مقاله تهاجم فرهنگی و آثار آن بر جامعه امروزی

به نقل از خبرگزاریها در مورد مقاله تهاجم فرهنگی و آثار آن بر جامعه امروزی : درآمدی بر شناخت ابعاد تهاجم فرهنگی و نحوه‏ ی مقابله با آن – مقالات اجتماعی
درآمدی بر شناخت ابعاد تهاجم فرهنگی و نحوه‏ ی مقابله با آن-مقالات اجتماعی چکیده
مجموعه دستاوردهای مادی و معنوی بشر در طول تاریخ را فرهنگ می‏نامند. تبادل فرهنگی ملت‏ها نیز که در طول تاریخ در بستری طبیعی ادامه داشته برای تازه‏ماندن معارف و حیات فرهنگی بشر امری ضروری است و جامعه ‏ی انسانی را در مسیر سعادت واقعی به پیش می‏برد.
اما آنچه امروزه مشکل‏ساز شده "تهاجم فرهنگی" یا غلبه ‏ی یک فرهنگ بر سایر فرهنگ‏ هاست که نمونه‏ی بارز آن روند روبه گسترش تسلط فرهنگ غرب بر سایر فرهنگ‏ها ـ به ویژه فرهنگ ی ـ در یکصد سال اخیر است. تفاوت عمده‏ ی تهاجم فرهنگی با تبادل فرهنگی در این است که در تهاجم برای فرهنگ مورد هجوم امکان انتخاب وجود ندارد.
جلوه‏های تهاجم فرهنگی را می‏توان به دو دسته‏ی بیرونی، همچون: تلاش برای دین‏ز ، ایجاد روحیه‏ ی خودباختگی فرهنگی، ترویج افکار و شه ‏های غربی و ... و درونی، همچون: عقب‏ ماندگی علمی و صنعتی، فقر اقتصادی، غفلت کارگزاران فرهنگی و ... تقسیم کرد. در این مقاله ضمن بررسی جلوه‏های فوق، را ارهایی برای مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی ارائه شده است. درآمدی بر شناخت ابعاد تهاجم فرهنگی و نحوه‏ ی مقابله با آن – مقالات اجتماعی  

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] اختصاصی از یاری فایل پاو وینت مفهوم و اه تهاجم فرهنگی با و پر سرعت .
پاو وینت مفهوم و اه تهاجم فرهنگی
پاو وینت مفهوم و اه تهاجم فرهنگی این فایل حاوی مطالعه تهاجم فرهنگی می باشد که به صورت فرمت powerpoint در 41 اسلاید در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه یداری و نمایید.   فهرست
مقدمه
آنتونی گیدنز در کتاب جامعه شناسی
گزیدۀ رهنمودهای ی (مدظله العالی) درباره تهاجم فرهنگی
مفهوم و اه تهاجم فرهنگى
ابعاد جهانى تهاجم فرهنگى
نقاط قوت، فرصتها و ظرفیتهاى جبهه فرهنگى انقلاب ى
نقاط ضعف، تهدیدات و آسیب‏ها
اه عمده جبهه فرهنگى معارض تصویر محیط برنامه
با
پاو وینت مفهوم و اه تهاجم فرهنگی
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برای مقابله با تهاجم فرهنگی ابتدا باید فرهنگ جامعه را تقویت کنیم، گفت: اصلاح و تقویت فرهنگ جامعه نیازمند جامع نگری و نگرش سیستمی است.

تحقیق تهاجم فرهنگی یا شبیخون فرهنگی
تحقیق-تهاجم-فرهنگی-یا-شبیخون-فرهنگیمقدمه نوجوانان و جوانان به مثابه آینه های تأثی ذیری می مانند که هر آنچه را ببینند و بشنوند صریحا بخاطرخواهند سپرد و چون به مقتضای سنشان بدنبال نو آوری، الگوهای بکر و جذاب و مطرح نبودن هر چه بیشتر خود در بین دیگران هستند، متاسفانه الگوهای القاء شده از سوی بیگانگان را چشم بسته و بدون هر گونه آگاهی م فایل

اختصاصی از یاری فایل تحقیق تهاجم فرهنگی و آثار آن بر جامعه امروزی با و پر سرعت .
فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش ) قسمتی از محتوی متن ... تعداد صفحات : 79 صفحه«بسم الله الرحمن الرحیم» مقدمه. مستکبران و جهانخواران از دیرباز جهت تحقق اه شوم خود سعی بر فرهنگ سازی و ت یب فرهنگ ملت ها را داشته اند آنان می کوشند تا فرهنگ مبتنی بر ادبیات استعماری خود را که توجیه کننده این تهاجم می باشد را با پوشش دموکراسی در بین ملت ها شایع نمایند لذا ترفندهای مختلفی را با هدف قلب مفاهیم ارزشی و ملوث فضای فرهنگی جوامع به ابهام و تردید و نیز سؤال برانگیز نمودن ارزشهای دینی و قومی جامعة تحت تهاجم، راه وصول به مقصد را بری خود هموار کنند، بدیهی است در چنین فضای آلوده و مصمومی حق از باطل و ارزش از ضد ارزش و … شناخته نمی شود.
خوشبختانه در جوامع ی که یکی از هدف های اصلی تهاجم فرهنگی است ( به ویژه کشور عزیزمان ایران) عزیزانی هستند که ضمن آگاهی از ماهیت تهاجم فرهنگی و شناخت شگردهای پیچیدة آن در معرض ابعاد تهاجم و دفاع از فرهنگ کمل طلب و پویا و حیات بخش ی سعی داشته تا اثرات تهاجمی دشمن را خنثی و یا کم رنگ نمایند « تهاجم فرهنگی جدی است» فرهنگ مهمترین عامل نگهداری و پایداری ایرانیان است، زیرا ایرانیان در مواردی چند با فرهنگ خویش از پیروز شدگان تطامی مجذ وبین فرهنگی ساخته اند، تجربه نشان داده است که ایرانیان ملتی فرهنگ پرور، قانع، حق جو، سخت اعتماد، ولی پایدار در پاسداری از باورها و اعتقاد خود هستند موضوع تهاجم فرهنگی نیز برای ایرانیان که سهم بزرگی در گسترش و ایجاد فرهنگ و تمدن بشری دارند، بسیار جدی و با اهمیت است زیرا تنها راه، از پای درآوردن ایران و ایرانیان، گرفتن این سه دفاع فرهنگی از این ملت سرافراز در تاریخ است.
ایرانیان حتی در هنگام کمبود امکانات ثبت و نگهداری دست آورد فرهنگی و داشن خود را به روش به (گفتاری) به نسل های بعدی منتقل نموده اند، فرهنگ: فرهنگ هر ملت عبارت است از مجموعه باورها و رفتارهای آن قوم یا ملت در واقع فرهنگ هر ملت مانند شناسنامه آن قوم و ملت است، تهاجم فرهنگی هنگامی آغاز می شود که خود خواهان و زیاده خواهان، فرهنگ امتی را همچون سوی در مقابل خواسته های ببینند. هدف تهاجم فرهنگی: چون معمولاً انسانها از باورشان پیروی نموده و باورها در واقع الگوهای رفتاری اقوام و ملت ها را مشخص می کند، ساده ترین راه به خدمت در آوردن مردم، ایجاد باور دیگری در آنان است پیش از آن نیز در فرهنگسازی به صورت های ابت تر: بهانه جویی، اشک راشی، تهمت ناروا، همجو، تمس و انکار فرهنگ های ناب الهی انجام می شده است.
سابقه تهاجم فرهنگی اگر چه تهاجم فرهنگی قدمتی همپای تاریخ دارد ولی خطر آن برای ملت ها از زمان بیرون راندن پرتقالی ها از بندرعباس که انگلیسی ها متوجه توانایی های رزمی ایرانیان شدند، شکلی جدید به خود گرفت، در زمان تسلط کامل انگلیس در ایران( به علت بی رقیب شدن در اثر تغییر نظام روسیه) با روی کار آوردن رضاخان، بازهم آزاد، آیت الله سید حسن مدرس یکه و تنها در مقابل استبداد رضاخانی را ادامه و سرانجام به فیض شهاد رسید نهضت ملی شدن نفت نیز با حمایت آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی شکل گرفت اما روشنفکرانی که ت را فقط برای ب قدرت می خواستند با عدم توجه لازم به مذهب، حمایت عامه را از دست داده و زمینه کودتای، یی فراهم شد.
اولین مقاومت گسترده در مقابل حکومت کودتای یی به دنبالمتن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا نماییدبعد از پرداخت ، لینک را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.
با
تحقیق تهاجم فرهنگی و آثار آن بر جامعه امروزی
فرماندار خوی آثار تاریخی و میراث فرهنگی را یکی از زیر ساخت های جامعه بشری عنوان کرد و گفت:جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم در رشد و توسعه اقتصادی موثر است. ولی فقیه در اسان جنوبی با بیان اینکه مشکل ما این است که آنچه که بر دل ما نقش می بندد هوای نفس و علاقه به دنیا است گفت: ۲۰ سال است که صدای تهاجم فرهنگی و آژیر غارت فرهنگی به گوش می رسد و آیا ما توانسته‎ایم در این میدان پناه بگیریم. تهاجم فرهنگی از طریق شبکه های اجتماعی صورت می پذیرد بدین گونه که قبح زندگی خصوصی برداشته میشود تمام افراد تمام زندگی خصوصیشان را ربا دوستانشان در میان میگذارند ع های خانوادشان را و اما در مورد حجاب که فرهنگ کشور ما را تشکیل میدهد در این شبکه ها گذاشتن ع های بی حجاب توسط خود ایرانی ها زیاد شده و به نوعی گذاشتن ع های با حجاب به نوعی عق. به نام خدای مهدی عج

افسران - گیریم 13بدر ؛ آن مور و ملخ و ماری که آن حوالی زندگی می د چه جرمی داشتند که باید بسوزند؟؟؟ #فرهنگ
ع از مهرداد بچه مثبت 1396/1/13

مجموعه تصاویر هنری مهرداد / بچه مثبت
http://mehrdadz.blog.ir/post/41

#ع _سلفی #آتش_زدن #سیزده_بدر #بوته #شعله #فرهنگ #سبک_زندگی #بیشعوری #ع #عکاسی #طبیعت #محافظت #حافظ #خانواده #جمعیت #گناه

http://www.afsaran.ir/link/1356328
http://mehrdadz.blog.ir/post/41
http://wisgoon.com/pin/18829109/
https://hammihan.com/post/14550766
http://sangariha.com/view/post:6910848

**چند جمله کوتاه از سخنان در خصوص فرهنگ**

- در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار شود.

- فرهنگ یک سیستم است و دارای انواع و اجزائی است و ی فرهنگ به عنوان یک ی سیستم باید انجام پذیرد.

- فرهنگ یک جامعه، اساس هویت آن جامعه است.

- انی که نسبت به مسائل فرهنگی حساسیت داشته باشند، متوجه مسأله تهاجم فرهنگی خواهند شد.

- کار فرهنگی در ایران ی مسأله ای است که نمی توان لحظه ای از آن غفلت کرد.

- دشمنان ایران باورهای و دینی و نیز عادات حسنه ملت ما را با تکیه بر ابزارهای فرهنگی هدف گیری کرده اند.

- اکنون فرهنگ ناب که انقلاب ی براساس آن بنیان نهاده شده است، دقیقاً هدف تهاجم دشمنان قراردارد.

- برای مقابله اصولی و برنامه ریزی شده با این تهاجم دشمن، لازم است مدیریت متمرکز و هدایت کننده ای در امور فرهنگی به وجود آید.

- گستره تهاجم فرهنگیِ جبهه استکبار، همه کشورهای دنیا است اما در این تهاجم مهمترین هدف، نظام است.

- **در تهاجم فرهنگی، هدف، ریشه کن فرهنگ ملّی و ازبین بردن آن است.**

- تهاجم فرهنگی انجام می گیرد تا فرهنگ خودی را ریشه کن کند.

- فرهنگ مایه اصلی هویت ملت هاست.

- فرهنگ یک ملت است که می تواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فناور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند.

- در تهاجم معنوی ، تهاجم فرهنگی ، تهاجم نرم، شما دشمن را در مقابل چشمتان نمی بینید هوشیاری لازم


ادامه: جانباز مدال آور و نمونه مبارزه با تهاجم فرهنگی(حدیث دشت عشق)
مقاله آثار مهر و محبت به دیگران
1395-11-19 توسط bahareh دسته دسته‌بندی نشده
مقاله آثار مهر و محبت به دیگران به صفحه مقاله آثار مهر و محبت به دیگران خوش آمدید . فایل ی با عنوان ((مقاله آثار مهر و محبت به دیگران)) می تواند شما را در جهت رسیدن به اه تحقیقاتتان یاری رساند . این فایل توسط گروه محققین آفمَس آماده و استاندارد سازی شده […]
ا. اشاره: اگر به تقابل استکبار جهانی در سه دهه گذشته نظر بیفکنیم در می ی م که در دهه اول تقابل در حوزه نظامی است و سراسر این دهه جنگ، کودتا و ترور می باشد. اما از ابتدای دهه دوم، بحث فراگیر عمومی در جامعه ایرانی مسئله «تهاجم فرهنگی» بود. تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، هجوم فرهنگی و... مفاهیمی است که بر سر زبان ها افتاد و گسترش یافت. ی از هما. عضو کمیسیون فرهنگی گفت: غفلت مسئولان از زیرساخت های فرهنگی باعث شد که انقلاب فعالان خودجوش مردمی را دعوت به مقابله با تهاجم فرهنگی کنند. وبگاه "البرزبان" نوشت: تهاجم فرهنگی چیست و چرا موضوعی است که کشورهای غربی سال هاست برای آن برنامه ریزی می کنند و آن را از تهاجم نظامی مهم تر و کارآمد تر می دانند؟ تهاجم فرهنگی را می توان به نبردی فرهنگی تلقی کرد که علی رغم این که پدیده ای نوظهور نیست، روز به روز کشورهای غربی در این خصوص، تلاش بیش تری به عمل می گیرند و این موضوع، برنامه. گسترش فساد، انحطاط ارزش و اخلاقیات، کم رنگ شدن حس مسئولیت پذیری در برابر خود و جامعه و بی تفاوتی از مهم ترین آثار شوم رفاه زدگی و تجمل گرایی است که انسان ها را از هویت واقعی شان دور می کند وافراد را با تنهایی های خطرناک خو می دهد، این گونه، آمار جرم و بزه و خطاکاری افزایش می یابد، باید حواسمان را جمع کنیم، یکی از برنامه های تهاجم فرهن. اختصاصی از فایلکو مقاله تهاجم فرهنگی و آثار آن بر جامعه امروزی با و پر سرعت .
 مقاله تهاجم فرهنگی و آثار آن بر جامعه امروزی
 مقاله تهاجم فرهنگی و آثار آن بر جامعه امروزی  مشخصات این فایل
عنوان: تهاجم فرهنگی و آثار آن بر جامعه امروزی
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 64این مقاله درمورد تهاجم فرهنگی و آثار آن بر جامعه امروزی می باشد.خلاصه آنچه در مقاله تهاجم فرهنگی و آثار آن بر جامعه امروزی می خوانید :کشف حجاب نقطه آغازین تهاجم فرهنگی
تهاجم فرهنگی در تاریخ کشور ما به شکلهای مختلفی در طی دورانهای گذشته بروز کرده است. این مسأله در دوران حکومت رضاخان شکل جدیدی به خود گرفت. در حقیقت این شکل جدید از تهاجم فرهنگی را باید ارمغان سفر چهل روز رضاخان از ترکیه دانست. محمد علی فروغی سفیر کبیر وقت ایران در ترکیه مقدمه اجرای این دسیسه را با لطایف گوناگون فراهم ساخت او به خاطر ارتباط با مصطفی کمال مقدمه سفر رضاشاه به ترکیه را فراهم آورده بود و توانست خواستة غرب را در ایران پیاده کند او به بهانه آشنایی شاه با مظاهر و تمدن اروپا مقده این سفر را فراهم کرد تا شاه از نزدیک با تمدن جدید با ترکیه آشنا شود.
رضا شاه پس از بازگشت از این سفر طولانی دستگاه حکومتی را موظف به انجام دستورات خود کرد و درباریان با خشونت هر چه تمامتر در  فرهنگ اصیل مردم مسلمان و متدین ایران تلاش د.
ممنوعیت استفاده از حجاب برای دختران در مدارس و همسران افسران در جامعه جلوگیری از ورود ن محجبه در مراکز عمومی حتی حجاب در مدارس ممنوعیت استفاده ن محجبه از وسایل نقلیه و خودداری از سوار آنان با برداشتن جادر ن توسط نیروهای شهربانی با توسل به زور وم اخذ اجازه برای برگزاری مراسمات مذهبی از ت و … از جمله اقداماتی بود که برای کشف حجاب صورت گرفت. 17 دی ماه سال 1314 (هـ ش) را در واقع باید نقطه آغازین این تهاجم علیه مقدسات دینی کشور دانست رضاخان به همین منظور تلاش خود را ابتدا از مدارس اغاز کرد و در این روز برای اعطای دانشنامه به خانمهایی که از دانشسرا فارغ حصیل می شدند این مسأله را علنی کرد و همسر و دخترانش بدون داشتن حجاب در مراسم فارغ حصیل شرکت داشتند. آن روز بود که ن بی بند و بار در کافه به رقاصی پرداختند و مأموران حکومت در همه ا و روستاها و نقاط مختلف کشور در یک بسیج عمومی اقدام به برداشتن حجاب از سر ن د و حتی اجازه استفاده از روسری را به آنان نمی دادند و گاهی به زور سرنیزه روسری ها را از سر ن و دختران بر می داشتند و چادر و نقاب آنان را می د به طوری که استفاده از چادر در خیابانهای تهران کاملاً ممنوع بود رضاشاه با این انگیزه که حجاب خلاف تمدن، قانون و طبیعت انسان است و موجب کاهش حضور ن که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند در اجتماع می شود دست به چنین اقدامی زد و همچنین رو مه ها و مجلات اقدام شاه را موجب ن و ش تن مفید اسارت از آنان می پنداشتند غافل از اینکه کشف حجاب زمینه ساز ش تی مقاومت و رازهای نهفته ن بود:تهاجم فرهنگی و انقلاب ی
رئیس انجمن سیاست خارجی در یک کنفرانس در استانبول ترکیبه گفته بود امکان ندارد که روزی با مسلمانان تندرو سازیش نماید چرا که آنان نه تنها قصد عقب راندن ما را از خاورمیانه و جنبه نظامی دارند بلکه ما را نیز درسر می پرورانند وی با اشاره به مواضع (ره) در برابر فرهنگ غربی می گوید: « آیه الله زمانی گفته است چیزی که بیشتر از سربازان یی نفرت مرا بر می انگیزد غرب و بطور کلی
« فرهنگ غربی » است» و در بخش دیگری از سخن خود می گوید: در گذشته ما هیچ کینه ای از در دل نداشتیم و حتی حس برای آن باز نکرده بودیم ولی امروز مسئله کاملاً فرق می کند و لازم است که تمامی ما با این پدیده نو ظهور در ایران و برخی کشورهای دیگر با احتیاط کامل برخودر نمائیم مسلمانان ایران ارزشها و الگوهایی هستند که از آن نیرو می گیرند و ایران به عنوان آزمایشگاهی برای مسلمانان تندرو به شمار می رود که اگر تجربه آن موفق شود به مسلمین کشورهای دیگر سرایت خواهند نود. تذکر: وقتی سخن از تهاجم فرهنگی می دانیم این بدان معنا نیست که ما صرفاً م ع هستیم و در ح ی ندا؟؟ سر می بریم بلکه برع بخش اعظم از توطئه های دشمن ناشی از فشارها و خطراتی است که از ناحیه انقلاب ی متوجه منافع نامشروع آنها در کل جهان شده است. به تعبیر دیگر این تهاجم در واقع پاتکهای دشمن در مقابل« تک» ستم سوزی و کفر برانداز انقلاب ی است و همانطور که در اعتراف مذکور آمده است ترس از گسترش موج انقلاب و سرایت آن به کشورهای دیگر و مشکلاتی که موج ی خواهی در سرتاسر جهان برای استکبار جهانی ایجاد نموده است علت اصلی این توطئه هاست،
حضرت آیه الله « مدضلله العالی» درباره ی ماجرای ا اج چند دانش آموز با حجاب مسلمان توسط «کویل» فرانسه که یکی از اعضای پارلمان فرانسه آن را یک قضیه ملی که با شرافت فرانسه! و آتیه آن گره خورده است»  قلمداد نمود و چند تن از فرهنگیان چپ گرایی فرانسوی طی بیانیه ای با عنوان ان! سلاح خود را بر زمینی نگذارید به مقابله با فرهنگ انقلاب بر خاسته اند.
 
تهاجم فرهنگی و آسیب پذیری جوانان
دشمن از راه اشاعة فرهنگ غلط سعی می کند جوانهای ما را از دست ما بگیرد.( ی آیت الله )
بی شک دوره نوجوانی و جوانی از آسیب پذیرترین مراحل زندگی است و این به دو جهت قابل تبیین می باشد یکی غلبه احساسات بر وجود فرد و دیگری محدودیت تجربه زیرا در این دوره احساسات مالک وجود آدمی می شود و با قدرت تمام او را مس خود می نماید. رقت قلب آنچنان است که حوادث و رویدادها را از دریچه عواطف می بیند و تفسیر می کند از این رو جاذبه ها و کششها بیشتر او را به خود می خوانند و هم پدیده که از شور و هیجان بیشتری آکنده باشد او را متأثر می کند و در محاسبات او جایگاه خاصی را می نماید. فرهنگ مهاجم و مذحط غرب با استفاده از این ویژگیها ویشگردهای تبلیغاتی روان شناسانه سعی در فروپاشی نظام اعتقادی و فکری نسل جوان داشته و از طریق تهی ساختن درون آنها زمینه جذبشان به مبانی فرهنگی بیگانه را فراهم می آورد. ابزارهای تبلیغاتی فرهنگ همچون کتاب مجلات نوار ویدئو لباس و نوع پوشش و سریال موسیقی ورزش و تکنیکهای پیشرفته دیگری که مبتنی بر روان شناسی خاص نوجوانی است تلاش می کنند تا برتری فرهنگ منحط غربی را به فرهنگ مولد به افکار جوانان ما تحمیل و تلقین کنند و از سوی دیگر با جذ ت ویژه ای که این ترفند تبلیغاتی از آن برخوردارد است اوقات فراغت نسل جوان و مسلمان ما را در راستای اه توسعه طلبان شان به نحوی تأمین و تنظیم نمایند که برای نوجوانانی حتی فرصت شه و تأمل درباره معنی و ارج زندگی و فلسفه اوقات فراغت باقی نماند. فرهنگ مهاجم ابتدا سعی در آن دراد که ایمان این نسل را به فرهنگ و معتقداتش سست و متز ل سازد و در مرحله بعد خلاء آرمانی و فرهنگی موجود را با جلوه های پرزرق و برق و فریبنده اش پر کند و او را به؟؟ فرهنگی در برابر غرب بکشاند و نسلی زبون و وابسته به بیگانه تربیت کند در حالی که دانش آموزان ما نباید از این موقعیت غافل باشند که غرب ملی رغم ظاهر فریبنده و جذ که دارد به طور وحشتناکی از درون دچار زوال و فروپاشی گردیده و پایه های تمدن آن در حال فرو ریختن است اما آنچه باعث می شود که ای از نوجوانان و جوانان تسلیم گرایشهای غربی شوند نداشتن دانش اجتماعی تجربه زندگی و نیز عدم آگاهی از فرهنگ اصیل و عمیق مکتبی است چه آنکه ما رویدادها و حوادث را بر مبنای دانشهای اجتماعی تجربه کافی و سایر آگاهیهای تحلیل می کنیم و بدون چندین پشتوانه ای فرد تحت تأثیر کششهای فرهنگی بیگانه فکر و روح خود را ی ره تسلیم ارزشها و آرمانهای غرب خواهند نمود.بخشی از فهرست مطالب مقاله تهاجم فرهنگی و آثار آن بر جامعه امروزیمقدمه
« تهاجم فرهنگی جدی است»
بی راهه های دیروز
دانستنی های ضروری پیش از
تلاش برای نفود به اطلاعات قرآنی
ریشة تهاجم فرهنگی بر دین
چرا در ایران پیشرفت نمود :
رابطة لباس و فرهنگ
رابطة حجاب با فرهنگ ی
سخن آ
واژة حجاب
شرکت زن در جامعه
فرمایش ی در مورد تهاجم فرهنگی
کشف حجاب نقطه آغازین تهاجم فرهنگی
تهاجم فرهنگی و انقلاب ی
تهاجم فرهنگی و آسیب پذیری جوانان 
با
مقاله تهاجم فرهنگی و آثار آن بر جامعه امروزی
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تهاجم زمینی به ایران را غیرممکن دانست و گفت: احتمال تهاجم هوایی که دشمن بیان می کند، به آن دلیل است که فکر می کند تلفات کمتری متحمل می شوند. تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز رس مراکز بزرگ فرهنگی جهان ، تبیین ناب محمدی(ص) برای مصون سازی ملت های مسلمان در برابر تهاجم فرهنگی غرب و تفکرات افراطی و تکفیری است. روان شناس و آسیب شناس اجتماعی گفت:کمبود های عاطفی، غرب زدگی و تهاجم فرهنگی ، موجب همزیستی افراد با حیوانات شده است و نقش فرزند خواندگی را به حیوانات نسبت داده است. گرمی: ن بی حجاب اسیر شده دشمن در تهاجم فرهنگی هستند خطیب گرمی گفت: ن بی حجاب مروج فرهنگ غربی و پیاده نظام و اسیر شده دشمنان در تهاجم فرهنگی هستند. حجت ال یدالله صفری در خطبه های گرمی با اشاره به روز و حجاب، اظهار داشت: در زمان فعلی دشمن با ابزارهای مختلف تلاش می کند کشف حجاب را در ایران ترویج دهد.... اختصاصی از ژیکو تحقیق درباره تهاجم و تعامل فرهنگی با و پر سرعت .
تحقیق درباره تهاجم و تعامل فرهنگی
تحقیق درباره تهاجم و تعامل فرهنگی فرمت فایل :        word    ( قابل ویرایش)         تعداد صفحات : 26صفحه          بحث تهاجم فرهنگی از بحثهای زنده دو دهه اخیر در ایران زمین بوده است. این بحث البته مختص به جامعه ایران نیست و بسیاری از فرهنگها - و به تعبیری همه آنها - با آن مواجه هستند .آنچه در ذیل می آید در حکم مقدمه ای بر این بحث مهم اما دشوار است.بحث تهاجم فرهنگی هرچند در دو دهه اخیر یکی از گفتمانهای مسلط جامعه فکری ایران تبدیل شده است اما این بحث نه مختص به این دوره از تاریخ ایران است و نه اختصاص به فرهنگ ایرانی - ی ما دارد .  حتی هم اکنون در اروپا و امریکا که مهد تمدن غرب هستند گفتمان تهاجم فرهنگی ،  گفتمانی غالب به شمار می رود. از اهمیت این بحث همین بس که فرهنگ مهمترین بخش حیات یک تمدن به شمار می رود و ضربه زدن بدان همه وجوه و شوون دیگر زندگی انسانی را تحت الشعاع قرار می دهد و به همین جهت است که روشنفکران دیار ما ، روشنفکران دیگر فرهنگهای پیرامونی و حتی روشنفکران و مشفقان غربی، تا بدین حد در این باب سخن گفته اند. در این مقال قصد ما آن است که در ابتدا ماهیت تهاجم فرهنگی را مشخص کنیم و تعریف جامع و مانعی از سرشت این پدیده فرهنگی ارایه کنیم، سپس به فرهنگ ایرانی - ی خودمان نقبی بزنیم و توضیح دهیم تاًثیرات این پدیده در فرهنگ ما چه بوده و چه اثراتی آن را تشدید کرده اند و در این راستا ، پژواکهای تهاجم فرهنگی در عرصه های گوناگون را نیز به بررسی خواهیم نشست و آنگاه سعی خواهیم کرد را ارهایی متناسب با مشکل شناسی ارایه کنیم .
با
تحقیق درباره تهاجم و تعامل فرهنگی
سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، تهاجم به منطقه را عامل شکننده شدن امنیت دانست و گفت: افغانستان پس از تهاجم امن تر نشده ... تولیت آستان قدس رضوی گفت: راه مقابله با «نفوذ» مصون سازی جامعه در عرصه های مختلف است؛ مصون سازی نیز با شه و عمل انقل میسر خواهد بود. مسئول قرارگاه تاکتیکی فضای مجازی صادق(ع) استان بوشهر گفت: طلاب و ون در عرصه تهاجم فرهنگی دشمن نقش مهم و تاثیرگذاری دارند. رئیس جامع حسین (ع) گفت: از بین بردن شالوده فرهنگی خانواده ها نیز از دیگر برنامه های کشور های غربی برای نظام بوده و محور این تهاجم ن، دختران و خانواده ها است. تهاجم فرهنگی از ویکی پدیا، دانشنامهٔ آزاد تهاجم فرهنگی به معنی انتقال معانی میان نظام های فرهنگی بدون رضایت دوطرفه است. به عبارت دیگر، اگر یک نظام فرهنگی، ارزش های خود را با استفاده از قدرت بر نظام دیگری تحمیل کند، تهاجم فرهنگی صورت می گیرد. برخلاف مبادله فرهنگی که در آن نظام ها توسعه یافته و تغییرات را برمی تابند؛ در تهاجم فرهنگی. رئیس جمهور اعلام کرد که ضربه زدن به اتحاد ملی ، یعنی هدف قرار دادن خط اول جبهه مقابله با هرگونه تهاجم فرهنگی و فکری که می‏‎خواهد را تنها به ابزاری بی‎اراده تبدیل کند. فرهنگ چیست؟ فرهنگ مجموعه باورها، بینش ها، ارزش ها و آداب و سنن اخلاقی و شه های پذیرفته شده و حاکم بر یک جامعه است . نیز یک مکتب است. طرحی برای زندگی. تهاجم فرهنگی چیست؟ تهاجم فرهنگی حرکتی است مرموزانه، حساب شده همراه با برنامه های دقیق و با استفاده از شیوه های متعدد و ابزار و امکانات متعدد و متنوع برای سست باورها، دگرگونی ارزشها، انحراف شه ها، تغییر و تبدیل ها، آداب و سنن و نابودی اصول اخلاقی حاکم بر جامعه . روزنه های تهاجم فرهنگی: هر از چندگاهی گردبادی، طوفانی و صاعقه ای از شه ها، آموخته ها و اندوخته های یک ملت را تهدید می کند و میان یک نسل و سرمایه های گذشته اش فاصله می افکند. فاجعه آن است که یک ملت نداند که چه داشته است و فاجعه آمیزتر آن است که گذشته خویش را به حقارت و نفرت بنگرد . علی (علیه السلام) در نهج البلاغه برای تشکیل مکر و نیرنگ دشمن می فرماید: «من یک سلاح را به میدان می آورم و آن بصیرت است.» مد گرایی
مقاله نقش مسکن در جامعه امروزی مشخصات این فایل عنوان: نقش مسکن در جامعه امروزیفرمت فایل: word( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 47 این مقاله در مورد نقش مسکن در جامعه امروزی می باشد . بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله نقش مسکن در جامعه امروزی جمعیت و خانوار در ایران :ج 1:طی این ج خانوارهای معمولی ن بر حسب نوع واحد مس ی به تفکیک نقاط شهری و روستائی در سطح کشور در سال 1375 ارائه شده است. با توج به این ج جمع واحدهای مس ی کل کشور در این سال معادل 349003/12 واحد بوده که از آن 189/94 ...
دریافت فایل اختصاصی از یاری فایل تحقیق و آثار آن بر زندگی و جامعه با و پر سرعت .
 تحقیق و آثار آن بر زندگی و جامعه
 تحقیق و آثار آن بر زندگی و جامعه در این بخش تحقیقی با موضوع و عنوان و آثار آن بر زندگی و جامعه برای برای قرار داده شده است. این تحقیق در 19 صفحه، با فرمت word و به صورت کاملاً قهرست و صفحه بندی شده می باشد. در ذیل فهرست مطالب آن آورده شده است.
با
تحقیق و آثار آن بر زندگی و جامعه
تحلیلی بر آثار فرهنگی گردشگری تاکنون گردشگری بیشتر از دیدگاهی اقتصادی ، مورد توجه پژوهشگران بوده است. آثار مادی و اقتصادی گردشگری ، عمده ترین مبنای سیاستگذاری در این خصوص بوده است. در حال حاضر، روشن شدن ابعاد گوناگون پدیدة گردشگری ، رفته رفته توجه به جانب مسائل فرهنگی و اجتماعی آن معطف می شود. در این مقاله ، وجوه متعدد فرهنگی گردش. تهاجم فرهنگی یا تهدید نرم امروزه با توجه به رشد فکری وآگاهی عمومی ملت های جهان، نفوذ و سلطه و به دست آوردن مستعمرات از راه لشکر کشی های نظامی به آسانی امکان پذیر نیست و در صورت اجرا هزینه های زیادی را برمهاجمان تحمیل می کند به همین سبب بیش از یک قرن است که استعمارگران روش نفوذ در کشورها را تغییر داده اند و از طریق سیاست های فرهنگی(با . فرماندار : آثار باستانی و تاریخی یک منطقه بعنوان هویت و شناسنامه ، نشانگر فرهنگ و تمدن مردم آن منطقه می باشند. به گزارش روابط عمومی فرمانداری خوی جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان خوی به ریاست فرماندار و با حضور روسای ادرات میراث فرهنگی ، آموزش و پرورش ، ارشاد ی ، شهرداری و رئیس شورای ی شهرستان برگزار گردید . در این جلسه سیوانی فرماندار شهرستان خوی با تأکید بر وم توجه جدی و مسئولانه به آثار باستانی و تاریخی شهرستان خوی اظهار داشت : آثار باستانی و تاریخی یک منطقه بعنوان هویت و شناسنامه ، نشانگر فرهنگ و تمدن مردم آن منطقه می باشند و باید با نگاه دلسوزانه و مسئولانه در حفظ و نگهداری این آثار تلاش نمائیم . وی همچنین ت یب و از بین بردن آثار تاریخی و پیشینه تاریخی یک منطقه را از نظر اجتماعی و فرهنگی برای آن منطقه بسیار مضرر دانسته و تصریح کرد : از بین بردن پیشینه تاریخی باعث منفک شدن مردم از گذشته خود و ایجاد سردرگمی فرهنگی و اجتماعی در جامعه و همچنین ایجاد آسیب های جبران ناپذیری بر پیکره جامعه خواهد شد . شایان ذکر است : انجمن های میراث فرهنگی نهادی است، ملی- فرهنگی و غیر انتفاعی،وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که بر حسب ضرورت و تشخیص سازمان در مراکز استانها، شهرستانها، بخشها و روستاها یا برای موزه ها و آثار تاریخی با هدف جلب حمایت مادی و معنوی مردم و مشارکت همه جانبه عموم مردم در زمینه پژوهش، حفظ، احیاء معرفی و آموزش میراث فرهنگی کشور تشکیل می شود. حجت ال گلمیرزاده با اشاره به اینکه باید نسبت به تهاجم فرهنگی دشمن باور داشته باشیم، گفت: رزمندگان در جنگ تحمیلی سربلند شدند زیرا نسبت به تهاجم دشمن باور داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات ی گیلان، حجت ال سید حسین گلمیرزاده معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات ی گیلان دوم مهر ماه ۹۳ درجلسه ستاد گرامیداشت دفاع مقدس که در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات ی گیلان برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت جواد(علیه السلام) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز نیز ما در جبهه جنگ فرهنگی با دشمن هستیم، جنگی که به مراتب از جنگ نظامی سخت تر و پیچیده تر است. وی افزود: وظیفه مسئولین کشور به ویژه تشکل های مذهبی، قرآنی و فرهنگی در این خصوص بسیار سنگین است. حجت ال گلمیرزاده تصریح کرد: جوانان دیروز در مقابله با دشمن و جنگ تحمیلی سربلند شدند و افتخار جهانی برای ما خلق د و جوانان امروز باید جنگ فرهنگی را باور کنند و در مقابله با آن تلاش همه جانبه کنند. این مسئول فرهنگی در پایان تأکید کرد: مداحان، مساجد وهیئت های مذهبی در برابر این تهاجم مسئولیت دارند، باید فرهنگ جهادی در مساجد ادامه یابد زیرا جامعه ما مدیون فرهنگ ایثار و شهادت است. چکیده
مجموعه دستاوردهای مادی و معنوی بشر در طول تاریخ را فرهنگ می‏نامند. تبادل فرهنگی ملت‏ها نیز که در طول تاریخ در بستری طبیعی ادامه داشته برای تازه‏ماندن معارف و حیات فرهنگی بشر امری ضروری است و جامعه‏ی انسانی را در مسیر سعادت واقعی به پیش می‏برد.
اما آنچه امروزه مشکل‏ساز شده "تهاجم فرهنگی" یا غلبه‏ی یک فرهنگ بر سایر . رئیس عقیدتی گروه پ ند هوایی شهید ظرافتی بابلسر گفت: ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن یک ضرورت است. مدیر کل ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران، جز 20 کشور جهان با تنوع اقلیم ثبت شده است که ارمغان ایران برای جامعه بشری، با کل آثار تمدنی بشری برابری می کند. حمله موشکی و هوایی امریکا، انگلیس و فرانسه به مواضعی در ، بیش از آنکه صحنه ای از یک رویارویی تازه را میان قدرت های جهانی در این کشور سبب شود، نمایشی از تهاجم محدود با اه ی معلوم بود. این حمله حتی کمترین آسیب را به موقعیت در حال بازسازی ت بشار اسد وارد کرد. به عبارت روشن، حمله موشکی شنبه گذشته بیشتر جنبه ای نمادین و نمایشی داشت تا اینک. آثار دوره ی ساسانیان روستای رکن آباد از اماکن تاریخی و تفریحی و جاذبه های گردشگری شهرستان لامرد در شهرستان لامرد تاکنون تحقیقات جامعی پیرامون شناسایی آثار تاریخی و باستانی صورت نگرفته است ولی براساس اطلاعات جمع آوری شده اماکنی در شهرستان وجود دارد که دارای قدمت بسیاری است و نشانگر هویت فرهنگی این جامعه است. لطفا به ادامه مطلب بر. #filesell_pps_div1{margin:5px auto;padding:5px;min-width:300px;max-width:500px;border:1px solid #a9a9a9 !important;background-color:#ffffff !important;color:#000000 !important;font-family:tahoma !important;font-size:13px !important;line-height:140% !important;border-radius:5px;} مقاله نگاهی به پیشینه «ثبت آثار» در ایران لینک پرداخت و در "پایین مطلب"  فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)  تعداد صفحات:40 نخستین اقدام جدی در حفظ یک اثر تاریخی – فرهنگی، بررسی، پژوهش اولیه وثبت آن در «فهرست آثار ملی»است.ثبت مشخصات یک اثر در فهرست آثار ملی بدین منظور صورت می گیرد که امر حفاظت قانونی از آن اثر برای مسئولین امر میسر گردد. این امر وظیفه خطیری است که در جوامع امروزی بعهده ت ها نهاده شده است. هنگامی که یک اثر به ثبت ملی می رسد، بدین معنی است که از این بین ت وآحاد افراد جامعه و آن اثر تاریخی قوانین و مقررات ویژه ای حاکم است وروابط همگان با آن اثر تاریخی بوسیله قانون تنظیم و تعریف می شود. آثار تاریخی پس از ثبت ملی، در پناه قانون قرار گرفته و مورد حمایت واقع می شوند و این آغاز دمیدن روحی تازه در کالبد آنهاست. شه ثبت آثار و حمایت قانونی از اماکن تاریخی – فرهنگی در ایران حتی پیش از تدوین قانون حفظ آثار ملی مصوب 1309 شمسی در بین علاقمندان و دلسوزان میراثهای تاریخی و فرهنگی وجود داشته است. برای نخستین بار در اساسنامه اولیه انجمن آثار ملی (که امروزه به انجمن ...
دریافت فایل


[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] تهاجم فرهنگی
تهاجم فرهنگی
تهاجم فرهنگی تهاجم فرهنگی     مقدمه : فرهنگ ، مانترین وجه زندگی بشر توصیف شده است. در تعریف این منشور چندوجهی، دیدگاههای گوناگون متفکران و شندان، دست ی به یک فصل مشترک را دشوار می سازد. اما در تعریفی نسبتاً عام فرهنگ را می توان مجموعه ای از معارف، اعتقادات، اخلاق و آداب و رسوم و نیز جهت گیری هایی برشمرد که در ابعاد مختلف، مسائل عمده ی هستی و حیات رابرای بشر وجوامع بشری معنا و مفهوم می بخشند .  فرهنگ را میتوان روح بالنده ی بشر توصیف کرد. روح بی ت که در تقابل مستمر جوامع انسانی، ت ...
دریافت فایل تهاجم فرهنگی

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] مقدمه: بازی های رایانه ای یکی از سرگرمی های ک ن، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان در عصر جدید است. این بازی های مهیج و پر کشش ساعت ها کودک و نوجوان ما را در مقابل صفحه نمایشگر میخکوب کرده، او را از دنیای واقعیات به عالم تخیلات فرو می برد و در این گیر و دار یا چیزی را به او می آموزد یا چیزی را از او می گیرد، یا این که او را در تخیلات بی پا. مقدمه: بازی های رایانه ای یکی از سرگرمی های ک ن، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان در عصر جدید است. این بازی های مهیج و پر کشش ساعت ها کودک و نوجوان ما را در مقابل صفحه نمایشگر میخکوب کرده، او را از دنیای واقعیات به عالم تخیلات فرو می برد و در این گیر و دار یا چیزی را به او می آموزد یا چیزی را از او می گیرد، یا این که او را در تخیلات بی پا. تهاجم تهاجم فرهنگی مهاجم چه تاکتیکی برای تصرف فرهنگ ایران بکار بست؟ اول به کدام بخس حمله کرد؟ لباس؟ نه ! در بدو امر تغییر لباس ممکن نیست چنانکه تجربه رضا شاهی نشان داد از کجا شروع کرد به مسخ فرهنگی ما تکه تکه اش کرد و پرا کنده ساخت
هر سرزمین یک پلاتو است اگر دکورش را از خانه مادربزرگ دور نمی کردیم همان چای مادربزرگ را در سفره خانه . مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: اقدامات فرهنگی از جمله کارهایی است که محصول آن دیر به بار خواهد نشست اما وقتی به ثمر برسد ثمره آن ارزشمند و قابل توجه خواهد بود. هر عملی که افراد جامعه انجام می دهند، در نگاه کلان اثر مستقیم در اجتماع دارد زیرا از خانواده که واحد کوچک اجتماعی است جامعه تشکیل می شود و همان گونه که رفتار فرد در جامعه موثر است، اشخاص نیز از اجتماع و قوانین آن تاثیر می پذیرند. حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی، دارای آثار اجتماعی است. جامعه ای که در آن بانوان باحفظ حدود وحقوق دیگرا. رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با بیان اینکه ایران در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن با قدرت ایستاده است، گفت: سیاست کشورهای غربی بر این استوار است که تمدن و هویت تاریخی دیگر ملت ها را تحت تأثیر قرار دهد. اختصاصی از سورنا فایل مقاله قدرت نرم با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 23 مقاله:قدرت نرمفهرست:جنگ فرهنگیجنگ فرهنگیمقدمهدر ابتدای دهه 1370 بحث فراگیر عمومی در جامعه ایرانی ،مساله "تهاجم فرهنگی" بود.تهاجم فرهنگی ،هجوم فرهنگی،شبیخون فرهنگی و...مفاهیمی بود که در افواه گسترش یافت ودر برابر آن ،بحث از ضرورت دفاع فرهنگی ،امنیت فرهنگی ،بقاء فرهنگی و...مطرح شد.اکنون 15 سال از آن زمان می گذرد؛وتهاجم فرهنگی کیفی تر وکمی تر شده است.در مقابل ،دفاع فرهنگی نیز آرایش مقبولتری یافته است.ان تهاجم واین دفاع ،حکایت از یک "جنگ فرهنگی" تمام عیار دارد .مفاهیمی چون امانیسم(بشر محوری )به جای خدا محوری - سکولاریسم (عرفی نگری )- لیبرالیسم(اص اباحه)- فمنیسم(اص ت یا زن گرایی)- و...شیوع روز افزونی یافته،در حوزه فرهنگ توده ای ،با استفاده از ابزار های هنری – رسانه ای و همچنین ورزشی ،در متن این هجوم فرهنگی ،جامعه با ابعاد گسترده تری روبرو شد.طرح مباحثی چون رویارویی تمدنها و فرهنگ ها ،از سوی استراتژیست های یی و صهیونیستی،حکایت از همه جانبه بودن این منازعه داشته و دارد.حال انچه ضرورت می یابد،این است که اساساً "جنگ فرهنگی" چیست ؟ وابعاد وابزار وروش ان کدام است؟ در واقع با نهادینه شدن هجوم فرهنگی دشمن و دفاع فرهنگی خودی ،بایستی به تبیین و پاسخ به پرسشهای مزبور پرداخت تا با منطق این زد و خورد یا "جنگ فرهنگی" اشنا شد .در این نوشتار که با کوشش( مجید پر حلم )تهیه شده ،سعی بر ان است تا نوری اندک به زوایای پنهان و اشکار جنگ فرهنگی تابانده شود. بدان امید که مورد قبول حضرت (عج )واقع شود.انشاءاللهفصل اولترمینولوژیدر بحث از جنگ فرهنگی ابتدا باید به تبیین و تدقیق روشها نائل امد .اولین واژه که مطرح است واژه جنگ است. لفظ جنگ در ادبیات محاوره ای عامیانه به هر نوع زد و خورد اطلاق می شود.حال انکه این واژه دارای یک معنای تخصصی است که باید در خور شأن ان مورد برسی قرار گیرد،تا جنگ فرهنگی مفهوم سازی شناسی تخصصی شده باشد.1-لایه های نظام اجتماعیساختار طرح ریزی بنای اجتماعی ،دارای چهار لایه و سطح است،که نظام اجتماعی در این چهار سطح شکل می گیرد:     سطح استراژیکی     سطح میانی     سطح تاکتیکی     سطح تکنیکینسبت این چهار سطح با یکدیگر را می توان برابر شکل زیر ،نسبت عموم وخصوص مطلق دانست .2-منازعهاساساً انچه در فارسی برخورد گفته می شود،حاصل یک زد و خورد است. وقتی برخوردی بوجود می اید ،در این برخورد یک زدن ویک خوردن صورت گرفته
با
مقاله قدرت نرم
سلام این مقاله در نوع خودش جالبه: پیوند زن و آشپزخانه در تلـ.ـویز.یون به نظر شما ها، تبلیغات، کتابها باید واقعیتی که بیشتر در جامعه جاریست رو نشون بدن یا وضعیت ایده آل رو به تصویر بکشن تا جامعه رو هدایت کنند؟ در واقع آیا بیشتر وضعیت جامعه روی آثار فرهنگی اثر میگذاره یا رسانه ها روی افکار جامعه؟ داوود هرمیداس باوند در رو مه آرمان نوشت: اقدام جدید رئیس جمهور در زمینه وج این کشور از پیمان پاریس، اقدام علیه جامعه بشری است. برخی از آثار حفظ محیط زیست منطقه ای است و برخی از آثار دیگر آن مرتبط با کل جامعه بشری است.