نکات و تحقیقاتی در رابطه با تصوف و فلسفه و عرفان

به نقل از خبرگزاریها در مورد نکات و تحقیقاتی در رابطه با تصوف و فلسفه و عرفان : اخیرا به دلایلی بحث تصوف و عرفان و صوفیه و عارفان در رسانه ها و فضای مجازی بیشتر از قبل مطرح می شود و متأسفانه به خاطر عملکرد برخی از دراویش و جهله صوفیه، اصل قضیه مورد خدشه قرار می گیرد. مثل اینکه ی یا یا القاعده و ... را دلیل رد معرفی کند.

کانال #آیت_الله_خوشوقت (ره) به نقل از ایشان مطالب نادرستی درباره صوفیه و تصوف منتشر کرد.
اخی. پاولس کاووراس آتن گفت: بین تصوف و موسیقی ارتباطی قوی وجود دارد. در ارتباط عرفان و هنر، نیز موسیقی جایگاه خاصی دارد. اطلاعیه شروع کلاس های فلسفه و عرفان از اول مهرماه 1393 در انجمن قلم شیراز ثبت نام از علاقه مندان رایگان و کلاس ها مخصوص اعضای رسمی انجمن قلم شیراز می باشد. کلاس های فلسفه و عرفان در روزهای شنبه، یک شنبه، دو شنبه و برگزار و هیچ تداخلی با جلسات تخصصی انجمن قلم نخواهد داشت. علاقه مندان می توانند با در دست داشتن یک قطعه ع و کپی کارت ملی به ح. ۱۸۴ نفر از علما و شمندان فلسفه و عرفان ی در حمایت از ک داتوری حجت ال سید ابراهیم رئیسی بیانیه ای صادر د. محمود شبستری محمود شبستری یکی از متفکران و شمندان قرن هفتم هجری 13 میلادی است که نامش با گلشن راز که در تبیین مسایل تصوف و عرفان نوشته شده است در جهان جاودانه گشته است. در دوران حیات او تصوف با تمام پیچیدگی ها و ارتباطاتش با علوم مختلف مانند کلام، زبان، شعر و در تمامی سرزمین­های ایران، قفقاز، آناتولی تا مصر و ، دنیای را دربر گرفته بود و شبستری با رازگشایی مفاهیم عرفانی و واژگان خاص اهل تصوف در گسترش اینگونه ادبیات، خدمات بسیار شایسته ای را ارایه داد. مورخ93/3/31، اولین نشست تخصصی کانون ی فلسفه و عرفان در آزاد ی واحد شهر با حضور غرویان، اسفندیار، و کارشناسان و پژوهشگران عرصه فلسفه و عرفان برگزار گردید که به تبیین اه ، ضرورت و را ارهای کانون پرداختند. اختصاصی از فایلکو مبانی فلسفه عرفان ایرانی با و پر سرعت .
مبانی فلسفه عرفان ایرانی
مبانی فلسفه عرفان ایرانی فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات64مبانی فلسفه عرفان ایرانی
مبانی فلسفه عرفانی ایرانی – ی بر چهار بخش مهم به شرح زیر تقسیم بندی شده است:
وحدت وجود کشف و شهود دانش معنوی مراحل تربیت معنوی
وحدت وجود
بدین معنی است که حقیقت را واحد و احدیت را اصل و منشا تمام مراتب وجود میدانستند و معتقد بودند که وجود حقیقی منحصر به حق است و دیگران پرتوی از نور و تراوش فیض اویند.
درالهیات معنی وحدت یگانگی حق است و خالق و مخلوق از هم جدا می باشند و فقط رابطه علت و معلولی دارند ولی صوفیان این عقیده را با این بیان که هیچ چیز جز خدا حقیقت ندارد تعدیل د و تعلیم دادند که خالق و مخلوق یکی هستند و حقیقت خالق است و مخلوق سایه و پرتوی از حق می باشند اوست که موجود حقیقی و مطلق و منبع وجود است (شرح پیشوایان و پیروان وحدت وجود در این تالیف آمده است) آب نابسته بیرنگ و بی صورت است و چون بسته شد گاه صورت یخ گیرد و گاه وت برف و ژاله در پوشد ، نظر کن که یخ و برف و ژاله همان آب بسیط بی رنگ است یا نه؟ و چون بگذارد همان آب خواهی نامید یا چیزی دیگر؟ پس هر که شناخته است و چشم حقیقت بین دارد جمیع مراتب و کیفیات را آب میداند و آنکه نادان است در بند لباس و کیفیت و غیر بینی در می ماند، فرق عارف و جاهل همین است.
با
مبانی فلسفه عرفان ایرانی
موضوع کتاب «بودیسم و صوفیسم»، تحلیل و بررسی شباهت های آیین بودا و عرفان اسانی و به عبارت دیگر، بررسی تواردها و تأثیرات آیین بودا بر عرفان ایرانی (تصوف اسانی) و تبیین شباهت ها و پیوندهای این دو مدرسه ی… غلامعلی حداد عادل گفت: سکولاریسم خواستار گسترش جریان تصوف، در برابر فقاهت است. سکولاریسم این جنبه از را بیشتر می پسندد و تلقی ی انی از این جنبه عرفان با یت دارد. ::: رابطه علم و تصوف ::: سخن را با این کلام از مالک رحمه الله آغاز می کنم: « مَنْ تَفَقَّهَ وَ لَم یَتَصَوّف فَقَد تَفَسَّقَ وَ مَن تَصوَّفَ وَ لَم یَتَفَقَّه فقَد تَزَندَقَ و مَن جَمَعَ بَینَهُما فَقَد تَحَقّقَ » ؛ ( هر علم داشته باشد اما تصوف نداشته باشد کارش به فسق و فساد می رسد و اگر تصوف داشته باشد و علم نداشته باشد کارش به زندقه م. عرفان و فلسفه اهل بیت(ع) گفت: مواضع من در عرفان کیهانی همانی است که در مصاحبه ها گفته و در مقالات تحلیل نموده ام.


رشته فلسفه و عرفان ی از زیرمجموعه های کنکور انسانی در انتخاب رشته کنکور سراسری است .طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ،  پذیرش در رشته فلسفه و عرفان ی در های  تی غیرانتفاعی صورت می گیرد . در این مقاله می خواهیم علاوه بر معرفی رشته فلسفه و عرفان ی ، ظرفیت این رشته در ها و دوره .
ایران در طول تاریخ همواره از مراکز معنویت و عرفان بوده است. و همچنین پس از ورود به ایران این سرزمین مهد رویش تصوف و عرفان ی گردید. بسیاری از بزرگان صوفیه همچون حلاج و بایزید و قانی و غزالی و عطار و شمس تبریزی و مولوی به این فرهنگ تعلق داشته اند. بیش از هزار سال است که زنجیره متصل عارفان و صوفیان در این سرزمین استمرار دارد و این میراث از نسلی به نسلی منتقل می شود. در بعد علمی و نظری این پیوند در آثار شمندان عرفانی بسیاری همچون سید حیدر آملی و ابن جمهور احسائی و ملاصدرا نمودار شده است. امروزه تصوف و عرفان با شکل های مختلف در ایران ظهور دارد و طیف های گوناگونی را در بر دارد، چنانکه تعلیم و تربیت عرفانی و شیوه های آن نیز به تبع تکثر مشرب ها و علایق یاد شده متنوع است. اما برغم این پیشینه و غنای عرفانی، هنوز پژوهش توصیفی و تحلیلی جامعی درباره آن انجام نگرفته است. هدف این نوشتار ارائه تصویری جامع، گویا و تحلیلی و در عین حال اجمالی در حد یک مقاله از پدیده عرفان در ایران است. معرفی تنوع گرایش ها و فعالیت های عرفانی در ایران، هم عرفان پژوهان را از ابعاد و زوایای مختلف این پدیده آگاه می کند تا حوزه پژوهشی مورد علاقه خود را با آگاهی انتخاب کنند، و هم می تواند برای شیفتگان سلوک این طریق اگر نه چراغی دستکم شمعی روشنگر باشد. untitled1 11 آیت الله العظمی وحید اسانی و نقد فلسفه و عرفان اگر میشناختیم ششم علیه السلام کیست دنبال این و آن نمیرفتیم، قی کرده های فلاسفه یونان را نشخوار نمیکردیم ، زباله های عرفان ا لوفان را هضم نمیکردیم ، خواه نا خواه وام م و بیچاره شدیم و از این اقیانوس معرفت محروم شدیم . عرفان پیش من است ، همه ی مولوی را میخواهید پیش من است ، هرجا را میخواهید برایت میگویم ، فلسفه را بخواهید از اول اسفار تا آ از هرجا بگی ، از اول مفهوم وجود تا آ مباحث طبیعیات برایت میگویم ، اما همه اش کشک است . هرچه هست در قرآن و روایات است . untitled1 11 آیت الله العظمی وحید اسانی و نقد فلسفه و عرفان اگر میشناختیم ششم علیه السلام کیست دنبال این و آن نمیرفتیم، قی کرده های فلاسفه یونان را نشخوار نمیکردیم ، زباله های عرفان ا لوفان را هضم نمیکردیم ، خواه نا خواه وام م و بیچاره شدیم و از این اقیانوس معرفت محروم شدیم . عرفان پیش من است ، همه ی مولوی را میخواهید پیش من است ، هرجا را میخواهید برایت میگویم ، فلسفه را بخواهید از اول اسفار تا آ از هرجا بگی ، از اول مفهوم وجود تا آ مباحث طبیعیات برایت میگویم ، اما همه اش کشک است . هرچه هست در قرآن و روایات است . تصوف چیست؟ حضرت ابوسعید ابوالخیر گفت: تصوف دو چیز است، یک سو نگریستن و ی ان زیستن. و گفت این تصوف عزتی است در دل، و توانگری است در درویشی، و خداوندی است در بندگی، سیری است در گرسنگی، و پوشیدگی است در برهنگی، و است در بندگی، و زندگانی است در مرگ، و شیرینی است در تلخی. و در میان مشایخ این طایفه، اصلی بزرگ است که این طایفه همگی یکی باشند و. ۲۸۵ نفر از علما و شمندان فلسفه و عرفان ی طی بیانیه ای از حجت ال رئیسی حمایت د. تصوف چیست؟ حضرت ابوسعید ابوالخیر گفت: تصوف دو چیز است، یک سو نگریستن و ی ان زیستن. و گفت این تصوف عزتی است در دل، و توانگری است در درویشی، و خداوندی است در بندگی، سیری است در گرسنگی، و پوشیدگی است در برهنگی، و است در بندگی، و زندگانی است در مرگ، و شیرینی است در تلخی. و در میان مشایخ این طایفه، اصلی بزرگ است که این طایفه همگی یکی باشند و. سمنان- ایرنا- شماری از ان در میزگرد خبرگزاری استان سمنان اعلام د 14 داد هر سال، یادآور بزرگمردی از تبار عرفان، فقه، کلام، فلسفه و سیاستمداری است که تمام زندگی اش وقف تلاش… پاسخ انقلاب به اشکال بر تدریس فلسفه وعرفان در حوزه های علمیه را در تابناک می بینید و می شنوید. " کار فلسفه ناراحت است. فلسفه ای که هیچ را ناراحت نکند و با هیچ ضدیت نورزد فلسفه نیست. کار فلسفه آزردن حماقت است, فلسفه حماقت را به چیزی شرم آور تبدیل می کند. فلسفه کاربردی ندارد جز افشا پستی های شه در تمامی اشکالش."
نیچه و فلسفه
ژیل دلوز اختصاصی از فایلکو مقاله در مورد عرفان و تصوف درطول تاریخ با و پر سرعت .
مقاله در مورد عرفان و تصوف درطول تاریخ
مقاله در مورد عرفان و تصوف درطول تاریخ فرمت فایل :word (لینک پایین صفحه) تعداد صفحات 11 صفحه  بخشی از متن:          این تمدن بیش از ده هزار سال پیش وجود داشته است. به گمان اغلب، آریاییها و هندیان، روزگاران درازی، در کنار یکدیگر، در همانجا می زیسته اند و این همه اخلاق و آداب و فرهنگ مشترک، یادگار آن روزگار است. حکومت اشکانی و آشوکای بزرگ و چندرا گوپتای پهلوان و فیلسوف در هند چه همانندی های بسیاری دارد! هم چنان که عیاران عارف درزمان های اخیردرکابل ، بلخ ، هرات وغزنی زیسته اند ونامهای جاودانه ی ازخویش باقی گذاشته اند. این سرزمین و تمدن که از آن یاد ، زادگاه عرفان، پایگاه پهلوانان و عیاران و رندان و قلندران نام آور تاریخ است. چه بسیارانی که از این سرزمین برخاستند و بنیان عرفان را نهادند، چون: رابعه، رودکی، ابوشکور بلخی، ابومعشر بلخی، شهید بلخی و مولوی بلخی ، علی سینای بلخی  ، ناصرخسروبلخی قبادیانی و... نخستین پهلوانان عارف چون: رستم ، سیاوش ، آرش کمانگیر، ابومسلم اسانی ، یعقوب لیث صفاری ، سلطان محمودغزنوی و... که همه از این ناحیه برخاستند. و ابراهیم ادهم، آن شاهزاده نیک نهاد که عرفان به نام او می آغازد و بودا و کیخسرو، همه و همه از بلخ و اسان و سیستان بودند.        این عرفان در این سرزمین ن نماند:           پس از اسکندر و در زمان اشکانیان، قدرت گرفته و با یونان آشنا شد و بسیار چیزها به اروپا داد. در هنگامه تازش تازیان پابرجا ماند و با آشنا گردید و روان تابناک خویش را بر جسم خشک و تاریک آن آیین تابانید. با قیام های مردم اسان و سیستان و دیگرجاها و روی کار آمدن حکومت های آزاده و عیاری، وارد  دومین دوره شکوفایی خویش گردید در تازش مغولان، مهاجرت آغاز گردید. چراغ بلخ را که رو به خاموشی می رفت، برافروختند. آنگاه در ادامه یورش ها، کابل ، هرات ، تخارستان ،جوزجانان و... به مرکز عرفان بدل شد و از آن دیار با اندلس آشنا شد.
با
مقاله در مورد عرفان و تصوف درطول تاریخ
یار شهید بهشتی گفت: توضیح عرفان ی ضمن اینکه تمامی طبقات جامعه را با سرمایه بزرگ عرفان ی آشنا می کند، باعث می شود فضا برای حضور عرفان های کاذب کمرنگ شود. رابطه اخلاق و عرفان در این مقاله بر آن شده‏ایم تا رابطه اخلاق و عرفان را از دیدگاه شهید مطهری بررسی کرده، به تبیین نگرش‏ها وگرایش‏های عرفانی او بپردازیم؛  رابطه اخلاق و عرفان چیستی عرفان و اخلاق و اقسام آن از دیدگاه شهید مطهری‏ اشتراک و افتراق عرفان و فلسفه‏ اشتراک‏ها و افتراق‏های عرفان عملی و اخلاق‏ نسبت عرفان با اخلاق در ‏ مقاله رابطه اخلاق و عرفان سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل دسته بندی فقه،الهیات،معارف فرمت فایل doc حجم فایل 43 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 22 رابطه اخلاق و عرفان چکیده‏: در این مقاله بر آن شده‏ایم تا رابطه اخلاق و عرفان را از دیدگاه شهید مطهری بررسی کرده، به تبیین نگرش‏ها وگرایش‏های عرفانی او بپردازیم؛ چه این‏که ، عرفان را از نوع شناخت شهودی و مبتنی بر سیر و سلوک عملی‏ دانسته تا انسانِ عارفِ سالک، از مرحله «فهمیدن» به منزل «رسیدن و دیدن» تکامل یافته، به مقام توحید درمراتب گوناگون نائل شود که عرفان را با توحید ناب و انسان کامل نسبتی تام و تمام خواهد بود و در این جهت برخی‏ازاصول عرفانی از وحدت شخصی وجود، سلوک و شهود، ریاضت و عشق و محبّت بررسی شده و ، مقوله«وحدت وجود» را در مقام تصوّر و تصدیق از نوع سهل و ممتنع دانسته، معتقد است: بسیار اندکند انی که به‏حقیقت معنا و ماهیت آن‏ می‏پردازند. به اعتقاد ، عرفان با تصوّف فرق دارد و اوّلی را مقوله‏ای فرهنگی و دومی را اجتماعی می‏داند و به‏شدّت برنظریه اص ، استقلال و غنای عرفان ی و زایش و رشد و بالندگی عرفان ی از دامن فرهنگ و آموزه‏های‏ قرآنی ـ روایی تأکید دارد و نظریه بیگانه بودن عرفان با آموزه‏های ی یا قاطی و تلفیقی بودن عرفان ی با عرفان‏های هندویی، ی و... را نقد کرده، نمی‏پذیرد؛ اگر چه تأثیر و تأثّر فرهنگ‏های اخلاقی ـ عرفانی را با عرفان‏ ی قبول دارد.و نیز در این مقاله بر آن شدیم تا به تجلیّات و نماد و نمونه‏ای از گرایش‏های عرفانی شهید مطهری و تحوّل‏تکاملی شه، انگیزه و عمل وی از حکمت به عرفان به‏ویژه در اوا عمر گرانبهایش اشاراتی داشته‏ باشیم. واژگان کلیدی: اخلاق عرفان ریاضت وحدت وجود عشق و محبّت حکمت و فلسفه مقدّمه‏ تفسیری که از شاکله و شخصیت شهید مطهری در اذهان خاص و عام وجود دارد، این است که او راشخصیت فلسفی و حکمی می‏دانند و همین بُعد وجودی ، ظهور بیش‏تری دارد و اکثر نوشته‏ها و گفته‏های آن‏ متفکّر بزرگ نیز از دورزی و عقل‏گرایی او در تبیین شه و بینش و حتّی گرایش‏های دینی حکایت می‏کند که‏ حکمت شی و فلسفه ورزی او بر هیچ اهل معرفتی پوشیده نیست؛ امّا به این معنا نیست که در عرصه‏ها و ساحت‏های دیگر از مطالعات، اظهارنظر و تضلّع ویژه بهره‏مند نبوده است؛ بلکه شخصیت جامع‏الاطراف شهید مطهری جواز ابراز شه و اظهار رأی صائب و ثاقب وی را در ابعاد گوناگون تفکّر دینی نیز منطقی و معقول می‏نماید؛ به ویژه این‏که گرایش‏های علمی و عملی شهید به مقوله عرفان پژوهی در اوا عمر شریفش، موارد معیار سنجش، و ارزی ، است اج و تبیین دیدگاه‏های عرفانی او را نیز مطلوب، بلکه ضرور می‏کند؛ افزون بر این‏که از صاحب نظری و کارشناسی ژرف‏ ش، با گستره علمی و مطالعاتی فراوان، نیازشناسی، زمان‏شناسی و درک و درد دینی‏که داشت، انگیزش بیش‏تری را فراروی ما می‏نهد تا نگرش‏ها و گرایش‏های عرفانی ـ سلوکی وی را بیش از پیش ‏مورد کاوش معرفتی قرار دهیم و این ساحت معرفتی شهید مطهری نیز به اصحاب معرفت و ارباب فضیلت و دانش‏پژوهان و حقیقت جویان معرّفی شود؛ چه این‏که در آثار و اثمار گونه‏گون گفتاری و نوشتاری یا بیانی و بَنانی آن متفکّر ‏شناس، مواضع گوناگونی یافت می‏شود که زمینه‏ها و بسترهای کافی را در حصول و تبیین این وجه شخصیتی وی ‏در اختیار ما می‏نهد. فهرست مطالب رابطه اخلاق و عرفان1 چکیده‏2 واژگان کلیدی:3 مقدّمه‏4 چیستی عرفان و اخلاق و اقسام آن از دیدگاه شهید مطهری‏8 اشتراک و افتراق عرفان و فلسفه‏10 اشتراک‏ها و افتراق‏های عرفان عملی و اخلاق‏12 نسبت عرفان با اخلاق در ‏14 نتیجه گیری :18 منابع و ماخذ:22  رابطه اخلاق و عرفان نکات مهم درس اول فلسفه ی سال سوم درس اول - فلسفه چیست ؟ نکات:-فلسفه ریشه یونانی دارد و معرب کلمه فیلوسوفیا است.- فیلو سو فیا از دو کلمه فیلو(دوست داری) و سوفیا(دانایی) تشکیل شده است.- اولین ی که خود را فیلوسوفوس نامید فیثا غورثبود.-- سوفسطائیان (دانشمندان) نام گروهی است دریونان پیش از سقراط .- کلمه سوفیست درابتدا به معنای دانشمند به کارم. رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: اعطای جایزه با دست رئیس جمهور به فردی که پیوند شریعت و اتحاد عرفان ی با فلسفه ی را مهم ترین علت انحطاط ایران و زوال فلسفه ی می­ داند، انداختن پوست بزه زیر پای رئیس جمهور است.   شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)– سطوح عالی علم فلسفه و کلام حوزه علمیه قم خواستار ایجاد یک رشته تحصیلی میان رشته ای بین فلسفه و تفسیر شد.
به گزارش خبرنگار شفقنا درقم، حجت ال و المسلمین سید یدالله یزدان پناه امشب در آیین افتتاح مرکز تخصصی فلسفه ی اظهارداشت: ملاصدرا شه های فلسفی را در عرصه اعتقادات به منصه ظهور.  
رایگان کتاب تاریخ تصوف در کردستان  
رایگان کتاب تاریخ تصوف در منطقه کردستان

.................................................................


توضیحات::.......:با ظهور , طوایف کرد در قرن اول هجرى بعد از تحمل مصائب و تلفات و خسارات بسیار عاقبت دین را پذیرفتند. امروزه نیز اکثر طوایف کرد در انجام آداب و مناسک دینى خود از فقه شافعى پیروى مى‌کنند. معدودى از قبایل نیز یکى از مذاهبت مالکی, حنبلى و حنفى را اختیار نموده‌اند....... گروهى هم شیعه و پیرو طریقه جعفر صادق علیه‌السلام و بعضى نیز زیر پوشش بدعت‌هاى دینى با نام‌هاى اهل حق, یزیدی, صارلی, شیبک, بجوران و کاکى با حفظ برخى از آداب و مناسک و معتقدات دین قدیم ایران // مزدیسنا // همچنان به حیات دینى و اعتقادى خود ادامه مى‌دهند.....»»در این کتاب, نخست ادیان باستانی کردها معرفی می‌شود, سپس شرحی از فرقه‌های مختلف صوفیه فراهم می‌آید .معرفی بنیان گذاران و آداب طریقت فرقه‌های قادریه, نقشبندیه و حقه از دیگر مطالب کتاب است......
.............................................................
نام کتاب ::: تاریخ تصوف در کردستان
نویسنده :;; محمدرئوف توکلی
تعداد صفحه ;;: 284
حجم فایل ;;: 3,840 کیلوبایت
.............................................................
...برای اینجا کلیک کنید..
کتاب تاریخ تصوف در کردستان / -کتاب-تاریخ-تصوف-در... » کتاب مکتب در ... تاریخ تصوف در کردستان ... فقط کتابهای رایگان و آثار فاقد حق ... کردستان رایگان در کتابخانه تاریخ ما =/کردستان رایگان در کتابخانه تاریخ ... رایگان کتاب ... کتاب های عرفان و تصوف; کتاب ... رایگان کتاب های تاریخی نایاب pdf ... رایگان کتاب ... رایگان در کتابخانه تاریخ ... کتاب های عرفان و تصوف; کتاب ... تصوف و کردستان تصوف در کردستان. ... کتاب تاریخ جامع تصوف کردستان اثر محقق ... کتاب وحی و اجتهاد رایگان. تاریخ کرد و کردستان - اطلاعات دانشنامه ی « کتاب‌های منتشرشده در ... در باب تاریخ و ... تصوف در کردستان ... تصوف و کردستان 1- کتاب تاریخ تصوف کردستان اثر محقق کمال ... 2- کتاب در محضر گیلانی اثر صالح ... ( رایگان ... کتاب تاریخ حقوق در ایران باستان - کتابراه /کتاب-تاریخ-حقوق-در... کتاب تاریخ حقوق در ایران ... کهن ترین تیره ی باستانی آریایی در کردستان. ... نصب رایگان ... کتابهای محمدرئوف توکلی /محمدرئوف+توکلی رایگان مجموعه کتابهای الکترونیکی محمدرئوف ... لینک کتاب: ... تاریخ تصوف در کردستان. کتاب های عرفان و تصوف ... عرفان ی، تاریخ تصوف پسورد فایلها ... بار در 162 ارسال ... رایگان کتاب ... کتاب‌های تاریخ ایران - کتابراه (صفحه 3) کتاب‌های تاریخ ... کهن ترین تیره ی باستانی آریایی در کردستان. ... رایگان. از حکومت : . آداب و مناسک دینى, ادیان باستانی کردها, اهل حق, بجوران, دین , شیبک, صارلی, طریقه جعفر صادق, طریقت حقه, طریقت فرقه‌های قادریه, طریقت نقشبندیه, طوایف کرد, فرقه‌های مختلف صوفیه, فقه شافعى, کاکى, محمدرئوف توکلی, مذهب حنبلى, مذهب حنفى, مذهب مالکی, مزدیسنا, یزیدی
  سایت مجذوبان نور با ایجاد کمپین کوچ از ایران به اوین به دنبال بیداری وجدان های ه و تذکری است به طیفی از زمامداران کشور که با اصلاح بینش و رفتار خود و با اجتناب از سیاست تهدید و ارعاب و تنها وظایف محوله از سوی مردم و قانون را سرمشق خود قرار دهند و عاقلانه شه کنند. به حتم امروز فرهیختگان و عقلای نظام نیک می دانند که با نادیده گرفتن واقعیت ها و تحلیل های خود محورانه و تلقی و برداشت ناصواب از متون اعتقادی از سوی تصمیم گیرندگان حوزه اقوام و مذاهب به بهانه حفظ نظام و برقراری امنیت، فاجعه بار خواهد بود و رفتار های افراط گرایانه و خشونت زا را در پی دارد. اگر از دین رحمت، خشونت خوارج زاده می شود علتش آن است که متحجرین دین را نشناخته اند، تاریخ را تحریف کرده و خود را مظهر حقانیت دانسته اند. دراویش گنابادی همواره مروج شه صلح طلبی بوده و به اشکال مختلف در رفتار و گفتارشان به دنبال رفع شبهه بوده اند تا مخالفان خود را از کج شی رهانیده و آرامش را برای جامعه به ارمغان آورند. در همین راستا سایت مجذوبان نور مقاله ای را از آقای شهرام پازوکی، عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه با عنوان «جایگاه تصوف و عرفان ی در حفظ و اشاعه فرهنگ ایرانی- ی» که به تازگی در شماره ۳۷ مجموعه عرفان ایران چاپ شده است، منتشر می سازد. وی در این مقاله با در نظر گرفتن مقتضیات زمانی و شرایط کنونی کشور به بررسی دقیق آثار سو نادیده گرفتن جایگاه تصوف بر فرهنگ ایرانی و ی می پردازد: جایگاه تصوّف و عرفان ی در حفظ و اشاعهٔ فرهنگ ایرانی- ی شهرام پازوکی با یک نگاه اجمالی می توان دریافت که هویّت فرهنگی ایران، اکنون مرکّب از دو رکن اصلی ی و ایرانی است و با اندکی تأمل و تحقیق می توان دید که رکن ایرانی نیز به نحوی معنوی در رکن ی، با دو صورت اصلی تشیّع و تصوّف استمرار یافته است. فهم ارتباط این سه رکن، یعنی: ایران باستان، تصوّف و تشیّع _ که به طریقی جداناپذیر در هم تنیده اند _ فهم وضعیت فعلی ایران ی یا ایرانی را روشن می کند. اکنون مدت زمانی است که سخن از « ایرانی» گفته شده است. منظور از ایرانی فهم ایرانیان از است که به صورت ایران فرهنگی در کشورهایی که اکنون به لحاظ جزو ایران نیستند، ظاهر شده است. در واقع ایرانیان با سابقهٔ معنوی خویش، حقیقت معنوی را پذیرا شدند و مغلوب آن گردیدند. ایرانیان مغلوب اعراب نشدند، مغلوب ی شدند که حاصلش ایرانی است. البته این بدان معنی نیست که ایرانیان این را جعل د، بلکه آنان از رخسار این شأن معنوی برداشتند. ایرانی در ظرف معنوی تصوّف و تشیّع رشد کرد. اینکه حضرت علی (ع) رمز معنوی این است در خور توجه و تأمل است و شاید مهم ترین عاملی که ارتباط باطنی این دو، یعنی تصوّف و تشیّع را نشان می دهد، همین حقیقت معنوی است که با عنوان «ولایت»، در تصوّف و عرفان ی از آن یاد شده است. درباره ارتباط بین مکتب سوررئالیسم و عرفان شرق، نظریات متفاوت و گاه متناقضی وجود دارد: انی چون ادونیس و براهنی معتقدند که این ارتباط بسیار عمیق است و انی هم چون ثروت معتقدند که این تشابهات اتفاقیست... به طور مثال ادونیس در کتاب"تصوف و سوررئالیسم" درباره عشق سوررئالها به گونه ­ای سخن می­ گوید که وحدتی عمیق بین عشق زمینی و آسمانی (عرفا.

حضرت حسام الدین(قدس سره) کلیپی کوتاه از اهل تصوف کشور سودان... کلیپی کوتاه از اهل تصوف کشور سودان... , حضرت حسام الدین(قدس سره)
لینک های : کیفیت 240p عرفان به تجلی و ظهور(نظام ظاهر و مظهر) معتقد است و با آن، هستی را تفسیر می نماید. اما فلسفه به علت و معلول باور دارد و با این قانون، پدیده های هستی را تحلیل می کند. نظام علّی و معلولی از ارکان فلسفه به شمار می رود و اگر مباحث فلسفی از این رکن تهی گردد، فلسفه فرو می پاشد.
تجلی و ظهور، با علت و معلول تفاوت هایی اساسی دارد. خاستگاه این تفاوت ها، در نوع نگرش دو مکتب فلسفی و عرفانی به جهان هستی است. فلسفه، روی کردی عقلانی به هستی دارد و عرفان، نگاهی شهودی. از همین جا تمایز فلسفه با عرفان، آغاز می گردد. در نخستین گام، تعریف این دو نظام از هستی، به گونه ای بنیادین متفاوت می نماید. فیلسوفان به تباین وجودات، و پیروان حکمت متعالیه به وحدت نوعی و تشکیک در وجود قائل اند، در حالی که عارفان به وحدت شخصی وجود و انحصار آن در وجود حق تعالی باور دارند. فهم دقیق وحدت شخصی وجود و اعتقاد به آن، ظریف و دشوار می نماید. از این رو، جنجال های بسیاری برانگیخته است. از دیگر تفاوت های محوری عرفان با فلسفه، نشستن تجلی و ظهور به جای علت و معلول، به شمار می رود. تجلی در لغت، یعنی وضوح و آشکار شدن ذات حق تعالی و کمالات ذات پس از متعیّن شدن به تعینات ذاتی یا اسمایی و یا افعالی. آشکار شدن، یا برای خود ذات است و یا برای غیر آن، و هرگز به معنای حلول یا اتحاد نیست. به دیگر سخن، تجلی و ظهور یعنی متعین شدن مطلق به تعینی خاص(2). عرفان سیف که سابقا دارای تیمی در شهرستان بنام وحدت بود به ترکیب تیم یاران کورش بازگشت. همانطور که در مطلب قبلی مشاهده نمودید کورش قپانوری از بازگشت این بازیکن نابغه استقبال به عمل آورد. از خصوصیات عرفان سیف: 1-بازیکنی با ضریب هوشی بسیار بالا. 2-تکنیک خارق العاده که زبان زد خاص عام است. 4-شوت های خیلی قدرت مندودر عین حال بسیار فنی وبا د. سید یحیی یثربی در فروردین ماه سال 1321 هجری شمسی در روستای چراغ تپه ی افشار شهرستان خدابنده ی استان زنجان متولد شد. در مکتب خانه ی همان روستا خواندن و نوشتن را فرا گرفت و برای تحصیل مقدمات علوم دینی در سال 1335 هجری شمسی به شهر زنجان آمد و دو سال در حجره های مسجد جامع سلطانی اقامت نمود و سپس جهت تکمیل معلومات خویش به حوزه علمیه ی قم عزیمت نمود و تا سال 1345 در آن شهر از محضر اساتیدی چون آیت الله مکارم، سبحانی، منتظری و علامه طباطبایی علوم منقول و معقول را تحصیل نمود و سپس به تهران رفت و دوره های لیسانس و فوق لیسانس و ای فلسفه و حکمت ی را به پایان برد. بعد به تدریس فلسفه و تصوف پراخت. هم اکنون در گروه فلسفه علامه طباطبایی تهران به تدریس و تحقیق در مسائل عرفان و فلسفه مشغول است. آثار منتشر شده او عبارت انداز: -فلسفه ی عرفان -عرفان نظری -ترجمه و تعلیق الهیات نجات ابن سینا -آب طربناک در تحلیل موضوعی دیوان حافظ اصطلاحات فلسفی در ادبیات فارسی -فلسفه ت مقالات چاپ شده از وی عبارت انداز: -مبانی پیوند وحی اعجاز -دیدگاه ها در فهم اشارات -پیوند لفظ و معنی در ادبیات عرفانی منبع: دانشمندان و رُوات رجال لشکری و کشوری استان زنجان / نیرومند،کریم اختصاصی از یاری فایل مقاله عرفان با و پر سرعت .
مقاله عرفان
مقاله عرفان لینک پرداخت و در "پایین مطلب" فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحات;22 تصوف و عرفان یک مفهوم کلی و عام است که بر مصادیق گوناگونی اطلاق شده است. بنا براین در تعریف عرفان و همچنین در رد و قبول آن نباید از خصوصیات مصادیق غفلت کرده و مبنای کار را این مفهوم کلی و عام قرار داد.  تعاریف عرفا نیز از عرفان متعدد است. زیرا عرفا در تعریف عرفان و مسائل مربوط به آن همانند توحید،فنا،عشق ومحبت،فقر، اخلاص و رضا، در مواردی موقعیت خاص مخاطب را در نظر گرفته اند_ مثلا˝در برابر جاه طلبان،بر ذم جاه تأکید کرده اند و در برابر مال دوستان،بر ذم مال . گاه با اسیران لذایذ حسی سخن داشته اند و زمانی با گرفتاران علایق خیالی و نفسانی_ لذا ممکن است در پاسخ یک سؤال بیانات گوناگونی داشته باشند.   در مواردی بر اساس موقعیت معرفتی و سلوکی خود سخن گفته اند که طبعا˝سخنان مقام رضا فرق خواهد داشت. حتی یک نفر در حال سکر چیزی می گوید که در حال صحو انکار می کند. نکته ی دیگر اینکه عرفای دوره های اوّ لیه با اصلاحات رسمی و عناوین اساسی و فن و روش تعریف که بعدها در مراحل مختلف سیر و عرفان پدید آمد آشنایی چندانی نداشتند.همچنین اظهارات افراد بر اساس اینکه در چه مرحله ای از مراحل سیر تکاملی تصوف قرار دارند،در همه ی زمانها مختلف خواهد بود
با
مقاله عرفان
2-مکتب عرفان و تصوّف عارفان و اهل دل، بیش از دیگران به بحث انسان کامل و لوازم سعادت واقعی و مقدّمات آن اهتمام داشته اند و دارند و آن را در ادبیات خاصّ خود با زبان شعر و نثر بیان کرده اند و پایگاه مردمی بیش تری دارند. اینان، عقل و علم را در معرّفی و تأمین کمال و صعود انسان ناتوان. بسم الله الرحمن الرحیمواژه شناسی عرفان نظریعرفان نظری چیست؟فرق عرفان نظری با فلسفه کدام است؟تأثیرات عرفان عملی و عرفان نظری بر یکدیگر چیست؟موضوع و مسائل عرفان نظری کدام اند؟در ادامه مطلب... به سوالات بالا پاسخ داده می شود اختصاصی از هایدی عرفان در افق شه شهید مرتضی مطهری (ره) با و پر سرعت .
عرفان در افق شه شهید مرتضی مطهری (ره)
عرفان در افق شه شهید مرتضی مطهری (ره) عرفان در افق شه شهید مرتضی مطهری (ره)23 صفحهچکیده‏
در این مقاله بر آن شده‏ایم تا «عرفان» را از دیدگاه شهید مطهری بررسی کرده، به تبیین نگرش‏ها وگرایش‏های عرفانی او بپردازیم؛ چه این‏که ، عرفان را از نوع شناخت شهودی و مبتنی بر سیر و سلوک عملی‏ دانسته تا انسانِ عارفِ سالک، از مرحله «فهمیدن» به منزل «رسیدن و دیدن» تکامل یافته، به مقام توحید درمراتب گوناگون نائل شود که عرفان را با توحید ناب و انسان کامل نسبتی تام و تمام خواهد بود و در این جهت برخی‏ازاصول عرفانی از وحدت شخصی وجود، سلوک و شهود، ریاضت و عشق و محبّت بررسی شده و ، مقوله«وحدت وجود» را در مقام تصوّر و تصدیق از نوع سهل و ممتنع دانسته، معتقد است: بسیار اندکند انی که به ‏حقیقت معنا و ماهیت آن‏ می ‏پردازند.به اعتقاد ، عرفان با تصوّف فرق دارد و اوّلی را مقوله ‏ای فرهنگی و دومی را اجتماعی می‏داند و به ‏شدّت برنظریه اص ، استقلال و غنای عرفان ی و زایش و رشد و بالندگی عرفان ی از دامن فرهنگ و آموزه‏ های‏ قرآنی ـ روایی تأکید دارد و نظریه بیگانه بودن عرفان با آموزه ‏های ی یا قاطی و تلفیقی بودن عرفان ی با عرفان‏ های هندویی، ی و... را نقد کرده، نمی ‏پذیرد؛ اگر چه تأثیر و تأثّر فرهنگ‏های اخلاقی ـ عرفانی را با عرفان‏ ی قبول دارد.و نیز در این مقاله بر آن شدیم تا به تجلیّات و نماد و نمونه ‏ای از گرایش ‏های عرفانی شهید مطهری و تحوّل‏ تکاملی شه، انگیزه و عمل وی از حکمت به عرفان به ‏ویژه در اوا عمر گرانبهایش اشاراتی داشته‏ باشیم.واژگان کلیدی: عرفان، وحدت وجود، ریاضت، عشق و محبّت، اخلاق، حکمت و فلسفه و....
با
عرفان در افق شه شهید مرتضی مطهری (ره)
جوادی! فلسفه بخوان... عرفان بخوان! آیت الله جوادی آملی کنار جنازه اش روی خاک نشستند، عمامه از سر برداشتند و خاک بر سر مبارکشان ریختند و گفتند : جوادی! فلسفه بخوان؛..جوادی! عرفان بخوان. به اینها چه یاد داد که به ما یاد نداد؟! مابقی در ادامه مطلب.. گردآوری: ابراهیم بیانی رساله ی را با عنوان"«حس» در عرفان ابن عربی" به پایان رساندم. امید به خدا در پاییز دفاع می کنم. به زودی برخی بخش های آن را خدمت دوستان گزارش می کنم. تقریباً پایان نامه را بدون کمک از هیچ منبع دست دومی نوشتم، زیرا منبع دست دوم مناسبی برای نوشتن رساله از دوران ابن عربی تا زمان حاضر وجود نداشت. غلبه نگاه افلاطون گرایی بر فلسفه به شدت نگرش ا. اختصاصی از رزفایل مقاله عرفان عملی با و پر سرعت .
مقاله عرفان عملی
مقاله عرفان عملی لینک پرداخت و در "پایین مطلب" فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحات;67فهرست مطالبعنوانمقدمه............................. عرفان عمله در ................ تاریخچه........................... تقسیم بندی عرفان.................. عرفان نظری........................ عرفان عملی........................ هدف عارف.......................... شرایط سالک یا مرید شیخ یا مراد.... توحید عارف........................ مقامات............................ توبه ............................. ورع............................... زهد............................... درجات زهد......................... مراتب زهد......................... فقه............................... صبر............................... توکل.............................. رضا............................... تسلیم............................. حالات ............................. مراقبه............................ قرب............................... محبت.............................. خوف............................... رجاء.............................. شوق............................... مشاهده............................ یقین.............................. اطمینان........................... ذکر............................... فهرست منابع....................... مقدمهاگر تاریخ ادیان را در طول قرون و اعصار گذشته ورق بزنیم، بی شک باید به این حقیقت واقف شویم که آنچه بیش از همه درتکامل و تفکر بشری اثر گذاشته، ازکانال دین ویامذهب بوده است: قطعا با مطالعه دقیق چنین تفکری است که موقعیت وشرایط خاص روحی و یا حیاتی هر ملتی را میتوان تعیین ومشخص کرد. در این باب مستشرقین اروپایی هم بنوبه خود کتابها و رساله ها به رشته تحریر در آورده اند و هر کدام بنحوی اظهارات خود را به خوانندگان منع نموده اند:اما در این میان عرفان ویا تصوف جایگاهی بس عظیم  و شه ای خاص داشته:زیرا اعتقادداشته اند که کرامت به صاحبش اختصاص دارد بنابراین تصوف وعرفان با الهام از مکتب انسان ساز از مقام و منزلت ویژه ای برخوردار است و عرفان اصلی همیشه سرمایه خود را از گرفته و با ارائه تعلیمات درست و نشات گرفته از تعالیم ی الهام بخش معارف عمیق گردد.
با
مقاله عرفان عملی
تصوف ...صوفیان با آیۀ «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ»، بازی کرده اند. و زمان سجاد علیه السلام دوره ای بود که تصوف نضج یافته و قوت می یافت؛ حسن بصری تنور تصوف را داغ کرده و نان هایش را می پخت، افرادی از قبیل: سفیان ثوری، محمد بن منکدر و... برنامۀ این ی زاده را (که می کوشید رهبانیت یت را وارد کند) ترویج می دادند. 

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] رئیس فرهنگستان در همایش بین المللی «فلسفه، دین و علم در زیست جهان ی» سخنرانی خود را با عنوان فلسفه ی و ارتباط ایران و اروپا از طریق ویدئوکنفرانس ارائه کرد. مساله غیر یا دیگری در تفکر غربی به صورتی که امروز مطرح شده، از فلسفه مدرن آغاز شده است. توجه به این مفهوم در تاریخ فلسفه یونان، شرق دور، چین، هند، ژاپن و سنت عرفای به این صورت نبوده و طرح نشده است. در فلسفه مدرن این مفهوم از دکارت آغاز شد. در فلسفه دکارت انسان به عنوان سوژه و عالم به عنوان ابژه مطرح شد. اگر به تاریخ تفکر نگاه کنیم، متوجه می شویم که مساله دیگری و غیر به صورت جدی در تفکر مدرن وجود دارد. در فلسفه دکارت بحث ج انسان از عالم به صورت وجودی طرح می شود. اساس فلسفه مدرن بر غیرسازی است.

تحقیق عرفان عملی
تحقیق-عرفان-عملی تحقیق با موضوع عرفان عملی، در قالب word و در 50 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، عرفان عملی در ، تاریخچه ، تقسیم بندی عرفان ، عرفان نظری، عرفان عملی، هدف عارف، شرایط سالک یا مرید شیخ یا مراد ، توحید عارف، مقامات ، توبه، ورع، زهد ، درجات زهد ، مراتب زهد، فقه ، صبر، توکل ، رضا ... فایل

فلسفه ریاضیات، شاخه ای از فلسفه است که به بنیادهای وجودی ریاضیات و مباحث مربوط به معرفت شناسی ریاضیات می پردازد. از جمله پرسش هایی که فلسفه ریاضی، کوشش در پاسخ به آن دارد این ها است: منشا موضوعات ریاضی چه هستند؟
وضعیت وجودی مفاهیم ریاضی چیست؟
اشاره به یک شی ریاضی به چه معناست؟
شخصیت یک گزاره ریاضی چیست؟
رابطه بین منطق و ریاضی. اوله مارتین اسکیلئوس مولف کتاب « در آمدی بر فلسفه و ادبیات» در آغاز با پیش کشیدن فراخوان سقراطی از زبان افلاطون، در باب شعر و نسبت و رابطه ی آن با اجتماع مسئله ی خطیر« بازی لذت» را مورد بحث قرار می دهد. او با عقب گرد به متن کتاب دهم جمهوری و دخ نظرات مردم با شعر به موضوع مهمی اشاره می کند. به عبارتی دیگر در این پرسش تاریخی فلسفی، نقش شع. اختصاصی از نیک فایل تحقیق در مورد عرفان عملی در با و پر سرعت .
تحقیق در مورد عرفان عملی در
تحقیق در مورد عرفان عملی در لینک پرداخت و در "پایین مطلب"فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)تعداد صفحات: 65 فهرست مطالبعنوانمقدمه............................. عرفان عمله در ................ تاریخچه........................... تقسیم بندی عرفان.................. عرفان نظری........................ عرفان عملی........................ هدف عارف.......................... شرایط سالک یا مرید شیخ یا مراد.... توحید عارف........................ مقامات............................ توبه ............................. ورع............................... زهد............................... درجات زهد......................... مراتب زهد......................... فقه............................... صبر............................... توکل.............................. رضا............................... تسلیم............................. حالات ............................. مراقبه............................ قرب............................... محبت.............................. خوف............................... رجاء.............................. شوق............................... مشاهده............................ یقین.............................. اطمینان........................... ذکر............................... فهرست منابع.......................
مقدمهاگر تاریخ ادیان را در طول قرون و اعصار گذشته ورق بزنیم، بی شک باید به این حقیقت واقف شویم که آنچه بیش از همه درتکامل و تفکر بشری اثر گذاشته، ازکانال دین ویامذهب بوده است: قطعا با مطالعه دقیق چنین تفکری است که موقعیت وشرایط خاص روحی و یا حیاتی هر ملتی را میتوان تعیین ومشخص کرد. در این باب مستشرقین اروپایی هم بنوبه خود کتابها و رساله ها به رشته تحریر در آورده اند و هر کدام بنحوی اظهارات خود را به خوانندگان منع نموده اند:اما در این میان عرفان ویا تصوف جایگاهی بس عظیم  و شه ای خاص داشته:زیرا اعتقادداشته اند که کرامت به صاحبش اختصاص دارد بنابراین تصوف وعرفان با الهام از مکتب انسان ساز از مقام و منزلت ویژه ای برخوردار است و عرفان اصلی همیشه سرمایه خود را از گرفته و با ارائه تعلیمات درست و نشات گرفته از تعالیم ی الهام بخش معارف عمیق گردد.
با
تحقیق در مورد عرفان عملی در
تحقیق و بررسی در مورد تصوف عاشقانه روزبهان بقلی 18ص لینک و ید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 19 تصوف عاشقانه روزبهان بقلی در آغاز باید اشاره کرد به اینکه مسأله عشق در عرفان و تصوف به گونه ای که معمولاً در دوره جدید طرح می شود و در شرح های اخیر متون عرفا و مشایخ عظام صوفیه عنوان می گردد غالباً به دو طریق اس. حقیقت زیبا را باید با زبانی شیرین و عقل پسند بیان کرد نه با های رکیک مثنوی و های بسیار بسیار زشت عطار که متاسفانه های ضد دینی عطار فوق العاده زیر پوستی و مخفیانه است.  این ها عرفان نیست.‌ اولین شرط عرفان، داشتن ادب است. آ ین شرطش هم حفظ ادب است.شیاطینی مانند عطار و ملای رومی چطور توانستند خود را اهل عرفان بنامند؟ و الله من هم چیزی .