ما بیاید. بسم الله الرحمن الرحیم بنام خداوند بخشنده مهربان
اَللّهُمَّ یا مَنْ لایَصِفُهُ نَعْتُ الْواصِفینَ، وَ یا مَنْ لایُجاوِزُهُ رَجآءُ
خدایا اى که وصفش نکند توصیف وصف کنندگان و اى که از او نگذرد امید الرّاجینَ، وَ یا مَنْ لایَضیعُ لَدَیْهِ اَجْرُ الْمُحْسِنینَ، وَ یا مَنْ هُوَ مُنْتَهى
امیدواران و اى که تباه نشود در نزدش . وحید یامین پور در گوگل پلاس نوشت: بلافاصله پس از اعلام تمدید مذاکرات بورس ایران بیش از 1500 واحد افت کرد و دلار از مرز 3500 گذشت. قیمت نقت به پایین ترین قیمت خود در چندماه اخیر رسید؛ کمتر از 70 دلار. تخصیص اعتبار مصوب در هیچ نهاد تی صد در صد نبوده عموم نهادها با کمبود بودجه مواجهند. معاون رییس جمهور دقایقی پیش اعلام کرد نانوایی ها می توانن. به عقیده بسیاری از پژوهشگران آموزشی ،همبستگی معناداری بین بعضی از رفتارهای معلمان و پیشرفت تحصیلی شاگردان آنها وجود دارد. سیف به نقل از رونشناین و فرست ( rasenshine & furst ) ، هشت متغیر آموزشی یا رفتار کلاسی معلمان را که با یادگیری شاگردان رابطه و همبستگی معنی دار نشان داده اند معرفی کرده اند.این متغیر ها عبارتند از : الف -روشنی توضیحات معل.