نورسی

به نقل از خبرگزاریها در مورد نورسی : دانشمند بدیع ا مان سعید نورسي زندگی نامه٬مجاهدتها٬علم شیخ سعید نورسي مشهور به بدیع ا مان در سال 1293 هجری قمری سه سال قبل از خلافت سلطان عبدالحمید ثانی در روستای نورس، یکی از روستاهای بخش اسپارت از توابع استان بدلیس ترکیه دیده به جهان گشود . پدرش صوفی میرزا کشاورزی متدین و مادرش بانو نوریّه نمونهٔ یک مادر مؤمن و فرزندپرور بود . شیخ س. ( عبدالقادر تکه ئی ) (عنوان دوره اصول بازاری ) شروع دوره : 1393/04/31 پایان دوره: 1393/05/28 آزمون کتبی : 1393/07/04 کلاس روزهای : پنچشنبه و ساعت :۱۴-۱۲ ظهر مدت دوره : ۶هفته (۴ساعت) یک روز قبل از آزمون تا ساعت۱۲ ظهر فراگیران فرصت دارند تا نسبت به ایرادورفع نقص مشخصات شناسنامه ای در کارت ورود به جلسه آزمون اقدام نمایند. سایت صدورکارت ورود به جلسه : http://azmoon.portaltvto.com (سایت سازمان فنی وحرفه ای کشور) مدارک لازم : ۱قطعه ع ۴*۳ هنگام کارت ورود به جلسه همراه خود داشته باشید. مبلغ 50/000 ریال هزینه سازمان همراه خود بیاورید. (قبل از امتحان) محل آزمون در کارت ورود به جلسه: در کارت ورود به جلسه خود مرکز آموزش فنی وحرفه ای گنبد (مفتح) مسیر داشلی برون ثبت شده (ولی با هماهنگی های قبلی اقای تکه ای قراربراین شد که محل آزمون برای دفاتر پست بانک روستایی در خود آموزشگاه دفتر تکه ای برگزار خواهد شد ساعت آزمون 15:00 تاریخ : 1393/07/04 روز آدرس دفتر تکه ای :(گنبدخ شمالی تقاطع خ مطهری (سر ) مجتمع نورسي طبقه 4 واحد 8 محل ازمون ) جهت کپی و نمونه سوالات تستی اصول بازاری (آزمون 93/07/04) روی تصویرنمونه سوال کلیک راست کرده اگرازمرورگرmozilla firefox استفاده میکنیدگزینه save image as..... رابزنیدواگرازمرورگرinternet explorerاستفاده میکنید گزینه save picture as ... را انتخاب نمایید تا فایل مورد نظردرسیستمتان ذخیره شود/روی هر نمونه سوال جداگانه مراحل فوق را انجام دهید (موفق باشید) دفاتر پست بانک روستایی وهمکاران عزیزومحترم:چنانچه اگرمشکلی در، وکپی موارد فوق داشتین به موبایلم تماس بگیرید (هادی سارلی )
در کل نمونه سوالات موجوددرسایت فوق 5برگ بوده با جواب - بقیه در ادامه مطلب میباشد جهت مشاهده گزینه ادامه مطلب را کلیک کنید. (سمت راست پایین صفحه)
 نمونه سوال امتحانی اصول بازاری بصورت تستی 93 سلام این برنامه تقدیم شد به مردم با صفای شهرستان گمیشان استان گلستان آیتمها: نگاه تو » مجتبی اشرف زاده شعر خوانی بهنام تشکر/ نگاه » حامد فولاد قلم قسمت 2 گفتگو متن خوانی مریم سعادت/ محسن یگانه » آدمها گفتگو با عمادرضا 4 ساله متن خوانی علیرضا سیف » بیننده منتخب شرلوک هلمز - 2 شاهین ی » نگاه تو تیتراژ پایان ترانه ای بود از داریوش رفیعی ب. ها و جماعتهای ی در جهان


در جهان ها و حرکت هایی به چشم می خورند که هر کدام با فقه و ادبیات خویش مردم را به سوی قرائت خود از دین فرامی خوانند. هر کدام از این جماعت ها را می توان به سه دسته کلی تقسیم نمود که هر دسته، دارای زیرشاخه هایی است:

الف: حرکت ها و جماعت های اصلاحی معاصر:

این ها و جماعت ها اغلب به اصلاح جامعه ا. اختصاصی از فایلکو مقاله یاددهی و یادگیری آموزش ابت با و پر سرعت .
مقاله یاددهی و یادگیری آموزش ابت
مقاله یاددهی و یادگیری آموزش ابت  لینک پرداخت و در "پایین مطلب"  فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)  تعداد صفحات:17 آموزگاری، یک فرصت استگفت وگو با حسین احمدی، معاون آموزش عمومی وزارت آموزش و پرورش.پیش از عید نوروز مقاله ای در صفحه آموزش همشهری چاپ شد که تیتر آن این بود: وضع مان خوب شده است. مؤلف این مقاله، حسین احمدی، معاون وزارت آموزش و پرورش بود. در همان مقاله، قول دادیم در گفت وگویی با احمدی، برخی از نکات مطرح شده در نوشته و نیز مسایل آموزش و پرورش ایران را با وی در میان بگذاریم. آن چه در پی می آید چکیده ای است از گفت وگویی مفصل که با معاون آموزش عمومی و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش انجام داده ایم. حسین احمدی دارای درجه ی در رشته «فلسفه تعلیم و تربیت» است. او که در حال حاضر معاون آموزش و پرورش عمومی وزارت آموزش و پرورش است، پیش از این به عنوان مدیرکل دفتر ارزشی تحصیلی و تربیتی و مدیرکل دفتر آموزش ابت در همین وزارتخانه فعالیت کرده است. تألیف چند مقاله، کتاب و انجام پژوهش های مختلف آموزشی و پرورشی در کارنامه علمی احمدی به چشم می خورد. اهمیت دوره ابت چیست؟ - دوران کودکی که حدود دو سال آن در آمادگی، پنج سال در دوره ابت و سه سال در دوره راهنمایی (که به آموزش عمومی مرسوم گشته است) سپری می شود، دوران بسیار حساسی است. در این دوران جنبه تربیت بر آموزش صرف ذهنی غلبه دارد، یعنی دوران کودکی دوران تربیت است. دوره آموزش عمومی، دوران ایجاد زیرساخت و پی ریزی استوانه ها و ستون خلق و خلق فرد جهت سازگاری، تهذیب و رشد موزون فرد است. بنابراین در این دوران ما باید کنجکاوی کودک را تقویت کنیم. او را به سمت علم و دانش ببریم. روحیه قانونگرایی، قانون پذیری و پرورش خصلت های انسانی را به او آموزش دهیم. مهارت های زندگی و تفکر را به او بیاموزیم و در یک کلام کودک را برای زندگی آماده کنیم. پس طبیعتاً نقش تربیتی معلمان این دوره بر نقش آموزشی شان غلبه دارد؟ - در این دوران معلمان ما نفس انسانی و مولود تازه و نورسي را که از فضای محدود و از میان تعداد معدود افراد خانواده به گستره ای وسیع و جمعیتی متفاوت و متعدد وارد شده است باید به مقام بلند انسانی برساند و از ورود به پستی و سستی و کجروی بازش دارد. نگذارد که استعدادها به هرز برود. او را بشناسد و بکوشد ملکات و صفات حسنه را با آموزش و تکرار و تمرین و ممارست، در او درونی کند. یعنی بایستی زبان کودکی بگشاید و بداند که همین کودک نقش و یادگار معلم را برای همیشه در ذهن و دل خود جاودانی خواهد کرد و با روح خود گره خواهد بست. معلم در بینش ی حکیم است، علم با اخلاق در الگوها و اسوه های ما ممزوج شده است. معلم نقش عاطفی مهمی دارد، نقش مشاوره ای و از همه سنگین تر نقش تربیتی و الگویی دارد.به رغم اهمیتی که دوره آموزش عمومی و بخصوص دوره ابت دارد، به نظر می رسد که در نظام آموزشی ما به این دوره کم توجهی شده و این دوره زیر سایه سنگین دوره متوسطه قرار گرفته است. فکر می کنید علت این بی توجهی چیست؟ - شاید دیر بازدهی و فاصله ای که وجود دارد تا او شغل به دست آورد. شاید جوان بودن کشور و بی اهمیتی به نقش سرمایه انسانی، ما را به این وضعیت سوق داده است. شاید هم فرهنگ گذشته ما، ضرب المثل های ما سبب این بی توجهی است. یعنی پیشینه فکری و فرهنگی ما به دوران ابت یا بهتر بگویم کودکی بها نداده است؟ - البته فرهنگ دینی ما توجهی خاص به کودک دارد. ببینید رفتار با ک ن چگونه بود؟ چگونه با ک ن بازی می کرد. به ک ن سلام می کرد، به تربیت آنان همت می گماشت. با تشویق، آنان را رشد می داد. از تنبیه پرهیز می کرد. به حرف ک ن گوش می داد. می فرمود: آنان را به آداب و رسوم خود مجبور نکنید. زیرا آنان برای زمانی غیر از زمان خود شما آفریده شده اند. از دیگر ائمه ما به ویژه از حضرت علی(ع) نقل شده است که قلب نوجوان مانند زمین خاکی است. معلم باید تلاش کند که کودک در این دوران دانشی بیاموزد که کاوش محور باشد و در این دوران تربیت او اخلاق محور و مهارت هایش تجربه محور باشد. اخیراً از سوی آموزش و پرورش تعبیر «مدرسه زندگی» مطرح شده است. این تعبیر چه مفهومی دارد، و چه آموزش هایی را دربرمی گیرد؟ - یعنی مدرسه به جسم و قوه جسمانی کودک اهمیت دهد. کودک صحیح راه برود، صحیح بنشیند، صحیح و درست غذا بخورد و از نظر جسمی سالم باشد.توجه به نشاط، سرزندگی، پویایی و تلاش از دیگر ویژگی هاست. ارتباط با همسالان، آموزش رعایت حقوق دیگران؛ این که ک ن ما بیاموزند انسان در خور احترام است، رعایت عد یعنی رعایت حقوق دیگران، انسان در خور کرامت است و نیازمند ارتباطی عادلانه است. توجه به خلاقیت، توجه به علم نیز از دیگر مسائل است. پس در واقع همه آنچه که فرمودید، آموختن چگونه زیستن برای کودکی است که می خواهد در جامعه فردا زندگی کند. یعنی همان تعبیر «جامعه پذیری» که جامعه شناسان و متخصصان علوم تربیتی به کار می برند؟ - مقام ی فرمودند به ک ن فلسفه بیاموزید. فلسفه یعنی قدرت استدلال ایجاد ، در این جا صحبت از عینی و ذهنی، رابطه صورت ذهنی با شیء خارجی، متغیر و ثابت و وجوب و امکان و... نیست. مهم این است که فلسفه، برخلاف برخی از علوم و فنون با سرشت انسان آمیخته است. برخی ادعا می کنند که هر کودک فیلسوف به دنیا می آید. البته این حرف بزرگی است. هر انسانی پیش از ب مهارت و شغل، مهارت و غریزه فلسفیدن دارد. انسان علاقه مند است که درباره جهان تفکر کند. ک ن می پرسند و سؤال اولین گام فلسفیدن است. و شما می خواهید فلسفه را، از آن نوعی که گفتید و توضیح دادید، به ک ن بیاموزید؟ - بلی. برخی می گویند کودک ظرفیت ندارد. این گمان باطلی است. فلسفه آموختن به ک ن به شکل و نوع آموزش ما بستگی دارد. اگر به ک ن اجازه داده شود فکر کنند، سؤال کنند، حرف بزنند، مشارکت کنند و مقلد نباشند، این فلسفه است. وقتی ذهن کودک بی جواب نماند، وقتی به حق طبیعی و خدا داده کودک توجه شود و کودک قادر به تفکر، قیاس ، نتیجه گیری ، تعمیم دادن، مثال زدن و نوآوری باشد، این آموزش فلسفه است.پس در واقع منظور درونی فلسفه است؛آموزش نگرش پرسشگر و تفکر انتقادی؛ پرورش پرسشگری، پرورش تخیل و خیال پردازی...
با
مقاله یاددهی و یادگیری آموزش ابت
برای اثبات حقانیت مذهب شیعه دوازده ی دلایل منطقی و متقن فراوانی وجود دارد، براهین موجود را می‏توان به سه دسته کلی تقسیم نمود: 1. براهین عقلی، 2. دلایل قرآنی، 3. روایات اکرم(ص).
طبیعی است گستردگی هر یک از این استدلالات، مطالعه کتاب های متعددی را می‏طلبد و در این مختصر امکان بحث از آنها نیست؛ لیکن اختصارا به این برهان اشاره می‏گر.