فلسفه ی بی منطق

به نقل از خبرگزاریها در مورد فلسفه ی بی منطق : ب ووقت به خیر خدمت تمامی همکاران محترم مدرس فلسفه ومنطق مسابقه علمی منطق که به صورت انلاین برگزار خواهد شد(که درتاریخ 93/9/14اطلاع رسانی شده بود)روز 93/11/14برگزار میگردد. سایت ازمون اطلاع رسانی خواهد شد. منابع:منطق سال سوم -منطق خوانساری موفق وپیروز باشید. با سلام و احترام به اطلاع همکاران محترم می رساند که یک دوره مسابقه ویژه دبیران فلسفه و منطق و معارف ی متوسطه اول و دوم از کتاب ترجمه و شرح بدایه الحکمه ، تالیف علامه طباطبایی ، ترجمه شیروانی ، بخش دوازده ام برگزار می گردد تاریخ آزمون: 9و 10 اسفند ماه به صورت آن لاینجهت اطلاع بیشتر به آدرس زیر مراجعه فرمایید: mazandgam.ir فلسفهٔ منطق شاخه ای از فلسفه است که به بررسی مسائل فلسفی ناشی از منطق می پردازد.سؤالاتی از قبیل اینکه:
اعتبار یک استدلال به چه معناست؟
مراد از استنتاج یک گزاره از گزارهٔ دیگر چیست؟
صدق منطقی یک گزاره چه معنایی میدهد؟
چگونه میتوان یک استدلال معتبر یا یک صدق منطقی را شناخت؟
کدام نظامهای صوری، منطق محسوب میگردند و چرا؟[۱. انجمن منطق ایران سومین سمینار سالانه خود را در اوا آذر ماه1394 در تهران برگزار می کند. حوزه های پژوهشی مرتبط عبارت اند از: 1. منطق ریاضی / 2. منطق فلسفی / 3. فلسفه ریاضیات / 4. فلسفه منطق / 5. منطق قدیم / 6. تاریخ منطق / 7. منطق و علوم رایانه / 8. منطق کاربردی /9. منطق و روش شناسی / 10. آموزش منطق
از پژوهشگران گرامی دعوت می شود تا خلاصه مقالات خود را، بین 1200 تا 1500 کلمه، به آدرس زیر ایمیل کنند: [email protected] پایان مهلت ارسال مقالات 24 ام مهر ماه 1394 است. منبع: http://irlogic.org/article-49 باسمه تعالی اولین مجمع دبیران فلسفه و منطق در تاریخ 10/9/94 روز ساعت 9 الی 11 در سالن اداره در ساختمان شهید باهنر برگزار می شود از دبیران محترم خواهشمندیم سر ساعت مقرر در جلسه حضور یابند از همکاری شما متشکریم گروه فلسفه شهریار مهدی گلشنی، چهره ماندگار فلسفه در نشستی با عنوان «ضرورت توجه دانشکده های ی و علوم پایه به فلسفه و فلسفه علم» درباره عوامل ج علم و فلسفه و ضرورت پیوند دوباره این دو سخن گفت. منطق شهیدمنطق دیگری ست. منطق شهیدمنطق سوختن وروشن است منطق حل شدن وجذب شدن درجامعه برای احیای جامعه است حماسه آفرین است منطق دمیدن روح به اندام مرده ی ارزشهای انسانی است منطق حسین است.......... شهید مـطـــــــــهری ب واحترام طبق اعلام گروه فلسفه منطق استان اسان رضوی گروه برتر استان اسان رضوی ،گروه فلسفه منطق تایباد می باشد.تبریک وتشکر از همکاران بزرگوار، به امید همکاری شما عزیزان. باتشکر شه سرگروه فلسفه منطق تایباد در صفحات 80 و81 "بارم بندی دروس دوره متوسطه نظری پیش ی و معارف ی" بارم بندی درس فلسفه و منطق سال سوم رشته علوم انسانی و بارم بندی فلسفه پیش ی و معارف ی، دوره دوم متوسطه (دبیرستان) سال تحصیلی 95-1394را می توانید مشاهد نمایید. برای طراحی سوال در آزمون سال تحصیلی 95-1394 کتاب های چاپ سال های ذیل معتبر است: کتاب فلسفه سوم چاپ 94-1393و کتاب منطق چاپ 94-1390معتبر است. کتاب فلسفه پیش ی چاپ 1394 معتبر است. در صفحات 80 و81 "بارم بندی دروس دوره متوسطه نظری پیش ی و معارف ی" بارم بندی درس فلسفه و منطق سال سوم رشته علوم انسانی و بارم بندی فلسفه پیش ی و معارف ی، دوره دوم متوسطه (دبیرستان) سال تحصیلی 95-1394را می توانید مشاهد نمایید.برای طراحی سوال در آزمون سال تحصیلی 95-1394 کتاب های چاپ سال های ذیل معتبر است:کتاب فلسفه سوم چاپ 94-1393و کتاب منطق چاپ 94-1390معتبر است.کتاب فلسفه پیش ی چاپ 1394 معتبر است.بارم بندی کتب فلسفه و منطق دوره آموزش متوسطه نظری
نمونه سوال نهایی فلسفه و منطق دیماه 1395

در این صفحه هم اکنون شما می توانید امتحان نهایی سوم دبیرستان مربوط به سال 95را در قالب فایل pdf دریافت نمائید.
این فایل از منبع سایت آموزش و پرورش گرفته و درج شده است.
این نمونه سوال مربوط به درس فلسفه و منطق میباشد.

این نمونه سوال
*درس:فلسفه و منطق (رشته علوم انسانی)
*سال:سوم دبیرستان
*تاریخ برگزاری:1395/10/11
*منبع:http://aee.medu.ir
*لینک :(بر روی بنر متحرک زیر کلیک نمائید)


*جهت سهولت در یافتن دیگر نمونه سوالات امتحانات نهایی از جستجوگر وبسایتمون استفاده کنید. این جستجوگر درخواست شما را از طریق گوگل سرچ میکند.

در پناه ایزد یکتا موفق باشید. با سلام خدمت همکاران محترم گروه آموزشی فلسفه و منطق استان ها ضمن تشکر از گروه های محترمی که «نقد کتاب فلسفه چهارم» را به دبیرخانه ارسال نمودند و سپاس ویژه از گروه های محترم: کردستان، اصفهان، آذر بایجان شرقی، شهر تهران که نقدهای موشکافانه و جامع تری به دبیرخانه ارسال نمودند. نقد های واصله پس از جمع آوری، مطالعه و بررسی توسط دبیرخان. با سلام خدمت همکاران محترم گروه آموزشی فلسفه و منطق استان ها؛ احتراماً «فصل اولِ کتاب منطق در دستِ تألیف» جهت بررسی و ارائه نظرات و پیشنهادات به پیوست ارسال می گردد، لطفاً با بررسی دقیق علمی و موشکافانه، نظرات و پیشنهادات خود را تا مورخ 95/2/15 از طریق ایمیل به دبیرخانه ارسال فرمایید. ضمناً در صورت وصول نظر و پیشنهادی از طرف دبیران در. منطق به روایت ویتگنشتاین سخنرانی علی اکبر احمدی افرمجانی، علامه طباطبایی یکی از مباحث اصلی در منطق شناسی و فلسفه منطق، تحلیل ماهیت خودِ منطق است. اینکه منطق چگونه دانشی است؟ گزاره ها و احکامی که در این دانش قرار دارند چه نوع احکام و گزاره هایی هستند و چه تفاوتی با گزاره های دیگر در دانش های دیگر دارند؟ در این سخنرانی می کوشم تا تلق. متن سخنرانی موحد درباره تمایز منطق قدیم و جدید و یک یادداشت نسبتا مفصل خودم در این باره را برای دانشجویان عزیز رشته فلسفه علم علوم و تحقیات تهران درس منطق جدید قرار میدهم. پس از خواندن این دو فایل خود را برای بحث و گفتگو آماده کنید. فراخوان نقد منطق دهم دبیرخانه ی راهبری فلسفه و منطق، در نظر دارد با توجه به اینکه درس منطق در سال جاری تحصیلی (96-95) به عنوان اولین بار در پایه دهم تدریس می شود، نقد منطق دهم را در قالب مقاله با رویکرد تناسب مطالب کتاب با میزان فهم و سن دانش آموز، ارتباط این درس با سایر دروس، میزان کاربرد آن در زندگی روزمره و بررسی میزان مقبولیت و جذ ت . مقدمه ارنست کاسیرر دربخش سوم کتاب «اسطوره ت» -اسطوره قرن بیستم- به تاثیر فلسفه هگل برتحول شه مدرن می پردازد. او می نویسد: هیچ نظام فلسفی به اندازه متافیزیک هگل تاثیری چنین شدید و پایدار برحیات نگذاشته است پیش از او همه فیلسوفان بزرگ نظریه هایی در باره ت ارائه داده بودند که سیر عمومی شه را معین می د اما در حیات نقشی ناچیز داشتند." او د. در پاسخ به درخواست دوستان گرامی پیگیر برنامه های آموزشی و حلقه های گفت وگو و نشست ها ۱- برنامه های شعر و شه که چهارشنبه ها یک در میان در اکباتان (خانه فرهنگ آیه) برگزار می شود، و در این ایام به خوانش منطق الطیر اختصاص داشته است، فعلاً به مدت یک ماه تعطیل خواهد بود. شروع مجدد: چهارشنبه ۲۲ مرداد.۲- کلاس های فلسفه: دوره جدید برنامه ی آموزشی "فلسفه عمومی"، با تغییری نسبت به دورهای گذشته و فشرده سازی بیشتر، شامل یک ترم منطق و دو ترم سیر شه های فلسفی، از نیمه ی دوم شهریور آغاز خواهد شد. دوستان علاقه مند برای آگاهی از شرایط شرکت در برنامه ایمیلی به نشانی [email protected] ارسال فرمایند و در سابجکت آن بنویسند: "دور جدید فلسفه عمومی". 3- کلاس های تفکر نقادانه: این کلاس ها از مهر ماه آغاز خواهد شد. بهتر است دوستانی که دوره های فلسفه عمومی را قبلاً گذراندند و یا دوستانی که آشنایی اولیه با منطق و فلسفه دارند، در این دوره شرکت کنند، اگر چه منعی جدی برای ورود علاقه مندان وجود ندارد. علاقه مندان برای آاطلاع از شرایط شرکت در برنامه ایمیلی به نشانی [email protected] ارسال فرمایند و در سابجکت آن بنویسند: "کلاس تفکر نقادانه"4- نشستی آموزشی هم دوشنبه همین هفته (16 تیرماه) با موضوع فلسفه کوهنوردی، به اهتمام گروه دانش تهران برقرار است که اطلاعات آن به شرح زیر است: رئیس فرهنگستان در همایش بین المللی «فلسفه، دین و علم در زیست جهان ی» سخنرانی خود را با عنوان فلسفه ی و ارتباط ایران و اروپا از طریق ویدئوکنفرانس ارائه کرد. با سلام و خسته نباشید خدمت همکاران محترم ضمن تشکر از عزیزانی که نظرات ارزشمند خود را پیرامون نقد منطق دهم و ارائه پیشنهاد در خصوص تألیف فلسفه یازدهم ارائه نموده اند از همکاران و سرگرو های محترم که هنوز مطالب خود را ارسال ننموده اند درخواست میکنم نسبت به این امر اقدام بفرمایند تا در ارزی مناطق و نواحی با لحاظ این امر شرمنده عزیزان ن. انجمن منطق ایران برگزار می کند:
مروری بر منطق های چند ارزشی و معرفی منطق پیوسته
رقیه صفری مکان:
تهران، خیابان ولی عصر، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان آراکلیان، شمارة 4
موسسۀ پژوهشى حکمت و فلسفه ایران
زمان:
چهارشنبه، 29 بهمن 1393، ساعت 4:30 بعد از ظهر با همکاری موسسة پژوهشى حکمت و فلسفه ایران
www.irlogic.org ب خدمت همکاران محترم؛ به اطلاع می رساند که دبیرخانه ی راهبری فلسفه و منطق کشور در نظر دارد تا «تولیدات و آثار تألیفی تخصصی دبیـــــران» محترم را در «زمینه ی دروس فلسفه و منطق» (از قبیل: کتاب های کمک آموزشی، کتاب کار،مجموعه های کامل نرم افزاری و ...) که «با مــــــــــجوز رســــــــمی در سطح کشور(یا استان)، انــتـشار یافــــــتـه ان. منطق تطبیقی comparative logic نویسنده : اسدالله فلاحی asadollah fallahi چاپ : اول ، 1395 تعداد صفحه : 374 ص شابک : 978-600-02-0267-5 قیمت : 170000 ریال دریافت مقدمه کتاب چکیده : منطق سینوی و منطق جدید یک روح هستند در دو بدن: بدن یک کودک دسال و بدن یک جوان نورسیده و تنومند. برخلاف دیدگاه برخی از معاصران که هرگونه سنجش و مقایسه ای میان این دو منطق را ممکن نمی دانند، نویسنده کتاب بر این باور است که منطق جدید صورت بسط یافته منطق سینوی است که به نوبه خود تکامل یافته منطق ارسطویی به شمار می رود. در این کتاب، تلاش شده است تا مفاهیم پایه ای و قواعد بنیادی در منطق سینوی به کمک شاخه های منطق جدید بازتفسیر و ارزی شوند. این کتاب نشان می دهد که درک دقت های نهفته در آثار منطق دانان سینوی بدون یاری گرفتن از شاخه های منطق جدید تا چه اندازه دشوار است و یافتن ابهام های فراوان و خطاهای گاه و بی گاه در این آثار و اصلاح آنها به کمک دانش روز چه آسان و شدنی است. آشکار است که با درک درست از گذشته می توان به طرح پرسش هایی نو برای اکنون پرداخت و در ساختن آینده سهیم بود. فهرست : سپاسگزاری مقدمه
فصل اول: درباره گزاره
فصل دوم: منطق گزاره ها
فصل سوم: منطق محمول ها
فصل چهارم: منطق سورها
گزاره های سوردار
استدلال یک مقدمه ای
استدلال چندمقدمه ای
فصل پنجم: منطق وجود
فصل ششم: منطق این همانی
فصل هفتم: منطق زمان
فصل هشتم: منطق موجهات
فصل نهم: منطق موجهات زمانی
فصل دهم: منطق مرتبه دوم
فصل یازدهم: منطق ربط
منابع
نمایه اشخاص شرح : کتاب حاضر برای دانشجویان رشته فلسفه و گرایش های منطق و فلسفه ی در مقطع کارشناسی ارشد و ا به عنوان کتاب مبنایی تدوین شده است. امید است که علاوه بر جامعه ی سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند. منبع: منطق تطبیقی

سوالات استخدامی دبیرمعارف ی (فلسفه)آموزش و پرورش

1- اصول و فلسفه آموزش و پرورش2-فلسفه تعلیم و تربیت ی3-منطق4- فلسفه و کلام ی5- تاریخ فلسفه
 


[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] برایان ون نوردن، فلسفه با انتقاد از نگاه نژادپرستانه فلسفه غرب در نادیده گرفتن شه سایر ملل نوشت: فلسفۀ آکادمیک در «غرب» سنت های فکری چین، هند و آفریقا را نادیده گرفته و تحقیرشان می کند. جریان اصلی فلسفه در غرب کوته بین، تنگ نظر و حتی بیگانه هراس است. به تازگی کتاب «حمل اولی و شایع، رهیافتی تاریخی» اثر دوست گرامی محمود زراعت پیشه (عضو هیئت علمی گروه فلسفه و کلام ی بیرجند) در انتشارات مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شد. این کتاب که رسالۀ ی ایشان در گروه فلسفه و کلام ی دانشکدۀ الهیات در تهران است در چهار بخش «ملاصدرا»، «محقق دوانی»، «علامه طباطبایی» و «مرحوم مظفر» تنظیم شده . کتاب «نمونه سوالات نهایی فلسفه و منطق» به تفکیک دروس از سال ۸۲ تا ۹۳مطابق با آ ین تغییرات چاپ جدیدنشر فرا گیران دانشدپارتمان دین و فلسفه مولفین: آقایان فیروز نژاد نجف و سید احمد صمدانی اقدم برای دریافت فایل اینجا کلیک نمایید.
چرا قرآن و اهل بیت علیهم السلام سخنان شان را بر اساس منطق ارسطویی ارائه نداده اند؟ در حالی که هر دو مدعی علم گسترده، گسترده تر از علم هر انسان و هر فرشته هستند. بزرگان و شمندان با شخصیتِ فلسفه ارسطویی که انصافاً از پایگاه والای فرهنگی و ارج شخصیتی برخوردارند در پاسخ سوال بالا به صورت محترمانه «سکوت» می کنند و در حالی که در مسائل علمی ـ به اقتضای قاطعیت منطقی شان ـ از خصلت قاطعیت برخوردارند با این موضوع کاملاً با مسامحه برخورد می کنند.   افراد خام یا نیمه پخته آنان نیز طوری وانمود می کنند که: سوال فوق را افرادی کم فهم مطرح می کنند وگرنه همه قرآن و سخنان اهل بیت علیهم السلام بر اساس منطق ارسطویی استوار است. 

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] ب واحترام ضمن تقدیر و تشکر از همه عزیزانی که در سال تحصیلی گذشته ، صادقانه در مسیر اعتلای درس فلسفه ومنطق کوشیدند ، نتیجه نهایی ارزی گروه های آموزشی فلسفه منطق استان اسان رضوی ،گروه فلسفه منطق تایبادراگروه برتر استان اسان رضوی اعلام د. به امید همکاری شما عزیزان. باتشکر شه سرگروه فلسفه ومنطق ودینی تایباد پایان نامه با موضوع نظریه صدق منطق دانان مسلمان

مقدمه :

فلسفه شناخت واقعیت است که به وسیله فاعل شناسایی (ذهن) صورت می گیرد و در قالب عناصر زبانی (الفاظ) بیان می شود. بنابراین در پدیده شناخت سه عامل هستی، فاعل شناسایی و زبان نقش اساسی دارند. اما در فلسفه معاصر بیشتر به رابطه این سه عامل مهم پرداخته اند و از مباحثی که مربوط به رابطه هستی و فاعل شناسایی هستند به معرفت شناسی تعبیر کرده اند و از مباحث مربوط به رابطه فاعل شناسایی و زبان به معناداری و بالا ه از مباحث مربوط به رابطه هستی و زبان به صدق تعبیر می کنند.

مباحث معرفت شناختی و معناداری و صدق هر کدام حوزه خاصی در فلسفه معاصر را به خود اختصاص می دهند اما مباحث معناداری و به تبع آن بحث اعتبار و استدلال و صدق از مهمترین مسائل فلسفه منطق به شمار می آیند.ما در این رساله به بحث اخیر یعنی مسأله صدق و بیان ماهیت و ملاک آن از دیدگاه منطق دانان مسلمان و حتی منطق دانان غربی می پردازیم و هر کدام را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم.

نظریه هایی که در این رساله به بررسی آنها می پردازیم: عبارتند از:

نظریه مطابقت the correspondence theory of truth

نظریه هماهنگی یا (سازگاری) the coherence theory of truth

نظریه عمل گرایانه the pragmatic theory of truth

نظریه زیادتی the redundancy theory of truth

نظریه غیر توصیفی the non-descriptive theory of truth

نظریه سمانتیکی صدق semantic theory of truth جهت به ادامه مطلب مراجعه نمایید ادامه مطلب همشهری آنلاین: پیتر لامارک، فلسفه ی یورک، تاکنون مقالات و آثار بسیاری درباره ی فلسفه ی هنر تحلیلی نوشته است. اختصاصی از یاری فایل تحقیق منطق و فلسفه با و پر سرعت .
 تحقیق منطق و فلسفه
 تحقیق منطق و فلسفه مشخصات فایل
عنوان: منطق و فلسفه
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 26
شما در این تحقیق با مطالب مفید و ارزشمندی در مورد منطق و فلسفه آشنا خواهید شد.
 بخشی از تحقیق منطق و فلسفه را در ادامه مشاهده خواهید نمود: تعریف منطق :   منطق < قانون صحیح فکر > است . یعنى قواعد و قوانین منطقى به منزله یک مقیاس و معیار و سنجش است که هر گاه بخواهیم درباره برخى از موضوعات علمى یا فلسفى تفکر و استدلال کنیم باید استدلال خود را این مقیاسعا و معیارها بسنجیم و ارزیابى کنیم که بطور غلط نتیجه گیرى نکنیم , منطق براى یک عالم و فیلسوف که از آن استفاده مى کند نظیر شاقول یا طراز است که بنا از وجود آنها براى ساختمان استفاده مى کند و می سنجد... قضایا : اول باید قضیه را تعریف کنیم و سپس به تقسیم قـضایا بپردازیم و آنگاه احکام قضایا را ذکر کنیم . پس سه مرحله باید کار کنیم :    تعریف .  تقسیم  .  احکام برای اینکه قـضیه را تعریف کنیم مقدمه ای باید ذکر کنیم که مربوط به الفاظ است. گرچه منطق سر وکارش با معانی و ادراک ذهـنیه است و مستقیماً کاری با الفاظ ندارد ( بر حلاف نحو صرف که سر کارشان مستقیماً با الفاظ است ) و هـر گونه تعریف یا تقسیم یا بیان حکمی که می کند مربوط به معانی و ادراکات است ، در عین حال گاهی منطق ناچار است به ای تعریف و تقسیمها درباره الفلظ بپردازد... لغت فلسفه : این لغت ریشه یونانی دارد .همه علما قدیم و جدید که به زبان یونانی و تاریخ علمی یونان قدیم آشنا بوده اند میگویند : این لغت مصدر جعلی عربی کلمه « فیلوسوفیا » است . کلمه فیلوسوفیا مرکب است از دو کلمه :« فیلو» و« سوفیا » کلمه فیلو بمعنی دوستداری و کلمه سوفیا بمعنی دانایی است ، پس کلمه فیلوسوفیا بمعنی دوستداری ـ دانایی است و افلاطون و سقراط را « فیلوسوفس » بمعنی دوستدار دانایی معرفی می کنند...علت و معلول :کهن ترین مساله فلسفه مساله علت و معلول است . در هر سیستم فلسفی نام علت و معلول برده میشود ، بر خلاف اص وجود یا وجود ذهنی که در برخی سیستمهای فلسفی جایگاه بلندی داردو برخی از سیستمهای فلسفی دیگر کوچکترین آگاهی از آن ندارند و یا بحث قوه و فعل که در فلسفه ارسطو نقش مهمی ایفا می کند و یا بحث ثابت و متغیر که در فلسفه صدر المتالهین مقام شایسته ای یافته است...  فهرست مطالب تحقیق منطق و فلسفه
علم منطق               تعریف منطق         فائده منطق             خطاى ذهن             موضوع منطق      کلی و جزیى          نسب اربعه             قضایا      احکام قضایا            فلسفه      تعریف لفظی و تعریف معنوی              لغت فلسفه              جدا شدن علوم از فلسفه          مسائل فلسفه           علت و معلول
با
تحقیق منطق و فلسفه
قابل توجه دبیران فلسفه:
گروه فلسفه ی شهر تهران برای بروز رسانی کلینیک مجازی، آماده ی دریافت سوالات همکاران فلسفه و منطق و ارائه ی پاسخ از طریق سایت گروه های آموزسی فلسفه می باشد. دبیران محترم فلسفه می توانند سوالات خود را از طریق ایمیل و یا تلفن مطرح نمایند. آدرس ایمیل : [email protected] شماره تماس:66973867 داخلی130 - روزهای دوشنبه سال هاست که من به ک ن مفهومی ساده اما قدرتمند می آموزم فلسفه مورچه .به نظر من هر ی باید درباره مورچه مطالعه کند ان ها یک فلسفه چهار بخشی شگفت انگیز دارند ، که اولین بخش آن این است که : مورچه ها هرگز تسلیم نمی شوند .فلسفه خوبی است .اگر آن ها به سمتی پیش بروند وشما سعی کنید متوقف شان کنید به دنبال راه دیگری می گردند .بالا می روند ، پایین می . بیا به خارج رویم ، خارج از محدوده عرف ، خارج از فهم و منطق آدمها ، بیا به خارج رویم ، به خارج از فلسفه خارج از نگاه آدم ها ، بیا برویم ، به سرزمین موعود ، به جایی که دل ها حاکمند رویم .... بیا بی منطق عاشق شویم ، عاشق زندگی که نکرده ایم بیا عاشقم شویم ، عاشق منطق نداشته ... بیا عبور کنیم از خط کشی ها ، از این لباس های بر تن ی را بیاموز ، بین ، . بهمن پازوکی، عضو هیات علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران می گوید متاسفانه در ایران فلسفه جدی گرفته نمی شود چون اگر فلسفه جدی گرفته شود کتاب ها بدون هیچ قاعده و ضابطه ای اینگونه منتشر نمی شود! تمدید زمان ارسال فراخوان «احصاء و تبیین کارکردهای سازنده فلسفه و منطق در زندگی»
به اطلاع همکاران محترم می رساند که با توجه به اهمیت این برنامه از سوی دبیرخانه، مدت
زمان ارسال مقالات مربوط به فراخوان «احصاء و تبیین کارکردهای سازنده فلسفه و منطق
در زندگی»(مرحله اول) تا تاریخ 10/11/93تمدید می گردد. خواهشمند است همکاران ارجمند. شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی سامانه ای راه اندازی کرده که به نقد کتاب های ی در رشته های علوم انسانی پرداخته است. از جمله این رشته ها رشته فلسفه است که با پیوند گروه فلسفه و کلام می توان وارد آن شد. برخی از کتاب هایی که به منطق و فلسفه تحلیلی مربوط می شود در این سایت نقد شده است که عبارت اند از: نقد کتاب مبانی منطق نقد کتاب منطق، مع. همکاران محترم با سلام؛ جهت دسترسی به «پاسخنامه کتاب فلسفه سال سوم انسانی چاپ 1393» (که توسط همکار محترم جناب آقای «ایمان فرهادپور» از گروه آموزشی فلسفه و منطق استان فارس تهیه و تدوین شده است)، فایل ضمیمه زیر را نمایید:

فایل ضمیمه «به یقین انسانی که یک بار از میوه های فلسفه چشیده باشد، با نظام های آن آشنا شده باشد و آنگاه بی درنگ اینها را در میانه ی بالاترین خیرهای فرهنگ ستوده باشد، دیگر نمی تواند بگذارد فلسفه و فلسفه ورزی تنها بمانند». ادموند هوسرل سلسله درسگفتارهای «فلسفه و زندگی روزمره» با تدریس موسی اکرمی توسط موسسه فرهنگی هنری سروش مولانا برگزار می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، سلسله درسگفتارهای «فلسفه و زندگی روزمره» با تدریس موسی اکرمی برگزار می شود. موضوع ترم اول این درسگفتارها «چیستی فلسفه و موضوع آن در تاریخ فلسفه» است که به بحث هایی مانند فلسفه یویان باستان، فلسفه ی و فلسفه شرقی، فلسفه سده های میانی اروپا تا فلسفه مدرن، فلسفه معاصر و... می پردازد. این جلسات روزهای از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در موسسه سروش مولانا برگزار خواهد شد. پیوند خبر: http://www.mehrnews.com/news/3737290/%d8%b3%d9%84%d8%b3%d9%84%d9%87-%d8%af%d8%b1%d8%b3%da%af%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d9%88-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d9%85%d8%b1%d9%87-%d8%a8%d8%b1 رنه دکارت، پدر فلسفه مدرن و هندسه تحلیلی، ی که فلسفه را از خواب سنگین قرون وسطی ای اش بیدار کرد. در سال 1596 در خانواده ای از نجبای تورن در فرانسه به دنیا آمد. نشست نقد و بررسی کتاب فوتبال و فلسفه عصر هجدهم مهرماه برگزار شد و حمید علیدوستی مربی فوتبال، حسین شیخ رضایی مدرس فلسفه، حمیدرضا ابک رو مه نگار و عیسی عظیمی مترجم این کتاب درباره فوتبال و فلسفه سخن گفتند. «confabulation» یا مسامحتا «خیال پردازی»، نام کت است از ویلیام هریستین، فیلسوف یی که حوزه تحقیقاتش فلسفه ذهن و فلسفه زبان است. او در این کتاب به بررسی خطاهای ذهنی از دیدگاه علوم اعصاب، روان پزشکی، روان شناسی و فلسفه پرداخته است. به اطلاع می رساند همایش فلسفه تعلیم و تربیت در عمل در تاریخ های 16 و 17 مهرماه 1393 در خوارزمی، پردیس کرج در محورهای زیر برگزار می گردد: فلسفه آموزش برنامه درسی:
فلسفه نظام ارزشی فلسفه آموزش فنی و حرفه ای فلسفه آموزش بزرگسالان فلسفه معلمی فلسفه آموزش گروه های خاص فلسفه آموزش های غیر رسمی فلسفه برنامه های تربیت معلم آموزش فلسفه: روش ه. جوئل دیوید همکینز منطق دان ریاضی و نظریه پرداز مجموعه ها در تصویری که در سایت خود قرار داده است رابطۀ منطق با سه دانش فلسفه، ریاضیات و دانش های رایانه ای را به تصویر کشیده است که در نوع خود تازه است: تصویر بزرگ تر را در اینجا می توانید ببینید. برتری این تصویر، نسبت به تصویرهای پیشین که منطق ریاضی را تنها در چهار شاخۀ نظریۀ مجموعه ها، نظریۀ مدل، نظریۀ برهان و نظریۀ بازگشت (= نظریۀ محاسبه پذیری) محدود می کرد این است که شاخه های نزدیک به این چهار شاخه را نیز نشان داده و نسبت دوری و آنها به ریاضیات را نیز مشخص کرده است. برای نمونه، این تصویر، نظریۀ برهان را از منطق ریاضی دور ساخته و شاخه ای میان منطق فلسفی و دانش های رایانه ای دانسته است. نظریۀ رسته ها (category theory) نیز به صورت ما یچ میان شاخه های جاافتادۀ منطق ریاضی خودنمایی می کند که احتمالا، نشان گر مبنایی بودن و بین رشته ای (بین شاخه ای) بودن آن دارد. نکتۀ درخشان در این تصویر، ج شاخه های علوم رایانه ای مرتبط با منطق (برنامه نویسی برای منطق (logic programing = اثبات خ ر قضیه ها)، نظریۀ پیچیدگی و نظریۀ محاسبه پذیری) از منطق ریاضی و منطق فلسفی است. نکتۀ ستودنی دیگر، تمایز نظریۀ مجموعه ها از نظریه های بی نهایت و مبانی ریاضیات از یک سو و ج فلسفۀ ریاضی از فلسفۀ نظریۀ مجموعه ها از سوی دیگر است. برای ما فلسفه ورزان، اما کاستی هایی نیز به چشم می خورد، مانند عدم اشاره به فلسفۀ منطق و عدم تفکیک آن از منطق فلسفی. هم چنین، افزودن فلسفۀ زبان و حتی فلسفۀ ذهن (تا حدودی) در این راستا شدنی است. پیشنهاد من (به پیروی از پیشنهاد دوست گرامی، علی صادق دقیقی) این است که ضلع چهارمی به این تصویر افزوده شود با عنوان «زبان شناسی» و شاخه هایی مانند فلسفۀ زبان در بخش مشترک میان آن و فلسفه و دانش های رایانه ای قرار بگیرد. البته میان زبان شناسی و دانش های رایانه ای نیز شاخه های مرتبط تر دیگری وجود دارد که بد نیست آشنایان به این دو عرصه آنها را در این میان قرار دهند. شاید بد نبود عنوان «منطق کلاسیک» یا «منطق استاندارد» (به معنای مجموع «منطق گزاره ها»، «منطق محمول ها و این همانی» و «منطق مرتبۀ دوم») در میانۀ این تصویر گنجانده می شد تا استوار بودن دیگر شاخه ها بر آن آشکارتر می گشت و نشان می داد که این منطق در قلب همۀ منطق ها قرار دارد. از خوبی های تصویرهایی مانند این، آن است که به کمک آن می توان به جنگل انبوه منطق ها که شش هفت دهۀ اخیر به وجود آمده اند از بالا نگریست و ربط و نسبت آنها را با یک دیگر بهتر شناخت و به خلأهای مطالعاتی شخصی در حوزه های مختلف منطق و همسایه های آن پی برد و در صورت نیاز، به پر آنها شید. برای نمونه، من تا به حال دربارۀ «ریاضیات مع » (reverse mathematics) و نسبت آن با منطق چیزی نشنیده و نخوانده ام. نام «نظریۀ رسته ها» را شنیده ام و نیز شنیده ام که بنیادی تر از نظریۀ مجموعه ها است؛ اما چیزی دربارۀ آن نمی دانم. دربارۀ نظریۀ پیچیدگی و اثبات خ ر قضایا نیز چیزهایی شنیده ام و نیاز به فراگیری بیشتر دربارۀ آنها دارم. البته این به آن معنا نیست که دیگر شاخه های موجود در تصویر بالا را به خوبی می شناسم؛ فقط، اطلاعاتم دربارۀ آنها بیشتر از «شنیدن نام آنها» است. عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: در منطق اهل بیت(ع) اص نه با جنگ و نه با صلح است، بلکه با تربیت و زندگی ایمانی مردم است. مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: قدرت موشکی ایران توان دفاعی بومی شده است و حرف های یی ها بی منطق و غلط است. چار تیلور چندی پیش برندۀ جایزۀ یک میلیون دلاری برگرین در فلسفه شد. این جایزه را نوبل فلسفه می دانند و البته باید گفت کمتر ی به اندازۀ تیلور استحقاق آن را داشت. تیلور در کنار یورگن هابرماس بر قلۀ فلسفه در جهان امروز نشسته است. همشهری آنلاین: انقلاب با تاکید بر وم شناساندن شخصیت و آراء بزرگان فلسفه تاکید د: فلسفه باید در حوزه علمیه قم و همچنین حوزه علمیه تهران که روزگاری مرکز فلسفه بوده است، رواج پیدا کند.