قاموس

به نقل از خبرگزاریها در مورد قاموس : -قاموس الرجال؛ مهمترین تألیف علامه شیخ می باشد که در 14 جلد نوشته شده و ایشان را به «صاحب قاموس الرجال» می خوانند. -النجعة فی شرح الل -بهج الصباغه فی شرح نهج البلاغه -آیات البینات فی حقیه بعض المنامات -الاربعون حدیثا -رساله در محاکمه بین شیخ صدوق و شیخ مفید در یک مسأله کلامی -الرساله المبصره فی احوال البصیریه -قضاء المؤمنین علی بن طال. همشهری آنلاین: رساله عرفانی و معنوی فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه اثر حسن زاده آملی است پشت قاموس این اشک حرف هایی ست نگفته رازهایی ست نهفته به وسعت سکوتی پر از هیاهوی این شب من با قشونی از چلچله ها بر می گردم به تو به اشک زیر این باران که بر تن خیس خاطره ها می بارد ما معیاری برای مشارکت مردم براساس حرام و حلال در یک نظام قانونی و مشروع و مردم سالار نداریم.
تحقیق مفهوم کلمه ولایت و مشتقات آن تحقیق-مفهوم-کلمه-ولایت-و-مشتقات-آنبخشی از متن: ریشه ولایت «وَلْی» است و بر وزن فلس، نزدیکى و قرب. چنانکه در صحاح و مصباح و قاموس گفته است گویند: «تباعدنا بعد ولى» پس از نزدیکى دور شدیم.( قرشی؛ قاموس قرآن، 7/ 245) القاموس المحیط نوشته است که « الوَلْیُ‏: القُرْبُ، و الدُّنُوُّ، و المَطَرُ بعدَ المَطَرِ، وُلِیَتِ‏ الأرضُ، بالضم.» ... فایل بزرگ شدن همیشه خواسته ما بوده و هست. اما چگونه بزرگ شدن هم مسئله می شود وقتی در قاموس بزرگ شدگان تلخی و خشونت ببینی. شعر و کوه سبب بزرگ و لطیف شدن می شود. شعر بخوانیم و کوه برویم تا حس های عمیقی را تجربه کنیم. پ.ن: - قرار بود محبت رسم مسلمانی بشود، رسم قومی که ش رحمه للعالمین بود. تقدیم به ی پرواز 655 ایران که توسط ناو پلید یی منهدم شد...


مَگه میــــشه یادِش بِره،.... مادری
که دُردونشو،..... تیرِ صیّادها
به آتیش کشید و کمون شد، قَدِش
توو اون، چلّه یِ تیرِ بیدادها

مگه میــــشه یادش بِره،.... کودکی
که دَردِ یتیمیــش همراهشه
هنوز، اون بلیــطـایِ نیم سوخته
اگه بُغضشو نشکنه،.... آهِشه

توو قاموس ق. به مریم قدّیس بگید که من
سال ها اومدم به پابوس تو
سپردی یارم دست رقیب
نواختی به گوشم ناقوس تو آه و وای و واویلای من
پس کجا رفته ای ، فریبای من
هنوزم در دلم مهر تو دارم
تو رو میخوام فقط ، زیبای من جهانی کشیدی به رنگ عشق
تو منشور بودی و من طاووس تو
از وقتی رفته ای چشام گشته کور
خدایا بیافروز شب ، فانوس تو آرزویی ندارم به جز
دیدن روی ناز شما
هر کجا هستی گلم
رو بگردان به سویم بیا گرفتن زدستم ، اون که گفت
منم تا ابد ، تو
خدایا سوختم از دست غیب
کجا بود این در قاموس تو شنیدم اومدی ، پر کشیدی
سایه ات افتاده ، بر سر ما
شونه هام آشیونه ی توست
بازند درها به رویت هما سلطان عشق 13/7/88 فرمانده انتظامی مازندران دفاع مقدس را نام ‏آشناترین واژه در قاموس حماسه ‏ های عزت آفرین ایران ی اعلام کرد و پیامی در این زمینه صادر کرد. البانی می گوید:«الصلاة و السلام علی النبی (صلّی الله علیه وآله وسلّم) جهراً عقب الأذان بدعة» ؛«درود و سلام بر (صلّی الله علیه وآله وسلّم) به صورت بلند و آشکار بعد از اذان بدعت است». « سلسلة الاحادیث الضعیفة، ج2، ص 294؛ قاموس البدع، ص 358. » وی همچنین می گوید: الصلاة و السلام علی النبی (صلّی الله علیه وآله وسلّم) جهراً قبیل الإقامة و هی بدع. مرگ در قاموس ما از بی وفایی بهتر است
در قفس با دوست مردن از رهایی بهتر است

قصه ی فرهاد دنیا را گرفت ای پادشاه
دل به دست آوردن از کشور گشایی بهتر است

تشنگانِ مِهر محتاج ترحم نیستند
کوشش بیهوده در عشق از گ بهتر است

باشد ای عقل معاش ش، با معنای عشق -
آشنایم کن ولی نا آشنایی بهتر است

فهم این رندی برای اهل معنا سخت نیست
دلبری خوب است، اما دلربایی بهتر است

هر ی را تاب دیدار سر زلف تو نیست
اینکه در آیینه گیسو می گشایی بهتر است

کاش دست دوستی هرگز نمی دادی به من
« آرزوی وصل » از « بیم ج » بهتر است

فاضل نظری کوه به کوه می رسد در قاموس من بس که نبودنت را زندگی ندیدنت را... تا آ دلم گرفت از اینجا که هیچ رنگ ندارد بو ندارد شکل ندارد حتی روح ندارد بشر اینجا. آدم به آدم نمی رسد در قاموس من از بس که هنوز تا تو نرسید... شاعر : سحر زینلی ( سحر ذینلی ) شب که روشن می شود آبی ترین فانوس ها
یاد چشمان تو می افتم در اقیانوس ها با کدامین شعله یدی که حالا سال هاست
بال می گیرند از خا ترت ققنوس ها قرن ها بیهوده می گردم نمی یابم تو را
نامی از تو نیست در خمیازه ی قاموس ها مهربان من به اشراق نگاه شرقی ات
کی رهایم می کنی از حلقه ی کابوس ها کی می آیی که به گلبانگ اذان روشنت
لال خواهد. آزمونی دیگر به ثبت رسید ، آزمونی که عیار ملتی را به محک دوباره خواهد کشید ؛ ملتی که با وجود مشکلات متعدد اقتصادی ، معیشتی و محدودیت ها ، همچنان بر عهد خود با خون های ریخته شده در پای درخت تناور استقلال ، و آرمان های شهیدان و شهیدان پایبندند و این وفاداری را روز به روز بیش از گذشته به منصه ظهور می رسانند ، مردمی که رنگ قدمت و کهنگی ، هی.
برنامه های هفته تربیت/ تعریف امور تربیتی/ تربیت ی در قاموس انقلاب و...

ادامه مطلب واژه "اخلاق" از نظر لغوی جمع "خُلْق" به معنای خوی، طبع، سجیه و عادت است، اعمّ از این که آن سجیه و عادت نیکو باشد یا زشت و بد. (قرشى، سید على اکبر، قاموس قرآن، ج ‏2، ص 293. طریحى، ف الدین، مجمع البحرین، ج ‏5، ص 156)
دانشمندان علم اخلاق و فیلسوفان برای اخلاق تعاریف متعدّدی بیان د. تعریفی که از میان تعریف های دانشمندان ی می‏توان جمع بندی نمود عبارت است از: مهر نوشت: فرمانده نزاجا با بیان اینکه خاک ایران جای نفوذ و توطئه نیست، گفت: اقدام پاسداران انقلاب ی در قاموس نیروهای مسلح بود و حرکت برادران ی سیلی محکمی بر دهان دشمنان بود.حرکتی که اقدام همه جانبه تمامی نیروهای دفاعی ایران را در بر می گرفت. اثر ایوان تورگنیف:رودیناثر بزرگ علوی:ازبکهااثر پائولو کوئلیو:قاموس فرزانگیاثر حسینقلی مستعان:نوریاثر نه دوموریه:ربه کااثر فرزانه کرم پور:ضیافت شبانهاداره ورود و وج کالا:گمرکاز استان ها:همداناز جانداران تک سلولی:آمیباز سوره ها:ذاریات 

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] مرگ در قاموس ما از بی وفایی بهتر استدر قفس با دوست مردن از رهایی بهتر است
قصه ی فرهاد دنیا را گرفت ای پادشاهدل به دست آوردن از کشور گشایی بهتر است 
تشنگانِ مِهر محتاج ترحم نیستندکوشش بیهوده در عشق از گ بهتر است
 باشد ای عقل معاش ش، با معنای عشق -آشنایم کن ولی نا آشنایی بهتر است
فهم این رندی برای اهل معنا سخت نیستدلبری . آهنگ خوب بندگی هر پیدامیشود/تفسیرشورایزدی باعشق معنامیشود/آوای زیبای دعاتاعرش بالارفته است/اندر هایادی زآقامیشود/درهرمصلی ح ی ازوحدت ودلدادگی است/باربنای بندگی بنگرچه غوغامیشود/دراین هاشورولایت محوری است/بهرفرج هرشیعه ای آنجامهیامیشود/درگلشن قاموس ماشوق ظهورمهدی است/درمان تمام دردهاازعشق مولامیشود
در حالی که طی یک سال گذشته بسیاری از تاسیسات هسته ای کشورمان تعلیق شده و همچنان برخلاف تعهد اولیه خود به ایران حاضر به لغو تحریم ها نیست، رو مه اعتماد با انتشار تیتر «گزارش یک سال مقاومت هست یی» مشخص نکرد هدفش از انتشار این جمله شوخی با افکار عمومی بوده یا تعبیر «مقاومت» در قاموس واژگانی دست اندرکاران این رو مه معنای دیگری دارد؟ آن چیزی است که همواره انقلاب را از خطرها مصون داشته و توطئه های دشمنان را خنثی کرده است. لذا دشمنی با آن اصلی اساسی در قاموس دشمنان انقلاب ی بوده است. در این مجال به همسویی افراطیون تفرقه افکن شیعه و وه ون که هر دو از دشمنان انقلاب ی هستند در دشمنی بی شرمانه با می پردازیم. علی جان، دست تو دشت برکت و چشمانت چشمه عاطفه. نگاهت خواستگاه مهر و قلبت قبله اخلاص بود. در زندگی تو، ایمان، ایثار، عشق و عرفان تفسیر می شد و انسانیت به اوج می رسید. تو والاترین آرمان بشری و تو شکوهمندترین قاموس ارزش هایی. در محراب نیایشگر اشک ریزی که سر بر خاک می سایید؛ در میدان، رزم آور قهرمانی که شمشیرش حماسه می آفرید؛ در کوچه، پیر . اهل معنا ، پرواز را فاصله گرفتن از خاک و گرایش به افلاک تعریف می کنند . برای آنان به آسمان رفتن "از زمین کندن" است و در قاموس این قبیله هر "پا" فاصله گرفتن از زمین ، یک عمر نزدیک شدن به خداست ... صعود اهل معنا فرود ندارد . برای آنها ، پروازهای متعدد ، تمرین پ نهایی است . آن قدر میپرند تا در روز واقعه ، بی نهایت اوج بگیرند ... به یاد آنان که هرگ. مرگ در قاموس ما از بی وفایی بهتر است در قفس با دوست مردن از رهایی بهتر است قصه ی فرهاد دنیا را گرفت ای پادشاه دل به دست آوردن از کشور گشایی بهتر است تشنگانِ مِهر محتاج ترحم نیستند کوشش بیهوده در عشق از گ بهتر است باشد ای عقل معاش ش، با معنای عشق - آشنایم کن ولی نا آشنایی بهتر است فهم این رندی برای اهل معنا سخت نیست دلبری خوب است، اما دل. در منطق خلقت موقعیت وجایگاه بالا دست نشینی از برای راه افتادن روند رقابت در نظر گرفته شده است تا سمت حرکت انسان همیشه رو به جلو باشد.
با این حساب آیا آنکه با استفاده از موقعیت حاصل از فلسفه خلقت وتکیه بر موقعیت وجایگاه فرا دست می کوشد تا دیگران را از رقابت با خود و یا حقوقی که می تواند باعث تقویت آنان برای رقابت گردد باز دارد ویا م. در دل دلدادگان همواره یاد زینب است
عصمت و شور و شهامت در نهاد زینب است شیر پاک فاطمه او را نموده شیرزن از نژاد حیدر صفدر نژاد زینب است ای ن پا­ک­زاد اهل ایمان بشنوید حفظ حجب و عصمت و عفّت جهاد زینب است بی­ حج نیست در قاموس آل فاطمه وقر و اجلال و متانت اعتقاد زینب است زن کرامت، زن نجابت، زن شرافت، زن حیا این فضایل را ش تن انتقاد زین. بازچاپ فرهنگ اصطلاحات نسخه شناسی و کتاب آرایی فرهنگ اصطلاحات نسخه شناسی و کتاب آرایی فرهنگ اصطلاحات نسخه شناسی و کتاب آرایی (معجم مصطلحات المخطوط العربی: قاموس کودیکولوجی) ضمیمه شماره یک از دفتر چهارم جستارهایی در میراث ی می باشد. مجموعه حاضر به هدف انتشار برخی مقالات، یادداشت ها، احیای متون و مباحث دیگر در حوزه نسخه های خطی و اسناد- اعم از کاغذ نوشته ها و کتیبه ها- و موضوعات مربوط به میراث دوره ی، بدون در نظر گرفتن محدوده زمانی، از سده های آغازین دوره ی تا اوا دوره قاجاریه، منتشر می شود. دفتر چهارم از این مجموعه به مبحث مهم نسخه پژوهی اختصاص یافت که با توجه به کمبود منابع در کشور در راستای لغات و اصطلاحات این فن، کتاب ارزشمند معجم مصطلحات المخطوط العربی (قاموس کودیکلوجی) اثر پروفسور احمد شوقی بنین مدیر کتابخانه مولویه و حسنیه در رباط و مصطفی طوبی را که چاپ سوم آن با ویرایش و اضافاتی در مراکش منتشر شده بوده، به عنوان ضمیمه دفتر چهارم (نسخه پژوهی) انتخاب و منتشر شده است. این کتاب به اهتمام یوسف بیگ باباپور در 470 صفحه از سوی انتشارات سفیراردهال در تهران منتشر شده است. حماسه 6 بهمن به برکت غیرت مردم آمل در قاموس انقلاب ماندگار شد غلام حسین غیب پرور در مراسم گرامی داشت حماسه ی 6 بهمن سال 60 آمل که در مصلی قدس این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه حماسه تاریخی مردم آمل رخدادی برای انقلاب و عزتی ماندگار شد، گفت: این رخداد به برکت غیرت انقل مردم آمل با تقدیم 41 شهید در قاموس انقلاب ی ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن هیچ گاه حضرت (ره)، بنیانگذار انقلاب ی را نفهمید، متذکر شد: به حضرت پیشنهادی همانند واتیکان دادند تا همان رفتاری که با ان واتیکان دارند با او داشته باشند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: اگر جنگ هشت ساله دفاع مقدس بیست سال هم طول می کشید مردم انقل ایران تا پای جان در برابر دشمن می ایستادند اما استکبار جهانی هیچ گاه این موضوع را درک نکرد.

وی با اشاره به اینکه بهشتی به تنهایی یک امت بود، یادآور شد: رجایی و باهنر را مظلومانه ترور د اما همگان دیدند که مردم در مراسم بزرگداشت آنها چه حماسه ای آف د.

غیب پرور با بیان اینکه در خصوص6 بهمن سال 60 اشتباه بزرگی مرتکب شد، خاطرنشان کرد: وجود جریان کمونیست در شمال کشور ، یی ها را به طمع انداخت و این بار کمونیست ها با منافقین کوردل در خواب اعتلای نامبارکی برای ایران بودند.

وی افزود: مدتی در جنگل در فکر طراحی نقشه های مختلف بودند تا آمل را تصاحب کنند و این شهر را کانونی برای کشور گشایی آنها در زاویه به زاویه این مرز و بوم بشود اما اشتباه د.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه دشمن در انتخاب خطه مازندران و سرزمین مقدس آمل اشتباه کرد، متذکر شد: آمل به حکومت مرعشیان جانی دوباره داد و اگر هشتم از کویر یزد و طبس به مشهد رفت وجود مردمان طبرستان و آمل بود.

غلامحسین غیب پرور با بیان اینکه دشمن هیچ گاه مردمان ایران را نشناخت اما همیشه در حال توطئه است اظهار کرد: دشمن در توطئه ای چید و موجب م عان حرمی شد که تا پای جانشان در دفاع از حرم ایستادند.

وی تصریح کرد: ملت ایران به یمن بیدار شدند و زیر بیرق مبارک انقلاب ی زمینه ظهور را فراهم خواهند کرد.

این مسول با اشاره به اینکه امیدی به بیداری دشمن نداریم، یادآور شد: دشمن در جبهه باطل و م عان حرم و ملتی که تا آ ین قطره خونشان پای انقلاب هستند در جبهه حق علیه یکدیگر مبارزه جانانه ای خواهند داشت و معتقدیم که مشی حق است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه خانواده بر حقانیت راهی که می رویم حجت هستند, خاطرنشان کرد: سکاندار انقلاب، آگاهانه ت جامعه بیدار را در دست دارد و امیدواریم مسوولین و ت هم درک کنند که راه سعادت، همراهی با ملت انقل است.

غیب پرور در پایان تاکید کرد: آمل مزین به وجود علمای بزرگی است که در تاریخ ایران و همانند ستاره درخشانی هستند.منبع:سفیرهراز درمدینه بزم شادی سازشد باب رحمت بار دیگربازشد نجمه راحق دادزیبا دختری بحرایمان را دوباره گوهری گوهری تابنده ازدریای نور درکف موسی منورهمچوطور عصمت و ذات کردگار جبرئیل وحی را آموزگار ک شان عشق رامنظومه اوست زینت افزای زمین معصومه اوست زینب است حقا که اوزین اب است همچوزینب پاسدار مکتب است نام او گل واژه قاموس عشق اوبودچون فاطمه عش. کشتی نساز اى نوح، طوفان نخواهد آمد بر شوره زار دلها، باران نخواهد آمد
شاید به شعر تلخـم خـرده بـگیری اما جایی که سفره خالیست، ایمان نخواهد آمد -درگذشت علامه شیخ محمدتقی شوشتری مولف«قاموس الرجال»(1374ش) -آیه شماره 60 از سوره مبارکه یونس - (ص): أَکْثِرْ مِنَالطَّهُورِ یَزِدِ اللَّهُ فِی عُمُرِک . امالی صدوق ،ص60 وضو زیاد بگیر عمرت طول. (ص) فرمود : من معلم مبعوث شدم و قرآن او را سراج منیر می خواند پس معلم چراغی است خود سوز و محفل افروز! - معلم باغبانی است که سخاوتمندانه بذر عمرش را در کلاس می افشاند تا رویش و شکفتن نسل فردا را شاهد باشد! - هرگز نگویید با یک گل بهار نمی شود بلکه بگویید با یک گل بهار آغاز می شود! - در قاموس و فرهنگ انسانهای موفق سه کلمه بیشتر به چشم نمی خورد . . هنر کارگران است که ایران آباد کار بسیار هنــــــــــــــــــر را بنیاد همت ای اهل هنــــــــــر بار دگر تا شــــــــــود کل وطن م وشاد روز کارگر گرامی باد . . . دست هایت که آیینه تلاش روزگارند، پر برکت باد! توانِ دست هایت را می ستایم ای سازنده ترین نقش هستی در قاموس آفرینش روز کارگر مبارک . در قاموس ما،آب یعنی عطش و عطش یعنی عاشورا یعنی نینوا یعنی ظهری سوزان و آفت داغ یعنی لب های خشکیده ،یعنی فریاد های در گلو مانده، یعنی زینب با چشمهایی پر از خون یعنی گلوی غرق در خون علی اصغر یعنی صدای الله اکبر علی اکبر در روز عاشورا یهنی ناله های ام لیلا یعنی بوسه های زینب بر رگهای حسین... یعنی سوگنامه ی غمبار نینوای حسین... یعنی صورت سی. ای آیت جودوکرم حضرت داور مرات جمال تو بود جمال مادر تولیله قدر علی وفاطمه هستی سرمست وجودتوبودعالم هستی مه منفعل ازحسن تو ومات نگاهت خورشیدسما آمده امشب به پناهت درسیرت ومعنا توعلی شیرخ توآیت ومصداق صریح هل اتایی ای خاتم انگشتر پیغمبرخاتم بانام تو مقبول شده توبه آدم تودریتیم صدف بحرولایی توجلوه ای از پنج تن آل عبایی برخیل جوانان. صاحب قاموس الرجال که ناقد تنقیح المقال است میفرماید : ج1 ص 71  کذلک کثیرا ما یستند المصنّف فی الحسن إلى ترضّی الرجالی و رحّم، مع أنّه أیضا أعمّ، فقد یترحّم الإنسان على من کان له معه خلّة و صداقة أو کان له علیه حق و شفقة أو کان ذا کمال و معرفة و إن لم یکن ثقة فی الدیانة.
قال النجاشی فی أحمد بن محمّد الجوهری: رأیت هذا الشیخ و کان صدیق. افسران - بخوان و تامل کن... غفلت یعنی اینکه چیزی حاضر باشد ولی انسان به آن توجه نکند و آنرا فراموش کند. (قاموس قرآن، ج‏5، ص: 112) از همین رو باید به این نکته توجه داشت که غافل نبودن از یاد خدا منحصر در ذکر اصطلاحی و یا آوردن مفهوم خدا در ذهن و تفکر در وجود او، خلاصه نمی شود . مقصود اصلی از غافل نبودن از یاد خدا این است که انسان در ظرف بندگی خالق هستی واقع شود ، تا زمانی که انسان احساس می کند که در حال اطاعت پروردگار است ، به یاد او است و به محض اینکه وارد منطقه گناه می شود ، از جرگه بندگی و ایمان خارج گردیده و دچار غفلت از خدا می شود. قلم زدم به مرکب کنار این فانوس برای تان بنویسم، برای اقیانوس نفس برای شما ج میشود بانو ولی نفس شده اینجا کنارتان محبوس هر آنکه اسم خودش را نهاده بود ابتر ز خواب ناز پرید و ندید جز کابوس به روی بیت نبی عطر یاس می بارد که خانه ها همه با عطرتان شود مأنوس بدین وسیله خدا راز خلقتش را گفت صدای گریه ی تو با شمارش مع تو آمدی مترادف کنی برای پد. محمدتقی شوشتری، بزرگ عالمِ رجالیِ معاصر قاموس الرجال اگرچه از دید آیت الله شبیری این نقطهٔ ضعف را داشت، اما کت اثرگذار و ماندگار شد. نام شیخ شوشتری هم در کنار این اثر، به یادماندنی شد. محققی که توانست با احاطه بر دانش خود، علی شریعتی را اقناع کند، ذائقهٔ سید جعفر شهیدی را به وجد آورد و او را به سراییدن شعر بکشاند و مرجعی علمی برای رجالی معاصر آیت الله شبیری قرار گیرد. shooshtari ایمان ، و پرستش ، این ها راه من نیست برای اینکه بمونم ، سعیمو اما فکر کنم نمرود باشم بهتره ، از گلستان رد شدن کار من نبوده و نیست ، سعی تلاش کوشش اینها در رفتن معنا شدن و رفتن که شده قاموس من ، البته با این سرعتی که اتفاقات ، دوستام ، باران ، دارن از من رد میشن ، فکر کنم با موندن و ایستاده بودنم هم همین حسو پیدا میکنم که دارم میرم . این م. در دو دستت همه ی شب فانوس پرو ب ،پرو بال طاووس چشم های تو چو دریا آرام ات گستره ی اقیانوس در پیام تو صدای آتش سخنان تو طنین ققنوس لرزه انداخت حضور گرمت به تب سخت شب دقیانوس طبع گرم تو پر از درمان است بهترو خوبتر از جالینوس برش وحی کلام تو ش ت هیبت و قدرت شاهان روس غزل وصف تو زیباست ولی درنگنجد به همین یک قاموس ... داد83
در عملیات کربلای پنج، سید مرتضی مسئول اکیپ بود.
از آسمان آتش می بارید. از شدت سرما بدنمان می لرزید. آوینی گفت :« باید به جاده فاطمه ا هرا (س) که زیر آتش عراقیهاست، برویم.»
مدتی بعد «مرادی نسب»، «والایی» و «عباسی» هر سه نفر از جاده باز گشتند. از سر و صدا چشمانم را باز ؛ اما دوباره بی هوش افتادم.
یک ساعت بعد بیدار شدم، مرتضی. چه زیبا خالقی دارم
چه بخشنده خدای عاشقی دارم
که میخواند مرا
با آنکه میداندگنه کارم
اگر رخ بربتابانم,
دوباره مینشیندبر سرراهم
دلم رامی رباید
با طنین گرم وزیبایش
که در قاموس پاک کبریایی
قهر نازیباست
چه زیبا
عاشقی را دوست می دارم
دلم گرم است
می دانم که می داند
بدون لطف او تنهای تنهایم
خدای م. یا مقلب! قلب هایمان را از غبار و زنگار وارهان تا به فهم زیبایی ها تعالی ی م و مهربانی را از چشمه چشم هامان جاری کن تا سلام معنای هر پلک زدن مان باشد.یا مدبر! لیل مان را به عشقی لیلایی، به روز گره زن، تا هیچ ی رهزن دل و دین مان نشود. روزمان را، جهان افروز کن، تا جهانمان عطر عبودیت بگیرد.یا محول! احوال مان را به کرامت، نیکوگردان و زندگی ما. دلربایی مرگ در قاموس ما از بی وفایی بهتر است در قفس با دوست مردن از رهایی بهتر است قصه ی فرهاد دنیا را گرفت ای پادشاه دل به دست آوردن از کشور گشایی بهتر است تشنگانِ مِهر محتاج ترحم نیستند کوشش بیهوده در عشق از گ بهتر است باشد ای عقل معاش ش، با معنای عشق - آشنایم کن ولی نا آشنایی بهتر است فهم این رندی برای اهل معنا سخت نیست دلبری خوب است، اما دلربایی بهتر است هر ی را تاب دیدار سر زلف تو نیست اینکه در آیینه گیسو می گشایی بهتر است کاش دست دوستی هرگز نمی دادی به من « آرزوی وصل » از « بیم ج » بهتر است در سپیده دم ازل ان زمان که سازندگی کائنات اغاز می گردید و کتاب تکوین گشوده میشد نخستین کلمه ایی که با قلم تقدیر بر دیباچه قاموس هستی نقش بست واژه ی زیبای بود و سر فصل این کتاب کهن به تعلیم و تربیت اختصاص یافت همیشه و در همه چیز من هستید معلمین عزیزم روزتان مبارک شیلا خداداد ۱۰ /۲ /۱۳۹۳ چه بخشنده خدای عاشقی دارم
که میخواند مرا ، با آنکه میداند گنه کارم

اگر رخ بر بتابانم
دوباره ، می نشیند بر سر راهم

دلم را می رباید ، با طنین گرم و زیبایش
که در قاموس پاک کبریایی، قهر نازیباست
چه زیبا عاشقی را دوست میدارم

دلم گرم است میدانم، که میداند
بدون لطف او ، تنهای تنهایم

اگر گم کرده ام من راه.
  فرمانده نیروی زمینی :  سرتیپ حیدری گفت: اقدام پاسداران انقلاب ی در قاموس نیروهای مسلح بود و حرکت برادران ی سیلی محکمی بر دهان دشمنان بود، حرکتی که اقدام همه جانبه تمامی نیروهای دفاعی ایران را در بر می گرفت.

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] تفاوت بین اخلاق و علم اخلاق
واژه "اخلاق" از نظر لغوی جمع "خُلْق" به معنای خوی، طبع، سجیه و عادت است، اعمّ از این که آن سجیه و عادت نیکو باشد یا زشت و بد. (قرشى، سید على اکبر، قاموس قرآن، ج ‏2، ص 293. طریحى، ف الدین، مجمع البحرین، ج ‏5، ص 156)
دانشمندان علم اخلاق و فیلسوفان برای اخلاق تعاریف متعدّدی بیان د. تعریفی که از میان تعریف های دا. درد ما اینحاست
نه در دیرا ور
حالا نه اینکه بدمون بیاد با موشک جایی را بزند
بزند نزند توفیری هم ندارد
وقتی ان بیت المال شبانه روز دارند می برند و می خورند
وقتی تو در مدار صفر درجه حرکت می کنی
چه فرقی می کند موشک از کنارت رد شود یا
بدبختیم برادر و این کارها هم از بدبختی ما سر سوزنی کم نمی کند
حالا گیرم بگویند خوب بیشتر هم که.