عندلیب

به نقل از خبرگزاریها در مورد عندلیب : روی تو ندید و هزارت رقیب هست
در غنچه ای هنوز و صدت عندليب هست

گر آمدم به کوی تو چندان غریب نیست
چون من در آن دیار هزاران غریب هست

در عشق خانقاه و ابات فرق نیست
هر جا که هست پرتو روی حبیب هست

آن جا که کار صومعه را جلوه می دهند
ناقوس دیر راهب و نام صلیب هست

عاشق که شد که یار به حالش نظر نکرد؟
ای خواجه د. زین گونه ام که در غم غربت شکیب نیست
گر سر کنم شکایت هجران غریب نیست

جانم بگیر و صحبت جانانه ام ببخش
کز جان شکیب هست و ز جانان شکیب نیست

گم گشته ی دیار محبت کجا رود
نام حبیب هست و نشان حبیب نیست

عاشق منم که یار به حالم نظر نکرد
ای خواجه درد هست و لیکن طبیب نیست

در کار عشق او که جهانیش مدعی ست
این شکر . حس می کنم حریر حضورت را در لحظه های سختی تنهایی بوی تو در فضاى زمان جارى ست مانند عطر پونه ى صحرایی در برف زارِ سردِ دلم کرده ست اى نرگس بهارى من سبزت تقدیر ، این مقدّر بى برگشت، تقدیر، این سفیر اهورایى می گوید از یکی شدنم با تو احساسم ، این لطافت سحرانگیز، حسّم به من دروغ نمی گوید د یشگاه اقدس شیدایى بوی تو را شنیده ام از باران، باران. دوش با یاد تو من در سر خیالی داشتم از غـم هجر تـو انـدوه و مـلالـی داشتم یاد من ز ایامی که در گ ار عشــق در میان عاشقان فــر و جــلالـی داشتم عاشقان آرام و ت در کـنار یکدگــر من مثال عندليب شوریده حالی داشتم قدرت پرواز بمن میداد عشق پروانه وار در تصور همچو جعفر من دوبـالی داشتم من زبد خلـقی شدم مشهور میان دوستان لیک عشق تو چنان نیـکو. زین گونه ام که در غم غربت شکیب نیست گر سر کنم شکایت هجران غریب نیست جانم بگیر و صحبت جانانه ام ببخش کز جان شکیب هست و ز جانان شکیب نیست گم گشته ی دیار محبت کجا رود؟ نام حبیب هست و نشان حبیب نیست عاشق منم که یار به حالم نظر نکرد ای خواجه درد هست و لیکن طبیب نیست در کار عشق او که جهانیش مدعی است این شکر چون کنیم که ما را رقیب نیست جانا نصاب. بیا تا مونس هم یار هم غمخوار هم باشیم انیس جان غم فرسوده بیمار هم باشیم شب آید شمع هم گردیم و بهر یکدیگر سوزیم شود چون روز دست و پای هم در کار هم باشیم دوای هم شفای هم برای هم فدای هم دل هم جان هم جانان هم دلدار هم باشیم بهم یک تن شویم و یکدل و یکرنگ و یک پیشه سری در کار هم آریم و دوش بار هم باشیم جدائی را نباشد زهره تا در میان آید بهم آری. مولا جان!! ای رفیع تر از مسند عشق! بر ما ببخش قصورمان را که قاصریم و دعا کن بر هدایتمان که گمراهیم و مران ما را که دور شدگان درگه نامحرمانیم .

نگارا! تو را دوست می داریم و قسم به قلب الهی تان که این بار دروغ نمی گوییم، و هجر شما بر ما گران آمده

ای معشوق ما که در عشقبازی ممتازی و در محبت ی. ای آیینه کمال خلقت و ای زیباترین مصداق . رفتی و نمی شوی فراموش می آیی و می روم من از هوش
سحرست کمان ابروانت پیوسته کشیده تا بناگوش
پایت بگذار تا ببوسم چون دست نمی رسد به آغوش
جور از قبلت مقام عدلست نیش سخنت مقابل نوش
بی کار بود که در بهاران گویند به عندليب م وش
دوش آن غم دل که می نهفتم باد سحرش ببرد س وش
آن سیل که دوش تا کمر بود امشب بگذشت خواهد از دوش
شهری م.
مادر نه طفل تشنه خود را به باب داد مهتاب را فلک به کف آفتاب داد
چون قحط آب، قحط وفا، قحط رحْم دید چشمش به لعل خشک وی از اشک، آب داد
بر طفل و باب او چو جو نداد یک تیر، هر دو را، به سه پهلو جواب داد
خون گلوی طفل نه، ایثار را ببین آن گُل، نخورد آب و به گلچین گلاب داد
هم عندليب سوخت و هم باغبان که خصم آبی به گُل نداد، ولی گُل ب. همزمان با سالروز ولادت باب الحوائج قمر بنی هاشم (ع) حاج سید علی عاجل ذاکر اهل البیت و شاعر نام آشنای کاشمری در گذشت
سیدعلی عاجل پیرغلام و مداح حسینیه ابوالفضلی کاشمر که بیش از نیم قرن از عمرخود را وقف خدمت به حضرت ابوالفضل العباس کرده بود پس از تحمل بیماریسرطان در سن 66 سالگی در بیمارستان رضا (ع) دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی ش. می رسد بر گوش جان آوای دوست جان فزاید بانگ روح افزای دوست ره نماید سوی بستان وفا می برد تا جنت المأوای دوست ای خوش آن دلداده بی پا و سر کو ببازد جان و سر بر پای دوست برده ام از یاد، یاد خویشتن گشته ام تا سر خوش از صهبای دوست ما و من را نیست ره زی درگهش رأی ما فانی است اندر رأی دوست در فضای جان کند پروازها هر که او شد واله و شیدای دوست ار ن.

روزها میان و میرن و لا به لای این روزها آدمهایی به زندگی مون میان و میرن و تو ذهنمون موندگار میشن... خنده هاشون و گریه هاشونو به خاطر می سپریم و از لابه لای خاطراتی که فراموش می شن از هر کدوم یه تصویری توی ذهنمون می سازیم و قابش می کنیم. خیلی از افرادی رو که دوست داریم خیلی دیر به دیر می بینیم و بعضی هاشونو اگر واقع بین باشیم احتم. به اتهام غزلواره دست چین تنم
چنان گمم که نخی در حریر پیرهنم
حرارتی است دراین شعر تا بگرداند
شعور طبع مرا در خزانه ی سخنم
خزان خزان همه تفسیر کهنه ی شعرم
کران کران همه دربند حله ی کهنم
حقیقتی است مرا ذکر شعر مجنون وار
شراره بند دلم نوبرانه ی وطنم
نیاز من همه گلچین حافظ و سعدی است
حرام باد به من شعر بی سر . در سوگ زنده نام علی محمد ی شهردار اسبق م آباد سرو گ ار ادب ای بلبل هر انجمن ای غریب دردمندم سر برون آر از کفن دیده ی اهل قلم لعل از لبت می جوید پس چرا در بزمشان دیگر نمی گویی سخن چشمه ی چشم من از خونابه چون جیحون شده داغ هجرانت مغیلان گشته است بر پای من ابر غم بر آسمان دیده ام مأوا گرفت بحر خون جاری شده از دیده ی مام وطن رفت از این دار فنا آن باغبان غنچه ها سوی اردوی بقا چون عطر خوشبوی سمن مرغ خوشخوان ادب آن عندليب نغمه گو عاقبت مست و غزلخوان پر زد از طرف چمن از غمت ای سرو پر آوازه ی شیرین سخن ام چون مادری از هم دریده پیرهن کلک من نای نوشتن را ندارد ای دریغ ورنه صدها مثنوی گویم از آن مشک ختن ( رمضان پرورده) محمدحسین ملک محمدی / یافته- م آباد آغاز ساخت دریاچه کیو م آباد؛ سال 1354 در ادامه زندگی نامه مرحوم علی محمد ی آدرس اینستاگرام اصلی ستاره های والیبال ایران: سید محمد
http://instagram.com/seyedmohamadmousavi سعید معروف
http://instagram.com/saeedmaroof4 عادل غلامی
http://instagram.com/adelgholami9 فرهاد ظریف
http://instagram.com/farhadzarif8 شهرام محمودی
http://instagram.com/shahram_volleybal مهدی مهدوی
http://instagram.com/mehdimahdavi13 آرش کشاورزی
http://instagram.com/arashkeshavarzi14 مجتبی میرزاجانپور
http://instagram.com/mojtabamirzajanpoor . بهار آمد و رفت ماه سپند
نگارا در افکن بر آذر سپند به یک باره سر سبز شد باغ و راغ
ز مرز حلب تا در تاشکند بنفشه ز گیسو بیفشاند مشک
شکوفه به زهدان بپرورد قند
به یک هفته آمد بهار
ز کوه پلنگان به کوه سهند
جهان گر جوان شد به فصل بهار
چرا سر سپید است کوه بلند؟
حیف باشد دل آزاده به نوروز غمین
این من امروز شنیدم ز زبان عندليب هر روز می کند حجاب خاکی خود گویا تکرار می شود در خودش ،خوردن سیب " نیره " با سلام وعرض ارادت خدمت تک تک همکاران معزّز که در طول سال تحصیلی94-93 بندۀ حقیر را راهنمایی د و از محضرشان تلمّذ نمودم وبهره ها بردم نهایت سپاس وقدر دانی خود را ابراز می نماییم الخصوص از دوستان وهمراهان گرامی که با نظرات خودشان وابراز محبت شان ما را شرمندۀ اخلاقشان د . دست مریضاد. ارادتمند: مدیر وبلاگ عندليب تحقیقی جامع در مورد نسخه های زیارت عاشورا توسط احمد نباتی بسم الله الرحمن الرحیم
این نوشتار برگرفته از کتاب ارزشمند «میزان تشیع» اثر آیت الله محمد عندليب همدانی می باشد
وجود اختلاف نسخه در کتب گذشتگان امری طبیعی است. از این رو بزرگان ما از دیرباز در پی تصحیح کتب بوده­ و مخصوصا در تصحیح کتب ادعیه و زیارات، تلاش مضاعفی به ج م. شعر از محمودرضا تر پور- برگرفته از کتاب در زلال ثارالله - نشر گفتمان خلاق یاد از شب اعتکاف خوبان / وز شیوه ائتلاف خوبان یاد از شب انقلاب دلها / از سوز و ز هاب دلها یاد از شب جاودان توحید / یادی ز حسین ماه جاوید آن شب، شب راز و بود و آواز / آواز وصال و گاه پرواز آن شب، شب عشق بود و شادی / زان شب به فغان کنیم یادی آن شب، شب شوق دیدگان بود / اشک از همه دیدگان روان بود اشکی که ز شوق وصل می ریخت / اشکی که به عشق مِی درآویخت آن شب سخن دل و خدا بود / بانگی ز خیام حق به پا بود آن شب، شب دلبری و دل بود / مهتاب مرید آب و گل بود آن شب، شب سوز و ساز مِی بود / مفهوم دل و می بود آن شب، شب عندليب و گل بود / پروانه دلی، غریب و گل بود آن شب، شب شمع و روشنی بود / انگار ز لاله گلشنی بود آن شب، شب تاسع سفر بود / هرچند خطر، ولی ظفر بود آن شب، شب قدر بود انگار / جبرئیل و ملائکه پدیدار آن شب، به صفا گذشت و خوبی / وای از سحری و از غروبی .
در یک ربعِ پایانی her وقتی تئودور از طرف سامانتا (سیستم هوشمند کامپیوتری) پیامی دریافت نمیکند آشفته و مضطرب به خیابان میدود تا بالا ه سامانتا جوابش را میدهد و توضیحاتی میدهد که تئودور متوجه میشود سامانتا در همان لحظه با 8316 نفر دیگر نیز در ارتباطی مشابه است و شوربختانه به 641 نفر نیز عشق میورزد! و تئودور را سخت به هم میریزد.. سامانتایی که پیش از آشنایی اش با تئودور ازعشق ورزی چیزی نمی دانست.
تئودور که به عنوان نویسنده ای حرفه ای در شرکتی برای مردم نامه های عاطفی و گاه بسیار شخصی می نویسند جزو آیندگانیست که گویا ارتباطهای عاطفیشان در نامه هایی نهفته است که حتی خود نیز توان نوشتنش را ندارند. از ارتباط رودررو عاجزند و هر یک با ص مشغول مراوده! ص که میگوید همیشه در دسترس است، به خواسته ها عمل می کند، متوقع و طلبکار نیست، نیازها را درک کرده و به موقع به آنها پاسخ می دهد! اما... در پسِ ی آواتاری سایبری!
.
گاه می شم آیندگان هر چه باشند باز انسانند با خصلت های آشنایی چون انحصارطلبی.. تمامیت خواهی... عاشق پیشگی و... که چشم دیدن هیچ رقیب را ندارند. چونان تئودور که به سامانتایی که در قلب دارد می گوید: تو مال منی! .
روی تو ندید و هزارت رقیب هست
در غنچه ای هنوز و صدت عندليب هست
حافظ . امروز خواندم یکی از دوستانم، پایین یکی از ع های پر از انرژی مثبتش، نوشته بود: " خوشبختی یک انتخاب است.  "
راستش از همان وقت، همین یک جمله توی ذهن من بارها و بارها چرخید. یاد گفتگوی دونفره ی خودم با دوست دیگری افتادم که چند روز پیش، مرا به دیدار عصرگاهی غیرمنتظره ای ، توی یکی از کافه های شهر دعوت کرد و آ صحبتهایمان در باب. بهار آمد و رفت ماه سپند (قصیده از ملک الشعرای بهار)
بهار آمد و رفت ماه سپند (قصیده از ملک الشعرای بهار) محمدتقی بهار، ملقب به ملک الشعرا، شاعر، ادیب، نویسنده، رو مه نگار و سیاست مدار معاصر ایرانی بود. او شاعر قرن حاضر است که در زمان مبارزات مشروطیت زندگی می کرده و بخشی از اشعار وی درباره مبارزه با استبداد است بهرحال در سال 1317 قصیده بلندی در وصف نوروز و زیبایی های طبیعت سروده که بخشی از آن در اینجا نقل آورده می شود : بهار آمد و رفت ماه سپند
نگارا در افکن بر آذر سپند به یک باره سر سبز شد باغ و راغ
ز مرز حلب تا در تاشکند بنفشه ز گیسو بیفشاند مشک
شکوفه به زهدان بپرورد قند به یک هفته آمد بهار
ز کوه پلنگان به کوه سهند جهان گر جوان شد به فصل بهار
چرا سر سپید است کوه بلند؟ حیف باشد دل آزاده به نوروز غمین
این من امروز شنیدم ز زبان هفت شین ساز مکن جان من اندر شب عید
شکوه و شین و شغب، شهقه و شور و شیون هفت سین ساز کن از سبزه و از سنبل و سیب
سنجد و ساز و سرود و سمنو سلوی من هفت سین را به یکی سفره دل خواه بنه
هفت شن را به در خانة بدخواه فکن صبح عید است برون کن ز دل این تاریکی
کا این شام سیه، خانه نماید روشن رسم نوروز به جای آور و از یزدان خواه
کاورد ح ما باز به حالی احسن

نوبهار دلپذیر و روز شادی و خوشیست
ما نوروز و خوشا نوبهار دلپذیر بر نشاط گل وقت سپیده دم به باغ
فاخته آوای بم زد ، عندليب آوای زیر

ارائه فصل 6 و 7 درس مدیریت تکنولوژی و نوآوری فتاحی ارائه آقای سعادت فصل ششم ارائه آقای عندليب فصل هفتم رقابتی بودن استراتژی تجاری و استراتژی تکنولوژی ppt icon ppt icon مطالعه این فایل را هم برای کل فصول این درس توصیه می شود مطالعه online microsoft-power-point icon

ارائه فصل 6 و 7 درس مدیریت تکنولوژی و نوآوری فتاحی ارائه آقای سعادت فصل ششم ارائه آقای عندليب فصل هفتم رقابتی بودن استراتژی تجاری و استراتژی تکنولوژی ppt icon ppt icon مطالعه این فایل(پاو وینت کتاب طارق خلیل) را هم برای کل فصول این درس توصیه می شود مطالعه online microsoft-power-point icon حضرت آیت الله شیخ عبدالطیف بحرانی ملقب به بَهجت العلما ی بود که در وت ت قبله آرزوهای مردم بودند . و اولین معلم خوشنویسی درمدارس بودند . که خوشبختانه یک مدرسه ابت بنام ایشان وجود دارد . و چند ما قبل با ابتکار مدیریت محترم مدرسه بهحت العلما سرکار خانم فاطمه نوروزی مطلق بزرگداشت زنده یاد بهجت العلما در محل مدرسه برگزار گردید . و این خود . گم می شوم هر روز در پژواک چشمانت آنک ! منم ناکام از ادراک چشمانت سرمست انگور نگاهت می شود ذوقم وقتی که مستی می چکد از تاک چشمانت تیغ نگاهت را دل من برنمی تابد می ترسد از بدمستی بی باک چشمانت یک شب کنار غربت دلتنگی ام بنشین اختر ببار ای ماه ! از افلاک چشمانت در آیه ریزانِ شب معراج لبخندت پر می کشد افلاک تا لولاک چشمانت شاعر: سعید عندليب اردک [البطة]: بطبطة
گوساله [العجل]
[البقرة]: خوار
زنبور عسل [النحلة] - پشه [البعوضة]: طنین
قاطر [البغل]: شحیج
بلبل [البلبل]: تغرید/شدو
جغد [البومة]: نعیق
روباه [الثعلب]: ضباح
س [الدب]: قهقاع
مرغ [الدجاج]: نقنقة
وس [الدیک]: صیاح/صقاع
گرگ [الذئب]: عواء
مگس [الذباب]: أزیز
موش [الفأر]: صریر
شتر [الجمل]: رغاء/هدیر
اسب [فرس]: صهیل
[الحمار]: نهیق
کبوتر [ال ة]: هدیل
[ال وف]: مأمأة
خوک [الخنزیر]: قباع
أنواع سوسک [الصرصور]: عریر قرقی[الصقر]: غقغقة
کفتار [الضبع]: زمجرة
قورباغه [الضفدع]: نقیق
ن، آهو [الظبی]: نزیب
گنجشک [العصفور]: زقزقة
عقرب [العقرب]: صئی
عندليب [العندليب]: عندلة
کلاغ [الغراب]: نعیب
غزال [الغزال]: سلیل
بز [الماعز]: ثغاء
میمون [القرد]: ضحک
گربه [القط]: مواء
سگ [الکلب]: نُباح
شتر ماده [الناقة]: حنین
لاشخور،عقاب [النسر]: صَفیر
شترمرغ [النعامة]: زمار
مورچه [النملة]: حفق/صریر
هدهد [الهدهد]: هدهد
زبانحال حضرت علی (ع) در فراق زهرای مرضیه (س) شاعر : کلامیقبریوین کنارینده هر گئجه مرتضی پریش فاطمهصبحه تک بو پوزقون مزاریوه لریم نگهب فاطمه قبریوین کنارینده هر گئجه مرتضی پریش فاطمهصبحه تک بو پوزقون مزاریوه لریم نگهب فاطمهغم ی تعقیب ایدور منی بو چوله گلنده قدم قدمفرقتونده ای مونس علی غم منیم انیسیمدی دمبدمگلمیوم نجه قبرون اوستونه.
الف
زندگی نامه شهید مصطفی اردستانی

زندگی نامه شهید آوینی

زندگی نامه شهید محسن اسدی

****
ب
زندگی نامه شهید حاج حسین بصیر

زندگی نامه شهید ابراهیم بیرانوند

زندگی نامه ی شهید مهدی باکری

زندگی نامه شهید عباس بابایی

زندگی نامه شهید محمد بروجردی

زندگی نامه شهید غلامرضا بینوا

زندگی نامه پرواز پاسدار شهید مرتضی بصیری
****
پ
زندگی نامه شهید محمد پارسا

زندگی نامه شهید محمد پارسا

زندگی نامه شهید اسماعیل پادگان

زندگی نامه شهید بیان الله پاداشی

زندگی نامه شهید محمود پازوکی
****
ت
زندگی نامه شهید علی تجلائی ث
زندگی نامه شهید حسین ثامنی

زندگی نامه شهید گرگ علی ثابت خو
****
ج
زندگی نامه شهید محمدعلی جهان آرا

زندگی نامه شهید محمدحسین جوکارقمی
****
چ

زندگی نامه شهید علی عباس چاچ

زندگی نامه ی شهید مصطفی چمران
****
ح
زندگی نامه شهید توکل حسنوند
****
خ
زندگی نامه شهید علی خاور زاده

زندگی نامه ی شهید حسین ازی
****
د
زندگی نامه شهید عزت الله دلفان

زندگی نامه شهید عباس دوران
****
ذ
****
ر
زندگی نامه شهید مسلم رضائی

زندگی نامه شهید حسین رضاپور
****
ز
زندگی نامه شهید اکبر زجاجی

زندگی نامه شهید مهدی زین الدین

زندگی نامه شهید محمد زمانی
****
ژ
****
س
زندگی نامه شهید محمود ستوده

زندگی نامه سرلشگر خلبان شهید منصور ستاری
****
ش
زندگینامه شهید علی اکبر قربان شیرودی

زندگی نامه شهید حسن شفیع زاده

زندگی نامه شهید مهدی شرع پسند

زندگی نامه شهید سیدحبیب الله شفیعی

زندگی نامه شهید نبی الله شاهمرادی

زندگی نامه شهید نورعلی شوشتری

زندگی نامه شهید حجت ال محمد حسن شریف قنوتی
****
ص
زندگینامه شهید علی صیاد
****
ض
****
ط
****
ظ
****
ع
زندگی نامه شهید سید محمد عندليب گوی

زندگی نامه شهید علیرضا عاصمی

زندگی نامه شهید محمد حسین علم الهدی

زندگی نامه شهید حسن علیمردانی
****
غ
****
ف

زندگی نامه شهید محمد حسین فهمیده

زندگی نامه شهید ولی الله فلاحی

زندگی نامه سرتیپ شهید جواد فکوری

زندگی نامه شهید سیدکمال فاضل د ردی
****
ق
زندگی نامه شهید فضل الله قلائی

زندگی نامه شهید علی رضا قناعت
****
ک
زندگی نامه شهید حاج داوود کریمی

سرتیپ پاسدار شهید عباس کریمی

زندگی نامه شهید سید کاظم کاظمی

زندگی نامه شهید احمد کاظمی

زندگی نامه شهید کردی

زندگی نامه سرتیپ خلبان احمد کشوری

زندگی نامه شهید یدا... کلهر

زندگی نامه شهید یوسف کلاهدوز

زندگی نامه شهید محمود کاوه

زندگی نامه شهید کمال کورسل

زندگی نامه شهید حاج حبیب الله کریمی
****
گ
****
ل
****
م

زندگی نامه شهید توکل مصطفی زاده

زندگی نامه ی شهید حمیدرضا محمدی

زندگی نامه شهید حسین منصوری

زندگی نامه شهید مغنیه

زندگی نامه شهید علیرضا موحد دانش

زندگی نامه حاج احمد متوسلیان

زندگی نامه شهید خلبان محمد امین میرمراد زهی

زندگی نامه شهید سید جواد

زندگی نامه شهید حجت ال عبدالله میثمی

****
ن
زندگی نامه شهید موسی نامجوی
****
و
زندگی نامه شهید رحیم واحدی
****
ه
زندگی نامه شهید حاج محمد ابراهیم همت
****
ی
زندگی نامه شهید علی رضا یاسینی

زندگی نامه شهید مرتضی یاغچیان لطفا برای دریافت بخش اول سوالات اینجا و برای بخش دوم سوالات اینجا کلیک نمایید. با تشکر از طراحان محترم خانم ها و آقایان: درس اول : منطقه 1بنی عامریان و روح نیکان و گیوفر -منطقه 2 حسنی-منطقه 16 حاتمی درس دوم : منطقه 3 قلی نژاد -منطقه4 ابراهیمی و ابوالحبیب -منطقه 17 سید حسینی و نفری درس سوم: منطقه 5 اسدی و زمانی و ناجی و قاسم وش و کارآمد و محمودی و مقدمی فر و حمیدی - منطقه 6 زاده -منطقه 18 حسن پور درس چهارم: منطقه 7 - منطقه 8 محمدزاده درس پنجم: منطقه 9 اندایش - منطقه 10 ابواله و تر و دانش فر درس ششم :منطقه 11 اخیانی - منطقه 13 پورجمال و عتیقی و حمدی درس هفتم : منطقه 14 شریفی پور-منطقه 15 کاری و عندليب و غضنفری و قائم مقامی با سلام خدمت تمامی دانش آموزان عزیز که در فرا خوان پاور پوینت گروه ادبیات منطقه مرند شرکت کرده وآثار بسیار بسیار زیبا وارزنده ای برای ما ارسال د که به همۀ عزیزان دست مریضاد گفته ومحبتتان را به دیده منت ارج می نهیم واز همۀ دانش آموزان محترم تقدیر وتشکر می کنیم،ومخصوصاً از همکاران محترم که در این زمینه مشوق دانش آموزان بودند نهایت س. سلام این برنامه تقدیم شد به اهالی مهربان ممسنی مجری: علی نبویان موضوع: تنبلی های مشترک آیتمها : به سوی تو » علی زند ی متن خوانی آشا محر / برف » بابک جهانبخش قسمت 2 گفتگو متن خوانی بهروز خوش فطرت/ تا ی » مانی رهنما - مجید صفدری بخش از کارتون گوریل انگوری به مناسبت درگذشت دوبلور این کارتون: صادق ماهرو متن خوانی پویا تابان/زندگی » عبدالوها. مطالعه این مطالب توصیه می شود 1- حذف سه صفر از واحد پول ایران و تاثیر آن بر اقتصاد 2- اشتغال ن و تاثیر ان بر اقتصاد و جامعه 3- ادغام واحد علوم و تحقیقات با ازاد و مسائل و مشکلات مربوط به آن 4- افزایش قیمت نان و اثرات آن بر اقتصاد کشور 5- بیکاری مسائل و معضلات مربوط به آن 6- مشکلات اقتصادی با تغییر نرخ نان، نفت، دلار 7- مطالعه موردی بررسی مسائل روز تحت عنوان دلایل انحلال سازمان برنامه و بودجه واحیا آن (درکام) 8- مشکلات گسترش صنعت پتروشیمی در غرب کشور (عندليب)
خواهشمندم اگر دوستان موضوعاتی را که در کلاس مطرح شد را آماده د بفرستند تا دوستان دیگر هم استفاده نمایند (حتی همین مباحثی که در وبلاگ قرار گرفت ) 2 انشاهای من - انشاهای من/25-آسمان پر ستاره در یک شب مهت /الیاس حسنیsaket1. /post-45.aspxtranslate this pageآفتاب که غروب می کند خیلی زود اولین ستاره طلوع می کند .بعد کم کم ستاره های دیگر پیدایشان می شود . مثل یک مجلس مهمانی که یکان یکان مهمانانش از راه می رسند ودر ...3 انشا درباره اسمان شب و ستاره ، توصیف اسمان شبkhortoom.com › نوشته هاtranslate this page3 انشا دربار. مطالعه این مطالب توصیه می شود 1- حذف سه صفر از واحد پول ایران و تاثیر آن بر اقتصاد 2- اشتغال ن و تاثیر ان بر اقتصاد و جامعه 3- ادغام واحد علوم و تحقیقات با ازاد و مسائل و مشکلات مربوط به آن 4- افزایش قیمت نان و اثرات آن بر اقتصاد کشور 5- بیکاری مسائل و معضلات مربوط به آن 6- مشکلات اقتصادی با تغییر نرخ نان، نفت، دلار 7- آثار افزایش رشوه خواری و پیامدهای آن در جامعه 8- مطالعه موردی بررسی مسائل روز تحت عنوان دلایل انحلال سازمان برنامه و بودجه واحیا آن (درکام) 9 - مشکلات گسترش صنعت پتروشیمی در غرب کشور (عندليب)
خواهشمندم اگر دوستان موضوعاتی را که در کلاس مطرح شد را آماده د بفرستند تا دوستان دیگر هم استفاده نمایند (حتی همین مباحثی که در وبلاگ قرار گرفت ) مطالعه این مطالب توصیه می شود 1- حذف سه صفر از واحد پول ایران و تاثیر آن بر اقتصاد 2- اشتغال ن و تاثیر ان بر اقتصاد و جامعه 3- ادغام واحد علوم و تحقیقات با ازاد و مسائل و مشکلات مربوط به آن 4- افزایش قیمت نان و اثرات آن بر اقتصاد کشور 5- بیکاری مسائل و معضلات مربوط به آن 6- مشکلات اقتصادی با تغییر نرخ نان، نفت، دلار 7- آثار افزایش رشوه خواری و پیامدهای آن در جامعه 8 - بررسی عوامل موثر بر فرار مغزها (مطالعه موردی ایران) 9 - مطالعه موردی بررسی مسائل روز تحت عنوان دلایل انحلال سازمان برنامه و بودجه واحیا آن (درکام) 10 - مشکلات گسترش صنعت پتروشیمی در غرب کشور (عندليب)
خواهشمندم اگر دوستان موضوعاتی را که در کلاس مطرح شد را آماده د بفرستند تا دوستان دیگر هم استفاده نمایند (حتی همین مباحثی که در وبلاگ قرار گرفت ) قدیمی ترین نسخه احقاق الحق در کتابخانۀ مرکزی ارومیه میراث مکتوب - عدم اطلاع رسانی مناسب، نبود فهرست کامل و امکانات لازم برای ساماندهی متون خطی از جمله مشکلاتی است که مسئولان و مخاطبان کتابخانه ها در شهرستان های مختلف با آن مواجه هستند. به عنوان مثال دربخش نسخ خطی کتابخانۀ مرکزی ارومیه حدود 123 نسخه خطی ، 223 نسخه چاپ سنگی و 57 نسخۀ چاپ سربی وجود دارد که بسیاری از پژوهشگران از آن بی اطلاع هستند. آنچه در ادامه می آید گفت و گو با آقایان علی فیروز، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی و موسی نوری رییس کتابخانۀ مرکزی ارومیه درباره نسخه های خطی موجود در این کتابخانه است. به عنوان پرسش نخست دربارۀ نسخه های خطی موجود که هم اکنون در کتابخانۀ مرکزی ارومیه نگهداری می شود، کمی توضیح دهید. در بخش نسخ خطی کتابخانه مرکزی ارومیه حدود 123 نسخه خطی ، 223 نسخه چاپ سنگی و 57 نسخه چاپ سربی موجود می باشد که موضوع کتابها دینی، تاریخی و شعر است. این نسخ بیشتر مربوط به دوران صفوی تا قاجار هستند ولی در بین آنها نسخ دوران تیموری نیز وجود دارد. از جمله کتب جالب در این بخش، نسخه کاملی از احقاق الحق از قاضی نورالله شوشتری است که در سال 1024 ه. ق از روی نسخۀ مؤلف کتابت شده است و جزو قدیمی ترین نسخ موجود در کشور است. این نسخه به صورت کامل در 482 برگ و با خطوط مختلف مانند نسخ و نستعلیق نوشته شده و حاشیه های مختلفی دارد. یکی از محسنات بخش نسخ خطی وجود کتب اه آقای بهزاد تمدن به مجموعة کتابخانۀ مرکزی است که این نسخه ها قسمتی از کتابخانة ارزشمند پدرشان، مرحوم محمد تمدن هستند. این مجموعة نفیس، ارزشمند و منحصربفرد در حوزه آذربایجان و ارومیه است که توسط آقای تمدن جمع آوری شده اند و شامل دیوان ها و نوشته ­های برخی دانشمندان و شاعران ارومیه و آذربایجان غربی در دوران قاجار هستند که اطلاعات جالبی از اوضاع اجتماعی این خطه از ایران آن دوران در خود دارند. در میان این نسخه­ ها نیز دیوان­های ترکی و فارسی مانند دیوان عاجز، دیوان راغب ارموی، عرفی، دیوان پریشان، عندليب افشار و .... قرار دارد که از شاعران منطقه ارومیه و افشار بودند و در تذکره ها نامشان آمده ولی دیوانشان تاکنون در دست نبود. در سالهای اخیر بسیاری از کتابخانه ها برای دسترسی آسان مخاطبان خود به سمت دیجیتالی شدن پیش رفته اند . آیا در کتابخانۀ مرکزی ارومیه اقداماتی در این باره صورت گرفته است؟ بله. تقریباً یک سال است که تصویربرداری از نسخ خطی شروع شده، که انشاءالله تا آ سال 93 به پایان خواهد رسید و بعد از آماده سازی در اختیار محققان و مصححان قرار خواهد گرفت. ادامه دارد...
قسم به موی پریشانت، قسم به روح پریشانی
قسم به هر چه که ویرانی ست، قسم به بی سر و سامانی
قسم به دامنِ سرسبزی که لاله گونِ خزانْ طبعی ست
قسم به لاله ی ، قسم به سبزه ی زندانی
قسم به باغ گل ونسرین،به نوبهارِ غزلْ آیین
به لحنِ عطرِ طراوت ها ، به نغمه های خوش الحانی
قسم به نرگسِ زیبایی،به عطر پونه ی صحرایی
به چشم های زلیخایی،به حسن یوسف کنعانی
قسم به رنگ نیایش ها ، به لحظه های خداخوانی
قسم به داغ گناه آلود که مانده است به پیشانی
قسم به نصرت و پیروزی ، به ذوالفقارِ ستمْ سوزی
قسم به شعله ی دین داری،قسم به سوزِمسلمانی
قسم به چهره ی آن مردی که زردْرویِ تهی دستی ست
قسم به کوزه ی بی آبی، قسم به سفره ی بی نانی
قسم به قصّه ی ناکامی ،قسم به غصّه ی بدنامی
قسم به ی پرآتش،قسم به دیده ی بارانی
قسم به خون شقایق ها،به آتشِ دل ِعاشق ها
به دردِ شاپرکِ غمگین،به داغ لاله ی نعمانی
به های پرِ مردان،به دست های تهی از نان
به سوز ِمادرِ بی برگی، به شرمِ دخترِ ی
قسم به خشمِ شبِ دریا،به ناخدایِ خداپیما
قسم به کشتی در طوفان،قسم به ی طوفانی
به برگ های رها در باد،به اشکِ مادرِ بی فریاد
به آهِ حسرتِ تنهایی،دراین زمانه ی بحرانی
قسم به قامتِ که خم ز زخمِ سیه کاری ست
به صبرِ مامِ وطن سوگند ، به استقامت ایرانی
به آیه های سخن سنجی،سفینه های سخندانی
به دُرّ لفظِ دری سوگند به شورِ شعر اسانی
قسم به مثنویِ عرفان،قسم به معجزه ی قرآن
که تا همیشه نخواهد ماند بلوغِ نارسِ ی
زدم به حافظِ چشمانت تفأ لی شبِ دلتنگی
سوارِ صاعقه می آید به محوِ این شب ظلمانی

قسم به ندبه ی هر ،به چشمه های ز دل جاری
به چشم های زغم لبریز، به اشک های پشیمانی
دلم گرفته ، نمی آید صدای پای تو در باران
بیا ستاره ی تنهایی، مصاحبِ دلِ بارانی
میان بادیه گم ،مسیرکعبه ی چشمت را
امید آن که نگاهم را به سمت قبله بگردانی
در انتظار تو می مانم بدان امید که بازآیی
و خشکْ زارِ نگاهم را چنان بهار  برویانی
و ناعلاجیِ دردم را دخیل بسته به چشمانت
دودست خسته ی احساسم، به روگِ*سبزِ ثناخوانی
ِحاجت خود را من به سوی چشم تو می خوانم
جواب می شنوم این بار یقین زحضرت سبحانی
بیا قناریِ دل  با من دو باره باز هم آوا شو
که من برای تو می خوانم سرودِ یارِ دبستانی

#سعید_عندليب
                                                                            ****                                 
:*روگ (rowg )
) باریکه ی پارچه (واژه نامه ی گویش بیرجند ، رضایی دوستان شرح پریشانی من گوش کنید
داستان غم پنهانی من گوش کنید
قصه بی سر و سامانی من گوش کنید
گفت و گوی من و حیرانی من گوش کنید
شرح این آتش جان سوز نگفتن تا کی؟
سوختم سوختم این راز نهفتن تا کی؟ روزگاری من و او ن کویی بودیم
ن کوی بت عربده جویی بودیم
عقل و دین باخته دیوانه رویی بودیم
بسته سلسله سلسله مویی بودیم
د. نمونه سوال فارسی هشتم آقای محمدی سرگروه محترم منطقه آذر شهر نمونه سوالات ادبیات فارسی هشتم آقای حسین زاده سرگروه محترم منطقه شبستر نمونه سوالات فارسی هشتم آقای عندليب سرگروه محترم منطقه مرند نمونه سوالات فارسی هشتم آقای سیدی دبیر ادبیات فارسی ناحیه 4 تبریز نمونه سوالات فارسی پایه هشتم (طراحی وتدوین : طاهرباقری) با سلام خدمت تمامی دانش آموزان عزیز که در فرا خوان پاور پوینت گروه ادبیات منطقه مرند شرکت کرده وآثار بسیار بسیار زیبا وارزنده ای برای ما ارسال د که به همۀ عزیزان دست مریضاد گفته ومحبتتان را به دیده منت ارج می نهیم واز همۀ دانش آموزان محترم تقدیر وتشکر می کنیم،ومخصوصاً از همکاران محترم که در این زمینه مشوق دانش آموزان بودند نهایت س. کوچ از قتلگاه انور علی قیزی مقتلی قان ایچنده بیر بدن آختاروریولون اوسته قافله لنگ اولوب باجی قارداشا کفن آختارور
الی باشدا دورت طرفه قاچور قییدور چوخور یره باش وروربو نه یردی دخت ابوتراب قدمین ترابه یواش وروریادینا او صحنه دوشوبدی که هامی بیر یارالیه داش ورو وزولوبدی گلشن آرزو گُلی بلبل چمن آختارور دیور الله عزّت هماسینون ند. عرفا معتقدند: حق سبحانه در آینه دل انسان کامل تجلی می کند و ع انوار تجلیات از آیینه دل او بر عالم می تابد و همگان با دریافت آن فیض، پدید آمده و حفظ می گردند و تا انسان کامل در عالم وجود دارد، از تجلیات ذاتی و رحمت رحمانی و رحیمی حق تعالی برای عالم و پدیده های هستی استمداد می کند و آن ها به واسطه این استمداد و فیضان تجلیات حق تعالی حفظ م. من راه می ایاب پایین 55 پله های سنگی، برآورد رطوبت داخل هوا وقتی که من داخل پایین و مخزن کلیسای رسیده است. ارمل برای تلفن های موبایل از گردشگران و چکه ای عجیب صمیمیت غریب از عرق بود. مسکن فروشگاه درون گوشه بغل چپ هستی و عدم و آنها صدر در من ایما است.
برای مقدار کمی دوباره پیدا لیره ترکیه، خود می توانم پز به نشانی یک زاده خانم عثمانی و. من 55 پاس سنگی را طی می ، وقتی که من نفع علیه و له روی بالا و پایین و انبار باسیلیک رسیدم، درک رطوبت فات را عاطفه حساسیت . ارمل صداهای دوباره پیدا گردشگران و آشام ای از ماء مایع شیره است. یک پایه فروشگاه در گوشه ی آغوش چپ جایگیری داشت صداقت آنها مرا صدر در من زدند.
برای ارز کمی دوباره به دست آوردن لیره ترکیه، خویشتن می توانم به آدرس یک . اختصاصی از رزفایل تحقیق استعاره با و پر سرعت .
 تحقیق استعاره
 تحقیق استعاره دسته بندی : علوم انسانی _ ادبیات و تاریخفرمت فایل:  image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ ) سال فایل قسمتی از محتوی متن ....  استعاره : به کار بردن کلمه در غیر معنی اصلی .
استعاره مصرحه : تشبیه بلیغی است که مشبّه آن حذف شده باشد .
تشبیه ادعای همانندی دو پدیده است ولی استعاره ادعای ی انیِ آنها است .
مثال:سبک تیغ تیز از میا ن برکشید // بر شیر بیدار دل بر دریدشیر بیدار دل استعاره برای سهراب استبتی دارم که گرد گل ز سنبل سایه بان دارد// بهار عارضش خطّی به خون ارغوان دارد   استعاره ( این همانی)        نوعی جانشین سازی ِ چیزی به جای چیز دیگر که مثل تشبیه، عنصر شباهت در آن نقش اصلی را دارد: نگاهم خورد به داشبورد ورفت ته ِ آینه گشت دور ِ میدان و افتاد روی ماهی تمام که توی هیچ خطی نبود     سلام!                                                                « تشخیص» اما از دیگر است، نوعی در دیگری رفتن و دیگری شدن.
در تشخیص،مسخ ِ یک پدیده به شدیدترین شکل ممکن در متن رُخ می دهد، چیزی که در آرایه های دیگر نیست.
همانگونه که یک شعر واقعی، محل رستاخیز کلمات است، تشخیص هم به نوعی رستاخیز پدیده هاست در شعر، تناسخی ست در روندِ تکاملی خود.
وقتی که می خوانیم« پدرم مثل یک دیوار برزمین افتاد» در این تشبیه، دیوار همان دیوار است اما شاعر ابتدا یکی از صفت های بارز دیوار را به زمین افتادن ِ آن فرض کرده آنگاه پدر را از این لحاظ به دیوار مانند نموده است.
اما در سطرهای زیر: دیوار را بگو تنها دوعقربه تا صبح می توانم کنار ِ میدان بمانم                                پنجره هایت کو!؟ دیگر دیوار همان دیوار نیست بلکه انسانی است که پنجره هایش را از شاعر/ راوی پنهان نموده و مورد خطاب او ( به طور غیر مستقیم) قرار می گیرد.
( تناسخی در روندِ تکاملی) و یا وقتی شاعرمی گوید: نگاهم خورد به داشبورد ورفت ته ِ آینه گشت دور ِ میدان و افتاد روی ماهی تمام که توی هیچ خطی نبود     سلام!  از فحوای کلام بر می آید که در اینجا ماه به جای زن- معشوق نشسته است و چیزی که اجازه این جا نشینی را می دهد، شباهتی ست که میان آن دو به صورت قرارداد درآمده ست.
اما در تشخیص از این شباهت یا قرار داد خبری نیست 1- گل بخندید و باغ شد پدرام    ای خوشا این جهان بدین هنگام                                                                         « فرخی» 2-غرور حسنت اجازت مگر نداد ای گل     که پرسشی نکنی عندليب شیدا را                                            « حافظ» در بیت اول«گل» ارجاعی به پدیده ای غیر از خود ِ گل در بیرون ِ شعر ندارد و حتا می توان گفت این گلی که در شعر آمده هیچ ربطی با گلی که در باغ می شکفد، ندارد.
درست به این دلیل ساده که این یکی می خندد و آن یکی نه.
اما در بیت دوم، «گل» ارجاعی به پدیده ای غیر از گل یعنی معشوق، در بیرون شعر دارد و در واقع می توان گفت این معشوق جاندار است که در این بیت حضور واقعی دارد اگر چه گل به خاطر شباهتش به او،  جایش نشسته است.
بنابراتعداد صفحات : 14 صفحه  متن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا نماییدبعد از پرداخت ، لینک را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.( برای پیگیری مراحل پشتیبانی حتما ایمیل یا شماره خود را به صورت صحیح وارد نمایید )«پشتیبانی فایل به شما این امکان را فراهم میکند تا فایل خود را با خیال راحت و آسوده دریافت نمایید »
با
تحقیق استعاره
اختصاصی از یارا فایل تحقیق استعاره2 با و پر سرعت .
 تحقیق استعاره2
 تحقیق استعاره2 دسته بندی : علوم انسانی _ ادبیات و تاریخفرمت فایل:  image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ ) سال فایل قسمتی از محتوی متن ....  استعاره : به کار بردن کلمه در غیر معنی اصلی .
استعاره مصرحه : تشبیه بلیغی است که مشبّه آن حذف شده باشد .
تشبیه ادعای همانندی دو پدیده است ولی استعاره ادعای ی انیِ آنها است .
مثال:سبک تیغ تیز از میا ن برکشید // بر شیر بیدار دل بر دریدشیر بیدار دل استعاره برای سهراب استبتی دارم که گرد گل ز سنبل سایه بان دارد// بهار عارضش خطّی به خون ارغوان دارد   استعاره ( این همانی)        نوعی جانشین سازی ِ چیزی به جای چیز دیگر که مثل تشبیه، عنصر شباهت در آن نقش اصلی را دارد: نگاهم خورد به داشبورد ورفت ته ِ آینه گشت دور ِ میدان و افتاد روی ماهی تمام که توی هیچ خطی نبود     سلام!                                                                « تشخیص» اما از دیگر است، نوعی در دیگری رفتن و دیگری شدن.
در تشخیص،مسخ ِ یک پدیده به شدیدترین شکل ممکن در متن رُخ می دهد، چیزی که در آرایه های دیگر نیست.
همانگونه که یک شعر واقعی، محل رستاخیز کلمات است، تشخیص هم به نوعی رستاخیز پدیده هاست در شعر، تناسخی ست در روندِ تکاملی خود.
وقتی که می خوانیم« پدرم مثل یک دیوار برزمین افتاد» در این تشبیه، دیوار همان دیوار است اما شاعر ابتدا یکی از صفت های بارز دیوار را به زمین افتادن ِ آن فرض کرده آنگاه پدر را از این لحاظ به دیوار مانند نموده است.
اما در سطرهای زیر: دیوار را بگو تنها دوعقربه تا صبح می توانم کنار ِ میدان بمانم                                پنجره هایت کو!؟ دیگر دیوار همان دیوار نیست بلکه انسانی است که پنجره هایش را از شاعر/ راوی پنهان نموده و مورد خطاب او ( به طور غیر مستقیم) قرار می گیرد.
( تناسخی در روندِ تکاملی) و یا وقتی شاعرمی گوید: نگاهم خورد به داشبورد ورفت ته ِ آینه گشت دور ِ میدان و افتاد روی ماهی تمام که توی هیچ خطی نبود     سلام!  از فحوای کلام بر می آید که در اینجا ماه به جای زن- معشوق نشسته است و چیزی که اجازه این جا نشینی را می دهد، شباهتی ست که میان آن دو به صورت قرارداد درآمده ست.
اما در تشخیص از این شباهت یا قرار داد خبری نیست 1- گل بخندید و باغ شد پدرام    ای خوشا این جهان بدین هنگام                                                                         « فرخی» 2-غرور حسنت اجازت مگر نداد ای گل     که پرسشی نکنی عندليب شیدا را                                            « حافظ» در بیت اول«گل» ارجاعی به پدیده ای غیر از خود ِ گل در بیرون ِ شعر ندارد و حتا می توان گفت این گلی که در شعر آمده هیچ ربطی با گلی که در باغ می شکفد، ندارد.
درست به این دلیل ساده که این یکی می خندد و آن یکی نه.
اما در بیت دوم، «گل» ارجاعی به پدیده ای غیر از گل یعنی معشوق، در بیرون شعر دارد و در واقع می توان گفت این معشوق جاندار است که در این بیت حضور واقعی دارد اگر چه گل به خاطر شباهتش به او،  جایش نشسته است.
بنابراتعداد صفحات : 6 صفحه  متن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا نماییدبعد از پرداخت ، لینک را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.( برای پیگیری مراحل پشتیبانی حتما ایمیل یا شماره خود را به صورت صحیح وارد نمایید )«پشتیبانی فایل به شما این امکان را فراهم میکند تا فایل خود را با خیال راحت و آسوده دریافت نمایید »
با
تحقیق استعاره2
یارب فضای دهره اسوب صرصر شمال قلب ملوله آرتیریب اندوه و غم ، ملال
فصل خزان علامتی وار نوبهاریده مشهود دور طراوت ایام ده زوال
گل لر سولوب نوایه گلوب عندليب لر لاله سالوبدی باشین اشاقه فسرده حال
الدن گیدوب طراوت گ ار و بوستان خار و خس آرتیروبدی گله محنت و ملال
قمری اولوبدی بلبل نالانه هم نوا ی ردی قلب عالمی بیر ائیله ابتها.