منتدی شعراء و ادباء الخفاجیه

به نقل از خبرگزاریها در مورد منتدی شعراء و ادباء الخفاجیه : بعد حمد و بقره ، عمران ف نساء و مائده

از نعم اعراف و نفل و توبه بستان فائده

بعد یونس هود و یوسف رعد ابراهیم و حِجر

نحل و اسری کهف و مریم سوره طه بذکر

انبیا حج مومنون خوان نور و فرمان شعراء

نمل و قصه عنکبوت و روم و لقمان و سجده را

حزب و سبأ فاطر و یس و صفّ صاد و زُمر

مومن و مصباح و شوری ز ف . مقالات ادبی بر اساس موضوع برای دستی به موضوعات مورد نظر روی آنها کلیک کنید معرفی شعراء وادبا الاسطورة المرأة فی الشعر والنثر القصة القصیرة (الأقصوصة) ادب الاطفال ناص قصیدة النثر محمود درویش نازک الملائکة نزار قبانی المتنبی شرح القصائد الشعر الحر الادب و شیع الأدب الفلسطینی أدب المهجر العصر الحدیث الادب الاندلسی العصر العباسی ا. عمر بن حنظلة گوید: شنیدم از صادق علیه السّلام که میفرمود: پنج نشانه پیش از قیام حضرت قائم صورت خواهد گرفت: صیحه آسمانى، وج سفیانى، فرو رفتن (لشکر سفیانى در بیداء)، کشته شدن نفس زکیه، وج یمانى. من عرض : قربانت اگر یکى از خاندان شما پیش از وقوع این نشانه‏ها وج کند، با او وج کنیم؟ فرمود: نه. و چون فردا شد این آیه را براى آن حضرت خواندم: «اگ. شعروشاعری کی زبان میٹھی اور اثر انگیز ہے۔ اکثر اوقات شعراء حضرات دو مصرعوں میں مخاطب کو وہ بات کہہ دیتے ہیں کہ یہ کلمات اُس کو گزشتہ گمراہی سے باہر لاتے ہیں اور نور کی طرف ہدایت کرتے ہیں۔اس دنیا میں کوئی شخص ایسانہیں جو اشعار کی ان خصوصیات سے انکار کرے۔ اسی حقیقت کو نظامی ان الفاظ میں کہتے ہیں:

قافیہ سنجان کہ سخن برکشند

. اختصاصی از ژیکو مقاله درباره نقش توبه در سقوط مجازات با و پر سرعت .
مقاله درباره نقش توبه در سقوط مجازات
مقاله درباره نقش توبه در سقوط مجازات لینک پرداخت و در "پایین مطلب" فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحات:80مقدمهاگر بگویم قدرت و ریشة توبه، همپای پای گذاری آدمی بر روی کره خاکی است و عمری به درازای حیات بشری دارد می توان ادعا کرد، قلم را به مبالغه نیاورده ایم. توبه را نه تنها از دیدگاهی صرفاً دینی و مذهبی، بلکه از منظر انسانی و عرفی نیز می توان به نظاره نشست. چرا که آدمی در گذرگاه زمان با صرف نظر از جامعه ای که به آن تعلق دارد و با قطع نظر از آداب و رسوم «سنت ها» اعتقادات و گرایشات فردی و اجتماعی ع و احتراز  و حتی انزجار از آنچه گذشته است و دوری از آنچه که با ارزی و سنجش های آدمی در حال انطباق نمی یابد، امری بدیهی و واقعیت مکرر است. از سوی دیگر بازسازی جامعه بر مبنای معیارهای ی و انسانی بدون بازسازی رفتار و شخصیت اعضای آن و بدون تربیت و اصلاح افراد امری غیرممکن و دور از واقعیت به نظر می رسد. در قلمرو اجتماع، با اشخاصی که بر مبنای ارزشهای غلط تربیت شده و با آن خو گرفته اند، نمی توان جامعه ای سالم بنا کرد، لذا آمادگی و قابلیت و سلامت افراد از شرایط اولیه یک اجتماع سالم است. توبه می تواند به عنوان بهترین روش در جهت نظارت بر خود و بازسازی خویش بر مبنای ارزشهای الهی و انسانی ایفای نقش نماید و شخصیت و رفتار انسان را طوری تغییر دهد که دگربار به سمت گناهان سوق پیدا نکند و همین امر در نهایت به اصلاح و تربیت فرد که هسته اولیه اصلاح ساختار جامعه است منجر شود.1-1- تعریف توبه 1-1-1-تعریف لغوی توبه از ماده «توب» می باشد: «توب »، «توبه» «متاب» همه به معنی رجوع و برگشتن می باشد. در قاموس و صحاح و اقرب الموارد ، قید معصیت را اضافه کرده و گفته اند: رجوع  از معصیت ولی رجوع مطلق صحیح است زیرا این درباره خدای تعالی نیز بکار رفته و در او رجوع از معصیت معنی ندارد. معنای توبه در زبان فارسی اگر چه تفاوتی با معنای توبه در زبان اصلی خویش ندارد ولی با عنایت به توانایی ها و چگونگی دستور زبان فارسی مشتقات بسیاری از آن در فارسی ساخته و امروزه کاربرد بیشماری دارند. مصادر مرکبی چون «توبه دادن» «توبه ش تن» «توبه کار» «توبه » از آن جمله اند. در این زبان از همین ریشه حاصل مصدر «توبه گری» و «توبه کاری» به کار برده می شود. در شعر و ادب عرفانی فارسی زبانان توبه از واژه های پربسامدی است که در آثار ادباء و شعراء از قرون نخستین تا امروز جلوه می نماید.
با
مقاله درباره نقش توبه در سقوط مجازات
آیه هفته: ابراهیم در این دعای زیبا از خدا حکمت و عمل صالح می خواهد که همانا گوهر دین است: سوره شعراء آیه 83:‏ رَبِّ هَبْ لِی حُکْماً وَأَلْحِقْنِی بِالصَّالِحِینَ ‏: پروردگارا به من حکمت عطا کن و مرا به صالحان ملحق فرماى. ‏سوره شعراء آیه 84:‏ وَاجْعَل لِّی لِسَانَ صِدْقٍ فِی الْآخِرِینَ ‏: برای من ذکر خیر و نام نیک در میان آیندگان ب. مناسبتهای مشترک اقوام ایرانی در تقویم ایرانی می تواند بشکل زیر باشد فروردین ( حمل ) 1- نوروز باستانی ( اعتدالین بهاری ) روز دید و بازدید اقوام و خویشاوندان 6- روز تولد زرتشت بعنوان تنها الهی ایرانی 13- سیزده بدر بعنوان روز آشتی با طبیعت اردیبهشت ( ثور ) 1- روز تولد سعدی بعنوان روز اخلاق و تربیت 16- ولادت رسول اکرم ( ص ) بعنوان الهی اکثر ایران. سلام .ممنون سایت بسیار خوبی دارین .شما که اهل سجاس هستید مطمعنا باید میرزا خلیل مصایبی رو بشناسین ایشون عموی برادر جد مادری من هستن میشه لطف کنید بهم اطلاعات بدید که چطور میتونم اشعار ایشون رو پیدا کنم ممنون میشم. مرحوم میرزا خلیل مصائبی فرزند مرحوم عبدالله بن حسین در سال 1262 ش در قریه ی نهروان سجاسرود خدابنده متولد شده است،و شاعر ب. در این پست سه نمونه از مقام عجم در تلاوت های محمد صدیق منشاوی ارائه می شود که شامل آیاتی از سوره های رعد ، شعراء و دخان می باشند و در انتخاب این مقاطع نیز طبق روال قبلی معرفی مقامات ، تنوع آموزشی مؤثر بوده است... 01 02 03 راست چهارگاه یکی از زیر مجموعه های مقام راست است که با تاکید بر نت چهارم این مقام تلاوت می شود و در کلیت اجرا بسیار شبیه به راست نوا است. مقاطعی از تلاوت منشاوی شامل آیاتی از سوره های شعراء ، علق و فجر را در این نغمه بشنوید... 01 02 03 untitled-1 شیبان تلعب دورها الثقافی فی منطقه باوی و تسعی بترویج الثقافه و احیاء تراث المحافظه.
فی اول خطوه بدأت بتغییر اسامی شوارع حی شیبان , الشبیشه و خیط الرواس الی اسامی یه و ثقافیه ک اتحاد,النصر و …. و ابرزهن اسامی الشوارع الرئیسیه باسم ادباء و اعلام المحافظه الماجدین کأبن سکیت و ملافاضل السکرانی و فی لقائنا الاخیر مع احد ابناء شیبان و الذى ایضاً هو احد اعضاء شورى البلدیة المدینه حجی فرید الصجیری اخبرنا بتسمیة احد الشوارع فى هذه المدینه باسم“ ء غزه” لمساندة غزه ی فی هذه الایام تستشهد اطفالها الابریاء تحت قصف الصواریخ و الغارات ال یه. نتمنی ترویج هذا العمل الثقافی الجمیل فی کل مناطقنا حتى نشاهد احیاء اسامی ادبائنا و علمائنا الذی فی فتره من اریخ تم دفن اسمائهم مع اجسادهم . موقع تراث العرب - آیه شماره 217 از سوره مبارکه شعراء
تکیه بر بهترین تکیه گاه وَتَوَکَّلْ عَلَى الْعَزِیزِ الرَّحِیمِ و بر [خداى] عزیز مهربان توکل کن عوامل مؤثّر در هستى، تنها به دست خداست. «له مقالید»
توسعه و تنگى رزق تصادفى نیست، به دست خداى حکیم است. «یبسط الرزق... و یقدر»
توسعه‏ى رزق به زرنگى بستگى ندارد به دست خداست. «لمن یشاء»
تقسیم رزق توس. وَالَّذِی یُمِیتُنِی ثُمَّ یُحْیِینِ* وَالَّذِی أَطْمَعُ أَن یَغْفِرَ لِی خَطِیئَتِی یَوْمَ الدِّینِ* رَبِّ هَبْ لِی حُکْمًا وَأَلْحِقْنِی بِالصَّالِحِینَ* وَاجْعَل لِّی لِسَانَ صِدْقٍ فِی الْآخِرِینَ* وَاجْعَلْنِی مِن وَرَثَةِ جَنَّةِ النَّعِیمِ* وَاغْفِرْ لِأَبِی إِنَّهُ کَانَ مِنَ الضَّالِّینَ* وَلَا تُخْزِنِی یَوْمَ . سندھ حکومت کالعدم دہشت گرد گروہوں کے خلاف کریک ڈاؤن کرے، علامہ اعجاز بہشتی حیدرآباد پریس کلب میں پریس کانفرنس سے خطاب کرتے ہوئے ایم ڈبلیو ایم کے مرکزی رہنما نے کہا کہ ایسا محسوس ہو رہا ہے کہ کالعدم دہشت گرد گروہوں کو کھلی چھٹی دے رکھی ہے تاکہ وہ پورے کراچی شہر پر قابض ہو جائیں۔ مجلس وحدت مسلمین پا تان کے مرکزی سیکرٹری تبلیغات علامہ . خداوند یک صدائی بنام صخا به تائب داد تا با آن صدا فریاد بزند و فریادش را بگوش همه عاشقان جهان برساند انی که باید قدر و ارزش یک انسان فداکار و عاشق را بدانند تا با تقویت چنین انسانی انسانهای فراوانی تقویت گردند دوستان خدا را بدینوسیله و با فریاد صخا به این مجموعه دعوت می کنم همه جوانمردان جهان باید این فریاد را با دل و جان بشنوند انی که از دل دریا و قلب شیر برخوردار می شوند خداوند به آنها قدرت اشعار و نویسندگی می دهد تا بدینوسیله خودشان را با پندارهای نیک و گفتار نیک و کردار نیک در جهان مطرح کنند همانطور که در سوره شعراء به چنین مهمی اشاره شده است پس معجزه و کرامتهای آیات سوره شعراء را می توانید با تفاسیر خوب و ارزشمند در تائب با صخا خیلی خوب ببینید و باید به این مهم اعتراف کرد خداوند بعد از تحمل سالها صبر و شکر جمیل برجورو جفای مغرضان و مغروران و منفوران و سالها همت و تلاش درراه صداقت و ایمان قدرت اشعار و مقالات را به تائب عطا کرد و با فریاد صخا به تائب کمک نمود تا بهتر و راحت تر با جوانمردان و فداکاران و عاشقان دنیا ارتباط برقرار کند زحمتهای تائب در نویسندگی در بدترین شرایط با کمترین امکانات برد خوب داشته است شبهای دراز زمستان فرصتهای خوبی به تائب داد تا کارهائی مفید و ارزشمند ارائه نماید و بسیاری از ابرمیلیاردرها و پولدارها را جذب و جلب صخا نماید تا در قالب قرض الحسنه و خیریه روستایش و روستاهای جهان را گلستان کند تا قلبهای بسیاری از بیماران و سالخوردگان مظلوم و ک ن معصوم را خوشحال و خشنود گرداند پس چنین انسانی لایق و شایسته بهترین درودها و بهترین حمایتها از سراسر دنیا می باشد باید در سربلندی و سرافرازی امثال تائب کوشا باشیم و یک نمایش خوب و خالصانه و خداپسندانه ای در سطح جهانی داشته باشیم دوستان خوب خدا عاشقان نیکوکاری باید از فریاد تائب از نیت و قصد خیرخواهانه و انساندوستانه تائب هرچه زودتر باخبر شوند انسانهای بسیار با نفوذ و باقدرت را به صخا دعوت می کنم تا همه روستاهای جهان را گلستان کنم امیدوارم امسال سال سربلندی و سرافرازی و خشنودی و خوشحالی تائب در صخا باشد سال پرخیر و برکتی برای صخا باشد صخا از معجزات علم و عرفان صخا لطف و عنایتهای یزدان داستان کرامتهای تائب معجزات تائب در صخا دهان به دهان چرخیده است و من منتظرم تا ستاره های معروف و مشهور و محبوب به صخا بیایند و از نزدیک شاهد شا ار تائب بشوند و لطف و عنایت خدا را از نزدیک ببینند related image
image result for ‫دانشمندان و ثروتمندان دنیا‬‎image result for ‫دانشمندان و ثروتمندان دنیا‬‎ image result for ‫دانشمندان و ثروتمندان دنیا‬‎
image result for ‫دانشمندان و ثروتمندان دنیا‬‎ image result for ‫دانشمندان و ثروتمندان دنیا‬‎image result for ‫دانشمندان و ثروتمندان دنیا‬‎ با تشکر از آقای فرهاد داودوندی که همیشه زحمات تهیه ی گزارشات جلسه انجمن ادبی کتابخانه های بروجرد را می کشند دوازدهمین نشست انجمن ادبی کتابخانه های بروجرد







دوازدهمین نشست انجمن ادبی



کتابخانه های بروجرد در سال 1393 برگزار شد

چهارشنبه 29 مرداد 1393 دوازدهمین نشست انجمن ادبی بروجرد در سال 1393 در محل کتابخانه شهید صارمی بروجرد برگزار شد.

در این نشست که با مسوولیت علی حسین عزیزی برگزار شد شعرای بروجردی اقدام به خواندن اشعار خود نمودند.

لازم به ذکر است این جلسه شصت و هشتم نشست از بدو تاسیس این انجمن از سال 1391 تا کنون بوده است.

برای همه شعرا و ادباء بروجردی و بخصوص شرکت کنندگان در انجمن ادبی کتابخانه های عمومی بروجرد آرزوی موفقیت و تندرستی داریم. درتفاسیر شیعه ذیل آیه «وتقلبک فی الساجدین »(شعراء/219)وسوره انعام ایه 74 روایات متعددی درباره نسب پاک (ص )آمده است .ازجمله درروایتی از (ص )ا نقل شده که فرمودند :«لم یزل ینقلنی الله من اصلاب الطاهرین الی المطهرات حتی ا جنی فی عالمکم هذا لم یدنسنی بدنس الجاهلیه» علی (ع) نیز درنهج البلاغه درخطبه های متعددی درباره اوصاف به مساله نسب پاک (ص)ا. بسم الله الرحمن الرحیم


هَلْ أُنَبِّئُکُمْ عَلى‏ مَنْ تَنَزَّلُ الشَّیاطینُ (۲۲۱) شعراء
تَنَزَّلُ عَلى‏ کُلِّ أَفَّاکٍ أَثیمٍ (۲۲۲) شعراء
آیا به شما خبر دهم که شیاطین بر چه ى نازل مى‏ شوند؟! (۲۲۱)
آنها بر هر که بسیار دروغگو و بسیار گن ار باشد نازل مى‏ گردند (۲۲۲)أفّاک بر وزن فعّال و أثیم بر وزن فعیل، هر دو صفت تفصیلند یعنی بسیار درغگو و بسیار گنا ار.حال باید دید در قرآن کریم چه انی بیش از دیگران به این دو صفت معرفی شده اند.وَ إِنَّ مِنْهُمْ لَفَریقاً یَلْوُونَ أَلْسِنَتَهُمْ بِالْکِتابِ لِتَحْسَبُوهُ مِنَ الْکِتابِ وَ ما هُوَ مِنَ الْکِتابِ وَ یَقُولُونَ هُوَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَ ما هُوَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَ یَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ الْکَذِبَ وَ هُمْ یَعْلَمُونَ (۷۸ آل‏عمران)و از میان آنان گروهى هستند که زبان خود را به [خواندن‏] کتاب [تحریف شده‏ اى‏] مى‏ پیچانند، تا آن [بربافته‏] را از [مطالب‏] کتاب [آسمانى‏] پندارید، با اینکه آن از کتاب [آسمانى‏] نیست و مى‏ گویند: «آن از جانب خداست»، در صورتى که از جانب خدا نیست و بر خدا دروغ مى ‏بندند، با اینکه خودشان [هم‏] مى‏ دانند. (۷۸)در این آیه تصریح دارد که یهود حاضرند بدترین نوع دروغ، یعنی دروغ بستن به خدا را بی محابا انجام می دهند.امّا در مورد أثیم و گنا ار بودن، خداوند نمی فرماید که یهود خیلی گنا ار است و زیاد گناه می کند، عبارتی که قرآن در مورد ارتباط گناه و یهود به کار می برد بسیار جالب است، قرآن از لفظ یسارعون فی الإثم استفاده کرده، یعنی یهود به سمت گناه می شتابند.وَ تَرى‏ کَثیراً مِنْهُمْ یُسارِعُونَ فِی الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ أَکْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ ما کانُوا یَعْمَلُونَ (۶۲)و بسیارى از آنان را مى‏ بینى که در گناه و تعدّى و حرام خوارى خود شتاب مى‏ کنند. واقعاً چه اعمال بدى انجام مى‏ دادند. (۶۲)بسیار جالب است، قرآن در مورد مؤمنین می فرماید که به سمت خیرات می شتابند و در مورد یهود هم می فرماید که به سمت گناهان می شتابند.حال اگه این دو مورد در کنار هم در نظر گرفته شود می توان نتیجه گرفت که مؤمنین و یهود شدیدترین دشمنی را خواهند داشت.لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَهً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا … (۸۲ المائده)
مسلّماً یهودیان و انى را که شرک ورزیده ‏اند، دشمن‏ ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهى یافت … .در این آیه مشرکین هم بعد از یهود آمده و عطفِ به یهود شده¬اند.
از مجموع این آیات می توان دریافت که با توجه به دروغ پرداز بودن و شتابنده به سمت گناه بودنِ یهود شیاطین بر این قوم نازل می شوند و حال منظور قرآن از نازل شدن شیاطین چیست بماند! حتما شنیده اید که یکی از معجزات حضرت موسی(ع)این بود که دستش را در گریبانش فرو می کرد و پس از خارج ،سفید و درخشان می شد. در این جا می خواهم آیاتی از قرآن را که به این موضوع اشاره دارد،بیاورم و ببینیم که آیا دست حضرت موسی(ع) فقط سفید می شد یا این که علاوه بر سفید شدن،درخشان هم می شد؟ و چه مدت این سفیدی ادامه داشت؟ همچنین راجع به گریبان هم بحثی دارم که بدانیم حضرت موسی(ع)دقیقا دستش را در کجا می برد(بغل یا پهلو،زیر بغل،دور گردن) و این که آیا فقط یک دستش بود یا هر دو دستش؟ آیاتی از قرآن که به معجزه دست حضرت موسی(ع)اشاره دارد عبارتند از: ( اعراف/آیه108 - شعراء/آیه33 - طه/آیه22 - نمل/آیه 12 - قصص/آیه32 ) حال با بررسی این آیات،به جواب سؤالات خود دست خواهیم یافت.(از تفسیر نمونه)
یک از مشکلاتی که گاه برای قاریان بوجود می آید اشتباه خواندن قسمتی از آیه بدلیل نسیان است والبته اعظم منشاوی ونیز مصطفی اسماعیل و عبدالباسط همه دارای چنین اشکالاتی هستند.دراینجا بنقل از یک سایت عربی چند تلاوت که دارای این اشکالاتند را برایتان قرار میدهم والبته جزاین تلاوت بازمواردی دیگری را میتوان یافت که قاری دچار خطا شده مانند . "وَ سَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَی مُنْقَلَبٍ ینْقَلِبُونَ"
و ـانی که ستم می کنند خواهند دانست که بازگشتشان به کجا و سرنوشتشان چگونه است! (شعراء/277) بار دیگر حملات وحشیانه ر ژیم غاصب صهیونیستی در ماه رمضان بر سر
ک ن بی دفاع و مظلوم غزه دل های مسلمانان جهان را به درد آورد. لَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ أَلاَّ یَکُونُوا مُؤْمِنینَ (شعراء، آیه 3) [ای رسول ما] گویا مى‏ خواهى خویشتن را تلف کنى براى اینکه آنان ایمان نمى‏ آورند تقدیم به بزرگ ترین انسانی که هر چه داشت در راه هدایت بشریت به سعادت تقدیم کرد، تقدیم به اشرف مخلوقات عالم که مدال «انّک لعلی خلق عظیم» از سوی خالق و پروردگار عالم بر او نصب شد. تقدیم به ی که رحمت و رآفت نسبت به همه موجودات عالم هست. تقدیم به محمد صلی الله علیه و آله که جهان آفرینش ببرکت وجود او آفریده شده است، و دشمنان جاهل نمی دانند که نفس کشیدنشان به برکت حضور آن آفتاب عالم تاب و جمال یگانه عالم می باشد. بنفسی انت و مالی و ولدی و و امی یا رسول الله یا محمد صلی الله علیه و آله راز و رمزهای قران عظیم ترین آیه قرآن ؟ آیة الکرسی عد آمیزترین آیه قرآن ؟ ان الله یأمربالعدل والأحسان بهترین قصه قرآن ؟ قصه حضرت یوسف سوره ای که فضیلت قرائتش 12 برابر قرآن است ؟ سوره یاسین عروس قرآن ؟ سوره الرحمن قلب قرآن ؟ سوره یاسین ریحانه قرآن ؟ سوره یاسین مادر قرآن ؟سوره حمد سوره حجاب ؟سوره نور سوره ان ؟ سوره بروج سوره علی (ع) ؟ سور. کتابخانه خاندان موالی یا آل المشعشع در حویز ه از سنه 814 - 1025 در اهواز و حویزه و غالب نقاط خوزستان مستقلاً حکومت داشته سپس استقلال آنها از بین رفته و از طرف پادشاهان صفویه در آن نواحی امارت نمودند ، شرح حالات ملوک و امرای این سلسله را در مجلد سوم و چهارم کتاب آثارالشیعه که به طبع رسیده نگاشتیم ، در هر صورت اشخاص دانشمند بافضیلت در این . کوبار، در جلسه عصر دیروز انجمن شعر و ادب حافظ لنگرود، اسماعیل یکتایی لنگرودی به عنوان مسئول جدید این انجمن معرفی شد. به گزارش اختصاصی کوبار، این جلسه که با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ی لنگرود، مدیر مسئول موسسه ی آوای صبح گیلان، مسئول کانون بسیج هنرمندان لنگرود و جمعی از شعراء شهرستان برگزار گردید، شاعران سروده های خود را در جمع قرائت د. سهراب مقدسی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ی لنگرود در معارفه مسئول جدید انجمن شعر و ادب حافظ اظهار داشت: جایگاه شعر در فرهنگ ما به عنوان یک هنر والا، برجسته بوده و بیان مفاهیم بلند در قالب شعر بسیار تاثیر گذار تر است. حافظ، ابراز امیدواری کرد که مسئول جدید انجمن شعر و ادب با برنامه ریزی های لازم زمینه های رشد و پیشرفت روز افزون این انجمن را فراهم آورد. در ادامه اسماعیل یکتایی مسئول جدید انجمن شعر و ادب حافظ لنگرود نیز ضمن ابراز سندی از حضور هنرمندان در مراسم معارفه، از مسئول سابق انجمن تشکر و قدردانی کرد و برنامه های خود را برای حاضرین تشریح نمود. گفتنی است: اسماعیل یکتایی لنگرودی آزاده و جانباز 70 درصد، هنرمند نویسنده و شاعر است که تاکنون 8 مجموعه کتاب از وی بچاپ رسیده است. بسمه تعالی جلسه مورخ 7/4/95 این سوره هم 1443آیه به ترتیب موجود در این آیه خداوند به مرحله دوم مبارزه فرعون و ملاء با حضرت موسی (ع) و حضرت هارون (ع) اشاره دارد که دعوای آنان از درون دربار به سطح جامعه کشیده می شود و فرعون دستور میدهد تمام جادوگران مصر و اطراف آن را برای مبارزه با سحر حضرت موسی (ع) جمع کنند . معنی آیه : فرعون گفت : همه جادوگران د.
جمال مهنی زاده شاعر من شعراء مدینة الفلاحیة  توفی یوم الأحد 29 ذی الحجة 1431 هـ.قمری اثر ازمة صحیة وهو فی الثلاثینات من عمره.
ات من الشاعر الراحل جمال مهنی زاده
 کتلنی الما درا ابعلتی منهوی و انه اویه الموت ادگ خوه منهوی هویت ابشبچک الساحر منهوی یحن گلبه و یمد ایده علیه *****

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] من یک محجبه ام...
لطفا مرا مس ه کنید....
همانگونه که: نوح را مس ه د. (هود (11):38)
موسی را مس ه د. (شعراء (26): 25)
قوم عاد را مس ه د. (احقاف (46): 26)
و در یک کلمه مس ه شدن، تنها شکنجه ی مشترکی بود که همه ی ان آن را تجربه د. (حجر (15):11)
سخت ترین شکنجه ای که بر اکرم (صلی الله علیه وآله) وارد آمد. تا آن که خدا برای دلجویی رحمه للعالمین اینگونه فرمود. اختصاصی از اینو دیدی تحقیق در مورد ت فاطمیان 20 ص با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 20 چکیدهخلفای فاطمی توجه فوق العاده ای به اهل علم و کمال داشتند و از این رو دربار آنان مجمع علماء و فضلاء شده بود. شهرت علام نوازی و عالم دوستی ائمه فاطمی سبب شد که عده زیادی از علماء و ادباء و فلاسفه و حکماء و فقها و شعراء به دربار مصر روی آورند و اکثر آن ها مورد الطاف شاهانه واقع و از ندمای خاص دربار شدند و بعضی از آن ها بعد از ب فیض و علم به میهن خود مراجعت می نمودند. فاطمیان که حامی علم و دانش بودند مدارس و ها و کتابخانه ها و دارالفنون را تشکیل دادند که در دوره آن ها استاتید و ارباب علم و دانش و اقسام آلات و ادوات علمی تهیه شده بود درهای آن خزانه علم و ادب بروی افراد برایگان گشوده بود تا که مردم در تمام اوقات آنچه را که می خواستند و می توانستند استفاده نمایند.خلفای فاطمی همیشه در این دارالعلوم مجالس تحقیق منعقد می نمودند و علماء و اساتید و طالبین فضل و هنر در آن مجالس شرکت می د این گونه مجالس بر حسب شعبات مختلف خود از ریاضی دان ها و پزشکان و اهل منطق و غیره تشکیل می گردید و در آنها علمای هر طبقه با لباس مخصوص به خود شرکت می نمودند برای ترقی علوم هیئت و نجوم در اکثر مراکز رصدخانه هائی بنا نمودند و علمای ادب و ان فن را از اسیا و ندلس دعوت می د.ائمه فاطمی در فلسفه و حکمت نیز پیشقدم بودند در عهد آنها همان طوری که مصر مرکز علوم دینی بود مهد فلسفه و حکمت نیز می شد.علم دوستی و هن روری فاطمیان از کتاب خانه های آنها پیداست که چه ذخائر علمی گران بها و نادری را گرد آورده بودند. در کتابخانه مخصوص قصر کتاب های نادری دیده می شد که قبل از آن در جایی دیده نشده بود. مقریزی در کتاب خود وقایعی را ذکر می کند که بزرگی و عظمت آن را به خوبی می رساند این کتابخانه یکی از عجایب روزگار بود که در تمام ممالک کتابخانه ای بزرگتر از آن وجود نداشت تعداد کتب این کتابخانه قریب ششصد و یکهزار جلد بود.مقدمه ت فاطمیان در صفحات شرق مغرب ی طلوع کرد در مشرق همسایگی آن یعنی مصر پاگرفت و پس از 270 سال در همان سرزمین غروب کرد این ت یکی از درخشان ترین دوران های تمدن ی را ثبت کرده است. حکومت اسماعیلی مذهب فاطمی زمانی که توانست در مصر امپراطوری قدرتمندی را بنا نهد برای دو سلطه دینی و آن روزگار یعنی خلافت عباسی و سلطنت سلجوقی رقیبی اصلی به شمار می رفت و تهدیدی جدی برای ان دو بود به رغم درگیری های شدید فکری و نظامی این دو قدرت و وابستگان آن ها با این ت شیعی اسماعیلی که حتی هجوم گسترده صلیبی ها علیه مسلمین را تحت الشعاع قرار داده بود فاطمیان توانستند تی با مشخصاتی ویژه در تاریخ بنیان گذارند.الحاکم بامرا... 411-386 هجری قمری :ابوعلی منصور در ربیع الاول 375 هجری ولادت یافت و در سال 383 هجری ولیعهد شد و روزی که پدرش درگذشت با او بیعت شد و لقب الحاکم بامرا... یافت.در رمضان 386 هجری در حالی که به 12 سالگی نرسیده بود دوران حکومت الحاکم را می توان چهار قسمت کرد :دوره اول : از سال 381 تا 390 هجری قمری. که الحاکم در امور دخ نداشت قدرت ابتدا در دست ابن عمار و سپس در دست برجوان بود.دوره دوم : از سال 390 تا 395 هجری. الحاکم در اوان جوانی قدرت را در دست گرفت و تعصب شدیدی نسبت به مذهب فاطمی نشان داد و هم اهل ذمه و هم مسلمانان غیر اسماعیلی را تحت فشار قرار داد.دوره سوم : از ال 396 تا 401 هجری. در این دوره الحکام متوجه دو امر شد یکی فرو نشاندن شورش ابورکوه و دیگری فرونشاندن و چاره جوی برای طغیان نیل که سه سال از 398 تا 401 ادامه داشت.دوره چهارم : از سال 401 تا 411 هجری. در این دوره الحاکم سیاست چندگانه و متغیری داشت در رفتارش با مردم بر حسب دین و مذهبشان فرق می کرد چنین سیاستی گرچه خشم عامدی مصریان را برانگیخت ولی به استقرار امیت و حفظ اخلاق عمومی کمک کرد و به هرج و مرجی که در اوایل حکومت الحاکم بر جامعه گسترده بود پایان داد.ابتدا قدرت در دست برجوان خازن که حال حافظ و لله الحاکم بود و در دست حسین بن عمار ترکان بود ابن عمار موفق شد برجوان را کنار گذارد خود با لقب امین الدعوه به رتق و فتق امور ت بپردازد. برجوان با منجوتکین حاکم ترک نژاد شام و حبش بربرها متحد شدند و سرانجام او را در سال 390 هجری از کار برکنار و کشتند.برجوان قدرت را در دست گرفت و بربرها هم به طور تدریجی ضعیف شده و رو به زوال نهادند تا اینکه منصور بن یوسف بن بلقین در آفریقای شمالی و بربرها شورش د ولی برجوان موفق به سرکوبی آنان شد. برجوان که شروع به خ مگی کرده بود کشته شد و حبش هم درگذشت. بنابراین الحاکم خود قدرت را به دست گرفت و حسین بن جوهر را خود ساخت در سال 393 هجری عیسی بن سطوری و فهد که دیوان مالی را اداره می د به سبب فساد کشته شدند.شورش ابورکوه در سال 397 هجری آغاز شد به قولی او یک شاهزاده ی اموی بود گویا به نام ولید بن هشام که از دربار اندلس طرد شده بود و به برقه آمد و جمعیتی از عرب و بربر به دور خود گرد آورد و چون طرز رفتار و سیاست متغیر الحاکم و ایجاد تحولاتی از جمله تقویم جدید اسماعیلی باعث ن یتی و خشم مردم مصر را فراهم آورده بود ولید که نام ابورکوه بر خود نهاده بود متوجه قاهره شد الحاکم به حسین بن جوهر خود در مورد شرکت و تحریک این شورش بدگمان شد از این رو او را عزل و بعدها کشت.
با
تحقیق در مورد ت فاطمیان 20 ص
:: در این صفحه تمام تلاوت های سایت را به تفکیک سوره می توانید مشاهده کنید. با کلیک بر روی نام سوره، لیست تلاوت های موجود و نام قاری آنها نمایش داده می شوند.

شماره نام سوره تعداد تلاوت 1 تلاوت های سوره فاتحه ۱ 2 تلاوت های سوره بقره ۱ 3 تلاوت های سوره آل عمران ۱ 4 تلاوت های سوره نساء ۱ 6 تلاوت های سوره انعام ۱ 7 تلاوت های سوره اعراف ۲ 10 . سوره ای که «بسم الله » ندارد و علت این موضوع :
سوره نهم : توبه «برائت» چون «بسم الله» نشان امان و رأفت است و سوره برائت ، بیزاری نسبت به مشرکین و برداشتن امان است و در آن شمشیر است .
سوره ای که دو «بسم الله » دارد : سوره بیست و هفتم : نمل یکی در آغاز و دیگری در آیه 30 آغاز نامه ای که حضرت سلیمان به بلقیس ملکه سبأ می نویسد .
اولین سو. با تشکر از آقای فرهاد داودوندی: یازدهمین نشست انجمن ادبی کتابخانه های بروجرد








یازدهمین نشست انجمن ادبی



کتابخانه های بروجرد در سال 1393 برگزار شد



یازدهمین نشست انجمن ادبی بروجرد در سال 1393 در محل کتابخانه شهید صارمی بروجرد برگزار شد.

در این نشست که با مسوولیت علی حسین عزیزی برگزار شد شعرای بروجردی اقدام به خواندن اشعار خود نمودند.

لازم به ذکر است این جلسه شصت و هفتم نشست از بدو تاسیس این انجمن از سال 1391 تا کنون بوده است.

برای همه شعرا و ادباء بروجردی و بخصوص شرکت کنندگان در انجمن ادبی کتابخانه های عمومی بروجرد آرزوی موفقیت و تندرستی داریم. شریعتمداری این غزل زیبا را در جلسه ی فوق الذکر قرائت د که بسیار مورد توجه قرار گرفت: پیش از آنی که به ایمان تو عـــادت م باید اول که به چشــــــمان توعادت م پیش از آنی که دهم گوش به درس لب تو باید اول به دبستان توعــــــادت م اینک از دفــــــــتر شعر دل خود بیتی خوان تا به عطر غـــــزلستان توعادت م ســــــرمن را به سرزلـــف دوتایت بگـــــذار تا به گیسوی پریشان توعادت م آه ای ابــــــــر بهــــــــارانه ی من نم نم بار دوست دارم که به باران توعادت م باید اول که از این کــــــــــــبر درون وابرهم تا در این واقـــــــــعه برآن توعادت م ماه من چــــــــــرخ بزن تا به بهاران برسی پیش از آنکه به زمستان توعادت م آه ای ناجـــــــی افسردگی ام در شب قدر مددی کن که به قــــــــرآن توعادت م به تماشای توبرخاست تنــــــــم ازدل خاک پیش از آنی که به ایمان تو عادت م
وى نوح فرزند لامک فرزند متوشلخ فرزند اخنوخ (ادریس ) است . و نسب او به شیت فرزند آدم (ع ) مى رسد تاریخ نویسان بر این باورند که حضرت نوح (ع ) اولین رسولى است که خداى سبحان او را به سوى اهل زمین فرستاد، و به او فرمان داد تا قومش را آگاه کند و آنان را از عذاب خدا برحذر نماید . چنان که در قرآن مجید آمده است : «ما نوح را به سوى قومش فرستادیم (وگ. در مکه : 1-علق 21- اخلاص 41- فرقان 61- شوری 81- انفطار 2-قلم 22- نجم 42- فاطر 62- ز ف 82- انشقاق 3-مزّمل 23- عبس 43- مریم 63- دخان 83- روم 4-مدّثّر 24- قدر 44- طه 64- جاثیه 84-عنکبوت 5-لهب 25- شمس 45- واقعه 65- احقاف 85-مطفّفین 6- تکویر 26-بروج 46- شعراء 66- ذاریات 7-اعلی 27- تین 47- نمل 67- غاشیه 8-لیل 28- قریش 48- قصص 68 - کهف 9-فجر 29- قارعه 49- اسراء 69- نحل 10ضحی 30 -قیامه 50- یونس 70- نوح 11-انشراح 31- هُمزه 51- هود 71- ابراهیم 12-عصر 32- مرسلات 52- یوسف 72- انبیاء 13-عادیات 33- ق 53- حِجر 73- مومنون 14-کوثر 34- بلد 54- انعام 74- فصّلت 15-تکاثر 35- طارق 55- صافّات 75- طور 16- ماعون 36- قمر 56- لقمان 76- مُلک 17- کافرون 37-ص 57- سبأ 77- حاقّه 18- فیل 38- اعراف 58- زُمر 78- معارج 19-فلق 39- جنّ 59- مومن «غافر» 79- نبأ 20-ناس 40- یس 60- سجده 80 - نازعات در مدینه : 86- بقره 87- انفال 88- آل عمران 89- احزاب 90- ممتحنه 91- نساء 92- ز ال 93- حدید 94- محمد(ص) 95- رعد 96- الرّحمن 97- انسان 98- طلاق 99- بیّنه 100- 101- نصر 102- نور 103- حج 104- منافقون 105- مجادله 106- حجرات 107- تحریم 108- 109- تغابت 110- صفّ 111- فتح 112- مائده 113- توبه هم در مکه و هم در مدینه :
114 – حمد ع های زیبا از قرآن کریم منبع متن : شـگفتـی های قــرآن منبع ع : سایت جذاب ● شعرا و ادیبان استان بوشهر : شعر استان بوشهر از شیوایى و گیرایى خاصى برخوردار است و سخن از دردها و رنج‏ها و آرمانهاى ه این مردم دارد. در جنوب شعر بیشتر آهنگى عاطفى دارد تا اجتماعى و یا سیاسى. دو بیتى‏هاى جنوب در مقایسه با دو بیتى‏هاى دیگر نقاط ایران، غم انگیزتر مى‏باشد. در این قسمت به شرح حال چند تن از شاعران استان اشاره مى‏کنیم: . یه وقتی خیلی دوس داشتم که دیوان شفهینی رو داشته باشم. خیلی جاها دنبالش گشتم. شفهینی آدم معروفی نیس ولی شعرهاش بی نظیره. تا اینکه یه نسخه ازش پیدا . ناسخ این نسخه ی بود به اسم محمد طاهر السماوی. قبلا هم اسمش رو شنیده بودم. یادم افتاد که از این شیخ یه کت دارم به اسم الطلیعه. توو این کتاب شعرای شیعه رو با چند بیت از شعرهاشون جمع آوری کرده. ا. خواهرم! برادرم! نمی دانم از کدام سرزمین آمده ای؟ سیاهی یا سفید؟ نمی دانم... اما این را می دانم که تو عاشقانه پا به میقات گذاشتی. در صحرای شناخت و معرفت، در وادی سوزان عرفات، دستان آرزومندت را بالا بردی و دعا کردی. نمی دانم در س نجه های حاجتمندت که به سوی معبودت بلند کردی، چه دیدی و چه خواستی؟ که در آغوش وادی آرزوها در میقات، لباس یاست ب. من یک محجبه ام لطفا مرا مس ه کنید. چرا که نوح را مس ه د . (هود 38) موسی را مس ه د. (شعراء 25) هود را مس ه د. (احقاف 26) و در یک کلمه مس ه شدن، تنها شکنجه ی مشترکی بود که همه ی ان آن را تجربه د. (حجر 11) سخت ترین شکنجه ای که بر اکرم (صلی الله علیه وآله) وارد آمد. تا آن که خدا برای دلجویی رحمه للعالمین اینگونه فرمود: (اگر تو را استهزا کنند نگران نباش،) ان . اختصاصی از هایدی مقاله درباره قبرستان تخت فولاد با و پر سرعت .
مقاله درباره قبرستان تخت فولاد
مقاله درباره قبرستان تخت فولاد لینک پرداخت و در "پایین مطلب" فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحات:41بعد از قبرستان وادی السلام درنجف اشرف وسایر گورستانهای اعتاب مقدسه و همچنین گورستان قدیمی قم و مقبره شیخان باید قبرستان تخت فولاد را شریفترین و ارجمند ترین و متبرکترین مقابر و گورستانهای ایران بلکه عموم ای شیعه نشین محسوب داشت . وجود « لسان الارض » که از بدو خلقت حکایت می کند و همچنین وجود قبر جناب « یوشع» از انبیای بزرگوار بنی در این سرزمنی مقدس که مربوط به دو هزار سال قبل و شاید کمی بیشتر باشد از امتیازات این زمین و گورستان می باشد. باید در حفظ و نگهداری این آثار کوشید و آنها را از محو و فراموشی در امان داشت . در سال 1328 ه ،ش نویسنده کتاب مختصر و مفید « تذکره القبور» تالیف علامه جلیل القدر مرحوم مولی عبدالکریم گزی را با حواشی و ملحقات که خوشبختانه مورد توجه و عنایب بزرگان علم و دانش و همچنین مومنین و مقدسین قرار گرفت ازهمان تاریخ عده ای از اهل فضل و کمال پیشنهاد د که : اگر جزوه ای شامل اسامی تکایای تخت فولاد و ذکر نام بزرگان مدفون در آنها و  همچنین تاریخچه مختصری از این گورستان نوشته می شد وبه چاپ می رسید راهنمای اهل تحقیق و مطالعه و دلیل و گره گشای مقدسین برای درک فیض زیارت قبور می گردید . کتاب رجال اصفهان یا تذکره القبور اگر چه ظاهراً کتاب کوچکی است اما شامل اسامی قریب ششصد نفر از بزرگان علماء ، شعراء ، فلاسفه ، حکماء، عرفاء و صوفیان و هنرمندان و خلاصه نمونه مختصری از رجال و مردان نامی اصفهانی در طول قرون و اعصار می باشد . نویسنده در سال 1348 ه، ش کتاب « دانشمندان و بزرگان اصفهان »را تالیف ومنتشر ساخت و چون اساس و مبنای کتاب بر پایه تالیف قبلی بود نام دیگر آنرا هم تذکره القبور نهاد . این کتاب نیر مورد توجه و عنایت اهل مطالعه و تحقیق قرار گرفت و تقاضای فضلاء اصفهان بخصوص در موضوع تهیه مق یا کت که در حقیقت شناسنامه تخت فولاد باشد تجدید شد . در این موقع دیگر گورستانهای اصفان که شرح اجمالی واسامی آنها در مقدمه کتاب دانشمندان و بزرگان اصفهان ذکر شده است یکی پس از دیگری به وسیله شهرداریهای وقت یا مردم سودجو تسطیح واراضی آن عموماً بصورت خیابان ، بیمارستان، مدرسه و یا خانه و مغازه در آمد و بطور کلی از بین رفت و هیچ گونه اثری از آنها باقی نماند حتی اسامی آنها را نیز تغییر دادند . این سرنوشت برای گورستان عمومی و منحصر بفرد اصفهان یعنی : تخت فولاد نیز پیش بینی می شد زیرا از یک طرف وجود فرودگاه و تأسیسات مربوط به آن و از طرف دیگر ساخته شدن چندین باب مدرسه و دبیرستان در قسمت اراضی بائر آنجا و ازهمه مهمتر و اساسی تر تصرف غاصبانه برخی از منتفذین محلی و به ثبت رسانیدن اراضی بعنوان ملکیت و ساختن ده ها بلکه صدها خانه از چهار طرف موجبات از بین رفتن این گورستان و محو آثار ارزنده آن گردید . در اوا فروردین ماه سال 1363 ه، ش شهرداری اصفهان گورستان تخت فولاد را متروکه اعلان نمود و دفن اموات را در آنجا از اول اردیبهشت ماه سال مذکور (مطابق با 19 رجب سال 1404 ه ،ق ) قدغن کرد. در اول گفته میشد که با قبور مومنین و مقابر خصوصی و تکایا کاری ندارند و بهمین صورت باقی خواهد ماند و فقط شهرداری درنظافت آنجا نظارت کرده و برای تلطیف هوا ایجاد فضای سبز می کند لکن بعداً مشاهده شد که تعدادی از قبور مومنین و تکیه و مقابر خصوصی را یکی پس از دیگر اب د . البته شهرداری اظهار می داشت که این ها با رضایت صاحبان اماکن است . این سخن هر چه باشد و تا هر اندازه بحقیقت نزدیک باشد کلام ما در نفس عمل ت یب و تسطیح و محو آثار ارزنده تخت فولاد است که آنرا عقلاً و شرعاً و عرفاً جائز نمی دانیم و می گوئیم درهر صورت آثار فرهنگی این گورستان باید حفظ شود ، البته از شهرداری تشکر وقدردانی می کنیم که در نظافت و پاکیزگی آنجا می کوشد . ما می دانیم که گورستان متروکه همانند پیر فرتوت و بیمار محتضری است که با سختی جان کندن ومرگ روبروست و از این حال اواطرافیانش رنج می برند و مرگ او را بدعا از خدا می طلبند و مردن را جهت او آسایش و آرامش تصور می کنند . اما اگر پزشکی از راه دلسوزی و انسان دوستی که ی را از رنج بردن و درد کشیدن آنهم یکه مرگش حتمی است بخواهد نجات دهد و به وسیله های مرگ او را نزدیک کند و از زندگی و حیات رهائیش بخشد مطابق کلیه قوانین و عقل و منطق و شرع چنین پزشکی جنایتکار و قاتل شمرده می شود و باید طبق موازین قانونی محاکمه و مجازات شود . با اعتراف به این نکته که : قبرستان تخت فولاد طبق قانون وسنت طبیعی از بین رفتنی بوده (وهست) همانگونه که سایر گورستانها از بین رفت و ما خود شاهد و ناظر تعدادی از آنها بودیم ، اما انی که آنها را از بین بردند و در محو آثار تاریخی و نابودی آنها کوشیدند مجرمند . گورستانها یکی از مبانی تاریخ هر ملت و شهر می باشند . تاریخ علمی و ادبی هرناحیه ای را می توان بطور اجمال از مقابر آن شهر بدست آورد . اگر قبور علماء ادباء، حکماء و شعرا و دیگر مشاهیر علمی از بین رفت دیگر آثار آنان نیز خواه ناخواه از بین رفتنی است مگر اندکی از مولفات آنها . اگر به یکنفر اصفهانی گفته شود : ابن مسکویه ای که او را اصفهانی میدانی و در شهر تو از دنیا رفت در کجا بخاک س شد یا حافظ ابونعیم با آنهمه اهمیت که در کتب تاریخ وحدیث برای او نقل شده قبرش کجاست و ده ها بلکه صدها عالم دیگر چه جواب خواهد داد؟ آل خجند و آل صاعد دو خاندان و متنفذ اصفهان که تقریبا مدت چهار قرن مرکز علمی و قدرت اصفهان بلکه نیمی از ایران به دست آنها بود قبورشان کجاست باید بگوئیم که در قبرستان طوقچی و قبرستان شاه میر حمزه بود که به مرور زمان ویران شده و زمینهای آنرا بصورتهای گوناگون در آورده اند ، اگر فرض شود که اینها سنی بودند ، پس آل ترکه که شیعه بودند چرا مقابرشان را اب کردید و . . . جواب همه این پرسشها جز شرمندگی و سرافکندگی چیزی نیست .
با
مقاله درباره قبرستان تخت فولاد
بازخوانی تاکتیکهای فرعونیان در عرصه «رقیب هراسی» (1) حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دار بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. باور کارشناسان و دانشوران قرآنی این است که «قرآن کریم، کتاب «تاریخ» نیست؛ ولی از بازگوئی قِصَص تلخ و شیرین تاریخی، در جهت هدایت افراد و اقوام بهره جسته است؛ از جمله قصّه ایکه در خلال سور و آیات مختلف قرآنی ش. الی الوجوه المتطرفه فی ساحة الشعر الی من ظنو انفسهم شعراء وهم لیسو الا بائعین مفردات جوفاء خالیه من الشعر و الشعور الی ال ین المحترفین المختبئین خلف اقنعة الشعر .. الی من صفقت لهم الایادی الجاهله بالشعر و صنعت منهم اصنام خاویه..اقول : دیرة المحّار تعال اویای یا جرحی ندوّر دیرة المحّار بلکت ظال من ذیچ الگلاید لِیل.. تعال اویای خل ناخذ ب انه ونروح الغیر دیره انشیل .. ملینه ضحک خدّاع گاعد بی وجه ق ل ... ملینه الخشب واللیل والشمعه وخلگ تابوت.. دکاکین بیع ارماد ما تفهم حچی الیاقوت .. (یا جرحی الدرب ضایج علی الیمشون .. کلها اترید من هذا الطریج اتفوت) .. نهبو من احاسیسی و وحی مرسال احلامی الیغطینی بضحک ض .. چم دوب اعلی بعض الطین جفن المستحی ینغض ..؟ چم دوب بحلگ سان حرف البی نفس یمرض ...؟ یا جرحی الیبوگ انجوم من لیلی اشوکت ینکض ..؟ ذرّو صوتهم ظلمه اعلی شمس الروح .. و انه ابکل کتر بیه شعاع ایفوح .. سمار اوجوهم کاشخ ابضحکة زیف .. ورا حیطان ضحکتهم ملامح سیف .. یا جرحی ابونینی اسرار .. الف مره تجیک انیابهم خطار .. الف مره ابدرب وحیک تلاگی ابلیسهم نطّار.. یاجرحی بعد کافی اعلی رملة مستحانه انموت .. دکاکین بیع ارماد ما تفهم حچی الیاقوت .. سید حسن الشریفی نام ان در قرآن می خواستم نام 26 ی که در قرآن کریم ازآنها نام برده شده به همراه آدرس آیه را برام پیدا کنید در پاسخ به آیات ذیل توجه کنید :
1- سوره انعام : وَ وَهَبْنا لَهُ إِسْحاقَ وَ یَعْقُوبَ کُلاًّ هَدَیْنا وَ نُوحاً هَدَیْنا مِنْ قَبْلُ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِهِ داوُدَ وَ سُلَیْمانَ وَ أَیُّوبَ وَ یُوسُفَ وَ مُوسى‏ وَ هارُونَ وَ کَ. انتخابات_96 تمرّد منافقانه از امر ولایت در خصوص همراهی ولی خدا در سوره مبارکه شعراء 8 بار آیه شریفه فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُونِ تکرار شده و تمام ان این جمله را تکرار کرده اند که از من اطاعت کنید. تمرّد منافقانه مشکل جامعه ی در طول تاریخ بوده است. انی که امر ولی خدا را توجیه و تاویل می کنند با انی که خطوط قرمز را زی ا می گذارند، دو . هوالسید عبد الوهاب بن العلامه السید خلف بن السید مطلب المشعشعی الحویزی من اهم شعراء وادباء الاسره المشعشعیه . ولد فی مدینه الخلفیه (خلف آباد) عام ۱۰۲۰ه درس علی ید ه الکلام والفقه وقال الشعر فی شبابه کما کان یروی الکثیر من الشعر الجاهلی وال ی وعندما حکم اخوه السید علی بن خلف الحویزه عام ۱۰۶۰ه جاء معه الی الحویزه حیث کانت عاصمه سلطان. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم‏ الأبعاد النفسیة فی شعر جمال عبدا هراء النصاری(1) بقلم : صادق حسن إحمود البوغبیش أنموذجاً الجریمة الملخص لاز مسألة السایکولوجیة فی النصِ الأدبی تثیرُ قدراً کبیراً من الانتباه و حدی لدی عددٌ من المُهتَمین بالشأنِ الأدبی والعاملین علیهِ شعراء، وادباء، ونقاداً، ولعلّ هذه الموضوعة تحدیداً ماکانت لتصلَ إلی هذا المستوی من الاستغراقِ فیها لولا أنّها کانت ولاز من أهَم رکائزالسجال المفتوح حول إیضاح النص الأدبی الحدیث فی شکل النثر وافداً جدیداً إلی الشعر العربی. وقصیدة النثر من أرقی الفنون الأدبیة فی مجتمعنا هذا من حیث النشر، والدراسة، والنقد، والندوات، وغیرها ورکّ علی رائد هذه الحرکة فی الأهواز وهو الدکتورجمال عبدا هراء النصاری الذی کتب الشعر بنمطه الخاص ومن أهم منظری هذا اللون الولید رغم مرور نصف قرن علی ظهوره تقریبا اختار حتی یبرز عواطفه المُتخاصمة ذاتاً واعترافا. وشرحنا قصیدتی من دیوانه المعروف بالــ«جریمة» ولتکن أوّل دراسة من سلسلة مقالات ستنشر کل شهر للتعرف علی أهم عمود القصیدة النثریة فی الأهواز.
ای   دگرگون    کننده ی     دلها     
نام  نیک   تو   شمع      محفلها

نوربخش   از    جمال   بی چونی
دیده ها    از   تو    در  دگرگونی

ای  که تدبیر می کنی شب وروز
نور   نام    تو    جان  و دل افروز

ای   دگرگون    کننده ی        دلها     
نام  نیک   تو  شمع         محفلها
نوربخش  از    جمال     بی چونی
دیده ها    از   تو    در   دگرگونی
ای  که   تدبیر می کنی شب وروز
نور   نام    تو &n. ی به شاعر و نویسنده جوروجفا نمی کند ی به انسان نیکوکار جوروجفا و ظلم و ستم نمی کند باید در کتابهای آسمانی خوانده باشی هر به مظلومان و نیکوکاران کرد آبرویش را خداوند برد برادران به یوسف در خفا و پنهانی ظلم د به ماس و خواهش های یوسف بها ندادند برایشان ارزشی نداشت اما معجزه و کرامتهای خداوند را دیدید و همینطور زلیخا و ن مصر با سوء استف. یارسول الله روحی فداک (بهترین پاسخ به جه وکوردلی غربیها در کلام خداوند متعال) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم طسم ﴿١﴾ تِلْکَ آیَاتُ الْکِتَابِ الْمُبِینِ ﴿٢﴾ لَعَلَّکَ بَاخِعٌ نَفْسَکَ أَلا یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ ﴿٣﴾ إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَیْهِمْ مِنَ السَّمَاءِ آیَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِینَ ﴿٤﴾ وَمَا یَأْتِیهِمْ مِنْ ذِکْرٍ مِنَ الرَّحْمَنِ مُحْدَثٍ إِلا کَانُوا عَنْهُ مُعْرِضِینَ﴿٥﴾ فَقَدْ کَذَّبُوا فَسَیَأْتِیهِمْ أَنْبَاءُ مَا کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُونَ ﴿٦﴾ أَوَلَمْ یَرَوْا إِلَى الأرْضِ کَمْ أَنْبَتْنَا فِیهَا مِنْ کُلِّ زَوْجٍ کَرِیمٍ ﴿٧﴾ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَةً وَمَا کَانَ أَکْثَرُهُمْ مُؤْمِنِینَ ﴿٨﴾ وَإِنَّ رَبَّکَ لَهُوَ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ ﴿٩﴾ 1 - طا، سین، میم.
2 - این‏ها آیات کتاب [روشن و] روشنگر است.
3 - شاید تو از این که [شرک گرایان و حق ستیزان‏] ایمان نمى‏ آورند، خود را بر اثر اندوه [در گمراهى آنان‏] هلاک سازى.
4 - اگر بخواهیم، نشانه‏اى از آسمان بر آنان فرو مى‏فرستیم تا گردن‏هاى آنان در برابر [آن معجزه و نشانه‏] خاضع گردد.
5 - و هیچ سخن تازه‏اى از سوى [خداوند] بخشاینده بر اینان نمى‏ آید، جز این که هماره از آن روى مى‏گردانند.
6 - پس بى‏ گمان آیات خدا را دروغ انگاشتند [و به تمس آنها پرداختند] ، از این‏رو به زودى گزارش‏هاى آنچه را مس ه‏اش مى‏ د به آنان خواهد رسید.
7 - [آیا آنان بر حق‏ ستیزى خویش پاى فشردند؟] و آیا به زمین ننگریسته ‏اند که چه بسیار از هرگونه گیاه پرارزش در آن رویانیده‏ایم؟
8 - بى‏ گمان در این [رویش گیاهان رنگارنگ‏] نشانه‏اى است، امّا بیشتر آنان ایمان نخواهند آورد.
9 - و بى‏ تردید پروردگار تو همان ش ت‏ ناپذیر و مهربان است. سوره شعراء آیات 1تا 9 فضیلت هر حرف قران کریم و دعا های مستجابخواص سوره های قرآن,ثواب سوره های قرآن,قرآن خواندن ثواب خواندن سوره های قرآن ! دعایی جهت غنی شدن,دعا جهت وسعت رزق, دعایی جهت غنی شدن دعاهایی برای تقویت حافظه,تقویت حافظه دعاهایی برای تقویت حافظه تربت حسین,شفا یافتن بیمار با تربت حسین شفا یافتن بیمار با تربت حسین (ع) سوره لقمان,خواص سوره لقمان,فضیلت و خواص سوره لقمان فضیلت و خواص سوره لقمان دعای رفع گرفتاری,دعای برطرف شدن گرفتاری,دعای رفع مشکل اگر در مشکلی سخت گرفتار شدی بیماری های روحی,درمان بیماری های روحی,داروی بیماری های روحی موثرترین نسخه برای بیماری های روحی دعا براى دنیا و آ ت,دعا,دعا دعا براى دنیا و آ ت دعای سفره,بهترین دعای سفره,دعا سر سفره,دعا براى سفره بهترین دعای سفره چیست؟ خواص سوره روم,سوره روم,فضیلت سوره روم فضیلت و خواص سوره روم سحر و جادو,نجات از سحر و جادو,رفع سحر و جادو,دعای رفع سحر و جادو راههایی برای نجات از سحر و جادو ! اعمال شب و روز اول محرم,اعمال روز اول محرم,اعمال شب اول محرم,اعمال ماه محرم برخی اعمال شب و روز اول محرم را ارهای رفع چشم زخم,چشم زخم,دعای رفع چشم زخم را ارهای رفع چشم زخم خواص سوره عنکبوت,فضیلت و خواص سوره عنکبوت,سوره عنکبوت فضیلت و خواص سوره عنکبوت فضیلت و خواص سوره قصص فضیلت و خواص سوره قصص فضیلت و خواص سوره نمل,سوره نمل,خواص سوره نمل فضیلت و خواص سوره نمل ثواب گفتن ذکر سبحان الله,ذکر سبحان الله ثواب گفتن ذکر «سبحان الله» چیست؟ سوره شعراء,خواص سوره شعراء,فضیلت و خواص سوره شعراء فضیلت و خواص سوره شعراء ادای قرض, قرض, ادای دِین, دعای ادای قرض دعا برای برای ادای قرض گشایش رزق و روزی,دعای گشایش رزق و روزی اعمال و اذکاری برای گشایش رزق و روزی  خوف,طرز خواندن خوف خوف چگونه خوانده می شود؟ فضیلت و خواص سوره فرقان فضیلت و خواص سوره نور ذکرهایی برای رفع فقر و تنگدستی اسراری از یک تسبیح اعجاب انگیز این صلوات را به هیچ وجه از دست ندهیم دعا برای گشایش کار جوانان ثروتمند شدن با صلوات دعا برای یافتن شغل مناسب ذکری که دوای ۹۹ درد است فضیلت و خواص سوره مزمل فضیلت و خواص سوره مومنون ذکرهای تجربه شده جهت رفع مشکلات فضیلت و خواص سوره حج نسخه قرآن و اهل بیت برای افراد عصبانی برای توفیق زیارت خانه خدا چه کنیم؟ دعا برای از شیر گرفتن کودک فضیلت و خواص سوره انبیاء فضیلت و خواص سوره طه هنگام خواب چه سوره هایی را بخوانیم؟ خواص فقرات جوشن کبیر فضیلت و خواص سوره مریم دعاهایی که سریع اجابت می شوند فضیلت و خواص سوره ذاریات سوره ای مخصوص خواستگارها و بی خواستگارها فضیلت و خواص سوره اسراء دعا برای سلامتی از همه دردهای جسمی رفع گرفتاری بهترین ذکر در سجده چیست؟ اندر فضیلت تلاوت سوره «واقعه» فضیلت صلوات در ماه مبارک رمضان دعای هنگام افطار دعای سحر همرا با ترجمه دعاى هنگام رویت هلال رمضان برکاتی حیرت انگیز درباره بسم الله فضیلت سوره کوثر اسرار تسبیحات حضرت فاطمه (س) تاثیر «لاحول و لا قوه الا بالله» در رفع غم و اندوه سوره نحل و فضیلت سوره نحل فضیلت و خواص سوره حجر فضیلت و خواص سوره رعد دعاها، ها و اذکار وسعت رزق دعای زمان، برای برآورده شدن حاجت ها فضیلت و خواص سوره ابراهیم چند ختم به جهت باز شدن بخت دختران دعای افزایش رزق وروزی دعای عاقبت بخیری سوره ای با فضلیت برای اموات ! فضیلت و خواص سوره یوسف صلواتی که فضیلت بسیار برای آن نقل شده فضیلت و خواص سوره هود دعا برای سلامتی از همه دردهای جسمی دستوراتی برای خلاصی از سحر و چشم زخم لیلة الدّفن فضیلت و خواص سوره توبه صلوات جهت نجات از آتش جهنم فضیلت و برکات سوره انفال فضیلت و خواص سوره نساء دعاهاى مخصوص روزهاى ماه رمضان های پر فضیلت ماه رمضان فضیلت و خواص سوره مائده فضیلت و خواص سوره فضیلت و خواص سوره اعراف فضیلت و خواص سوره کوثر فضیلت وخواص سوره ز ال فضیلت و خواص سوره نصر فضیلت و خواص سوره توحید حاجت دیگر که خیلی مجّرب است دعا برای تقویت اراده فضیلت و خواص سوره کهف دستور العمل قبل از خواب از اکرم (ص) فضیلت و خواص سوره علق روایات از ائمه معصوم راجع به برخی خوراکیها ختم و توسل به حضرت حجه بن الحسن فضیلت و خواص سوره انعام دعا در شب عروسی فضیلت و خواص سوره ضحی خواص هفت آیه پر فضیلت حاجت مخصوص روز پنج شنبه فضیلت و خواص سوره ملک آیه به جهت زیادی رزق