مکاشفه

به نقل از خبرگزاریها در مورد مکاشفه : اختصاصی از ژیکو پاو وینت در مورد روش مکاشفه ای.. با و پر سرعت .
پاو وینت در مورد روش <font style="color:red;background-color:#FFFF9F;">مکاشفه</font> ای..
پاو وینت در مورد روش <font style=مکاشفه ای.." src="../prod-images/997464.jpg" border="0"> پاو وینت در مورد  روش مکاشفه ای فرمت فایل: پاو وینتتعداد اسلاید: 7    بخشی از متنرویکرد رو ش مکاشفه ای بر تلاش و سخت کوشی است معلم به طور مستقیم  پاسخ نمی دهد کوششی دو جانبه سبب رسیدن به حقایق می شود راهنمایی های معلم بر اساس فعالیت های فرا گیرند گان و محتوای آموزش متفاوت است
با
پاو وینت در مورد روش مکاشفه ای..
اختصاصی از سورنا فایل پاو وینت در مورد روش مکاشفه ای . با و پر سرعت .
پاو وینت در مورد روش <font style="color:red;background-color:#FFFF9F;">مکاشفه</font> ای .
پاو وینت در مورد روش <font style=مکاشفه ای ." src="../prod-images/995248.jpg" border="0"> پاو وینت در مورد  روش مکاشفه ای فرمت فایل: پاو وینتتعداد اسلاید: 7    بخشی از متنرویکرد رو ش مکاشفه ای بر تلاش و سخت کوشی است معلم به طور مستقیم  پاسخ نمی دهد کوششی دو جانبه سبب رسیدن به حقایق می شود راهنمایی های معلم بر اساس فعالیت های فرا گیرند گان و محتوای آموزش متفاوت است
با
پاو وینت در مورد روش مکاشفه ای .
اختصاصی از فایلکو فایل پاو وینت در مورد روش مکاشفه ای . با و پر سرعت .
 فایل پاو وینت در مورد روش <font style="color:red;background-color:#FFFF9F;">مکاشفه</font> ای .
 فایل پاو وینت در مورد روش <font style=مکاشفه ای ." src="../prod-images/1013551.jpg" border="0"> پاو وینت در مورد روش مکاشفه ای فرمت فایل: پاو وینتتعداد اسلاید: 7    رویکرد رو ش مکاشفه ای بر تلاش و سخت کوشی است معلم به طور مستقیم  پاسخ نمی دهد کوششی دو جانبه سبب رسیدن به حقایق می شود راهنمایی های معلم بر اساس فعالیت های فرا گیرند گان و محتوای آموزش متفاوت است.
با
فایل پاو وینت در مورد روش مکاشفه ای .
اختصاصی از رزفایل پاو وینت در مورد روش مکاشفه ای با و پر سرعت .
 پاو وینت در مورد روش <font style="color:red;background-color:#FFFF9F;">مکاشفه</font> ای
 پاو وینت در مورد روش <font style=مکاشفه ای " src="../prod-images/789753.jpg" border="0"> پاو وینت در مورد  روش مکاشفه ای فرمت فایل: پاو وینتتعداد اسلاید: 7    بخشی از متنرویکرد رو ش مکاشفه ای بر تلاش و سخت کوشی است معلم به طور مستقیم  پاسخ نمی دهد کوششی دو جانبه سبب رسیدن به حقایق می شود راهنمایی های معلم بر اساس فعالیت های فرا گیرند گان و محتوای آموزش متفاوت است
با
پاو وینت در مورد روش مکاشفه ای
"عیسی" پسر خداست (عبرانیان 3:1) "عیسی" کلمه خداست (یوحنا 1:1) "عیسی" کلمه حیات است (اول یوحنا 1:1) "عیسی" پسر انسان است (لوقا 10:19) "عیسی" خدای حق است (اول یوحنا 20:5) "عیسی" خداست که در جسم ظاهر شد (اول تیموتائو16:3) "عیسی" مظهر کامل ذات خداست (عبرانیان 3:1) "عیسی" فروغ جلال خداست (عبرانیان 3:1) "عیسی" صورت خدای نادیده است (کولسیان 15:1) "عیسی" خالق آسمان و زمین . عیسی پسر خداست (عبرانیان 3:1).
عیسی کلمه خداست (یوحنا 1:1).
عیسی کلمه حیات است (اول یوحنا 1:1)...
عیسی پسر انسان است (لوقا 10:19)
عیسی خدای حق است (اول یوحنا 20:5)
عیسی خداست که در جسم ظاهر شد (اول تیموتائوس 16:3)
عیسی مظهر کامل ذات خداست (عبرانیان 3:1)
عیسی فروغ جلال خداست (عبرانیان 3:1)
عیسی صورت خدای نادیده است (کولسیان 15:1)
مکاشفه , تعبیر خواب در دل افکندن , خواب دیدن الهام , خواب دیدن وحی , خواب دیدن القا , خوا. سولاریس : مکاشفه ای راز آلود و ک شانی در خاطره و دلتنگی خلاصه داستان : یت در سولاریس به مشکل برخورده است،کریس کلوین برای جایگزینی یکی از دانشمندان به ایستگاه فضایی اعزام می شود ولی اوضاع در آنجا اصلاً عادی نیست. ایستگاه فضایی در مدار یک سیاره دوردست و ناشناخته قرار دارد که دارای خاصیت عجیبی است و با جسمیت به بدترین خاطرات زندگی فضانوردان باعث می شود آنان دوباره با عبور از آن تجارب دردناک مجازات شوند... معنی خواب الهام آنلی بیتون می گوید: اگر در خواب احساس کنید چیزى خوشایند به شما الهام مى‏شود، بیانگر پیروزى در مقابل مشکلات زندگى است. لینک تعبیر خواب از سایت بلاگ اسکای و یا لینک گول سایت تعبیر خواب الهام , تعبیر خواب وحی , تعبیر خواب القا , تعبیر خواب مکاشفه , تعبیر خواب در دل افکندن , خواب دیدن الهام , خواب دیدن وحی , خواب دیدن القا , . هفت روز از درگذشت مرحوم احمد عزیزی گذشته است؛ ادیبی که انقلاب وی را «شاعر انقل و چیره دست» توصیف د و امروز میراثی گرانقدر از جنس کلمات از او به یادگار مانده است. رویای امرالهی هانس کورت می گوید: خواندن یا شنیدن امر الهى در خواب، بیانگر آن است که با وجود توصیه‏ى دوستان، دوباره راه اشتباه را پیش مى‏گیرید. اگر در خواب مشاهده کنید که مورد خطاب امر الهى قرار گرفته‏اید، به این معنا است که از افرادى نادرست پیروى مى‏کنید. لینک تعبیر خواب از سایت پرشین بلاگ و یا لینک گول سایت تعبیر خواب امراله. چندین رسانه و منتقد سینمایی درباره «بدون تاریخ، بدون امضاء» ساخته برادران جلیلوند که در جشنواره ونیز حضور دارد نقدهای مثبت نوشتند. عنوان زده بستنی خوری مسی،پنج دقیقه س به ریخت یه ظرف خیره شدم،و دارم مکاشفه می کنم که این ع ها چه ربطی به بستنی خوردن لیونل مسی داره...تازه الآن فهمیدم منظورش چیه!در این حد ذهن قفلی زده رو فوتبال. موضوع اشتغال در روستاها اخیراً موردتوجه قرارگرفته و اعتباراتی هم برای تحقق آن تخصیص یافته، اما سهم گردشگری به عنوان یکی از مهم ترین عرصه های مرتبط با اشتغال روستایی، مغفول مانده است. در سال ۱۸۱۰ خانمی بنام الیزابت برانتو نامه ای به گوته نوشت و در آن شرح دیدارش با بتهون را باز گفت. در قسمت هایی از این نامه از زبان بتهوون آمده است که: “وقتی چشمانم را می گشایم دچار تاسف میشوم، زیرا آنچه که میبینم مغایر مذهبم هست. من دنیایی که نمیداند مکاشفه در موسیقی بسی والاتر از مکاشفه در علم و فلسفه است را تحقیر میکنم. موسیقی ی اس. رفته بودیم به دهات پدری، البته باید بگویم پدربزرگی که حس مالکیتی و ملکیت ایجاب می کند بگویم ده خودمان! پسرک در است خانه در حال شنا بود و به مدد بازوبندهای نارنجی که از یکی از اقوام قرض گرفته بود می توانست روی آب بماند و تمرینات پادوچرخه را انجام دهد. بعد از یکی دوبار رفت و برگشت طول و عرض است با ح ی مکاشفه گونه می فرمایند« مامان فکر کن. کانال تلگرامی khamenei.ir خاطره معظم انقلاب از مرحوم آیت الله خوشوقت را منتشر کرده است. به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 تهران، فاطمه جمالو ،رییس کتابخانه گلستان در این باره گفت: «موهای تو خانه ماهی هاست» روایت زندگی نوجوانی است در یکی از روستاهای ورامین که دخترکی عرب مکاشفه وار بر او ظاهر می شود و حرف هایی عجیب از زمان و مکانی نامعلوم می گوید. گاهی به واقعه ای انگار ن. موسیقی پرسیده بود که چه گوش می کنم؟ گفته بودم گاهی موسیقی کلاسیک اروپا اما یکباره مثل جنون آب سرد، آن را با یک ترانه کوچه بازاری ایرانی بدل می کنم. خندید. این روزها اما چرخه تنوع موسیقایی من به شدت دگرگون شده است؛ گاهی همایون شجریان، گاهی آلمانی، گاهی پاپ ترکی و... این آشفتگی هیچی نباشد نشانی از نا به سامانی درون است؛ همانی که آدم را . بسم الله الرحمن الرحیم اولین چیزی که در ادراک حضور رخ می دهد، ح شعف و ح بسطی است که از این حضور به انسان دست می دهد. اگر در مکاشفه ای، فرد احساس کند که محضر را ادراک نموده و اگر در آن مکاشفه قبض دست داد، این ادراک حضور نیست. چون ادراک حضور همراه بسط است. بین خیال و تخیل و واقعیت فرق است. عده ی کثیری در ادراکات خویش در تخیل اند. بافته های ذ.  مشاهده  مصاحبه  مطالعه  مکاشفه  پرسشنامه  بازدید منزل مشاهده : به معنی به چشم دیدن ، نگریستن ، نگاه و حاضربودن عبارتند از زیر دید قرار دادن پدیده های پیرامون و دریافت عمل و ع العمل های غیرکلامی که منجر به ادراک و استنباط دقیق نمودها میگردد. مددکاران اجتماعی در جریان مشکل گشایی و برای شناخت مددجو و مشکل او از مشاهده با هدف د.

من از شکفتن پنهان آه می ترسم

از این زبانه از این دادخواه می ترسم

همه به اسم تو سوگند می خورند ولی

من از معامله ی این گناه می ترسم

تو در جهنم و من در بهشت اما این

معادله بشود اشتباه می ترسم

زپشت پنجره می بینمت به خند ه ولی

ازاین مکاشفه ی گاه گاه می ترسم

به چشم های تو دادم دل و ولی ا مکاشفه 11:4 اینطور می خوانیم: "مُستحّقی که جلال و اکرام و. یکی از شاگردان شیخ رجبعلی خیاط نقل کرده است که: جناب شیخ با دوستانش به مشهد رفته بود و به آنها گفته بود: بخورید که میهمان آقا هستیم، بعد آقا رضا(ع) را در عالم مکاشفه دیده بود که فرموده بودند: «شیخ رجبعلی، چه گفتی؟ هر کجا باشید بر سر سفره من هستید.»/برگرفته از کتاب «بهترین شاگرد شیخ» ص۳۹ حضرت حسن مجتبی (ع) در عالم خواب یا مکاشفه به مرحوم آیت الله میرزا محمد باقر فقیه ایمانی فرمودند :«در منبرها به مردم بگویید و به آنان دستور دهید .توبه کنند و درباره ی تعجیل ظهور حضرت دعا کنید .دعا برای آمدن آن حضرت مانند میت نیست که واجب کفایی باشد و با انجام دادن عده ای از دیگران ساقط شود ؛بلکه مانند های پنج گانه است برهر مرد و زن بالغ . عالم بزرگوار مرحوم آیت الله ملا محمد اشرفی ، وقتی پیام داده بود برای رضا (ع) یعنی نامه فرستاده بود در مکاشفه بهش اینجوری جواب داده بودند به آن مرد بزرگ، عالم ومجاهد ، آیینه شو جمال پری طلعتان طلب -----جاروب زن بخانه و پس میهمان طلب . یعنی قابلیتی در خودمان ایجاد کنیم تا از نسیم معنوی استفاده کنیم شهید مطهری می فرمود: آقای لطف الله صافی گلپایگانی که الان از فضلای قم است و مرد خوبی است، قصه ای را برای من نقل کرد. بعد من از پسر مرحوم آقا سید جمال هم پرسیدم. گفت که آقا خودش برای خود من هم نقل کرده است .
قضیه این بود که مرحوم آقا ضیاء عراقی که از مراجع نجف بود. ظاهراً در سال ۲۲ فوت کرد.
آن وقت ما، در قم بودیم یک سال قبل از فوت آقا سید ابو الحسن بود. مرحوم آقا ضیاء فوت کرد.
یعنی نجف که دو پایه تدریس داشت یک پایه اش اب شد. مرحوم آقا شیخ محمد حسین تنها پایه ای بود که باقی ماند. بعد از یک هفته مرحوم آقا شیخ محمد حسین( کمپانی) هم ظاهراً با سکته مغزی از دنیا رفت، گفته بودند از بس که زیاد فکر می کرد و کتابهایی که از او باقی مانده نشان می دهد.
می گفتند که شاید همین فکر خیلی زیاد منجر به سکته مغزی شده، به هر حال یک هفته بعد ایشان سکته نموده و فوت د.
مرحوم آقا سید جمال در حالی که شب می خواند و در قنوت وتر مکاشفه می کند مرحوم آقا ضیاء را می بیند که دارد می آید و از او می پرسد یا خود ایشان می گوید که کجا می رود؟
می گوید آقا شیخ محمد حسین (کمپانی) فوت کرد. می روم برای تشیع جنازه اش، بعد مرحوم آقا سید جمال می فرستد که بروید و ببینید خبری هست آیا آقا شیخ محمد حسین فوت کرده؟ می روند و می بینند که ایشان سکته کرده.
آقای صافی گفت من خودم از آقا سید جمال قضیه را شنیدم، بعد من از پسرش آقا سید احمد که الآن در تهران است قضیه را پرسیدم.
گفت اتفاقاً من خودم آن شب آنجا بودم و ی را که آقا مأمور کرد من بودم و گفت که من در مکاشفه این جور دیدم که آقا ضیاء می آمد و گفت من می روم برای تشیع جنازه آقا شیخ محمد حسین، بروید ببینید آقا شیخ محمد حسین(کمپانی) فوت کرده یا نه؟
من رفتم و دیدم ایشان فوت کرده. برگرفته از سایت صالحین کلی فکرمیکنم و کلی خلاقیت به ج میدم و در بحر مکاشفه و مراقبه مستغرق میشم تا یک تکه کلام جدید ابداع کنم و بعد با کلی ذوق میرم در همه جمع ها اونها را استعمال میکنم و با شوق خاصی فرو میکنم تو چشم و چال بقیه :)) تا اینجا مسئله عادیه و حس خاصی نداره ولی بعدددد.... مشاهده میکنم که چند روز بعد افرادی همون تکه کلام را در حال استعمال هستند که من بر. حضرت حسن مجتبی (ع) در عالم خواب یا مکاشفه به مرحوم آیت الله میرزا محمد باقر فقیه ایمانی فرمودند :
«در منبرها به مردم بگویید و به آنان دستور دهید .توبه کنند و درباره ی تعجیل ظهور حضرت دعا کنید .
دعا برای آمدن آن حضرت مانند میت نیست که واجب کفایی باشد و با انجام دادن عده ای از دیگران ساقط شود ؛بلکه مانند های پنج گانه است برهر مرد و ز. در این سفری که دو سه روزه رفته بودیم شیراز به زیارت زاده های جلیل القدر مثل جناب احمد بن موسی و دیگران و زیارتهای متعددی رفتیم من جمله به زیارت قبر جناب الشمس عبد الغفار که نام سربازی است رفتیم . قصه عجیبی دارد سرباز ، از اولیا الله است و خیلی بزرگوار است . (داستانش را) خلاصه می کنم در چند جمله : 

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] مرحوم آیت الله علی سعادت پرور تهرانی در آ ین جلساتی که با شاگردان خاص خودشان داشتند، فرموده بودند: «مردنم را به من نشان دادند، واضح واضح، و هم اکنون نیز آن زمان برایم مشهود است. دیدم که انبیا و اولیای الهی(ع) در تشییع جنازه ام شرکت کرده اند و این به خاطر آن است که بنده چهل سال در وقت سحر با توجه، صد مرتبه سوره «قل هو الله احد» را می خوا. هفت گام تا ساختار داستان ۱- مسئله/ نیاز شخصیت اصلی: شخصیت از مسئله کاملا آگاه خواهد شد اما نه از راه حل آن. نیاز یک امر درونی و اغلب پنهان است.چیزی در شخصیت اصلی یا پروتاگونیست گم شده که معمولا ناشی از یک نقصان شخصیتی است. ۲- خواسته: یک هدف مشخص. در اینجا خوب است میان « نیاز» و «خواسته» تمایز قائل شویم. شیری گرسنه است؛ این نیاز اوست. بعد . گروه تاریخ – رجانیوز: مرحوم آیت الله سید اسماعیل هاشمی از علمای صاحب نفس شهر اصفهان و ‎ی سابق مردم این شهر در مجلس خبرگان ی بود که سال‎ها در مقام یک مجتهد عارف و عامل مورد مراجعه مردم اصفهان بود، در خاطره‎ای به مناسبت دهه فجر و بازگشت تاریخی حضرت (ره) به ایران، نکته بسیار جالبی را پیرامون یک مکاشفه، شعار معروف « بت شکن» و منشاء صدور آن در 12 بهمن 57 مردم اصفهان مطرح می‎کنند که بازخوانی آن به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر خالی از لطف نیست. به گزارش رجانیوز، آیت الله هاشمی خاطره خود از بازگشت راحل در 12 بهمن را اینگونه مطرح می‎کنند: «زمانیکه به دستور بختیار فرودگاه های سراسر کشور بسته شده بود تا از ورود به میهن جلو گیری شود، مردم ای مختلف برای اعتراض به همراه علما در مساجد تحصن د. مردم شهر اصفهان نیز در مسجد سید این شهر متحصن شدند. زمانی که خبر آوردند بالا ه پرواز موفق به فرود شده است و به کشور تشریف آورده اند، مردم که از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شده بودند از مسجد خارج شدند و با سر دادن شعار هایی شروع به د اما آنچه بیشتر برای من جالب بود شعاری بود که مردم سر می دادند: بت شکن آمده اندر وطن آتش نمرودیان زمقدمش گلستان  تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودع ، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://roozgozar.com بسم الله الرحمن الرحیم، الْحَمْدُ لله مِنْ اَوَّلِ الدُّنْیا اِلی فَنائِها
وَ مِنَ الآخِرَه اِلی بَقائِها, اَلْحَمْدُاللهِ عَلی کُلِّ نِعْمَه، اَسْتَغْفِرُالله مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ وَ اَتُوبُ اِلَیْه، وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ بعد یک هفته مجدد خواستم ، آنرا بخوانم، که در ح مکاشفه از ملائکه ن شنیدم ، که ما هنوز از نوشتن ثواب. حضرت آیه الله مظاهری ( حفظه الله ) می فرمود : یکی از رفقا برایم نقل می کرد : آقایی مستأجر آستان قدس رضوی بود . هر سال یک مرتبه به مشهد مشرف می شد که هم مال الاجاره بدهد و هم زیارتی کند . این شخص سگی داشت که که نگهبانی می کرد . یک سال این سگ زایید و چون به بچه هایش مشغول بود ، خوب نمی توانست نگهبانی کند . لذا این مرد ، بچه های سگ را به روستای دی. http://www.faraghlit.com/wp-content/uploads/2015/01/8655520081850560836-190x122.jpg پژوهشکده مهدویت در کتاب «مهدویت، پرسش ها و پاسخ ها» به برخی از شبهات این گونه پاسخ می دهد:

راه های تشخیص صدق و کذب دیدار افراد با زمان(عج)

*رؤیت حضرت به چند طریق امکان دارد و تشخیص صدق و کذب آن چگونه است؟

رؤیت حضرت در عصر غیبت کبرا به سه صورت ممکعن است:

الف) در عالم خواب؛

ب) در حال مکاشفه؛

ج) در حال بیداری.

که در حال بیداری از نظر کیفیت و نحوه دیدار سه گونه دارد:
عارف بزرگ سید علی شوشتری نقل می کند از انش که به طریق مکاشفه از محضر حضرت صدیقه طاهره به او الهام شد که : هر هنگام شدت و بلا، این آیه را 100 مرتبه با خضوع و خضوع بخواند، نجات می یابد. آیه این است: «رب انی مسنی الضر و انت ارحم الرحمین.»
ان فرموده اند این ذکر «مجرب » است.
شیخ رجبعلی خیاط به همراه شیخ حسن تزودی در زاده صالح تهران نشسته بودند که جناب شیخ می گوید : 【« یالَیتَنی کُنتُ مَعَکَ فَاَفوُزُ مَعَکَ فَوزاً عَظیما» ؛】
حسین جان،
ای کاش روز عاشورا در کربلا بودم
و در رکاب شما به شهادت می رسیدم.

وقتی اینگونه آرزو می کند، می بینند هوا ابری شد
ویک تکه ابر بالای سر آنهاقرارگرفت
و شروع کرد به با تگرگ.

شیخ رجبعلی خیاط فرار می کند و به زاده پناه می برد.
وقتی بارش تگرگ تمام می شود، شیخ از زاده بیرون می آید و برایش مکاشفه زیبایی رخ می دهد.
او حسین ع را زیارت می کند و حضرت به او می فرمایند:
شیخ رجبعلی !
روز عاشورا مثل این تگرگ تیر به جانب من و یارانم می بارید؛ ولی هیچ کدام جا خالی ن د ...
و در برابر تیرها مقاوم و راست قامت ایستادند،
دیدی که چگونه از دست این تگرگ ها فرار کردی.
مگر می شود هر ی ادعای عشق والا را داشته باشد؟

┘◄ کتاب طوبای کربلا ... صفحه 141 ✅عنایت خاص حضرت بقیه الله (عج) به ایران ♦️در جنگ جهانی اول که مشکلات مسلمان ها بخصوص کشور ایران زیاد شده بود. مرحوم آیة اللّه میرزا حسین نائینی بسیاری از مراجع تقلید گذشته فرمودند: من خیلی نالیدم و متوسل به زمان علیه السلام شدم و شکایت . ♦️یک روز همین طور که متوسل بودم، بر من مکاشفه ای شد و حضرت بقیة الله را زیارت . دیدم حضرت ایستاد. با من مدارا کن این تازه اولین برف بود هنوز بسیار راه مانده تا تجسد خورشید. امروز من تنها خواب برف را برای تو دارم و رویای آبی کاج را. کمی روی شانه ی کاج بخواب شاید رویاهایش به ذهن تو هم ریخت. با من حوصله کن اینها تازه اول نبوت کلمات بودند. من بی یقین و اعجاز تو ام. چیزی ندارم، نه وعده ای برای حریق دارم نه شفایی برای یخ زدگی برگ ها نه مکاش. درک این نکته برای من حکم یک مکاشفه را داشت و من از این کشف هم مبهوت شدم و هم هیجان زده.هنوز هم هستم.فهمیدم که می توان زندگیم را تغییر دهم و می توانم تقریبا به هر هدفی که برای خودم تعیین کنم برسم، به شرط اینکه ببینم انی که در آن زمینه موفق هستند چه می کنند وسپس من هم همان کارها را انجام دهم تا نهایتا به همان نتایجی که آنها به دست آورده ا. بله٬ عیسی زنده و دربین ما حاضر است. او پس از مرگ بر روی صلیب٬ قیام کرد و دربین شاگردانش زنده حاضرشد. این مهمترین واقعۀ تاریخ است که در کتاب انجیل به آن اشاره شده است. قیام پس از مرگ نه تنها در تاریخ به ثبت رسیده بلکه توسط محققین بسیاری ثابت شده است. اگر شما به ، خداوندی او و قیام او پس از مرگ ایمان ندارید، ازشما دعوت می کینم که خود به تح. سید احمد عزیزی بالأ ه پرید پروازش 9 سال تأخیر داشت دقیقا 9 سال از 15 ااسفند 1386 تا 15 اسفند 1395 که رفت برا سوار شدن رو تخت اتاق عمل 16 ام دیگه اقامت دایم رو گرفت و رفت پی زندگی باقی خودش نه سال رو نمی دانم در ترانزیت چه می کرد! می گفتن در کما به سر می برد اما هوشیاری اش نشان می داد که در جای در کما نیست مجیدی انتخاباتی میر حسین رو با این صحنه آغ. آیت الله جوادی آملی در قسمتی از تفسیر سوره مریم سلام الله علیها به مناسبت جریان تمثل فرشته برای آن حضرت در مورد تمثل و مکاشفه :
1) همه ما از تمثل سهمی داریم برای اینکه همه ما کم وبیش خوابهایی داریم، حالا گاهی راست گاهی مخلوط، گاهی اضغاث احلام، خواب همان صورت مثالی است. 2) چرا ما آنها را در خواب میبینیم؟ برای اینکه این حواس پنجگانه که روزنه روابط ما با خارج است تعطیل است، وقتی چشم جایی را نمیبیند، گوش چیزی را نمیشنود،اعضا و جوارح با خارج تماس ندارند، ما آرام هستیم، وقتی آرام شدیم درون ما شروع به فعالیت میکند، که ما خواب می بینیم،. 3) اگر ی این هنر را داشت که در ح بیداری هم خودش را کنترل کند، که اولا: چشم و گوش او هرزگی نکنند، معصیت نکنند، ثانیا: مباحات را هم نبیند، ثالثا: ما رأیت الا جمیلا کارشان باشد،
یک همچین آدمی که در بیداری کار خواب را انجام میدهد،یعنی این حواس پنجگانه ادراکی و تحریکی مزاحم او نیست این در بیداری میبیند آنچه را که دیگران باید در خواب ببینند.این را میگویند ح منامیه،نوم نیست، وضو در این ح باطل نمیشود. ... وجود مبارک مریم سلام الله علیها [وقتی فرشته بر ایشان نازل شد] خواب ندید، این ح در بیداری بود مبانی ومعیارها نقد تئاتر لازمه ی برقراری یک ارتباط موفق ازجانب تماشاگر با صحنه ،داشتن تجربه ی پیشین تماشای تئاتر وهمزمان، توانایی او درآزاد سازی خود ازبند تجربه های تئاتری پیشین است .جمله ی تناقض آمیزی است اما حقیقت دارد،چراکه تجربه های معاصرثابت کرده اند که هیچ تعامل موفقی جزازطریق گشودگی میسرنیست. منظورمن ازطرح این مقدمه،اشا. حضرت علامه حسن زاده آملی (روحی فداه) *پرحرفی و قساوت قلب شیخ طوسی از اکرم(ص) نقل می کند که آن حضرت فرمودند: «در غیر یاد خدا، زیاد سخن نگویید، زیرا سخن زیاد در غیر یاد خدا، سبب قساوت قلب می شود؛ چه اینکه، دورترین مردم از خدا ی است که قساوت قلب داشته باشد». شیخ طوسی این حدیث را به عنوان اولین حدیث کتاب «امالی» خود قرار داده است و این حکایت از عنایت خاص ایشان به آن حدیث و به این مطلب است. شیخ کلینی نیز، آن را به اندک اختلافی از صادق(ع) نقل کرده است که صادق(ع) فرمودند: حضرت (ع) می فرمودند: «در غیر یاد خدا، زیاد سخن مگویید، زیرا ی که در غیر یاد خدا زیاد سخن می گویند، قسی القلب و سخت دل می شوند، گرچه خودشان ندانند». *مجلس سکوت! حضرت به حق عامل به این دستورالعمل هستند سنجیده و کم، ولی عمیق سخن می گفتند، در درس از سخنان حاشیه ای و زینت بخش پرهیز می کرده و گزیده گوی بودند و نغزپرداز و حقیقتاً مصداق این شعر که: کم گوی و گزیده گوی چون در/ تا ز اندک تو جهان شود پر یکی از درس های بزرگی که از سال ها حضور در محضر علامه حسن زاده آملی گرفتیم سکوت و کم گویی ایشان بود، با آمدن حضرت به محل درس هاله ای از سکوت بر مجلس حکمفرما می شد و تا آغاز رسمی درس، این چند دقیقه، مجلس، مجلس سکوت بود. *دهان، باب الله است آن روز نیز حضرت به سالکان وادی عشق و معرفت هشدار دادند: دهان باب الله است، صادرات و وارداتش را کنترل کنید، دهان گوش جان است، سعی کنید چانه تان را عقل بچرخاند. *بهترین جواب یکی از شاگردان حضرت در این زمینه این چنین می نویسد: حکیم فرزانه علامه حسن زاده آملی نقل فرموده است: که هر گاه ی با مرحوم علامه طباطبایی به مسافرت می رفت تا از علامه سؤالی نمی کرد، علامه با احدی سخن نمی گفت. باید دانست که هر پرسشی را نیز نباید پاسخ گفت و این نشانه معرفت است، روزی در محضر درس علامه حسن زاده آملی از فیض معرفت آن حضرت بهره می جستیم، شخصی از پرسشی کرد. فرمودند: بسیار خوب! چون جلسه درس به پایان رسید، آن شخص به عرض کرد: آیا بسیار خوب هم جواب است؟ آقا فرمودند: بله و بهترین جواب همین بود! *زندانی در عالم مکاشفه حضرت در این خصوص مکاشفه ای را نقل می فرمایند: در سحر شب یکشنبه 5 مردادماه 1348 بعد از ادای نافله شب و نافله و فریضه صبح در اربعینی که ذکر جلاله «الله» را هر روز بعد از صبح به عددی خاص داشتم، بعد از این ذکر به توجه نشستم که ناگهان جذبه و ح ی دست داد و بدن طوری به صدا در آمد و می لرزید، آن چنان ص که مثلاً تراکتور روی سنگ های درشت و جاده ناهموار می رود، دیدم که جانم از بدنم مفارقت کرد و متصاعد شد ولی در بدنی مثل بدن عالم خواب قرار دارد، تا قدری بالا رفت. دیدم در میان خانه ای مانند پرنده ای که در خانه ای در بسته گرفتار شده است و به این طرف و آن طرف پرواز می کند و راه وج نمی یابد، تخمیناً در مدت یک ربع ساعت گرفتار بودم و به این سو و آن سو می شتافتم، دیدم در این خانه زندانیم، نمی توانم به در بروم، سخنی از گوینده ای شنیدم و خود او را ندیدم که به من گفت: این محبوس بودنت بر اثر حرف های زیاد و بیخود تو است، چرا حرف هایت را نمی پایی!؟ من در آن حال چندین بار خدای متعال را به پیغمبر خاتم(ص) برای نجاتم قسم دادم و به تضرع و زاری افتادم که ناگهان چشمم به طرف شمال خانه افتاد که دیدم دریچه ای که یک شخص آدم بتواند به در رود برویم گشوده شد، از آنجا در رفتم و پس از به در آمدن چندین به سوی مشرق در طیران بودم و دوباره به جانب قبله رهسپار شدم. و هنگامی که از حبس رهایی یافتم، یعنی از خانه به در آمدم، آن خانه را بسیار بزرگ و مجلل دیدم، که در میان باغی بنا شده است و آن باغ را نهایت نبود و آن را درخت های گوناگون پر از شکوفه سفید بود که در عمرم چنان منظره ای ندیدم. و می بینم که به اندازه ارتفاع درخت ها در هوا سیر می کنم به گونه ای که رویم، یعنی مقادیم بدنم همه به سوی آسمان است و پشت به سوی زمین و به اراده و همت و فرمان خود نشیب و فراز و بسیار خدای متعالی را به پیغمبر خاتم و همه انبیاء قسم دادم که کشف حقایقی برایم دست دهد و در همین حال به خود آمدم. آن محبوس بودن چند دقیقه، بسیار در من اثر بد گذاشت به گونه ای که بدنم خسته و کوفته شده بود و سرم و شانه هایم همه سخت درد گرفت و قلبم به شدت می زد. *ذکر سکوت! روزی حضرت در محفل درس فرمودند: یکی از دوستان می گفت، در مراقبتی که داشتم، مکاشفه ای روی داد به حضور حضرت رسول الله الاعظم(ص) شرفیاب شدم از آن حضرت ذکر خواستم، فرمودند: من به شما ذکر سکوت می دهم/ (صراط سلوک) حرم حضرت رقیه بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و عرض ادب محضر تمامی بازدیدکنندگان گرانقدرم
فرارسیدن ماه سوگواری سید وسالار شهیدان
حضرت سید ال (علیه السلام )برهمه تسلیت وتعزیت باد. به توصیه یکی از دوستان از این به بعد میخواهم خاطرات وکشف وکرامات اهالی معرفت را در این وبلاگ بیاورم. این مکاشفه ای که میخواهم خدمت دوستان عرض کنم به مناسبت ایام محرم هست. که یکی از بزرگواران این ح برایشان پیش آمده بود. به نقل از این انسان بزرگوار:
در شبی وقتی از هیئت خارج شدیم در خیابان در حال قدم زدن بودم که احساس قلبم میسوزد. ناخود آگاه در ان مسیری که میرفتم ایستادم احساس قلبم میخواد منو به سمتی ببرد. ناخودآگاه به سمت مخالف مسیر حرکتم حرکت . احساس می قلبم متلاطم است. همینطور به حرکت خود ادامه میدادم.انگار میخواستم چیزی رو پیدا کنم. یک لحظه چشمم به سطل ی افتاد. دیدم در سطل نوری تجلی میکند. چشم ها رو بستم دوباره باز دیدم نه واقعا نور میبینم. باخود گفتم خدایا ما در سطل هم نور میبینیم.
جل الخالق به سمت سطل حرکت . گشتم تامرکز نور رو پیدا . وقتی بازرسی دیدم از یک ع برای من نور خارج مسشود. بعد ع رو اوردم بالا دیدم ع ضریح حرم حضرت رقیه است. ع را به خانه بردم نیم ساعت ع رو بغل کرده وگریه می . در اون ح به خواب رفتم. دیدم درآسمانها دستم در دست ست ومرا به کربلا ونجف برای زیارت بردند وگفتند این هم هدیه ما به شما شهادت حضرت رقیه (س) مکاشفه بزرگ اخلاق http://media.jamnews.ir/medium1/1393/04/15/img02514219.jpg مرحوم آیت الله علی سعادت پرور تهرانی در آ ین جلساتی که با شاگردان خاص خودشان داشتند، فرموده بودند: «مردنم را به من نشان دادند، واضح واضح، و هم اکنون نیز آن زمان برایم مشهود است. دیدم که انبیا و اولیای الهی در تشییع جنازه ام شرکت کرده اند و این به خاطر آن است که بنده چهل سال در وقت سحر با توجه، صد مرتبه سوره «قل هو الله احد» را می خواندم و به روح یکصد و بیست و چهار هزار هدیه کرده ام.» عظمت تلاوت سوره توحید، در فرمایشات معصومین علیهم السلام: المؤمنین علیه السّلام نقل می‏نماید که رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم فرمودند: « ی که به هنگام خواب صد بار سوره توحید را بخواند، خداوند گناهان پنجاه سال او را می‏بخشد.» (الکافی، ج 2، ص 539) همچنین از المؤمنین علیه السّلام نقل شده است که فرمودند: « ی که پس از صبح، یازده بار «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» بخواند، در آن روز گناهی از او سر نمی‏زند؛ گرچه خوار شود(یعنی هر چه تلاش کند، نتواند انسان را به گناه بکشاند و بدین ترتیب خوار شود).»(ثواب‏الأعمال و عقاب الاعمال، ص 277) صادق علیه السّلام از پدرش روایت نموده که خدا صلّی اللَّه علیه و آله بر جنازه سعد بن معاذ گزارد و فرمود: «به راستی، نود هزار فرشته بر او گزاردند که جبرئیل نیز در میان آنان بود. از جبرئیل علیه السّلام پرسیدم که او از چه رو استحقاق شما را یافت؟ جبرئیل علیه السّلام گفت: از آن رو که در حال ایستاده و نشسته و سواره و پیاده و در حال رفت و آمد، سوره توحید را تلاوت می‏کرد.» (ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، ترجمه حسن زاده، صفحه 295) صادق علیه السلام فرموده اند: «هر که دچار مرض و یا گرفتاری شود و قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ نخواند و در آن بیماری و شدّت بمیرد از اهل آتش است.»(وسائل‏ الشیعه، ج 6، ص 224) و «هر که به بستر رود و (توحید) را یازده بار بخواند خانه او و همسایگانش مصون است.» (ثواب‏ الأعمال و عقاب الاعمال، ص 128) کاظم علیه السّلام از پدرش صادق علیه السّلام روایت نموده که علی علیه السّلام فرمود: «هر که صبح را به جا آورد و پس آنگاه سوره توحید را یازده بار تلاوت کند، در آن روز گناهی مرتکب نشود هر چند بخواهد.»(مجلسی، بحارالأنوار، ج 83 ص 135  مقایسه نقش موعود باوری در پیدایش دو فرقه مورمونیسم و شیخیه

چکیده برداشت نادرست از آموزه ظهور یا بازگشت منجی موعود، نظر به جایگاه و اهمیت این آموزه در ادیان ابراهیمی، از جنبه های مختلف در طول تاریخ، نقش مهمی در پیدایش فرقه های متعددی در این ادیان داشته است. در ، فرقه شیخیه و در یت فرقه مورمون ها از این دسته اند. در ، پیروان شیخ احمد احسایی با ادعای کشف و شهود و طرح نظریه رکن رابع به عنوان نایب خاص عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف)، موجب ج فرقه شیخیه از بدنه اصلی تشیع شدند. در یت نیز جوزف اسمیت با ادعایی مشابه، یعنی ادعای تجربه مکاشفه و نیز دریافت مأموریتی اصلاح گرایانه، به منظور مقدمه چینی برای بازگشت عیسی ، مورمونیسم را پایه گذاری کرد. نکته قابل توجه در خصوص این دو فرقه، شباهت نحوه پیدایش این دو فرقه است که در این مقاله بررسی خواهد شد.