عارفانه

به نقل از خبرگزاریها در مورد عارفانه :
علامه سید علی آقا قاضی» و ماجرای رحلت عارفانه اشعلامه طباطبایی درباره علامه سید علی آقا قاضی(ره) می گوید: معمولا ایشان در حال عادی ده ـ بیست روزی در دسترس بودند، و رفقا می آمدند و می رفتند و مذاکراتی داشتند، و صحبت هایی می شد و آن وقت یکباره ایشان ناپدید می شدند. علامه حسن زاده آملی در نامه ای در سال ۱۳۴۹ می نویسد: چند فرقه شب و روز کارشان سر تا پا عبرت است ولی خودشان اغلب بی خبر! یکی از آن ها این دعاگو که همواره با کتاب، سنت، محراب و امثال این گونه امور است، ولی گویا برایش فقط بازار است.
امروز عرفان های بدلی و نوظهور برخاسته از فرهنگ های بیمار و وارداتی آفتی شده است که روح و جان جوانان پاک کشور ما را تهدید می کند و پدیده ای است که می رود فراگیر شود، در این میان عدم ارائه مطلوب عرفان حقیقی شریعت ی به جوانان که سرشار از سرچشمه ناب وحی و الهام معصومان است، راه را برای گرایش آنان به عرفان های کاذب هموار ساخته است.
بر آن شدیم به دستورالعمل های عارفانه اساتید اخلاق از لابلای نامه های عارفانه آن ها بپردازیم که در ادامه به نامه ای از علامه حسن زاده آملی اشاره می شود: در سیزده سالگی پایش به جبهه های نبرد باز شده بود و این حضور تا پانزده مرتبه ادامه پیدا کرد تا به شهادت عارفانه اش انجامید. عارفانه اش+تصاویر" src="http://media.farsnews.com/media/uploaded/files/images/1392/01/27/13920127000400_p oa.jpg" alt="خبرگزاری فارس: «علامه سید علی آقا قاضی» و ماجرای رحلت عارفانه اش+تصاویر" />ولادت
حاج سید علی آقا قاضی فرزند حاج سید حسین قاضی است. ایشان در سیزدهم ماه ذی الحجة الحرام سال 1282هـ.ق. از بطن دختر حاج میرزا محسن قاضی، در تبریز متولد شد و او را علی نام نهادند، بعد از بلوغ و رشد به تحصیل علوم ادبیه و دینیه مشغول گردید و مدتی در نزد پدر بزرگوار خود و میرزا موسی تبریزی و میرزا محمد علی قراچه داغی درس خواند. ع نوشته های غمگین، ع های زیبای متن دار، ع نوشته، ع نوشته دار، ع و متن های زیبا، ع ها و متن های دختروونه، ع نوشته دار، ع نوشته های زیبا، ع و متن های دلتنگی، ع نوشته های عارفانه، های بی همتا ع نوشته های غمگین، ع های زیبای متن دار، ع نوشته، ع نوشته دار، ع و متن های زیبا، ع ها و متن های دختروونه، ع نوشته دار، ع نوشته های زیبا، ع و متن های دلتنگی، ع نوشته های عارفانه، های بی همتا ع نوشته های غمگین، ع های زیبای متن دار، ع نوشته، ع نوشته دار، ع و متن های زیبا، ع ها و متن های دختروونه، ع نوشته دار، ع نوشته های زیبا، ع و متن های دلتنگی، ع نوشته های عارفانه، های بی همتا ع نوشته های غمگین، ع های زیبای متن دار، ع نوشته، ع نوشته دار، ع و متن های زیبا، ع ها و متن های دختروونه، ع نوشته دار، ع نوشته های زیبا، ع و متن های دلتنگی، ع نوشته های عارفانه، های بی همتا ع نوشته های غمگین، ع های زیبای متن دار، ع نوشته، ع نوشته دار، ع و متن های زیبا، ع ها و متن های دختروونه، ع نوشته دار، ع نوشته های زیبا، ع و متن های دلتنگی، ع نوشته های عارفانه، های بی همتا اهمّیّت تعقّل در رسیدن به عبادت عارفانه

♦ توضیحی پیرامون روایت نبوی (ص):

...َ مَا أَدَّى الْعَبْدُ فَرَائِضَ اللَّهِ حَتَّى عَقَلَ عَنْهُ وَ لَا بَلَغَ جَمِیعُ الْعَابِدِینَ فِی فَضْلِ عِبَادَتِهِمْ مَا بَلَغَ الْعَاقِل‏... (الکافی، ج ۱، ص ۱۳)
...تا بنده‏اى واجباترا بعقل خود درنیابد آنها را انجام نداده است همه عابدان در . باغ موزه هنر ایرانی، کارگاه مولوی شناسی را با حضور عبدالجبار کاکایی برگزار می کند. سخنگوی ستاد انتخاباتی یادداشتی درباره انصراف اسحاق جهانگیری از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کرد. باز باران ، بی ترانه ، بی هوای عاشقانه ، بی نوای عارفانه ، در سکوتی ظالمانه ، خسته از مکر زمانه ، ، غافل از حتی رفاقت ، حاله ای از عشق و نفرت ، اشکهایی طبق عادت ، قطره های بی طراوت ، دیدن مرگ صداقت ، روی دوش آدمیت... می خورد بر بام خانه جلال آل احمد زمانی در پاسخ به درخواست محاق و اختناق نخست شاه گفته بود: بالا ه قلم ما بر مسلسل های شما پیروز می شود.شما نمی توانید با اینگونه اقدامات جلوی زوال خودتان را بگیرید. افشین یداللهی ترانه سرایی بود که تحول عظیمی در ترانه های عارفانه، عاشقانه و اجتماعی بوجود آورد و از او گفتن خیلی سخت است. همشهری آنلاین: خواجو شاعر نامدار قرن هشتم را از سرآمدان مکتب تلفیق در قرن هشتم می دانند که تدبیر در هم آمیختن غزل عاشقانه و عارفانه را به نیکی پی گرفته و از انی است که راهی هموار برای حافظ فراهم کرده است. خواننده موسیقی انقل کشورمان همزمان با فرا رسیدن بیست و هشتمین سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب ی قطعه «روح الله» را منتشر کرد. زنهار، که (سالک) در هیچ حال از خود غافل نشود، و از جدّ و جهد در ب صفات نیک یا حفظ آنها باز نماند، و اگرچه چنان داند که در اخلاق حسنه به مرتبه اعلى رسیده، زیرا که غفلت موجب است، و به سبب ، فیض عالم قدس‏ منقطع مى‏شود و ابواب فیوضات بسته مى‏گردد.

جناب سید حسین افشار امین در حال شعر خوانی
لازم به توضیح است سروده های عارفانه ایشان
از مجموعه های نایاب وقت حاضر می باشد. عارفانه ها  تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودع ، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://roozgozar.com خــــــدای من ! نه آن قدر پاکم که کمکــــم کنی و نه آن قدر بدم که رهـــایم کنی … میــــــــان این دو گمم ! هم خــــود را و هم تــــــو را آزار میدهم … هر چه قدر تلاش نتوانستم آنـــی باشم که تو خواستی وهــــــرگز دوست ندارم آنی باشم که تو رهـــــــایم کنی … آنقدر بــی تو تنهــــــا هستم که بی تو یعنی “هیــــچ” یعنی “پـــــوچ” ! خــــدایا هیــــچ وقت رهـــایم نکن… منبع : 20payamak.ir گاهی خدا آنقدر زود به خواستمون جواب میده که باورمون نمیشه...................... نگاهم میکنی شعر عارفانه ی نگاهم میکنی از ستاره فرخی نژاد دسته بندی:عارفانه لیلة القدریست چشمانت نگاهم میکنی؟ لحظه ای با چشم خود درگیر آهم میکنی؟ تا به خلصنا ی این آتش امیدی بسته ام عفو خود را شامل روی سیاهم میکنی؟ کافرم بر دین خود آن دم که دنیایم شدی آشنا بر لذت کفر و گناهم میکنی؟ روزه ام از بوسه ات دیگر شکیبا نیستم بر لبم افطاری و دعوت به ماهم میکنی؟ آیه های چشم تو سرشار اعجازند و وحی آگهم بر انشراح و اشتباهم میکنی؟ چون خدایم خواندمت ای مهربان معشوق من استجابت بر دعایی گاه گاهم میکنی؟ شعر نگاهم میکنی از ستاره فرخی نژاد / لیلة القدریست چشمانت... شعر مرتبط با این شعر:شعر عارفانه ی مکبر از ستاره فرخی نژاد شما می توانید این شعر را به صورت سند pdf دریافت نمایید. دریافت
عنوان: نگاهم میکنی
حجم: 365 کیلوبایت
توضیحات: شعر نگاهم میکنی از ستاره فرخی نژاد
ثبت نظر کتاب «سلام بر ابراهیم» روایتی از زندگی عارفانه شهید ابراهیم هادی از مرز یک میلیون نسخه گذر کرد. اختصاصی از ژیکو تحقیق و بررسی در مورد بررسی ورود اشعار عارفانه به ادبیات فارسی 41 ص با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 42 تجلی قرآنی در اشعار عارفانه ایرانیتهیه کننده: مهشید امیدانحکیم ابوالمجد، مجدود بن آدم سنایی غزنوی از عارفان و شاعرانی است که علاوه بر مهارت بالا در شعر و شاعری؛ با قرآن و حدیث و معارف دینی نیز، هم آشنایی بسیاری داشت و هم ایمان و اعتقادی استوار. از این روی نشانه های بسیاری از تجلّی قرآن، حدیث و معارف دینی به زبانی شیوا و ساختاری هنری، در سروده های او دیده می شود.اینک نمونه هایی از اثر پذیرهای قرآنی او:غفلت خوش همی نمایاندمهر جاه و زر و زن و فرزندکی بود کاین نقاب بردارند تا بدانی تو طعم زهر از قنددیوان، ص 154 ات، گویای این نکته قرآنی هستند که: مهر جاه، زن، زر، فرزند و دیگر دل بستگی های دنیایی، نقاب غفلت بر چهره و چشم آدمی می زند و او را از هدف اصلی زندگی بی خبر می سازد و پس از مرگ است که این نقاب را از چهره و چشم او بر می دارند و تازه می فهمد که در چه غفلت و خسارتی بوده است.این نکته، آشکار را در آیه شریفه ذیل آمده است:«لَقَد کُنتَ فی غَفلَةً مِن هذا فَکَشَفنا عَنکَ غِطاؤَکَ فَبَصَرُکَ الیومَ حَدید؛ [به او خطاب می شود:] تو از این صحنه [و دادگاه بزرگ] غافل بودی و ما را از چشم تو کنار زدیم و امروز چشمت کاملاً تیز بین است.»(سوره ق، آیه 22)طمع و حرص و بخل و و خشم حسـد و کبر و حفد به پیوندهـفـت در دوزخـنــد در تــن تـو ساخته نفسـشان در و دربندهمین که در دست تو است قفل امروز در هر هفت محکم اندر بنددیوان، ص 153در این ات؛ طمع، حرص، بخل، ، خشم، حسد و کبر؛ هفت در دوزخ شمرده شده اند که در وجود آدمی جای گرفته اند و باز آن درها و وارد شدن بدان ها سر انجام، آدمی را به دوزخ می کشاند و راه رهایی از دوزخ قیامت، بستن و قفل زدن به این درها در همین دنیاست. هفت در داشتن دوزخ، نکته ای است که در آیه شریفه ذیل آمده است:«وَ إِنّ جَهَنَّمَ لَمَوعِدُهُم أَجمَعینَ . لَها سَبعَةُ اَبوابً لِکُلِّ بابً مِنهُم جُزء مَقسُوم؛ و همانا که
با
تحقیق و بررسی در مورد بررسی ورود اشعار عارفانه به ادبیات فارسی 41 ص
اختصاصی از رزفایل تحقیق و بررسی در مورد بررسی ورود اشعار عارفانه به ادبیات فارسی 41 ص با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 42 تجلی قرآنی در اشعار عارفانه ایرانیتهیه کننده: مهشید امیدانحکیم ابوالمجد، مجدود بن آدم سنایی غزنوی از عارفان و شاعرانی است که علاوه بر مهارت بالا در شعر و شاعری؛ با قرآن و حدیث و معارف دینی نیز، هم آشنایی بسیاری داشت و هم ایمان و اعتقادی استوار. از این روی نشانه های بسیاری از تجلّی قرآن، حدیث و معارف دینی به زبانی شیوا و ساختاری هنری، در سروده های او دیده می شود.اینک نمونه هایی از اثر پذیرهای قرآنی او:غفلت خوش همی نمایاندمهر جاه و زر و زن و فرزندکی بود کاین نقاب بردارند تا بدانی تو طعم زهر از قنددیوان، ص 154 ات، گویای این نکته قرآنی هستند که: مهر جاه، زن، زر، فرزند و دیگر دل بستگی های دنیایی، نقاب غفلت بر چهره و چشم آدمی می زند و او را از هدف اصلی زندگی بی خبر می سازد و پس از مرگ است که این نقاب را از چهره و چشم او بر می دارند و تازه می فهمد که در چه غفلت و خسارتی بوده است.این نکته، آشکار را در آیه شریفه ذیل آمده است:«لَقَد کُنتَ فی غَفلَةً مِن هذا فَکَشَفنا عَنکَ غِطاؤَکَ فَبَصَرُکَ الیومَ حَدید؛ [به او خطاب می شود:] تو از این صحنه [و دادگاه بزرگ] غافل بودی و ما را از چشم تو کنار زدیم و امروز چشمت کاملاً تیز بین است.»(سوره ق، آیه 22)طمع و حرص و بخل و و خشم حسـد و کبر و حفد به پیوندهـفـت در دوزخـنــد در تــن تـو ساخته نفسـشان در و دربندهمین که در دست تو است قفل امروز در هر هفت محکم اندر بنددیوان، ص 153در این ات؛ طمع، حرص، بخل، ، خشم، حسد و کبر؛ هفت در دوزخ شمرده شده اند که در وجود آدمی جای گرفته اند و باز آن درها و وارد شدن بدان ها سر انجام، آدمی را به دوزخ می کشاند و راه رهایی از دوزخ قیامت، بستن و قفل زدن به این درها در همین دنیاست. هفت در داشتن دوزخ، نکته ای است که در آیه شریفه ذیل آمده است:«وَ إِنّ جَهَنَّمَ لَمَوعِدُهُم أَجمَعینَ . لَها سَبعَةُ اَبوابً لِکُلِّ بابً مِنهُم جُزء مَقسُوم؛ و همانا که
با
تحقیق و بررسی در مورد بررسی ورود اشعار عارفانه به ادبیات فارسی 41 ص
زیارت عارفانه و خالصانه حضرت حسین(ع)، فضیلت های ویژه ای دارد که از جهات مختلفی در خور تعمق است. جامعیت خدای جهان آفرین، حکمت رسایش اقتضا کرد که بندگان خویش را به انجام یک سلسله کارهای شایسته، به صورت واجبات و مستحبات موظف سازد. هر کدام از این سلسله وظایف، آثار خاص و نقش سازنده ای در تقرب به پیشگاه او دارد که به واسطه ی انجام بخشی از آ. بیش از 120ویژه برنامه فرهنگی در بیست و هشتمین سالگرد عروج عارفانه (ره) و قیام خونین 15 داد در گیلان برگزار می شود. اگر چه شعر عرفانی مضامین خاص خودش را داراست و نیازی به توضیح نیست ...اما بد نیست در جایگاه نقد و تفسیر شعر عرفانی به این مبحث پرداخته شود. هرچند در وصف و توصیف یار ...مویی و میانی غالبا در هر دو شعر (عاشقانه و عارفانه)به چشم می خورد و در ظاهر خیلی تفاوتی دیده نمی شود اما زمانی که به عمق یک شعر (غزل...رباعی ...ترانه)فرو می روی...آنگاه دست نویس. ✼✼✼✼✼✼✼✼✼✼✼✼✼✼✼✼✼✼✼✼

روزه، زکات «بدن» و تزکیه کنندۀ «روح» است

نگاه «عاشقانه» و «عارفانه» به زکات روزه

چرا عمل سادۀ روزه و برای بعضی ها سخت است؟

شاید به همین دلیل روزه را زکات بدن نامیده اند، که هم کم در آن هست و هم سلامت جسم را به دنبال دارد. آن چنان که رسول خدا(ص) فرمودند: «لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ زَکَاةٌ وَ زَکَاةُ الْأَبْدَانِ الصِّیَامُ؛ هر چیزی زکاتی دارد و زکات بدن روزه است.»(1) و نیز فرموده اند: «صُومُوا تَصِحُّوا؛ روزه بگیرید تا صحت ی د و سلامت بمانید.»(2)

البته این حداقل بهرۀ روزه است که زکات بدن محسوب می شود. روزه نه تنها در بدن، که در روح انسان هم تأثیر تزکیه ای دارد. گرچه این اثرِ عمیق تر، وابسته به شرایطی است که روزه دار خودش باید آن را ایجاد نماید. حداقل به دو علت، روزه از حدّ زکاتِ بدن فراتر رفته و به تزکیۀ روح نیز می انجامد. shia muslims ,shia muslims , shi'a muslims , shia , shi'a , shiite p os , muharam , muharram , ashura با سلام خدمت شما دوستان و شما هم میهنان عزیز یک برنامه ی پیامکی در حال طراحی می باشد که حاوی پیامک های شما عزیزان هموطن می باشد. لازم به ذکر است که این برنامه فقط بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا می شود. خواهشمندیم اگر شما نیز پیامک ها و جمله هایی خود ساخته یا جدید دارید، آن را برای ما ارسال نمایید تا پیام شما همراه با نامتان بر روی این ب. از افاضاتش که بگذریم، جای تحسین دارد این عارفانه که حواسش به دوربین نیست، در قنوتش نیز برای ریشه کنی فساد دعا می کند، قبله اش هم مانند ع انتخاباتی با ضریح حضرت معصومه غلط نیست!
قسمتی از مناجات عارفانه و عاشقانه شهید مصطفی چمران(ره)، ای ترمودینامیک و فیزیک پلاسما و الکترونیک در برکلی ای کالیفرنیا:


«خدایا.... یاریم کن تا از نظر علم از همه برتر باشم تا مبادا دشمنان مرا از این راه طعنه زنند. باید به آن سنگدلانی که علم را بهانه کرده اند و به دیگران ف می فروشند ثابت کنم که خاک زیر پای من هم نخواهند شد. یاریم کن همه ی آن تیره دلان را به زانو درآورم و آنگاه خود خاضعترین فرد روی زمین باشم.» ( وی در دهه ۶۰ در آزمایشگاههای بل و هم چنین آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا استخدام شد.) چون مؤمنِ موحّد، اعتقاد کرد که خداوند غنی است، و دیگران فقیراند، جز درگاهِ الله را پناهِ خود نسازد و آبروی خود را بر درِ هیچ نریزد که... فریادْ خواستنِ مخلوق بر درگاهِ مخلوق، مانند فریادْ خواستنِ زندانی است از زندانی دیگر خدایا ترجیح میدهم در خیابان قدم بزنم و به تو فکر کنم تا اینکه در مسجد بنشینم و به کفش هایم فکر کنم(شریعتی) زندگی را باید عاقلانه شناخت ، عاشقانه پیمود ، عارفانه به پایان رسانید « ی که قدرت را با پول ب د عد را هم به پول می فروشد امروز همان فر است که دیروز منتظرش بودی منطق الطیر حرکت روح آدمی به سمت کمال را به نحوی حماسی طرح می کند. این داستان نخستین کتاب منظوم رمزی عارفانه است.
حلول ماه مبارک رمضان ، بهار قرآن ، ماه عبادتهای عاشقانه و نیایشهای عارفانه و بندگی خالصانه را به شما تبریک عرض میکنم . خدا سعادت درک این ماه رو به ما بده تا انشالله بتونیم از برکات این ماه ذخیره خیری برای آ ت خود ب کنیم – شما هم منو از دعای خیر فراموش نکنید مقام عرفانی رضا (سلوک عارفانه)
(بدان ای سالک راه خدا!) رضا مقامی است که در آن مقام هر چه برای سالک پیش آید سالک بدان راضی است. سالک راضی، رنج و راحت، موت و حیات، فقر و غنا نزدش ی ان است. نمی خواهد مگر آنچه را حق متعال می خواهد. بابا طاهر می گوید؛
یکی درد و یکی درمان پسندد
یکی وصل و یکی هجران پسندد
من از درمان و درد و وصل و هجران<. از انجماد زمین می رهانی ام بانو!
به سمت آینه ها می کشانی ام بانو!
دلم به پنجره هایت دخیل می بندد
شبی که منتظر مهربانی ام بانو!
مگر برای دلم عارفانه می خوانی!
که روبه روی خدا می نشانی ام بانو!
تمام خانه ات از عطر یاس لبریز است
به مرز عشق و جنون می رسانی ام بانو!
شما کریمه ترین مریم کویر قمی
سروش لحظه بی هم زبانی ام!.
باز باران با ترانه میخورد بر بام خانه خانه ام کو؟ خانه ات کو؟ آن دل دیوانه ات کو؟ روزهای کودکی کو؟ فصل خوب سادگی کو؟ یادت آید روز باران! گردش یک روز دیرین... پس چه شد؟!دیگر کجا رفت؟! خاطرات خوب و شیرین باز باران، بی ترانه، بی هوای عاشقانه، بی نوای عارفانه، درسکوت ظالمانه، خسته از مکر زمانه، غافل از حتی رفاقت، حاله ای ازعشق ونفرت، ا. لازمترین علوم، علمی است که تو را به اصلاح قلبت راهنمایی می کند، تو مسئولی که قلبت را اصلاح کنی، چرا نرفتی واجباتت را یاد بگیری؟ واجبات، کلاس اول است... کلاس دوم، ترک مشتبهات خواهد بود. و کلاس سوم ترک ما سوی الله مبادا طلب علمی که بر شما واجب نیست، از این علم واجب، شما را باز دارد! -*آیت الله حق شناس*- اینجا تنها نشسته ام و چشم به باران فرداها دوخته ام بارانی که سیراب کند دردانه ی دلم را. عزیزکم امروز برای لحظه ای از آمدنت بغض و حضورت را حائلی دیدم بین خودم و خودم حال آن که تو آمدی تا دیواری بلند شوی بین من و خودخواهی هایم مرا ببخش مرا ببخش که ثانیه ای به (کاش نبودنت) فکر کرده ام و ساعت ها گریستم خوشحالم که هستی وجودت را عارفانه احساس می کنم و هزاران بار خدایم را سپاس اینجا تنها نشسته ام و چشم به باران فرداها دوخته ام بارانی که سیراب کند دردانه ی دلم را. عزیزکم امروز برای لحظه ای از آمدنت بغض و حضورت را حائلی دیدم بین خودم و خودم حال آن که تو آمدی تا دیواری بلند شوی بین من و خودخواهی هایم مرا ببخش مرا ببخش که ثانیه ای به (کاش نبودنت) فکر و ساعت ها گریستم خوشحالم که هستی وجودت را عارفانه احساس می کنم و هزاران بار خدایم را سپاس این‏ رابطه از نظر اهل عرفان از نوع رابطه‏ء دو موجود که در عرض یکدیگر قرار گرفته‏ اند ، مثل رابطه‏ء انسان با افراد اجتماع ، نیست بلکه از نوع رابطه‏ء فرع با اصل ، مجاز با حقیقت ، و به اصطلاح خود آنها از نوع رابطه‏ء مقید با مطلق است . ヽ、ヽ`、ヽ、ヽ ヽ、ヽ``、ヽ、ヽ、ヽ.`、ヽ、ヽ``、、`、、ヽ`、ヽ 、ヽ`、ヽ ╱◥████◣ │田│▓ ∩ │◥███◣ ╱◥◣ ◥████◣田∩田│ │╱◥█◣║∩∩∩ ║◥███◣ ││∩│ ▓ ║∩田│║▓田▓∩║ `、ヽ、ヽ、ヽ`、ヽ、ヽ``、、``、ヽヽ`、ヽ、ヽ、ヽ`、ヽヽ`、ヽ、ヽ、ヽ`、ヽヽ`、ヽ、ヽ、ヽ`、ヽ باز باران با ترانه میخورد بر بام خانه... خانه ام کو؟ خانه ات کو؟ آن دل. از آن زمان که آرزو، چو نقشی از سراب شد تمام جستجوی دل، سئوال بی جواب شد نرفته کام تشنه ای، به جستجوی چشمه ها خطوط نقش زندگی، چو نقشه ای بر آب شد چه سوز آب ها که ه بر لبان ما هزار گفتنی به لب، اسیر پیچ و تاب شد نه شور عارفانه های، نه ذوق شاعرانه ای قرار عاشقانه ام، شتاب در شتاب شد نه فرصت شکایتی، نه قصه و روایتی تمام جلوه های جان، چو آرزو . کتاب های «دختر شینا»، «سلام بر ابراهیم»، «عارفانه» و «من زنده ام» پر فروش ترین کتاب های دفاع مقدس در یادمان ی شلمچه هستند. بسم رب ال ء و الصدیقین السلام علیک یا ابا صالح المهدی(عج) سالروز شهادت آقا سید مرتضی بر دوستدارنش تبریک و تسلیت باد . اینکه مینوسم و هستم باعث اش تو هستی آقا سید ! چه کنم ؟ تو نیز قلعه ی قلب مرا فتح کرده ای ای فاتح روایتهای عاشقانه و عارفانه ! دستم را بگیر و از این منجلاب مَنیاتمان بیرون کش ! باید که عمر قرنهایی سر بیاید تا مثل یک آوینی دیگر بیاید ! آزاده بود و عزم دشت کربلا کرد آزاده بود و مرتضی را ، مرتضا کرد ! یا علی مددی "السلام علیک یا غریبَ الغُرَبا یا مُعینَ الضُعَفاء و الفقراء

السُّلطان یا ابَا الحسن یا علیّ بن موسی الرضا المرتضی

کُن شَفیعَنا و شَفیعِ والدَینا فی یوم الجزاء و رحمة الله وبرکاته" [تصویر: aghamreza.jpg]
بـه نـام ایــزد بـی همتــا

سلامـ بر تـو ای خوبی ــها، ای سرچشمـه زلال معرفــت.

دلم برایت تنگـــ است و برای دیدن حرمـت ثانیـه شمارے می کنــد.

هوای کبوتــران حرمــت را کرده ام که عاشقــانه بر گنبدت پرواز می کننــد و عارفانه پروردگــارت را تسبیــح می کننــد.

چشــم انتظـــار دیدن ضریح زیبــایت تا با زیــ ، معبــودم را خالق این همه خوبــے و معرفت را زیارت کنم.

و به یاد آرم او که چنین مخلوق بـے نهایت مهربانــے را دارد که این همه عاشق را از راه ــهای دور و نزدیک به سمت خود

می کشاند، چه بی ــکران صفا و کرمی دارد که ما او را هر روز زیارت نکنیم و تسبیحش نگوییم.

دلم برای دیدنت پر می کشد. برای صدای نقاره ــها!

برای پنجره فولادت، صحن و سراے با صفا! مشهدت یا رضا (ع)!

عاشقانه رضا رضا صدا ت و عارفانه خواندنت!

که تو نیز مرا بخوانے و صدایم بشنوے و آبرویم را نزد معبودم ب ے!

یا ضامن آهو دلم تنگ است برایت

یا علی بن موسی الرضا المرتضی علیه السلام این مراسم با حضور گسترده و پرشور مردم مازندران و زائران زاده عباس(ع) ساری هر سال برگزار می شود. حضور جوانان در این مراسم معنوی مثال زدنی نیست و های عارفانه آنها جلوه های خاصی از دل های پاکی را به نمایش می گذارد. اختصاصی از سورنا فایل مقاله کامل درباره بررسی ورود اشعار عارفانه به ادبیات فارسی 41 ص با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 42 تجلی قرآنی در اشعار عارفانه ایرانیتهیه کننده: مهشید امیدانحکیم ابوالمجد، مجدود بن آدم سنایی غزنوی از عارفان و شاعرانی است که علاوه بر مهارت بالا در شعر و شاعری؛ با قرآن و حدیث و معارف دینی نیز، هم آشنایی بسیاری داشت و هم ایمان و اعتقادی استوار. از این روی نشانه های بسیاری از تجلّی قرآن، حدیث و معارف دینی به زبانی شیوا و ساختاری هنری، در سروده های او دیده می شود.اینک نمونه هایی از اثر پذیرهای قرآنی او:غفلت خوش همی نمایاندمهر جاه و زر و زن و فرزندکی بود کاین نقاب بردارند تا بدانی تو طعم زهر از قنددیوان، ص 154 ات، گویای این نکته قرآنی هستند که: مهر جاه، زن، زر، فرزند و دیگر دل بستگی های دنیایی، نقاب غفلت بر چهره و چشم آدمی می زند و او را از هدف اصلی زندگی بی خبر می سازد و پس از مرگ است که این نقاب را از چهره و چشم او بر می دارند و تازه می فهمد که در چه غفلت و خسارتی بوده است.این نکته، آشکار را در آیه شریفه ذیل آمده است:«لَقَد کُنتَ فی غَفلَةً مِن هذا فَکَشَفنا عَنکَ غِطاؤَکَ فَبَصَرُکَ الیومَ حَدید؛ [به او خطاب می شود:] تو از این صحنه [و دادگاه بزرگ] غافل بودی و ما را از چشم تو کنار زدیم و امروز چشمت کاملاً تیز بین است.»(سوره ق، آیه 22)طمع و حرص و بخل و و خشم حسـد و کبر و حفد به پیوندهـفـت در دوزخـنــد در تــن تـو ساخته نفسـشان در و دربندهمین که در دست تو است قفل امروز در هر هفت محکم اندر بنددیوان، ص 153در این ات؛ طمع، حرص، بخل، ، خشم، حسد و کبر؛ هفت در دوزخ شمرده شده اند که در وجود آدمی جای گرفته اند و باز آن درها و وارد شدن بدان ها سر انجام، آدمی را به دوزخ می کشاند و راه رهایی از دوزخ قیامت، بستن و قفل زدن به این درها در همین دنیاست. هفت در داشتن دوزخ، نکته ای است که در آیه شریفه ذیل آمده است:«وَ إِنّ جَهَنَّمَ لَمَوعِدُهُم أَجمَعینَ . لَها سَبعَةُ اَبوابً لِکُلِّ بابً مِنهُم جُزء مَقسُوم؛ و همانا که دوزخ وعدگاه همه آنان (گمراهان) است. هفت در دارد و برای هر دری، گروه معینی از آنها تقسیم شده اند.» (سوره حجر، آیات43و44)نبینی طبع را طبعی چو کرد انصاف رخ پنهان نی دیو را دیوی چو کرد اخلاص رخ پیددیوان، ص 56بیت بالا بیانگر این واقعیت است که چون انصاف و راستی در کار نباشد، طبیعت و فطرت آدمی دگرگون می شود و کار خود را به درستی انجام نمی دهد، ولی هنگامی که اخلاص و انصاف در کار باشد، دیو ( ، نفس) کار خویش را از دست می دهد و وسوسه های او در مخلَصان نمی گیرد (اثر نمی کند.)این نکته دوم (بی تأثیری وسوسه های نفسانی و ی در مخلَصان) برگرفته از آیه کریمه زیر است. آیه ای که بیانگر پاسخ انتقام جویانه و کینه توزانه ابلیس به خداوند است، آن گاه که به گناه سجده ن بر آدم، از درگاه الهی رانده شد:
با
مقاله کامل درباره بررسی ورود اشعار عارفانه به ادبیات فارسی 41 ص
کاش یک بار دیگر سر بر می آوردم در قدمگاه صبحبه معنای کلمه اسم میشدم،روح میشدم ،کلمه میشدم ،وقفه میشدم دلهوره میشدم ،راستی میشدم ،تمنا میشدم ،اشک میشدم ،ذره میشدمکاش در سحر فجر میشدم ،نگاه میشدمکاش در سکوت شب نجوا میشدم تا طلوع صبح ناله میشدمکاش در هدایت صبح جمله میشدم ،سایه میشدم ،قدم میشدم ،تکیه گاه میشدمکاش یک بار دیگر از کنار . ای چشمه های آشوبگرای سبزه های ملکوتیای باد آزاد در رویاای کوه بی پرواتا دریای نور راهی نمانده استتا آنجا که شه های در غل و زنجیر کشیده، رها می شوندتا آنجا که پیوسته زیستن استزیستنی مغرورانه!تا آنجا که فکر کار نمی کند!و تا نیایش های عارفانهتا عرفهتا عارفه!......در کالبد این موجود ناشناختهمعجزه ها جاری است!و راه هایی بسوی آفرینشی دوبار. باز گشت عارفانه حاج اذن الله خ از حجّ عمره که به عنوان عوامل اجرایی کاروان حجّ عازم مکهّ مکرّمه ومدینه منوّره شده بود به ایشان وخانواده محترم وانقل ومذهبی خ تبریک عرض می نمایم وبرای ایشان از خدای بزرگ سعادت وتوفیقات بیشتر ی را آرزومندم . ازچپ به راست : حاج اذن الله خ -حاج اقبال تهمتن -حاج حاج سعید محمّدپور -اسد سیفیان -حاج آقا قلی دوست کتاب طعم احساس سروده دوست عزیز حسن پوراصغر به چاپ رسید. تبریک اینجانب به آقای پوراصغر و ان شائا الله شاهد موفقیت بیشتر شما باشیم . این کتاب شامل سه بخش شعر می باشد عارفانه ها عاشقانه ها و ترانه ها امید که دوستان از خواندن این کتاب بهره کافی ببرند . چکیده: در این مقاله ضمن بیان سازوکار علم (خبر و اطلاع) به مراتب آن توجه می شود و بررسی می کند که آیا علم الیقین و عین الیقین با حق الیقین هم پوشانی دارد؟نویسنده معتقد است که دو مقوله علم الیقین و عین الیقین همواره و به وفور در زندگی ما مصداق دارد؛ هم چنان که برای آینده این دنیا و جهان دیگر نیز صادق هست. حق الیقین ربطی به مسئله ادراک ما .