عبدالوهاب فراتی

به نقل از خبرگزاریها در مورد عبدالوهاب فراتی : عوامل شکل گیری فرقه وه ت مانند برخی از فرقه های دیگر، ریشه در مبانی و عملکرد ان و بنیانگذاران آن دارد. بر این اساس لازم است مبانی و عملکرد بنیانگذار این فرقه بررسی شود. این فرقه منسوب به "محمد بن عبدالوهاب" از مردم "نجد" است که در سال 1115 ق در شهر عُیینه متولد شد که پدرش در آن شهر قاضی بود . وی از کودکی به مطالعه کتاب های تفسیر و عقاید و حد. با ظهور دعوت محمد بن عبدالوهاب که بر خلاف عقاید مسلمانان بود، مخالفین این دعوت در بین اقشار مختلف جامعه به پاخواسته و کار محمد بن عبدالوهاب را بدعتی دانستند که در درون به وجود آمده است که باید آن را هرچه سریعتر از ریشه سوزاند تا و دین مردم از آسیب جدی نگاه داشته شوند. مهمترین گروهی که افکار ، عقاید و کردار محمد بن عبدالوهاب را در جا. افکار و شه های تکفیری هایی که را تشکیل داده اند، امتداد افکار و شه های محمدبن عبدالوهاب است. چهار صد سال پس از «ابن تیمیه حرانی» به عنوان احیاگر تفکر سلفی گرایی در قرن هشتم، شخصی به نام محمدبن عبدالوهاب ن نجد حجاز در قرن دوازدهم، نظریات ابن تیمیه را دنبال کرد. شهید بخشعلی اعیادی در بیستم آذر ماه سال 1334 در محله ی غریبان اردبیل و در خانواده ای متدین و زحمت کش چشم به جهان گشود. پدرش عبدالوهاب (محمد حسن) و مادرش فاطمه سلطان شادمان از تولد فرزند سوّم خود ، پیشانی شکرگزاری بر خاک نهادند . کوچه ی علّیه برای خانواده ی اعیادی با وجود سرمای سو ک پاییزی ،گرمی خاصّی داشت. عبدالوهاب که مردی مؤمن و سخت کوش بود، از کشاورزی و کار با دست های پینه بسته خود شروع کرده و تا استخدام در ژاندارمری وقت پیش رفته بود و چه بسا به اقتضای شغلی در ا و مناطق مختلف کشور هم خدمت کرده بود ، مثل تربت حیدریه اسان . در هر حال همه ی تلاش وکوشش عبدالوهاب براین بود که صادقانه خدمت کند و روزی حلال سرسفره ی خانواده اش بگذارد . پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ چند مدت قبل شخصی وه جمله ای در به عنوان دفاع از محمد بن عبدالوهاب نوشته شده بود و در پاسخ به این سوال جایزه ۵۰ میلیون تومانی قرار داده بود. عنوان سؤال این بود که: «یک جمله از مجموعه کتب محمد بن عبدالوهاب ارایه فرمایید که با قرآن در تضاد باشد؟ لازم به ذکر است این جمله نقل قول و یا روایت نباشد؟» در پاسخ به این سوال باید گفت که، محمد بن عبدالوهاب در کتاب العقیده خود قائل است که هر شفاعت را از غیر خدا درخواست کند، مشرک است و خونش حلال می شود. او این چنین می گوید: «وأن قصدهم الملائکة والأنبیاء والأولیاء یریدون شفاعتهم و قرب إلى الله تعالى بهم هو الذی أحل دماءهم وأموالهم.[۱] همانا قصد آنان که شفاعت انبیاء و اولیاء و ملائک را دارند و به واسطه این ها می خواهند به خدا تقرب کنند، این عمل اموال و خونشان را مباح می کند». دیدگاه علمای اهل سنت درباره محمد بن عبدالوهاب و پیروانش + تصاویر دیدگاه علمای اهل سنت درباره محمد بن عبدالوهاب و پیروانش با ظهور دعوت محمد بن عبدالوهاب که بر خلاف عقاید مسلمانان بود، مخالفین این دعوت در بین اقشار مختلف جامعه به پاخواسته و کار محمد بن عبدالوهاب را بدعتی دانستند که در درون به وجود آمده است که باید آن را هرچه سریعتر . موقت اردبیل گفت: ریشه تروریسم در مدیریت غلط جهانی و آموزه های متعفن محمد ابن عبدالوهاب است. به گزارش خبرنگار آیین و شه خبرگزاری فارس ، چندی است که با نفوذ گروه های تکفیری، سلفی و به ظاهر گرا به بدنه کشورهای عربی از مصر تا عراق و بحران های شدیدی نه تنها در منطقه خاورمیانه که در جهان عرب ایجاد شده است. این رخدادها علل و ریشه های متعدد دارد که با نپرداختن بدان ها بحران های بیشتری در منطقه پیش بینی می شود. عبدالوهاب فراتی عضو گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و شه ی در این باره با ابراز نگرانی از وضعیتی که امروز در جهان عرب ایجاد شده است، می گوید: بعد از بهار عربی یا همان بیداری ی در این کشورها، [...] فرقه منحرف وه ت بر اساس روایت های جعلی توسط محمدبن عبدالوهاب متولد شد و او به کمک پیروانش و با پشتیبانی آل سعود فتوا به ت یب اماکن مذهبی و قبور مذهبی بزرگان داد. نویسنده وه (عبدالله بن جار الله) در کتابش (الجامع الفرید) برای محمد ابن عبدالوهاب جایگاه نبوت را ادعا کرده و معتقد است که او به یاری خاندان سعود مورد تأیید الهی قرار گرفته است او میگوید : فأقام الله هذا ال فی أهل نجد مقام نبی وأیده بالأمراءالعادلین والأئمة المهدیین من آل سعود و علی رأسهم ال محمد بن سعود ترجمه : خداوند این پیشوا (محمد بن عبدالوهاب) را در بین اهالی نجد به مقام نبوت برگزید و او را با امرای عادل و پیشوایان هدایتگری از ال سعود یاری کرد که در رأس آنها محمد ابن سعود قرار داشت منبع : سلفی و وه واحد مرکزی خبر نوشت: خاندان آل الشیخ با صدور بیانیه ای ارتباط نسبی خاندان حاکم در قطر با محمد بن عبدالوهاب را تکذیب کرد. سپیده عبدالوهاب تدوین سینمایی «خیابان دیوار» دومین بلند بهمن کامیار را آغاز کرد. ابراهیم حقیقی، طاها ذاکر، سیف الله صمدیان، سپیده عبدالوهاب و میثم مولایی آثار بخش مسابقه تبلیغات سی و ششمین جشنواره فجر را داوری خواهند کرد. گلشن آرا کت است در 17هزار و 700 بیت که میرزا عبدالوهاب گلشن آن را در 25 سال سروده است. این کتاب که منظومه انوار سهیلی (و کلیله و دمنه) است، در آبان 1395 با تصحیح حجت کجانی حصاری در 710 صفحه و در انتشارات لوح محفوظ به چاپ رسیده است.قیمت این کتاب 33000 تومان است. معرفی خاندان آل سعود/ آل سعود با ظهور عبدالوهاب قدرتمند شدندامروزه شمار آل سعود بین 4000 تا 7000 نفر تخمین زده می شود که چند صد نفر از آنها نوادگان مستقیم عبدالعزیز هستند. آنها با بسیاری از خانواده های قبیله ای که به صورت سنتی با اهمیت هستند، ازدواج کرده اند.صدای شیعه: خاندان آل سعود متعلق به قبیله عنزة است و با همکاری اصلاح دینی محمد بن عبدالوهاب در قرن 12 به قدرت رسید. موسس این خاندان محمد بن سعود است که عمدتاً با حمایتهایی که از تلاشهای اصلاحی محمد بن عبدالوهاب به عمل آورده، به خاطر آورده می شود. در این نوشتار مطالبی پیرامون آل سعود بیان می شود؛ شجره نامه خاندان آل سعود/ع در تصویر زیر شجره فرزندان ملک عبدالعزیز و عمر و مدت زمان حکومت هریک را مشاهده می کنید. مهر نوشت: بهمن کامیار کارگردان «خیابان دیوار» از پایان تدوین این اثر توسط سپیده عبدالوهاب خبر داد. رئیس بخش خزندگان و دوزیستان سازمان محیط زیست گفت: صیادان به علت تمایل زیاد چینی ها برای مصرف لاک پشت های فراتی به عنوان یک غذای دلچسب این گونه ها را به صورت غیرمجاز صید می کنند. شاید این روایت از دعوای مظاهری و جهرمی جدیدترین روایتی است که تاکنون شنیده اید. می گوید کار به او اتمام حجت می کند که یا باید من در ک نه باشم یا مظاهری رئیس کل بانک مرکزی. بنابراین رئیس جمهور نیز تصمیم می گیرد مظاهری را از ک نه ا اج کند، "حاجی عبدالوهاب" معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت کار در دوران محمد جهرمی است، قرار شد از آن رو. گروه سفیانی ...هر که به لشکریان آنها می پیوست را امتحان می کرند؛ به این صورت که اسیری را به او داده و می گفتند گردنش را بزن! اگر انجام می داد او را می پذیرفتند و الّا گردنش را می زدند.[1] این درحالی است که آنان به ظاهر ، مقید بودند و بسیاری از آنها روزها را روزه می گرفتند و شب را با عبادت می پرداختند.[2] اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) شکل گیر.
وه ت ی مذهبی است که محمد بن عبدالوهاب در قرن هجدهم در نحد عربستان بنیان گذاشت و از سال ۱۷۴۴ مورد پذیرش خداندان سعودی قرار گرفت محمد بن عبدالوهاب معتقد بود تمام مطالبی که پس از قرن سوم هجری به افزوده شده جعلی است و بایستی از این مذهب حذف شود. این دیدگاه به یک پالایش اساسی در مذهب سنی اعتقاد داشت و زیارت قبور و تقدیس اولیاء را از بزرگترین گناهان می دانست . مساجد وه بسیار ساده و بدون مناره هستند . پیروان آن لباس های ساده ای می پوشند و از استعمال تنباکو و می پرهیزند . همچنین اعتقاد دارند که شیعیان حضرت علی (ع) حق زندگی ندارند و و هر چند وقت یکبار با بمب گذاری ها و حمله های انتحاری خود به قبر ائمه اطهار و دسته های عذاداری محرم در کشور های عراق ، و ... قلب مردم مظلومی که عشق حضرت علی (ع) را در دارند جریحه دار می کنند . اگر شما هم می خواهید از جنایت های این فرقه ملعون و تاریخچه آن اطلاعات بیشتری به دست آورید می توانید این کتاب را در ادامه مطلب از سایت : tarikh-iran-zamin. نمایید . عبدالوهاب کارگردان مستند «بالا» گفت: از واقعه پلاسکو تصاویر دیده نشده زیادی داشتم که هر فریم آن سروصدا می کرد، اما از این تصاویر استفاده ن ؛ زیرا هدف اصلی را تحت الشعاع قرار می داد. وه ت، بیراهه ها و بن بست ها با مرور شه وه ان افراطی به ویژه مؤسس این مذهب، محمد بن عبدالوهاب، می‏توان به آسانی دریافت که بدفهمی و تفسیر به رأی‏ هایی که در حوزه توحید و واژگانی همچون شرک، عبادت و اله صورت گرفته، آنان را به ورطه تکفیر کشانیده است. این نوشتار، عهده ‏دار نقد و بررسی - هر چند کوتاهِ - شة محمدبن عبدالوهاب درخصوص توحید و شرک است. گفت و گو با شمشیر
«همین است که ما می‏گوییم.» اگر این جمله را خلاصة آیین وه ت بدانیم، گزاف نگفته‏ایم، چراکه این عده فقط خود را موحّد می‏دانند و به گفته شیخ احمد زینی دحلان، وه ‏ها هیچ را موحدّ نمی‏دانند مگر ی که از تمام گفته‏های آن ها پیروی کند!۱ و چنان چه باب گفت و گو باز شود، سیل «أیها المشرک»، «اعداء الله» و «اعداء وحید»چنان سرازیر می‏شود که گاه از طرح بحث جز پریشان خاطری، چیزی عاید نمی‏شود.

مؤسس این مذهب می‏گوید: « ی که در کفر شیعه شک کند کافر است» شاید بتوان گفت که نادر گلچین به همراه غلامحسین بنان و عبدالوهاب شهیدی در زمره خوانندگانی بودند که نوای آوازشان بیش از بقیه خوانندگان ایرانی با فضای روشنفکری و فرهنگی هنری دوران مدرن همخوانی داشت. او گرچه صدای آنچنان وسیع و پرقدرتی نداشت اما از لطافت زیادی برخوردار بود.
مفتی اعظم عربستان: اقدامات کشورهای عربی درباره دوحه به نفع مسلمانان و قطری‌هاست!


مفتی اعظم عربستان مدعی شد که اقدامات عربستان و کشورهای دیگر علیه قطر به "نفع" مسلمانان و خود قطری‌هاست!

به گزارش ایسنا، عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی اعظم عربستان در مصاحبه با رو مه فرامنطقه‌ای الحیاه گفت: اقدامات اخیر عرب. عوامل شکل گیری فرقه وه ت مانند برخی از فرقه های دیگر، ریشه در مبانی و عملکرد ان و بنیانگذاران آن دارد. بر این اساس لازم است مبانی و عملکرد بنیانگذار این فرقه بررسی شود.

این فرقه منسوب به "محمد بن عبدالوهاب" از مردم "نجد" است که در سال 1115 ق در شهر عُیینه متولد شد که پدرش در آن شهر قاضی بود . وی از کودکی به مطالعه کتاب های تفسیر و عق. وه ت را بهتر بشناسیم ( قسمت دوم ) (ادامه ی قسمت اول) سخنانی که وه ها بر ضد دین گفته اند
محمد بن عبدالوهاب نجدی در صفحة 31 کتاب خود بنام «کتاب وحید» چنین گفته است: «اِنَّ الاِستَعَاذَۀَ بِالمَخلُوقِ شِرکٌ» یعنی استمداد و یاری خواستن از مخلوقات کفر است. وی در صفحه ی 64 کتاب دیگر خود «کشف الشبهات» چنین گفته است: «اِنَّ شِرکَ الاَوَّلِین . 1. وه ت محصول افکار ابن تیمیه در قرن هشتم (728م) است. وی سفر برای زیارت را تحریم کرد. 2. عالمان اهل سنت از چهار فرقه افکار وی را منحرف و وی را فردی فاسق دانستند. و به زندان شام افتاد و در همان جا هم مرد. 3شاگرد او ابن قیم نیز افکار وی را داشت و با مردن ابن قیم (758م) افکار ابن تیمیه نیز افول کرد. 4. محمد ابن عبدالوهاب در قرن 12 افکار ابن تیمیه را اب. محمد بن عبدالوهّاب در یک نگاه در قرن دوازدهم هجری قمری، محمد بن عبدالوهاب نجدی (۱۲۰۶ – ۱۱۱۵ هجری) با طرح مجدّد ادعای بازگشت به اصیل، شه پیروی از «سلف صالح» را بار دیگر به عرصه منازعات کلامی وارد ساخت. او معتقد بود که ، اصل نخستین خود را در غربت یافته و در غربت پا گرفته؛ از این رو، بایست با هر آنچه به زعم وی با غربت مخالف و بدعت و خلاف ت. تیم جودو شهرستان در ادامه مسابقات لیگ دسته یک کشوری در تاریخ 93/8/29 در شهرستان تهران حضور یافته و موفق به ب نتایج ذیل گردیدند. شهرداری ساوه 9 - 0 هیأت جودواهواز شهرداری ساوه 9 - 0 افلاک لرستان شهرداری ساوه 6 - 3 ایران خودرو تبریز لازم به ذکر است آقای علیرضا فراتی جهت حضور در تیم ملی دعوت شد. در چاپ سوم کتاب المستدرک فی وسائل المستهلک ، جلد نود و هشتم ، باب صد و سی و چهارم ، مبحث "مدخل الرمضان" آمده است: روزی یکی از شاگردان علامه سیف اللسان در باب آداب رمضانیه ، به سفارش حاج شیخ عبدالوهاب مشیر اسانی ، خدمت حاج میرزا عبدالجواد آقا عراقی شرف حضور یافتند ، ایشان نبودند ، برگشتند!!! شورای هیئات مذهبی شهرستان نوشهر از 7 عضو اصلی تشکیل شده است که سوم آبان 92 در چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی نوشهر برگزیده شدند . 1-سید محتشم خوش صولت : رییس شورای هیئات مذهبی 2- محمد بیژنی : نائب رییس 3- داریوش لهراسبی : دبیر اعضای شورای : صفر علی آبی ، غلامرضا سعادتمند ، زینب مشایخ ، عبدالوهاب ی با سلام، از کجا به ترک بودن خاندان بدر پی برده اید؟ پاسخ: آرمین جان دوست عزیز از حسن توجهت سپاس گذارم. وقتی حجم یک سری از کارها زیاد میشه شاید در برخی موارد توجه کم بشه . بله خاندان بدر در اصل باید لر یا نزدیک به نژادهای آریایی باشند طبق این سند: میرزا عبدالوهاب خان بن محمد جعفرخان بن بدرخان (آصف ال ه)، جبه دارباشی شیراز (1242-1304ق)، سیاستم. سلیمان بن عبدالوهاب: لازمه قول محمد بن عبد الوهاب این است که تمام مسمانان کافر هستند وی برادر محمد بن عبدالوهاب و نخستین ى بود که در ردّ عقاید محمد بن عبد الوهاب کتاب نوشت. او فقیه حنبلی و از قضات حریمله بشمار می رفت. سلیمان بن عبد الوهاب معتقد بود که برادرش محمد بن عبدالوهاب همه را کافر می دانست . وی در این خصوص گوید: إنّ هذه الأمور حدثت من قبل زمن الإمام أحمد فی زمان أئمة الإسلام وأنکرها من أنکرها منهم ولا ز حتی ملأت بلاد الإسلام کلّها وفعلت هذه الأفاعیل کلّها ی تکفّرون بها، ولم یرو عن أحد من أئمة المسلمین أنّهم کفّروا بذلک، ولا قالوا: هؤلاء مرتدّون، ولا أمروا بجهادهم، ولا سمّوا بلاد المسلمین بلاد شرک وحرب، کما قلتم أنتم بل کفّرتم من لم یکفّر بهذه الأفاعیل، وإن لم یفعلهاأیظنّون أنّ هذه الأمور من الوسائط ی فی العبارة الذی یکفّر فاعلها إجماعاً، وتمضی قرون الأئمة من ثمان مائة عامّ ومع هذا لم یرو عن عالم من علماء المسلمین أنّها کفر بل ما یظنّ هذا عاقل بل واللّه لازم قولکم: إنّ جمیع الأمّة بعد زمان الإمام أحمد رحمه الله تعالی، علماؤها، وأمراؤها، وعامّتها، کلّهم کفّار، مرتدون، فإنّا للّه وإنّا إلیه راجعون، وا غوثاه إلی اللّه ثمّ وا غوثاه، أم تقولون ـ کما یقول بعض عامّتکم ـ إنّ الحجّة ما قامت إلاّ بکم، وإلاّ قبلکم لم یعرف دین الإسلام این امور (توسل به گرامی(صلی الله علیه وسلم) که تو موجب شرک و کفر مسلمانان می دانی) قبل از احمد حنبل و در زمان پیشوایان اهل سنت هم مطرح بود. جمعی آن را انکار د ولی هیچ یک از پیشوایان روایت نشده است که مرتکبین این اعمال را کافر و مرتد دانسته باشند، و دستور جهاد با آنها داده باشند، و بلاد مسلمانان را به همان گونه که تو می گویی، بلاد شرک و یا دار الحرب (جهاد) نامیده باشند، بلکه تو انی را که متوسلین به گرامی (صلی الله علیه وسلم) را تکفیر نکند نیز، کافر می دانی، گر چه خود به آن حضرت توسل نجویند تو گمان می بری که علمای اتفاق نظر دارند که واسطه قرار دادن اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) نزد خدا، موجب کفر می شود، اینک هشتصد سال از زمان ائمه اربعه می گذرد، از هیچ عالمی از علمای نقل نشده است که این امور را کفر دانسته باشند. بخدا سوگند که لازمه سخن تواین است که تمام امت (صلی الله علیه وسلم) بعد از زمان احمد حنبل، چه علما و چه امرا و چه عامه مردم، همه کافر و مرتدّ هستند. ( إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّـآ إِلَیْهِ رَ جِعُونَ)! واغوثاه! و هزاران فریاد از این سخنای شما.و یا بر این خیال هستید ـ همانگونه که برخی از عوام شما به زبان می آورد: قبل از شما ی دین را نشناخته است و راستین توسط شماها معرفی می شود. سلیمان بن عبدالوهاب ، الصواعق الإلهیّة فی الرّد على الوه ّة ص128 - 129 کتاب http://ia700701.us.archive.org/12/items/swa3iq-ilahia/13138341161.pdf عبدالوهاب از زبان برادرش پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_در ابتدا سخنی با جوانان: با حذف تمام مقدمات، ذکر چند نکته مفید به نظر می رسد: پایبند بودن به معارف ی و ایمان و اعتقاد به آموزه های دینی و تفکر در آیات قرآن مجید و کلام ائمه معصومین (علیهم السلام) سعادت فردی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و دوری گزیدن از موارد فوق انسان و کل جامعه بشری را با چالش های جدی روبرو خواهد کرد. یکی از توصیه های خداوند،جلب رضایتمندی والدین می باشد. آن جا که می فرماید: «و باالوالدین احسانا». تجربه ثابت کرده عدم رضایتمندی والدین و ن یتی ایشان، عواقب بس ناگواری را برای فرزند ناخلف به دنبال خواهد داشت که ذکر نمونه های متعدد آن خارج از فرصت این نوشته می باشد. مطلب دیگر، هوشمندی انسان مومن و مسلمان است که باید مورد توجه قرار گیرد که با هر گوشه چشمی، متمایل نشود و در دوستی و رفاقت، ارزش های دینی و اعتقادی خود را زیر پا نگذارد؛ چرا که ممکن است دنیا و آ ت خود را بدین وسیله تباه سازد. برای روشن شدن موضوع، گذری بر زندگی «محمد بن عبد الوهاب» و نقش استعمار در شکل گیری شخصیت وی خواهیم داشت. محمد بن عبد الوهاب از جمله عالمان حنبلی مذهب در قرن دوازدهم هجری است که مسلک و فرقه «وه ت» را پایه ریزی کرد. وه ت از نام پدرش «عبدالوهاب» گرفته شده و پیش از آن مسلکی بدین نام وجود نداشت. او در سال ۱۱۱۵ ق در شهر عیینه در صحرای نجد عربستان به دنیا آمده [۱]و در سال ۱۲۰۶ ق نیز دیده از جهان فرو بست.[۲] پدرش از جمله عالمان حنبلی و مورد احترام مردم و قاضی شهر عیینه بود. برحسب این شرایط محمد نیز در آغاز از محضر جمعی از عالمان مکه و مدینه بهره برد اما در همان زمان مطالبی بر زبان او جاری می شد که اساتید صالح نسبت به آینده او بدبین بودند و پیش بینی می د که وی در آینده، مردم را نیز به گمراهی خواهد کشید. او در سنین جوانی به مطالعه زندگی نامه مدّعین ی از جمله: «مسیلمه کذاب»، « سجاج»، «اسود عنسی» و «طلیحه اسدی» علاقه خاصی داشت [۳]و این مطلب نشانگر دنیاطلبی و در پی ب شهرت و مقام طلبی وی بود. به همین سبب بود که پدرش از او راضی نبوده و مدام او را سرزنش می کرد و مردم را از اطاعت او بر حذر می داشت. حتی برادرش «سلیمان بن وهاب» از مخالفین جدی وی بوده و علاوه بر این که سخنان او را باطل می دانست، کت نیز در ردّ وه ت نوشت.[۴] سرانجام محمد بن عبدالوهاب بر اثر فشارهای عالمان و اساتید خود، مجبور به ترک سرزمین پدری و رفتن به بصره شد. البته با رفتن محمد بن عبدالوهاب علمای اهل سنت با ارسال نامه هایی مردم بصره را از عقاید انحرافی وی آگاه ساخته و ایشان را از همراهی با وی برحذر داشتند. در آن ایام، استعمارگران انگلیس در مناطق ی در صدد یافتن راه هایی برای از میان بردن اتحاد امت ی بودند. برابر دستور حکومت بریتانیا، جاسوسان وظیفه داشتند در کشورهای ی برای ایجاد مذاهب ساختگی، به نوع اختلاف های مسلمانان دامن زده و به قول معروف آتش بیار معرکه باشند. بر این اساس «مستر همفر» (یکی از اعضای سازمان جاسوسی بریتانیا در ایران) برای گسترش اختلاف در بین گروه های ی به دنبال شخصی مناسب برای اجرای اه خود بود که در بصره با «محمد بن عبد الوهاب» آشنا شد و با برنامه ریزی دقیق، آرام آرام با او طرح دوستی ریخته و خود را به وی نزدیک کرد. کم کم دوستی میان آن دو به حدّی شدت گرفت که گاه برای تفریح با هم به خارج از شهر می رفتند و در پی این دوستی این دو با یکدیگر، هم خانه و هم غذا نیز شدند و در یک اتاق استیجاری، با یکدیگر زندگی می د. در این میان چون بضاعت مالی ابن عبدالوهاب خوب نبود «همفر» تمام لوازم مورد نیاز او از قبیل: خوراک، پوشاک و غیره را فراهم می کرد تا این که محمد به تدریج بنده و مطیع این جاسوس انگلسی شد و ضمن توافق با او در هیچ مسئله ای با وی مخالفت نمی کرد. و بدین سبب بود که محمد بن عبدالوهاب به یکی از مهره ها و مستعمره های انسانی بریتانیا تبدیل شد و از آن پس همانند یک برده مطیع، اوامر ت انگلستان را عملی می کرد.[۵] از آن پس و در سال ۱۱۴۳ ق پس از بازگشت محمد بن عبدالوهاب به نجد، با امضای یک توافق نامه سرّی بین انگلیس و محمد بن عبدالوهاب، اجرای عملی دستورهای محوله به وی و شرح وظایف آینده او ترسیم شد. و بدین سان شخصیت او در پناه ی انگلستان شکل گرفت. منابع: [۱]. حسین الشیخ خزعل, حیاه الشیخ محمد بن عبدالوهاب, ص ۵۵
[۲]. احمد امین زعما, الاصلاح فی عصر الحدیث, ص ۱۰
[۳]. سید محسن امین, کشف الارتیاب فی اتباع محمد بن عبدالوهاب, ص۷
[۴]. همان
[۵]. وه ت، ایده استعمار, صص ۷۰-۱۲۶ چکیده سلفیه در پیشینه تاریخی ­اش به مکتب اهل حدیث، ظاهرگرایی احمدبن حنبل، عقل گریزی و مذهب ستیزی ابن­ تیمیه و خشونت محمدبن عبدالوهاب بازمی­ گردد. گرچه در دوران معاصر گونه­ های مختلفی از سلفیه ظهور د که در مبانی اشتراکاتی دارند، اما مسائل بسیاری وجود دارد که انشقاق­ های متفاوتی را در سلفیه ایجاد کرده است. در این مقاله به نمودارهای. تیزر  به دنیا آمدن محسن عبدالوهاب 1080p تیزر   جدید به دنیا آمدن با کم حجم و کیفیت بالا عالی hd   تیزر رایگان  سینمایی «به دنیا آمدن» بدون تگ آرم تبلیغاتی و بدون ید اشتراک ویژه vip  free, full & direct be donya amadan new iranian movie by mohsen abdolvahab  به دنیا آمدن - be donya amadanسال ساخت: 1394  پخش: ؟  پخش کننده: کول تهیه کننده: محمد احمدی   نویسنده و کارگردان: محسن عبدالوهاب لیست بازیگران   به دنیا آمدن:هدایت هاشمی , الهام کردا , بهناز جعفری , سپه راد فرزامی , رضا مرتضوی , پونه عبدالکریم زاده , مرتضا نسیم سبحان , رویا جاویدنیا , مهدی ی , نیکی نصیریان , اسماعیل پوررضا .  به دنیا آمدن
کامل به دنیا آمدن محسن عبدالوهاب 1080p کامل جدید به دنیا آمدن با کم حجم و کیفیت بالا عالی hd کامل رایگان سینمایی «به دنیا آمدن» بدون تگ آرم تبلیغاتی و بدون ید اشتراک ویژه vip free, full & direct be donya amadan new iranian movie by mohsen abdolvahab به دنیا آمدن - be donya amadan سال ساخت: 1394 پخش: ؟ پخش کننده: کول تهیه کننده: محمد احمدی نویسنده و کارگردان: محسن عبدالوهاب لیست بازیگران به دنیا آمدن: هدایت هاشمی , الهام کردا , بهناز جعفری , سپه راد فرزامی , رضا مرتضوی , پونه عبدالکریم زاده , مرتضا نسیم سبحان , رویا جاویدنیا , مهدی ی , نیکی نصیریان , اسماعیل پوررضا .  به دنیا آمدن ادامه مطلب فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح می گوید: بیشتر از ۱۵ نفر از فرماندهان ارشد عراقی نشسته بودند، من ع یکی از یی که در تفحص پیدا کرده بودیم را همراهم برده بودم؛ شهید سیدصمدحسینی که به طرز عجیبی صورتش سالم مانده بود.
سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از خاطرات خود در تفحص ی هشت سال دفاع مقدس و اثبات حقانیت این به برخی فرماندهان عراقی می گوید و خاطره ع شهید سید صمد حسینی را چنین روایت می کند:
من در مدت تفحص با چند نفر از طرف های عراقی مانند ژنرال عبدالستار، محمد حسین عبدالوهاب، حسنعلی، میسر صالح النوح، حسین ثابت محمود و بعد هم حسن الدوری سر و کار داشته ام.
یک بار دیداری با سرلشگر محمد حسین عبدالوهاب در عراق داشتیم، همان اوایل کار تفحص بود، در منذریه عراق داخل پاسگاه نشسته بودیم، پس از اینکه مذاکرات انجام شد، نشسته بودیم که گپی بزنیم، یک گپ دوستانه بود، من اغلب از اینگونه فرصت ها برای بیان مفاهیم انقلاب و حقانیت کشورمان استفاده می .
در جمعی که نشسته بودیم شاید بیشتر از ۱۵ نفر از فرماندهان ارشد عراقی نشسته بودند، من ع یکی از یی که در تفحص پیدا کرده بودیم را همراهم برده بودم.
شهید سید صمد حسینی که در عملیات تفحص پیدا شده بود به طرز عجیبی صورتش سالم مانده بود، به صورتی که چشم درون حدقه قرار داشت، ریش هایش سالم مانده بود و کنده نمی شد، زبانش در کام بود، ولی به طور عجیبی از گردن به پایین اسکلت شده بود. شهید سید صمد حسینی من آنجا گفتم در جریان تفحص اخیر ما یک صورت حقی را پیدا کردیم، تعمد داشتم که بگویم "صورت حق" و چند بار هم این عبارت را تکرار ، گفتم: "یک صورت حقی را خدای متعال در تفحص به ما نشان داد و پس از ۱۳ سال آن را در منطقه طلائیه پیدا کردیم، خدای متعال قادر بود که همه این بدن را اسکلت کند اما این صورت حق را نگه داشت، خدای متعال می خواست این را به ما نشان بدهد که من قادرم که اگر بخواهم همه بدن را اسکلت م و اگر بخواهم بخشی از آن را سالم نگه داشته و باقی را اسکلت کنم." سپس ع شهید سید صمد حسینی را همانجا به آنها نشان دادم.
سرلشگر محمد حسین عبدالوهاب ع را گرفت و لحظاتی به آن خیره شد، همین طور که خیره خیره نگاه می کرد، گفت: "ال لا یغسل" یعنی غسل ندارند. گفتم: "نعم؛ افضل ال الذین یقاتلون فی صف الاول و هم لا یغسل و لا یکفن" یعنی با فضیلت ترین آنهایی هستند که در خط مقدم جنگیدند و اینها نه غسل نیاز دارند و نه کفن. این ع در دست فرماندهان ارشد عراقی چرخید و چرخید و همه آنها یکی یکی و خیره خیره نگاه د و سپس ع را برگرداندند.
سرلشگر محمد حسین عبدالوهاب به عنوان یکی از این فرماندهان ارشد در واقع اعتراف کرد که این یک شهید است، البته دیگر نگفت که چه ی شهیدشان کرده و ما هم چیز بیشتری نگفتیم.
در جلسه بعدی مذاکرات دیدم که محمد حسین عبدالوهاب نیامده، سئوال : فلانی کو؟ چرا نیامد؟ رفقایش گفتند: موجود موجود. دفعه دوم و سوم و جلسات بعد هم نیامد هر بار سئوال کردیم، دوستانش همین طور جواب دادند، دیگر معلوم نشد که چه بلایی سر او آوردند، ولی به هر حال او به عنوان فرمانده ارشد عراقی این موضوع را اعتراف کرد.
اینگونه تحول افراد در مقابل حقایق و حقانیت شهیدانمان را متعدد دیده ایم، حتی آنهایی که مقابل ما صف آرایی مستقیم کرده اند، چنین اعتراف هایی داشته اند.
شهید سید صمد حسینی هم رزمنده لشگر ۲۷ محمد رسول الله(ص) بود و گفته شده بود که پایبند به غسل بوده است. آزمایشگاه نخستین سینمایی حمید امجد در مقام کارگردان محصول سال 1390 است. داستان یک جوان خجول شهرستانی است که با رتبه اول از فارغ حصیل شده است. او برای استخدام به آزمایشگاه یک بیمارستان می آید، اما از لحظه اول با روابط و رقابت های آشکار و پنهان حرفه ای و عاطفی رو به رو می شود. رامبد جوان، باران کوثری، افشین هاشمی، شبنم مقدمی، رضا بهبودی. انتخابات نظام صنفی کشاورزی شهرستان املش برگزارشد. به گفته خوش فکررئیس تعاون روستایی شهرستان های املش ورودسردومین دوره انتخابات نظام صنفی کشاورزی شهرستان املش باشرکت450عضودارای پروانه فعالیت درزمینه های مختلف کشاورزی درمدیریت جهادکشاورزی این شهرستان برگزارشدکه د ایان عبدالوهاب محمدزاده،حسین سعیدیان وجعفرهدایتی با ب بیشترین . اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در مورد فرقه وه ه 12 ص با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 12 فرقه وه ه1 - پیدایشاین فرقه منسوب به «محمدبن عبدالوهاب » (بن سلیمان بن محمدبن احمدبن راشدبن برید بن محمدبن برید بن مشرف بن عمر بن بعضابن ریس بن زاحزبن محمدبن على بن وهیب میمى ) ازمردم «نجد» (هزارو دویست شش - هزار و صدو پانزده قمرى ) مى باشد. «محمدبن عبدالوهاب » به مکتب «ابن تیمیه » گرایش داشت . نام این فرقه از پدر «محمد» که «عبدالوهاب » بود، گرفته شده است . «عبدالوهاب » که از علماى عینیه از بلاد نجد بود. محمد فقه هنبلى رانزد پدرش «عبدالوهاب » که از علماى هنابله بود، فرا گرفت . آثار «ابن تیمیه » و «قیم جزى » «که شاگرد ابن تیمیه بود» را مطالعه کردو تحت تاثیر قرار گرفت .ابن تیمیه : «ابوالعباس احمدبن عبدالحیلم حرانى » از علماء حنبلى قرن هفتم و هشتم هجرى است که عقاید وى مخالفت افکار مذهبى معاصر خود تکفیر شد و مدتى زندانى بود مورد آزار مغولان قرار گرفت و از شام به قاهره گریخت .در سال 712 ق دوباره به «دمشق » بازگشت و در سال 728 ق در گذشت .محمد بن عبدالوهاب در بصره از «شیخ محمد مجموعى » علم دین آموخت ، در شام و حجاز نیز ب فیض کرد وکمال یافت و سفرهایى به ایران «اصفهان » نمود.در رابطه با نهضت پاکدینى «محمدبن عبدالوهاب » چند نکته قابل تاءمل هست که خواننده تاریخ عقاید و آراء باید به آنها توجه کند: نکته نخست اینکه مقطع زمانى پیدایش این نهضت قابل توجه است . نکته دوم ، تحصیلات محد بن عبدالوهاب و مناطق و مراکزى که در آن تحصیل وتحقیق کرده است ، مى باشد.در رابطه با نکته نخست ، مى دانیم که قرنهاى دهم تا سیزدهم هجرى فصل جدیدى در تاریخ عقید و آراء ى بشمار مى رود: «امپراطورى عثمانى » خود را وارث خلافت ى مى دانست و مدعى بود که آ ین خلیفه عباسى خالفت را به این خاندان وصیت کرده است . از دیگر طرف ت رقباى ترک عثمانى که پیشینه اى دراز در اختلافات قبیله اى و محلى و منطقه اى بایکدیگر داشتند، ائتلاف کرده و نهضت صفویه را بر پاى داشتند. اتحاد و ائبلاف هفت قبیله ترک ، رژیم صفوى درایران را پدید آورد. استخدام مذهب شیعه یه بخشى از استراتژى ستیزه جویانه رقباى ترک عثمانى در مبارزه باامپراطور عثمانیان بود. نهضت شیعیگرى صفویه که با قوت و قدرت قزلباشهان شمشیرهاى آخته و قتبل عام سنیان شهر نشین ایران اکثرا سنى ، رو به گسترش بود، تا آن سوى مرزهاى جغرافیایى ایران فرا رفت و در طى نزدیک به یک قرن ت سنى کشى و شیعه کشى در این دو امپراطور و صدور آن به شام وحجاز نزاع فرقهاى و کلاى شیعه و سنى را که در دوره آل بویه آغاز و بعد همراه با فراز و نشیبهائى ادامه داشت ، تجدید و تشدید کرد و به اوج بى سابقه اى رسانید.اقدامات علماى سنى (که در جهت اه سیاسى سلاطن صفویه از یک سو و علما سنى در جهت اه سیاسى امپرااطورى عثمانى از دیگر سو) بر این کینه ودشمنى رنگ و رونق شگفتى مى داد. بر خواننده محقق در تاریخ ایران روشن است که دوره صفویه بیش از هر دوره دیگرى در تاریخ ایران و شیعه ت ب ان سازبوده است :بیشترین و تندترین ردیه ها علیه مذهب یهدر همین دوره از سوى سنیان نوشته شده است ، علماى بزرگ شیعه که اصولا در بلاد سنى نشین بى طرف بوده اند، ترور شده اند (نمونه اش شهید ثانى ) بى گناه بلاد عثمانى قتل عام شده اند ورعب و وحشت و ناامنى کلیه جوامع شهرى و روستایى شیعیان برون مرزى آن روزگار را فراگرفته بود. و از همه مهمتر سیمایى که صفویه از «تشیع یه » ارائه داده مى کرد، مسئله یازتر بود و دستاویز حمله و بهانه مناسبى در دست علمامتعصب سنى بود. اسناد تاریخ نشان میدهد که در بلاد سنیان ، «تشیع یه » مترادف بود با مذهب شرک و تمام بر چسب هایى که در ادوار گذشته تاریخ ت اسلاف سنى شان بر تارک «تشیع » چسبانده بودند، صحت و مشروعیت مى یافت .اقدامات صفویه تا آنجا شوم و ویرانگر بود که بسیارى از سنیان متعصب ، اقدامات خلفاء اموى و عباسى را علیه «ائمه شیعه » (علیه السلام ) توجیه می د، و مى دانیم که درگذشته قبل از صفویه «غزالى طوسى » براى خوشایند خلافت و سلطنت تسنن ، «یزید بن معاویه » را تبرئه کرد ولعن بر او را حرام دانست .اما اینبار قضیه شکل جدى تر بخود گرفت وکلیه خلفا سفاک اموى - عباسى تبرئه شدند. حقانیت ، مظلومیت و معنویت تشیع یه بایکوت شد و سناین بلاد همچو آتشى در زیر خا تر منتظر فرصت بودند.«محمدبن عبدالوهاب » درست در چنین مقطع بلند تاریخى زاد و زیست و دید ولمس کرد.ونکته دوم ، تحصیلات «محمدبن عبدالوهاب » است . او در حوزهایى مطالعه مى کرد که در معرض تهاجم فرهنگى ، سیاسى و نظامى صفویه بودند. آمدن اوبه ایران و مخصوصا «اصفهان » و اقامت او در آن شهر قابل توجه است . او از نزدیک شاد اقدامات متولیان رسمى و تى و علمى مذهب یه بود. بدو شک محمدبن عبدالوهاب در مراسم محرم اصفحان دیده است که چگونه در روز
با
تحقیق در مورد فرقه وه ه 12 ص
دو اثر ارزشمند با موضوع فلسطین و صهیونیسم :
تاثیر انتفاضه بر رژیم صهیونیستی : عنوان کت است با موضوع تاریخ عمومی آسیا خاور دور که در 218 صفحه به قلم عبدالوهاب مسیری و احمد کریمیان به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات بوستان کتاب قم در سال 1385 چاپ و منتشر شده است. لارنس عربستان در پروژه اشباح در این قسمت که عنوان “لارنس عربستان” دارد ، ضمن اشاره به یت جاسوس مشهور انگلیسی، هامفری(همان مستر همفری) طی سالهای ابت قرن هجدهم در خاورمیانه و برکشیدن عنصری به نام عبدالوهاب برای بنیانگذاری فرقه انحرافی وه ت ، برای اولین بار به ریشه های خاندان آل سعود (حاکمان امروز عربستان سعودی) پرداخته می شود که بر. ایرانی گیلانه با

برای حمایت از صاحب اثر این را به صورت اورجینال یداری کنید
درخواستی

http://persianfilm10.samenblog.com/uploads/p/persianfilm10/380423.jpg

کارگردان: رخشان بنی اعتماد و محسن عبدالوهاب بازیگران: فاطمه معتمد آریا ، بهرام رادان ، باران کوثری ، ژاله صامتی … خلاصه : این نگاهی به اوایل جنگ و اعزام نیروهای جوان به جبهه دارد. ننه گیلانه به همراه پسر و دختر جوانش در کوران جنگ و در بمباران های تهران زندگی دشواری را می گذرانند… وه ت در واقع از اسم محمد بن عبدالوهاب گرفته شده است. محمدبن عبدالوهاب از آغاز سنین جوانی دارای افکار انحرافی بوده به طوری که اساتید وی به انحراف در عقاید وی پی برده و پیش بینی کرده بودند که او در آینده افراد مرتبط با خود را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است آنان را به انحراف بکشاند. عبد الوهاب پس از تحصیل و ب معلومات در فقه حنبلی با درگذشت پدرش، بر کرسی تدریس نشسته و در سال ۱۱۵۳ قمری زمینه را برای اظهار عقاید خود فراهم دید. البته در اولین قدم، با برخورد شدید عمومی مردم «حریمه» روبرو شد و حتی نزدیک بود خونش در این میان ریخته شود. بنابراین ناچارا از آن جا به زادگاه خود، عیینه باز گشت. وی پس از ورود، عقاید خود را با آن جا -عثمان بن احمد بن معمر- مطرح کرد. ضمن قبول سخنان او، از وی دعوت کرد با یک پیمان، هریک از آن دو، بازو و یار و یاور یکدیگر باشند. با امضاء این قرار داد، به وی اجازه داد تا عقایدش را بی پروا مطرح کند. برای این که رابطه این دو باهم مستحکم تر گردد، محمد بن عبدالوهاب با خواهر ازدواج کرد و بدین سبب، روابط میان آن ها قوی تر شد. در آن زمان، در اطراف شهر عیینه مساجد و زیارتگاه های متعددی وجود داشت که مربوط به صحابه و اولیاء الهی بود. از جمله آن، قبر زید بن خطاب - برادر عمر- بود که مورد احترام مردم آن دیار بود. محمد بن عبدالوهاب با عده ای از سربازان عثمانی به آن زیارتگاه حمله برده و آن را با خاک ی ان کرد. این کار وی باعث واکنش هایی در آن منطقه شد و سبب گشت تا مردم علیه شیخ قیام کنند و سخنان وی را مردود شمارند و در پی آن نامه ای به علماء احساء و بصره و حرمین نوشتند و از شیخ شکایت د. علماء نیز در پاسخ به آن نامه، به عثمان بن معمر، نامه نوشتند و و او را به کشتن شیخ امر د. عیینه نیز به ناچار شیخ را از این شهر بیرون کرد. شیخ نیز پس از وج از آن جا، منطقه درعیه، زادگاه «مسیلمه بن کذاب» را برگزید و در سال ۱۱۶۰ به آن جا منتقل شد. وی پس از ورود به درعیه با آن منطقه (محمد بن مسعود نیای خاندان سعودی) تماس گرفت و همان پیمانی را که با عیینه بسته بود، با او منعقد کرد. ابن مسعود از امضاء این پیمان خوشحال بود ولی در عین حال دو شرط را با شیخ مطرح کرد: اول آن که اگر ما تو را یاری کردیم و کشورها را گشودیم، می ترسیم ما را ترک کنی و در نقطه دیگری سکنی گزینی! دوم این که ما در شهر درعیه قانونی داریم و آن این که در فصل رسیدن میوه ها، از مردم مالیات می گیریم. می ترسیم تو مالیات را تحریم کنی! شیخ در پاسخ گفت: من هرگز تو را با دیگری عوض نخواهم کرد و خداوند در فتوحاتی که نصیب ما خواهد کرد، غنائمی قرار خواهد داد که تو را از این مالیات ناچیز، بی نیاز خواهد کرد.[۱] شهر درعیه نیز به خاطر تحکیم روابط دو خانواده دختر شیخ را به ازدواج پسر خود در آورد. بنابراین پیوند خانوادگی میان آن دو قوت گرفته و این رابطه در شعاع گسترده تری تا به امروز نیز استمرار دارد.[۲] بعد از این پیمان بود که محمد بن عبدالوهاب به روئسای تمام قبائل و مردم نجد نامه نوشت و آن ها را به پذیرش مذهب خود فرا خواند که بعضی تمکین نموده و عده ای نیز اعتنایی به آن ن د. شیخ با عنوان جهاد علیه کفر و شرک و بدعت گذاران و با کمک ابن مسعود لشکری را سازماندهی کرد و علیه مسلمان قیام کرد. وی با حمله به ا و روستاهای مسلمان نشین، مردم را به خاک و خون کشید و اموال آن را غارت کرد[۳] بدین ترتیب «فرقه وه ت» بوجود آمد. البته ناگفته پیداست جنگ ها و نبردهای آنان برعلیه انی بود که همگی گوینده «لا اله الا الله، محمد رسول الله » بودند و همواره خدا را عبادت می د و به انجام فرائض مشغول بودند.[۴] پی نوشت: [۱]. حسین بن غنام, تاریخ نجد, تحقیق: ناصرالدین الاسد, صص ۸۱-۸۷
[۲]. ناصر السعید, تاریخ آل سعود, ج ۱, ص ۳۰
[۳]. کتاب وه ان, صص ۱۳-۷۶
[۴]. چالش های فکری وه ت, اکبر اسد علی زاده, ص ۲۶ جد محمد ابن عبدالوهاب، فردی به نام "شولمان قرقوزی" از نسل یهودیان ترکیه نام "یهود دونمه" بود. آیا وه ت یک فرقه دست ساز است؟ آیا اصولا ارتباطی میان این فرقه با وجود دارد؟ فرق وه ت با اهل سنت چیست؟ آیا وه ت فقط با شیعیان سر ناسازگاری دارد؟ برای آشنایی با این فرقه ساخت انگلیس با گزارش ویژه مشرق همراه شوید. کتاب « و فرهنگ عد » نوشته شیخ سعید میرزا نوری و «بر آستان اهل بیت(ع)» نوشته عبدالوهاب حسین، دو تن از انقل ون مبارز بحرینی به زودی از سوی دفتر نشر معارف منتشر می شود. به گزارش خبرگزاری مهر؛ کتاب « و فرهنگ عد » (ال و ثقافه العداله) به همت خانم اسماء خواجه زاده ترجمه شده و کتاب «بر آستان اهل بیت(ع)» (فی رحاب اهل البیت) نیز به همت حجت الله فسن. آقای عبدالوهاب تمندانی آقای رضا غلامی آقای خدا رحم ریگی آقای محمد پسکوهی آقای خالد جنگی زهی آقای عبدالرشید ملازهی آقای شیر علی عبدالکریمی آقای عبدالذاکر چاری زهی آقای مسعود جمال زهی آقای خدا مراد شکل زایی آقای عبدالصمد شکر زهی آقای عبدالکریم زومکزهی آقای نادر ریگی خانم عالیه کرد خانم مهین شهنوازی آقای محمد عمر ربانی خانم آسیه ر. زینی دحلان مفتی مکه مکرمه و شیخ ال مسجد الحرام در کتابش درباره محمد بن عبد الوهاب چنین می نویسد که او مسلمانان قبل خود را کافر می دانست و از مسلمانان نیز این اعتراف را می گرفت که قبل از ورود به آئین وه ت باید اول به کفر خود شهادت بدهند .بعد وارد دین جدید او شوند. وی در این باره می گوید: هر که می خواست وارد دین محمد بن عبد الوهاب شود، محمد بن عبد الوهاب دستور می داد که شهادت بدهد بر این که قبلا کافر بوده و شهادت بدهد که پدر و مادرش در حال کفر از دنیا رفته اند و شهادت بدهد که فلان عالم و فلان عالم، به حال کفر از دنیا رفته اند. و بسیاری از بزرگان علمای گذشته را نام می برد اگر آن شخص این شهادات را می گفت، از او قبول می کرد و إلا او را می کشت. .آنان تصریح به تکفیر امت از ششصد سال پیش می کنند، و اول ی که تصریح به این مطلب نمود محمد بن عبدالوهاب است، و دیگران از او در این امر متابعت د. و اگر ی به دین او وارد می شد در حالی که قبل از آن حج بجای آورده بود به او می گفتند: دوباره حج بجای آور؛ چرا که حج اولی که بجای آورده ای در حال شرک بوده و حجّ از تو ساقط نمی گردد.و پیروانشان را اگر از مناطق دیگر بودند به مهاجرین واگر از شهر خودشان بود به عنوان انصار نامگذاری می کرد. وی در ادامه درباره عدم اعتنای محمد بن عبدالوهاب به کتب دینی و قتل مخالفانش می نویسد: محمد بن عبد الوهاب به عمال نادان خود دستور داده بود که برطبق فهم خود اجتهاد کرده و حکم کنند و به کتب اعتماد نکنند زیرا حق وباطل در آن کتب وجود دارد و علماء و صالحین و عوام مسمانان را بخاظر مخالفت با او کشت. إذا أراد أحد أن یتبعهم على دینهم طوعا أو کرها، یأمرونه بالإتیان بالشهادتین أولا ثم یقولون له إشهد على نفسک إنک کنت کافرا و إشهد على والدیک إنهما ماتا کافرین و إشهد على فلان و فلان إنه کان کافرا و یسمون له جماعة من أکابر العلماء الماضین، فإن شهدوا بذلک قبلوهم و إلا أمروا بقتلهم و کانوا یصرحون بتکفیر الأمة من منذ ستمائة سنة.و اول من صرح بذلک محمد بن عبدالوهاب، فتبعوه فی ذلک. و اذا دخل انسان فی دینه و کان قد حجّ حجة ال قبل ذلک یقولون له: حجّ ثانیاً؛ فانّ حجتک الأولی فعلتها و انت مشرک فلاتسقط عنک الحجّ. ویسمون من اتبعهم من الخارج المهاجرین و من کان من اهل بلدهم یسمونهم الانصار إنه کان یکتب إلى عماله الذین هم من أجل الجاهلین اجتهدوا بحسب فهمکم وانظروا واحکموا بما ترونه مناسبا لهذا الدین ولا تلتفتوا لهذه الکتب فإن فیها الحق والباطل وقتل کثیرا من العلماء والصالحین وعوام المسلمین ل هم لم یوافقوه على ما ابتدعه الدرر السنیة فی الرد علی الوه ة - ص118 - 119 - 120 http://up6.ir/4mbf »» بر روی ع کلیک کنید «« لینک کتاب : https://archive.org/details/durar_sunya به مناسبت 8 شوال سال روز ت یب قبور مطهر ائمه بقیع «علیهم السلام»
کارشناس فرق و مذاهب ی و دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت (ع)، بی احترامی به قبور ائمه بقیع و اقداماتی از این دست را ناشی از یک جریان انحرافی فکری و همچنین یک جریان و اجتماعی دانست و گفت: بی احترامی به قبور مقدسه بزرگان توسط وه ت به دلیل اینکه جنبه فکری و اعتقادی دارد از یک نوع جه انحرافی برمی خیزد و از طرف دیگر ناشی از نوعی تعامل اجتماعی است که مردم جامعه عربستان و عرب های آن زمان به خصوص عرب های منطقه نجد که پیروان آن گروندگان محمدبن عبدالوهاب بودند، به دنبال این نوع مسایل می گشتند.
او معتقد است که اگر از داخل خود اهل سنت بزرگانی با تفکر نقد جریان انحرافی وه ت حرکت کنند، مسلما در تعدیل افکار وه ت موثر خواهند بود. از جهت دیگر نیز باید بین بزرگان جریان وسیعی در جهان ایجاد شود و با تشکیل کنفرانس ها، نشست ها و کنگره ها علمای اهل سنت را جمع کنند و میدان بحث و گفت و گو با حسن نیت ایجاد شود و افکار وه ت و سلفیت منحرف نقد شوند و به سوی یک مسیر درستی با یک تعامل سازنده پیش بروند. image result for ‫ائمه بقیع‬‎ حجت ال عباس جعفری فراهانی به ریشه ها و دلایل ت یب قبور ائمه بقیع به وسیله جریان وه ت اشاره و اظهار کرد: جریان انحرافی و تکفیری وه ت پیرو افکار و شه های غلط، دروغین و باطل محمد بن عبدالوهاب ایجاد شد و افکار او هم به پیروی از افکار منحرف ابن تیمیه در قرن هفتم هجری بنیان گذاشته شد؛ موضوعات مختلفی در شه ها و افکار غلط ابن عبدالوهاب وجود دارد که اتفاقا معروف هستند، به عنوان مثال این جریان در بحث اعتقاد به خداوند، صفات و ویژگی هایی را برای خداوند معتقدند که خلاف آیات قرآن و روایات صحیح است؛ همچنین در بحث توسل، شفاعت، زیارت قبور، احترام به صاحبان قبور و رفتن به مساجد مقدس، اعتقاداتی خلاف آنچه قرآن و روایات تأکید د، دارند؛ در رأس شه ها و افکار انحرافی وه ت مساله اهل بیت(ع) قرار دارد. در صدر به پیروی از دستور خداوند و سنت صحیح (ص) جریان پیشوایی و ی مسلمانان معتقد به ثقلین یعنی معتقدین به قرآن و اهل بیت(ع) ایجاد شد؛ سپس از میان معتقدین به تقدیس و تقدس صحابه، گروه منحرفی به پیروی از خلفای سه گانه صدر ایجاد شد و جریان وه ت پیرو همین جریان هستند که در تاریخ آثار و لوازم بسیار فراوانی از آنها به جا گذاشته شد. او ادامه داد: به پیروی از جریان منحرف در صدر ، افکار و شه های انحرافی دیگری مانند خوارج به وجود آمدند که آنان نیز دشمنی با جریان ت علی داشتند و در جنگ صفین، جمل و نهروان ایجاد شدند؛ خوارج جریانی انحرافی از مسیر صحیح و درست ناب محمدی بودند. او به تاریخچه شکل گیری جریان وه ت اشاره و تصریح کرد: جریان انحرافی وه ت در قرن 12 در منطقه ریاض با افکار محمدبن عبدالوهاب که یک عالم سنی مذهب حنبلی بود، بنیان گذاشته شد و همان افکار انحرافی گذشته به خصوص افکار انحرافی ابن تیمیه که از علمای و شام در قرن هفتم بود، این جریان را ایجاد کرد و به آن بها داد. او افزود: یکی از موضوعاتی که در اصول و برنامه های جریان وه ت بسیار به آن دامن زدند بحث قبور بزرگان و احترام قبور مقدس ائمه و گرامی(ص) است. در بعضی از نوشته ها، ابن عبدالوهاب حتی بی احترامی ها و جسارت هایی هم نسبت به قبر مقدس (ص) از خود نشان داد که با حمایت مسلمانان و احترامی که به (ص) می گذاشتند، موفق نشدند بی احترامی ها و جسارت های بیشتری نسبت به قبر (ص) از خود نشان دهند. در تاریخ آمده که روزی ابن عبدالوهاب با یاران خود در کنار قبر (ص) بودند، سپس به شاگردان، یاران و اصحاب خود گفت: ی که ما آمدیم کنار قبرش کیست؟ گفتند: قبر ، حضرت محمد(ص) است، محمد بن عبدالوهاب گفت: چرا به او احترام می گذاریم و او را زیارت می کنیم او که ارزشی ندارد و سپس گفت: از عصایی که در دست من هست چه کاری برمی آید؟ شاگردانش گفتند: این یک تکه چوب است و کاری ازش بر نمی آید، ابن عبدالوهاب گفت: از دست ی که در داخل این قبر با عنوان (ص) خو ده و قبر اوست هم بیش از این چوب کاری بر نمی آید؟!. این همه بی احترامی و جسارت نسبت به نشان از یک جریان باطل، انحرافی و خشک مقدسی یا یک انحراف جه گونه ای دارد که ابن عبدالوهاب داشته و آنها را مطرح کرده است. جعفری فراهانی در پاسخ به اینکه بی احترامی به قبور و جسارت به صاحبان قبور مقدسه (ص) یا ائمه از چه مسایلی سرچشمه می گیرد؟ گفت: این نوع بی احترامی ها ناشی از یک جریان انحرافی فکری و هم یک جریان و اجتماعی است. به عبارت دیگر بی احترامی به قبور مقدسه بزرگان توسط وه ت به دلیل اینکه جنبه فکری و اعتقادی دارد از یک نوع جه انحرافی برمی خیزد و از طرف دیگر ناشی از نوعی تعامل اجتماعی است که مردم جامعه عربستان و عرب های آن زمان به خصوص عرب های منطقه نجد که پیروان آن گروندگان ابن عبدالوهاب بودند، به دنبال این نوع مسایل می گشتند. به عبارت دیگر اگر مردمی که در جامعه نجد عربستان زندگی می د را از نظر اجتماعی بررسی کنیم اینها دچار یک نوع زندگی بدوی بدون برخورداری از روابط اجتماعی بالا بودند، در میان آنها جنبه های زندگی شهرنشینی و تعامل با ملت دیگر وجود نداشت, آنها یک ملت عرب بیابانی بودند که به شغل های مختلف چوپانی و انواع و اقسام شغل های بیابان گردی مبتلا بودند و از نوعی ضعف تعامل اجتماعی برخوردار بودند. او اظهار کرد: بی احترامی به قبور در میان جریان وه ت در حالی نشات گرفته از ضعف تعامل اجتماعی مردم آن زمان است که تاریخ ادیان دیگر نشان می دهد ملت های صاحب تمدن گذشته در ایران باستان، یت یا ملت های دیگر، بزرگان خود را پاس می داشتند و به آنها احترام می گذاشتند، افکار آنها را نشر می دادند، به خصوص شخصیت ها و بزرگان این ملت ها افکار درستی داشتند، خدماتی از خود نشان داده بودند، خدمت هایی به مردم کرده بودند و در ابعاد مختلف زندگی مردم تاثیراتی داشتند، مردم به این افراد با احترام نگاه می د، قبور آنها را محترم می شمارند، اما مردم عرب قرن 12 در عربستان به پیروی از ابن عبدالوهاب بی احترامی هایی را نسبت به قبور بزرگان از خود نشان می دهند. related image ادامه در لینک زیر http://www.monazereh.ir/vb-3859