نگرشی بر ادیان عرفان

به نقل از خبرگزاریها در مورد نگرشی بر ادیان عرفان : تصوف چیست؟ عرفان چیست؟(قسمت اول) در هریک از ادیان شیوه ای از پرستش وجود دارد که خدا را نه در شکل خاص و ترس از عذاب و کیفر و به امید پاداش بلکه از سر مهر و محبت و دوستی می پرستند(به تعبیری از روی عشق ) و این اشتراک در شیوه خود اشتراکات فطری را به میان میکشد که در سرشت.... یکی از آسیب دیدگان عرفان حلقه می گوید: با انگیزه خداشناسی و عرفان وارد حلقه شدم اما به رسیدم، اعتقاد اصلی در عرفان حلقه این است که تمامی افراد جن زده هستند؛ انی که وارد این حلقه ها می شوند پا ازی می شوند. یکی از علوم مهم عرفان است که البته من اینجا مختصر توضیحی را بیشتر از عناوین دیگر ان شاءالله عرض می کنم. صحبت عرفان که می شود، مثل اینکه بعضی افراد اصلاً به خودشان زحمت ندادند که درمورد عرفان مطالعه کنند، وقتی گفته می شود: عرفان، رمیده می شوند! در اینجا یک تحلیل لازم است. اولا شما به چه می گویید عرفان؟ چون صحبت الان در این است که یکی از رشته هایی که صاحبان آن افتخار می کنند که بگویند ما به علی علیه السلام می رسیم رشته عرفان است.
این مسئله چه طور شده؟ خب یک وقت به یک مشت بافته ها و ساخته و پرداخته های یک عده بخواهیم بگوییم عرفان، بله آن یک بحثی است، ما اصلا روی سخنمان با آنجا نیست، یکی نشسته برای خودش یک چیزی ساخته، یک چیزی پرداخته اصطلاحاتی درست کرده و دست و پایی زده، ای بسا از قرآن و حدیث هم به نظر خودش دلیل آورده خوب این را ما کاری نداریم؛ اما من این طور می خواهم عرض کنم این عرفان صحیح که در وجود دارد، آن ساخته پرداخته ها رو نمی گویم، عرفان صحیح را که همه قبول داریم، یعنی بگوییم در دین ما عرفان نیست؟! دین را بیچاره د، دین را منزوی ساختند، خشک به نظرها دادن ظلم است، عرفان بافتگی و ساخته و پرداخته رو عرض نمی کنیم. آیا آن عرفان حقیقی در نیست؟!
نام محصول : مقاله معارف - درباره عرفان مقدمه تعریف عرفان اصول عرفان اصول عملی زهد ذکر شب زنده داری چله نشینی خاموشی اصول نظری وحدت وجود تجلی اسماء الهی حضرات خمس اعیان ثابته عالم جبروت عالم ملکوت عالم ملک عالم انسان کا مل عشق مبانی عرفان در تفسیر عرفان و انسان عرفان و عقل منابع و مآخذ برای مقاله معارف - درباره عرفان کلیک نمایید معرفت - تصوف و عرفان معرفت - تصوف و عرفان - شعر و ادبیات - مطالب عرفانی - شرح حال و سخن عارفان و درویشان - اصفهان ... بیشتر... عرفان و تصوف عرفان و تصوف - عشق. ایمان. معرفت. ... قابل توجه مشتاقان مولانا. و. مثنوی پژوهان. نحن نقص علیک ... بیشتر... پژوهش آزاد در عرفان، تصوف ... شناخت اجمالی کلام فلسفه عرفان متن کتاب - شناخت اجمالی کلام فلسفه عرفان هنگ. قم - یکی از مراجع نقلید شیعیان با بیان اینکه عرفان های کاذب سر از مسائل خطرناک دینی و اجتماعی و اخلاقی در می آورند، گفت: مسئولان مراقب عرفان های کاذب باشند.
آیا باید از فلسفه به عرفان رسید؟ برای فهمیدن عرفان، تا چه اندازه فلسفه مشاء، اشراق، غرب، تحلیلی و متعالیه نیاز است؟

✅ فهم اصل عرفان ی و مباحث مهم و اساسی آن، نیاز به فلسفه خواندن ندارد به شرطی که روشمند و با مسلط و عارف خوانده شود.

عرفان در عرض فلسفه (مشاء، اشراق و غرب) و کلام قرار دارد و مبانی و اصول ویژه خود را دارد. ادامه. پاو وینت (اسلاید) ماهیت هنر در عرفان ی پاو وینت (اسلاید) ماهیت هنر در عرفان ی فایل پاو وینت ماهیت هنر در عرفان ی،در حجم 25 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.هنر از منظر ایرانیان:در زبان فارسی، مرکب از دو واژه «سو» یا «هو» و «نره» به معنی نیک و نیکمرد است؛ به عبارتی یعنی انسان نیک. در گاتها، هنر صفت اهورامزدا ... قیمت : 7,500 تومان توضیحات بیشتر دریافت فایل نام محصول : تحقیق معارف - عرفان عملی در مقدمه عرفان عملی در تاریخچه تقسیم بندی عرفان عرفان نظری عرفان عملی هدف عارف شرایط سالک یا مرید شیخ یا مراد توحید عارف مقامات توبه ورع زهد درجات زهد مراتب زهد فقه صبر توکل رضا تسلیم حالات مراقبه قرب محبت خوف رجاء شوق مشاهده یقین اطمینان ذکر فهرست منابع برای تحقیق معارف - عرفان عملی در کلیک نمایید

تحقیق محاسبه عرفان
تحقیق-محاسبه-عرفان تحقیق در مورد محاسبه عرفان، در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن تحقیق: عارف کیست؟ شیخ بها در کشکول می گوید: عارف ی است که خدای تعالی او را شاهد صفات و اسماء و افعال خویش فرماید، پس معرفت ح ی است که از  فایل

باشگاه عثمانلی اسپور ترکیه از معرفی عرفان باز، به عنوان سرمربی جدیدش خبر داد. عرفان به خاطر دست ندادن با یکی از مدیرای تی که باهاش مشکل داشت، از محل کارش ا اج شد. عرفان به خاطر دست ندادن با یکی از مدیرای تی که باهاش مشکل داشت، از محل کارش ا اج شد. عرفان سیف که سابقا دارای تیمی در شهرستان بنام وحدت بود به ترکیب تیم یاران کورش بازگشت. همانطور که در مطلب قبلی مشاهده نمودید کورش قپانوری از بازگشت این بازیکن نابغه استقبال به عمل آورد. از خصوصیات عرفان سیف: 1-بازیکنی با ضریب هوشی بسیار بالا. 2-تکنیک خارق العاده که زبان زد خاص عام است. 4-شوت های خیلی قدرت مندودر عین حال بسیار فنی وبا د. عرفان و فلسفه اهل بیت(ع) گفت: مواضع من در عرفان کیهانی همانی است که در مصاحبه ها گفته و در مقالات تحلیل نموده ام.

آنچه در ادامه مطلب از نظر می گذرانید، متن گفتگوی مکتوب نشریه معارف با حجت ال و المسلمین حاج شیخ حسین انصاریان در باره عرفان است که حاوی نکات مهمی در باره عرفان صوفیانه و عرفان مبتنی بر قران و اهل بیت علیهم السلام است.
اگر بخواهم برداشت شخصی خودم از مفهوم "عرفان" را در یک جمله بگنجانم ؛ احتمالا یک همچوچیزی میشود : "بهش فکر نکن رِئیس !" . از نظر من عرفان در مقابل عقل قرار گرفته است . عرفان یعنی فکر ن . عرفان به من میگوید که به "هستی" فکر نکن . به "نیستی" فکر نکن . به "چیستی" فکر نکن . از تمام پرسش های بنیادین خودت چشم بپوش . چشم عقلت را ببند و قدم در راه یک سفر بگذار . سفری برای رسیدن به یک "تجربه" . آهان! بالا ه قلاب کلماتم به جای خوبی گیر کرد ! "تجربه" . "تجربه" ، شاید تنها لغتی در زبان آدمی باشد که می تواند به ساحت عرفان بار یابد . حقیقت را نمیشود "فهمید" ؛ حقیقت را باید "تجربه کرد" . این را عرفان میگوید و همین جمله ی "حقیقت را باید تجربه کرد" هم از توصیف عرفان قاصر است . پس عرفان این ها را نمیگوید . عرفان اصلا هیچ نمیگوید ! همیشه می پرسیدم این که گزاره ی "نمیشود با فکر به حقیقت رسید" چه مبنا و برهانی دارد ؟ عرفان به این سوال هیچ پاسخی نمیدهد . چرا ؟ چون اگر قرار بود پاسخی بدهد که آن جمله ی طلایی نقض میشد . "بهش فکر نکن رِئیس!" . درواقع عرفان اگر بخواهد چیزی را ثابت کند که عرفان نیست ، عقل است . عرفان هیچ استدلال و برهانی سرش نمیشود . فقط میگوید "تجربه کن" . همین . که همین را هم نمیگوید ! اصلا چرا در سطر اول گفتم مفهومِ عرفان ؟ چرا از لغت "مفهوم" استفاده ؟ مگر مفهوم بر وزن مفعول نیست ؟ مفهوم یعنی "چیزی که مورد فهم قرار گرفته است ." عرفان که مورد فهم قرار نمیگیرد . من فکر میکنم ما با "زبان"مان است که جهان را میفهمیم . با واژگانمان است که پدید ها را در دایره ی فهم خودمان قرار میدهیم . اگر "زبان"ی نبود میشد فکر کرد ؟ هر جور حساب میکنم ، ظاهرا ما با زبانمان است که فکر میکنیم . رسما دارم چرت و پرت میگویم . همین جا تمامش کنم و بروم بخوابم . فردا صبح هم احتمالا این پست را پاک میکنم . آیت الله مکارم گفت:بارها گفته ایم عرفان هاى کاذب سر از مسائل خطرناک دینى و اجتماعى و اخلاقى در مى آورند که یک نمونه اش همین حادثه دردناک تهران بود. عضو هیئت علمی تربیت دبیر شهید رجایی گفت: گزارش های فراوانی از ورود عارفان به عرصه سیاست وجود دارد و عرفان در تطورات متفاوتش کارکردهای اجتماعی و داشته است. میلاد عرفان پور شاعر جوان و نام آشنای کشور، آ ین شعرش با موضوع ز له کرمانشاه را منتشر کرد. مقدمه پائولو کوئلیو، نویسندة معاصر برزیلی است که آثار او در رده ی پر فروش ترین کتاب های دنیا قرار گرفته است. او پس از عمری سرگردانی در بحران های روحی و روانی، سرانجام با تأثی ذیری از عرفان سرخ پوستی و فرقة رام، زندگی جدیدی را تجربه کرده است. وی در نوشته های خود که اغلب به شکل رمان منتشر شده اند، کوشیده است این نوع تجربة جدید از زندگی . تسنیم نوشت: ۳ تن از فعالان عرفان حلقه که در ایجاد هجمه های ی و کمپین های به ظاهر بین المللی نقش داشتند دستگیر شدند. تاکید ی درخصوص عرفان های نوظهور نیازمند توجه و بررسی مضاعف دارد.  شناسایی بیش از 300 نفر مروج عرفان های نوظهور در کشور حجت ال حمیدرضا مظاهری سیف امروز در دوره آموزشی خواهران مداح سازمان بسیج مداحان کشور درباره عرفان های کاذب و جریان های نوظهور به سخنرانی پرداخت و گفت: این موضوع که مورد تأکید معظم انقلاب است و نیاز به توجه و بررسی مضاعف دارد. 

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...] "عرفان ساحری" یا سرخپوستی که در کشور ما با نام "کارلوس کاستاندا" گره خورده، ادعای عرفان و معناگرایی دارد. انسان های خداخواه انتظار دارند اگر مرامی ادعای عرفان دارد به خدا دعوت کند و مبنای کار خود را عقل و شه قرار دهد. باید دید آیا در عرفان ساحری، خدا مورد تأکید است؟ آیا عقل و شه مقدس شمرده می شود؟ رئیس گروه انحرافی عرفان حلقه با آموزش های غیر اصولی و غیر اخلاقی، مشکلاتی را برای جوانان به وجود آورده است. یکم . شیوه های تقابل هالیوود با
۱ ـ تبلیغ عرفان های سکولار که به نوعی انحراف از مسیر آموزه های اصیل ادیان توحیدی است .
2-تهاجم فرهنگی و مقابله با مسلمانان با ترویج ارزشهای مادی گرایانه مثل انحرافات خشونت و جادوگری و ...
3ـ بی تمدن و عقب مانده و تروریست جلوه دادن مسلمانان
4ـ برتر جلوه دادن یهودیان و قوانین آنها در تمام عرصه ه. آهنگ جدید عرفان حسینی بارون     آهنگ جدید عرفان حسینی بارون آهنگ جدید عرفان حسینی بارون امشب آهنگی دیگر از صبا موزیک ، موزیک تازه ی عرفان حسینی بنام بارون با و کیفیت عالی ترانه سرا : پوریا متابعان / موزیک و تنظیم کننده : عرفان حسینی new song by : erfan hoseyni  baroon with text and s baroon آهنگ جدید عرفان حسینی بارون متن آهنگ بارون عرفان حسینی بذار تورو حس کنم نفسات دنیای منه
داشتن تو شده زندگیم دلم به عشقت روشنه
کی میتونه مثل تو اینجوری دیوونم کنه
لمس دستای تو کافیه تا منو مجنونم کنه
من و بارون و تو همه ی شهر تو دستمونه
همه میدونن عشق همیم دوتا عاشق دوتا دیوونه
نذار هیشکی بیاد بشینه تو دل تو به جام
من از این دنیا غیر خودت به خدا که هیچی نمیخوام
من هربار که تورو میبینم عاشقت میشم
تا باد پیش چشمام باش تا همیشه بمون پیشم
تو مثل خودمی عاشق و ساده و مغرور
تا وقتی که همو داریم غصه ها میشن از ما دور
من و بارون و تو همه ی شهر تو دستمونه
همه میدونن عشق همیم دوتا عاشق دوتا دیوونه
نذار هیشکی بیاد بشینه تو دل تو به جام
من از این دنیا غیر خودت به خدا که هیچی نمیخوام پس از ماه ها کار اطلاعاتی و با به دست آمدن سرنخ هایی از فعالیت گستردۀ گروه انحرافی معروف به «عرفان حلقه» دو سرشاخه و ۲۵عضو این گروه در مشهد دستگیر شدند. میلاد عرفان پور با انتشار سروده ای به کشتار بی رحمانه مسلمانان در میانمار واکنش نشان داد. رضا اسماعیلی گفت: شعرهای سهراب سپهری بوی عرفان شرقی می دهد و نوعی شهود و شی در شعرهایش وجود دارد. از کتاب دو شاعر فرهیخته تربت جام سید عرفان قاسمی با نام های اشک ندامت و سفینه عرفان رو نمایی شد. (بسم الله الرحمن الرحیم) قبالا (2)، که به معنای « سنت » است، اصطلاحی کلی برای آموزه ای دینی است که ابتدا به طور شفاهی از نسلی به نسلی دیگر منتقل شده است. دقیق تر بگوییم: این اصطلاح از قرن یازدهم برای آن نوع شه ی عرفانی یهودی به کار رفت که چون ادعا می شد از گذشته ای دور دریافت شده است، نخست به عنوان تعلیمی سری به شمار اندکی از افراد ممتاز و برگزیده س می شد و تنها در قرن چهاردهم به موضوع طلب و مشغله ی آشکار بسیاری از مردم تبدیل شد.
 عرفان یهودی: قبالا (1) مانند همه ی نظام های عرفانی، عرفان یهودی از ساحتی ماوراء الطبیعی سخن می گوید که انسان با آن پیوند دارد، و می تواند به آن فراخوانده شود و نیروهای بی کران آن را انتقال دهد. در واقع، عرفان یهودی به دو نوع منقسم می شود: (1) عرفان نظری (3)، که به ماهیت عالم و پیوند آن با جهان ما و جایگاه انسان در هر دو مربوط است، و (2) عرفان عملی (4) که می کوشد انرژیهای عالم را که دارای تأثیرات روان شناختی و اعجازآمیز در عالم طبیعت هستند جذب کند. یکی از مسائل مهم در به انحراف کشیده شدن عرفان حقیقی و ی، ترویج ناپسند و غیر شرعی عرفان و معنویت بود، که در قرون اولیه توسط عده‌ای از مسلمانان، با انجام عبادات غیرشرعی و زهد فردی و شخصی شکل گرفت، که در واقع شروع انحراف عرفان، از همین دوره بوده است. ادامه مطلب
چرا در عرفان حلقه ذکر نام خدا هم ممنوع است؟ shia muslim در حلقه اصرار بر این است که خداوند را بدون نام یاد کنند. عرفان حلقه به اسامی خداوند هم روی خوش نشان نداده و حتی نام زیبای بسم اللّه الرحمن الرحیم خوانده نمی شود و به جایش جمله «به نام بی نام او» گفته می شود
به بهانه روز معلم از اساتید ادیان و عرفان که تا کنون افتخار شاگردی اشان را داشتم تشکر می نمایم . امیدوارم در پناه خالق منان پیروز، عاقبت بخیر وسربلند بمانند و خداوند عم با عزت به این اساتید عطا بفرماید.سپاسگذار ی هستم که شیدن را به من اموخت ، نه شه ها را
اساتید مهربان و گرامی گروه ادیان و عرفان و فلسفه کاشان جواد رصاف ( عزیز و با ابهتی که سخت کوشی و چگونه تفکر را به ما آموخت ) حسین حیدری( ای ادیان و عرفان از تهران ) عالم مهربان، فعال، دانا و دوست داشتنی احسان قدرت اللهی( ای عرفان از علیگر هند) متواضع و آرام محمد مشهدی نوشابادی ( ای ادیان و عرفان تهران - تربیت مدرس قم) خاکی ، مهربان و فعال محسن قاسمپور ( ای علوم قران و حدیث تربیت مدرس) سید محمد راستگو فر ( ای علوم قران و حدیث تهران - ادبیات) جسور و با محبت مهدی دشت بزرگی ( ای فلسفه و کلام ی از تربیت مدرس ) وقت شناس و دلسوز حجت ال حسن رضازاده اساتیدگرامی سمنان عظیم حمزئیان ( ای فلسفه غرب تربیت مدرس تهران و علامه طباطبائی) پرابهت و ناظم قدرت الله خیاطیان ( ای عرفان ی) مهربان و مهربان جواد فیروزی( ی ادیان و عرفان تهران) دلسوز و مشفق رستم شامحمدی( ای فلسقه غرب علامه طباطبائی)عزیز و دوست داشتنی جعفر فلاحی ( ای ادیان و عرفان تهران) متواضع و دانا محمود شیخ ( ای عرفان و شه پژوهشکده )خوشرو و عاشق

گفت مبر درس از یاد یاد باد آنچه مرا گفت یاد باد آنکه مرا یاد آموختآدمی نان خورد از ت یاد هیچ یادم نرود این معنا که مرا مادر من نادان زادپدرم نیز چو م دیدگشت از تربیت من آزادپس مرا منت از بودکه به تعلیم من ایستادهرچه می دانست آموخت مراغیر یک اصل که ناگفت نهادقدر نکو دانستنحیف به من یاد نداد علاقه شیخ بهایی به عرفانخبرگزاری فارس: علاقه شیخ بهایی به عرفان علامه محمدتقی مجلسی علاوه بر اینکه برای ش، شیخ بهایی مقام والایی قائل شده او را منبع الهام و رؤیایش برای نگارش کتاب «من لایحضره الفقیه» به شمار آورده است. بر اساس منابع موجود شیخ بهایی بیشتر از دیگر علما و فقهای شیعه به عرفان علاقه داشته است حتی علامه مجلسی، شیخ را اهل ریاضت و چله نشینی دانسته و بیان کرده که محمدتقی مجلسی، شاگرد شیخ بهایی از او ذکر را تعلیم گرفته است. http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=8e6bdce25600cf1c90b5db24c422724c ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هنرمند:عرفان کیا مدت:0:3:34 نوع:mp3 format sound کیفیت آهنگ برحسب بیت:128 کلیو بیت بر ثانیه . دلنوشته ی خودم شادم مثل کودکه خیابونیی که هزار تومن با کلی خواهش بدست میاره آره من همون عرفان شاده قدیمم اما شادیام عوض شده چطوری مثل قبل شاد باشم وقتی ا انقدر تو کشورم زیاد شده شادم هنوز اما جوره دیگه . شادم اما این سری با ریش سیبیل بالغ ک نه دلم برای بودن های بدونه روح عروسک هام تنگ شده تا بودن های بدونه دله آدم ها این عرفان شاده اما یکم عوض شده بچه ها دلم براتون تنگ شده بود ببخشید این سری به جای قوس دادن به لبات به چشات یکم قوس دادم دلنوشته ی عرفان محمدعلی طاهری، موسس عرفان حلقه یا عرفان کیهانی که مدعی طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و سایمنتولوژی و نظریه پیوند شعوری است پس از حدود دو دهه فعالیت انحرافی سرانجام در تاریخ 14 اردیبهشت ماه 1390 دستگیر و روانه زندان شد. روز 27 آبان ماه گروهی از پیروان و طرفداران عرفان حلقه با در دست داشتن پلاکارد و سردادن شعارهایی مبنی بر آزاد نمودن محمدعلی طاهری موسس این عرفان در ایران، در مقابل زندان اوین د. این در پاسخ به فراخوان ستاد محمدعلی طاهری شکل گرفته بود. شبکه معاند آمدنیوز با انتشار پست هایی به دفاع از محمد علی طاهری مؤسس عرفان حلقه پرداخت. معرفی همایش آزاد ی گناباد وموسسه فرهنگی هنری بهلول شگفتی روزگاربه مناسبت میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) همایش برگزار میکند.
با توجه به اهمیت آموزه های ارزشمند حضرت علی بن موسی الرضا(ع) عالم آل محمد(ص) در موضوع عرفان ی و تآثیر آن در حیات فردی و اجتماعی، آزاد ی باهمکاری مراکز معتبر علمی وادارات شهرستان گنابادهمایش ملی عرفان ی در آموزه های ی را در قالب برنامه های دوازدهمین جشواره بین المللی رضا علیه السلام برگزار می نماید.
محورهای همایش عرفان نظری در آموزه های رضوی عرفان عملی در آموزه های رضوی اسرار عبادت در آموزه های رضا(ع) تآثی ذیری دو مکتب بغداد و اسان از آموزه های رضوی اصول و مبانی عرفان ی در آموزه های رضوی ولایت و مهدویت در عرفان ی با تاکید بر آموزه های رضوی جایگاه رضا(ع) از دیدگاه عالمان و عارفان ی نقش رضا(ع) در انتشار و اعتلای شه های اصیل عرفانی در اسان تاثی ذیری دو مکتب بغداد و اسان از آموزه های رضوی ارتباط متقابل رضا (ع) با عرفای هم عهد فضایل و مناقب رضوی در آثار عرفای ی عرفان در حدیث سلسه الذهب ارتباط عرفان و زیارت عرفان در روایات عرفان در ادعیه (مناجات شعبانیه و آموزه های رضوی) و سایر موضوعات مرتبط با محورهای همایش نشست تخصصی عرفان ی ویژه مبلغین ومبلغات در مشهد برگزار شد. عرفان بوز نیز در کنفرانس پایان بازی نیز از عملکرد خوب شاگردانش تشکر کرد و در قسمتی از صحبت هایش به عملکرد پیام صادقیان پرداخت و گفت :او یکی از بازیکنان با استعدادی که در تیمم حضور دارد و در بازی های بعد نیز از او استفاده خواهم کرد. رئیس سازمان نظام روانشناسی معتقد است عرفان های کاذب در سایه کم توجهی نهادهای مسئول از جمله روانشناسان و نهاد ت رشد کرده اند و تنها راه موثر مقابله با آنها آگاهی رسانی به جامعه است. در بخشی از مطلب عرفان پور امده است: دوستانم آقایان مطیعی، سیار و یزدانی، شب گذشته توفیق مشابهی یافته بودند و معظم انقلاب مطالب محبت آمیز فراوانی فرموده بودند که به گوش بنده هم رسیده بود
مجموعه الهیات و معارف ی ( 4 ) با کد 1114 در کنکور کارشناسی ارشد در های  تی روزانه ، شبانه ( نوبت دوم ) ، مجازی ، پیام نور ، پردیس های خودگردان ، مجازی غیرانتفاعی و غیرانتفاعی دانشجو می پذیرد . این مجموعه  شامل رشته های ادیان و عرفان ، عرفان ی ، ادیان ابراهیمی ، ا.
علل گرایش به عرفان های نوظهور فهرست مطالب علل گرایش به عرفان های نوظهور 1
معناشناسی 1
عرفان 1
معنویت 2
نوظهور 3
علل روی آوری بشر جدید به معنویت و عرفان درجهان 3
1. سرخوردگی از عقلانیت و علم مدرن 3
2. اثبات نادرستی فلسفه های معنویت ستیز 4
3. ش ت نظام های معنویت ستیز 4
4. تبلیغات گسترده گروه های معنویت گرا 4
5. برنامه های نظامی و اطلاعاتی 5
الف) سوابق نظامی برخی از گروه های عرفانی و معنوی 5
ب) امیدواری نسبت به کشف سلاح های سایکوترونیک 5
6. فطری بودن بحث پرستش در انسان 6
7. عدم معرفی شدن دین های کهن به صورت به روز و متناسب با شرایط جدید 6
8. افزایش تحیر بشر 6
9. ترس از آینده 6
10. افزایش فراغت 7
11. افزایش تنوع طلبی 7
12. بی عد ی جهانی است 7
13. پیروزی انقلاب ی ایران 8
14. ساختن پیشتوانه برای اخلاق و فعل در تمدن مدرن 8
دلایل گرایش به معنویت های نوظهور در ایران 9
برخی از ویژگی های مشترک عرفان های نوظهور 9
1. عدم صراحت بیان و مبهم گویی 10
2. توجه به دیگران 10
3- تحقیر و نفی تفکر 11
4. توجه به درون و پالایش آن 11
5. تأکید بر عشق ورزی 12
6. تاکید برخود مرکزی و مریدپروری 13
7. ایجاد کمون و جایگاه مشخص 14
8. طرح مباحث و س 14
9. آمیزه ای از ادیان و دیدگاه های مختلف 15
10- عدم برخورداری از خدا 15
11- نفی شریعت 16
12. استفاده از و 17
13- اعتقاد به تناسخ 17
منبع: 17 - 1500 تومان انجام دادن امور شریعتی کاری است بس دشوار که موجب نجات انسان و وارد شدن او به بهشت خداوندی می گردد، عرفان یعنی به اوج وکمال حقیقی رسیدن و طی مسیری که انسان را به نهایت کمال خود برساند. در عرفان بحث تنها بر سر نجات یافتن و وارد بهشت شدن نیست بلکه بحث بر سر رسیدن به عرش الهی است،خداوند در انسان نوری به ودیعه گذاشته است که این نور از عرش ن. حیرتی گشتم به کار خویشتن گریه نوش و شرمسار خویشتن باز می گردم ببینم عشق چیست شیعه تر شوریده تر در عشق کیست چون که مکارانِ دکان آمدند با متاع فقه و عرفان آمدند پس نباید دست بر دستی نهم گرگدای حیدرم ،مِهر و مَهم سائلم بر درگه باب قی حضرت حیدر شه برج هدا چون توسل بر جنابش داشتم بذر رحمت در دل خود کاشتم ناگهان از مبهمستان نگاه زهره ی زهر. مسابقه رو کم کنی (فوتبالدستی) مدیر دوبلاژ : روحی / مترجم : سعید بازرجانی / ترانه سُرا : عرفان هنربخش / صداپرداز : رضا سلطانی / تدوین نماهنگ : علی نکویی / خوانندگان ترانه : عرفان هنربخش - ناصر محمدی - علی نکویی - مینا مومنی / صداپیشگان : / بهزاد الماسی / روحی / امین قاضی / ناصر محمدی / محمدرضا صولتی / عرفان هنربخش / علیرضا طاهری و... / دوبله شده در گ.