عشق ازلی

به نقل از خبرگزاریها در مورد عشق ازلی : امّا کیفیّت ارتباط تقوا و تعلیم الهی تا حدودی از مطلب قبل معلوم شد و آن اینکه تعلیم الهی هرگز معلّل به علت فاعلی خارج از اراده و علم ازلی خداوند نیست؛ یعنی تقوای عبد صالح سالک، علت فاعلی تعلیم خدا نیست، بلکه فقط علت قابلی آن است؛ یعنی صلاحیت سالک، زمینه‏ای مناسب برای دریافت فیض الهی است. (تفسیر تسنیم جوادی آملی، ج 12، ص 634) نظر پاک، تواند رخ جانان دیدن
که در آیینه نظر، جز به صفا نتوان کرد
مشکل عشق، نه در حوصلهء دانش ماست
حل این نکته بدین فکر خطا نتوان کرد
معناو تفسیر بیت به نقل (به مضمون) از محمد استعلامی ( درس حافظ، چاپ دوم 1383):
بیت اول: صورت معشوق ازلی را تنها با نظر پاک، یعنی ذهنیتی که آلوده به ریا و غرض نباشد، می توان مشاهده کرد. تجلی محبوب. سوگند نامه از روی مروت و دادگری به روان راستی سوگند یاد می کنم از روی پاکی و پاکدلی، از روی مروت و رادمردی، از روی وفا و مردمی و سرانجام بفرمان خون و سرشت انسانی و های ازلی که در چشم انداز تاریخ ما همه جا پیشتاز و جان پناه انسانیت بوده و هست منشاء اثر نیک و پدیدآرنده تواناترین توانائی نیک برتر که بازتاب کننده هستی است سرافراز گردم ... ♥ ♥ ♥ ♥
ای شهید! ای آنکه بر کرانه ی ازلی و ابدی وجود برنشسته ای!
دستی برآر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.!

یاران شتاب کنید...گویند قافله ای در راه است که گن اران را در آن راهی نیست، آری گن اران را راهی نیست ، اما پشیمانان را می پذیرند. ای شهید، ای آنکه بر کرانه ازلی و ابدی وجود بر نشسته ای دستی بر آر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.

چنان از یقین سرشار بود وقت رفتن که در قامتش می شد یک شهید را به تماشا ایستاد. شهید که فقط به خون نمی غلتد، گاه در قامت رشید یک مرد، شاعر شهود می شود، شاهد می شود و هزار در هزار نگاه را با خود همراه می کند، آیت عشق می شود و در دل و دیده مردمان عشق می کارد... وقتی که می رفت، پدر و مادر در دو سوی در، قرآن گرفتند بالای سرش و او دریافت پیام پدر . به نام خدا. معنای اصطلاحی ماتریالیسم: ماتریالیسم در اصطلاح اعتقاد به این است که همه موجودات جهان، تنها وجود مادّی دارند. این معنا از ماتریالیسم در برابر ایده آلیسم جای دارد.[1] نقد این دیگاه: از هر نظر به ماده نگاه کنیم، هرگز نمی توان هویتی ازلی برای ماده در نظر گرفت. اول از همه، ویژگی کمیت شاخصه ای ج ناپذیر از ماده است. موجود مادی، مو. نه عجب شب درازم که دو دیده باز باشد / به خی ای ستمگر عجبست اگر ب م ز هزار خون سعدی بحلند بندگانت/ تو بگوی تا بریزند و بگو که من نگفتم سعدی به امید آنکه شاید برسد به خاک پایت/ چه پیام ها سپردم همه سوز دل صبا را شهریار چو قسمت ازلی بی حضور ما د / گر اندکی نه به وفق رضاست ده مگیر حافظ
رمضان ۹۶ - شانزدهم

این بازگشت هزار هزارباره ی غم و نیاز می ترساندم. این پذیرفتن منفعلانه ام و شاید چاره ای جز آن نداشتن.  این "ترنم موزون حزن" که نمی رود. این دلتنگی ازلی. این  "شب همه شب سراسر شب..." و "دریغ کز چنین شبی سپیده سر نمی زند".
نه عجب شب درازم که دو دیده باز باشد / به خی ای ستمگر عجبست اگر ب م ز هزار خون سعدی بحلند بندگانت/ تو بگوی تا بریزند و بگو که من نگفتم سعدی به امید آنکه شاید برسد به خاک پایت/ چه پیام ها سپردم همه سوز دل صبا را شهریار چو قسمت ازلی بی حضور ما د / گر اندکی نه به وفق رضاست ده مگیر حافظ
رمضان ۹۶ - شانزدهم

نــه فقط بنده بـه ذات ازلی می نازد نــاشر حــکــم ولایــت بــه ولـی می نازد گر بنازد به علی شیعه ندارد عجبی عجب اینجاست خدا هم به علی می نازد
عید کمال دین .سالروز اتمام نعمت وهنگامه اعلان وصایت و ولایت، المومنین (علیه السلام ) بر شماخجسته باد. (برای دریافت در اندازه اصلی ، روی تصویر کلیک کنید.)
تنها یک دیوانه در عالم عاقل است آن هم مجنون تو ، به دوردست ها به افق به بیکران به ک شان خیره می شوم ای نامتناهی ای ازلی ای ابدی ای ترانه همیشگی قلبم هنگامی که همه من تو می شود هنگامی که زیر سقف آسمان دست هایم را به سوی تو بالا می آورم و باران عاشقانه در دستانم جا خوش می کند . وقتی نسیم وزان از روی گل سرخ از لابلای برگ های درخت خودش را به ص. حامیان بیانیه می دهند
ساز مان های بین المللی هشدار می دهند
جنگ طلب ها اسلحه می ند
شورای امنیت قط اظهار نگرانی می کند
آیلان ها بیگدار به دل مدیترانه میزنند
هر روز گذر نامه ای بیشتر در سواحل یونان روی آب می آیند
اروپا دروازه های خوشبختی را بسته است.
شبیه یک ترسناک بی رحم شده ایم.
این باید عقوبت گناه ازلی مان باشد روضه خلد برین خلوت درویشان است مایه محتشمی خدمت درویشان است گنج عزلت که طلسمات عجایب دارد فتح آن در نظر رحمت درویشان است قصر فردوس که رضوانش به دربانی رفت منظری از چمن نزهت درویشان است آن چه زر می شود از پرتو آن قلب سیاه کیمیاییست که در صحبت درویشان است آن که پیشش بنهد تاج تکبر خورشید کبریاییست که در حشمت درویشان است تی را که نباشد غم از آسیب زوال بی تکلف بشنو ت درویشان است خسروان قبله حاجات جهانند ولی سببش بندگی حضرت درویشان است روی مقصود که شاهان به دعا می طلبند مظهرش آینه طلعت درویشان است از کران تا به کران لشکر ظلم است ولی از ازل تا به ابد فرصت درویشان است ای توانگر مفروش این همه نخوت که تو را سر و زر در کنف همت درویشان است گنج قارون که فرو می شود از قهر هنوز خوانده باشی که هم از غیرت درویشان است من غلام نظر آصف عهدم کو را صورت خواجگی و سیرت درویشان است حافظ ار آب حیات ازلی می خواهی منبعش خاک در خلوت درویشان است تقدیر یا سرنوشت

سوال : آیا تقدیر که خدا از قدیم نوشته با دعا عوض میشه؟ ***** تقدیر و سرنوشت مقوله ای است که از اراده و اختیار انسان امتیاز دارد و هر یک مبحثی جداست .

در حقیقت تقدیر ، مربوط به علم ازلی و ابدی پروردگار است یعنی برای خدای متعال ازل و ابد ابهامی ندارد .\. و این درک صفت خدا ، علم ازلی ( گذشته ی بی ابتدا ) و ابدی (آیند. 1366/4/1 تاریخ شهادت شهید موسی سیستانی یکی از ی استان کرمان شهادت شهید موسی سیستانی پور نظامی "زندگی زیباست، اما شهادت از آن زیباتر است؛ سلامت تن زیباست، اما پرنده ی عشق، تن را قفسی می بیند که در باغ نهاده باشند. شهید آوینی و مگر نه آنکه گردن ها را باریک آفریده اند، تا در مقتل کربلای عشق، آسانتر بریده شوند. و مگر نه آن که از پسر آدم، عهدی ازلی ستانده اند که حسین را از سر خویش، بیشتر دوست داشته باشد. و مگر نه آن که خانه تن، راه فرسودگی می پیماید تا خانه روح، آباد شود. و مگر نه آنکه گردن ها را باریک آفریده اند، تا در مقتل کربلای عشق، آسانتر بریده شوند. و مگر این عاشق بی قرار را بر این سفینه سرگردان آسمانی، که کره ی زمین باشد، برای ماندن در اصطبل خواب و خور آفریده اند. و مگر از درون این خاک، اگر نردبانی به آسمان نباشد، جز کرم هایی فربه و تن پرور برمی آید. ای شهید، ای آن که بر کرانه ی ازلی و ابدی وجود بر نشسته ای، دستی برار و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز، از این منجلاب بیرون کش". سید شهیدان اهل قلم ، شهید سید مرتضی آوینی خواهر شاه شهیدان زینب
نادره بانوی دوران زینب حامی عترت و قرآن زینب
غصّه دن قلبی پریشان زینب حیدرین دختر حیدرخوسی مکتب فاطمه دانشجوسی اؤزی محبوبۀ حیّ ازلی
رگلرینده انان خون علی سیره سی شیوه و تدبیر علی
خطبه سی آتش شمشیر علی
چو شب به راه تو ماندم که ماه من باشیچراغ خلوت این عاشق کهن باشیبه سان سبزه پریشان سرگذشت شبمنیامدی تو که مهتاب این چمن باشیتو یار خواجه نگشتی به صد هنر، هیهاتکه بر مراد دل بی قرار من باشیتو را به آینه داران چه فات بودچنین که شیفته ی حسن خویشتن باشیدلم ز نازکی خود ش ت در غم عشقوگرنه از تو نیاید که دلشکن باشیوصال آن لب شیرین به خسرو. ماه میهمانی خدا به نیمه رسیده است؛ ماهی که فرشتگان، دسته دسته بین زمین و آسمان در رفت و آمدند و هاله های نور اهل ایمان را بالا می برند، و هوا عطرآگین بال آنهاست. ناگهان، صدای هلهله ای به گوش می رسد. صدای تسبیح؛ صدای شور و نشاط عرشیان. نوری متولد می شود که از عرش تا فرش ر می گسترد و جلوه حضور این نور آسمانی، در خاندان وحی رخ می نماید. آر. بنام خداوند بخشنده ومهربان آغازفروردین وعیدسعیدباستانی نوروزبرهمه موحدان ایرانی وجهانیان مبارک باد. باتدبر درایات مبارک قران کریم درمی ی م که واژه ارض(زمین) بصورت مفرد امده است وجمع ان یعنی اراضی - ارضون-ارضین به معنی زمینهای دیگر نیامده است وواژه ارض بیش از چهارصدمرتبه درکتاب توحید بصورت منفرد امده است. یعنی چه؟ این بدین معناست. پسرم! خود را مهیا کن که پس از من بر تو جفاها رود و نگرانیها که از من دارند به حساب تو گذارند. اگر حساب خود را با خدای خود صاف کنی و پناه به ذکرالله بری، هراسی از خلق به خود راه مده که حساب خلق زودگذر است و آنچه ازلی است، حساب در پیشگاه حق است. ادامه مطلب ای شهید، ای آن که بر کرانه ی ازلی و ابدی وجود بر نشسته ای، دستی بر آر و ما قبرستان نشینانِ عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش. مشهر شقایقی خون رنگ است که داغ جنگ بر دارد... داغ شهادت. ویرانه های شهر را قفسی درهم ش ته بدان که راه به پرندگانِ روح گشوده است تا بال در فضای شهر آسمانی مشهر باز کنند. زندگی زیباست، اما شهادت از آن زیباتر است. سلامت تن زیباست، اما پرنده ی عشق، تن را قفسی می بیند که در باغ نهاده باشند. و مگر نه آنکه گردن ها را باریک آفریده اند تا در مقتل کربلای عشق آسان تر بریده شوند؟ و مگر نه آنکه از پسر آدم، عهدی ازلی ستانده اند که حسین را از سر خویش بیش تر دوست داشته باشد؟ ادامه متن را در ادامه مطلب بخوانید دکلمه این متن را با صدای شهید آوینی کنید http://rajanews.com/files_upload/69711.jpg پی نوشت1: به یاد سبز پوشان بی ادعا از ابتدا تا انتها... به یاد سربازان خیمه زمان(عج)... به یاد پاسداران دین پی نوشت2: حسین (ع) سرسلسله شیدایان عشق است و شی را به هر ی نمی بخشند. شی حق پاداش از خود گذشتگی است اما خودپرستان مفتون ند. آن نیز جنون است اما از آن جنون تا این شی امانتداران امانت ازلی، فاصله از زمین تا آسمان است...حیات تاریخ انسان از خون شهید است. (شهید سید مرتضی آوینی) یک بنز۲۲۰ قرمز که از تمیزی جدید به‌نظر می‌رسد، پشت پنجره پارک شده است؛ ازش ع می‌گیرم و برای خواهرم می‌فرستم. عاشق اینجور ماشین‌هاست. عشق می‌کند با دوستش که شورولتی قدیمی دارد توی خیابان‌ها بچرخند. ماشین قدیمی، دوست قدیمی. البته دوستش نسبتاً جدید است ولی جدیدی است که قدیمی به‌نظر می‌رسد. ع بنز را می‌فرستم و به&. این همه جلوه و در نهانی گل من
وین همه و از جلوه عیانی گل من
آن تجلی که به عشق است و جلالست و جمال
و آن ندانیم که خود چیست تو آنی گل من
از صلای ازلی تا به سکوت ابدی
یک دهن وصف تو هر دل به زبانی گل من
اشک من نامه نویس است وبجز قاصد راه
نیست در کوی توام نامه رسانی گل من
گاه به مهر عروسان بهاری مه من
گاه با قهر عبوسان خزانی گل من. پرسش: آیا محی الدین قائل به این نیست که هرچه به بنده می رسد بر حسب عین ثابته و استعداد اوست؟ پس چرا  محی الدین  در فص شعیبی سخن عموم اهل سلوک را نقد می کند که می گویند : تجلی حضرت حق بر حسب استعداد بنده است؟ پاسخ: بله، محی الدین براین باور است که هرچه به بنده می رسد بر حسب استعداد بنده و عین ثابته اوست و او در فص شیثی و فص عزیری و ... ب. نمی دانم از کدام تبار عاطفه هستی ؟

نمی دانم کدام کنج دلم نشسته ای ؟
تو همان فرشته ی نجات آدمی هستی
تو همان هدیه ناب ازلی هستی
من در برابر دریای عشق تو سوگندیاد خواهم کرد
که حتی از توفانهای پر از غم گذر خواهم کرد
بی دغدغه بی هاب باید قدم نهم در دل تو
و در دستان تو دهم دستان خود را با عشق تو
من با یادت شب. من را نمی شناخت ی اینجا، گم نامم و به نام تو می نازم شادم که مثل عده معدودی،شعری برای نام نمی سازم شعرم برای توست شعاری نیست،کشتی برای موج سواری نیست باور مکن که دل به زمین دادم،وقتی تویی بهانه پروازم هر جا که نام نامی تو آنجاست،قلبم بهانه غزلی دارد این سوز ریشه ای ازلی دارد،پس با غم عزیز تو دمسازم شعرم اگر چه هیچ نمی ارزد،سوزانده ا. رمضان کشتی نوح است نمانید شما
ترسم آن است که خود را نرسانید شما بادبان های شب قدر چنین می گویند
این زمان جانب خورشید برانید شما همه رفتند، همه جانب خورشید شدند
هان بیایید اگر سوخته جانید شما سوی آن گنبد و گلدسته سبز ازلی
چون کبوتر همگی دل بپرانید شما دل من مرده هلا زنده دلان شب قدر
بر دلم فاتحه ای تازه بخوانید شما ... نیس.

ای درخور اوج ! آواز تو در کوه سحر، و گیاهی به .
غم ها را گل ، پل زدم از خود تا ص ه دوست .


من هستم ، و سفالینه تاریکی ، و تراویدن راز ازلی .
سر بر سنگ ، و هوایی که خنک ، و چناری که به فکر،
و روانی که پر از ریزش دوست .
خوابم چه سبک ، ابر نیایش چه بلند، و چه زیبا بوته زیست ،
و چه تنها من !
تنها من ، و سر انگ. پاسخ به نقد آیت الله معرفت برعلامه طباطبایی (ره) (نظریه تاویل) – رضا تهرانی بنظر علامه: «تأویل، آن حقیقت خارجیه ای است، که موجب گردیده تا تشریع حکمی گردد، یا بیان معرفتی شود یا حادثه ای بازگو گردد. که آن حقیقت، چیزی نیست که بیانات قرآن، صریحاً بر آن دل کند، جز آنکه هر یک از بیانات قرآن از آن نشأت گرفته و ظهور یافته است، و نیز اثری از آ. ابتدا و انتها the beginning and the end
لغت فوق به معنای ازلی و ابدی می باشد. ابتدا و انتها به مفهوم خ است، که از ازل بوده و تا ابد نیز خواهد بود، و نشان دهنده محاط بودن خداوند بر همه چیز است. در کتاب مکاشفه عهد جدید، عیسای از این عنوان استفاده می کند. منابع کتاب مقدس: مکاشفه باب ۲۱ و ۲۲ مکاشفه باب ۲۱ آیه ۶
۶ باز مرا گفت : “تمام شد! من الف و یا. حقیقت را ی درک خواهد کرد که عشق احدیت او را مجذوب به عالم خود کند و از توجه به عالم کثرتش به کلّی فارغ سازد و وحدانی الجهت به شطر کعبه مقصود کشاند و در عبارت اشارت است که تا محبّت و عشق و جذبه مقام احدیت به لطف خاص ازلی شامل حالِ اهل سلوک نگردد، به کوشش و جدّ و جهد تنها وصول به این مقام میسّر نیست، بلکه در هیچ مرحله به جدّ و کوشش، بی لطف و عنایت حق به جایی نتواند رسید. ادامه مطلب 174 + ..... اولین غواص شناسایی شده از میان 175 غواص تفحص شده اخیر .... "ای شهید! ای آن که بر کرانه ازلی و ابدی وجود برنشسته ای، دستی برآر و ما قبرستان نشینان این عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش ... " شهید سید مرتضی آوینی حوا از وجودِ آدم آفریده شد تا پیوسته عاشقش باشه اولین عشق، از ازل تا ابد
ما نیاز به اعتدال داریم با دست شما بازبان شما بافکر شما با تعلیم وتربیت شمادر جامعه امکان پذیر است ما نیاز به امید داریم همه جوانها را امیدوار وبا نشاط به بار بیاورید. از بیانات ریاست جمهور در سی یکمین اجلاس روسای آموزش پرورش 93/6/1 عید سعید قربان عید قربانی وغلبه بر وجود خود ونفسیات خود خواسته های وخواهش های خوددر مسلخ عشق ومعبود ازلی وابدی وقدرت لا یزال خداوند متعال .بر تمامی دانش آموزان وهمکاران مبارک باد.
زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است. سلامت تن زیباست، اما پرنده ی عشق، تن .را قفسی میبیند که در باغ نهاده باشند. و مگر نه آنکه گردن ها را باریک آفریده اند، تا در مقتل کربلای عشق، آسانتر بریده شوند. ومگر نه آن که از پسر آدم، عهدی ازلی ستانده اند که حسین را از سر خویش، بیشتر دوست داشته باشد. و مگر نه آن که خانه تن، راه فرسودگی می پیماید تا خانه روح، آباد شود. و مگر این عاشق بی قرار را بر این سفینه سرگردان آسمانی، که کره ی زمین باشد، برای ماندن در اصطبل خواب و خور آفریده اند. و مگر از درون این خاک، اگر نردبانی به آسمان نباشد، جز کرم هایی فربه و تن پرور بر می اید. ای شهید، ای آن که بر کرانه ی ازلی و ابدی وجود بر نشسته ای، دستی برار و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز، از این منجلاب بیرون کش قسمتی از وصیت نامه شهید آوینی 27 [640x480] تصویری فرمت: mp4 تیزر علی یا علی علی یا علی توی دستاش قلب عاشق گرم تپیدن-شور دل صبوره راه تو دوره-شور مهربونم هم زبونم رفتی و بعد از تاریک شده خونه ام-واحد شب تاره گریه داره-واحد یا علی کعبه ازلی یا علی شعری و غزلی-واحد من و ابر بهاری کن بازم اشکامو جاری کن-شور تا رو فرش روضه هاتون این قدم خورد-شور مادرم گفته بازم بدم سلام ات-شور نه خدا شیعه تو را میخواند نه جدایت ز خدا میداند-مدح صوتی فرمت: mp3 تیزر علی یا علی علی یا علی توی دستاش قلب عاشق گرم تپیدن-شور دل صبوره راه تو دوره-شور مهربونم هم زبونم رفتی و بعد از تاریک شده خونه ام-واحد شب تاره گریه داره-واحد یا علی کعبه ازلی یا علی شعری و غزلی-واحد من و ابر بهاری کن بازم اشکامو جاری کن-شور تا رو فرش روضه هاتون این قدم خورد-شور مادرم گفته بازم بدم سلام ات-شور نه خدا شیعه تو را میخواند نه جدایت ز خدا میداند-مدح به سیزده از رجب گشت عیان شاه دین کعبه شد از مولدش قبله ‏ی اهل یقین
مطلع آن نور پاک فاطمه بنت اسد
شاهد آن بی‏ مثال طلعت آن بی‏قرین
درگه علم رسول منبع فیض ازل
مظهر نور خدا چهره‏ ی آن نازنین
کتاب ناطق علی است مهتر پاکان علی است
شاهد خوبان علی است هو النذیر المبین
بهشت و حور و قصور دوستی مرتضی است
خلق بهشتی شوند ز م. .... توطئه ازلی و ابدی است هنوز کلاس شروع نشده با این جمله، شگفتی و سکوت را بر کلاس حکمفرما کرد. بعد از آن ادامه داد: اجازه دهید یک مثال از "کانت" براتون بزنم. هنوز جمله ی دوم تمام نشده، طوفانی در کلاس بر پا شد که نگو و نپرس. یکی از ته کلاس داد زد... " نه ، نه! این کلمه این روزها بو داره ". متعجب گفت: بچه ها این مطلب را "شل" نگیرید و اجازه بدید تو. آنتی ا یدان ها یکی از موادی هستند که بسیاری از افراد آن را به عنوان ا یر جوانی و طول عمر می شناسند. این ماده غذایی بیشتر درمیوه ها یافت می شود. در ادامه در رابطه با آنتی ا یدان ها و منابع آنها بیشتر صحبت می کنیم. آنتی ا یدان ها حالا مثل اسرار باستانی به نظر می رسند. مثل نبرد ازلی میان خیر و شر. عوامل شر عبارتند از رادیکال های آزاد؛ رادیکا. خدا چگونه به وجود آمده است؟ خدا به وجود نیامده; یعنی ی یا چیزی خدا را به وجود نیآورده و اصلاً طرح سؤال به این شکل اشتباه است مانند آن می باشد که ی بپرسد: وجود و هستی را چه ی وجود داده است; زیرا وجود مساوی با هستی است وهستی همان وجود می باشد, یا مثل این است که ی بپرسد: روغن را چه ی چرب کرده است . وجود, وجود است و نیازی ندارد ی وجود را وجود کن. پیر ما گفت شهادت هنر مردان است عقل نامرد در این دایره سرگردان است پیر ما گفت که مردان الهی مردند که به دنبال رفیق ازلی می گردند رفتند و ما مانده ایم . برای جانبازان که ماندن چه کردیم ؟ برای آزادگان چه کردیم؟ برای خانواده چه کردیم ؟ نمی دانم ما که لیاقت حضور در جبهه ها و زندگی در کنار آنها را نداشتیم آی انی که دم از می زنید مرد باشید و بر سر عهد و پیمان خود بمانید تا نکند پشیمان و سرافکنده و روسیاه در محضرشان شویم . را یاد کنیم . شده با ذکر یک صلوات . بار ها از این که زنده هستم و دارم روی دم اون آدم های بزرگ بازدم می دهم از زنده بودنم خج می کشم . خدایا تو خودت می دانید در دل و قلب من چه می گذرد . در باغ شهادت را بستند ...
مردمی که ، نام نامداران و اساطیر خویش را پاک می کنند ، فرزندانشان را بی پناه ساخته اند ، فرزندان چنین دودمانی به نامداران کشورهای دیگر دل خواهند بست . حکیم ارد بزرگ



هر اقدام بزرگی ابتدا محال به نظر می رسد . کارلایل



ایده ها الگوهای ازلی ای هستند که در قلمرو ذاتها یا هستی های حقیقی وجود دارند که آدمیان تنها. زمین رادوست دارم که قدمگاه توست واسمان راکه به حرمت توب است. ی می گفت اگر گلی زبیاداشتی وابش می دادی،هرچه درخاک بود،حتی پست ترین وکوچک ترین موجود نیز سیراب می شدتوتک گل ودلربای عالمی وماریزه خوار تو. هرچه از باغبان نصیبمان می شودبه برکت توسعت اما نه تو را می بینیم ونه باغبان را.تئ رایادمان رفته که همان میثاق خداوندی که از همگان گرف. تشکر چهره های مشهور از محمد جواد ظریف + تصویر ممنون ریئس جمهور عزیز و مهربان
خسته نباشید آقاى دیپلمات...
ازین پس سیزده را در فرهنگمان نحس نمیدانیم.
تقدیم به اقای عراقچی و محمد جواد
نامتان تا أبد ابدی و ازلی خواهد شد
گویند نمی شود ،ولی خواهد شد

ملی شده نفت با مصدق ،اما
لبخند شما بین المللی خواهد شد!
ایران به داشتن شما افتخار میکنه
ما نیاز به اعتدال داریم با دست شما بازبان شما بافکر شما با تعلیم وتربیت شمادر جامعه امکان پذیر است ما نیاز به امید داریم همه جوانها را امیدوار وبا نشاط به بار بیاورید. از بیانات ریاست جمهور در سی یکمین اجلاس روسای آموزش پرورش 93/6/1 عید سعید قربان عید قربانی وغلبه بر وجود خود ونفسیات خود خواسته های وخواهش های خوددر مسلخ عشق ومعبود ازلی وابدی وقدرت لا یزال خداوند متعال .بر تمامی دانش آموزان وهمکاران مبارک باد. من را نمی شناخت ی اینجا، گمنامم و به نام تو می نازم
شادم که مثل عده معدودی،شعری برای نام نمی سازم

شعرم برای توست شعاری نیست،کشتی برای موج سواری نیست
باور مکن که دل به زمین دادم،وقتی تویی بهانه پروازم

هر جا که نام نامی تو آنجاست،قلبم بهانه غزلی دارد
این سوز ریشه ای ازلی دارد،پس با غم عزیز تو دمسازم

شعرم اگر چه هیچ نمی ارزد،سوزانده است نام و نشانم را
می سوزم و به هیزم اتم،بیتی به عشق شعله می اندازم

یا صاحب ا مان و زمین موعود،دانای هرکه آمد و هر چه بود
گم نامم و تویی تو،که می دانی،تنها به نام سبز تو می نازم (بسم الله الرحمن الرحیم) از جـمـله صـفـات ذاتی خداوند، «ازلیّت» و «ابدیّت» است. این دو صفت به معنای آن اسـت کـه وجـود خـداوند، نه آغازی دارد و نه پایانی. گاهی این دو صفت را تحت عنوان «سرمدی» نیز ذکر می کنند. او هم«اوّل» است و هم «آ ». قرآن کریم در این باره می فرماید: «هُوَ الاْوَّلُ وَالاّْخِرُ وَ الظّاهِرُ وَالْباطِنُ وَ هُوَ بِکُلّ.