ghazal

به نقل از خبرگزاریها در مورد ghazal : کلیپ های تصویری مراسم عزاداری هیئت خادم الرضا
پایگاه بسیج دانشجویی شهید ضیایی - جامع علمی کاربردی مرکز قوچان

تیزر مراسم - مشاهده و دریافت - حجم: 19.8 مگابایت
واحد؛ فارسی عربی «محسن پلداغی» - مشاهده و دریافت - حجم: 45.2 مگابایت
واحد؛ شا اری زیبا «محمد تارکی» - مشاهده و دریافت - حجم: 21.3 مگابایت
غزل؛ شا ار «محمد تارکی» - مشاهده و دریافت - حجم: 18.9 مگابایت
شور؛ «پلداغی و تارکی» - مشاهده و دریافت - حجم: 22.2 مگابایت
غزل پایانی؛ «محمد تارکی» - مشاهده و دریافت - حجم: 9.8 مگابایت
من دارم ریسک میکنم. شاید هیچ ادم عاقلی هرگز همچین کاری نکنه. اما من عاقل نیستم. ریسک نه برای امنیت خودم برای امنیت اون. اونی که به طرز غیر باوری انگار اومده تا معجزه زندگی من باشه. تا با تمام نقص ها درد ها رنج ها خوشبختی رو نشونم بده. اما انگار خیلی چیزا میخواد دست به دست بده که جلومونو بگیره تا با هم بودنمونو اب کنه. و من که تمام شجاعتم.   و اکنون کلامی با شما که عزیزترین بودید و هستید و الی الابد تازنده ام خواهید بود . باشد که بزودی به شما ملحق شویم . فیا لیتنی کنت ‏معکم فافوز معکم‏
وَ إنّا إنْ شاءَ اللهُ بِکُمْ لاحِقُونَ یادشان گرامی و راهشان مستدام و پررهرو باد   غزل شمارهٔ ۲۲۳   حافظ » غزلیات   هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود هرگز از یاد من آن سرو امان نرود از دماغ من سرگشته خیال دهنت به جفای فلک و غصه دوران نرود در ازل بست دلم با سر زلفت پیوند تا ابد سر نکشد و از سر پیمان نرود هر چه جز بار غمت بر دل مسکین من است برود از دل من و از دل من آن نرود آن چنان مهر توام در دل و جان جای گرفت که اگر سر برود از دل و از جان نرود گر رود از پی خوبان دل من معذور است درد دارد چه کند کز پی درمان نرود هر که خواهد که چو حافظ نشود سرگردان دل به خوبان ندهد و از پی ایشان نرود سحرگاهان که مخمور شبانه گرفتم باده با چنگ و چغانه نهادم عقل را ره توشه از می ز شهر هستیش روانه نگار می فروشم عشوه‌ای داد که ایمن گشتم از مکر زمانه ز ساقی کمان ابرو شنیدم که ای تیر ملامت را نشانه نبندی زان میان طرفی کمروار اگر خود را ببینی در میانه برو این دام بر مرغی دگر نه که عنقا را بلند است آشیانه که بندد طرف وصل از حسن شاهی که با. غم از چه می آید که به مثال هم نمی گنجد. که با "هیچ" هم قیاس نمی شود. چه رسد به رنگ، به بو، به ماده.. چه رسد به آدمیزاد. اصلن غم چه به آدمیزاد؟ چه دخلی است بین این دو که نه ردی از هم در هم دارند و نه از هم فارق اند. که آدمیزاد هم به مثال نمی گنجد. فرشته است؟ نه، آدمیزاد است. ابلیسیان است؟ نه، آدمیزاد است. بله آدمیزاد است. که آدمیزاد بی غم میشود . آهنگ جدید سالار عقیلی به نام خون غزل با کیفیت بالا ghazal.jpg" alt="سالار عقیلی" width="500" height="500" />سالار عقیلی آهنگ با کیفیت 320 نشسته ام و گنجور را زیر و رو میکنم. فرقی هم نیست که به پای حافظ بنشینم یا مولوی.سعدی را از نظر رد کنم یا ناصر خسرو را،وحشی بخوانم یا بیدل دهلوی.
اما به غزل شماره ی صد و شصت و یک که می رسم،از خوانش سهیل قاسمی که می گذرد،محسن هاشمی شروع به خوانش "کی شعر تر انگیزد" حافظ می کند با موسیقی لطیفی که روی خوانشش سوار شده است. یک آن احساس میکنم ک.
<font style=ghazal رمان غزال nia12 کاربر نودهشتیا (pdf و موبایل)" src="http://dl2.98ia.com/pic/ghazal.jpg" style="border: 1px solid black;" cl ="aligncenter" /> 1 رمان غزال nia12 کاربر نودهشتیا (pdf و موبایل) نام رمان : غزال
2 رمان غزال nia12 کاربر نودهشتیا (pdf و موبایل) نویسنده : nia12 کاربر انجمن نودهشتیا 3 رمان غزال nia12 کاربر نودهشتیا (pdf و موبایل) حجم کتاب : ۱٫۱ (پی دی اف) – ۰٫۱ (پرنیان) – ۰٫۶ (کتابچه) – ۰٫۱ (epub) – اندروید ۰٫۶ (apk)
11 رمان غزال nia12 کاربر نودهشتیا (pdf و موبایل) ساخته شده با نرم افزار : پی دی اف ، پرنیان ، کتابچه ، اندروید ، epub ، apk 4 رمان غزال nia12 کاربر نودهشتیا (pdf و موبایل) تعداد صفحات : ۹۹
14 رمان غزال nia12 کاربر نودهشتیا (pdf و موبایل) خلاصه داستان :
این داستان، داستانیه از دنیای غزال… غزال قصه ما با یک تصادف حافظشو از دست میده و حالا اونه و یک ذهن خالی و یک زندگی پر از معما… غزال به خاطر از دست دادن حافظه ش ، عوض شده و اطرافیانشو شگفت زده کرده .
البته خودش این تغییراتو نمی بینه…
غزال که از نظر شخصیتی و مذهبی فوق العاده عوض شده کم کم واقعیت هایی از گذشتشو می فهمه و…   در دیاری که در او نیست ی یار ی
کاش یارب که نیفتد به ی کار ی
هر آزار من زار پسندید ولی
نپسندید دل زار من آزار ی
آ ش محنت جانکاه به چاه اندازد
هر که چون ماه برافروخت شب تار ی
سودش این بس که بهیچش بفروشند چو من
هر که با قیمت جان بود یدار ی
سود بازار محبت همه آه سرد است
تا نکوشید پی گرمی بازار ی
من به بیداری ا. دل و دینم شد و دلبر به ملامت برخاست گفت با ما ن کز تو سلامت برخاست که شنیدی که در این بزم دمی خوش بنشست که نه در آ صحبت به ندامت برخاست شمع اگر زان لب خندان به زبان لافی زد پیش عشاق تو شب‌ها به غرامت برخاست در چمن باد بهاری ز کنار گل و سرو به هواداری آن عارض و قامت برخاست مست بگذشتی و از خ ان ملکوت به تماشای تو آشوب قیامت برخاست پیش رفتار تو پا برنگرفت از خجلت سرو سرکش که به ناز از قد و قامت برخاست حافظ این قه بینداز مگر جان ببری کاتش از قه سالوس و کرامت برخاست گنجور - حافظ » غزلیات - غزل شمارهٔ ۲۱ دلنوشته‌ امروز صبح همسر «آیت الله»: آشیخ اکبر! مست بگذشتی و از خ ان ملکوت... پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (entekhab.ir) : دلنوشته‌ امروز صبح عفت مرعشی برای مرحوم آیت‌الله هاشمی؛ آشیخ اکبر! مست بگذشتی و از خ ان ملکوت... خانم عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی(ره) به رسم ۵٨ سال زندگی مشترک، امروز نیز هنگام صبحانه یاد ایشان را گرامی داشتند.
 
به گزارش انتخاب، همسر آیت الله در دلنوشته ای کوتاه این جملات را روی کاغذ نوشت:
 
به عادت هر روز صبح بشق برایش روی میز صبحانه گذاشتم. نگاهش . آشیخ اکبر آقا چهره اش امروز از همیشه نورانی تر بود.
 
ناگهان این بیت شعر را بی اختیار :
مست بگذشتی و از خ ان ملکوت
به تماشای تو آشوب قیامت برخاست غزل شمارهٔ ۳۶۳   حافظ حافظ » غزلیات   دردم از یار است و درمان نیز هم دل فدای او شد و جان نیز هم این که می‌گویند آن خوشتر ز حسن یار ما این دارد و آن نیز هم یاد باد آن کو به قصد خون ما عهد را بش ت و پیمان نیز هم دوستان در می‌گویم سخن گفته خواهد شد به دستان نیز هم چون سر آمد ت شب‌های وصل بگذرد ایام هجران نیز هم هر دو عالم یک فروغ روی اوست گفتمت پیدا و پنهان نیز هم اعتمادی نیست بر کار جهان بلکه بر گردون گردان نیز هم عاشق از قاضی نترسد می بیار بلکه از یرغوی دیوان نیز هم محتسب داند که حافظ عاشق است و آصف ملک سلیمان نیز هم image result for ‫هردو عالم یک فروغ روی اوست‬‎ آهنگ هجران با صدای سید حسام الدین سراج لینک موزیک تفسیر عرفانی
1. درد عشقم از معشوق است و درمان آن نیز به دست اوست و دل و جانم هم فدای او شد.
2. اینکه صاحب نظران و عاشقان می گویند:«آن»از جمال و زیبایی بالاتر است، یار ما هم آن جلوه و جمال وصف ناپذیر را دارد و هم کمال و هم جاذبه را.
3. یادش به خیر باد آن ی که به قصد کشتن و ریختن خون ما عهد و پیمان دیرینه ی خود را که بسته بود، ش ت.
4. ای یاران! پوشیده و در سخن خواهم گفت، گر چه می دانم که این قصّه و حکایت در محافل و مجالس مختلف با نغمه و آهنگ نیز گفته خواهد شد که همه از آن با خبر شوند و در نماند.
5. همان طور که اقبال نیک و سعادت و خوشی وصل و دیدار گذشت و به پایان رسید، روزگار ناموفق و ناخوش ج و فراق هم به سر خواهد آمد و پایان خواهد یافت.
6. در نظر عاشق، همه ی خوبی ها و لذت های دو جهان، یک جلوه و تجلّی از رخ زیبا و دلآرای اوست. این رازی بود که آشکارا و پنهانی برایت بازگو .
7. نه تنها بر کار دنیای فانی و زودگذر، بلکه بر گردن آسمان و ستارگان نیز اعتمادی نیست؛ به خوشی ها و لذت های ناپایدار این دنیا نباید دل بست و امیدوار بود.
8. بیاور تا بنوشیم و مست و سرخوش گردیم که عاشق و شیدا نه تنها از قاضی بلکه از بازخواست دستگاه حکومت و دیوان جزا نیز باکی ندارد.
9. محتسب و آصف ملک سلیمان ( زمان)می دانند که حافظ، عاشق است و کاری به او ندارند.   درد و درمان هر دو جاری می شوند
وصل و هجران نیش ماری می شوند
خاطرات و درد …گر درمان شوند
بی کلک دان ، آنچه خواهی می شوند
درد و درمان با من ِ گوشه نشین
بازی با دل می کنند رافت و کین
دوستان در می گویند سخن
از من و سوز و گداز ِ انجمن
عاشق دلداده را این زندگی
چون حصار است، زنده باد پویندگی
از جمادی مُردَم و من نامیم
وز نما مُردَم به حیوان راضیم
بعد حیوان بین که من آدم شدم
جفت بدحالان و خوش¬حالان شدم
آ این سیر را در بندگی
تو بپندار سیرم من از زندگی
من ز مردن باز بالا می روم
سوی رب ِ لایزالَم می روم
بشنو از نی این حکایت های ماست
عاشق رب شو ولی بی کم و کاست (ر.یوسفی) yesterday 11:53 am zendegim...man nafamidam chi shod asan :( bnazaram enghaaaaadr kare zeshtiam nakardam k intori shodi yeho! :( vali june mohsen man bahashun aslan samimi nisam :( eykash sms am bt berese...divune man duset daram :( alan mundam to cheghad dusam dashti k ba in mozoo enghad bham rikhti!! vaela harki ba harki harkari e k age mhm nabashe k enghad bham nmirize taraf! azizam bkhoda nafamidam asan chi shod!! ye lahze ete h oftad..vaghean bbakhshid :( asan indafe tu rue kourosh migam nemikham ba gf et bbinamet :( duset daram :( .. az tahe tahe ghalbam..tori k donyam nakhan man bat bas. خیلی صدای خووووبی داره حامد همایون
صداش خوبه
saji
96/03/06 9:15
00
خیلی صداوووو اهنگاشوووو دوست دارممم نایس ا لنت
ساناز
96/03/06 8:59
11
لاییییک♥♥عالللیه
تک درخت
96/03/06 8:54
11
زنده باشی وموفق روحم تازه میشه با صداش
☜☆☞najme☜☆☞
96/03/05 23:57
11
کارت درسته
دخی استقلالی
96/03/05 23:46
12
ایول
آرمیتا 86
96/03/05 23:44
11
واقعا حاکم . پست 4914: دامنهٔ روح2 لیف روح 186 چون طهارت نبود کعبه و بتخانه یکی ست نبود خیر در آن خانه که عصمت نبود حافظا علم و ادب ورز که در مجلس شاه هر که را نیست ادب لایق صحبت نبود (حافظ؛ غزل 209) به نام خدا. توفیقی حاصل شد که ب با جناب حجت ال والمسلمین حاج سید احمدآقا شفیعی دار _مدیر محترم مدرسهٔ علمیهٔ مصطفی خان ساری_ تماسی داشته باشم.

این دو تصویر زیبا را تقدیم می کنم به ایشان و همۀ دامنه خوانان شریف که به ت وارسته و آگاه اعتقاد و باور دارند. خطّ هنرمندانه ایشان همیشه دیدنی ست. در این تابلونوشته زیر هم، بیت پرشور و عرفانی دوم غزل 37 حافظ به زیبایی و درهم تنیدگی خلق شد.
ان شاء الله سیداحمدآقا _این دوست بزرگ و هم محلی افتخارآمیز ما و بسیاری از دامنه خوانان و دامنه نویسان_ همیشه در سلامت و صحت و فعالیت علمی و اجتماعی باشند و با توفیقات روزافزون طی طریق نمایند. آمین. ماس دعا. قم. دامنه
(قلم قم دامنه دوّم)

خطّ هنرمندانه



غلام همّت آنم که زیر چرخ کبودز هر چه رنگ تعلُّق پذیرد آزادست(حافظ)
سلام دوستان میدونستین بعضی دوستیا شوخی شوخی میان و جاگیر میشن توی دلت ! تبدیل به یه عشق عمیق میشن …
ته نشین میشن توی قلبت …
ولی یه روز خیلی راحت تو سکوت میرن !
اونجا باورش سخته ، اونوقته که باید بلد باشی چطور با یه خاطره کنار بیای !
.
.اما
وقتى نیستىن میخواهم سر به تن هیچ خاطره اى نباشد … ghazal.parsiblog.com/files/28b0eefcd07df8e93bdfc33dca5e9284.gif" alt="" /> yaspic.ir valentine day 63 ع متحرک تبریک روز ع های عاشقانه , ع عاشقانه, ع متحرک عاشقانه, ع عاشقانه متحرک, ع های عاشقانه 2014 غزل شمارهٔ ۴۴۰   حافظ حافظ » غزلیات   سحر با باد می‌گفتم حدیث آرزومندی خطاب آمد که واثق شو به الطاف خداوندی دعای صبح و آه شب کلید گنج مقصود است بدین راه و روش می‌رو که با دلدار پیوندی قلم را آن زبان نبود که سر عشق گوید باز ورای حد تقریر است شرح آرزومندی الا ای یوسف مصری که کردت سلطنت مغرور پدر را بازپرس آ کجا شد مهر فرزندی جهان پیر رعنا را ترحم در جبلت نیست ز مهر او چه می‌پرسی در او همت چه می‌بندی همایی چون تو عالی قدر حرص استخوان تا کی دریغ آن سایه همت که بر نااهل افکندی در این بازار اگر سودیست با درویش سند است خدایا منعمم گردان به درویشی و سندی به شعر حافظ شیراز می‌ ند و می‌نازند سیه چشمان کشمیری و ترکان سمرقندی   تفسیر عرفانی
1. سحرگاه با باد صبا داستان عشق و دلدادگی خود را می گفتم تا پیام مرا به یار برساند؛ جواب داد که به لطف و عنایت الهی امیدوار و مطمئن باش؛ به لطف خدا اعتماد کن تا حاجتت برآورده شود.
2. کلید گنجینه آرزو و مقصود، دعای صبح و اشک و آه شبانگاهی است؛ پس این شیوه را در پیش بگیر تا به وصال یار برسی؛ راز و نیازهای عاشقانه در سحرگاه، کلید وصال است.
3. قلم، توانایی بیان راز عشق را ندارد، زیرا شرح عشق و دلدادگی فراتر از سخن و گفتار است؛ هر چه بنویسم، باز آن غم فراق را که در دل دارم، بیان نمی کند.
4. ای یوسف مصری که به سبب سلطنت مغرور و متکبر شده ای! حال پدر را بپرس. آ مهر و محبت فرزندی کجا رفته است؟ هیچ چیز نباید رشته ی مهر و محبت را کند.
5. از جهان کهنسال مغرور که رحم و مروتی در باطنش نیست، چرا انتظار مهر و محبت داری و همت و تلاش خود را برای رسیدن به آن صرف می کنی؟ آری از این دنیای بی رحم، نباید انتظار محبت داشت و برای آن نباید کوشید.
6. همان عالی مقامی چون تو تا کی می خواهد حرص استخوان بی ارزش را بخورد و دلبسته ی آن باشد؟ افسوس از آن سایه ی همت و تلاش تو که بر سر دنیای بی ارزش انداختی. به زندگی دنیا پرداختن و کوشش برای آنکه دیگری ارشاد بپذیرد، رنج بی فایده است؛ ای کاش همایی چون تو چنین آرزویی نمی داشت.
7. اگر در بازار دنیا سود باشد، از آنِ درویش اهل قناعت است. خدایا! مرا به درویشی و سندی، توانگر و بی نیاز کن؛ یعنی نه مال دنیا داشته باشم و نه در آرزوی آن باشم؛ می خواهم به مقام قناعت برسم.
8. با شنیدن شعر حافظ ، سیاه چشمان کشمیری و ترکان زیباروی سمرقندی می ند و بر خود می نازند و ف می کنند؛ شعر حافظ در همه ی دنیا شده است و همه با شنیدن آن، مسحور و محظوظ می شوند و شادی می کنند. منبع مقاله :
باقریان موحد، رضا؛ (1390)، شرح عرفانی دیوان حافظ بر اساس نسخه قاسم غنی و محمد قزوینی، قم: کومه، چاپ اول به نام خداچون طهارت نبود کعبه و بتخانه یکی ستنبود خیر در آن خانه که عصمت نبودحافظا علم و ادب ورز که در مجلس شاههر که را نیست ادب لایق صحبت نبود(حافظ؛ غزل 209) یک ص انگار از خواب بیدارم میکند. وقت است. تلوتلو خوران میروم که وضو بگیرم، چیزی شبیه یک بیت توی سرم میچرخد. نمیدانم خواب دیده ام و روحم جایی بوده یا باز ناخودآگاهم چیزی بالا آورده که اینطورم. وضو میگیرم و میایم برای . چیزی جور نمیشود اما، نمیدانم چیست. تقریبا یادم نمیاید چه از خواب بیدارم کرد. م را که میخوانم، دراز میکشم. این بار که بل. اگر ازتون بپرسن یک بیت بگید که خیلی دوستش دارید، چی می گید؟ عزیز دردونۀ من این بیت از شهید بلخی هست؛ شنیده ام که بهشت آن ی تواند یافت کــــه آرزو بــــرســـــانـــد به آرزومـــنــــدی اگر غزلی رو هم خیلی دوست دارید، می تونید معرفی کنید.من [این] غزل رند فرزانۀ شیراز رو عمیقا دوست با صدای سالار عقیلی بشنوید :)
متاسفانه مرورگر شما، . بسم الله الرحمن الرحیم
468) سوره قلم (68) آیه 2    
ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّکَ بِمَجْنُونٍ

ترجمه
که تو -به لطف پروردگارت - مجنون نیستی.
شأن نزول
از ابن‌جریح روایت شده است که در مورد ص می‌گفتند که ی او را جن‌زده و دیوانه کرده است؛ پس این آیه نازل شد که: تو -به لطف پروردگارت - مجنون [= جن‌زده، دیوانه] نیستی.
الد. ‏
 غز ل  141دوسـتان دخـتر رز توبه ز مستوری کرد
شد سوی محتسب و کار به دستوری کرد
آمد از به مجلس عرقش پاک کـنید
تا نـگویند حریفان کـه چرا دوری کرد
مژدگانی بده ای دل که دگر مطرب عشق
راه مسـتانـه زد و چاره مخـموری کرد
نه به هفت آب که رنگش به صد آتش نرود
آن چـه با قه زاهد می انـگوری کرد
غنچـه گلبـن وصلم ز نسی. منزلت اهل بیت در اشعاز حافظ غزل شمارهٔ ۹۴ حافظ زان یار دلنوازم شکریست با شکایت گر نکته دان عشقی بشنو تو این حکایت بی مزد بود و منت هر خدمتی که یا رب مباد را مخدوم بی عنایت رندان تشنه لب را آبی نمی دهد گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کان جا سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت چشمت به غمزه ما را خون خورد و می پسندی جانا روا نباشد خون ریز را حمایت در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود از گوشه ای برون آی ای کوکب هدایت از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود زنهار از این بیابان وین راه بی نهایت ای آفتاب خوبان می جوشد اندرونم یک ساعتم بگنجان در سایه عنایت این راه را نهایت صورت کجا توان بست کش صد هزار منزل بیش است در بدایت هر چند بردی آبم روی از درت نتابم جور از حبیب خوشتر کز مدعی رعایت عشقت رسد به فریاد ار خود به سان حافظ قرآن ز بر بخوانی در چارده روایت حاشیه ها: بسیاری از حافظ شناسان اعتقاد دارند این شعر یا حداقل دو بیت از این شعر در مورد حسین(ع) است.
رندان تشنه لب را آبی نمی دهد
گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کان جا
سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت ----------------------------------------------------------- حافظ در این شعر ۲قسمت را گنجونده یکی مظلومیت حسین ع و دوم از زبان زینب کبری س با حسین ع عشقبازی کرده و در ا به خاطر اینکه حجت را تمام کنه برای ایندگان میگه من به ۱۴روایت قران رو حفظم…… --------------------------------- این غزل را حضرت حافظ از زبان سیدال میگوید،به عبارتی گوینده حسین است و شنونده باریتعالی. متن آهنگ سالار عقیلی به نام خون غزل     ghazal.jpg" alt="" width="500" height="500" />   به نام همه عاشقانت قسم که در راه تو مرگ هم زندگیست اگر زندگی تشنه ی مرگ ماست ی که نمردست هم زنده نیست ♫♫♫ تو از عمق تاریخ زخمی شدی که خون از غزل های من جاری است اگر ه می خواهدت روزگار همین مرگ تاوان بیداری است به آتش بکش ابر بغض مرا که خاکت دوباره گلستان شود به خونم اگر تشنه ای پس بریز که ویرانه های تو ایران شود ♫♫♫ به نام همه عاشقانت قسم که در راه تو مرگ هم زندگیست اگر زندگی تشنه ی مرگ ماست ی که نمردست هم زنده نیست ♫♫♫ زمستان اگر هرچه سرد و سیاه به باران تیر تو تن میدهم به رویای خورشید و شوق بهار سرم را به باد وطن میدهم به آیندگان حال ما را بگو که سختی عشق تو آسان شود که ایرانی سربلند جوان سزاوار تاریخ ایران شود به نام همه عاشقانت قسم که در راه تو مرگ هم زندگیست اگر زندگی تشنه ی مرگ ماست ی که نمردست هم زنده نیست   لینک   نمایش سیاهی مبارک نمک صندوقه ...(اجرا شده در هفتدهمین جشنواره نمایشهای آیینی سنتی) ...7شهریور94.تالار کوچک محراب...16.30و18 کارگردان: ریحانه باغبادی نقدهای اینکار رو درسایت هنر آنلاین و تسنیم بخوانید. سایت رسمی گروه : www.aroosaki.com نمایش صندوق جادویی در پانزدهمین جشنواره بین المللی تهران مبارک کارگردان:ریحانه باغبادی نمایش عروسکی سنتی صندوق بازی....صندوق جادویی...اجراشده در جشنواره تهران مبارک....به دبیریه مرضیه برومند نمایش گلناز وغول صورتی در سومین جشنواره شمسه...کارگردان:ریحانه باغبادی نمایش عروسکی سایه غزال زرین پا درسیزدهمین جشنواره بین المللی تهران مبارک....کارگردان :ریحانه باغبادی ghazal.gif" alt="" width="496" height="372" /> ghazal4555.jpg" alt="" width="500" height="375" /> نمایش عروسکی دختری بابالهای آّبی در جشنواره عروسکی دانشجویی..کارگردان:ریحانه باغبادی بسم الله الرحمن الرحیم
386) سوره قیامت (75) آیه 28 
وَ ظَنَّ أَنَّهُ الْفِراقُ

ترجمه
و گمان کرد که آن همان [وقت] ج است؛
حدیث
1) باقر ع (در ادامه حدیث1 جلسه قبل) درباره آیه «و گمان کرد که آن همان [وقت] ج است» فرمودند:
منظور فراق خانواده و دوستان در آن هنگام [هنگام مرگ] است.
الأمالی( للصدوق)، ص307؛ الکافی ، ج‏3، ص259
حَدَّ. عباس کمندی برای روی اهنگ کلیک کنیدindex of /abas kamandi namesize [dir]parent directory - [ ]abbas kamandi-01-2010 [pisha ki] [www.kurdmc.ir].mp31.7m [ ]abbas kamandi-02-2010 [noroz gol][www.kurdmc.ir].mp37.1m [ ]abbas kamandi-03-2010 [keji la de] [www.kurdmc.ir].mp36.2m [ ]abbas kamandi-04-2010 [charkh chap] [www.kurdmc.ir].mp35.2m [ ]abbas kamandi-05-2010 [charoka joan] [www.kurdmc.ir].mp36.8m [ ]abbas kamandi-06-2010 [show bow] [www.kurdmc.ir].mp37.1m [ ]abbas kamandi-07-2010 [jaori habib] [www.kurdmc.ir].mp35.1m [ ]abbas kamandi-08-2010 [ghazal] [www.kurdmc.ir].mp33.1m [ ]abbas kamandi-09-2010 [goli dehati] [www.kurdmc.ir].mp38.2m [ ]abbas kamandi-10-2010 [ remix][www.kurdmc.ir].mp33.5m [ ]abbas.jpg105k
بسم الله الرحمن الرحیم
299) سوره معارج (70) آیه 28  
إِنَّ عَذابَ رَبِّهِمْ غَیْرُ مَأْمُونٍ


ترجمه

در حقیقت، عذاب پروردگارشان ایمنی‌ناپذیر است.

حدیث

1) از اکرم ص روایت شده است:

مومن بین دو خوف است: خوف از آنچه گذشته و خوف از آنچه در پیش روست؛

و با مردن نفس است که حیات دل حاصل می‌شود، و با حیات دل است ک. جان می دهم از حسرت دیدار تو چون صبح باشد که چو خورشید درخشان به درآیی   چندان چو صبا بر تو گمارم دم همت کز غنچه چو گل م و خندان به درآیی   در تیره شب هجر تو جانم به لب آمد وقت است که همچون مه تابان به درآیی   بر رهگذرت بسته ام از دیده دو صد جوی تا بو که تو چون سرو امان به درآیی.   "حافظ"
متن کامل شعر در سایت گنجور بسم الله الرحمن الرحیم
317) سوره حج (22) آیه 12  
یَدْعُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لا یَضُرُّهُ وَ ما لا یَنْفَعُهُ ذلِکَ هُوَ الضَّلالُ الْبَعیدُ

ترجمه
به جای خدا چیزی می‌خواند که نه زیانش دهد و نه سودش رساند؛ این است همان گمراهی دور [و دراز].
نکات ترجمه‌ای و نحوی
کل این آیه، می‌تواند حال برای فاعل «یعبد» در. ایران یک رده دیگر در جهان و آسیا صعود کرد فهرست ریتینگ اول ماه سپتامبر میلادی منتشر شد و شطرنج بازان ایران از رده ۴۴ به رده ۴۳ صعود نمودند و در آسیا نیز از رده ششم به رده پنجم صعود د در ماه میلادی گذشته نیز ایران ۲ رده در جهان و یک رده در آسیا صعود کرده بود میانگین ریتینگ ده شطرنج باز برتر ایران از ۲۴۹۲ به ۲۴۹۷ افزایش یافت و در نتیجه رتبه ایران در آسیا و جهان یک واحد افزایش یافت هدف کوتاه مدت فدراسیون شطرنج ایران صعود به رده مطلق سوم آسیا می باشد ایران هم اکنون۴۱۵۵ شطرنج باز دارای ریتینگ بین المللی دارد که تعداد بانوان شطرنجباز در این لیست ۴۵۰ نفر می باشد در میان شطرنجبازان ایرانی بزرگ احسان قائم مقامی علی رغم از دست ۱۳ واحد همچنان با درجه ۲۵۹۶ در صدر قرار دارد و بزرگ الشن مرادی ابدی خود را به درجه ۲۵۹۰ رسانیده است idcode name t wt oth. t. fed rtg rpd blz b-year s f 12500739 ghaem maghami, ehsan gm iri 2596 2577 2643 1982 m 12501255 moradiabadi, elshan gm ft iri 2590 2533 2567 1985 m 12510130 idani, pouya gm iri 2569 2495 2440 1995 m 12502200 darini, pouria gm iri 2509 2529 2473 1991 m 12521213 tabatabaei, m.amin im iri 2488 2249 2406 2001 m 12511412 pourramezanali, amirreza im iri 2453 2491 2503 1992 m 12539929 maghsoodloo, parham iri 2447 2207 2455 2000 m 12505269 golizadeh, asghar gm iri 2447 2508 2418 1990 m 12500607 alavi, sayed javad im iri 2435 2451 2495 1987 m 12501000 abbasifar, hasan gm iri 2431 2429 1972 m 12511099 mousavi, seyed khalil fm iri 2427 2266 2329 1998 m 12521604 lorparizangeneh, shahin im iri 2426 2178 2258 1999 m 12519278 mosadeghpour, masoud iri 2416 2296 2271 1997 m 12510670 javanbakht, nima fm iri 2405 2399 2377 1996 m 12513342 gholami, aryan fm iri 2405 2076 2184 2001 m 12505684 asgarizadeh, ahmad im iri 2402 2354 2273 1998 m
در قسمت بانوان بین المللی سارا سادات خادم الشریعه علی رغم کاهش ریتینگ به درجه ۲۳۹۷ همچنان مقتدرانه در صدر قرار دارد و بین المللی بانوان میترا حجازی پور با ب درجه ۲۳۵۷ به رده دوم صعود نمود idcode name t wt oth. t. fed rtg rpd blz b-year s f 12512214 khademalsharieh, sarasadat im wgm iri 2397 2328 2262 1997 f 12505951 hejazipour, mitra wim wim iri 2357 2245 2171 1993 f 12502014 pourkashiyan, atousa wgm wgm iri 2348 2304 2328 1988 f 12500666 paridar, shadi wgm wgm iri 2250 1986 f i 12500330 derakhshani, dorsa wim wim iri 2244 2022 2108 1998 f 12506540 hakimifard, ghazal wim wim iri 2209 2218 2216 1994 f 12500747 ghader pour, shayesteh wim wim iri 2198 2167 2193 1984 f i 12512230 asgarizadeh, minoo wfm wfm iri 2167 2165 2088 1994 f 12523445 bagheri, bita iri 2157 1994 f 12510572 hakimifard, raana iri 2125 1997 2080 1996 f

مجموعه: دنیای بازیگران

ع جدید علی طباطبایی,مرگ علی طباطبایی سید علی طباطبایی   سید علی طباطبایی (زاده ۱۳۶۲ - درگذشت  ۸ شهریور ۱۳۹۴) بازیگر سینما و تلویزیون ایران بود. علی طباطبایی کارش را با بازی در سالاد فصل آغاز کرد . سید علی طباطبایی
زمینه فعالیت: بازیگر
تولد : ۱۳۶۲ در تهران
مرگ : ۸ شهریور ۱۳۹۴
ملیت : ایرانی  
سید علی طباطبایی (زاده ۱۳۶۲ - درگذشت  ۸ شهریور ۱۳۹۴) بازیگر سینما و تلویزیون ایران بود. پدر وی سید کمال طباطبایی، یکی از تهیه کنندگان ایرانی است.

اولین کار علی طباطبایی بازی در سالاد فصل محصول سال ۱۳۸۳ به تهیه کنندگی سید کمال طباطبایی، نویسندگی و کارگردانی فریدون جیرانی بود. او در سریال های «باجناغ ها» و ترانه ی مادری و آشپزباشی و قلب یخی و بچه های نسبتاً بد نیز بازی کرده بود. او در سینمایی گور به گور شده نیز به ایفای نقش پرداخت. از کارهای اخیر او، می توان به اسب سفید پادشاه اشاره کرد.
- ورود به بازیگری: سید کمال طباطبایی، سال 83 برای اولین بار پسرش علی طباطبایی را به عنوان بازیگر با خودش به «سالاد فصل» آورد و یکی از نقش های فرعی را به او داد.

- مسیر بازیگری: علی طباطبایی، به طور کلی در هفت و سریال بازی داشت. او علاوه بر «سالاد فصل» در «آماده باش»، «ساعت 25»، «قلب یخی 3» و «بچه های نسبتا بد» به واسطه پدرش به کارگردان هایی مثل بهرنگ توفیقی، مسعود آب پرور، سامان مقدم و سیروس مقدم معرفی شد و در آنها بازی کرد.   وی در ۸ شهریور ۱۳۹۴ در اثر ایست قلبی درگذشت. ع جدید علی طباطبایی,مرگ علی طباطبایی سید علی طباطبایی زاده ۱۳۶۲در تهران بود   قسمتی از گفتگو با زنده یاد علی طباطبایی
*آقای طباطبایی چرا همه دوست دارند با "سیروس مقدم" کار کنند و احساس شما از این همکاری چیست؟
"سیروس مقدم" یا هر کارگردانی دیگری با سال ها زحمت و کار صاحب موفقیتی می شود و این اتفاق هم در پی سال های متمادی حاصل خواهد شد و "سیروس مقدم" از جمله کارگردان هایی است که موفق بوده و همین امر باعث شده که هر بازیگری دوست داشته باشد با او کار کند. همیشه آرزو داشتم روزی در خدمت "سیروس مقدم" باشم و شاگردی وی را کنم.
 *شما هم کار با "سیروس مقدم" را یک می دانید؟
کار اول من با "فریدون جیرانی" بود و بعدها با "محمدرضا هنرمند" و بزرگان دیگری کار که هر کدام برای من یک بودند ولی در یکی دو سال اخیر دوست داشتم در خدمت وی باشد، چرا که "سیروس مقدم" نقاط پنهان و گم شده اتفاقات جامعه خود را می بیند و آنها را به تصویر می کشد و این نقاط پنهان و زاویه دید باعث رشد هر بازیگری که با "سیروس مقدم" کار کند، می شود.  علی طباطبایی,بیوگرافی علی طباطبایی اولین کار سید علی طباطبایی بازی در سالاد فصل بود
*فکر می کنید دلیل پرمخاطب بودن آثار این کارگردان چیست؟
 این مسئله به انتخاب داستان برمی گردد، او با پرکاری دست به ساختن اثری با هر نامه ای نمی زند، تا داستانی وی را جذب نکند "سیروس مقدم" آن را نمی سازد.

*در صورتی که بیشتر کارگردان ها با وجود ریسک هایی که وجود دارد، به تصویر در آوردن هر نامه ای را قبول می کنند، نگاه شما چگونه است؟
 بله، عده ای معتقدند کار را شروع می کنیم و در تدوین و در مدت زمان تصویربرداری داستان را درست می کنیم ولی نگاه ویژه "سیروس مقدم" کشف و زاویه های پنهان ماجراها او را با دیگران متفاوت می کند و در کنار دقت وی استفاده از سبک دوربین به دست بودن و بهره مندی از تکنیک های خاص باعث شده که آثار این کارگردان هنرمند کشورمان پرمخاطب شود.    *گاهی گفته می شود که ریتم کاری وی تند بوده و این دلیل موفقیت او است، شما به عنوان بازیگر  این مسئله را تاکید می کنید؟
ریتم کاری وی تند بوده ولی "سیروس مقدم" از کوچک ترین نکته ای نمی گذرد و شاید با یکی دو تمرین سکانسی را ضبط کند ولی اتفاق و نکته ای از چشم او پنهان نمی ماند. فکر می کنم توجه به جزئیات کوچک باعث یک موفقیت بزرگ می شود. همیشه موفقیت و استقامت بی نظیر "سیروس مقدم" برای من مهم و جذاب بوده است.
  تصاویر علی طباطبایی     علی طباطبایی,بیوگرافی علی طباطبایی علی طبازبایی فرزند سید کمال طباطبایی، یکی از تهیه کنندگان ایرانی است   علی طباطبایی,بیوگرافی علی طباطبایی ع علی طباطبایی و مهران مدیری   زندگینامه علی طباطبایی,ع های اینستاگرام علی طباطبایی   علی طباطبایی بازیگر سریال بچه های نسبتاً بد   زندگینامه علی طباطبایی,ع های اینستاگرام علی طباطبایی  علی طباطبایی بازیگر   قلب یخی    زندگینامه علی طباطبایی,ع های اینستاگرام علی طباطبایی   گردآوری:بخش سرگرمی بیتوته   منابع: wikipedia.org
bartarinha.ir از بازیگران بیشتر بدانید ع های علی طباطبایی بازیگر سریال بچه های نسبتا بد شوک هنرمندان و کاربران از فوت علی طباطبایی+تصاویر اعلام زمان خا پاری بازیگر جوان بازیگر جوان سینما و تلویزیون درگذشت «بچه های نسبتا بد» بعد از «ماتادور» می آید «بچه های نسبتا بد» گنا ار
تصاویر غزل کرمعلی سال ۱۳۹۵ + بیوگرافی غزل کرمعلی
پ شدن+ع بسم الله الرحمن الرحیم
365) سوره علق (96) آیه 19 
کَلاَّ لا تُطِعْهُ وَ اسْجُدْ وَ اقْتَرِبْ


ترجمه

چنین نیست [که او گمان کرده؛ یا: که بتواند کاری از پیش ببرد] ؛ اطاعتش مکن، و سجده کن و تقرب جوی.

توجه: آیه سجده‌دار

این آیه از آیاتی است که سجده واجب دارد. در صورتی که صوت آن را گوش دهید یا با ص که تلفظ شود، بخوانید انج. از قرار معلوم امروز بیست و یکم فوریه است و سوم اسفند ماه، روزی که در شرق و غرب عالم به روز زبان مادری مشهور است. از این رو به نظرم رسید که به این مناسبت از بلاگران و دوستان دعوت کنم تا دست به قلم شده و این بار یک پست به زبان مادری خودمان بنویسیم. برای اینکه متن پست ها زیاد پیچیده نباشد و نخواهیم به این فکر کنیم که خب "چه بنویسیم!؟" یکی از . بسم الله الرحمن الرحیم
428) سوره احزاب (33) آیه 9 
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ جاءَتْکُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنا عَلَیْهِمْ ریحاً وَ جُنُوداً لَمْ تَرَوْها وَ کانَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصیراً
 2 رمضان 1438
ترجمه
ای انی که ایمان آورده‌اند! یاد کنید نعمت خدا بر شما را، آن گ. مبانی نظری وپیشینه تحقیق تاب آوری مبانی نظری وپیشینه تحقیق تاب آوری دسته بندی مدیریت بازدید ها 20 فرمت فایل doc حجم فایل 39 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 31  مبانی نظری وپیشینه تحقیق تاب آوری گزارش تخلف برای مبانی نظری وپیشینه تحقیق تاب آوری مبانی نظری وپیشینه تحقیق تاب آوری فروشنده فایل کد کاربری 1627 تمام فایل ها کاربر توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه apa جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه apa) نوع فایل: word و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه تاب آوری بر ظرفیت گذشتن از دشواری های پایدار، سرسختانه و ترمیم خویشتن است. این ظرفیت انسان باعث شود تا او پیروزمندانه از رویدادها ی ناگوار بگذرد و علی رغم قرار گرفتن در معرض تنش های شدید، شایستگی اجتماعی تحصیلی و شغلی او ارتقا یابد. تاب آوری نوعی ویژگی است که از فردی به فردی متفاوت است و می تواند به مرور زمان رشد کند یا کاهش یابد و بر اساس خود اصلاح گری فکری و عملی انسان در روند آزمون و خطای زندگی شکل می گیرد (مریدی،1389). تاب آوری خصیصه ای است که بصورت کاملا طبیعی رخ می دهد. تاب آوری اشاره بر فرایندی پویا دارد که انسانها در زمان مواجهه با شرایط ناگوار یا ضریه های روحی بصورت رفتار انطباقی مثبت از خود نشان می دهند (لمی و غزل[1]،2001). تاب آوری آشکارا چیزی بیشتر از یک برآورد است. ورنر و اسمیت[2] (1992) تاب آوری را سازوکار ذاتی خود اصلاح گری بشر می دانند و می گویند آنها که تاب آور هستند، انعطاف پذیر هستند. این افراد نه ش ت ناپذیرند و نه مصون. برخی فاکتورهایی که تاب آوری را تقویت می کنند متمرکز در درون فرد است، مثل طبیعت و سرشت هر شخص، شخصیت و راهبردهای سازگاری و متغیرهایی که معمولا بصورت آماری بیان می شوند از قبیل ت، سن بیشتر و تحصیلات بالاتر. از عوامل دیگر نیز می توان به عوامل بافت اجتماعی همانند روابط حمایتگر و دسترسی به پیوندهای اجتماعی اشاره کرد (مایادوئر[3]،2008). تاب آوری چیست؟ واژه تاب آوری را می توان به صورت توانایی بیرون آمدن از شرایط سخت یا تعدیل آن تعریف نمود در واقع تاب آوری ظرفیت افراد برای سالم ماندن و مقاومت و تحمل در شرایط سخت و پر خطر است که فرد نه تنها بر آن شرایط دشوار فائق می شود بلکه طی آن و با وجود آن قوی تر نیز می گردد. پس تاب آوری به معنای توان موفق بودن، زندگی و خود را رشد دادن در شرایط دشوار با وجود عوامل خطر است. این فرایند خود به خود ایجاد نمی شود مگر اینکه فرد در موقعیت دشوار و ناخوشایندی قرار گیرد تا برای رهایی از آن یا صدمه پذیری کمتر حداکثر تلاش را برای کشف و بهره گیری از عوامل محافظت کننده فردی و محیطی در درون و بیرون خود که همواره به صورت بالقوه وجود دارد بکار گیرد (دینر و همکاران،2009). تاب آوری در مورد انی به کار می رود که در معرض خطر قرار می گیرند ولی دچار اختلال نمی شوند از این رو شاید بتوان نتیجه گیری کرد که مواجه شدن با خطر شرط لازم برای ب آسیب پذیری هست اما شرط کافی نیست. عوامل تاب آور باعث می شوند که فرد در شرایط دشوار و با وجود عوامل خطرزا، ظرفیت های موجود خود در دست ی به موفقیت و رشد زندگی استفاده کند و از این چالش و آزمون ها به عنوان فرصتی برای توانمند خود بهره جوید و ار آنها سربلند بیرون آید. تاب آوری با در نظر داشتن توام شرایط استرس زا و توانایی ذاتی افراد برای پاسخ گویی دوام آوردن و رشد نرمال در حضور شرایط استرس زا مطرح می شود. تاب آوری یک راه حل امید بخش و خوشایند است. شواهد روشنی در مورد وجود رابطه میان وقایع ناخوشایند و سختی زندگی در دوران کودکی با بروز اختلالات روانی در سالهای بعدی زندگی وجود دارد (عباسپور دوپلانی،1389). تاب آوری به سه دلیل می تواند در تحقیقات و تجربیات مفید واقع شود: 1- اطلاع از تاب آوری و آسیب پذیری و عوامل محافظت کننده و خطرساز اختلالات روانی و شناسایی علل آنها و این موضوع با نیاز به توجه به روابط بین حوادث قبلی و نتایج فعلی زندگی تأکید می کند و به استثناءها پیش از عواقب پیش بینی شده توجه می نماید. 2- پی بردن به اینکه چرا بعضی از ک ن علی رغم قرار گرفتن در شرایط دشوار موفق می شوند در شناختن امکانات نا شناخته قبلی برای پیشگیری کمک می کند. 3- ایده ی تاب آوری باعث امیدواری در تجارب بالینی می شود و به هر حال مزیت عمده آن این است که خواهیم دانست که بسیاری از بچه ها به سرنوشت گردن نمی نهند و تسلیم نمی شوند (آدلمن[4]،2005). تاب آوری پنج خصوصیت مهم دارد که در زیر ذکر شده اند: 1- تاب آوری یک روند پویا و دینامیک است نه یک وضعیت ثابت؛ 2- تاب آوری موقعیتی است.یعنی یک رفتار سازگارانه در یک موقعیت ممکن است در موقعیت دیگر ناسازگار باشد؛ 3- تاب آوری محصول تعامل ویژگی های شخصیتی ذاتی با فاکتورهای محیطی است؛ 4- تاب آوری در موقعیت هایی که چندین ریسک وجود دارد پیچیده تر است؛ 5- تاب آوری می تواند آموختنی باشد(آریایی،1389). روانشناسی انعطاف پذیری یا تاب آوری محققین روان شناس مدتی طولانی است که دریافته اند، عوامل فشارزای عمده ی زندگی می توانند منجر به تضعیف سلامت روانی و عملکرد اجتماعی فرد شده و آسیب های روان شناختی در وی ایجاد کند.این وضعیت به خوبی شناخته نشده است که چگونه بیشتر مردم تروما و رویدادهای مصیبت بار زندگی را تجربه می کنند بدون اینکه سلامت روانی شان تضعیف شود و دچار بیماری های روانی شوند و در بعضی شرایط نیز به نظر می رسد،افراد با وجود تجارب سختشان پیشرفت نیز داشته اند. چنین افرادی، انی هستند که دارای ویژگی های روان شناختی انعطاف پذیری کنشی هستند، چرا که توانسته اند خود را با عوامل فشارزای زندگی شان با وجود آن شرایط سخت وفق دهند. انعطاف پذیری خود به انعطاف پذیر بودن ما در تعدیل ، تنظیم ، با تغییر دادن سطح کنترل خود برای روبرو شدن با تغییرات در محیط ما اشاره دارد. افرادی که از خود انعطاف پذیری برخوردارند به افراد "خشک" معروف هستند، یعنی آنها قادر نیستند سطح کنترل خود را برای برخورد با چالش ها یا شرایط زندگی دشوار تغییر دهند. [1] -lemay & ghazal [2] -werner & smith [3] - ma [4] -adelman مبانی نظریپیشینه تحقیقتاب آوری
از قرار معلوم امروز بیست و یکم فوریه است و سوم اسفند ماه، روزی که در شرق و غرب عالم به روز زبان مادری مشهور است. از این رو به نظرم رسید که به این مناسبت از بلاگران و دوستان دعوت کنم تا دست به قلم شده و این بار یک پست به زبان مادری خودمان بنویسیم. برای اینکه متن پست ها زیاد پیچیده نباشد و نخواهیم به این فکر کنیم که خب "چه بنویسیم!؟" یکی از . بسم الله الرحمن الرحیم
423) سوره احزاب (33) آیه 4 
ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَیْنِ فی‏ جَوْفِهِ وَ ما جَعَلَ أَزْواجَکُمُ اللاَّئی‏ تُظاهِرُونَ مِنْهُنَّ أُمَّهاتِکُمْ وَ ما جَعَلَ أَدْعِیاءَکُمْ أَبْناءَکُمْ ذلِکُمْ قَوْلُکُمْ بِأَفْواهِکُمْ وَ اللَّهُ یَقُولُ الْحَقَّ وَ هُوَ یَهْدِی السَّبیلَ
ترجمه
. بسم الله الرحمن الرحیم
453) سوره مزّمّل (73) آیه 8 
وَ اذْکُرِ اسْمَ رَبِّکَ وَ تَبَتَّلْ إِلَیْهِ تَبْتیلاً 
26 رمضان 1438
ترجمه
و اسم پروردگارت را یاد کن و به سوی او منقطع شو، انقطاعی کامل.
نکات ترجمه
«تَبَتَّلْ» «تَبْتیلاً»
ماده «بتل» در اصل به معنای جدا شدن چیزی از غیر خود است (معجم المقاییس اللغة، .