واژه عشق رقیه

به نقل از خبرگزاریها در مورد واژه عشق رقیه : تسنیم نوشت: حداد عادل با اشاره به این که فرهنگستان زبان و ادب فارسی حدود 55 هزار واژه مصوب داشته است، این شایعه را که ساخت هر واژه 12 میلیون تومان به بیت المال تحمیل کرده است، دروغ محض دانست. هشتگ یک واژه ابداعی است که چند وقتی است بین کاربران شبکه های مجازی باب شده. واژه جدیدی که هنوز غریب هست. اما به نظر می رسد که غریبی این واژه فقط محدود به ما ایرانی هاست. واژه انقل و انقل گری نیز همانند واژه های و حزب الله و دیگر واژه هایی که بار ارزشی دارند، به ویژه پس از پیروزی انقلاب ی مورد هجوم و تحریف دشمنان قرار گرفته است. به دلم شوق غزل شور و هیاهو دارد

گوشه چشمی به غزل حضرت یاهو دارد

واژه ها باز دوباره به تپش افتادند

بنویسم که چه حسی است که با او دارد

من در این سمت گرفتار ، زبانم الکن

و چه ذوقی است که هر واژه از آن سو دارد

باز لب های غزل نام تو را می خواند

نظری کن زشما خواهش جادو دارد

یا علی گفتم و این واژه به وجدم آورد

بس که امواج علی نغمه ی هوهو دارد

باید از پای شما واژه به لب برخیزد...

که یتیمان عرب را سر زانو دارد

همه ی حرف من این است اگر شاعرتان

می نویسد غزلی ، چون به شما خو دارد

ورنه هرگز به خدا وصف شما ممکن نیست

و فقط شأن تو را رتبه ی بانو دارد

آه... از واژه ی بانو دل من می لرزد

کاش می شد که بفهمم چه به پهلو دارد... «واژگان شهید» واژه هایم زهر هجران می چشند و آن سو! قلم گستاخ گستاخ قرار از واژگان ه را برده است آن سو،پیکر یک واژه ی عاشق و این سو پیکر مجروح دیگر واژه ای چه باید کرد،با خونابه ی محراب؟ کو خ تا کفن سازد پیکر بی جرم شهیدانی که بی فریاد و خاموش جان دادند؟ کنون من مانده ام تنها میان سیل خون واژه ها شگفتا! پاسبانی گیج و سردرگم تار شب را می ن. نمیدونم چی شد که من به جای هر واژه دیگری که حکایت از احساسات درونی و نا آشنایی داره، واژه درد جایگزین . خیلی هاشون با دلمشغولی، دغدغه، مشکلات روزمره، روزمرگی، بی تصمیمی، بی پولی، بی انگیزگی، یادآوری گذشته تلخ، فکر به تلخی های پیش رو و سایر از این دست امور قابل جایگزینی هست. لذا خودم فقط میفهمم این دردها چیه واژه در برابرت محو می شوند وقتی تو گام می گداری به میانشان زمان به احترامت می ایستد آنقدر وصف ناپذیری که در توصیفت عاجزم عشق فرشته آسمانی بهشتی نهههههه در ادبیات هم جا نمی شوی نمی توانم ،نمی خواهم در این واژه ها تکرارت کنم تکرارشدنی نیستی ،دردانه ی آفرینش! "مادرم "! من همیشه با سه واژه زندگی کرده ام
راه ها رفته ام
بازی ها کرده ام
درخت
پرنده
آسمان
من همیشه در آرزوی واژه های دیگر بودم
به مادرم می گفتم
از بازار واژه ب ید
مگر سبدتان جا ندارد
می گفت
با همین سه واژه زندگی کن
با هم صحبت کنید
با هم فال بگیرید
کمداشتن واژه فقر نیست
من می دانستم که فقر مدادر.

تحقیق تصحیح چند واژه­ نادرست و بررسی واژه­ هایی کمیاب در فرائد السلوک
تحقیق-تصحیح-چند-واژه­-نادرست-و-بررسی-واژه­-هایی-کمیاب-در-فرائد-السلوک تحقیق در مورد تصحیح چند واژه نادرست و بررسی واژه هایی کمیاب در فرائد السلوک، در قالب doc و در 43 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، سبک شناسی فرائد السلوک، تصحیح چند واژه، غلط های چاپی، بررسی چند واژه کمیاب، نتیجه گیری، فایل

واژه شاهنامه که امروزه مردم ان را تنهابرای سروده های شکوهمند فردوسی به کار می برند ،درخودشاهنامه نیامده وفردوسی سروده های خود را به این نام نخوانده است.نام واژه شاهنامه برگردانی ازواژه پهلوی((خوتای نامک)) است که درزمان ساسانی برروی کتابهایی بادرون مایه پهلوانی ویادنامه های شاهان گذارده می شد.این نام در فارسی دری به واژه خدای نامه. چشم نبند کاسه ی امید من از باران مهر مژگان تو پر از واژه های ستاره ای عشق می شود چشم نبند درخشش نوشته هایم پرتو ستاره های چیده شده از آسمان دیدگان توست چشم نبند واژه های شی من از مرکب دریای دیدگانت است بیاد تو از قلم من چو ستاره می چکد چشم نبند تا فردا راهی نیست خواهی دید من..... همان کویر خشک، شاعر لال بی زبان و تو..... همان باران مهر، واژ. واژه " بانو " در اصل برگرفته از واژه پهلوی " ریتا با گیانو " به معنی پرتوی یزدانیست بانو یک واژه پارسی کهن است . (بان + و = بانو ) بان در نام شهر بانه هنوز به کار می رود . بان یعنی بالا و بانو به معنی ی است که در بالا جا دارد و این به نشانه گرامی داشتن بانوان اس .... اما واژه خانم مغولی است و ریشه پارسی ندارد . خان و خانم و بیگ و بیگم نام های مغولی. صفای سینۀ خیرالنسا رقیّه منم من
مکین قبلۀ عشق و صفا رقیّه منم من
جهاندا مظهر مهر و وفا رقیّه منم من
سه ساله دختر شمس هُدی رقیّه منم من
سفیر نهضت کرب وبلا رقیّه منم من بی بیم دئیور کی جمالیم گل پیمبره بنزور
ایکی صفالی گؤزوم وار بتول اطهره بنزور
ستاره ام ولی حُسنوم مه منوّره بنزور
آتام دئیور کی مقالیم گؤزلدی حید.
دیگر نوشته هایم

نه شاعرانه است

نه عاشقانه

یک مشت احساسات مردانه است

پنهان شده پشت این واژه های بیگانه

تا به نمایش بگذارم

نگفته هایی را که گفتنش فراموشمان شده است

و تو امادرسکوت بخوان و لبخند بزن

به نوشته هایی که واژه واژه اش را درد کشیدم

و یک زیبا بود بگو

به همه ی زشتی های لحظاتم... نیازمند جایگزینی یک واژه با واژه ای دیگر هستید یا قصد دارید چندین واژه و عبارت را سریعا از یک سند پاک کنید؟ ساده ترین روش استفاده از ابزار جستجو و جایگزینی (search and replace) است. تقریبا تمام سیستم عامل ها و نرم افزارها دارای این ابزار هستند. جایگزینی واژه (ها) و عبارت (ها) را[ادامه مطلب] همشهری آنلاین: زبان های مختلف هریک واژه های عجیب و غریب فراوانی دارند که یادگیری و مهمتر از آن نوشتن درست آنها به دقت بالایی نیاز دارد، و وقتی از این واژه ها برای نوشتن مقالات علمی استفاده شود، دقت نویسنده باید صد چندا باشد تا از بروز هر نوع غلط املایی جلوگیری کند. جشن نخستین واژه آب برای هزار نفر از دانش آموزان شهر هشتبندی برگزارشد. به واژه فـرَوَر نخستین بار در تاریخ ماد و سپس در کتیبه های فارسی باستان داریوش شاه بر می خوریم . فرورتی در تاریخ ماد یکی از پادشاهان ماد است که مورخان یونانی آنرا به صورت فرئورتس ضبط کرده اند و در کتیبه های پارسی باستان یکی از سرکشانی است که داریوش با او جنگیده است . این واژه دراوستا بنا بر قاعدهزبانشناسی تطبیقی ایرانی rt= s به صورت فر. بعضی وقت ها واژه ها را باید جا به جا کرد بعضی وقت ها معانی ناخواسته رنگ و بویشان عوض میشود واژه ها را باید شست باید زیر باران این بار نه با زن بلکه با واژه ها خو د مثلا همین بهار بهار را باید با تو عوض کرد باید واژه واژه هایی که در بهار تکرار میشوند را در تو خلاصه کرد اصلا بهار که خود تویی هفت سین که فقط در سلام تو هفت تکه میشود عیدی فقط . معرفی زیرساخت یک شبکه واژه زیرساخت (infrastructure) از جمله واژه هائی است که در موارد متعددی بخدمت گرفته شده و دارای معانی متفاوتی است . واژه فوق اغلب برای تشریح مراحل نصب ، آماده سازی خدمات و امکانات مربوطه در زمینه یک عملیات خاص نظیر جاده ها ، سیستمهای ارتباطی، خطوط ارتباطی برق و ... بکار گرفته می شود. در اغلب واژه نامه ها برای واژه فوق تعریفی مشابه زیر ارائه شده است : معرفی زیرساخت یک شبکه واژه زیرساخت (infrastructure) از جمله واژه هائی است که در موارد متعددی بخدمت گرفته شده و دارای معانی متفاوتی است . واژه فوق اغلب برای تشریح مراحل نصب ، آماده سازی خدمات و امکانات مربوطه در زمینه یک عملیات خاص نظیر جاده ها ، سیستمهای ارتباطی، خطوط ارتباطی برق و ... بکار گرفته می شود. در اغلب واژه نامه ها برای واژه فوق تعریفی مشابه زیر ارائه شده است : وقتی حرفها گم می شوند واژه ها فراموش می شوند ولی وقتی واژه ها گم میشوند حرف ها فراموش نمی شوند همیشه... وقتی از راه می رسی بیشتر از چتر دستانت باران نگاهت را دوست دارم که وقتی واژه هایش گم می شوند رگبار می زند! فاطمه جم راد. (رها) جشن ولادت حضرت رقیه در مرکز سراب با حضور اعضا و مربیان مورخه93/3/29 ساعت 10 برای دختران به تعداد 50 نفر کودک و نوجوان برگزار شد اهم برنامه ها: تلاوت قرآن - روایت زندگی حضرت رقیه - قصه گویی - شعر خوانی و معرفی شخصیت این بزرگوار به همراه باز سفره حضرت رقیه و باپذیرایی این سفره از میهمانان با هدف معرفی ایام و بزرگواری حضرت رقیه و ترغیب به رعایت حجاب و خواندن اول وقت و پرسش و پاسخ در این زمینه از برنامه ی جشن میلاد بود [[ جشن ولادت حضرت رقیه در مرکز سراب با حضور اعضا و مربیان مورخه93/3/29 ساعت 10 برای دختران به تعداد 50 نفر کودک و نوجوان برگزار شد اهم برنامه ها: تلاوت قرآن - روایت زندگی حضرت رقیه - قصه گویی - شعر خوانی و معرفی شخصیت این بزرگوار به همراه باز سفره حضرت رقیه و باپذیرایی این سفره از میهمانان با هدف معرفی ایام و بزرگواری حضرت رقیه و ترغیب به رعایت حجاب و خواندن اول وقت و پرسش و پاسخ در این زمینه از برنامه ی جشن میلاد بود [[ گردید فلک و اله و حیران رقیه
گشته خجل او از رخ تابان رقیه
آن زهره جیینى که شد از مصدر عزت
جبریل امین خادم و دربان رقیه
هم وحش و طیور و ملک و عالم و آدم
هستند همه ریزه خور خوان رقیه
خواهى که شود مشکلت اندر دو جهان حل
دست طلب انداز به دامان رقیه
جن و ملک و عالم و آدم همه ی ر
هستند سر سفره احسان رقیه
کو ملک یزید و چه شد آن حشمت و جاهش
اما بنگر مرتبت و شان رقیه
یک شب ز فراق پدرش گشت پریشان
عالم شده امروز پریشان رقیه
دیدى که چسان کند ز بن کاخ ستم را
در نیمه شب آن دل سوزان رقیه
انقلاب از واژه‏هایی است که در فقه، فلسفه و علوم کاربرد دارد. ما در اینجا به مفهوم این واژه در علوم اشاره خواهیم کرد، تا کنون حجم انبوهی از تعاریف این واژه فراهم آمده است، در اینجا بدون اشاره به این تعاریف متعدد و گوناگون این واژه از منظر مطهری واکاوی می‏شود.

روایت شده است:

هنگامی که حضرت زینب علیهاالسلام و همراهان در روز اربعین، به کربلا آمدند، حضرت زینب در کنار قبر برادر، درد دلها کرد، و گفتار جانسوزی گفت؛ از جمله به یاد رقیّه علیهاالسلام افتاد و زبان حالش این بود:

«برادر جان! همه ک نی را که به من س بودی، به همراه خود آوردم، مگر رقیّه ات را که او را در شهر شام با دل غمبار به . * نحوه­ی خواندن "ه" آ هر گاه درباره­ی صامت یا مصوت بودن "ه" در پایان یک کلمه دچار تردید شدید ، "ه" را یک صامت در نظر بگیرید و به آن یک مضاف الیه یا صفت اضافه کنید . اگر دیدید که خواندن آن صحیح است پس "ه" مورد نظر صامت است .برای مثال اگر به آ "کوه" واژه ی " بلند" را اضافه کنیم ، "ه" خوانده می شود اما اگر به آ واژه­ی " دانه " واژه ی " کوچک " را اضافه ک. در قرآن کریم علاوه بر اینکه سوره ای بنام جن وجود دارد، 22 بار واژه جن و 7 مرتبه واژه جانّ و 5 بار عبارت «الجِنّه» که جمع جن است بکار رفته است. اینجا سرزمین واژه های وارونه است:
جایی که "گنج" "جنگ"میشود!
"درمان" "نامرد"
"قهقه" "هق هق"!
اما " " همان" "است،
"درد"همان "درد"است
"گرگ" همان "گرگ"!!!!!!!
آری:سرزمین واژه های وارونه،
سرزمینی که "من" "نم"زده است،
"یار""رای "عوض کردهاست،
"راه"گویی"هار" شده،
"روز"به "زور"میگذرد،
"آشنا" را جز در "انشا"نمی بینی
وچه "سرد"است این"درس"زندگی. اینجا سرزمین واژه های وارونه است:
جایی که "گنج" "جنگ" می شود!
"درمان" "نامرد"
"قهقهه" "هق هق"!
اما " " همان " " است
"درد" همان "درد" است
"گرگ" همان "گرگ" است!!!!
آری:
سرزمین واژه های وارونه، سرزمینی که "من" "نم" زده است
"یار" "رای" عوض کرده است
"راه" گویی "هار" شده
"روز" به "زور" می گذرد
"اشنا" را جز در "انشا" نمی بینی
و چه "سرد" است این "د. قان آغلادی ح صبح و مسا رقیه ویران سراده قوردی بزم عزا رقیهتتردی ناله سندن یزیدون تاج و تختیباشه یتوردی آ رقیه روز سختیویران سرایه گلدی شاهی اوی بختی ایسته دی سندن ایتسون دعا رقیه منظورینه یتشدی طولانی یو للاریلان رونق ویروبدی باغ توحیده خوللا ریلانآلدی ابه شامی اوباغلی قوللا ریلان ویران سرایه وردی قاره لوا رقیه
واژه های فارسی عربی شدهواژه های فارسی عربی شدهالسید ادی شیر ... بر اثر واژه گونی موتوردر ورودی شهر همدان - کرمانشاه یک نفر کشته بشد. مهریه واژه ای است که خیلی ها به خاطر همین واژه به ظاهر ساده در زندان ها به سر می برند.

تحقیق بررسی واژه رحمت در قرآن و نقد دیدگاه‌ های مفسران
تحقیق-بررسی-واژه-رحمت-در-قرآن-و-نقد-دیدگاه‌-های-مفسران تحقیق در مورد بررسی واژه رحمت در قرآن و نقد دیدگاه‌ های مفسران، در قالب doc و در 14 صفحه، قابل ویرایش، شامل چکیده، تاریخچه واژه رحمت، تعریف واژه رحمه، وجه دوم: معنای اصطلاحی رحمت خدا، مقایسه واژه‌ های رحمان و رحیم و وجوه اشتراک فایل

واردات واژه ای آشنا برای اکثریت مردم است که این واژه در دوران فعالیت ت یازدهم بیشتر شنیده شده است. عنوان کتاب : کهن واژه های گویش دزفولی در زبان عربی . مؤلف : احمد لطیف پور . سال چاپ : 1380 . انتشارات : دارالمؤمنین . تیراژ : 1500 نسخه . تعداد صفحات : 125 صفحه . قیمت : 12000 ریال چکیده : این کتاب که در دو فصل به شرح زیر توسط مؤلف کتاب تدوین شده ، از کتب تخصصی و مرجع زبان و ادبیات فارسی و ادبیات عرب است . پیشگفتار ، زبان و منشأ آن ، زبان فارسی ، خط فارسی ، گویش دزفولی و تاریخچة آن ، فرایند وام گیری [ در واژه ها ] ، علل و انگیزه های تبادل فرهنگ ها، نفوذ زبان فارسی در عربی ، واژه های معرّب ، تاریخ ورود واژه های فارسی در زبان عربی ، چگونگی شکل گیری واژه های معرّب ، راه شناخت واژه های اصیل عربی ، تغییرات در حروف صامت معرّبات ، واژه های فارسی در قرآن مجید ، تأثیر فرهنگ فارسی در نظم و نثر عربی ، پیشگامان این راه . فصل دوم : در این فصل گزیده ای از واژه های گویش دزفولی که در فرهنگ های معتبر عربی و فارسی کاربرد بیشتری دارند با توضیحات و شواهد کافی مناسب درج شده است . سوال: آیا در واژه ی «گوناگون» تکواژ آزاد قاموسی «گون» به آن معنایی که در این واژه به کار رفته امروزه فعال است؟«گون»در «گلگون،سرخگون و موارد مشابه به معنای شباهت است وبا «گون» در« گوناگون »فرق دارند. پاسخ: - واژه ی "گوناگون" که صورت های دیگر آن (گونه گون ) و ( گونه گونه ) است ، به معنی رنگارنگ و مختلف و متعدد است . «گون» در پایه ی آن امروزه. خوشا پرنده که بی واژه شعر می گوید
گذر به سوی تو ز کوچه ی کلمات
به راستی که چه صعب است و مایه ی آفات
چه دیر و دور و دریغ!
خوشا پرنده که بی واژه شعر می گوید
ز کوچه ی کلمات
عبور گاری شه است و سدّ طریق
تصادفاتِ صداها و جیغ و جار حروف
چراغِ قرمزِ دستور و راهبند حریق
تمام عمر بکوشم اگر شتابان، من
نمی رسم به تو هرگز از. کاش در خلوتم امشب تو فقط بودی و من

آگه از این دل پر تب تو فقط بودی و من

کاش هنگام دعا لب ز میان برمیداشت

بی میانجیگری لب تو فقط بودی و من

روز ها کاش نبودند همه دم شب بود

شب بی اختر و کوکب تو فقط بودی و من

کاش حتی دو ملک را ز برم میبردی

در حرم خانه ام امشب تو فقط بودی و من

من هم از دل هرزه برون می

این دل صد . فرهنگستان زبان و ادب فارسی می گوید سالانه حدود سه تا چهارهزار واژه جدید می سازد و تصویب کرده و همه آن ها را نیز در کت به نام «فرهنگ واژه های مصوب» منتشر می کند که تا حالا 13جلد از این مجموعه منتشر شده است. فرهنگستان نهادی ا ست با 13گروه پژوهشی که برخی از آن ها عبارت اند از: ادبیات معاصر، ادبیات تطبیقی، ادبیات انقلاب ی، برای کنار هم گذاشتن واژه ها٬ دست قلمم بیش از آنچه فکر کنی خالی است… و بیش از آنچه فکر کنی احساس می کنم به نوشتن مجبورم ! شاید این هم خاصیت ِ داشتن این صفحه ی مجازی است ؛ میان جاده که می آمدم ، سرم پر از فکر بود فکرهایی از آن دست که به هر نیمه ای که می رسیدم احساس می بیش از این رخصت پیش رفتن ندارم چیزهایی مثل ِِ آینده رفتن ماندن حالا اما ش. فرقی ندارد من* از تو* آغاز شوم یا تو* از من*.من به این آغاز محتاجم،به آغازی دگر.چونان که به تکرار این واژه های تکراری هم و به تکرار آن قصه های تکراری تکرار شدنی و تکراری ناشدنی. من به تو محتاجم حتی اگر نبوسمت، به آغوش نکشمت و هرگز به زبان نیاورم که چقدر دوستتدارم و نه حتی جسارت فرستادن این متن را پیدا کنم. من تو را فراتر از واژه ها دوستدا. پدر خوب واژه ای است که امروزه زیاد می شنوید و اصطلاح آن را زیاد بر تابلوها و نمای شهر می بینید. در حالی که این واژه تنها به چند کلمه خلاصه نمی شود و دال بر مسئولیتی سنگین دارد. واژه پارتیانا را خودم ساختم
سال 1384 بود و می خواستم یک سایت با محتوای بسازم با عنوان آریانا اما وقتی سرچ این نام وجود داشت و قبلا ساخته شده بود از این رو به فکر ساختن واژه ای نزدیک به این معنا افتادم وبا توجه به این که در تواریخ آمده است که ایرانیان از دو قوم اریاییان و پارتیان بودند و اریانا به عنوان یکی از نماد های مفهومی این قوم. پدر خوب واژه ای است که امروزه زیاد می شنوید و اصطلاح آن را زیاد بر تابلوها و نمای شهر می بینید. در حالی که این واژه تنها به چند کلمه خلاصه نمی شود و دال بر مسئولیتی سنگین دارد. سالروز شهادت حضرت رقیه (س)؛فاتح شام و سفیر بزرگ دختری که باسر نورانی پدر در ابه شام ملاقات کرد رقیه(س) دختر خورشید از تبار نور و از جنس آبی آسمان است. رقیه(س) برهان بزرگ دیگری است بر حقانیت قیام حسین(ع) که تنها ی می تواند چنین به مبارزه و مقابله با ستم برخیزد که مقصدی الهی داشته باشد. رقیه (س) سفیر حسین (ع) در شام در این چند سطر مترصد هستم تا در باب هویت تاریخی علیا مخدره رقیه بنت الحسین (س) مطالبی را بیان نمایم. اگرچه حقیقت روشن است اما از طرف برخی افراد (که انشاء الله طالب حقیقت هستند و نه مقصر در حق اهل بیت) تاخت و تاز شدیدی نسبت به وجود خارجی دختر دسال حسین- مشهور به حضرت رقیّه- شده است. تا آنجا که وجود ایشان را جعل تاریخ کربلا و تحریف واقعه ی جانگداز دشت نینوا می دانند و ندای وا ا سر می دهند! متن کامل را در ادامه مطلب بخوانید ... ..: السلام علیک یا قاسم ابن الحسن :.. رقیه (س) دختر خورشید است... رقیه (س) از تبار نور و از جنس آبی آسمان است. رقیه (س) جلوه دیگری از شکوه و عظمت حماسه عاشورا است. حضور این کودک دسال در متن نهضت سرخ حسینی بی هیچ شک و شبهه ای اتفاقی ساده و ناچیز نبوده است، چنانکه هر یک از انی که در واقعه نینوا حضور داشته اند، چون نیک بنگریم، حامل پیامی شگرف و شگفت بوده اند. پنجم‎ صفر سالروز شهاد.