یکتایی خدا

به نقل از خبرگزاریها در مورد یکتایی خدا : مریم یکتایی و هدیه حسن زاده به اردوی اردیبهشت ماه تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان دعوت شدند. رسانه خبری امنیت اطلاعات: سیستم های امنیتی بیومتریک که بر تشخیص یکتایی (id) فرد استوار هستند و از شبکیه چشم، عنبیه، اثر انگشت یا dna برای این منظور استفاده می کنند همچنان در حال گسترش هستند و به تدریج زندگی ما را تغییر می دهند. و خداوند جهانی را به عشقِ عطرِ سیب در حسرتِ بوی تنت خلق کرد و مرا .... ک به شوقِ وصال بغل بغل حروفِ عاشقانه در خورِ نجابتِ دستانت به مِهر هدیه کنم اصلا مگر میشود تو باشیُ و رَبِ عشق نقابِ یکتایی به چهره بزند ؟! آه ...آه ای معبود من ... بُتِ من شب هنگام ... پنهان از دیدگانِ حوای خیال ترا به آغوش میکشم بوی تنت بوی تنت ذهنم را ؛هستیم را مست و سُس. کشاندن جنگ از به عراق، تدبیر نیست.... تاکتیک نظامی عباس است، تا دشمنان را از اطراف خیمه خواهر به سوی خود بکشاند... اینجاست که باید به شاعر دستخوش گفت که گفت: به یکتایی قسم یکتاست عباس به مردی دنیاست عباس اگرچه زاده ام البنین است ولیکن مادرش زهراست عباس
جام جهانی فوتبال، من ذهنی جمعی یک کشور علیه من ذهنی جمعی یک کشور دیگرنمیدانم آیا شما مسابقات جام جهانی فوتبال را دنبال می کنید یا نه؟ من فقط مسابقات ایران را تماشا . با توجه به درسهای گنج حضور و مولانا، خوب که در  فایده این بازی ها فکر میکنم ، نکته ای را در آنها پیدا میکنم که برای خودم جالب و آموزنده است. 
این بازی ها کلا هم. باری ، ستایش و سپاس مخصوص خداست که به یکتایی آفریننده آسمان ها و زمین و همه جهان های بی نهایت است و مقام جلال و کبریایی در آسمان ها و زمین مخصوص اوست و او یکتا خدای مقتدر حکیم است. سوره مبارکه جاثیه ، آیه های 36 و 37 نقاشی 135 ساله ای از محمد ملقب به کمال الملک با عنوان اردوگاه همایونی یک میلیارد و 150 میلیون تومان و نقاشی طبیعت گرایی از منوچهر یکتایی که در سال 1341 خلق شد یک میلیارد و یکصد میلیون تومان چکش خوردند تا جمع آثار میلیاردی این شب خاطره انگیز به شش اثر برسد. از حراج تهران دو اثر نفیس کمال الملک و نیز تابلوی سیاه و سفید بهجت صدر را برای گنجین. با همه یکتایی اش تنها نیست... تنها نیست که می تواند هر آنچه را که اراده کرد انجام دهد. می تواند قادر مطلق باشد و هر طور خواست عزیزی را ذلیل کند و ذلیلی را عزیز. تنها ما هستیم که در میان این سیل وشان جمعیت جهان، برای داشتن یک زندگی خوب معمولی هیچ کاری از دستمان برنمی آید! ما به شدت تنهاییم و در این تنهایی دست کم خودمان هوای همدیگر را ندار. تا موقعی که انسان در تنگنا قرار نگرفته باشد، بطور خیلی قطعی حرفی برای اینکه به دنیا ارائه کند، ندارد. زیرا او در ح های عادی زندگی کرده است و این ح ها نیازی به درمان، راه حل و یا فکرهای جدی ندارند. اما به محض اینکه در تنگنا قرار می گیرد و اولین تنش ها را تجربه می کند، متوجه می شود که برای رسیدن به ح سابق (که همان ح عادی است) باید تلاشی صور.  ashes of the singularity: escalation - بازی خا تری از یکتایی: تشدیدبازی ashes of the singularity: escalation در سبک نقش آفرینی، استراتژی و شبیه ساز که به صورت مستقل توسط stardock entertainment , oxide games طراحی و در توسط stardock entertainment برای رایانه های شخصی منتشر شده است. کمپانی استارداک، سازنده ی ...
ashes of the singularity: escalation - بازی خا تری از یکتایی: تشدید ...مطالب مرتبط: operation abyss: new tokyo legacy - بازی عملیات پرتگاه: میراث جدید توکیو battle brothers - بازی برادران نبرد eador imperium - بازی امپراطوری ادور overfall: the ancients awaken - بازی اورفال: باستان بیدار nights of azure - بازی شب لاجوردی atelier sophie: the alchemist of the mysterious book - بازی آتلیر سوفی: کیمیاگر مرموز کتاب darkest dungeon - بازی تاریکترین سیاه چال masquerada: songs and shadows - بازی ماسکرادا: آهنگ ها و سایه ها the dwarves - بازی دورف ها mystery chronicle: one way heroics - بازی راز کرونیکل: راه قهرمانان لینک های مفید: ید کارت شارژ, شارژ مستقیم, پرداخت قبض, ید لایسنس آنتی ویروس, تبلیغات در اینترنت, تبلیغات اینترنتی
© حق مطلب و تصویر برای پی سی محفوظ است لینک دائم فرستادن به del.icio.us
همین حالا مشترک این پایگاه شوید! سلام و عرض احترام خدمت همه دوستان یه آموزش خیلی کوتاه ولی کاربردی میزارم که شاید برای بعضی از شما عزیزان جای سئوال باشه
شاید شماهم نیاز داشته باشید که در پروژه های خودتون از یکتا بودن تاریخ و زمان اطمینان حاصل کنید تا زمان های یکتایی را در دیت س ذخیره کنید ، برای این کار از الگوریتم زیر استفاده کنید که به زبان سی شا نوشتم ولی میتون.  ashes of the singularity: escalation - بازی خا تری از یکتایی: تشدید(96/11/21) تغییرات:نسخه fit اضافه شد.بازی ashes of the singularity: escalation در سبک نقش آفرینی، استراتژی و شبیه ساز که به صورت مستقل توسط stardock entertainment , oxide games طراحی و در توسط stardock entertainment برای رایانه های شخصی منتشر شده است. کمپانی استارداک، سازنده ی بازی استراتژیکی همزمان ashes of the singularity، با ساخت این بازی نام خود را به عنوان سازنده اولین بازی سازگار با دایرکت ای 12، برای همیشه در تاریخ بازی های ویدیویی ماندگار کرد. این بازی زیبا محیط های نبردی را برای شما نمایش خواهد داد که در آنها شاهد تعداد بسیار زیادی واحد نیرو هستید، بطوری که ممکن است یک نبرد شامل صدها ...

مطالب مرتبط: operation abyss: new tokyo legacy - بازی عملیات پرتگاه: میراث جدید توکیو battle brothers - بازی برادران نبرد eador imperium - بازی امپراطوری ادور overfall: the ancients awaken - بازی اورفال: باستان بیدار nights of azure - بازی شب لاجوردی atelier sophie: the alchemist of the mysterious book - بازی آتلیر سوفی: کیمیاگر مرموز کتاب darkest dungeon - بازی تاریکترین سیاه چال masquerada: songs and shadows - بازی ماسکرادا: آهنگ ها و سایه ها mystery chronicle: one way heroics - بازی راز کرونیکل: راه قهرمانان the elder scrolls v: skyrim special edition - بازی الدر اسکرو 5: نسخه ویژه اسکایریم دسته بندی: » بازی » نقش آفرینی, شبیه سازی, استراتژی
برچسب ها: ashes of the singularity: escalation, oxide games, role playing, stardock entertainment, استارموپز, استارداک اینترتیمنت، او ید گیمز, خا تری از یکتایی: تشدید
لینک های مفید: ید کارت شارژ, شارژ مستقیم, پرداخت قبض, ید آنتی ویروس, ید لایسنس آنتی ویروس, تبلیغات در اینترنت, تبلیغات اینترنتی
© حق مطلب و تصویر برای پی سی محفوظ است لینک دائم
همین حالا مشترک این پایگاه شوید! بنظر من مشرک ی است که با رفتار اعتراض آمیز خود در مقابل خداوند می ایستد و «واقعیت این لحظه» که عین عمل خداوند است را نمی پذیرد و خود را همانند یک شریک برابر یعنی به اندازه خدا در تصمیم گیری ها در مورد اتفاقات و پدیده ها محق میداند و یگانگی خدا را در تدبیر امور زندگی بر نمی تابد. مثلاً ی که عزیزش را از دست میدهد، که در واقع جان عزیزش توس. دو دلم اول خط نام خدا بنویسم یا که رندی کنم و نام تو را بنویسم همه یک گفتم و دینم همه یکتایی بود با کدامین قلم امروز دوتا بنویسم ای که با حرف تو هر مسئله ای حل شدنیست به خدا خود تو بگو نام که را بنویسم صاحب قبله و قبله دو عزیزاند ولی خوشتر آن است من از قبله نما بنویسم آسمان مثل تو احساس مرا درک نکرد باز غم نامه به بیگانه چرا بنویسم تا به کی زیر چنین سقف سیاه و سنگین قصه ی درد به امید دوا بنویسم قلمم جوهرش از جوش و جراحت باقیست پست باشم که پی نان و نوا بنویسم بارها قصد خطر و گفتی ننویس پس من این بغض فرو خورده کجا بنویسم بعد یک عمر ببین دست و دلم می لرزد که به هم آمیزم و ما بنویسم چون تن و جانند مخواه و مگذار این دو را باز همین طور جدا بنویسم شعر من با تو پر از شادی و شیرین کامیست باز حتی اگر از سوگ و عزا بنویسم با تو از حرکت دستم برکت می بارد فرق هم نیست چه نفرین چه دعا بنویسم از نگاهت به رویم پنجره ای را بگشای تا درآن منظره ی روح گشا بنویسم عشق آن روز که این لوح وقلم دستم داد گفت هر شب غزل چشم شما بنویسم
طبق شکل :«  م  ک  م  » : میدانی که میدانی « دانسته های محدود ما »«  م  ک  ن » : میدانی که نمیدانی «محدود »«  ن  ک  ن » : نمیدانی که نمیدانی « اراده آزاد – فضای حضور- وجود » ، 90% افراد بزرگ مثل مولانا و حافظ ، سقراط و سایر دانشمندان … از همین فضای بی نهایت می آفرینند.اراده آزاد یا همان فضای حضور همان نیرویی است ک.
مبارک آن دَمی کایی، مرا گویی ز یکتایی: من آنِ تو، تو آنِ من، چرا غمگین و پُر دردی؟
مولانای جان کوبار، همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس، مراسم شب شعر فلسطین ساعت 18 عصر روز گذشته( دوشنبه 15 تیرماه) در پلاتو اداره فرهنگ و ارشاد ی لنگرود به همت انجمن ادبی حافظ این شهر برگزار شد. به گزارش اختصاصی کوبار، این مراسم با حضور سهراب مقدسی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ی لنگرود، اسماعیل یکتایی مسئول انجمن ادبی حافظ، جمعی از شاعران پیش وت و جمعی از شاعران و اهل ادب شهرستان بمناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس، مراسم شب شعر فلسطین در پلاتو اداره فرهنگ و ارشاد ی لنگرود به همت انجمن ادبی حافظ این شهر برگزار شد. اسماعیل یکتایی رئیس انجمن ادبی حافظ لنگرود در ابتدای این مراسم گفت: موضوع فلسطین از موضوعات بسیار گسترده ای است که تمام شاعران جهان به ویژه جهان اهمیت ویژهای برای آن قایل هستند و شاعران لنگرودی نیز به این موضوع توجه نشان می دهند. وی در ادامه آ ین سروده خود را در مورد فلسطین برای حاضرین قرائت نمود.

در ادامه این مراسم که با اجرای خوب نقدی یکی از شاعران لنگرودی همراه بوده تنی چند از اعضای انجمن از جمله آقایان ایوب جوان، جوادی، محمد جواد رمضانی، عادل شمسی پور، سید احمد سید صالحی، صادق عابدینی، شمسائی و خانم شیرین جلالی، پس از قرائت اشعار به مناسبت روز جهانی قدس و موضوع آزاد ادامه یافت. همچنین در این مراسم، فرامرز محمدی پور محقق و کارشناس ادبیات نیز درخصوص ادبیات پایداری و مقاومت با موضوع درنگی بر شعر مقاومت فلسطین و لبنان با نگاهی به شعر شاعران گیلان که بهترین آثار را با توجه به فضای ادبیات پایداری و مقاومت به آفرینش نشستند با شاهد مثال های متفاوت از شعر شاعران گیلان به این نتیجه اشاره کرد که شاعران سرزمین گیل و دیلم در راستای اشعار آیینی توجه خاصی نیز به مقاومت ملل جهان بخصوص فلسطین و لبنان داشته و دارند. بگویم مطلبی گردی خبردار دو در عشق یوسف شدگرفتار دوتاگشتند اسیر عشق یک تن یکی بابا و آن یک دیگری زن یکی اندر فراقش زار میزد یکی از عشق او فریاد میزد یک می گفت که یوسف درکجاشد دگر میگفت چرا از من جدا شد دوتا گشتند بدامش زار ورنجور یکی کنعان یکی در مصر گشت کور پدر درمصر کور شداز فراقش زلیخا مصر کور شد از ج پدر از دوری فرزند دلبند نزد بر روی لبها یش یه لب خند زلیخا هم زعشق روی دلدار به شد اندر فراق او گرفتار زهر جا می شنید اونام یوسف به حال خویش مگریید و میگفت خودم که اورا دادم ازدست نبودم هوش بودم یاقی و مست رها کرد بت پرستی شدپشیمان به یکتایی حق او بر د ایمان خداوند هم دوچشم وهم ج بداد و کرد دوباره بی مثالش زلیخا را چو دید یوسف در آنجا ز عشق او به شد هم چون زلیخا به حکم حضرت پرورد گارش زلیخا هم بشد غمخوار و یارش زکنعان هم رسید باچشم گریان به پیش یوسفش یعقوب نالان مهاجر چون شنید این ما جرا را به گفت نازم من این کارخدا را درس اول هدیه ها ( تنها او ) 1 . نظم و هماهنگی که در جهان اطراف ما وجود دارد ، نشانه ی چیست ؟ ج : نشانه ی وجود خدای دانا و توانا و یکتاست . 2 . هماهنگی به وجود آمده در دنیا را برای رشد دانه ی گندم توضیح دهید . ج : یک دانه ی گندم وقتی در خاک قرار می گیرد ، غذای آن از قبل در خاک آماده شده است . دانه برای رشد ، به آب هم نیاز دارد . آب مورد نیاز آن ، به و. بسم الله الرحمن الرحیم همه می دانیم که محمد رسول الله – که درود خداوند و فرشتگان بر او و خاندان پاک و پیروانش باد - با طرح شعار توحید و نفی خدایان و قبله های دروغین متعدد که انسانها را در زندگی زمینی به خود می خوانند و آرام آرام آنها را به ورطه ی نیستی و نابودی می کشانند، به فرمان خداوند هستی بپاخواست و با فراخواندن انسانها در زیر پرچم یکتایی و وحدانیت حق، سیاه و سفید، ایرانی و عرب، اروپایی و آفریقایی و همه و همه را برادر خواند و به آنها آموخت تا با اتحاد و تعاون در نیکوکاری و تقوا بکوشند. نقاشی معاصر ایران نقاشی معاصر ایران به دوره ای اطلاق می شود که از دهه 1320 آغاز شده است و تا کنون ادامه دارد در این رساله چهار تن از نقاشان که فعالیت خود را از دهه های آغازین این دوران شروع د، مورد بررسی قرار خواهند گرفت؛ حسین کاظمی، منوچهر یکتایی، ابوالقاسم سعیدی و سهراب سپهری دسته بندی هنر و گرافیک فرمت فایل doc حجم فایل 13096 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 127 دریافت فایل نقاشی معاصر ایران فروشنده فایل کد کاربری 15 تمام فایل ها نقاشی معاصر ایران به دوره ای اطلاق می شود که از دهه 1320 آغاز شده است و تا کنون ادامه دارد. در این رساله چهار تن از نقاشان که فعالیت خود را از دهه های آغازین این دوران شروع د، مورد بررسی قرار خواهند گرفت؛ حسین کاظمی، منوچهر یکتایی، ابوالقاسم سعیدی و سهراب سپهری.
این نقاشان به طور عمده طبیعت را وسیلة بیان کار خود قرار داده اند. انتخاب این نقاشان بر این دیدگاه استوار است که هر یک از آن ها از زاویه ای خاص و نگاهی شخصی به یک موضوع مشترک نگاه می کنند. تمامی آن ها از فرهنگ ایرانی سر بر می آورند و به دوره ای مشترک تعلق دارند، هر چند تحت تأثیر فضاهای مختلف، تأثّرات متفاوتی در آثار آن ها آشکار می شود. در این رساله سعی می شود تا با تأمل در مفهوم طبیعت و خوانش دوره کوتاهی از نقاشی معاصر ایران، سرانجام به طور جداگانه، با تأمل بر آثار هر نقاش به دنیای درونی او نزدیک شویم. در این سفر نگارنده سعی می کند با همدلی با خالق اثر به عمیق ترین لایه های تخیل او نزدیک شود. پایه چنین تحلیلی بر نقد تخیلی استوار است. بر این اساس وحدت و بقای خیالپردازی در توشه گیری از عناصر چهارگانه وجود؛ آب، باد، خاک و آتش به انسجام می رسد. در غیر این صورت پایه های تخیل سست است و اثر هنری اصیل در حد بازی های فرمی و تصویری تنزّل خواهد کرد. این که تأثیرات بیرونی تا چه حد به این دنیای درونی هنرمند راه می یابند و او چگونه در رسیدن به خلقت وجودی ناب اثر با عنصر خلق آن اثر یگانه می شود مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه ....................................................1

فصل اول؛ طبیعت و نقاشان منظره پرداز

- انسان شرقی و غربی در مواجهه با طبیعت .......4

- ویژگی های منظره پردازی ایرانی و اروپایی ...........7

فصل دوم؛ نقاشی معاصر ایران

- تفکر و نقاشی معاصر ایران .....................18

- تحولات فرهنگی هنری دهه40-20 ...........20

فصل سوم؛ حسین کاظمی

- در باره حسین کاظمی ..................27

- نقدهای منتشر شده ..............30

- تحلیل آثار ................ 33

فصل چهارم؛ منوچهر یکتایی

- درباره منوچهر یکتایی ....................51

- نقدهای منتشر شده ......................56

- تحلیل آثار ..............................61

فصل پنجم؛ ابوالقاسم سعیدی

- درباره ابوالقاسم سعیدی .................76

- نقدهای منتشر شده .....................77
- تحلیل آثار ..................................82

فصل ششم؛ سهراب سپهری

- درباره سهراب سپهری ...................98

- نقدهای منتشر شده ....................101

- تحلیل آثار .................................104

فصل هفتم: نتیجه گیری

- نتیجه گیری ...............................123

- فهرست منابع ...........................................127 نقاشی معاصر ایراننقاشیطبیعتحسین کاظمیمنوچهر یکتاییابوالقاسم سعیدیسهراب سپهرینقد تخیلی
خخداوندا کفر نمی گویم پریشانم چه میخواهی تو از جانم؟ مرا بی آنکه خود خواهم اسیر زندگی کردی خداوندا تو مسئولی خداوندا تو میدانی که انسان بودن و ماندن در این دنیا چه دشوار است چه زجری می کشد آن که از احساس سرشار است خداوندا تو تنهایی و من تنها تو یکتایی و بی همتا ولیکن من نه یکتایم نه بی همتا فقط تنهای تنهایم... اختصاصی از فایلکو آغاز وپایان جهان در قرآن 8 ص با و پر سرعت .
فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ )    قسمتی از محتوای متن    تعداد صفحات : 8 صفحهآغاز و پایان جهان در قرآن قبل از هرچیز به این نکته اشاره می کنیم که ما قصد تحلیل علمی قرآن را نداریم زیرا هیچ قادر به رسیدن به تفسیر علمی کامل از قرآن نیست حتی یک آیه از آن.
علم ما بسیار کم تر از فهم این آیه ها است.
اما این یک تلاش با وجود محدودیت های علمی شخصی ما است.
علی رغم این که علم ما محدود است ولی دیگران که علم بیشتری دارند و تخصص بیشتری دارند می توانند تحقیق کنند تا راز های بیشتری از قرآن را برای دیگران آشکار سازند.
در این مقاله ما به بعضی از آیه های قرآن که در سوره الانبیا است نگاهی می اندازیم.
این آیه ها ما را به تفکر در مورد خالق و یکتایی اش از طریق اثبات هایی بسیار عقلی و علمی دعوت می کند.
این آیه ها در مورد آغاز و ادامه و پایان جهان صحبت می کنند.
دانشمندان تلاش د تا به بعضی از سوال ها از جمله اینکه جهان چگونه به این یکتایی و نظم به وجود آمده، چگونه با این نظم به حیات خود ادامه می دهد و پایانش چگونه خواهد بود پاسخ دهند.
آن ها مواد ستارگان و سیارات را بررسی د و آن ها را ی ان یافتند.
آنها نحوه حرکت ستارگان و مسیری که طی می کنند را مشاهده د و چگونگی حرکت سیارات اطراف آن ها را بررسی د.
آن ها اندازه و طول عمر ستارگان را محاسبه د و مشاهده د که قوانین مخصوصی بر حرکت، مواد و اجرام آن ها حاکم است و از برنامه های خاصی تبعیت می کنند بنابراین نتیجه گرفتند که باید از یک منبع سر منشا گرفته باشند.
بنابراین فرض د که احتمالا در ابتدا یک ماده فشرده وجود داشته که در یک محیط بسیار محدود و پر فشار قرار گرفته بوده.
با
آغاز وپایان جهان در قرآن 8 ص
دنیا و خداوند آن دوست به ظاهر ساده و فروتنی نیست که به خی از او سواری بگیری، دروغ بگویی، سانسور و تحریف کرده، کلک و حقه به او بزنی!
دنیا سرشار از آگاهی است و آگاهی پندارهای فرومایه ما را متوجه است.
تمام رفتار و کردارهای ما، دروغ و راستی های ما، سخاوت و خساست های ما، سواری گرفتن های ما، گران فروشی و تقلب های ما، حلال و حرام های ما. منتظر مرگ من منتظرت هستم اما تو نمی آیی هنگام غم و محنت ای مرگ چه زیبایی اکنون که در این دنیا رسوا شده­ ام یا رب آسوده نما من را از این غم دنیایی زخمی که به دل دارم از غیر نمی باشد صد ناله کنم از دوست در خلوت و تنهایی ای خالق بی همتا من عدل تو را دیدم بر من چو غضب کردی هم عادل و یکتایی من عاجز و مسکینم کو طاقت عدل تو رحمت بنما بر من ای مظهر. این همه آدم رفتند و نیامده اند؛ و فقط یک نفر است که رفت و هنوز هم در تاریخ دارند می گویند:‏ نیامد نیامد ... ای اهل حرم میر و علم دار نیامد‎ ... سقای دشت کربلا به یکتایی قسم ، یکتا ست عباس

کشور دلها ست عباس

اگر چه زاده ام البنین است

و لیکن مادرش زهرا است عباس « الـــســلام عــلــیــک یــا ابــالــفــضــل الــعــبـــاس » اختصاصی از فایلکو تحقیق در مورد طبیعت و نقاشان منظره پرداز با و پر سرعت .
تحقیق در مورد طبیعت و نقاشان منظره پرداز
تحقیق در مورد طبیعت و نقاشان منظره پرداز لینک پرداخت و *پایین مطلب*فرمت فایل:word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه109 بخشی از فهرست مطالبچکیده مقدمه ...............................................................................................................................1 فصل اول؛ طبیعت و نقاشان منظره پرداز - انسان شرقی و غربی در مواجهه با طبیعت ....................................................................4 - ویژگی های منظره پردازی ایرانی و اروپایی ...............................................................7 فصل دوم؛ نقاشی معاصر ایران - تفکر و نقاشی معاصر ایران .......................................................................................18  - تحولات فرهنگی هنری دهه40-20 ...........................................................................20 فصل سوم؛ حسین کاظمی  - در باره حسین کاظمی ...............................................................................................27 - نقدهای منتشر شده ....................................................................................................30 - تحلیل آثار ............................................................................................................... 33 فصل چهارم؛ منوچهر یکتایی - درباره منوچهر یکتایی ..............................................................................................51 - نقدهای منتشر شده ....................................................................................................56 - تحلیل آثار ................................................................................................................61 فصل پنجم؛ ابوالقاسم سعیدی  - درباره ابوالقاسم سعیدی ..........................................................................................76 - نقدهای منتشر شده ..................................................................................................80 - تحلیل آثار ..............................................................................................................82 فصل ششم؛ سهراب سپهری - درباره سهراب سپهری .............................................................................................98 - نقدهای منتشر شده ................................................................................................101 - تحلیل آثار ............................................................................................................104 فصل هفتم: نتیجه گیری  - نتیجه گیری ...........................................................................................................123 - فهرست منابع .........................................................................................................127                                                                                                        abstract -           چکیده: نقاشی معاصر ایران به دوره ای اطلاق می شود که از دهه 1320 آغاز شده است و تا کنون ادامه دارد. در این رساله چهار تن از نقاشان که فعالیت خود را از دهه های آغازین این دوران شروع د، مورد بررسی قرار خواهند گرفت؛ حسین کاظمی، منوچهر یکتایی، ابوالقاسم سعیدی و سهراب سپهری. این نقاشان به طور عمده طبیعت را وسیلة بیان کار خود قرار داده اند. انتخاب این نقاشان بر این دیدگاه استوار است که هر یک از آن ها از زاویه ای خاص و نگاهی شخصی به یک موضوع مشترک نگاه می کنند. تمامی آن ها از فرهنگ ایرانی سر بر می آورند و به دوره ای مشترک تعلق دارند، هر چند تحت تأثیر فضاهای مختلف، تأثّرات متفاوتی در آثار آن ها آشکار می شود. در این رساله سعی می شود تا با تأمل در مفهوم طبیعت و خوانش دوره کوتاهی از نقاشی معاصر ایران، سرانجام به طور جداگانه، با تأمل بر آثار هر نقاش به دنیای درونی او  نزدیک شویم. در این سفر نگارنده سعی می کند با همدلی با خالق اثر به عمیق ترین لایه های تخیل او نزدیک شود. پایه چنین تحلیلی بر نقد تخیلی استوار است. بر این اساس وحدت و بقای خیالپردازی در توشه گیری از عناصر چهارگانه وجود؛ آب، باد، خاک و آتش به انسجام می رسد. در غیر این صورت پایه های تخیل سست است و اثر هنری اصیل در حد بازی های فرمی و تصویری تنزّل خواهد کرد. این که تأثیرات بیرونی تا چه حد به این دنیای درونی هنرمند راه می یابند و او چگونه در رسیدن به خلقت وجودی ناب اثر با عنصر خلق آن اثر یگانه می شود مورد تحلیل قرار خواهد گرفت. کلید واژگان: حسین کاظمی، منوچهر یکتایی، ابوالقاسم سعیدی، سهراب سپهری، طبیعت، نقاشی معاصر ایران، نقد تخیلی مقدمه : رابطه انسان و طبیعت رابطه ای ازلی است. از زمان سرآغاز انسان طبیعت را مأوای خود دانسته، گاه با آن در ستیز بوده و گاه آن را مورد پرستش و احترام قرار داده است، آن را زمینه تخیّل خود قرار داده است و با آن اسطوره پردازی کرده است. در این رابطه ازلی است که جایگاه انسان در هستی معنا پیدا می کند و انسان از این رهگذر به کشف و شهودی در وجود خود دست پیدا می کند. در هر زمان که انسان از طبیعت دور شده است گویی به اضمحلال وجود خود نزدیک شده است. انسان شاعر، انسان عاشق، همواره در عمیق ترین لایه های تخیّل پیام آور پیوند با هستی و عشق به طبیعت است.  از این منظر، نقاشی منظره جلوه گاهی می شود تا نقاشان منظره پرداز منویّات و درونیّات خود را به مدد آن آشکار کنند. نقاشانی که طبیعت را مضمون کار خود قرار داده اند هر یک به شیوة خود در عناصر آن تخیّل می کنند. تخیّل، به اکتشاف نیروهای زنده در طبیعت    می پردازد، آدمی را از قید و بندها رها می کند و او را در اعماق عناصر طبیعی غوطه ور می سازد. تخیّل هنرمند همان روح است که با دنیا در می آمیزد. در این رساله آثار چهار هنرمند معاصر ایرانی مطرح می شود که عناصر طبیعت را برای بیان هنری برمی گزینند؛ حسین کاظمی، منوچهر یکتایی، ابوالقاسم سعیدی و سهراب سپهری،  چهار تن از چهره های معاصر نقاشی ایرانی هستند. تاریخ تولّد تمامی این چهار نقاش به دهة اول قرن حاضر می رسد، هر چند، در تقسیم بندی ها، کاظمی و یکتایی، در نسل اول پیشگامان نقاشی معاصر ایران و سپهری و سعیدی در نسل دوم قرار می گیرند. هر چهار نقاش مسیر سفر هنری خود را از تهران- پاریس آغاز می کنند، هر چند مسیرهای نسبتاً متفاوتی را در پیش می گیرند. همه این نقاشان زبان طبیعت را برای بیان هنری خود انتخاب می کنند، اما هر یک به طبیعت از منظر خود نزدیک می شوند.   بررسی آثار آن ها با استفاده از روش نقد تخیّلی بر اساس ابداعات گاستون باشلار[1] صورت می گیرد. در نظریات باشلار تخیّل به دو دسته بازتولید و تولیدی تقسیم می شود. در تخیّل بازتولیدی خلاقیتی دیده نمی شود، برخلاف تخیّل تولیدی که بر پایه خلاقیت پدید می آید. تنها هنرمندی می تواند تخیّل خلاق داشته باشد، که تخیّل او در ارتباط مستقیم با عناصر وجود قرار گیرد، وگرنه اثر او چیزی جز تکرار و تقلید و دگرگونی صورت نیست. در این تحقیق نقد براساس جستجو در زندگینامة هنرمند و یا تأکید بر جنبه های ساختاری اثر هنری صورت نمی گیرد، بلکه نگارنده سعی دارد، در لایه ای عمیق تر به عنصر خلقت وجودی اثر دست یابد و از طریق آن ارتباطی عمیق تر را با خالق اثر برقرار کند. برای کامل تر شدن بحث در فصول اول و دوم به شناخت ویژگی های منظره پردازی و مرور فضای اجمالی هنر معاصر ایران پرداخته می شود. از فصول بعد، هر فصل به تحلیل آثار یک هنرمند اختصاص داده می شود.   
با
تحقیق در مورد طبیعت و نقاشان منظره پرداز
اعداد اول: تعریف: عدد طبیعی p>1 را عدد اول می گویند هرگاه تنها مقسوم علیه های مثبت آن 1 و p باشند. به عبارت دیگر یک عدد طبیعی اول است هرگاه جز یک و خودش بر هیچ عدد دیگری بخش پذیر نباشد. هر عدد طبیعی مخالف یک که اول نباشد مرکب یا تجزیه پذیر می گوییم. به عنوان مثال اعداد 2و3و5و7 اول و اعداد 12و18و325 مرکب می باشند. لازم به ذکر است که عدد یک نه اول و نه مرکب است و تنها عدد اول زوج عدد 2 است. اگر n عددی مرکب باشد می توان گفت: نتیجه: اگر p عددی اول . a و b اعدادی طبیعی باشند، در این صورت: برهان: چون p عددی اول است بنابراین تنها دو مقسوم علیه متمایز دارد. از اینکه p=ab و a اختصاصی از هایدی مقاله شبکه ها و تطابق در گراف با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 50  پیام نور(تهران مرکز)رشته ریاضی کاربردیموضوعشبکه ها و تطابق در گراف راهنماسرکارخانم بشارتیتهیه کنندهمرضیه یوسفیپاییز 1383فهرست مطالبعنوانصفحهمقدمهفصل 1شبکه ها1-1 شارش ها1-2 برش ها1-3 قضیه شارش ماکزیمم – برش مینیمم1-4 قضیه منجرفصل 2تطابق ها2-1 انطباق ها2-2 تطابق ها و پوشش ها در گراف های دو بخش2-3 تطابق کامل2-4 مسأله تخصیص شغلمنابعشبکه هاشارش هاشبکه های حمل و نقل، واسطه هایی برای فرستادن کالاها از مراکز تولید به فروشگاهها هستند. این شبکه ها را می توان به صورت یک گراف جهت دار با یک سری ساختارهای اضافی درنظر گرفت و آن ها را به صورت کارآیی مورد تحلیل و بررسی قرار داد. این گونه گراف های جهت دار، نظریه ای را به وجود آورده اند که موضوع مورد بحث ما در این فصل می باشد. این نظریه ابعاد وسیعی از کاربردها را دربرمی گیرد.تعریف 1-1 فرض کنیم n=(v,e) یک گراف سودار همبند بیطوقه باشد. n را یک شبکه یا یک شبکه حمل و نقل می نامند هرگاه شرایط زیر برقرار باشند:(الف) رأس یکتایی مانند وجود دارد به طوری که ، یعنی درجة ورودی a، برابر 0 است. این رأس a را مبدأ یا منبع می نامند.(ب) رأس یکتایی مانند به نام مقصد یا چا ، وجود دارد به طوری که od(z)، یعنی درجة وجی z، برابر با 0 است.(پ) گراف n وزندار است و از این رو، تابعی از e در n، یعنی مجموعة اعداد صحیح نامنفی، وجود دارد که به هر کمان یک ظرفیت، که با نشان داده می شود، نسبت می دهد.برای نشان دادن یک شبکه، ابتدا گراف جهت زمینه آن (d) را رسم کرده و سپس ظرفیت هر کمان را به عنوان برچسب آن کمان قرار می دهیم.مثال 1-1 گراف شکل 1-1 یک شبکه حمل و نقل است. در این جا رأس a مبدأ و راس z مقصد است و ظرفیتها، کنار هر کمان نشان داده شده اند. چون ، مقدار کالای حمل شده از a به z نمی تواند از 12 بیشتر شود. با توجه به بازهم این مقدار محدودتر می شود و نمی تواند از 11 کند. برای تعیین مقدار ما یممی که می توان از a به z حمل کرد باید ظرفیتهای همة کمانهای بشکه را درنظر بگیریم.تعریف 1-2 فرض کنیم یک شبکة حمل و نقل باشد تابع f از e در n، یعنی مجموعة اعداد صحیح نامنفی، را یک شارش برای n می نامند هرگاهالف) به ازای هر کمان وب) به ازای هر ، غیر از مبدأ a یا مقصد z ، (اگر کمانی مانند (v,w) وجود نداشته باشد، قرار می دهیممقدار تابع f برای کمان e، f(e) را می توان به نرخ انتقال داده در طول e، تحت شارش f تشبیه کرد. شرط اول این تعریف مشخص می کند که مقدار کالای حمل شده در طول هر کمان نمی تواند از ظرفیت آن کمان کند، کران بالایی شرط الف را قید ظرفیت می نامند.
با
مقاله شبکه ها و تطابق در گراف
هوش رود هوش رود هوش کو او که دهد هوش و فراموش کو مستی آن دلبر و آغوش کو خوش بنوازی که نوازنده ای نغمه سرایی و برازنده ای شور زنی سازی و سوزنده ای حال بیا قصه از آغاز گو دشتی و از ماهور و شهناز گو یا ز همایون و ز هر ساز گو هم ز کتایون و ز شهباز گو ماهِ من از فتنه ی مهناز گو از قفس و قُمری و پرواز گو خویش بگو از چه که بیگانه ای می زده و طالب پی. حلقه عقیق سیاه حکاکی الله لا اله الا هو الحی القیوم _ کد : ۴۰۰۲۰۰ --- قیمت: 35 هزار تومان --- عقیق سیاه با حکاکی مذهبی اللَّهُ لا إِلَهَ إِلّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ --- معنی : الله خدای یکتایی است که جز او خ نیست و او زنده و پاینده است ---- رسول اکرم (ص)خطاب به حضرت علی(ع)فرمود:یا علی این آیه را به فرزندان ،همسایگان وهمگان بیاموز ،چرا که این آیه از تمام آیات نازل شده ،با عظمت تر است. --- کاظم(علیه‎السلام) فرمود: هر آیة الکرسى را بعد از هر واجب بخواند، به او هیچ گزند و ضرری نرسد. --  حلقه عقیق سیاه معدنی اصلی  سنگ عقیق سیاه مناسب برای سنگ درمانی به همراه جعبه جواهر ، بسته بندی ضد ضربه ، بیمه کامل ضمانت مادم العمر اص کالا --- سنگ متولدین فروردین، داد، مرداد، شهریور و آذر --- برای مشاوره و سفارش تلفنی :  09334416110 ---- برای مشاهده تصاویر بیشتر و ید اینترنتی روی لینک کلیک کنید https://goo.gl/r9kezc ---- لینک کانال تلگرام:  https://telegram.me/joinchat/bjtfbtzmqmuhiexkkgivhw ------ "کویر" ت را در دست می گیرم. چقدر دوستش دارم. همه نوشته هایت را دوست دارم. اما "کویر" برایم دنیای دیگری ست. و خودت هم چقدر دوستش داری آنجا که می گویی: "و نوشتن هایم نیز بر سه گونه: ، ، ، آنچه تنها مردم می پسندیدند: اجتماعیات، و آنچه هم من و هم مردم: یات،و آنچه خودم را راضی می کند و احساس می کنم که با آن نه نویسندگی، که زندگی می کنم: کویریات." و . خداوندا کفر نمی گویم پریشانم چه میخواهی تو از جانم؟ مرا بی آنکه خود خواهم اسیر زندگی کردی خداوندا تو مسئولی خداوندا تو میدانی که انسان بودن و ماندن در این دنیا چه دشوار است چه زجری می کشد آن که از احساس سرشار است خداوندا تو تنهایی و من تنها تو یکتایی و بی همتا ولیکن من نه یکتایم نه بی همتا فقط تنهای تنهایم حکایت ذیل در کتاب ارزشمند « نشان از بی نشان ها جلد دوم تالیف علی مقدادی اصفهانی صفحه :55 » نقل شده است . چون برای اینجانب خیلی جالب و شنیدنی بود خواستم در فضای مجازی پخش شود : حکایت 30 – خلخال نقل د : در مشهد بودم و در مدرسه فاضل خان خدمت حاج شیخ تلمذ می نمودم . یک روز که از مدرسه خارج می شدم دیدم مرحوم حاج شیخ خیلی مودب حضور سیدی بسیار بزرگ. بعضی از افراد وقتی چیزی را مجانی به دست می آورند، نه تنها قدر آن را نمی دانند، بلکه طلبکار هم می شوند. مثلا دوست خوب مجانی، همسر خوب مجانی، آب میوه گیر مجانی، فامیل مجانی، کفش مجانی، نان مجانی، سلامتی مجانی، خدای مجانی، وجود مجانی، اما اگر بهای چیزی را بپردازند، آنگاه قدر آن را "شاید" بدانند. این افراد قطعاً به یگانگی و یکتایی ایمان . ابرها در اختیار زمان(علیه السلام) هستند باقر(علیه السلام) فرمودند: در اختیار ذوالقرنین دو نوع ابرقرار داده شد، او ابر نرم را اختیار کرد وبرای شما ابرسخت را گذاشت. عرض : ابرسخت چیست؟ فرمودند: ابری که درآن رعد وبرق وصاعقه است که شما سوار برآن میشود. او ( زمان علیه السلام) به زودی سوار بر ابرها میشود و بر اسباب تسلط خواهد یافت، اسباب آسم. اقسام توحید توحید به معنای یگانگی و یکتایی خداوند دارای اقسامی است که عبارتند از: توحید ذاتی توحید ذاتی یعنی اینکه ذات خداوند یکتاست و یکتایی ذات دو معنا دارد[1]: 1. ذاتی که در هستی خود واجب­ الوجود و بی­ نیاز از علت است فقط خداوند است. بنابراین همه ذوات و موجودات نیازمند و معلول­ اند پس ذات خداوند در بی­ نیازی از علت بی­ همتا و شریک ا. محبت نیاز روحی نوع نسل بشر است. وقتی محبتی برای ما می شود، اگر ظرفیت آن را نداشته باشیم، یا آن را پس خواهیم زد و یا آن را کوچک خواهیم شمرد. محبت واقعی سیال است و اگر سد ایجاد کنیم، آن محبت سویی دیگر روان می شود، نه اینکه از حرکت بازایستد. محبت همان خداست و پیام هایی برای ما دارد، اما نفس، بازاری و به آن می نگرد و در نتیجه از نعمت پرشکوه . به غسالخانه نبرید مرا… من از مرده شورها میترسم،آنها عاشق من نیستند که نوازشم کنند میترسم کبود کنند تمام بدنم را… بگویید او خودش بیاید… بگویید خودش کفنم کند… رو به قبله نه،رو به آغوشش… بگویید ببندد چشمهایم را، و لبانم… نه نه نگذارید ببوسد لبانم را… شنیده ام شگون ندارد… بگویید بجای اذان و دعا،نامش را آنقدر تکرار کند در گوشم تا . برنده این انتخابات با رای قاطع اکثریت از همین حالا می گم اینجانب هستم پیش بینی مستکبرانه و از خودراضی مابانه مغرور متکبر خودرای خودسر که درانتخبات 88 فتنه را رقم زد اما اینکار را نمی کند ح نگاه او و برق امید اطمینان در چشمانش و مدل لبخندش از حکایت غریبی در سیاست می گوید که انگار اکثر مردم و عوام بی خبر هستند او کاملا خود را ازتمام ک د.  شب اول محرم 1393-حاج مهدی سلحشور-ذاکرین313 هیئت فاطمیون قم روضه حضرت مسلم ابن عقیل(ع)(روضه)-حاج مهدی سلحشور ماه اشک و عزا اومده یاحسین یاحسین(زمینه)-حاج مهدی سلحشور ای همه خلق جهان شاهد یکتایی(واحد)-حاج مهدی سلحشور شدم تنها میان لشکر جفا ی(شور)-حاج مهدی سلحشور این سو حسین است و عشق و پرچم(شور) -حاج مهدی سلحشور ماشاهد ان هستیم که پلیس اطالعات عملیات انتظامی دارد رکوردهای کم نظیر و یکتایی را درکشف ان مسلح محارب و اشرار می زند که به جرات می توان گفت این رکوردها در امن ترین کشورهای جهان هم یک رکورد رویایی و خیالی است اینکه ان مسلح بانک را بزنند و زیر 24 ساعته زیر 72 ساعت زیر 48 ساعت شناسایی دستگیر شوند تمام مجرمان خلافکاران و افراد مستعد خلاف در .  سلام روزگارمان با شتاب کلافه کننده ای در گذر است. تا به خود می آییم، می بینیم چیزی به انتها نمانده ... و ما؛         نه تنهایی خود را قسمت کرده ایم و نه در تنهایی ی سهیم شده ایم! ورود به یکتایی و تنهایی بی منتهای خدا هم، که کار هر نیست، حلاج می طلبد و عین القضات... تا انتها تنها،           . السلام علیک یا قمر بنی هاشم ابالفضل العباس ساقی تشنگانرتا پرچم کربلاست همرنگ شفقعباس علی باب حوائج باشد.من ابوالفضلم حسینین شیر دل عباسیممنصبیم باب الحوائج تشنه لر سقاسیم(من ابوالفضلم وعباس که شیر دل حسینم)(کنیه ام باب الحوائج ساقی لب تشنگانم)امروز تاسوعاست و عالم هم تشنه،درمحرم 61 هجری ک ن لب تشنه بودند ،طلب آب از عمو عباس د وتکیه گاه حسین عباس بود .خدا نفرین بر دشمنان .نفرین بر آل بنی امیهفرات هنوز شرمسار لبهای خشکیده ی عباس استبوسید دست تو را آب به گریه گفتمشتی بنوش تا نرود آبروی آبآری حق است می گویند : به یکتایی قسم یکتاست عباسعالم به خود ندیده این چنین جوانمردی ومردانگی.جان عالم به فدایت عباس بسم الله الرحمن الرحیم
بنام سلام که نامی از نامهای خدای یکتاست.
سلامی از جنس عاشورائیان حسینی ؛ به یاران ولبیک گویان کبیر
نگاهیم به دیوار سفید رنگی است که کمی آنطرف تر از آن گذر زمان باصدایش نگاهیم را بسوی خود میکشاند؛ساعت2:30بامداد را نشانم میدهد؛ ناگهان در فکر میروم و با ذهن خود کلنجار میروم،یاد آیات17 و 18 سوره نوح در قرآن . آیه 254 بقره: یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَکُم مِّن قَبْلِ أَن یَأْتی یَوْمٌ لا بَیْعٌ فِیهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شفَعَةٌوَ الْکَفِرُونَ هُمُ الظلِمُونَ‏:ای انی که ایمان آورده اید از آنچه به شما روزی کرده ایم انفاق کنید ، پیش از آنکه روزی بیاید که در آن نه ید و فروشی است و نه دوستی و نه شفاعتی و کافرانند ک. این که گفته می شود خداوند یکتا و یگانه و به عربی گفته می شود احد و واحد، مراد از آن وحدت عددی نیست که از اعراض است. اصولا وقتی خداوند می فرماید: قل هو الله احد؛ بگو همو الله یکتا و احد است. این احدیت به معنای واحدیت نیست؛ چنان که واحدیت نیز به معنای یکی عددی نیست. وحدت عددی چنان که گفته شد از کم متصل یا کم منفصل جزو اعراض است که خود آن عا.  ticket to earth - بازی بلیط به زمینبازی ticket to earth در سبک نقش آفرینی و استراتژی که به صورت مستقل توسط robot circus طراحی و در سال 2017 برای رایانه های شخصی منتشر شده است. در سیاره ای دوردست، مهاجران در حال نابودی هستند و شما به عنوان یکی از این مهاجران به بازی خواهید پرداخت. در طول مدت بازی باید با گرفتن تصمیمات مختلف و همکاری با دیگران سعی کرده جلوی توطعه های مختلف را گرفته و مهاجران را نجات بدهید و دوباره قدرت را به آنها باز گردانید. گرافیک بازی در بخش هنری بسیار خوب کار شده است و در بخش فنی بافت ها ...

مطالب مرتبط: pathfinder adventures - بازی ماجراهای پاسفایندر children of zodiarcs - بازی فرزندان زودیارکز the long journey home - بازی سفر طولانی خانه regalia: of men and monarchs - بازی امتیازات سلطنتی: از مردات و پادشاهان the legend of heroes: trails in the sky the 3rd - بازی افسانه قهرمانان: مسیرهایی به آسمان expeditions: viking - بازی اعزامی: وایکینگ ashes of the singularity: escalation - بازی خا تری از یکتایی: تشدید operation abyss: new tokyo legacy - بازی عملیات پرتگاه: میراث جدید توکیو battle brothers - بازی برادران نبرد eador imperium - بازی امپراطوری ادور دسته بندی: » بازی » نقش آفرینی, استراتژی
برچسب ها: robot circus, role playing, ticket to earth, روبات سیرکاس
لینک های مفید: ید کارت شارژ, شارژ مستقیم, پرداخت قبض, ید آنتی ویروس, ید لایسنس آنتی ویروس, تبلیغات در اینترنت, تبلیغات اینترنتی
© حق مطلب و تصویر برای پی سی محفوظ است لینک دائم
همین حالا مشترک این پایگاه شوید! محبت نیاز روحی نوع نسل بشر است. وقتی محبتی برای ما می شود، اگر ظرفیت آن را نداشته باشیم، یا آن را پس خواهیم زد و یا آن را کوچک خواهیم شمرد. محبت واقعی سیال است و اگر سد ایجاد کنیم، آن محبت سویی دیگر روان می شود، نه اینکه از حرکت بازایستد. محبت همان خداست و پیام هایی برای ما دارد، اما نفس، بازاری و به آن می نگرد و در نتیجه از نعمت پرشکوه و با عظمت محبت محروم می شود. ی که محبت را پس بزند، خدا و حقیقت را پس می زند. اگر ظرفیت محبت های کوچک را نداشته باشیم، چگونه می توانیم محبت و لطف الهی را پذیرا باشیم!؟ محبت از جنس یگانگی و یکتایی است و بیگانگان آن را پس می زنند! محبت را با محبت جواب دهیم نه با مادیات
اختصاصی از سورنا فایل آغاز وپایان جهان در قرآن با و پر سرعت .
لینک و ید پایین توضیحاتفرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینتتعداد صفحات: 8 آغاز و پایان جهان در قرآنقبل از هرچیز به این نکته اشاره می کنیم که ما قصد تحلیل علمی قرآن را نداریم زیرا هیچ قادر به رسیدن به تفسیر علمی کامل از قرآن نیست حتی یک آیه از آن. علم ما بسیار کم تر از فهم این آیه ها است. اما این یک تلاش با وجود محدودیت های علمی شخصی ما است. علی رغم این که علم ما محدود است ولی دیگران که علم بیشتری دارند و تخصص بیشتری دارند می توانند تحقیق کنند تا راز های بیشتری از قرآن را برای دیگران آشکار سازند.در این مقاله ما به بعضی از آیه های قرآن که در سوره الانبیا است نگاهی می اندازیم. این آیه ها ما را به تفکر در مورد خالق و یکتایی اش از طریق اثبات هایی بسیار عقلی و علمی دعوت می کند. این آیه ها در مورد آغاز و ادامه و پایان جهان صحبت می کنند. دانشمندان تلاش د تا به بعضی از سوال ها از جمله اینکه جهان چگونه به این یکتایی و نظم به وجود آمده، چگونه با این نظم به حیات خود ادامه می دهد و پایانش چگونه خواهد بود پاسخ دهند. آن ها مواد ستارگان و سیارات را بررسی د و آن ها را ی ان یافتند. آنها نحوه حرکت ستارگان و مسیری که طی می کنند را مشاهده د و چگونگی حرکت سیارات اطراف آن ها را بررسی د. آن ها اندازه و طول عمر ستارگان را محاسبه د و مشاهده د که قوانین مخصوصی بر حرکت، مواد و اجرام آن ها حاکم است و از برنامه های خاصی تبعیت می کنند بنابراین نتیجه گرفتند که باید از یک منبع سر منشا گرفته باشند. بنابراین فرض د که احتمالا در ابتدا یک ماده فشرده وجود داشته که در یک محیط بسیار محدود و پر فشار قرار گرفته بوده. سپس در یک لحظه انفجاری بزرگ رخ داده که باعث شده این ماده به امواج تبدیل شود. این امواج در یک لحظه درکیهان منتشر شده اند. به خاطر سرمای شدید کیهان، این امواج به سرعت به اتم تبدیل شده اند. سپس این اتم ها به ستارگانی تبدیل شدند که حرکت، تشعشعات و طول عمرشان از یک قانون ی ان پیروی می کند! این ستارگان همچنین به گروه هایی تقسیم بندی شدند که قوانین بین گروه ها نیز ی ان می باشد.اما عقل انسان حکم می کند که یک انفجار نمی تواند منجر به ایجاد این ی انی حیرت انگیز شود. بلکه بر ع انفجار منجر به نابودی و عدم تعادل می گردد و نمی تواند چنین آسمان و زمین زیبا با سیستم هایی که از قوانین دقیقی پیروی می کنند به وجود آورد.( بعد از انفجار انتروپی به شدت افزایش می یابد و مواد باقی مانده روبه بی نظمی می گذارند ولی بعد از انفجار بزرگ نه تنها بی نظمی به وجود نیامده بلکه همان طور که می بینیم نظم و شعور حیرت انگیزی در میان کوچک ترین ذرات گرفته تا بزرگ ترین ستارگان وجود دارد و این چیزی به غیر از تجلی اسما و صفات الهی نیست. مترجم.هیچ حقایق خلقت ستارگان را نمی داند اما خالق این ستارگان از همه آن ها اطلاع دارد. خداوند در آ ین سوره ای که به محمد صلوات الله علیه و آله نازل کرد بسیاری از حقایق علمی را در مورد ستارگان به محمد آشکار کرد. اجازه بدهید ببینیم الله (جل جلاله) چگونه نظر ما را به حقایق علمی از طریق سوالی در مورد شروع دنیا جلب می کند و به هدایت او به جواب سوال دقت می کنیم. حال آیه ۳۰ از سوره الانبیا را می خوانیم:أَوَلَمْ یَرَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضَ کَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کُلَّ شَیْءٍ حَیٍّ أَفَلا یُؤْمِنُونَ (٣٠(آنان که ناباور شده اند، آیا ندانند که آسمان ها و زمین به هم پیوسته بوده اند و ما آن ها را از هم جدا کردیم و هر چیز زنده را از آب آفریدیم ؟ پس آیا ایمان نمی آورند"۳۰ انبیاتوضیح علمی ( یا تلاشی برای توضیح:در این آیه ما به سوالی بر می خوریم که از کافرانی پرسیده شده است که دخ خداوند در شروع خلقتی با این نظم و زیبایی را تکذیب می کنند. سوال این است: آیا این شروع، بعد از اینکه آن ها آن را مشاهده د، فقط با شانس انجام شده است؟ توسط دو کلمه رَتْقً وفَتَق ، خداوند تمامی جملات آن ها را که آن اتفاق را توضیح می دهد، خلاصه می کند. کافرانی که تلاش می کنند یکتایی جهان را توضیح دهند می گویند "ماده بسیار فشرده" و "انفجار بزرگ در یک لحظه" و " خنک شدن ناگهانی" و غیره. نظر آن دانشمندان در مورد اینکه دنیا از یک نقطه شروع شده است درست می باشد. قرآن چنین نقطه ای را با کلمه عربی " رَتْقً" که به معای الیاف یا مواد به هم پیچیده و متصل است تشریح می کند. اما اشتباه دانشمندان مادی گرا آن است که فکر می کنند این ماده به تنهایی تبدیل به چنین نظمی شده است.آنها برای اینکه به نتایج علمی درست برسند باید اقرار کنند که تمامی این اتفاقات توسط قدرت خالق هستی و بر اساس خواسته اش صورت گرفته است. خداوند پراکندگی این مواد را با کلمه "فَفَتَقْنَاهُمَا" توضیح می دهد. این کلمه بدان معنا است که که خداوند این مواد فشرده را (رَتْقً) را به خواست خود به مواد همگن تبدیل کرد که دنیا را با نظم به وجود آورد. به طوری که مواد داخل خورشید با مواد داخل زمین و ماه و دیگر سیارات و دیگر ستارگان ی ان است و تمامی این مواد دارای اتم هایی با اجرا سازنده ی ان مانند هسته با بار مثبت و الکترون با بار منفی هستند. چنین تشابهی از لحظه اولیه خلقت وجود داشته زیرا این خلقت توسط یک خالق بوده و با یک فرمان صورت گرفته است. به نظر من
با
آغاز وپایان جهان در قرآن